![]() |
Letkukaaviota ei ole. Kolme letkua pumpulta, kaks paksumpaa ja yks ohuempi. Laskussa ei motti pyöri, ja laskeutuu ihan ok.
|
Kyllä letkut taitaa väärin olla.
Nostosta voima pois, ja kallistukset ei toimi. Eli taitaa olla paine kahta puolta männän. |
Jep.
Jo toimii, oli letkut väärin :o Lienee 1500 kG vehes, ei nouse Yanmar joka painaa 1700 kG. Eli toimii myös ylikuormaventtiili. Vaan onpahan paikallaan: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181949 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181950 Wannabeejakari :cool: |
Miten letkut on oikein, mulla ajatus mut olikohan väärä
|
Lainaus:
Mulla oli kaks pumpun painetta yhessä kolmihaarassa, paine parka ei tiennyt kuka voittaa. Vastaavasti yhdessä haarassa ei ollut ollenkaan, jolloin ULLATUSULLATUS ei ollut kauheesti liikettäkään. |
Saranamestrit hox !!!
Mistäs tehdään saranointi tuohon laitaan, jos ja kun ajatellaan että vedetään se horisontin suunnassa poikki, ja taitetaan kuljetukseen kahtia ja lastatessa auki ?? Ensin ajattelin noita rautakaupan hitsattavia, mutta ovat suunniteltu ottamaan kuormaa vähän toisesta suunnasta ... |
Tarpeeksi paksuseinämäistä putkea vaan saranatarpeiksi, mihin löytyy sopiva tappi vaan. 10 mm 8.8 pultti ottaa noin 20 kN kuormaa, eli kaksi niitä sen noin neljä tonnia. Se tosin murtolujuus, niin kannattaa valita ainakin se 12 mm, niin sitten n 29 kN per pultti.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ainesputkella ja pultit tapeiks meinasin ...
|
Lainaus:
Nuo toki teoreettisia murtolujuudenarvoja, mutta kun jakaa kahdella, eli varmuuskertoimena kaksi, niin voi turvallisesti käyttää. |
Mulla on ramppien saranatappi varmaa 20mm umpitanko. Tosin mun rappien yli ajetaan +20t työkoneita...
|
Tuos vähän rakennetta pohdiskeltuani, näyttäis että en laita koko laidan levyistä saranaa, vaan neljästä kohdasta, kaksi noin 100 mm ja kaksi noin 200 mm saranointia, eli irtopala tulee yhteensä noin 600 mm leveältä alalta M16 pulttien varaan.
Lienee riittävä ? Taittuu taaksepäin, jolloin lastauspinta jää kokolailla tasaiseks, ja liitoskohta vahvistetaan kulmaraudalla notkumisen välttämiseks. Näinpäin näen rasituksen suunnan ja käytettävyyden fiksummaks, vaikka alunperin pähkäilin sitä just päinvastoin, eli olis taittunut lavan suuntaan. |
Lainaus:
Muuten en oikeen osaa kantaa ottaa ilman kuvaa... :D |
Lainaus:
laitoin sulle fb kuvan, kun en saa toistaiseks niitä tänne, kiitos IOS päivitys 9.0.2 |
Tuohan on hyvä suunnitelma. Kuormitettaessa tulee suurimmat voimat puristuksena noille nostimen profiileille ja kun nuo saranat kestää varmasti, kunhan vaan putki ja hitsaukset riittävät. Eikä niidenkään kumpienkaan tarvitse mitään mahdotonta olla. Peukkua! :D
|
Sivu luotu: 11:01 (GMT +2). |