![]() |
Lainaus:
Ja sikälis uskallan väittää, että suurin osa ammattikuljettajista ajaa ennemmin ulos mitä toista päin. Miksi linja-auton kuljettaja ei ajanut, sitä ei tiedä kukaan. Saattoihan olla ettei saanut ohjattua ulos tai sitten arviointivirhe, se ei selviä koskaan. Yhtä liukas tie se oli linjurikuskillakin. Pienissä päissä on suuria suunnitelmia |
--quote:-------------------------------------------------------------
Alasta riippumatta nämä asiat hoidetaan kabinetin puolella Nyt riittä mulle tämän puiminen. En kuitenkaan pysty antamaan ratkaisua kuljetusalan ongelmiin. Toinpahan vain esiin omat huomioni asiasta --------------------------------------------------------------------- Joo toi varmaan avarsi muiden mailmaa, eli, antaa elähtäneide poliitikkoje hoitaa Suomen ongelmat ni ollaa EU:ssa, tai, haluatko aikaa jolloi oltii perä pystyssä ryssii? (kuljetuksetha ne meidän teillä hoitaa jo) Ja onhan toi miehekästä vetäytyy keskustelust omine selityksineen:-) P.S. Ja Halonen o varmaan huono presidentti ko nosti karjalan palauttamise pöydälle, sitähä ei paasikivi-Kekkonen linja olis menny tekemään... |
Lainaus:
Elo kättelee remonttihansikkain http://offroad.eimihikaa.com |
OT mut liityy osaltaan syy-seuraus suhteeseen.
Eli hintoja usein ei polje mitkää pienyrittäjät; Esimerkki kolmen vuoden takaa, meidän perheyritys ajaa neljän muun kans erään perinteikään (myös perheyrityksen) kuljetuksii kahdella täysperällä joista toinen just uusi. Tontille pamahtaa suuri kotimaine kuljetusliike ja neu- vottelee uudet sopimukset, hinta alas 20%, täysin uus reititys systeemi ja puruista palkkio pois (me puramme noin 5000-7000KG/päivä käsin asiakkaille vaihtelevissa olosuhteissa, omakotitalot/kerrostalon 5.kerros) Nooh, mitäs siinä, lakki kouras suuren k-liikkeen pikku- pomon puheille et löytyskö edes jotai ajoo erikois autoille, sillä kalusto sopii hyvi vain tähän ajoon. Päästiin ajamaan toisella autolla, toine ajo mitä milloikin jostain sai. Kahdelle muulle yrittäjälle ei käynyt yhtä- hyvin siirtymä, toinen pääsi kalustosta eroon la lopetti, toisen kalut myytiin pakkohuutokaupal. Suuri kotimainen k-liike pysyi tehtaalla tasan yhden so- pimuskauden ja poistu takavasemmalle... Me, yrittäjinä kyselemään onko mahdollisuutta töihin,kyllä on ollut, mutta ison k-liikkeen "arviointivirheen" takia hinnoittelu ei ol palautunut muutako kipurajoille, onneksi ees naftakorotuksia on saatu sovittua ja purkuraha jossain muodossa palautettua... Et tämmönen avautuminen, sorry muuten mutta tämä oli meijän todellisuutta. Ja kuultu on että laajentumispakko ajaa isoja koko ajan yhä oudompii sopimuksii, toki heilläki on noi rajojen- takaiset realiteetit mielessä, ku nyt jo ruotsalaiset, venäläiset ja lukemattomat muun maalaiset firmat kansottaa meijän markkinoita, ja kummasti tuntuu heijän piirturin- kiekot ja rajottimet venuvan... P.S. Oli isosta pelurista ees jotai hyötyäkin, nyt suurin yksittäinen kone painaa enää 99kg entisen 139kg sijaa, sekä pahvilaatikoihin pakattavat tavarat saa painaa enää max 60kg entise 75kg:n sijaa, ja nyt tiedetään kuukaus eteenpäi mihin kuormat menee, ku ennen soitettiin sunnuntai- iltana tulevan viiko kuormat ;) Edited by - jason on 04/06/2006 09:33:26 Edited by - jason on 04/06/2006 09:47:12 |
Otin omat ininät pois. Sain tunteet purettua ja turha ärsyttää porukkaa joka varmasti omalta osaltaan hoitaa hommansa asiallisesti. Sorry kaikille...
-Tomi Edited by - tmx50 on 04/06/2006 23:39:45 |
Näin puhuu opettaja jonka elämä perustuu siihen minkä on kirjoista oppinut,sulla se kuorma ei kaatuis kun et raukka sais edes yhdistelmää liikkeelle, jos olet eri mieltä niin jätä yhteys tietosi niin kun seuraava 150 tonninen kuljetus siirretään pääset kokeileen miltä tuntuu ajaa sitä. itse olen ajanut 20 vuotta ja kaatunut ei ole kuin kerran ja silloinkin väistin porillaista opettajaa ja vieläkin kadun sitä että väistin.
|
Ja sit vielä kun meitä kuskeja aina ja jatkuvasti haukutaan ja meille vittuillaan niin mä olen päättänyt että ainoatakaan ohittajaa joka lähtee ohi kun toinen tulee vastaan en väistä, ellei kyydissä ole lapsia, joten kaikki perkeleen inisiät nyt on viisainta katsoa ennenkuin lähtee rekan ohi,sillä se jota ohitat voin olla juuri minä, voi muuten matka jatkua ylös iloihin tai hiili puolelle riippuu miten oot elänyt.Mä olen saanu nyt tarpeekseni kaikista vittuilijoista jotka valittaa ja inisee vaikkei koskaan ole ollu edes kesällä kyydissä, enkä varmaan ole ainoa joka nykyään ajattelee näin.Ja aina kun joku surkea ohittaja kuolee se ei ole hallinnut ajoneuvoansa ja on näin ollen on vaaraksi liikenteelle ja sen saa hävittää kuten joidenkin mielestä hirvet jotka kuitenkin olivat täällä jo ennen autoja.
|
Mä myös sitä mieltä että rekkakuski teki kaiken niin hyvin kuin hyvä kuski voi. Turha tuomita tuon rankemmin, vankilatuomiokin ehkä liikaa vaikka ehdollista onkin. Bussikuski olisi voinut vetästä ojaan, mutta ymmärrän kyllä että ei ihan pikkukummassa siihen lähtenyt. Tilanne on kuitenkin tullut selväksi vasta parissa viimeisessä sekunnissa.
Onnettomuuteen johtaneita syitä on useita, joista ehkä vähiten mainittuun, mutta mielestäni olennaiseen, ei ole puututtu juuri mitenkään: rekan perävaunun renkaissa ei ole muuta kuviointia kuin muutama pitkittäisura! Kitka on varmasti niin huono kuin tiellä on, toisenlaisella renkaalla kitka olisi ollut parempi ja kärry olisi hyvin paljon todennäköisemmin pysynyt ruodussa. Kukaan ei vaan taida harrastaa talvirenkaita yhdistelmässä, tankkiautoissa olen muutamia nastapyöriä nähnyt paloautojen lisäksi. |
Puhut asiaa jos sais nastat ja varsinkin sellaiset ja niin paljon kuin esim norjalaisilla, mutta valtio kieltää sellaiset renkaat jotka pitaisivät jäisellä tiellä kun ne kuluttavat tietä urille(kalliimpaa korjaus kuin ihmis henki?), ihmettelen vain minne ne veroilla hankitut rahat menee joita me kaikki maksamme esimerkiksi polttoaineita ostaessamme, ei ainakaa tien hoitoon.Kunnon nasta pyörillä VOISIMME ehkä ehkäistä jonkin kolarin, pitää kuitenkin muistaa että myös me jotka ajamme olemme myös ihmisiä ja ihmiselle voi ja sattuu joskus vahinkoja jopa minulle, tiedän varmaksi että joskus se iso vahinko sattuu minun tai sinun kohdalle. Viikonlopuiksi ja juhlapyhien ajaksi voisi määrätä raskaille ajoneuvoille ajokiellon koska silloin on paljon ihmisiä ja autoja liikenteessä ja mitä enemmän autoja on liikenteessä sitä varmemmemin se vahinko sattuu,jos me raskaat olisimme poissa tieltä kenenkään ei tarvitsisi ainakaan tehdä pitkiä ohituksia.JA MEKIN SAISIMME OLLA KOTONA PERHEIDEMME PARISSA. Toivotaan että mahdumme ajelemaan kaikesta huolimatta yhteisille ajo urille.
|
Lainaus:
Lainaus:
Pienissä päissä on suuria suunnitelmia |
Varastot kun nykyään on kumipyörien päällä,monessa asiassa tullut huomattua,esim kun hakee auton osia saa vastauksen että iltakuormassa tulisi tai on täällä huomenna.Elintarvike kaupat samaa kastia,tilataan pieniä määriä ja usein.
|
Tiedän esim: metsä-Botnia joutsenossa vaatii joka päivä 2-3 kuormaa rikkihappoa (valkaisuhappo 93%)joka ajetaan Harjavallasta, oli pyhä, joulu tai muu juhla päivä, ja kyllä se kuljettajaa alkaa tympiä kun pyhinä ajelee kun muut viettää vapaata, ja tehdas ei ole mikään vanha ja kulutus on jatkuva ympäri vuoden, ja kuten kaikki sielläpäin liikkuneet tai asuvat tietävät niin siellä on liikennettä pirun paljon joka päivä.Kaikki venäjälle menevät rekat ajaa nykyaään nuijamaan tai imatran kautta, pelkastään autoja kuljettavia rekkoja noin 30-50 kpl/vrk jos riittää ja kotimaan autot päälle.
|
Nii, ja aateleppa Höppis se valtoje pää;
(Vallat=Harjavalta) Ei riitä pelkästää se joutseno lähtösuunnaks, ja tääki vaa rikkihapol, lisäks happi, nikkeli kupari, lannotteet, valurauta, keittiökalut... lähes kaikkee metallist ja kemiast! On the road again... Lisäsin nime selvennyksen Edited by - jason on 06/06/2006 22:32:39 |
kuten sanoin, raha ratkasee! Sillä tää maailma pyörii, valitettavasti.
Sivu luotu: 01:00 (GMT +2). |