![]() |
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Olen ollut työttömänä viimeksi vuonna 1985-1986 kun ei ollut todella mitään työtä (ei huvittanut tehdä mitään). AINA löytyy työtä tekevälle ja osaavalle. Mutta jos etsit ainoastaan oman alan työtä, omalta paikkakunnaltasi, voi olla että olet työttömänä seuraavat kymmenen vuotta |
Lainaus:
Kyllä turvallisuusalalla palkat nousee ohi taulukoiden, mutta vasta sitten kun alkaa olemaan jotain näyttöä ammattitaidosta. Itse olen pyörittänyt 6 vartijan kohdetta samassa firmassa nyt 1,5 vuotta ja nyt alkaa näkymään tulokset myös palkkapäivinä. |
"kyllä on ihanaa tehä paska duunia paskalla palkalla"...voi helevetti...oispa mahtava olla töissä 7€/tunti,kun "saa" olla töissä.Vähään ne jotku on tyytyväisiä...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
tehkööt talkoilla ne joita huvittaa...
|
Lainaus:
|
tuossa olet aivan oikeassa.
|
Lainaus:
E: niin ottivat kouluja käymättömiä tilalle ja parin päivän koulutuksella hommiin. |
Sitkiästi jaksat yrittää ni ennenpitkää on varmasti kunnolline työ:)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
ja päätöksiä jotka ei miellyttäis ketään. Tiiä vaikka joutuis vähän verojakin nostaa MUTTA PALKKA OLIS KOHALLA;) Onneksi olen vaan nost.kulj. ps.jos tienaa miljoonan vuodessa niin kahdenvuoden päästä se olis liian vähän (007 kun mikään ei riitä) |
Jaa, no eipä tässä nyt koulutuksella ole tämän asian kanssa sinänsä tekemistä.. tietenkin jos olisin jäänyt ex-miehen luokse ja jäänyt asumaan sinne Lojoon, enkä olisi vaihtanut paikkakuntaa ja olisin jäänyt kiinteistövälittäjäksi, jossa tulot vaihteli n. 2000-9000€/kk netto, en tekisi nyt tätä duunia... mutta uusi paikkakunta, uusi elämä jne.. jostain on alotettava, kun sinne kortistoon en mene, minkäs sitä luonnolleen voi..! Kaikkea kun ei voi mitata rahassa.. vai voiko?? Siivouksista niitä päätöksiä tekee juuri ne kermaperseet (siivousaika mm. suhteessa siivottaviin alueisiin), jotka eivät päivääkään sitä itse ole tehnyt, vaan pyörittelee sitä kynää ja onko tukka hyvin ja näkyyks kello... Mitä jätehuoltoon tulee, parempaa liksaa paskakuskit saa kun siivoojat..
Onnekas on se joka todella saa tehdä koulutustaan vastaavaa duunia.. vaikka 90% suomalaisista ei ole unelma-ammatissaan... että kyllä tässä haku on päällä parempaan.. sitä ikinä tiiä mitä tekee sit ja kun jos kasvaa isoks :D Jospa rupeen vaiks perheyrittäjäks ;) Lainaus:
|
Työpaikallani siivoojien esimiehet ovat siivousalan ammattitutkinnon suorittaneita ja olleet myös siivoamassa. Mikä lie heidän tutkintonimikkeensä? Siivoustalouslaitosteknikko kenties. :)
Kotihoidontuella ollessani toivoin, että olisin ollut mieluummin työtön kuin hoitovapaalla oleva. 300 euroa miinus verot oli silloiset tulot kuukaudessa. Jos antavat kenkää valtion tuottavuusohjelman nimissä, ei ole mikään ongelma mennä kortistoon ja olla ansiosidonnaisella päivärahalla. Ja sen jälkeen kun päivät ovat täynnä, voisin mennä pätkätöihin ja tehdä töitä pienelläkin palkalla. Siivoamaan tuskin pääsisin, koska nykyään siihen vaaditaan alan ammattitutkinto. Voisihan sitä vaikka perustaa yrityksen starttirahan turvin... Eli monenlaisia mahdollisuuksia olisi, jos....... Mitoituksesta olen nanan kanssa samaa mieltä. Kun menin nykyiseen työpaikkaani koko aluetta siivosi kuusi siivoojaa. Nyt samalla alueella on vain yksi siivooja. Toisin sanoen siivooja on siivoavinaan, koska alue on niin suuri, ettei hän kerkiä kuin sipaista keskilattiaa ja tyhjentää roskikset. |
Kyseisessä paikassa jossa teen töitä, mitoitukset tekee kyseisen tehtaan johto (eli juuri ne henkilöt jotka eivät ole paskaa nähneetkään), jotka ovat ottaneet ulkopuolisen siivousfirman... jolle minä teen töitä.
Tosin, minun ansioista kyseinen siivousfirma sai jatkaa koeajan jälkeen.. (minulla meni kaksi viikkoa siivotessa kahden edellisen keskilattianlakaisijan sotkuja).. eli meistä on moneksi. Työt voi tehdä hyvin ja hyvin... Ja koska laatuun ollaan enemmän kun tyytyväisiä, käymme neuvotteluja päivän pidentämiseen normaaliin viikkotyöaikaan, eli 37,5 tuntia. Jolloin minä jaksan tehdä työni entistä paremmin, kun ei tarvitse tehdä peräsuoli pitkällä.. Kumma juttu että säästöjä tehdään juuri aina sieltä väärästä päästä, varsinkin kun kyse on elintearvikkeisiin liittyvästä tuotannosta. Sitten ollaan paniikissa, happi loppuu ja pierettää, kun tulee sertifikaatti tarkastuksia.. Kun ei tajuta sitä, että laadun ylläpitämiseen tarvitaan tiettyjen rutiinien lisäksi myös sellaista, joka ei päivittäin näy! Tosin tässä kohtaa pätee juuri näihin "muka töitä tekevien" ajatusmaailma, että sitä paskaa mikä ei näy, ei muka ole.. Pitäisi myös muistaa missä ja minkälaisissa laitoksissa tarvitaan minkäkin tasoista hygieniaa ja ylläpitoa.. Ei vasta sitten kun tulee varoituksia sertifikaattien menettämisestä tai muita huomautuksia mm. terveystarkastajalta tai työsuojeluvaltuutettu tekee johonkin tahoon valituksen esim. huonosta ilmanlaadusta.. kun asialle ei ole tehty mitään lukuisista huomautuksista huolimatta jne.. listaa voi jatkaa loputtomiin. Mutta nyt häämöttää ansaittu, viikon palkaton loma, tosin tarttee men viel käymään töissä, kun joku fiksu johtaja ei ihan sisäistänyt sitä, että juuri vahattu lattia tarvitsisi vuorokauden kuivumisen.. mutta tarttee päästä tuotannon porukka (ettei tartte lattialla istua) aamukaffelle.. vaikka talossa on toinenkin taukotila.. mutta eihän se siellä päätä kiristä, eikä enää mullakaan, vaikka loma ei alkanutkaan ihan suunnitelmien mukaan :p Ja tiedän, että loman jälkeen on ainakin vielä toistaiseksi työpaikka mihin palata! [QUOTE=Skorpioni;566272]Työpaikallani siivoojien esimiehet ovat siivousalan ammattitutkinnon suorittaneita ja olleet myös siivoamassa. Mikä lie heidän tutkintonimikkeensä? Siivoustalouslaitosteknikko kenties. :) |
Lainaus:
Pitäisi tuo järjestelmä muuttaa niin että jos ei duuni kiinnosta niin ei tule myöskään rahaa. No sittenhän kaverit alkaa ryösteleen ja sossun tuella kun asuvat niin eivät saa edes mitään rangaistuksia. Tuokin on nimittäin tullut huomattua. Sakkoja kyllä saavat, mutta ei niitä tarvi maksella. Linnaan vaan panopuuksi niin oppivat. |
Lainaus:
Tää on niin tätä..... |
Nykyaikana hölmö töitä tekee,viisas tulee toimeen vähemmälläkin.
|
Lainaus:
justiin tommosten munattomien siivelläeläjin takia työtätekevät joutuvat maksamaan veroa että noi aivottomat siipeiliät pysyvät hengissä. Ja niille minusta voi hyvin maksaa korvauksia jotka joutuvat työttömäksi ilman oma tahtoaan. ps. tämäkin oli vain yksi mielipide muiden joukossa |
Sivu luotu: 13:15 (GMT +2). |
|