![]() |
Pitäs vissiin siivota auto useammin, ku löyty hirmu läjä kaiken maailman ihanuuksia mitkä luulin kadottaneeni :D
|
Minullakin välillä samanlaisia ongelmia. Mutta toisaalta mukava löytää jotain välillä eikä aina vaan hukata kaikki!!!
|
Lähes koko päivä tuli pyörittyä auton ympärillä. Vähän jarruja laittelin (taas), jatkoin siivousta, 1000 pikkujuttua laitoin kuntoon, sähköhommeleita tuli tehyä ja paljon tupakkaa. Takapuskuria suunnittelin, ja päätin etten yritä edes nättiä tehdä, vaan käytännöllisen=suora palkki :D Takaa saa puskurin muokkauksella napsastua reilu kymmenen senttiä pois. Sekin auttaa ton mammutin käsittelyssä puiden välissä, ja erityisesti ojien ym. ylityksissä. Miks hoojiit ei tunnu niin kankeilta, vaikkei ne paljoa pienempiä oo :confused:
|
en minä ainakaan ole huomannu suurta eroa 80 ja 61 välillä vaikka paljon ajanu molemmilla samana päivänä!
|
Mun mielestä taasen HJ:t on paljon ketterämpiä :confused:
|
jaa mutta siehän oletki nähny minun hj:n maastossa... ;):D:D:eek::D
|
Lainaus:
|
Niin kuski siis!
|
Tässä topikissa on vieläkin aivan liian vähän kuvia ;) :D
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ostin oikein uuden Pioneerin soittimen. Ammun sen vanhan kiinalaispaskan avaruuteen. On se niin surkea laitos. Vai ampuisko sen sittenkin Pohjois-Koreaan, laukaisisiko se pikku rähinän siellä :rolleyes:
|
Joko taka puskuri kohta valmis?
|
Lainaus:
|
Eipä mitään.. toivottavasti niistä on apua...
|
Takajarrut on laahannu vähän vitun lujaa, nyt kun kummatkin puolet oon herkistelly ym. paskaa, niin kulutus varmaan puolittu.
|
Lainaus:
|
Tässä olis huomisen homma. Kehät on vaan tylsät pyöreät, mut mäki on niin tylsä etten kummempia tarvii :D Saumojen tiiveyttä koitin vedellä. Ei se samalla tavalla käyttäydy kuin paineilma, mutta ainakin isoimmat vuodot luulin löytäväni. Nyt ei löytynyt mitään. Se on kai hyvä merkki :rolleyes: Sikaa laitan väliin joka tapauksessa.
En mä oikein tiedä, että miten kasaus tehtäis "oikein". Ostin sitte 12.9 pultteja, ja ihan 8.8 muttereita. Funtsailin ettei kai muttereiden tarvii niin älyttömän kovia olla :confused: Nyt ne sitte tietysti halkeilee :D Ihan ihka aitoja ja virallisia painotus papanoitakin hommasin kaksi puolen kilon pussia. Koitan ensin puoli pussia per rengas. http://imageshack.us/a/img707/9043/vanteet.jpg E: Pienensin kuvaa. |
Mistäs noita tasapainojyviä saa? Vai ihan rengasliikkeestä?
|
Lainaus:
|
Ja jos woblauksia tulee niin helpoiten ne saa kuriin laittamalla jämerän ohjausiskarin raidetangon ja akseliputken väliin.
|
Lainaus:
|
Vittu ku tuo järkäle syö noita jarrupaloja. Justiin tsekkasin että etupaloissa on hyvin pintaa. Nyt kun irrotin renkaat, niin ihan vaihtokunnossa. Nekin siis huomenna. Ja talliin luvattu vesisadetta :mad: Niin ja noin muuten, 70 tonnimetrinen PM on ihan näppärä apuväline renkaanvaihdossa :D
|
Beadlockit on nyt kasattu. Ei se mikään amerikan temppu ollut. Kolmisen tuntia meni aikaa, kankkusen vaatimat lukuisat tupakka-ja huilitauot kun laskee pois, niin kai ne pariin tuntiin olis tehnyt. Seuraavissa saa olla sitte kierteet sisäkehissä. Kohtalaisen perseestä kasata muttereilla. Uskomatonta, mutta yksikään rengas ei vuoda mistään :cool: Ajokäytöskään ei muuttunut oikeastaan mitenkään. Pientä woblausta välillä 60-70km/h esiintyy, mut sitä on aina ollut.
|
Otahan kunnon poseeraus kuva uusien vanteiden kera
|
Lainaus:
|
Siinä ny olis kuva. Pahoittelut suuresta koosta, kännykällä ku laittaa niin tulee noin isoja :( Puutki näyttää kasvavan vinoon :eek::D
http://img818.imageshack.us/img818/3...0428123422.jpg |
Hyvältä näyttää!!!:D:D:D:D
Miltä vaikutti nuo creepyt? |
Lainaus:
|
Sehän kuulostaa hyvältä!
Sais sen viimeisen vanteen niin pääsis kokeilemaan.. |
Saa nähdä pitääkö ihan lähiaikoina ostaa ne isommat renkaat. Työkaveri suorastaan vaatii saada ostaa nuo nykyiset :D
|
Lainaus:
|
Kyllähän ne jo kauan oli. Vanteetkin jo vanhat ja kuluneet...
|
Älkäähän ny :D Kyl mä noi voisin loppuun ajaa, mutta jos joku niistä käypäsen hinnan maksaa, niin miksi en myisi? :confused: Kaikkihan on myynnissä, jos hinta on oikea :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jep ja halusin juurikin 16 vanteella kun tulevaisuudessa käy suuremmalla toden näköisyydellä seuraavaan projektiin...
|
Kävin viettämässä vappua Varpaisjärvellä. Lähdin ajelemaan takaisin Lapinlahdelle, ja pääsin 15km kun kone alkoi nakuttamaan ja kolisemaan. Äkkiä tiensivuun ja sammuksiin. Duunikaveri tuli sitten hinaamaan Pajerolla, ja vietiin auto tohon Lapinlahdelle jonku korjaamon pihaan. Saakoot siellä tutkia mikä sitä riivaa. Olis ny edes kotona Seinäjoella sattunut, niin olis itse voinut sen hoitaa. Pitänee sitte samalla vaihdattaa nokkaremmi, vaikkei se nyt ihan vielä olisi ajankohtaista. Vittu ku vituttaa.
|
kaikkiko nämä seinäjoen hodarit alkaa samoihin aikoihin kolisemaan!?
|
Lainaus:
|
Nii eikös näissä vähän sitä laakerivikaa ole tietyissä kilometreissä ?
|
Lainaus:
|
Se on se karman laki ku kävit hallilla naureskelemas ku mulloli hodarista moottori päreinä :D
|
Lainaus:
|
oevoe! Töissä on HDJ80 "Siltä perältä" kotoisin oleva melkein 700tkm ajettu...
pittääpä sanoa auto puolelle että varaavat romppeet seuraavaan huoltoon... |
joko konetta on ruvettu purkamaan.. ?
|
Ei ole vielä ole purettu. Tuossa korjaamolla olivat pikkusen selvitelleet, ja nopea diagnoosi on että kk-laakerit ja venttiilit siellä on kipeää saanu. Kone käy kuitenkin, eli mitään älyttömän vakavaa ei ole sattunut (ehkä). Samaan syssyyn olivat keittäneet koneen, kun olivat kuunnelleet :mad: Kansipahvi siis on paskana ym. No siitä menee osa kyl omaan piikkiinkin, kun en muistanut mainita ettei ole flektiä :o Lopullinen totuushan selviää vasta, kun padan avaa. Nyt pitää sit hakee hojo isältä, ja päristellä sillä :cool: Muutenkin täytyy miettiä, että mihin ton romun vie. Kotiin Seinäjoelle vai isälle Joensuuhun :confused: Oma aika ei riitä millään, siitä syytän reissuhommia. Mutta joka tilanteesta täytyy löytää jotain positiivistakin: Kai mä nyt sitte samalla vien pumpun johonki pajalle, isompi hyrrä ja cooleria keulalle. Rupeis sitä voiman paskaa irtomaan. Voi kyl olla että tämä on alkusysäys jollekin suurelle ja mahtavalle. Mutkaset akselit ja rälläkkä?? ;)
|
Ei ny välttämättä kannata alkaa ite rahaa tarjoamaan keittämisestä tulleista vaurioista, oishan se flekti voinu olla rikkikin.
Kyllä roplaamolla pitää jossain määrin älytä seurata lämpöjä jos paikallaan käyttelevät. |
Lainaus:
|
Nyt voin päteä "kokemuksen syvällä rintaäänellä" muahah :D Kyllä se aika riittää, kone on päivässä lattialla, päivässä purettu, ja kolmessa päivässä kasattu autossa kiinni :D Siis kun jättää kaiken yleisen häröilyn, tuumailun ja kessuttelun pois eli siihen menee todellisuudessa kuukausi niinku mulla :D
Tuola milnerillä oli muistaakseni pakovenat aika etuusia, tais olla aiva muutaman punnan kipale... en tiedä sitte mitähän joulutinaa ovat :D Heitä ny samalla v8 pellin alle jos sielä venatki kipiää on saanu :D |
Ei kyllä sinne sama pannu menee :D Mut pitää kattoa jos siitä heposia sais edes muutaman kymmenen irrottettua enemmän. Kuljetuksenkin järkkäsin Seinäjoelle. Ensi torstaina voi bongata ton romun FH:n lavalla. Itse sitä rupean siis tekeen. Vielä ku olis paikka missä tehdä :confused: Häänrikillä on niin tuoreessa muistissa hodarin koneen purkaminen, että saat tulla mulle mentoriksi ;):D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Hodarin koneen lämmöntuotto ei nyt kuitenkaan kovin suuri ole joten kone on käynyt varsin pitkään. Laakerivikaisena käyttäminen lisää vaan remontin kustannuksia. Huonolla tuurilla menee nyt kanki ja kampiakselikin uusiksi. |
Lainaus:
Uuden kangen hinta marmorilla oli sen 407€/kpl mutta vanhasta saa etevän koristeen olohuoneen seinälle! eikä morsiankaa valita ku on niin kallis koriste! :D nimim. olohuoneen seinällä naulas roikkuu meillä hodarin kanki :D kampiakseli kannattaa viedä IKH moottorihiomolle kauhajoelle, makso yhden kaulan hionta ja 13kiillotus + laakerit 200€ jos isompaa fööniä meinaat ja vanha on kunnos nii myykkö mulle ku mulla puuttuu se pala siivestä? :D |
Olen itsekin funtsaillut sitä keitto hommelia tässä päivän mittaan, ja käyn kyllä siellä korjaamolla vielä jutuissa.. Hyrrästä sen verran, että jos se vaihtuu niin miksen vaikka myisikin :rolleyes:
|
Tämä tulee nyt sitten operoitua muutenkin kuin moottorin osalta. Eli ensi viikonloppuna alkaa purkaminen. Katsotaan mitä siitä syntyy, ja kauanko siinä kestää.
|
Jatkuu tuolla: http://forums.offipalsta.com/showthr...72#post1002472
|
| Sivu luotu: 04:08 (GMT +2). |