![]() |
Lainaus:
moottorin äänet! :) |
Tuollaiset vääntökäyrätkin olis kivoja BJ:ssä.
https://www.enginebuilderprofessiona...ebb6_05_06.jpg |
Lainaus:
|
Kyllähän tämmönen bj:hin sopii tai vaikka lj:hin ;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=138153 |
Eikös täällä Suomen takahikiällä ole leimattu ainakin yks HJ, Moparin 5.9 koneella. Ollu aikonaan täällä palstallla myynnissä.
|
Lainaus:
|
Hj:n laatikkoon käy chevyn kytkin, kunhan 10 hampainen, eikä 26.
|
Lainaus:
Painon puolesta aika tasoissa menee tuollainen tavallinen patarautakasi tai dieseli, mutta jos ajattelee vaikkapa jotain Chevyn alumiinikantisia LS- sarjan koneita tai uudempia Vortec:eja niin moottorin teho-painosuhde on todella hyvin kohdallaan. Siinä jää monet viritetytkin turbodieselit ominaisuuksissa. |
Leimattavan miedoissa kaseissa on ainakin laajempi käyttökierrosalue, kuin B tai H sarjan koneissa vaikka vääntöä diisseliin saakin ahtamalla. Itse olen aina toisinaan miettinyt omaan Bj:hin kasia, kun nykyään kilometrejä tulee max 5 tkm. Käyttökustannuksissa ei olisi suurtakaan eroa.
|
Vähillä kilsoilla juopompikin kasi voi olla dieseliä edukkaampi ajaa, ja ainakin saa olla hymy kasvoilla :D
Saahan kyllä kaasarikoneestakin kutiteltua tarvittaessa potkua vaikka kuinka ja paljon, mutta monipisteruiskun toimintavarmuus ja tietynlainen käytön helppous ainakin omalla kohdalla puoltaisi uudempaa tekniikkaa vaikka vanhaankin autoon laittaisi. Tehojen kanssa vaan monesti tulisi silloin rajat vastaan :( |
Nyt on laipat tehty Chevyn kytkinkopan ja HJ:n vaihteiston väliin. Ensi viikolla tulee kytkin hilppeet ja pääsee sovittelemaan laatikkoa paikoilleen.
Kohtahan sitä onkin sitten kone nokalla ja ajossa =D |
1 Liiteet
5.0 kone tulee -82 Camarosta.
|
Minkälaisella kokoonpanolla?
|
Kone on melkosen vakio, kansia hiukan siistitty. Kaasarilla aattelin ruokkia, ens alkuun orkkis kaasarilla ja jossain kohti Holleyn truck avengerilla...tai ruiskulla, riippuen mitä osia tulee vastaan.
Chevyn 10,5" kytkin. |
Lainaus:
Lainaus:
Tiedän kyllä, että 10,5" kytkinkoppia on enemmän ja halvemmalla tarjolla. Tiedän myös, ettei niihin käy isommmat kytkinasetelmat. :) |
Taisi melkein tunti mennä laippojen teossa.
|
vain yksi kysymys, miksi se pitäis tehdä manuaalilla kun ainakin mä olen nähnyt letukan kasiin sopivia automaattejakin?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kaikki saa rakentaa omansa niinkuin haluaa.
|
Lainaus:
|
Pikkasen kokemusta aiheesta,,,
Lainaus:
Tuolla ylempänä, oliko tare? siitti jenkkipalasista melkein yhtä lyhyen????. BJ-40:ssä on ongelmana se, että kun moottori on etuakselin takapuolella, ja akseliväli on muistaakseni 228,5 cm... niin jo vakiokokoonpanossa takakardaani on liusallisen lyhyt... |
Th400:sta ei kyllä saa lyhyttä...
|
minkäslaisia syyläreitä porukat on käyttäny näissä v8 swappi beejeissä? pähkäilin vaan että pärjäänkö tolla alkuperäsellä vai pitääkö alkaa heti metsästämään suurempaa..
|
Sivu luotu: 01:47 (GMT +2). |