Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Haukkukaa täällä DiscoII TD5 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105653)

ugly_hj 08.01.2013 19:55

Jos en tuntis muutamaa lantikan omistajaa niin voisin jopa ruvetaa yleistämään kaikki lantikoiden omistajat herkkänahkaisiksi herneimureiksi. Otsikossa pyydetään haukkumaan Disco2:sta kaikki menee siihen asti OK kunnes tojotamies halutessaan auttaa topicin aloittajaa sanoo otsikossa pyydetyn mielipiteen asiasta. No, muuta ei tarvita niin muutamat on valmiina sekoittamaan aiheen ja aloittelemaan eipäs juupas väittelyn sen tai sen merkin paremmuudesta, ja kuten normaalissa väittelyssäkin kun rupeet inttään ja väittään niin varmasti sulle vastataan ja kun tojota mies vastaa, niin syttyy yksinkertaisessa mielessä ahaa-elämys yleistys... kaikki tojotamiehet on sitä tai tätä ja sitten yritetään muuttaa hyvin alkanut lantikan haukkuminen tojotan haukkumiseksi.

JariKoo 08.01.2013 20:18

Mun mielestä tälläisestä keskustelusta ei ole mitään hyötyä ketjun aloittajalle taikka muille jotka haluaa samasta asiasta tietoa ja kokemusta, on taas kuin pentuja hiekkalaatikolla meininki....aina nämä näköjään kääntyy toyota vs muu maailma! Eikö olisi kaikkien etujen mukaista että asiaa vain kommentoisi tai tässä tapauksessa haukkuisi lantikkaa ne JOILLA ON KOKEMUSTA kyseisestä autosta ja turhan jauhajat/muun merkin fanaatikot vois pitää näppinsä poissa näppikseltä...

miksin 08.01.2013 20:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JariKoo (Viesti 957634)
Mun mielestä tälläisestä keskustelusta ei ole mitään hyötyä ketjun aloittajalle
...

NO mä rohkenen olla eri mieltä:). Nämä kissanhännänvetopostithan voi aina skipata, ja suurin osa vastauksista on ollut joko asiallisia tai sitte erittäin asiallisia. Ja IMO vastanneet siihen mitä mä yritinkin kysyä. Mun mielestä.
Ja pieni hiekkalaatikkotouhuhan totta kai tälläseen lautaan kuuluu, pitääkin kuulua.

Erityiset kiitokset monista eri merkeistä kokemuksia omaavien mielipiteille, ja toisaalta yhtä paljon LR-vammasille. Tässä on jo aika huomattava määrä perustietoa asiasta kasassa.

JA asiasta, ei mua vielä olla saatu pois DiscoII:n hankinta-aikeista peloteltua. Ykkönenki saattas tulla kyseeseen.
Pahalta se nytte jo näyttää. :D

RIPAX 08.01.2013 21:15

Oma vika.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja miksin (Viesti 957654)
NO mä rohkenen olla eri mieltä:). Nämä kissanhännänvetopostithan voi aina skipata, ja suurin osa vastauksista on ollut joko asiallisia tai sitte erittäin asiallisia. Ja IMO vastanneet siihen mitä mä yritinkin kysyä. Mun mielestä.
Ja pieni hiekkalaatikkotouhuhan totta kai tälläseen lautaan kuuluu, pitääkin kuulua.

Erityiset kiitokset monista eri merkeistä kokemuksia omaavien mielipiteille, ja toisaalta yhtä paljon LR-vammasille. Tässä on jo aika huomattava määrä perustietoa asiasta kasassa.

JA asiasta, ei mua vielä olla saatu pois DiscoII:n hankinta-aikeista peloteltua. Ykkönenki saattas tulla kyseeseen.
Pahalta se nytte jo näyttää. :D

Nii justiinsa. Meinasin jo et en kommentoi enää mitään,alko "rakit" räksyttää siihen tahtiin. Mut noihan se kai pitäskin mennä,Sul on montaa näkemystä ja hyvää tietoa. Mikään negatiivinen ei tuu yllätyksenä ja positiiviset yllätykset ei ole haitaksi. Jos ei se oo kestävin tai luotettavin ni mitä sitte? Tosiasiat kannattaa tiedostaa ni ei mee halpaan. Jos sä tykkäät siit ni se on tärkeintä. Kaikkia hyviä ominaisuuksia ei oo yhessäkään autossa,kaikissa on jotain vikaa ja jotain hyvää.

toyota4x4 09.01.2013 00:21

merkkaako tollaset turvallisuus jutut mitään? 90 luvun land-rover discoveryt ole kovinkaan turvallisia sillä sekunnilla jos jotain käy. http://www.youtube.com/watch?v=Ad8dHYAIhZ4

KoniJeep 09.01.2013 00:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 957765)
merkkaako tollaset turvallisuus jutut mitään? 90 luvun land-rover discoveryt ole kovinkaan turvallisia sillä sekunnilla jos jotain käy. http://www.youtube.com/watch?v=Ad8dHYAIhZ4

Mikä 90 -lukuinen on turvallinen vs 2000?

uokki 09.01.2013 00:47

Ei voi kun ei ole rahkeissa varaa!Paukutelkaa vaan henskeleitä tojottajat..Se on kiva kun kyse on mistävain maasturista niin tojottajat kiilaa heti kehumaan tojojaan,kehuisitte vaikka sillee rehellisesti mitenpaljon on pitäny rakentaa että etenee maastossa,ylipainoisia ja alitehoisia vai miksi niitä täytyy viritellä ja laitella kammoja kummeja sunmuuta.Mutta yrittäkääpätajuta(varmasti vaikeata)että tämäkin topi alkoi kyselyillä Discoista,ei siinä pyydetty paukuttelemaan toyboyhinskeleitä.kysyttiin vain haukkumaan Disco 2 noin ylipäänsä-ei pyydetty Kehu Riisikipposi-ja parhaalle BANAANIA!

uokki 09.01.2013 01:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 957765)

Mites ne taivaisiin nostetut riisikippopickupit,lentäis varmaan upeasti omaan parkkiruutuun kotio-tosin ekaks katolleen ja sittenkieppuen todella vahvojen A-pilarien lomoontuessa alle kuin sarvisahkio.Pahus,kullannupulla tollai viteon vastapuoli.se parempi kolarissa.mä tyhmä en tajunnu ostaessani Discon että sillä pitäis kumauttaa päin jotai tila-autoa,yritän kyllä välttää tollasia tilanteita!Mutta elkää huoliko Tosikot Tojoharrastajat,te kyllä sovitte keskenänne harrastamaan Tojoja,ei teitä kyllä kukaan ainakaan kadehdi tässä kylmäsä ja tunneköyhässä pohjolassa mutta kyllä teidät huomataan-vastaatte kysymyksiin joita ei esitetty ja esitettyihin kysymyksiin ette osaa vastata!Joku sellai Nipponin jutska vai...

toyota4x4 09.01.2013 01:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uokki (Viesti 957774)
Mites ne taivaisiin nostetut riisikippopickupit,lentäis varmaan upeasti omaan parkkiruutuun kotio-tosin ekaks katolleen ja sittenkieppuen todella vahvojen A-pilarien lomoontuessa alle kuin sarvisahkio.Pahus,kullannupulla tollai viteon vastapuoli.se parempi kolarissa.mä tyhmä en tajunnu ostaessani Discon että sillä pitäis kumauttaa päin jotai tila-autoa,yritän kyllä välttää tollasia tilanteita!Mutta elkää huoliko Tosikot Tojoharrastajat,te kyllä sovitte keskenänne harrastamaan Tojoja,ei teitä kyllä kukaan ainakaan kadehdi tässä kylmäsä ja tunneköyhässä pohjolassa mutta kyllä teidät huomataan-vastaatte kysymyksiin joita ei esitetty ja esitettyihin kysymyksiin ette osaa vastata!Joku sellai Nipponin jutska vai...

HAHAHAA.. entäs sellanen kuvitteellinen tilanne et yrität väistää ja land-roverin pehmeän alustan johdosta sun karvahattu valahtaa silmilmille ja et nää hetkeen minne väistää :D

toyota4x4 09.01.2013 01:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep (Viesti 957767)
Mikä 90 -lukuinen on turvallinen vs 2000?

1998 taitaa olla sellasten turvallisten autojen vuosimalli raja japseissa ja euro autoissa ja 2004-6 jenkki autoissa. jossain oli ehdotus että kaikki avk:lle tulleet 98 ja vanhemmat autot romutettas juurikin tuon kolariturvallisuus määritelmän mukaan.

uokki 09.01.2013 01:27

Sellastahan se mun autoilu aina on!Ei vaan aina voi nähdä kaikkea!

AUH 09.01.2013 01:48

Ei voi muuta sanoo ku et voi...!
Toinen kysyy diskosta ja onneksi on tullu myös hyviä vastauksia. Mut miksi pitää keulia toisella merkillä topicissa missä ei tojotasta/muista kyselty? mullaki on tojota ja mielellään kuulen kommentteja siitä siihen olevilla topiceilla.

(mut hyvin silmiä avaava juttu muihin suuntiin?)

uokki 09.01.2013 01:53

OSUIT ASIAN YTIMEEN!Haittaaks se

diakka 09.01.2013 06:39

Itte ajellu Disco II vuoden ja ollut tyytyväinen,taas hymyssä odottaa kuun vaihteen lapin reissua,varsinki kun sai oikeat nastarenkaat pitkästä aikaan.Itte välillä harmitellu kun ei käyny koeajamassa manuaalivaihteista autoa ostohetkellä,tuo automaattivaihteinen on kyllä mukava ajaa.Tuo TD5+automaatti lämpiää hitaasti jos vähänkin enemmän pakkasta,kaupunkiin jos lähtee suorilta niin tuntuu että ei lämpenen ½h juurikaan,lohkolämmitin auttaa paljon.Tossa automaatissa on viellä semmonen "ominaisuus" että ei vaihda nelos vaihdetta ennen kuin on saavuttanut tietyn lämpötilan.Nuo talvirenkaat on muutenki mukavemmat ajaa kun ovat matalemmalla profiililla,automaatti vaihtaa pienemmillä kierroksilla ja nelos eli matkavaihteen saa ilman että ajaa ylinopeutta 80 alueella :)Kesärenkailla täytyy melkeen satasessa käydä välillä että saa nelos vaihteen.

toyota4x4 09.01.2013 09:01

http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/5231670 täällä meijän nurkilla olis tällänen ja värikin sopivan vihree.olis hinta sopiva ja olis toi webasto et tarkenee talvella ajella.

Profi 09.01.2013 11:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uokki (Viesti 957774)

:D:D

Rauhotu nyt jo hyvä mies, eihän nämä ole kun autoja, ei näitä nyt noin vakavasti tarvi ottaa.:D

uokki 10.01.2013 12:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Profi (Viesti 957841)
:D:D

Rauhotu nyt jo hyvä mies, eihän nämä ole kun autoja, ei näitä nyt noin vakavasti tarvi ottaa.:D

Onneks sulla noita hymiöitä niin kaiketi huomaat että mun mielestä vaan on niin kiva kun saa nämä merkkifanaatikot kiehumaan!Mulle oikeesti tulee miltei pakkomielle kiusata jos joku tosissaan on fanaattinen merkistään,aikoinaan kun LaaLaa oli kovasti susuki on paras henkinen niin haukuin sille aina susukia,tojottajille haukun tojot ja joku luulee ettei ole jenkkiä parempaa niin kyllä mä osallistun senkin hehkutteluun!Mutta pysytään asiassa!Discon koko keula syytä paketoida kovilla pakkasilla,muuten ei läm pö piisaa,tarvii kyl lisälämppärin.Tosin taas muuten ne on pieniruokasia!

HMy 10.01.2013 15:08

Onko tuo disco I 300tdi ja disco II td5 manuaalien kulutuksissa eroja
Renkastuksena AT tai vastaava . Ja kun tuo Disco II on hivenen pitempi
Onko kaikki tilan lisäys takakontissa. Ja miten nuo ajonautinnot menee
mallien välillä.

young n dum 10.01.2013 15:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uokki (Viesti 958214)
Onneks sulla noita hymiöitä niin kaiketi huomaat että mun mielestä vaan on niin kiva kun saa nämä merkkifanaatikot kiehumaan!Mulle oikeesti tulee miltei pakkomielle kiusata jos joku tosissaan on fanaattinen merkistään,aikoinaan kun LaaLaa oli kovasti susuki on paras henkinen niin haukuin sille aina susukia,tojottajille haukun tojot ja joku luulee ettei ole jenkkiä parempaa niin kyllä mä osallistun senkin hehkutteluun!Mutta pysytään asiassa!Discon koko keula syytä paketoida kovilla pakkasilla,muuten ei läm pö piisaa,tarvii kyl lisälämppärin.Tosin taas muuten ne on pieniruokasia!

nii mikäs merkki se uokkin mielestä on sit paras?:) uaz?

ärjyy70 10.01.2013 15:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 958253)

Uokki möläyttää tähän kysymykseen sen saman kuluneen virren että uaz vakiona on parempi ku hj vakiona vaikka tosi juttu on se että nettiautossa ei taida olla kovin montaa vakio hj:tä jäljellä ja mielestäni jo pelkästään vain soattu hj on miljoona kertaa parempi ku vitun uaz ja saa työntää hernepurkin vaikka persiinsä mun puolesta :)

Edittiä sen verran että toyotaa en omista enkä merkkiuskollinenkaan ole ;)

uokki 10.01.2013 19:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 958253)

Jokaisen oma auto-merkistä välittämättä!

uokki 10.01.2013 19:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 (Viesti 958258)
Uokki möläyttää tähän kysymykseen sen saman kuluneen virren että uaz vakiona on parempi ku hj vakiona vaikka tosi juttu on se että nettiautossa ei taida olla kovin montaa vakio hj:tä jäljellä ja mielestäni jo pelkästään vain soattu hj on miljoona kertaa parempi ku vitun uaz ja saa työntää hernepurkin vaikka persiinsä mun puolesta :)

Edittiä sen verran että toyotaa en omista enkä merkkiuskollinenkaan ole ;)

Tähänkin voisin vastata mitävain mutta jos oikeasti joku (kaiketi kokematon)on sitämieltä että tojota on maastoautoksi muutakuin vain Hyvä aihio niin pitäis kyllä näyttöjäkin olla!Ihmetyttää se jatkuva kehuskelu ja aina sitten onkin puhe autosta joka onkin rakennettu-siis ei hyvä alunperin!Parasta kaikessa on Teidän paukuttelu ja tosikkomaisuus-syttymisherkkyyttä on enempi kuin nykybensalla mut lämpöä ei tunnu kestävän mut helposti ottaa!!!Jos kriteerinä pidetään isoa painoa,kankeutta ja epätaloudellisuutta niin silloinhan vaikka gaz66 käy tojonkanssa samaan-tosin sekin etenee paremmin vakiona...Mutta Haasteen olen tosikoille heittänyt....Ainiin,eihän mulla olekaan edes Uazia!

toyota4x4 10.01.2013 21:42

juu ei oo helppoo olla toyota mies.. kokeilkaa siellä heinolassa ajaa vakio hoojiin renkailla gaz66:lla niin tiiätte kuin masentavaa se maasto autoilu voikaan olla.

young n dum 10.01.2013 21:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 958426)
juu ei oo helppoo olla toyota mies.. kokeilkaa siellä heinolassa ajaa vakio hoojiin renkailla gaz66:lla niin tiiätte kuin masentavaa se maasto autoilu voikaan olla.

:D:D:D

sisua45 10.01.2013 21:59

Kauhee vääntäminen täällä, joko on paidat hajalla? :D

Pitäisköhän ostaa seuraavaksi autoksi Sssssangyong Musso? Ja joka välissä muistaa kehua sen moottorin olevan mersu. Ettei vaan pääse muna pienenemään.

Mutta siinä olis erilainen aihio. :)

Yllä oleva teksti on kirjoittajan oma mielipide, eikä se vastaa palstan virallista kantaa. Tarkoitus ei ole loukata ssangyongin tai mersun omistajia, eikä pienimunaisia. :D

Sivu luotu: 21:27 (GMT +2).