Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   renkaat auraamattomalle tielle? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=34412)

sisua45 17.10.2009 19:33

Lainaus:

renkaat auraamattomalle tielle?
http://www.sisua.net/gallery/d/6369-4/Kuva+6571.jpg

Multa löytyy. :)

BryGgi 17.10.2009 19:46

näyt käyneen tampereella huutamassa äänes kähees:D lähtikö kaikki tenkut mukaan, näytti kuvissa olevan useampi rengaspari

sisua45 17.10.2009 19:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi (Viesti 604033)
näyt käyneen tampereella huutamassa äänes kähees:D lähtikö kaikki tenkut mukaan, näytti kuvissa olevan useampi rengaspari

Tuo kuva on itse asiassa vuoden vanha, ja kuvan renkaat on jo myyty. Nyt ostin kuusi samanlaista lisää, ja niistä ollaan taas oltu kiitettävän kiinnostuneita. Onhan se rouhee kummi. :D

Krisse 18.10.2009 07:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 547795)
3 vuotta ollut läjässä insaturbo saharat samat neljänelle ostin uudet ydin talvikäyttöön ja laitoin kuorma-auton nastat

Mulla ois ja yks ylimääränen (=ei käytössä tällä hetkellä, ei kuitenkaan myynnissä) noita saharoita ja tuli tätä ketjua lukiessa mieleen että saisikohan niihin jotenkin viriteltyä nastat talvikäyttöä varteen. Niin että miten laitetaan kuorma-auton nastat?

Rekisteröimätön 20.10.2009 20:14

L200 alla 33x12,5x15 BFG AT. Hyvin kulkee lumella ja jäällä. Toisaalta mun on paha sanoo mitää kun en ole koskaan omistanut nastarenkaita

Lamanka 20.10.2009 20:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Krisse (Viesti 604149)
Niin että miten laitetaan kuorma-auton nastat?

Porataan reiät ja laitetaan nasttusvehkeellä nastat :)
Eli kannattaa soitella paikalliselle gummisuutarille ehtiikö/pystyykö

mikaelt 20.10.2009 22:22

Tämän talven vähäisillä lumilla oon kokeillu noita syksyllä tulleita General Grabbereita (235/75 -15). Pitoa tuntui olevan plussakelin sohjolla ja jäällä. Kunnon talvea odotellessa niillä ihan ajelee. Jotkut Hankookin nastalliset tuli auton mukana, mutta ne ei vielä edes oo vanteella.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39977

RoJu 21.10.2009 16:51

Mulla on KJ:ssä kesärenkaina Siltakiven Dueler A/T 265/70-16 munkit. Ainut ongelma niissä on melkonen pauke soratiellä, kun renkaat ampuvat kiviä lokasuojiin...

Hiljakkoin teimme reissun pohjoiseen, ja siellä olikin enempi talvi kuin arvelin. Paksussa sohjossa, lumipöperössä, polanteella ja jäällä Duelereilla pärjäsi ihmeen hyvin. Nastoitettuna noilla voisi hätätilassa ajaa talvella enempikin.

Mieluummin kuitenkin laitan talveksi kunnon talvirenkaat. Nyt on alla Hakkapeliitta 5 sport utility kumit samaa kokoa kuin edelliset. Ehkä maasturissa saisi olla hieman avarampikuvioiset renkaat, mutta näillä mennään. Niillä on tullut ajelluksi vasta täällä etelässä (Kauhajoki) tänä syksynä, joten ei juuri ole talviominaisuuksista kokemusta. Uskoisin kuitenkin, että hyvin niillä pärjää.

Alkuperäinen kysymys koski auraamatonta tietä. Karkeakuvioinen, pehmeä, mahdollisimman kapea ja korkea rengas luullakseni etenee parhaiten. Jos lumen alla on kova ja liukas pinta, nastoitus ei ole pahitteeksi. Rento ja reipas ajotapa varmistaa perillepääsyn.

t. Make

Krisse 10.11.2009 23:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lamanka (Viesti 605028)
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Krisse (Viesti 604149)
Mulla ois ja yks ylimääränen (=ei käytössä tällä hetkellä, ei kuitenkaan myynnissä) noita saharoita ja tuli tätä ketjua lukiessa mieleen että saisikohan niihin jotenkin viriteltyä nastat talvikäyttöä varteen. Niin että miten laitetaan kuorma-auton nastat?

Porataan reiät ja laitetaan nasttusvehkeellä nastat :)
Eli kannattaa soitella paikalliselle gummisuutarille ehtiikö/pystyykö

Joo, gummisuutareille on soiteltu, ja molemmat tutut gummisuutarit kyllä kyseenalaistivat noi kuorma-auton nastat. Toisella oli kyllä joku laillisesta poikkeava nastaratkasu mielessä ja siihe mennään kun keretään.

Mut se miks etin taas tän ketjun, on nää ensikokemukset Saharoista talviolosuhteissa. Nythän alla on muutama kk sitte ostetut 235/75/15 ja kyllä pelotti ajaa tuollaista pakkaantuneen lumen päällystämää 80kmh maalaistietä edes kuuttakymppiä, loivempiinkin mutkiin tuntu hyvinkin aiheelliselta pudottaa vauhtia vielä entisestään.

Mullahan on setti entiedäminkäikäisiä Saharoita 205/80/15 joissa on pintaa 12 milliä ja niistä ois tarkotus tehdä ne talvirenkaat. Gummisuutari mietti että oiskohan mitään iloa veistellä paloihin vielä poikittaissuuntaan jotain uria. Kellään mitään kokemusta Saharoiden parantelusta talvea varten ton nastotuksen lisäksi?

Joo, ja mä kyllä tiedän että Saharat ei oo oikeet talvirenkaat eikä niiltä voi odottaa ihmeitä, mut näin paljon mua on viimeksi pelottanut talvikelin takia sillon kun ajoin peilijäistä, vesipinnoitettua mutkikasta ja mäkistä maalaistietä 'keskieurooppakitkoilla' :-) Silloin auto lähti alle kävelyvauhdista valumaan ojaa kohti ja tota rataa :eek:

Sivu luotu: 19:45 (GMT +2).