Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Lamaa pukkaa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=59741)

Skorpioni 05.06.2009 09:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 566137)
Ja töissä saa istua toimistossa ja pääsee siivoomaankin kun siltä tuntuu.

Tästäpä sainkin loistavan idean. Jokainen siivoaa toimistonsa itse. "Kermaperseet", siivoojat ja pomot olisivat tyytyväisiä. Ensimmäisenä mainittu saisi olla hyvin siivotussa konttorissa, toisena mainittu kerkiäisi tehdä työnsä muualla paremmin ja pomolle tulisi muuten vain hyvä mieli.:D

sjeeppi 05.06.2009 09:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 564701)
Elä nyt, ku myyjä ja vartija juttelee palkoista.:D

Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa, mutta korjaus tuohon, myyjä on yksi toimi tietenkin yrityksen toiminnassa, pääasiassa olen kuitenkin Sähkökone asentaja ja Vartijallakin kuin tuolla EX inkkarilla taitaa olla jo muita tehtäviä kuin ajella tai kävellä eri vartiointitehtävissä.

Olen ollut työttömänä viimeksi vuonna 1985-1986 kun ei ollut todella mitään työtä (ei huvittanut tehdä mitään). AINA löytyy työtä tekevälle ja osaavalle.

Mutta jos etsit ainoastaan oman alan työtä, omalta paikkakunnaltasi, voi olla että olet työttömänä seuraavat kymmenen vuotta

Ex_inkkari 05.06.2009 10:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi (Viesti 566154)
Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa, mutta korjaus tuohon, myyjä on yksi toimi tietenkin yrityksen toiminnassa, pääasiassa olen kuitenkin Sähkökone asentaja ja Vartijallakin kuin tuolla EX inkkarilla taitaa olla jo muita tehtäviä kuin ajella tai kävellä eri vartiointitehtävissä.

Olen ollut työttömänä viimeksi vuonna 1985-1986 kun ei ollut todella mitään työtä (ei huvittanut tehdä mitään). AINA löytyy työtä tekevälle ja osaavalle.

Mutta jos etsit ainoastaan oman alan työtä, omalta paikkakunnaltasi, voi olla että olet työttömänä seuraavat kymmenen vuotta

Omaksi onneksi saa tehdä sisätöitä vakiokohteessa, oma työ on 85% ihan perinteistä vartiointityötä ja loput 50% on sitten esimies/muuta politikointia kohteessa :). Palkoista hieman, jos tuijottaa palkkataulukoita niin ne on niille kesähessuille ja leikkipoliiseille, ammatti-ihmisille palkat on ihan jotain muuta.

Kyllä turvallisuusalalla palkat nousee ohi taulukoiden, mutta vasta sitten kun alkaa olemaan jotain näyttöä ammattitaidosta.
Itse olen pyörittänyt 6 vartijan kohdetta samassa firmassa nyt 1,5 vuotta ja nyt alkaa näkymään tulokset myös palkkapäivinä.

Miuge 05.06.2009 10:25

"kyllä on ihanaa tehä paska duunia paskalla palkalla"...voi helevetti...oispa mahtava olla töissä 7€/tunti,kun "saa" olla töissä.Vähään ne jotku on tyytyväisiä...

Punanenä 05.06.2009 10:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Miuge (Viesti 566159)
"kyllä on ihanaa tehä paska duunia paskalla palkalla"...voi helevetti...oispa mahtava olla töissä 7€/tunti,kun "saa" olla töissä.Vähään ne jotku on tyytyväisiä...

nii voihan sitä heittäytyä yhteiskunnan elätiksikin jos työ ei kiinnosta prkl:mad:

Gravedigger 05.06.2009 10:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 566160)
nii voihan sitä heittäytyä yhteiskunnan elätiksikin jos työ ei kiinnosta prkl:mad:

Kyllä voi tää 410€/kk tuntuu ihan vitun hyvältä.

Miuge 05.06.2009 10:41

tehkööt talkoilla ne joita huvittaa...

Punanenä 05.06.2009 10:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gravedigger (Viesti 566162)
Kyllä voi tää 410€/kk tuntuu ihan vitun hyvältä.

Niin jokainenhan valitsee ammattinsa itse ja jos se palkka ei miellytä niin voi vaihtaa työpaikkaa tai koko ammattia ja kouluttautua lisää,,,tai sitten voi tyytyä päivittelemään ja surkuttelemaan

Miuge 05.06.2009 11:19

tuossa olet aivan oikeassa.

Gravedigger 05.06.2009 11:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 566167)
Niin jokainenhan valitsee ammattinsa itse ja jos se palkka ei miellytä niin voi vaihtaa työpaikkaa tai koko ammattia ja kouluttautua lisää,,,tai sitten voi tyytyä päivittelemään ja surkuttelemaan

Kouluun on haku päällä ja tuo on työttömän palkka. jos kolme varmaa työpaikkaa menee lamaan vedoten ni alkaa hatuttaa.

E: niin ottivat kouluja käymättömiä tilalle ja parin päivän koulutuksella hommiin.

Punanenä 05.06.2009 11:40

Sitkiästi jaksat yrittää ni ennenpitkää on varmasti kunnolline työ:)

Gravedigger 05.06.2009 11:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 566182)
Sitkiästi jaksat yrittää ni ennenpitkää on varmasti kunnolline työ:)

Siihen tähdätään

Rohmo 05.06.2009 11:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 566167)

Oon miettinyt joskus kansanedustajan tai ministerin hommia mutta joutus tekeen niin paljon lupauksia joita ei tarvis toteuttaa
ja päätöksiä jotka ei miellyttäis ketään.
Tiiä vaikka joutuis vähän verojakin nostaa
MUTTA PALKKA OLIS KOHALLA;)
Onneksi olen vaan nost.kulj.

ps.jos tienaa miljoonan vuodessa niin kahdenvuoden päästä se olis liian vähän (007 kun mikään ei riitä)

nana 05.06.2009 16:57

Jaa, no eipä tässä nyt koulutuksella ole tämän asian kanssa sinänsä tekemistä.. tietenkin jos olisin jäänyt ex-miehen luokse ja jäänyt asumaan sinne Lojoon, enkä olisi vaihtanut paikkakuntaa ja olisin jäänyt kiinteistövälittäjäksi, jossa tulot vaihteli n. 2000-9000€/kk netto, en tekisi nyt tätä duunia... mutta uusi paikkakunta, uusi elämä jne.. jostain on alotettava, kun sinne kortistoon en mene, minkäs sitä luonnolleen voi..! Kaikkea kun ei voi mitata rahassa.. vai voiko?? Siivouksista niitä päätöksiä tekee juuri ne kermaperseet (siivousaika mm. suhteessa siivottaviin alueisiin), jotka eivät päivääkään sitä itse ole tehnyt, vaan pyörittelee sitä kynää ja onko tukka hyvin ja näkyyks kello... Mitä jätehuoltoon tulee, parempaa liksaa paskakuskit saa kun siivoojat..
Onnekas on se joka todella saa tehdä koulutustaan vastaavaa duunia.. vaikka 90% suomalaisista ei ole unelma-ammatissaan... että kyllä tässä haku on päällä parempaan.. sitä ikinä tiiä mitä tekee sit ja kun jos kasvaa isoks :D Jospa rupeen vaiks perheyrittäjäks ;)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Skorpioni (Viesti 566134)
Onneksi tuli käytyä sen verran kouluja, ettei tarvitse aliarvostettua siivoustyötä tehdä muuta kuin kotona. Ennemmin täällä paskaan hukuttaisiin, jos jätehuoltoa ei olisi, kuin jos siivoojia ei olisi.

Kyllä saattaisi monen palkannauttijan leuka ruveta väpättämään, jos ”kermaperseet” jättäisivät työnsä tekemättä, eikä palkka olisi tilillä palkkapäivänä.

Tosin minulla ei ole kenenkään töistä hyvää, eikä pahaa sanottavaa - pikemminkin päinvastoin. :D

Skorpioni 05.06.2009 18:20

Työpaikallani siivoojien esimiehet ovat siivousalan ammattitutkinnon suorittaneita ja olleet myös siivoamassa. Mikä lie heidän tutkintonimikkeensä? Siivoustalouslaitosteknikko kenties. :)

Kotihoidontuella ollessani toivoin, että olisin ollut mieluummin työtön kuin hoitovapaalla oleva. 300 euroa miinus verot oli silloiset tulot kuukaudessa. Jos antavat kenkää valtion tuottavuusohjelman nimissä, ei ole mikään ongelma mennä kortistoon ja olla ansiosidonnaisella päivärahalla. Ja sen jälkeen kun päivät ovat täynnä, voisin mennä pätkätöihin ja tehdä töitä pienelläkin palkalla. Siivoamaan tuskin pääsisin, koska nykyään siihen vaaditaan alan ammattitutkinto. Voisihan sitä vaikka perustaa yrityksen starttirahan turvin...

Eli monenlaisia mahdollisuuksia olisi, jos.......

Mitoituksesta olen nanan kanssa samaa mieltä. Kun menin nykyiseen työpaikkaani koko aluetta siivosi kuusi siivoojaa. Nyt samalla alueella on vain yksi siivooja. Toisin sanoen siivooja on siivoavinaan, koska alue on niin suuri, ettei hän kerkiä kuin sipaista keskilattiaa ja tyhjentää roskikset.

nana 05.06.2009 18:41

Kyseisessä paikassa jossa teen töitä, mitoitukset tekee kyseisen tehtaan johto (eli juuri ne henkilöt jotka eivät ole paskaa nähneetkään), jotka ovat ottaneet ulkopuolisen siivousfirman... jolle minä teen töitä.
Tosin, minun ansioista kyseinen siivousfirma sai jatkaa koeajan jälkeen.. (minulla meni kaksi viikkoa siivotessa kahden edellisen keskilattianlakaisijan sotkuja).. eli meistä on moneksi. Työt voi tehdä hyvin ja hyvin...
Ja koska laatuun ollaan enemmän kun tyytyväisiä, käymme neuvotteluja päivän pidentämiseen normaaliin viikkotyöaikaan, eli 37,5 tuntia. Jolloin minä jaksan tehdä työni entistä paremmin, kun ei tarvitse tehdä peräsuoli pitkällä..

Kumma juttu että säästöjä tehdään juuri aina sieltä väärästä päästä, varsinkin kun kyse on elintearvikkeisiin liittyvästä tuotannosta. Sitten ollaan paniikissa, happi loppuu ja pierettää, kun tulee sertifikaatti tarkastuksia..
Kun ei tajuta sitä, että laadun ylläpitämiseen tarvitaan tiettyjen rutiinien lisäksi myös sellaista, joka ei päivittäin näy! Tosin tässä kohtaa pätee juuri näihin "muka töitä tekevien" ajatusmaailma, että sitä paskaa mikä ei näy, ei muka ole.. Pitäisi myös muistaa missä ja minkälaisissa laitoksissa tarvitaan minkäkin tasoista hygieniaa ja ylläpitoa.. Ei vasta sitten kun tulee varoituksia sertifikaattien menettämisestä tai muita huomautuksia mm. terveystarkastajalta tai työsuojeluvaltuutettu tekee johonkin tahoon valituksen esim. huonosta ilmanlaadusta.. kun asialle ei ole tehty mitään lukuisista huomautuksista huolimatta jne.. listaa voi jatkaa loputtomiin.

Mutta nyt häämöttää ansaittu, viikon palkaton loma, tosin tarttee men viel käymään töissä, kun joku fiksu johtaja ei ihan sisäistänyt sitä, että juuri vahattu lattia tarvitsisi vuorokauden kuivumisen.. mutta tarttee päästä tuotannon porukka (ettei tartte lattialla istua) aamukaffelle.. vaikka talossa on toinenkin taukotila.. mutta eihän se siellä päätä kiristä, eikä enää mullakaan, vaikka loma ei alkanutkaan ihan suunnitelmien mukaan :p Ja tiedän, että loman jälkeen on ainakin vielä toistaiseksi työpaikka mihin palata!

[QUOTE=Skorpioni;566272]Työpaikallani siivoojien esimiehet ovat siivousalan ammattitutkinnon suorittaneita ja olleet myös siivoamassa. Mikä lie heidän tutkintonimikkeensä? Siivoustalouslaitosteknikko kenties. :)

Nerd-O 07.06.2009 23:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 566160)

Tuo on muuten yllättävän yleistä nykyään. Aika monta heppua tunnen mitkä on juuri yhteiskunnan elättejä. Duunia eivät ikinä tee, notkuvat himassa kaljaa kittaamassa koko ajan. Sossu maksaa kaiken. Sitten vingutaan kun rahat ei riitä joka asiaan, mutta jostain kumman syystä ne saa sieltä sossusta joka hemmetin kerta rahaa.

Pitäisi tuo järjestelmä muuttaa niin että jos ei duuni kiinnosta niin ei tule myöskään rahaa. No sittenhän kaverit alkaa ryösteleen ja sossun tuella kun asuvat niin eivät saa edes mitään rangaistuksia. Tuokin on nimittäin tullut huomattua. Sakkoja kyllä saavat, mutta ei niitä tarvi maksella. Linnaan vaan panopuuksi niin oppivat.

HANE 08.06.2009 19:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 567000)
Tuo on muuten yllättävän yleistä nykyään. Aika monta heppua tunnen mitkä on juuri yhteiskunnan elättejä. Duunia eivät ikinä tee, notkuvat himassa kaljaa kittaamassa koko ajan. Sossu maksaa kaiken. Sitten vingutaan kun rahat ei riitä joka asiaan, mutta jostain kumman syystä ne saa sieltä sossusta joka hemmetin kerta rahaa.

Pitäisi tuo järjestelmä muuttaa niin että jos ei duuni kiinnosta niin ei tule myöskään rahaa. No sittenhän kaverit alkaa ryösteleen ja sossun tuella kun asuvat niin eivät saa edes mitään rangaistuksia. Tuokin on nimittäin tullut huomattua. Sakkoja kyllä saavat, mutta ei niitä tarvi maksella. Linnaan vaan panopuuksi niin oppivat.

Niinpä... Mutta missä on tasa-arvo? Jos ei ole töitä oli sitten työnhakija tai sossun elätti maksimi korvaus peruspäivärahan suuruinen(mikäli ei liiton päiviä ole :) ) ihonväriin sukupuoleen tai koulutukseen katsomatta. Miksi pitää maksaa enemmän sellaiselle jolta ei ole odotettavissa koskaan minkäänlaisia verotuloja valtiolle?

Tää on niin tätä.....

Rekisteröimätön 08.06.2009 20:17

Nykyaikana hölmö töitä tekee,viisas tulee toimeen vähemmälläkin.

Rohmo 08.06.2009 20:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 567190)
Nykyaikana hölmö töitä tekee,viisas tulee toimeen vähemmälläkin.

toivottavasti tarkoitit vähemmällä työllä!?!
justiin tommosten munattomien siivelläeläjin takia työtätekevät joutuvat maksamaan veroa että noi aivottomat siipeiliät pysyvät
hengissä.
Ja niille minusta voi hyvin maksaa korvauksia jotka joutuvat työttömäksi ilman oma tahtoaan.

ps. tämäkin oli vain yksi mielipide muiden joukossa

Sivu luotu: 13:15 (GMT +2).