Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Offaritkin eri alojen ammattilaisia (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=107132)

IironSika 12.02.2013 16:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt (Viesti 971280)
Samoin ja molemmilta osin :D

Edit: olikos Sika retroilemassa avo RJ:llä? Jos olit niin mentii pätkäpajerolla teidän ohi, kun tultiin sieltä saarirastilta ja olitta jumissa kannon päällä...katkoen vinssinaruja ;)

Näinhän se oli :) Perimmäinen ongelma oli kuminauhamainen ohjausvarsi ja kääntymättömät etupyörät. :D

PERSKUTTA 12.02.2013 21:01

Autoteknikko (kuorma-autot ja maansiirtokalusto), automaalari. Viimeiset 17 vuotta työpaikkana ambulanssi

rane58 13.02.2013 02:22

Retired.

Eläkkeellä. :p Kirjapainosta, olin offset-painaja 5-väri heidelberg speedmasterilla....

mozlac 13.02.2013 03:39

Vähän kaikenlaista pyörien tai telojen päällä olevaa

Juu itse olen koulutukseltani rekkakuski ( CE ) maanrakennushommia on tullu tehtyä kasettiautolla sekä ympäripyörivällä tela-alustaisella kaivurilla, pyöräkoneella ja traktorilla :D. Mutta sitten meni sukset ristiin pomon kans tai oikeestaan vois sanoa että ihan poikki asti, otin loparit ja vietin vähän lomaa. No tuumasin että jotain pitää ruveta tekemään ja silloin ei oluut raskaalla puolella työpaikkoja auki eikä töitä irronnut vaikka kuinka soitteli niin kävin taksikurssin, nykyisin ajelen vakituisesti pirssiä ja haaveena ois käydä yrittäjä kurssi ja hommata ihan ikioma taxi. Autoks joku amarokki tai defender :D ei olis ihan jokakylällä maasturitaksia :rolleyes: Ja harrastuksena menee kaikenlainen näpertely raksalla olen ollut apuna ja kaverin kanssa rakenneltiin peräkärrisauna www.saunaprojekti.nettisivu.org/

wuntzikka 13.02.2013 05:25

vähän kaikenlaista koneisiin ja autoihin liittyvää, tällä hetkellä virallinen nimike on kunnossapitotyöntekijä.
aikaisempana vois kertoa että traktorit, höylät, kuorma-autot/tienhoitoautot, jyrät, kaivinkoneet, kurottaja, pyöräkuormaajat ovat tuttuja vempaimia....

nyyperi 13.02.2013 10:35

Aika jännän paljon erilaisia kuskeja, ja kunnossa pitäjiä, mutta moniala-ammattilaisia. Itse myös.
Olen ollut Maalari, Maatalouslomittaja, Sähkömekaanikko, yrittäjä, prosessin hoitaja, liikuntapaikkojen hoitaja, liikuntapaikka mestari.

Selkä vaan sanoi yllättäen itsensä irti pari vuotta sitten, elämä muuttui aika hissutteluksi, eläke ukkona.
Että musta on hyötyä projekteissa enempi työnjohtajana ja erikois neuvonantajana, tosin omia hommia voi tehä, kun ei niin kiire. Mutta kenellekään ei oikein voi varmaks koskaan luvata mitään, kun voi tulla huono päivä, eikä pääse kunnolla käveleen.
Niin ja runojen kirjoittelu, ja muu kirjoitus homma kyllä taipuu. Jonkun lehden avustajks kun pääsis, olis kiva...

mettäparoni 13.02.2013 21:32

Varaosamyyjä, työpaikkana Motonet.
Jos tarvii mittailla tai tarkistella osia, onnistuu se toki.

JJ90 14.02.2013 12:45

Turvatekniikka-asiantuntija lukee nykyisessä henkilökortissa, raksahommia betonielementtien valamisen muodossa oon tehnyt pitkän pätkän (2004-2011) opiskelujen ohella.

Paroni Von Yrjö 14.02.2013 14:03

Epävirallisesti:
-Metsuri
-Hitsari
-Autopeltien räpeltäjä
-Koneasentaja

Leivälle voita ja makkaraa:
-Kaivinkonekuski (pyörä että tela ja lusikka-haarukka)
-Pyöräkuormaajakuski
-Kuorma-autokuski

wuntzikka 14.02.2013 15:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi (Viesti 971528)
Aika jännän paljon erilaisia kuskeja, ja kunnossa pitäjiä, mutta moniala-ammattilaisia. Itse myös.
Olen ollut Maalari, Maatalouslomittaja, Sähkömekaanikko, yrittäjä, prosessin hoitaja, liikuntapaikkojen hoitaja, liikuntapaikka mestari.

Selkä vaan sanoi yllättäen itsensä irti pari vuotta sitten, elämä muuttui aika hissutteluksi, eläke ukkona.
Että musta on hyötyä projekteissa enempi työnjohtajana ja erikois neuvonantajana, tosin omia hommia voi tehä, kun ei niin kiire. Mutta kenellekään ei oikein voi varmaks koskaan luvata mitään, kun voi tulla huono päivä, eikä pääse kunnolla käveleen.
Niin ja runojen kirjoittelu, ja muu kirjoitus homma kyllä taipuu. Jonkun lehden avustajks kun pääsis, olis kiva...

mistäspäin kylää olet, itse kans ristiinasta ja kouvolassa töissä nykyisin...

kyllähän sitä tosin tänäpäivänä joutuu paljon koneilla työtä tekemään, joten kaikenlaisia erilaisia vempaimia joutuu opettelee käyttämään.
mitä nyt itse opettelusta voisin kertoa, niin tuo 8,5m aurayhdistelmä sekä tiehöylä vaativat hieman harjoittelua. ei onnistunut ihan kerta istumalta kaikki...

pahvi_ 14.02.2013 16:03

Leipä on tullu pöytään rattia pyörittämällä. Kuormurilla suomea ristiin rastiin..

suitsapower 14.02.2013 16:50

Koulusta valmistuin 3 vuotta sitten ja papereissa lukee koneenasentaja. Työ paikka on pieni moottorikoneistamo/koneistamo ja satunnaisesti remonttimiehen hommia puualan tehtaassa

nyyperi 14.02.2013 19:21

Löydöstä..:)

tuomaritulee 14.02.2013 19:59

nasalla raketti insinöörinä

Tönssi 14.02.2013 20:57

Papereissa lukee ajoneuvoasentaja.
Leipä irtoaa tekemällä porakaivoja ja kaikkea niihin liittyvää
Harrastuksena taksi-, rekkakuski ja järjestyksenvalvoja

KoniJeep 14.02.2013 21:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tuomaritulee (Viesti 972028)
nasalla raketti insinöörinä

Ja meillä on myynnissä niitä osia ;)

Sami89 15.02.2013 07:01

Autoja maalaamalla tulee leipää pöytään ja kaljaa kaappiin.;)

-Jallu- 15.02.2013 11:06

Lasikuitu on elättäny liki viisvuotta, pääasiassa kuorma autojen kärreihin ja kontteihin ovia rustattu. Välillä sitten kaikkee muutakin mm alleajosuojia, tuulihöyliä lämmitin koteloita yms.

juno 15.02.2013 23:09

Merimiesammattikoulun jälkeen piti jäädä laivalle ( ja jäinkin ...vähäks aikaa ) ja sitte piti mennä tekulle konemestariks oppimaan, mutta miten v...ssa kaikki aina menee v..uiks.... Nyt on 35v ajettu kaikkia perkeleen kikottimia taksista kaivinkoneeseen eikä loppua näy ! Nytteki jääny jumiin tollaseen saatanan lavetin romuun, ja aina on kintaat, puntit, takit, pipot ja penkki vaseliinissa !

Huoh...kiitos ja anteeks.

Nippan 16.02.2013 00:59

Ammattinimikkeenä Monitoimikoneenkuljettaja, tällähetkellä ajokoneenkuljettaja ajellaan kalikoita pinoon, siinä välissä tela-alustaisen kaivinkoneenkuskista haudankaivajaan ja viheralueiden hoitoon nimikkeisiä töitä tehty :D....

santikko 16.02.2013 08:23

koulutukselta autoasentaja, sitä kun on tullut harrastettua lapsesta asti. kuitenkin työikään kun pääsi, niin parissa vuodessa kyllästy samaan halliin joka aamu kun lampsi. kolarikorjaajan hommia tuli treenailtua ala-asteikäisestä 18 vanhaksi, jolloin ammattikoulun jälkeen menin toiseen firmaan asentajaksi johon sitten kyllästyin ja lähdin raudottajaksi. siitä on nyt leipää kitketty viisi vuotta, jokunen miljoona kiloa asennettu :)

MSiekkinen 16.02.2013 16:00

Koulutukselta markkinointi merkonomi, Tietokonenörtti, elektroniikkapuolelta aloitin sähkölaitekorjaukset sitten kylmäasentajaksi ja niitä tehnyt 13 vuotta. Kohta pitäisi valmistua kylmämestariksi. Tehnyt myös teollisuussähköhommia, turvalaitehommiakin joutuu nyhtämään. Tällä hetkellä vastaan ison firman ison sopimuksen kylmätöistä.

Sellaista.

pajeromies 16.02.2013 17:48

Kaivinkoneen sekä metsäkoneen kuljettaja. Tarvittaessa myös muutakin mitä osaa ja ainahan voi opetella.

kezze 16.02.2013 18:49

Neljättä vuotta ruoppauskoneen kuljettajana, ja sitä ennen muita koneita tullu ajeltua muutama vuosi.

TOYBOY 16.02.2013 23:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja juno (Viesti 972456)
Merimiesammattikoulun jälkeen piti jäädä laivalle ( ja jäinkin ...vähäks aikaa ) ja sitte piti mennä tekulle konemestariks oppimaan, mutta miten v...ssa kaikki aina menee v..uiks.... Nyt on 35v ajettu kaikkia perkeleen kikottimia taksista kaivinkoneeseen eikä loppua näy ! Nytteki jääny jumiin tollaseen saatanan lavetin romuun, ja aina on kintaat, puntit, takit, pipot ja penkki vaseliinissa !

Huoh...kiitos ja anteeks.

aaah tuo aina yhtä ihanana vaseliini sitä on joka paikassa:)
ite oon nykyisin työkoneasentaja kun kyllästyn vaihtamaan toyotiin öljyjä

Sivu luotu: 02:49 (GMT +2).