Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   GR Patrol Rojektia (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=79444)

Rotpal GR 05.04.2011 11:32

Ristikot ehjät, ainakaan ei väljää ollu ku kartaanista ravistelin. Mutta toi vaihtoehto että kardaanin liusta loppuu varat tuntuis tällä hetkellä kaikista käypäsimmältä vaihtoehdolta:o

Mikäs ois viisain ratkasu että loppuis rutina ja liussa riittäs varat :eek:

Kuskinpuolen napa alkoi vuotamaan jälleen kerran. 3 viikkoo sitten vaihdoin vetarin stefan ja nyt se vuotaa jälleen kerran, tarttee purkaa se ja ettiä vika. Ilmeisesti vika joko olkalaakereissa/kääntölaakereissa kummalla nimellä niitä nyt sitten kutsutaankin tai sit pyörän laakerin takana oleva neulalaakeri on paska tai jotain :)

tiipe 05.04.2011 15:29

Öljy vuodon vika löytyy murikan puolelta siellä on stefa mikä vuotaa ölpät akseli putkeen ja sieltä eteen päin eli vetokepit pihalle välitys ulos ja stefat vaihtoon jos liuku loppuu kesken niin jatkoa kardaaniin .

PatrolGR 05.04.2011 15:31

Gr:ssä ne stefat on kääntöpään puolella. Eli vetari pois ja tiiviste on hollilla. Ne tiivisteet vuotaa aina.

Rotpal GR 05.04.2011 22:31

Jep stefa kääntöpäässä. Napa purettu ja ihmetelty yksin sekä parin näitten kans enemmän pelanneen kanssa vikaa. Stefassa näkyy ulkoreunassa vastakkaisilla puolilla etu ja taka puolella kaksi n.sentin mittaista "viiltoa" kuin vetari ois painanut siihen vasten.

En onnistu luomaan päähän sellasta tilannetta miten se on siihen stefaa vasten päässy painautumaan?
Asiasta enemmän perehtyneet totes että vetarin navan päässä pitäs olla lukkorenkaat että ei liikkuis vetari päittäin ja niin varmaan pitäskin mutta eipä oo tullu sellasia vastaan ? Gr:n korjaamo käsikirjan mukaan sellaset pitäs olla kanssa. Sellasia ei mun aikana oo tullu kyllä vastaan vetarin ulkopäissä. Yksi mahdollinen syy vikaan voi olla juurikin tuo lukko renkaitten puuttuminen että pääsee vetari meneen ees taas. Olkalaakerit haen huomenna kanssa uudet että josko ne sittenkin on väljät sekä lukkorenkaat että jos niistä johtuu:confused:

Ratkotaan asia kerrallaan kun ei heti löydy yksi selitteistä syytä:o

Janne1986 06.04.2011 07:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 756298)
Ristikot ehjät, ainakaan ei väljää ollu ku kartaanista ravistelin. Mutta toi vaihtoehto että kardaanin liusta loppuu varat tuntuis tällä hetkellä kaikista käypäsimmältä vaihtoehdolta:o

Mikäs ois viisain ratkasu että loppuis rutina ja liussa riittäs varat :eek:

Kuskinpuolen napa alkoi vuotamaan jälleen kerran. 3 viikkoo sitten vaihdoin vetarin stefan ja nyt se vuotaa jälleen kerran, tarttee purkaa se ja ettiä vika. Ilmeisesti vika joko olkalaakereissa/kääntölaakereissa kummalla nimellä niitä nyt sitten kutsutaankin tai sit pyörän laakerin takana oleva neulalaakeri on paska tai jotain :)

Ota vaikka se kardaani pois sieltä.
Ja heität pienen lenkin ilman sitä.
Sit jos se pelaa ni jatkat sitä kardaania hiaman...

Rotpal GR 19.04.2011 14:22

Tohon etupään jurinaan oon perehtynyt ainoastaan ja vain ajatuksen voimalla tähän mennessä.

Enemmän oon tullu miettineeks kuinka paljon muilla samanlaisilla renkailla ja korotuksilla olevat patukat kuluttaa? Tuntuu että toi vie niin pirusti tai sit kilometri mittari ei toimi ihan oikein:rolleyes:. Renkaitten leveys varmaankin on se suurin vaikuttava tekijä kulutukseen. Mistään ei tankin eikä polttoaine linjojen pitäs vuotaa. Eilen viimeks laskeskelin kulutusta ja jos tankin mittariin on luottamien niin n. 14-16 litraa haukkas satasella maantie ajossa. Usein oon saanu isompiakin lukemia. Alle 11 litran tolla ei pääse millään noilla renkailla onneks sitä ainetta saa lisää asemalta :D

Kyselen siis ihan mielenkiinnosta, kiinnostaa tietää paljonko muitten suunnilleen samanlaiset verrokit haukkaa ainetta, enkä sillä ettenkö tietäis että nää kuluttaa suhteellisen paljon :D Kiitoksia

Rekisteröimätön 19.04.2011 21:47

rotpal gr

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 760425)
Tohon etupään jurinaan oon perehtynyt ainoastaan ja vain ajatuksen voimalla tähän mennessä.

Enemmän oon tullu miettineeks kuinka paljon muilla samanlaisilla renkailla ja korotuksilla olevat patukat kuluttaa? Tuntuu että toi vie niin pirusti tai sit kilometri mittari ei toimi ihan oikein:rolleyes:. Renkaitten leveys varmaankin on se suurin vaikuttava tekijä kulutukseen. Mistään ei tankin eikä polttoaine linjojen pitäs vuotaa. Eilen viimeks laskeskelin kulutusta ja jos tankin mittariin on luottamien niin n. 14-16 litraa haukkas satasella maantie ajossa. Usein oon saanu isompiakin lukemia. Alle 11 litran tolla ei pääse millään noilla renkailla onneks sitä ainetta saa lisää asemalta :D

Kyselen siis ihan mielenkiinnosta, kiinnostaa tietää paljonko muitten suunnilleen samanlaiset verrokit haukkaa ainetta, enkä sillä ettenkö tietäis että nää kuluttaa suhteellisen paljon :D Kiitoksia

n.11-12litraa-satanen. liika auraus,haritus nostaa kulutusta aikalailla,jos ajelee paljon matkaajoa.

Rotpal GR 23.04.2011 21:15

Kaikenlaista mukavaa selvis tänää kun auton alla makailin muutaman tovin. Taitaa etupäästä kuuluva rutina/jurina johtua siitäe että tukivarren puslat aika finaalissa, panhardi vetää edessä akselia kuskin puolellepäin n.1-2 cm takana repsikan puolelle 1-2cm. Tuosta se huomattava polttoaineen kulutuskin taitaapi johtua.

Kumpis olis järkevämpää, jatkaa panhard tankoja vai laskea niitten kiinnitys pisteitä rungosta ?? Uudet puslat tarvii kanssa laittaa tilaukseen, sillä väljyys puslissa tuntuu kabiiniin saakka.

Tämmöstä tällä kertaa :D Hyvät neuvot panhard tankojen kanssa tarpeen.

sumpe 24.04.2011 12:53

Panhardin kiinnitys pisteitä lasket alas ku sitä tankoa "ei " sais jatkaa.Eikä se liuku lopu ihan helpolla,mulla on 100+ alusta sarja eikä mitään ongelmaa liukujen kanssa.Pätkässä on ainut ongelma et takana tulee laatikon päässä aika raju kulma ristikkoon mut ei haittaa menoa metsässä.

Rotpal GR 22.12.2011 17:38

Päivitellääs tätäkin vaihteeks :)

Eli vuoden verran ollu tuo kippo ny mulla ja siitä kun sain suurimmat mätähommat tehtyä ja auton ulos tallista niin 50 tuhatta on tullu kilomeetrejä mittariin siis helmikuun lopusta... Kesällä painittiin käyntiin lähdön kans ja syöttö pumppu vaihdettiin mutta vika sitten imu puolella. Muuten on toiminu helvetin hyvin (koputetaan puuta).

Caster puslat tuli vaihdettua syksyllä ennnen jahtikautta ja vaihdeltua öljyt. Nyt uskaltaa päästää ratista jopa irti 80-100 vauhdissa kun on uudet puslat. Myös panhardit nyt oikeissa mitoissa -----> vaikutti pirusti ajoon kanssa.

Valoa tuli laitettua keulille lisää Xenonien mallissa ja nyt näkee :) Myös BJ :n mekaaninen vinssi tuli haettua ja tarkoitus olis istuttaa se tuohon nokalle ja samalla tehä puskimet uusiin kuosiin...Samalla vois värjätä auton jonkun muun väriseks :D

Valojen lisäyksen johdosta ilmenny yks aika vittumainen vika... Kun tuuppaa kaikki valot päälle niin polttoaine mittari laskee samantien lähes nolliin ja ei palaudu takasin ? :O sama ilmiö ilmenee kun ajaa epätasasella tiellä ja auto heiluu niin esim. jos mittarin mukaan on ennen maastoa puolillaan niin mittari laskee heti perkeleesti kun auto alkaa heiluun ja vaikka seisois paikallaan niin kauan että pinta tasoittunu niin mittari jää sinne mihin on laskenut eikä palaudu :eek:

Kysymys nro kaksi. Ajettaessa nelivedolla yli 60km/h ja kun jalan nostaa kaasupolkimelta niin alkaa etupäästä kuulua helvetinmoinen jurina ja värinä ? taas kun lisää vetoja niin ääni häviää :eek: Pienissä nopeuksissa ei kuulu ylimääräsiä ääniä...

Sorge kun tuli vähän pitkä postaus mutta tänks että jaksoit lukee :o

Huomenna tarvii päivän valossa ottaa pari kuvaa nyky kuosissa ;)

Arttuperkule 22.12.2011 22:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 831947)
Päivitellääs tätäkin vaihteeks :)

Eli vuoden verran ollu tuo kippo ny mulla ja siitä kun sain suurimmat mätähommat tehtyä ja auton ulos tallista niin 50 tuhatta on tullu kilomeetrejä mittariin siis helmikuun lopusta... Kesällä painittiin käyntiin lähdön kans ja syöttö pumppu vaihdettiin mutta vika sitten imu puolella. Muuten on toiminu helvetin hyvin (koputetaan puuta).

Moro, mulla on ton oman Gr:n kans vähän samanlaisia ongelmia, eli osaatko kertoa millanen vika ja miten se sieltä imupuolelta löyty??? Oon kesän lepuuttanu hermojani ton projektin kans, mut nyt se ois saatava ajoon.

Kun mulla ongelma on ton oman laitteen kanssa se, et nyt kun siinä on uudet suutin kärjet(minkä takia alunperin alotin rempan) niin se ei meinannu millään enää startata ja kun hinattiin käyntiin, niin ei kuitenkaan jaksanu tyhjäkäyntiä käydä(kierroksilla sai kyllä pidettyä käynnissä). Epäilykset kohdistuu juurikin pumppuun, mutta kun se toimi ennen remontin alotusta täysin.??

Onko nyt niin, että vanha pumppu ei jaksa avata uusia suuttimia, vai onko siellä imupuolella joku vika ettei saa ainetta tarpeeks?? Ilmattu se on moneen kertaan ja vähän aikaa oli kirkkaat letkutkin kiinni, että näki kulkeeko ilmaa.

Kiitos jo etukäteen, jos vaan jotain apua löytys..ja hyvät joulut!

Stare 23.12.2011 02:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 831947)
Kysymys nro kaksi. Ajettaessa nelivedolla yli 60km/h ja kun jalan nostaa kaasupolkimelta niin alkaa etupäästä kuulua helvetinmoinen jurina ja värinä ? taas kun lisää vetoja niin ääni häviää :eek: Pienissä nopeuksissa ei kuulu ylimääräsiä ääniä...

Etukardaanin ristiniveltä veikkaisin.

Rotpal GR 23.12.2011 12:54

Mulla oli niinkin yksinkertanen vika imupuolella että tankilta lähtevä polttoaine letku oli niin haurastunu ja halki niin veti ilmaa välistä. Käyntiin piti sahata nniin perkeleen kauan ja kesken ajon rupes pätkiin ja lakkas kulkemasta. Ilmaa ei paljon letkuissa kulkenu mutta riittävästi kumminkin... Polttoine linjojen vaihto uusiin korjas täysin ongelmat.

:)

Ja tuosta etupään ääntelystä... Ristikot vaihdettu uusiin 2000km sitten uusiin.... ei helpottanu sillä äänet :s

härski 23.12.2011 15:39

Mulla sama tärinä ilmeni takana ja vaihdoin takagardaaniin uudet ristikot. Jyrinä muuttui siten, ettei enää kaasua löysätessä kuuluu vaan kuuluukin nyt tasakaasulla yli 80:n vauhdissa ja tuntuu myös penkkiin asti. Huomasin sitten, että gardaanissa liuku on pikkusen väljä, eli tarkastappa sinäkin se liuku.

Rotpal GR 28.12.2011 22:12

2 Liiteet
Liukua nitkuteltu ja sieltähän se vika tais löytyä... väljää vähän etu jortaanin liussa.

Joulupäivänä tuli vaihdettua vesipumppu ja venttiilikopan tiiviste ja samalla vanha puskuri pois ja uuden toteutus sai alkaa.

Tojon mekaaninen vinssi olis tarkoitus heittää nokalle. Kaikki hilppeet ois toteutukseen mutta kun kerkeis joskus .... :D Viimesen viikon oon oikeestaan vaan suunnitellu rojektia ja vinssin kiinnitystä, että olis kerralla kestävä. Samalla pohtinu kuinka alavesiletkun ja tehostimen putkien vienti ois viisain tehä ? Koria kun ei oo nostettu yhtään ja ei tulla nostamaan.

Kaikki vinkit ja neuvot tän kans on kultaakin kalliimpia :) Rojekti toteutetaan täysin oman suunnitelman mukaan kun en oo ainakaan vielä onnistunu löytään kuvia tai mitään rojekteja vastaavasta toteutuksesta :confused:

Etuylitys kasvaa kyllä vinssin verran mutta... Kasvakoot :o Tuossa kuvia.

Nevakiitäjä 29.12.2011 20:15

Saat upotettua vinssiä vielä syvemmälle kun katkaiset syylärin etupuolen palkin
ja laitat toisen palkin päälle uuden ja maskin alareunasta pala pois , muistaakseni
etupään pyöreän poikkipakin pitää katkaista ja sitten vähän pyörääyttää sitä jotta
saat vinssin kartaanin kulkemaan paremmin, korkeus muuten näyttäis hyvältä
Sitten teetät laipan ulosoton aksilaan , tee vivusto kytkentään se oma vaijeri pakkaa
takuta suht paljon .
Kartaaniin tukilaakerille reilu pukki ,pakoputkia pitää pikkasen modata että mahtuu
menemään. Kuviakin voin laittaa viikon loppuna jos tarvetta meikeläisen toteutusesta

Itse tykkään mekaanisesta kun se on niin hiton nopea ja voimakas , kun välitykset on laatikossa niin vinssi vetää hitaan ykkösen kanssa melkein samaan tahtiin .

eikun mukavia ratustelu hetkijä

Rotpal GR 29.12.2011 21:32

No perskele :D

Vivusto tarvii tehä juu ja pakoputkea hieman modata että sopii kulkemahan. Kartaaniin hain tojotan ulostosta laipan mikä sopii patuun suoraan. Etummaisen poikkipalkin asemointia kans vähä kattelin että tarvii muokata ja vesiletkun ja tehostimen letkujen paikkaa muuttaa.

Kuvat olisi tosi hieno homma jos viittit laittaa johonkin näkyville niin sais vähä tukee omille visioille että kuinka tulee kestävä :rolleyes: Mekaanisen haluan juurikin noista syistä ja ei tarvi pelätä virran loppumista tai lämpenemisiä ;)

Nevakiitäjä 03.01.2012 19:54

Tässä muutama kuva vinssistä

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96580
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96579
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96578
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96577
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96576
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96575
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96574
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96573
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96572

Sivu luotu: 10:11 (GMT +2).