![]() |
Lainaus:
_________________ 1985 Vette - 230hp Edited by - FrostWind on 12/02/2004 20:47:33 |
Onko tolla nyt väliä suorituskyvyllisesti, et onko tomaatti vai kova luu... sillä ne 0-100 ajat esim ovat melkein identtiset ja tosissaan jos ratin ja penkin välissä on tohelonpi sonpaaja niin ei se kiihdy sinne tomaatin aikoihin. On se vaan mukava lipua automaatilla kesäisillä kaduilla ja kuunnella musiikkia kattopalat irroitettuina!!!!!!
|
Unohdatte nyt täysin perävälityksen merkityksen. Vaikkapa L98+autom.+2.56 perä on yhtä kuin ei hyvä kiihdytyksen kannalta. Sitten vaikkapa LT-1+ZF6+3.45 perä, niin kiihtyvyys tyystin toisenlaista. Ja stall speed on myös kyllä riippuvainen perästä eikä vain ainoastaan nokasta. 2.56 perällä on eri turbiini kuin 3.07 perällä esimerkiksi. Sellainenkin mittaus on tehty että 2.56 perällä oli noin puoli sek hitaampi 0-60.mi.
Note! This message was posted anonymously! |
Molskis minulla on ollut kovalla lootalla oleva 90 vette ja ja 85 th 700 kyllä pitkän päällä puntarissa painaa se mukavuus ja helppous mitä automaatti tarjoaa , no tietty ei se tarjoa kylläkään sellaista luotettavuutta , mulla 2 kertaa levis tuo 700 ihan omia aikojaan ihan omaa syytään , ihan pikkaisen poltin kummia joka kadun kulmassa parina päivänä ja ajoin hana pohjassa kesä yöllä Tampereelta Hesaan ja takas ja tästä 150 tkm ajettu lootta otti nokkiinsa , ei mitään luotettavuuttta vai oliko se vika siinä penkin ja ratin välissä kun se loota pamahti remppa kuntoon
Edelleen TH 700 Note! This message was posted anonymously! |
Täytyy nyt osallistua keskusteluun ja sanoa että omassa corvetessani automaatti on erittäin mukava ja helppo ajaa mutta lähtee kuin kuppa töölöstä kun polkaisee kunnolla kaasua. Kiihdytyksessä ongelmana on pito, koska jos junttaa kaasun valoista pohjaan niin jauhaa aivan pöljänä. Ja voihan automaattiakin manuaalimaisesti käyttää kun itse kontrolloi pykällystä 1:ltä 4:lle eli ei kiihdytä D:llä.
Itselläni 1-2 pykällys on raju urheiluautomainen, niskojen nakkelija. 2-3 nappaa vielä kohtuu napakasti mutta viimeinen on sitten löysempi. Olen ajanut muitakin vastaavia automaatti corvetteja ja tuntuu olevan sama kaikissa miten laatikko käyttäytyy (ellei ole jostain syystä väljä). Olen myös ajanut 6-vaihteisilla manuaali corveteilla (-90 ja -94 LT4) ja täytyy kyllä sanoa että niinkin vääntävä kone kuin covetessa on, on tajuttoman hauska ajaa kun saa itse vatkata keppiä. Tulee aivan tajuttoman räyhäkkä fiilis, varsinkin kun manuaali antaa illuusion agressiivisemmasta corvetesta vaikka kiihdytysarvot olisivatkin samat (paitsi tuo LT4) ;) Tästä intoutuneena ja tulevaa Superramia ajatellen oman corvetteni automaatti menee ajokauden alussa remonttiin. Vahvistetaan laatikkoa ja tehdään siitä vielä ärhäkämpi eli luistatusta vähemmäksi. Tosin mukavuus ehkä kärsii mutta kyllä mielestäni corveten automaatti saisi olla vielä agressiivisempi, siten että pykällykset tuntuvat oikein kunnolla. Tällä saadaan yhtä leveä hymy naamalle kuin manuaalikepin vatkaajillakin :) Ohhoi, no joo just heräsin joten en tiedä onko tässä nyt mitään pointtia. Ai niin ja täytyy vielä sanoa että minulla on autossani 3.07 perä eli tältä pohjalta on kokemukset. -------------- 1988 Corvette Edited by - jtammel on 14/02/2004 11:27:00 |
onko tietoa kovan ja automaatti lootalla olevalla samanlaisella vettellä pensan kulu eroa
Automaatti vie aina bensiiniä 2l-3l/100km enemmän johtuen huonommasta hyötysuhteesta.Samoin käy tehon kanssa, automaattiin hukkuu n.30-40hv kun taas manuaalilla n.20hv luokkaa.
No GM ilmoittaa ainakis C5 näin:
automaatti:17.4/9.1/12.1 manuaali:19.4/9.5/13.1 Eli kaupunkiajossa veisi automaatti jopa 2L vähemmän. Jos en nyt vallan väärin muista niin taisi olla samoin C4 (LT1). Itellä on automaatti C5 ja omassa seka-ajossani kuluu koneen mukaan 12.8L/100km eli kyllä aika oikeessa noi luvut on. Note! This message was posted anonymously! |
Eli c4:sen manuaalin pitäisi sitten mennä 6-7l satasella???
Kun automaatti vie matkassa tuon 9-10l satasella. :) Kyllä tuo lukkoturbiini auttaa matka-ajossa. Itse en automaatista luovu :D - I'm not driving fast, I'm flying low! - - Corvette '84 |
Itse luulisin isoimman eron olevan tehoissa eli manuaalilla teho häviö on pienempi. Luulisi tuon kulutuksen olevan aika samoissa, mutta manuaalilla varmaan saa helpommin myös kulumaan sitä bensaa jos kaupungissa hiukan enemmän haluaa revitellä?!? Empä tiedä faktan puolesta sitten.
-The Heartbeat of my Corvette is winning- |
Ainakin näkyi et toi Car&driver oli 85 mitannu automaatille aavistuksen pienemmän kulutuksen maantiellä, kaupunki ja sekaajo ihan samat, eli eipä taida olla eroa! uudemmista en tiedä!
Välityksethän vaikuttaa kulutukseen, automaatissa on yleensä eri perä kuin kovassa......
Mulla on C4 automaatti. Virittelin sitä pikkaisen - teholisäys tuntuu kaikessa ajossa. Mun kulutus nousi 12 l /100km 20 l / 100 km! Kaikis virityshärveleis luki, ettei se vaikuta kulutukseen kuin pienentäen. Ajotapani on vakio.
Selvästi on epäonnistunut sun viritys!
Hello Ketähän suomessa olis sellainen asian tuntija ketä sais th 700 pelaamaan olen nyt käynyt monessa paikkaa kyselemässä neuvoa ja kaikkillta tulee erillaisia vastauksia onkelma on se että lyö se lukku turbiin menee liian aikaisin kiinni , mitkään neuvot ei tunnu auttavan olisko kellään tietoa tähän onkelmaan
kake Note! This message was posted anonymously! |
Otappa yhteyttä Automaattihuolto Päiviseen, osaa varmasti auttaa ongelmassasi. Ainakin omaan TH700 lupasi tehdä vastaavan muutoksen ettei lukko ota niin aikaisin.
- I'm not driving fast, I'm flying low! - - Corvette '84 |
Kiitti 84 nelonen vinkistä tarvii ottaa yhteyttä tohon päiviseen , olis hyvä kun viime vuonna jake piti esitelmän koneista himoksella , jospa saatas joku asian tuntija kertoilemaan yyteriin automaattivaihteista , ne kun tuntuu olevan sellaisia toiset lootat pelaa aina ja vaativat vain hanaa mutta sitten on jus saman laisia moneen kertaan rempattuja eikä ikinä toimi moitteeta ja mulla on juuri sellainen yksilö
kake Note! This message was posted anonymously! |
C2 / 6-Speed...Polttoainetaloudellinen yhdistelmä 3.07:lla Ensi talveksi asia korjaantuu 4.11 perällä. 1150rpm/100km/h kutosella on ehkä "pikkasen" Överi...Muuten erittäin mukava yhdistelmä.
|
mitähän tollainen yhdistelmä tulee maksamaan kertoileppa C2 / 6-Speed sitten täällä juttu palstalla kun oot saanut asennettua niin millainen coompinaatio siitä tuli , millaiset vaihde vehkeet sulla on nyt vettessä , kyllä automaatti on minusta mukava jos se vaan pelaa eikä se loota ole joku onkelma yksilö haluan ainakin tälläisessä harrrastus autossa automaatin,koska se on mukavuutta kaiken tään kurjuuden keskelle
kake kake Note! This message was posted anonymously! |
Rata-ajoissa automaatti on yliveto kun saa kaksinkäsin puristaa ratista koko ajan, kurvissa tallata yksinkertaisesti vaan kaasun pohjaan ja keskittyä suoran päässä tuplajalka jarrutukseen ! (automaatissa on varmaan siksi leveä poljinkin?) En ehtisi kyllä Ahvenistolla pykältämään...nostan lippalakkia manuaalikuskeille.
|
Lainaus:
..jotenkin tuo kurvissa kaasun pohjaan tallaaminen ja tuplajalka jarrutus ei oikein kuulosta rata-ajolta... Eiköhän manuaali ole nimenomaan rata-ajossa se parempi vaihteisto....ei tule mitään kick-downeja keskellä mutkaa ja vaiteella pystyy jarruttamaan. Itse tein swapin TH700 -> ZF6 speediin ja en taakse edes katso... Eikös se mennyt jotenkin näin... "real cars have three pedals!" ;) ..ja ei herneitä kiitos. Jussi 11,84sec ET, 191,5km/h http://www.geocities.com/jussikosonen/corvette.html Note! This message was posted anonymously! |
"...En ehtisi kyllä Ahvenistolla pykältämään.."
"...ei tule mitään kick-downeja keskellä mutkaa.." Älä jarruta/kiihdytä sisällä kurvissa, lähtee vaan auto näpeistä. Sopiva pienempi pykälä ennen kääntöä ja kun auto kääntynyt mutkassa vasta sitten kaasu pohjaan. Joku F1-kuski kerran sanoi, että on ajettava tarpeeksi hiljaa jos haluaa ajaa kovaa. Eli jarrua vaan ajoissa jotta saa auton käännettyä oikeessa kulmassa edessä odottavaan suoraan. Keskellä mutkaa ei kiihdytellä! Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
Tämän kilpakäytön voi huomata esim kun mutkaan mentäessä on takasisä gummi ilmassa...(vrt sport 2000 yms) Suht raskaana autona vetteä on suositeltavaa viedä tyyliin "slow-in, fast out" tyyliin jossa jarrutus aikaisessa, käännös syvällä (late apex) ja exit kiihdyttäen. Tällöin kämmäys jarrutuksessa ei heti vie metsähallituksen puolelle...kiihdytyksessä pitää automaatilla olla tarkkana ettei yhtäkkiä tulekkaan sitä kick-downia ja perän iroamista.. tarkempia tietoja Brian Beckman's, The Physics of Racing http://phors.locost7.info/contents.htm Jussi Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
|
Lainaus:
Sivu luotu: 23:19 (GMT +2). |