![]() |
|
ramin männät
03-04 cummins männät renkaineen saattaa vapautua lähiaikoina.
olleett moottorissa paikallaan,pyörinyt nyt noin 1h. eli siis uudet. tilasin omaani 04 männät ja tietenkin tuli väärät. testaan autoa vielä ensiviikolla että tilaanko uudet. nuo tulleet rock autosta. muistaakseni 2776 PNA tyypiltään pistäkää viestiä jos kone remppa edessä niin katotaan onko nuo sopivat. |
Ram 2500
Terve sanokaapas tekeekö kakspuoltonnisella takatuuppariramilla mittää ihan kauppakassiks meinasin et ei tuu mikää maastovehjes :D onko nelikkoon paljon eroja
|
Lainaus:
|
Pässi
Ai siin on nelikkoon noinkin paljon eroja, pahakii homma askarrella 2 vetosee nelikon roippeista etuveto... ois puskaration kautta tiedossa ehkä myynnissä oleva 12 tappine 1995 vuoden takapotku rami. Olkoo takapotku vaan mettään on kuitennii isuzu valmiina :D
|
Lainaus:
Ei se sinänsä paha rasti ois muuttaa, eteen helpompi laittaa Fordin HPD60 lehtijousilla ku Dodgen D60 kierteillä (tosin Fordin akseli vaikeempi löytää), divorced tyyppinen jakis ni ei tarvi päävaihteiston kans jumpata. Ja senkin jos laittaa vaikka NV273:en ni on sähkötoiminen eikä tarvi lattiaan rakentaa keppiä (k.o jakista ei kylläkään ole divorced mallina mut siitä voi tehdä sellasen :D). Ja taakse shackle flip ni saa korkeuden kohdalleen mutta pehmeämmällä jousituksella vs. orig korotus bloki jousen ja akselin välissä. |
€vrot
Juu eipä taida maksaa vaivaa kun on kuitenki aika paljon hommaa muunnoksessa mutta nettiauton halvin nelikko ram on 6.5 kiloo kalliimpi mitä tää puskasta kuultu vajaa vetone... :rolleyes:
|
Mulla on nelikon alla nokian nastarattaat ja kyllä niillä takavetopäällä pärjäsi.
Varmuuden vuoksi jos vähä painoo nakkaa lavalle niin luulis pärjäävän. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Joo, ei tuo kalliilta kuulostanut. En oo kyllä yhtään seurannu mitä maksaavat täällä ja muualla.
|
Jaaha! Kohta puoli vuotta seissyt rotge ecu vian takia... noh, jotain uutta. Elikkäs vika paikannettu moottorinlohkon kyljessä olevaan ecu boksiin. Niitä ei taidakaan kukaan tässä maassa osata korjata enkä tiiä kannatteeko... joten ameriikan poijille viestiä lähetetty. 1095$ uusi elin ikäisellä takuulla. 950$ jos lähetän omani sinne uudelleen ohjelmoitavaksi.
Kyllä pikkusen sylettää hinta. Ei kellää kiinnostais talviauto? :D pari kipaletta mersuja olis ylimääräisenä.... |
Minkä kokoset siivet ja pakopesä on vakio hx35? Eikö Se ole vakio turbo? Entä minkä kokosia siipiä on jälkiasennus hy35 käytetty? Lähinnä kattelin ku ebay kauppaa Dodgen tiedoilla hy35 ahtimia että onkohan minkämoisella mitotuksella...
|
Raiskataas topiccia sen verran että paljonkos tollaisen 3000-4000e halppis tuonti dodgen hinnaksi tulee suurinpiirtein veroineen?
Nuo penteleen dodget kuormurina on kiinnostanut jo piiitkän aikaa mutta hinta on ollut rajoittava tekijä.. :o |
konttirahdin hintaa en osaa sanoo mutta ehkä 1000$. siihen sitten auton hintaan alv ja tulli päälle. jos kattelet auton dollari hintaa niin se on melkeinpä saman euroina kun alv ja tulli lisättynä. ja siihen rahti päälle... :rolleyes:
|
Rahdin hinnaksi sanoisin 1500-2000€ satama kuluineen.
|
Niitten tullin ja alvin takia kannattaa kytätä mitä euroopasta löytyy, niistäpä ei mene mitään ryöstömaksuja. Esim. ite hain viime talvena -02 2500hd duramaxin virosta mikä oli halpa jopa jenkkihintoihin verrattuna...
2000$ menee helposti ameriikan kuluihin+rahtiin, ja kaikista maksat alvin. |
Jeps, kyllä se pari tonnia menee konttirahtiin, ja tulli + alv. maksetaan myös rahdista kiitos valtion virkamiesten idioottimaisen ajatusmallin.
|
Laitetaan nyt tännekin ilmoitusta, jos jollain tällainen makaa tarpeettomana. Eli ostetaan kuormasuoja/lavakaari 2gen Ramiin. Sellainen yksinkertainen kaari ilman vinotukia. Että se käy tuon työkalulaatikon kanssa paikalleen.
|
kaikki ei varmaan od palstaa seuraa niin laitetaan tännekki pikkunen kuvasarja mitä tuli touhuttua eilissä iltana ja tänä päivänä.
Tuli tännään laitettua tuo transgo hd2 shift kit. ei oikeen sanoin osaa kuvailla miten auton käytös muuttui mutta heti vaihepäällä jarrua löysätessä tuntui jo eriautolta. 1-2 välistä hävis miettiminen ja nykäsy, siellä oli välillä välivappaata ja vaikka mitä ylimäärästä. :D Ongelmitta ei selvitty kun vaihteevivustossa oleva vaste neutral safety switchille meni poikki touhutessa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165589 nyt anturi on pelkkänä tulppana laatikon kylessä ja töpselissä on hyppyjohto että auton saa käyntiin. rempatessa löyty yksi poikki oleva jousi mille oli onneksi korvaavat jouset sarjassa http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165590 lisäksi yks tapin pää oli hakkautunu vähä epämääräseksi? tälle en tähän hättää keksiny mittää tekemistä, tarvihteneeko sitte samalla kiinnittää tähän huomioo kun kesällä turbaania vaihtelee. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165588 |
3" korinkorotus tuli laitettua.
just mukavan hillitty on nyt ei renkaatkaan pieneks minusta jääny http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169582 aamu päivän vinssi petiäkin turattu. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169584 peti matalalla jotta isorunkonenkin mahtusi kennojen alle. |
Lainaus:
|
Lainaus:
ja minun hytissä viimestään huomaat kun kolmatta polinta ei löydy :D |
menee nippa nappa isompi runkonen vinssi kennojen alle :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169604 |
Mites ton vinssipedin kans, onko miten kiinni rungossa?
Näyttäis jotkut korvat olevan puskurin kiinnitys reijissä, tuleeko siihen poikkipalkkiin vielä kiinni tai johonkin muualle? Kiinnostaa, kun suunnittelin omaani aurapuskurin tekoa, et sais tojotan auran kiinni ramiin. |
Mulla on aurasovitteet rotkessa. On melkein jokasen mahdollisen pultin alla kiinni mitä keulassa on. Tulee sinne lähelle jousitornia kiinni.
|
Joo puskurin kiinnikkeissä m12 6kpl.
Mutta runko ei oo kovin paksua keulassa. Simpukan tuen kun laitan paikalleen niin sieltä oli tarkotus tuet tehä tähän. Varsinaiseen offi käyttöön tää ei tule. Tarkotus oli vetokoukun kiinnike tehä niin saa vaikka railerille rikkinäisiä autoja vetää. |
Nonniin iltaa,
Nyt se on kait pakko myöntää että noin kuukauden 1st gen ram on pihassa ollut ja toimii työmatkakulkineena. Cummins laulaa iloisesti 1.9 bar maksimi ahdoilla ja 727 vaihtaa mallikkaasti. Onko palstalla muita ketkä kuskaa eka koppasella? Kuvasta poiketen alla nyt 305/70/16 MK2 Mutikat. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=174765 Ps, kuvassa näkyvä aurakalusto on isäni, itse olen seppänä toisesaalla. |
Tarvis tilata itselle kans lisäks 1 koppa. On se vaan KAUNIS:)
|
Dod ram 2500 4x4 cummins manuaali vm. -03
Hello kaikille jotka lukee tän ja suurkiitos erityisesti niille jotka haluavat jotain kommentoida.
Olen ostamassa ko. laitoksen ja minulla ei ole minkään sortin kokemusta tälläisista tai vastaavista vehkeistä. Olen lueskellut itseni "sekaisin" näistä jutuista ja pyydänkin jos joku haluaa hieman valoittaa mihin minun kannattaa kaupanteon yhteydessä kiinnittää huomiota? Olen alustavat kaupat jo puhelimessa sopinut jos vain rami on niin kuin kuvissa on ja pelaa... etäisyyden takia kaupan vahvistus on vasta vajaan 2vkon päästä. Oikein paljon kiitoksia niille jotka haluavat tälläistä märkäkorvaa auttaa...:D |
http://www.nettiauto.com/dodge/ram-2500/7198527
Onko tuo jota ostattelet? Ja mitään aiemmpaa kokemusta ei ole jenkeistä tai maastureista? Siistin näköinen laite, n280 tkm ei ole vielä kovinkaan paljon. Ainoastaan laiskana miehenä vierastan tuota manuaalia. http://www.overdrive.fi/forum/viewto...871a81ede043a8 Onko tämä selailtu läpi edes FAQin osalta? |
Lainaus:
FAQ "pläräsin läpi" siellä lähinnä linkkejä ei tarpeisiin ja juttuihin... |
laitettaas tännekki jos sattus ammattilaisia olemaan linjoilla.
mulla on tulossa ilmajouset tuohon rammiin eteen. onko porukalla kokemuksia minkälaisia iskareita kannattaa käyttää ilmojousitetussa alustassa? ja kuvat on kivoja :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172632 |
Hyvältä näyttää. Ei ole kyllä ilmajousituksesta kokemuksia, mutta joku säädettävä iskari vois olla hyvä vaihtoehto tuohon? Mulla on edessä Ranchon RS9000:set. Noi on säädettävät ja säätö oikeasti vaikuttaa iskarin toimintaan.
|
Mikäs se nyt on se suurin rengas minkä saa muutoskatsastettua tommoseen gen 2 ramiin?
Auton mukana tuli 17tuumaset vanteet ja niille pitäis renkaat keksiä. Ja miten lienee raideleveyden muuttumisen kanssa? Levikkeitä kaariin kun olen katellu niin tuntuu olevan niidenkin kanssa vähän semmosta että tuppaavat olemaan yli kaksituumaa levittäviä, eli tuleeko siitä ongelma myös konttorilla jos auto levenee yli 100mm vai onko tulkinta kuormabiilissä eri näissä asioissa?? Kokemuksia kellään? |
Taitaa olla se 33" jonka saa papereihin helposti. Siitä isommat on vähä nounou... vakio rengas kun on 245/75-16
Mulla tais olla jotku liki 3" lokari levikkeet. Ei ole ainakaan kukaan moittinu. Ei lue otteessakaan. Olivat jo ostaessa paikallaan. |
Minkä mukaan noita nyt tulkitaan jos 33set sais leimattua? Erikoista ettei levikkeet kiinnostanu kun ajoneuvon leveys kuitenkin mainitaan otteessakin.
|
285/75-16 menee siis vielä.. Ainakin pitäis mennä.. Nehän on noin 33"". Mulla ajoneuvon leveys on otteessa 2000mm vaikka levikkeiden kohdalta varmaan 2100..
Edit. 245/75-16 vs. 285/75-16 ero näkyy olevanki 60mm ainakin laskennallisesti. Liekkö sitte ollu maahantuodessa pyörät paikoillaan kun on otteessa. Eli ei välttämättä saa niitäkään otteelle. |
265/75-16 on koko mihin vertaamalla 285/75-16 renkaan saa leimattua. 265/75 on siis suurin mitä on tehtaalta saanu, mutta jospa se uus laki menis läpi renkaiden osalta mitä on ehdotettu niin sais ne 315/75-16 renkaat leimattua.
|
Muistaakseni se 265 on vain 1500 mallissa ollu saatavilla niin miten sitten joku katsuri suhtautuu siihen kun 2500 koittaa siihen verrata.. ne kun ei aina miellä noiden olevan samaa mallisarjaa.
|
Lainaus:
|
http://www.aro.fi/ 24€ makso ja 265 75 16 on ollu valittavissa optio listalta 2500 ramiin.
|
3.6 v6 bensiini.
Onko kokemuksia? |
Lainaus:
|
http://www.autoareena.com/uudet
tuommosesta,vai onko ilmoituksessa virhe? |
Lainaus:
Varmaan jenkkilän foorumeilta löytyy kokemusperäistä tietoa, ei nuita liene suomessa montaa ole. |
-99 ram
Mitenkähän hehkutushommat menee, piuhat hävinny releiltä eteenpäin. Rupeis jo näillä keleillä tarviimaan. Releet lokasuojassa kuskinpuolella. Enpä kyllä ole testannut toimiiko nekään, tais kyllä jokin naksahdus kuulua. Mistä nastasta mihinkin pitäs mennä? Huomenna meinasin laitella. |
Lainaus:
http://dodgeram.org/tech/dsl/trouble...niford_htr.htm |
Lainaus:
Tiedossa oli että vaan se imusarja hehku, linkistäpä selviää hyvin kytkennät. Tattis. |
Ainakin 12valve lähtee 25 pakkasesta ilman hehkua ja lämmitystä. :rolleyes:
|
Nii lähtee mun kaivurikin, 5.9 cummins 12
Tuo 24 valve tuntuu huonommalta, vois varmaan notkeemmat öljyt parantaa asiaa. Vaan samat kurat on kyllä molemmissa. Kaivuri kyllä 24 sähköillä. Miten lie tuo pumppu vaikuttaa? |
12valven rivipumpussa tasapäänaula. Lähtöennakkoo jo riittävästi ja jos kaasua vähä painaa niin vastaa lähes pakkosyöttöö joten varmaan se pumppuki vähä vaikuttaa. :o
|
En jaksanu koko topicia läpi selata. Semmonen kyssäri ois että, onko kellään kokemusta semmosesta kapistuksesta ku, Smarty S03 kokemusta? Eli siitä versiosta joka käy GEN 2 malliin.
|
Lainaus:
Plussat: - Ei johtosarjan räpeltämistä, kalikka kiinni OBD porttiin ja toiminta ohjeiden mukaan - Saa Cumminssin omat kylmäkäynnistysohjelmat eli nopean tyhjäkäynnin ja 3 sylinterisen tyhjäkäynnin käyttöön jos on tarpeeksi pakkasta - Monta eri ohjelmaa ja vaihtaminen ei kestä kauaa - Nopeusmittarin kalibrointi rengaskoon mukaan - Kapulan valmistaja on tehnyt päivityksiä ohjelmaan tai ainakin siihen kapulan firmwareen ihan viime aikoinakin ja ne voi ladata vapaasti intter netistä jos uskaltaa - +60hp? Miinukset: - Ei voi vaihtaa ohjelmaa lennosta, mutta ei välttämättä tossa ISB koneessa pysty millään muullakaan "apulaitteella"? - Isommat ohjelmat aiheuttaa savutusta? :D - Voi käydä laatikon päälle, eikai ne turhaan kutsu niitä jyrkempiä ohjelmia Clutch and Traction Challengeriksi - Hankintahinta, mutta jos laskee jollain pajalla lastutuskäynnille vaikka 350€ niin kun räpläilee tarpeeksi monta kertaa ohjelmaa itse eri asetuksille, niin voi kuvitella säästävänsä jotain |
Lainaus:
|
Lisätään tuohon 24 venttiilisen virittämiseen vielä se, että se Chryslerin oma siirtopumppu tuskin riittää ruokkimaan isompia tehoja, tai ainakin polttoainepainemittari on enemmän kuin suositeltava. Omassa kikkareessa oli valmiiksi Airdog Raptor 100 johon käy esimerkiksi Donaldsonin isot suodattimet. Siihen en ole pahemmin perehtynyt, lukeeko/nollaako toi Smarty vikakoodeja?
|
Onko palstalaisten entinen auto?
|
Lainaus:
Mut miten tuo on saatu sisältä tuohon kuntoon ja huollot kysyisin tarkkaan. Tuo myyjä on myynyt tuota pitkin somea ja vikaakin ollut välissä, nyt ilmeisesti taas ajokuntoinen. Näyttää myös kovasti samalta kun keväällä porissa myynnissä ollut, mutta se oli 650hv jne. Jos tosiaan sama niin tarkalla silmällä katsosin miksi kaksi ihmistä myy autoa pois ja molemmat haukkuneet romuksi. Edit. On sama. Sillon ollut rakennettu laatikko ja +600hv virit. Ecu vikaisena ollut toukokuussa myynnissä. Autossa saattaa olla ihan tosissaan rahalle vastinetta, mutta nuo taustat ja tämänhetken tilanteen selvittäisin tarkkaan |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 22:42 (GMT +2). |
|