![]() |
|
mulla on s4akti ja hyvin toiminu pinnalla ja pinnan alla, mutta onko mennyy takuuseen nuo kastuneet?
|
Lainaus:
Toimii tosi hyvin eikä pahan hintanenkaan. Kakkosluurina Galaxy xcover 2 ja se tosiaan jää kakkoseksi. |
Sony Xperia Z1C on kyllä huippu laite, eikä tarvi mitään saakelin muovikuoria päällensä että kestää kolhuja ja upotuksia! Netistä kyllä löytyy arvosteluja kunhan vaan vähän etsii.:cool: Lasikalvo tosin kannattaa laittaa heti uutena näyttöön, kun alkuperäinen suojakalvo on herkkä naarmuuntumaan.
Ja kyllä, androidiin löytyy myös Nordean mobiilisovellus viivakoodinlukijalla, ja oikeastaan kaikki muutkin mahdolliset ohjelmat mitä tarvitsee, joten sitä ei kannata murehtia!;) |
Lainaus:
Android tympein ominaisuus on se, että päivityksiä tulee vähä nihkeesti. Valmistaja jaksaa hädin tuskin pitää yllä puoltakaan vuotta ja oletuksena niissä on paljo kaikkea kuraa käynnissä ja avoimia portteja matoja varten, eikä niitä saa pois päältä ilman roottausta. Softista moni tuottaa pettymyksen. Esim. Pioneerin laitteita ohjaava softa on täyttä kurjaa ja kaatuilee. Tämä ominaisuus johtuu mm. siitä että kellään ei aikaa eikä vaivaa testata niitä kaikilla mahdollisilla kapuloilla. Samsungit on pitkään kuunnellu ihan omaa porttia mms-viestin vastaanottamiseen joka on ihan jotain muuta ku muilla valmistajilla. Oma androidi on mm. sen takia laatikossa kun ei tule päivityksiä enää ja heartbleedin ansiosta pitää vähä miettiä mille sivuille kannattaa kirjautua. Xcoverin patteriluukku tipahti ja tiiviys meni sen myötä, eikä siihen saa suojakuoriakaan. Tilanteeseen auttaa kapulan päivittäminen reilu 6kk välein. Ite suosin erillisiä suojia, koska oikeasti kestävät puhelimet on joko pieninäyttösiä tai sitte tolkuttoman paksuja raahattavia. Toki monille riittää välimallikin. |
Samsung
Hankin sitten ensimmäisen älypuhelimen kun porukat valitteli että ei kuulu mun puhe vanhasta puhelimesta ja navikattorikin hajos joten päätin yhdistää nuo ja hankin Samsung trend plus puhelimen, kun väittävät jotta olisi kaikin puolin toimiva peli ja hintakin karvan alle 100,-
Odottelen vielä toimivampaa sim korttia jotta pääsee koeilemaan netin ja navin toimivuutta käytännössä. Joten en voi oikein vielä sano juuta enkä jaata tuosta. Omilla pojillakin on samanmoiset ja ovat olleet tyytyväisiä. t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Lainaus:
Nillkinin karkaistu lasikalvo vaan näyttöön, eikä maksa ebaysta tilattuna kuin kympin.:) Lainaus:
|
Lainaus:
Kestävin puhelin itellä on ollu Siemes ME45, mutta ei se oikein täytä tän päivän vaatimuksia. 5vk vaelluksella kyllä täytti asiansa täydellisesti. Omppu sentään kesti ilman kuoria maasturilla yliajelunki ku oli tippunu tielle (tosi suzukilla ja hiekkatiellä). "kestäviin" active yms. puhelimiin saa harvemmin kunnon suojakuoria. Jos halvalla haluaa päästä, niin 30e kapula muovipussiin varapuhelimeksi ja ykkösluuri voi olla sitte mikä tahansa. |
http://www.rammount.com/Portals/0/Sk...iphoneun71.jpg
Tuli mieleen että jos vähänkään meinaa harrastella puhelimen pitämistä jossain rammountin kuvan kaltasessa telineessä, niin kannattaa miettiä onko reunat täynnä nappuloita. (Kuvassa sattumalta omena). Xcover 2:ssa on reunassa nappulat niin sopivasti, että just tollasella telineellä se alkaa painelemaan niitä välillä ja saa tosi tarkkaan hieroa sitä kohdalle. |
En minä ainakaan viitsi ostaa telineeseen sopivaa puhelinta, vaan mielummin puhelimeen sopivan telineen:)
Mutta onko näissä nykypuhelinten laaduissa oikeasti heittoa, kun joillakin tietyt puhelimet ei kestä ja jotkut kestää, toki käyttäjissä ja käytössä eroja, mutta tuntuu siltä, että suurinta osaa puhelimista toiset haukkuu ja toiset kehuu toisilla kestää toisilla ei? Sama ilmiö kyllä lähes kaikissa tavaroissa, esim vinssit toisilla kestää toisilla ei. Mulla ollut nokian e7, samsung s3, s4 ja nyt s4aktive, emännällä oli ifone josta sain sen vieroitettua ja sille jäänyt minulta nuo samsungit ja aina kun mulla vaihtunu ni vaimon kautta luurit kiertää lapsille, ja ei mitn ongelmia vaikka puhelimet jo neljännellä käyttäjällä |
Lainaus:
|
Suurinpiirtein noin mulla oli jammussa ei tosin veispuukkia varten vaan navina
|
Navina itekki käytin. Ei kai noilla kukaan mitään muuta ajaessa tee, ainakaan toivottavasti?
Mutta tosiaan mitä tulee tollasiin telineisiin, niin aika heikosti pitäviä vaihtoehtoja. Suurin osa yleismalleista painaa molemmilta sivuilta tai sitten päältä ja alta. Mallit vaihtuu niin nopeasti, että mallikohtasia kunnollisia on vaikea löytää. Xperiaa teki mieli käyttää pyöräillessä mittarina, mutta ei saanu tankoon luotettavasti kiinni. |
Onko tuohon sonyyn saatavissa langatonta latausta?
|
Lainaus:
http://blog.clove.co.uk/wp-content/u...Z1_Compact.jpg |
Mulla on lumiassa sellainen nahkainen läppäkotelo, sellaisen kanssa tuo telakka tuskin toimii? Uuteenkin puhelimeen melkein välttämätön tuo kotelo säilymisen kannalta...
|
Iphone 5! Toimii! Mulla ollu nyt 1,5 vuotta eikä kertaakaan oo huollossa käytetty.
Ensimmäisen kuukauden käytetty suojakoteloa mut oli kömpelö eikä mahtunu housujen taskuun. Akku kestää vielä reilusti yli vuorokauden vaikka on jääny sateeseen tippunu asfaltille ja minne millonkin. Suosittelen :) |
Samsung X-cover ykkönen on pyörinyt mukana muutaman vuoden ja hyvin kestää toimii jne... En osaa vissiin vaatia liikoja kunhan kestää vettä, pölyä ja muuta taskun pohjalla pyöriessään :rolleyes:
Ja nykysin näkee joskus alekappaleita alta satasen, ei paha ;) |
Laitetaan jatkoksi
Nykynen Nokian 925. Heti uutena tietysti muovikalvon näytön suojaksi ja nahkaisen suojakotelon mikä suojaa näytönkin ( mikä monta kertaa pelastanu jo näytön varmalta särkymiseltä. Iso näyttö niin isommat "Näppäimet" ja töissä ajankuluksi mukavampi nettiä selailla. Miinuksena saa usein latailla, verrattuna edelliseen N90:iin. Ja kamerakin ainakin omaan käyttöön riittänyt.
|
meikäläisen muldimediahilavitkuttimella alakaa olla muisti loppu kun ei mahu päivitykset sisään enää :D
kannattasko tuohon äksäkoveri kakkoseen tehdä se roottaus vai mikä sen nimi olikaan että saa kortin muistin käyttöön? |
Nyt pakko sanua että kyllä tämä Samsung galaxy tab Pro 8.4 4G on paras tähän mennessä :D vai voiko laskea periaatteessa enää tähän älypuhelin luokkaa, koska on jo 8,4" näyttö.. ite siihen lasken, koska käytän sitä puhelimena myös :)
Itse tykkään kun voi jakaa näytön ns. kahteen osaan, että voi tehdä monta asiaa samaa aikaan. Ja säätää sen ohjelman kokoa, ettei ole puolet ja puolet näytöstä. Saapi ite päättää.. Ja kätevä kyllä kun ottaa muistiinpanoja vaikka netistä Wordiin yms :) |
Itel tää samsungis Galaxy S3, ihan loistava laite! Olisin ostanu uuden S2 jollei hintaero olisi ollu niinkin marginaalinen näiden välillä... edellinen s2 ei kestäny kiviseinäosumaa mut muuten liki kaiken mitä rakennustöissä ja autonkuljettajana passasi odottaa... tähän s3 ostin tämmöset kuoret mis takapuolelle tulee ensin kovamuovi kuori jonka päällä on sit keinonahka ja läppä näytön päälle parilla pankkikortti slotilla ja pienel setelitaskulla.. hyvä ostos näin autonkuljettajan silmi ku nakkaa pankkikortin ja rahtari kortin puhelimen kuoreen matkaan ni ei tarvi tauolle lähtiessä kantaa lompakkoa matkassa.. nyt vapaal olles on ollu ajokorttikon tuossa puhelimen taskus ni lopputuloksena on etten oo lompakkooni nähny pariin viikkoon.. :D kai se tuol autos on, toivottavasti...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Edit. Kokeilin omaan ja emännän puhelimeen, ei mitään tarpeellista poistunut! |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
nyt ollu jonku aikaa samsung S5 ja paljon mukavampi käyttää, kun S4 aktive, joka oli ilmeisesti ns prototyyppi/kokeilu samsungilta tota vedenpitävyyttä varten, tosin eipä tossa S4 aktivessakaan mitään suurempia puutteita ollu.
S5 läppä on huomattavasti parempi käyttää, kun se on muovia, kun taas aktivessa oli kumia, joka ei meinannu painua kiinni aina kunnolla. ja kun käyntiä kaupoilla ni ostan tohon S5:seen sen langattoman latauksen takakannen, ni ei tartte aukoa sitä läppää, ni ei väljisty/ala vuotamaan niin helposti |
No nokia 610 toimii ainakin mulla ei mitään vikaa akku kerran uusittu 15€ ei paha.
|
Päivitetääs Xperia Z:n osalta sen verran että siitä halkesi näyttö kun se oli pöydällä. Ennen kauppareissua sälli käytti sitä luuria ok. Kauppareissun jälkeen luuria ei voinut käyttää kun kosketusnäyttö ei toiminut. Sit kun sitä alkoi ihmetteleen niin huomasi että näytön vasemmassa alalaidassa on näytössä halkeama. Ei tahtonut ensin edes huomaa. Katsotaan meneekö takuuseen. Kovasti taas väittivät että ei mene takuuseen näytön halkeamiset. Mut vähän on nihkeä väittää että luuri olisi saanut jonkun osuman kun luurissa ollut koko ajan suojakalvo + suojakuoret. Minkäänlaisia käytönjälkiä ei ole. Katsotaan mitä huolto sanoo.
|
Minulla on Samsung Xcover 2, erittäin hyvä puhelin ja (minulla ainakin) kestävä kuin perkele. Mulla on tippunu se n. 3.5metristä näyttö eellä laminaattilattialle eikä ollu moksiskaa siitä, ainut miinus on latauksen lärpykkä joka lähtee muutamassa kuukaudessa irti, mutta ei haittaa käyttöä muuten kuin että ei tieten enää ole vedenkestävä(Liimalla takas vaan). Kamera 5mpix, laatu siedettävä tosi napakka kädessä ja takakansi ruuvilla kiinni. Ollut käytössä reilu vuoden ja sitten jos joskus hajoaa(Epäilen ;) ) niin ostan toisen samanlaisen.
Ps. Siskolla tollanen xperia ja kuulemma on huono puhelin ku jumii yhtenään näyttö. |
Muuten hyvä puhelin mutta muisti ei riitä omiin päivityksiinkään :D
|
Lainaus:
|
eiku vaan reklamoimaan samsungille nii pistävät peruspäivityksiin sen roottaus mahdollisuuden. itseäkin vituttaa nuo saatanan chätit ja muut pask... millä ei mitään tee.. omassa ei myöskään riitä muisti kaikelle, onneks niiltä mitään tekemättömiltä voi poistaa päivitykset, sit just ja just voi pitää tietosuojaa ja muutamaa laskenta appia...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Itelläkin ketutti kyl nuo vähämuistiset puhelimet enne.. :D Noh, se olikin LG. |
Nii ootan sitä hetkeä kun Z1:n saapumisilmoitus kolahtaa luukusta ja pääsen purkamaan patoutuneet paineet ja kiukut tohon oman kokemuksen mukaan maailman paskimpaan mukamas kestävään xcover kakkoseen :D en tiiä voiko olla paskempaa luuria? Siis ei hlvetti, imee ittensä täyteen ja sit jumittaa sekoilee tilttailee... VMP.. elämäni turhimmat 300 erkkiä, joka euron eestä liivon pitki pihaa ku saan simin irti:D
e: voi taas huoletta olla 5vuotta ilman samsungia taskus, muistaa kyl miks se vaihtu viimekskin :D |
Kai se pittää sonyn kestävä ja kastuva puhelin hakee ennen kesäloman alkua. Vai onko joku parempi olemassa alle 300€ luokassa?
|
Äkskoveri sai viimesen kasteen perjantaina. Ei simiä enää tunnistanu ja ei lataudu enää. :D
|
Lumiaa en ainakaan suosittele kellekkään n puolivuotta sitten putos housun taskusta lattialle ja gorillalasi paskana. Se siittä kestävyydestä. 250e lasinvaihto ja eilen meni ja putosi housuntaskusta auton lattialle ja hajos siinä 20cm pudituksessa tuhanne päreix. :eek:enään ei tuu lumiaan uutta linssiä :mad:
|
Lainaus:
Että kyllä se karjastu lasikin hajoaa kun sopivan tällin saa!:D Ostin uuden samanlaisen puhelimen, mutta pitäis tuo vanhakin vielä varmaan korjata, niin saisi rootattua sen sitten samalla, ja möis tuon uudemman pois, kun tykkäsin vanhasta keltaisesta enemmän kuin tästä tylsästä valkoisesta...:rolleyes: |
Joitain viikkoja ollut käytössä nyt Sony xperia Z2, ja on ihan rehellisesti paras puhelin mitä olen tähän mennessä käyttänyt. Ei tuossa ole mitään valitettavaa, sopii minulle täydellisesti :)
Nokiaa en ole käyttänyt kuin työluurina enää, ja siihenkin valitsin ihan perusmallin. Ei vaan windows phone napostele. Samsung on raudaltaan ihan OK, mutta muovinen tuntuma ja liian simppeliksi paklattu käyttöjärjestelmä aiheutti hylkimisreaktioita. |
Emännällä on tuo samsungin s3 (?) ja nyt sit tiputti sen maahan:mad:. näytön lasi säpäleinä, mut toimii muuten...
Kannattaako sitä lasia korjauttaa, vai menikö tuo nyt sitten vaihtoon?:confused: |
No se näytön+lasin vaihto maksaa 150e, joten siitä voi itse pohtia kannattaako.
http://optimashop.fi/wp-content/uplo...014_alv-24.pdf |
Noihin lasin vaihtoihin liittyen. Olen tässä tapellut SCF huollon kanssa tuosta vanhasta Xperia Z luurin näytöstä. Siitä halkesi näyttö kauppareissun aikana kun puhelin oli ollut kotona keittiön pöydällä. Se ei siis pudonnut mihinkään. Huolto vaan ilmoitti korjauksen hinnaksi muistaakseni 380€. Jos palauttavat luurin tuossa kunnossa niin se maksaa vajaa 50€. No minähän pyysin niiltä jotain todistetta siitä että se olisi pudotessa särkynyt. Joku osuma jälki tms. Kun siinä luurissa ei sellaista ole. Se näyttö ei nimittäin toimi ollenkaan vaikka siinä on vain yksi halkeama. Yleensä nuo luurit on kuitenkin toiminut vaikka siinä olisi halkeama. No kuitenkin. Huollon mukaan heidän ei tarvi todistaa yhtään mitään. Riittää että sanovat missä vika. Tuossa kohtaa ne on vähän väärässä. Niiden pitää todistaa tuo käyttäjän viaksi takuu aikana. Mut katsotaan kuin käy. Eiköhän se mene niin että luuri tulee takaisin viallisena. Pitää sitten johonkin toiseen firmaan viedä se ja riitauttaa tuo kusinen huolto.
|
Tuo Zetojen lasien halkeilu on tunnettu ongelma, ja Sony on niitä takuuseen vaihtanutkin, mutta jännä homma että niskuroivat silti huollossa asiasta...
Tuollakin sanotaan, että Sony on korvannut, jos lasissa on vain yksi ainut halkeama, ja puhelimessa ei ole mitään jälkiä siitä että olisi jonkun tällin saanut. Useimmiten nuo lasit halkeaa iskusta usealle särölle, joten yksi hiushalkeama viittaa johonkin muuhun. http://www.xperiablog.net/2013/11/08...s-leaked-info/ |
Onkos kellään kokemuksia tästä smarthuollosta? Ainakin compactin näytön vaihto on melko inhimillisissä hinnoissa jos tuohon puljuun on luottaminen. Kiinastakin tilattuna pelkkä näyttömoduuli on jo samoissa hinnoissa, ja siihen päälle vielä uudet liimateipit kaikkien auottujen kuorien väliin jos itse korjais...
http://www.smarthuolto.fi/fi/SONY/Xp...act-D5503.html |
Johan on SCF Huolto asiantunteva firma. Heidän joku iso jehu soitti juuri hetki sitten. Hän on ollut kuluttaja-asioiden kanssa tekemisissä vuodesta 1995. Laitteella on 6kk takuu, minkä jälkeen kuluttajan pitää todistaa valmistajalle valmistusvirhe. Mikäli tälläistä ei voi todistaa niin se ei mene takuuseen, mutta jos puhelin on alle 6kk vanha niin silloin se lähtökohtaisesti menee takuuseen. Kyselin sitten että mikä virka on puhelimen mukana tulevalla 2v takuulla. Se ei kuulemma tarkoita yhtään mitään vaan puhelimella on 6kk takuu. Vetoavat myös siihen että valmistaja on kieltänyt näyttöjen korjaukset. Mitään faktaa tästä ei kuitenkaan saanut. Lupasivat kuitenkin ilmaiseksi toimittaa puhelimen meikäläiselle. Eli ei tule sitä normaalia taksaa kun tutkivat puhelinta, eikä sitä korjata.
Tästä viisastuneena soitin kuluttajaneuvontaan. Siellä oltiin taas vähän ihmeissään SCF Huollon kuluttajalain tulkinnoista ja 6kk takuusta. Jos laitteella on 2v takuu niin se on myyjän tehtävä todistaa vika kuluttajan aiheuttamaksi. Tälläistä SCF Huolto ei ole osoittanut. Ovat kuulemma yhteydessä SCF Huoltoon ja oikasevat hieman heidän väärinkäsityksiään kuluttajalaista. Kuluttajaneuvonnan mukaan tuon pitäisi mennä takuuseen. |
Toimiva puhelin == Google Nexus 5 (made by LG). Ei jumi, patteri kestää pari päivää, eikä yhtään ylimääräistä appia. Ollut nyt huhtikuulta ja en vaihtaisi.
Nexuksesta: on Googlen testi/referenssi-rauta ja kaikki softa testataan tuota vasten == vikoja vähän. T/Pekka |
Mä oon ehkä vähän wanhanaikainen taas, mutta kaikenlaisten nokioiden ja samsunGin jälkeen Iphone 4 on ylittänyt kaikki odotukset, nyt kun niiden hinnat on jo järkitasolla, en edes muita kattele ...
Suojaavilla kuorilla mennään, ja vältellään upotuksia |
Lainaus:
Työpuhelimeksi tuli joku Samsungin romu (en muista mallia, 300€ makso) ja voi kilin kellit miten puhelimesta on osattukki tehä hias ja kaikenlisäksi vielä muovisen olonen rakkine... Heleppo vertailla nyt tuohon IPhoneen ku molemmat taskussa. |
Mulla on ollut LG G2 nyt jonkun aikaa ja on toiminu ihan älyttömän hyvin ;)
Seuraavakin puhelin tulee olemaan LG |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Huuto.netistä ostin iphonen lasin, mutta siinä oli muutama kuollut pikseli jo valmiiksi. Ei tosin itseäni haitannut :) |
Mulla oli tuossa tovi sitten asiakkaana nuori heppu, joka oli alkanut vaihtamaan varaosia kännyköihin ja tapletteihin. Kertoi töitä olevan niin paljon kuin ehtii tekemään. Hyvä vain, että tuollekkin alalle saadaan kilpailua.
|
Lainaus:
http://www.mytrendyphone.fi/shop/sam...-201006c1.html Tuolta ainakin löytyy parin kympin pintaan uusia näytön laseja. Onks tietoo, et onks toi jotain spesiaali teippii, millä lasi liimataan paikoilleen?:confused: Ja jos jollain löytyy linkkii halvemmille varaosille, ni olis kyl terve tullutta tietoutta. Ebaystä yritin kattoo, mut ku on toi lontoo hieman ruosteessa, ni ei aina ymmärrä mitä siellä sanotaan.:o Piru ku ne ei oo enään suomeksi. Jää moni tavara hankkimatta halvemmalla, ku ei oikein osaa sitä käyttää....:( |
samsung galaxy s4 active
Onko galaxy s4 activen vesitiiveydestä huonoja tai hyviä kokemuksia? Liikkeet näyttää vaihtavan koko laitteen, jos näyttö on rikki.
Itse vaihdoin juuri kaverin luuriin näytön ja rakenteen vesitiiviys vaikutti hieman kyseenalaiselta. Latausliittimen suojus askaruttaa, samoin takakannen tiiviste. Kuulokeliitin ui myös vedessä vai kuuluisiko siinä olla kumitulppa? |
Lainaus:
Nim. 3kpl S4 activeita/ 7kk. Kaikki mennyt takuuseen. Yhtän kappaletta en oo takasin kiikuttanut kastumisen takia vaan ihan muista syistä. Seuraava puhelin taitaa olla Note 3 kun siinä olis sopiva näyttö niin ei tarttis tablettia/läppäriä raahata mukana työhommissa. Edit: ei oo tulppaa kuulokeliitännälle. |
Tämän viikon ollu sony xperia z2 käytössä ja yhtään moitetta ei vielä ole. Tiiveyttä en ole raskinu kokeilla mutta kertaakaan ei oo juminu tai menny pätkääkään hitaammaksi.
Akku tuntuu kestävän kolmatta päivää samalla käytöllä mitä äkskoverikakkosessa puoltoista päivää. |
No niin, tässä itsekkin puhelin valintaa virpomassa ja olen ollut jo monta vuotta sonylle uskollinen. Nyt alkaa kyllä usko horjua, kun lueskelee näitä zetojen näytönhalkeamis juttuja. Eli noissa on jokin tyyppivika ja se ei mene ilmeisesti takuusee?
Ei vissiin oo paljoo vaihtoehtoja semmoselle puhelimelle mikä olis pöly ja vesitiivis ja toimis 4g verkossa wlan reitittimenä läppärille. Taitaa olla xperia ja samsung ainoat vaihtoehdot, tosin eipä se taida auttaa mitään se pölytiiveys, kun nykyinenkin acro s on muka semmonen ja siinä on ollu kuuloke jo melkeen mykkä puolisen vuotta ja luuri on vuoden vanha. Outoa kyllä toi näyttöjen halkeilu, nykyinen acro s on sentää ihan rehellisesti festareilla kännissä pudotettu maahan, niin sen näytön halkeaman mä hyväksyn:D |
Insmat:n Rock V20 tullut vähän aikaa katseltua ja nyt näyttää tulevan päivitettyä versiota tarjolle. Äkkiseltään muisti lisääntynyt 512Mb->1Gb ja kamera 8->12Mpix, toki Android:sta uudempi versio myös.
Tarkempaa toimituspäivää ei vielä ole, mutta maanantaina tilaus sisään ja eiköhän se sieltä tule.. |
Tuolta tilasin nyt sit uuden näyttön...
http://www.mytrendyphone.fi/shop/frontpage.html Katotaan miten vaihto onnistuu...:eek::D:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Eikä upotuksiakaan tarvii vältellä, mie oon tän kans uinukkin poikien kans kesälomareissulla: http://imageshack.us/a/img539/3476/QNYsk3.jpgLifeproofin kuoret siis päällä. Pojan vuoden vanha Samsung Galaxy Trend teki tenän, ei käynnisty enää. Surahtaa vaan ja alkuun tuli alotusteksti (Samsung ja mallikoodi) ruutuun, enää ei tee sitäkään. Onhan tuo tippuillutkin varmasti, mut en tiedä missä vaiheessa tiltannu. Korjaako ne tollasia takuuseen vai heitänkö paska-aholle koko laitteen? |
Sille trendille pitää tehä hard resetti tai joku semmonen. Käynnistäessä pidetää pohjassa kotinappia ja volumea alas tai ylös. Sitten aukeaa valikko josta saa käynnistettyä puhelimen suojatilaan, tyhjennettyä sen kokonaan tai asennettua jotain hämärää.
Tämä ei ole täysin varmaa tietoa kun käytäntö vaihtelee vähän malleittain. Galaxy s2 joskus joutunut nuin käynnistämään samasta syystä. Ei ole vielä tarvinnut tyhjätä muistia tuota kautta. |
Parin vuoden sykleissä ollut Nokian N85, N8 ja Lumia 920. Tainnut jokainen käydä kerran takuukorjauksessa mutta ei oo tarvinnut niistä maksaa ja jonkun vanhan kapulan on saanut siks aikaa käyttöön.
Harmittaa kun Nokiaa ei enää ole, nyt täytyy ettiä tilalle joku korvaava kun kaks vuotta alkaa tulla täyteen. Toi N85 ajettiin jo loppuun, täyttyi metallipölystä, N8 toimii yhä vaikka on kivimurskepölyä niellyt sekin jonnii verran |
osaisko joku jelpata kun tuossa mun htc onessa ei ole suomen kieltä.
millä ohjelmalla sen sais siihen laitettu? kokeiltu: morelocale 2 ja muita vastaavia muttei onnistu. hts on käyttiksenä tuo Android 4.1.2, HTC Sense UI v5 vaikka pärjää kyllä englannin kielisenäkin. |
Just sain vinkin et tässä xcover 2 auttaisi muistihommiin tehdasasetusten palautus. Hiema skeptisenä kokeilin ja kyllä se auttoi, muistin käyttö tipahti 360mt. Ennen oli 1.16gt.. en päivittänyt muuta ku gmaili, chromen ja pushservicen.. mulle selitettiin et noista ladatuista sovelluksista jää ylimääräistä pashaa aina ja tuo palautus poistaa ne.. ja näkyi toimivan..
|
Lainaus:
|
http://img.swapz.co.uk/swapz/2013-11...1458967b_1.jpg
Tuollainen kiinan paska tuli hankittua. Ja on tosiaan paska. Aito Nam-Gear. Muistia 256mb ja levytilaa 128mb. Joku kiinalaisten modaama android sisällä. Esim. youtubea ei saa tuolla luurilla toimiin. Varapuhelimena tuo nyt toimii jotenkin, mutta ei se oikein muuten rokkaa. On oikein kahdella sim paikalla varustettu. Kevyt se ainakin on. Yritin tuohon vaihtaa toista android versiota sisään, mutta ei oikein onnistu. Taitaa levytilaa olla hieman liian vähän. http://hardresetnow.com/wp-content/u...-fonepad-7.jpg Tuollaisen laitoin juuri tilaukseen. Taitaa enemmän olla tabletti, mutta sälli halus sen puhelimeksi itselleen. Toimii siis puhelimena. Näytöllä kokoa 7". Ei onneksi ollut kallis. Vain 129€. En muuten löytänyt mistään muualta noin halvalla. Joka paikassa yli 200e. Verkkokaupasta tuon lopulta tilasin. Kiinasta laitoin tilaukseen suojakuoret tuohon. Maksaa huikeat 5€. |
Lumia 925 tässä räpeltänyt päivän, ei vaikuta pahalta ollenkaan.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Nuo resetoinnit kokeilin jo aiemmin, ei vaikutusta. Ja tosiaan tuo alku ei pitäny virtoja loppuvaiheessa päivääkään. |
Lainaus:
Ois vaan yks taas kertaalleen näyttövikanen tollanen. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ajattele nyt vaikka muinaisia kaks väri näyttöisiä puhelimia, kun akku kesti helposti yli viikon. :D |
windows 8.1 positiivisia parannuksia paljon.
|
Mulla ollut iphone 4 siitä asti kun se julkaistiin , Öööö 4v ?
Kertaakaan ei mitään vikaa, akun kesto ehkä hiukan tippunut mutta kestää kyllä pari päivää kevyesti jos vaikka tiputtaa wifin pois käytöstä. Aivan varmasti ostan ipone kutosen jos se nyt tulee ylipäätään enskuussa myyntiin. Pari kertaa miettinyt sitä kun muutamat kaverit on sanonu että miks ostaa niin prkl kallis puhelin ku saa halvemmalla samsungia, ja sitä paitti appsit maksaa iPhoneen. Näin oon ite ajatellut : jos appsi maksaa 0,30€ niin siitä nyt ei konkurssia tuu ja jos ostaa yhden puhelimen 4 vuoteen niin ei toikaan paha oo. Nää siis vaan niitä mun mielipiteitä ja havaintoja :) Iphonee en voi kun suositella |
Nyt on tullu muutama päivä tutustuttua Nokia lumiaan, eipä voi muuta sanoa kuin että Windows phone käyttis on tuhat kertaa parempi kuin android.
|
Lainaus:
|
Miksi samsung s4 vilkkuu yläreunassa vihreä ja sininen valo.
Mitään wifiä tai muuta ei ole päällä ja puhelin biletää :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Kantsii kokeilla 8.1:stä, on kaikki mitä androidissa ja vielä paaaljon enemmän käyttäjäystävällisempi, helpompi ym... Androidi tuntuu nyt tän wintoosan jälkeen vähän vanhanaikaiselta... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Edelliset puhelimet samsung s3 ja lg g2 niin kummallakaan en onnistunu lähettään enkä vastaanottaan mms... Tiä sit oliko vika minussa vai yhteiskunnassa, mutta eipä ole ollut tarvettakaan moisille.
|
mitenkähän sais toimimaan...
Pikku-likalla on tuo Samsung xcover ja siinähän on kauheen pieni muisti ja muksuthan tykkäis pelailla. Ostin siihen sitten 16gb muistikortin. Mut enhän mä tietenkään osaa/saa sitä toimimaan. Oliskohan kellään tietoo, et miten sen onnistuis saamaan toimintaan? Vai saako sitä ollenkaan toimimaan? Tukeeko tuo puhelin sitä korttia? Mitähän se tukeminenkin tarkoittaa....:o
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Löytyi ohjeet netistä ja roottaus suoritettu. Nyt ainakin pari koe latausta meni suoraan muistikortille.... Suuri kiitos taas kerran palstalaisille!!!!:D:D:D:D:D |
Lainaus:
|
http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/th...t-s5690.77505/
Tuon linkin ohjeilla sain kuin sainkin homman pelittämään. Tosin tuon ohjelman (http://www.mediafire.com/?1t56odh1zmzqb8h) jouduin siirtämään puhelimeen tietokoneen kautta, ku luuri ei sitä suostunut lataamaan... |
Lainaus:
|
Lainaus:
En tiedä missä kukkapenkissä olet kasvanut mutta Windows phonessa on ollut alusta asti mms lähetys /vastaanotto mahdollisuus... Puhutaas asioista oikeilla nimillä, nimittäin jollassa ei onnistunut mms vaan ainoastaan whats upin kautta kuvien lähetys |
Tuolla alkupäässä ketjua kerrottu Nokia E7:n jälkeinen iPhone 5 alkaa olla tiensä päässä, vajaa kaks vuotta kesti näköjään ja en koskaan tykännyt sen "ominaisuuksista" ja jotain ihan idioottimaisia juttuja ko. puhelimessa, nyt hankittu Lumia 925, saa nähdä miten toimii.
Aikasemmin kun corporaation toimesta tuki oli ainoastaan Blackberry:lle ja iPhonelle, jouduin tuosta mainiosta E7:sta luopumaan ennen aikojaa, nyt tuki on iPhonelle ja Lumialle, eli ei montaa vaihtoehtoa, mut Applen tekelettä en enää huoli :mad: se yks saatanan näppäin ja sekään ei toimi ko puhelimessa, saa rämpätä satamiljoonaa kertaa - joo, on kokeiltu se kalibrointikikka, ei vaikuta ja pikahuolto on 100 egeä napin vaihtoon |
Lainaus:
kai seki luuri alakaa olla lopun edellä :D |
Miksikö akut eivät nykyään kestä....
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
lumia 610 en tiedä mutta en sen enempää otakkaan kantaa koska kyseinen puhelin oli kevyt versio lumioista.. mutta esim 800 oli mms toiminnot normaalisti "mango" käyttiksessä ja 900 ihan varmasti, copy paste on myös ollut.. lataushommasta en tiedä, aika käsittömältä tuntuu jos laitevalmistaja rajoittaa puhelimen lataustapoja, ettei olisi ollut maanantaikappale jossa selvää vikaa jo uutena? Ainoa mikä itseä omassa 920 häiritsee on tuo akun kesto...
|
Laitetaas tähän vähän kommenttia tuosta Asusin Fonepad 7 tablettiluurista. Tuossa on nyt muutaman päivän sitä hinkutellut. Sehän on oikein Intelin Atom prossalla varustettu. Himassa on ennestään Samsungin 7" tabletti ja siihen verrattuna tuo Asus on kyllä raketti. Hieman nihkeästi vaan asus suunnitellut tuon käyttöliittymän. Ylhäältä kun vetäsee niin välillä tulee pikavalikko mistä valitaan wlanit, gps sun muut päälle. Välillä se taas näyttää sen kellon ajan ja päivitetyt softa. Ei ole oikein vielä keksinyt että miten siinä pitää vetää että saa oikean valikon. Puhelimena tuo nyt toimii. Onhan se ihan helvetin iso puhelimeksi. Mahtuu juuri ja juuri omaan käteen. Muotoilu on parempaa kuin Samsungin vastineessa. Akkua ei ilmeisesti itse pysty vaihtamaan. Hetken sai myös arpoa miten päin siihen tulee microsd ja sim kortti. Ei ollut mitään kuvaa miten päin ne tuli. Lopulta vaan kokeilemaan millä uppoaa. Akku näyttäisi helpolla kestävän pari päivää. Tuli siihen myös 4.3 päivitys. Alunperin oli 4.2. Eikä tuo muuten maksanut kuin sen 129€. Ei paha.
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 17:07 (GMT +2). |
|