Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Taskulamppua hankkimassa... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51888)

elhapero 04.01.2012 22:02

Tuommosen ostin http://www.taskulamput.fi/tuote/fenix_tk35_xm_l_820_lm/ ihan loistava valoteho ja akkujen kesto.

BJ-40/76 05.01.2012 01:08

Rahalla saa... Mutta mihin tarvitset....?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Villeri (Viesti 836332)
kusetuksen uhri tai ei... tuohon nyt ebayssa myydään minkäkokosia akkuja tahansa... plus se että vaikka nyt ei lähtiskään kun alta 2000lumenia tosta trustfirestä niin se pelkkä runko makso vaan 37euroa verrattuna tohon sun lumilaittiis..

näkee sen eron sitte 3000mah ja 5300mah akkujen välillä kun on molempia se 4kpl sarja niin saa testata.....

Itse olen käyttänyt noita jenkkiläisiä maglite:jä(?) pitkään, mutta nyt kiinan pojat tehneet sellaisia kokoonpanoja että maglitet pääsääntösesti varalla.

Ylivoimaisesti eniten käytän DE:ltä ostettua otsavaloa, oliskohan ollut noin 250 lm, 3? toimintoa, säädettävä valokeila, litium 18650 akulla joka takaraivolla ja kolmella hihnalla, joista sitä pään yli menevää jatkettiin 5 cm...
hintaa ilman akkua varmaan 10-15e?

Meillä on jotkut 150 lm pikkusormen kokoiset 2mode-? , 16340 litium akulla olevat 5 euron lamput hätävarana, siis paremmalla puoliskolla kulkee laukussa työmatkoilla.
Ja jollain työkaverilla oli valo-ongelma, johon tuo 3-6kk sitten ladattu lamppu pääsi apuun; oli ollut täydellinen...

Taannoin ostin 1x18650 litium akulla olevan n. "1300"lm olevan lampun, ja siinäkin valokeila laakeahko(?), mutta tuon otsavalon 250(?) lm löytää syys yöna merimerkit paremmin.

Tälle syksylle tilasin "sky ray 4300 lm", ja on 2x 2500mah 18650 akuilla valoa!
Nimeltä mainitsemattoman 4wd mersuni pitkillä valoilla valaistiin märkää metsää noin 150-200 metrin päästä; mersun valokuvio huomattavasti laajempi, mutta parhaalla, noin 50m leveällä alueella "tuli paljon valoisampaa" kun taskulampulla näytti valoa!

Mutta nyt kun tuli lumi maahan, niin tuo "sky ray 4300lm" on näköjään jäänyt käyttämättömäksi, tuli leveiltyä kaverille ja heitettyä keskikonsoliin....
Siis tuo aiemmin mainittu otsavalo PALJON PAREMPI normaaleilla puhe etäisyyksillä:o
-> jos tuolla pyörii täydellä valoteholla lumisessa maastossa, niin tulee itselle muutaman sekunnin "väripallo-" ilmiö, ja kaikille muille x10!
Ja totuushan on että syyllinen olen minä, olis pitänyt naputtaa pienemmälle...
Toki kiva, kun masennetaan naapureita....
p.s voisin maksaa paljon enemmän tuosta "sky ray 4300lm" jos siitä tulisi versio, missä olisi sama fokusointi kuin tuossa otsavalossani......

Siis: Mieti mitä tarvitset/haluat; ja hanki sitä mitä tarvitset.

p.s Normaaleihin hehkulamppu- isopatteri x 6 taskulamppuihin ei liene paluuta... Muuten kuin mennään katsomaan mitä kummaa pihalla tapahtuu....

Villeri 05.01.2012 01:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 836430)
Itse olen käyttänyt noita jenkkiläisiä maglite:jä(?) pitkään, mutta nyt kiinan pojat tehneet sellaisia kokoonpanoja että maglitet pääsääntösesti varalla.

Ylivoimaisesti eniten käytän DE:ltä ostettua otsavaloa, oliskohan ollut noin 250 lm, 3? toimintoa, säädettävä valokeila, litium 18650 akulla joka takaraivolla ja kolmella hihnalla, joista sitä pään yli menevää jatkettiin 5 cm...
hintaa ilman akkua varmaan 10-15e?

Meillä on jotkut 150 lm pikkusormen kokoiset 2mode-? , 16340 litium akulla olevat 5 euron lamput hätävarana, siis paremmalla puoliskolla kulkee laukussa työmatkoilla.
Ja jollain työkaverilla oli valo-ongelma, johon tuo 3-6kk sitten ladattu lamppu pääsi apuun; oli ollut täydellinen...

Taannoin ostin 1x18650 litium akulla olevan n. "1300"lm olevan lampun, ja siinäkin valokeila laakeahko(?), mutta tuon otsavalon 250(?) lm löytää syys yöna merimerkit paremmin.

Tälle syksylle tilasin "sky ray 4300 lm", ja on 2x 2500mah 18650 akuilla valoa!
Nimeltä mainitsemattoman 4wd mersuni pitkillä valoilla valaistiin märkää metsää noin 150-200 metrin päästä; mersun valokuvio huomattavasti laajempi, mutta parhaalla, noin 50m leveällä alueella "tuli paljon valoisampaa" kun taskulampulla näytti valoa!

Mutta nyt kun tuli lumi maahan, niin tuo "sky ray 4300lm" on näköjään jäänyt käyttämättömäksi, tuli leveiltyä kaverille ja heitettyä keskikonsoliin....
Siis tuo aiemmin mainittu otsavalo PALJON PAREMPI normaaleilla puhe etäisyyksillä:o
-> jos tuolla pyörii täydellä valoteholla lumisessa maastossa, niin tulee itselle muutaman sekunnin "väripallo-" ilmiö, ja kaikille muille x10!
Ja totuushan on että syyllinen olen minä, olis pitänyt naputtaa pienemmälle...
Toki kiva, kun masennetaan naapureita....
p.s voisin maksaa paljon enemmän tuosta "sky ray 4300lm" jos siitä tulisi versio, missä olisi sama fokusointi kuin tuossa otsavalossani......

Siis: Mieti mitä tarvitset/haluat; ja hanki sitä mitä tarvitset.

p.s Normaaleihin hehkulamppu- isopatteri x 6 taskulamppuihin ei liene paluuta... Muuten kuin mennään katsomaan mitä kummaa pihalla tapahtuu....

niin.. rahalla saa kyllä. Mutta en pidä silti tuota ostamaani trustfireä pahan hintaisena kokeiluna lähinnä 3D led magliten "korvaajana" (varsinkaan kun vertaa sitä tuohon taskulamppu.fin myymään lumilaittiin ps. paljonko irtoaa luxeja lumilaitista metrin päästä? tuosta kyseisestä trustfirestä irtoaa 52500lx).

Pimeessä tapahtuvan remontin tekoon mulla on tommonen yhdellä AAA-patterilla toimita 70lumen subrabeami jonka saa näppärästi lakin lippaan kiinni, silloin kun tarvii kumpaakin kättä. 3D magia oon käyttäny lähinnä semmoseen kun näytetään toiselle valoa, katsellaan muuten vaan kauemmas, vaikka nyt sitten lenkillä tai metsässä. Subra kulkee takin rintataskussa ja maggi on autossa josta sen saa silloin kun sitä tarvitaan. Ledi magissa oon ollu tyytyväinen pattereiden pitkään kestoon, saa mennä useempia tunnin lenkkejä ennen ku tarvii pattereihin kajota. Mutta magin valokuvio on toisaalta ärsyttävä, jos haluat nähdä kauas ja ruuvaat keilan kapealle. näkyy vaan piste. Taas jos haluat valoa laajemmalle niin keskellä on musta reikä. Trustfirellä tätä ei tapahdu, tosin valokeilaa ei saa säädettyä.

Mutta tosiaan oot oikeassa. "Mieti mitä tarvitset/haluat; ja hanki sitä mitä tarvitset." Itellä on nyt 2 lamppua joilla pärjään ja tuntuvat olevan toimivia ja aika tukevia/kestäviä rakenteeltaan. Ei tarvi joka viikko ostaa uutta lamppua kuten tuo isäntä tykkää tehdä. Parin euron otsalamppuja kannetaan melkeen joka viikko ja suunnilleen ekan käytön jälkeen hajoovat :D

Reisrdok 05.01.2012 07:17

Tuommoista Trustfireä kanssa katselin, jossain väittivät että eroa lumilightiin on että siinä on parempi driveri ledille.

Piti itse kanssa tilata ulkomailta kun hinnat tosiaan ovat halvemmat mutta takuukiertoajat voivat olla pitempiä ja postimaksut saa maksaa itse ja äkkiä takuun kanssa voi olla vähän niin ja näin, riippuen mistä maasta ostaa. Ja heti sitä takuuta tarvitsin, lamppu on nyt huollossa.

Nitecoren tiny monster kiinnosti kanssa, kunnes tajusin että siihen vielä akut ja laturit niin hinta pompsahti yli budjetin :D Ja mielummin ostin semmoisen mikä on kolmannen osapuolen mittaama niin ei tarvitse kiinan lukuihin uskoa.

Villeri 05.01.2012 07:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok (Viesti 836438)
Tuommoista Trustfireä kanssa katselin, jossain väittivät että eroa lumilightiin on että siinä on parempi driveri ledille.

umpiokin pitäs olla parempi kun esim skyrayssa tai fandyfiressä.
http://www.youtube.com/watch?v=JYjxAhK4Qzg

Reisrdok 05.01.2012 10:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok (Viesti 836152)
Tuommoisen Purelux 35W ostin vee73:n lamppurankingin (kiitoksia!) perusteella.

Herää kysymys että miten varaosien kanssa kun tuo lopulta hyytyy.

Polttimoita ja akkuja saa varaosina heiltä vastaa taskulamput.fi asiakaspalvelu.

EDIT Pistän nyt tähän lisätietoja tästä valaisimesta mitä netistä bongasin:

Mallinimiä: Purelux 35W, Magicshine MJ-HD800
Akku: 4400 mAh Rechargeable 6 x 18650 lithium-ion battery with emergency LEDs built-in.

Haiskahtaa siltä että akut voi itse vaihtaa tarvittaessa.

Paavo 05.01.2012 20:26

Aihetta sivuten, kokemuksia/suosituksia Deal extremen otsalampuista? Mun tarpeeseen:

- 18650 tai sillä lyhyemmällä CR123A ladattavalla akulla (kun niitä on jo ennestään), 1-N kpl
- koko hoito päähän, eli ei erillistä akkukoteloa esim. vyölle kiinnitettäväksi tai taskuun
- PALJON VALOA, mieluiten vain 2-modea (hi/lo) ja OFF, morsetusta tai stroboa ei tartte
- pitää kestää enemmän olosuhteitä (kylmää/kuumaa/vettä/kuraa) kun sitä käyttävä henkilö
- mielellään myös hanskat kädessä käytettävä, eli katkaisin mallia rähmäkäpälälläkin toimiva

Mikäs se BJ-40/76 käyttämä malli (SKU?) on? 3-hihnainen OK, säädettävä valokeila mun
käytössä ehkä enemmän miinus (hajoaa kuitenkin), mutta ei välttämättä mahdoton.

-Paavo

Palex 05.01.2012 22:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Paavo (Viesti 836622)
Aihetta sivuten, kokemuksia/suosituksia Deal extremen otsalampuista? Mun tarpeeseen:

- 18650 tai sillä lyhyemmällä CR123A ladattavalla akulla (kun niitä on jo ennestään), 1-N kpl
- koko hoito päähän, eli ei erillistä akkukoteloa esim. vyölle kiinnitettäväksi tai taskuun
- PALJON VALOA, mieluiten vain 2-modea (hi/lo) ja OFF, morsetusta tai stroboa ei tartte
- pitää kestää enemmän olosuhteitä (kylmää/kuumaa/vettä/kuraa) kun sitä käyttävä henkilö
- mielellään myös hanskat kädessä käytettävä, eli katkaisin mallia rähmäkäpälälläkin toimiva

Mikäs se BJ-40/76 käyttämä malli (SKU?) on? 3-hihnainen OK, säädettävä valokeila mun

-Paavo

Omistan suunnilleen jokaisen dx:n vähänkin järkevän oloisen 18650 otsalampun, ja melkeinpä sanoisin tykkääväni eniten tästä.http://www.dealextreme.com/p/cree-q5...x-18650-103636

Ainoa miinuspuoli on että takaraivossa vilkkuu koko ajan punainen ledi, jota ei saa sammuksiin muuta kuin akun irroittamalla. Ellei sitten jaksaisi purkaa koko koteloa, ja katkaista vaikka toista jalkaa ledistä...

Kuitenkin rakenteeltaan paljon tukevampi kuin muut lähes vastaavan näköiset mallit, ja valoakin tulee ihan tarpeeksi.:)

opelman 06.01.2012 15:14

Pikavastauksen laitoin, liekkö ollujo nämä. http://www.taskulamput.fi/tuote/valaisinsetti_mte_xm_l_1000_lm/
ja jos tuo ei riitä niin http://www.taskulamput.fi/tuote/vala...imate_1600_lm/
Suhteessa halpoja/tehokkaita.. (itsellä toi 1 000lum. Näkee selvästi viel 200m päähän, otan kuvan ku kerkeen..) :D

BJ-40/76 06.01.2012 20:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Paavo (Viesti 836622)

-Paavo

olikohan tuo SKU 94848 ? toki mulla tuo päällimmäinen hihna jatkettu, ei meinannut yltää kun tuo pää taitaa olla xl kokoa

Ja takaraivolla olevassa paristokotelossa myös pieni punainen valo taaksepäin, mulla jesarilla peitetty.
muutenkin tehty pikkasen raskaammin kuin nuo pienemmät, joista niistäkin n. 5 erillaisesta kokemusta, mutta ne pääsääntoisesti kuumu liikaa ja mekaanisesti hajosivat luvattoman helposti.
tuo iso akku ja osin alumiininen runko suht hyvin tasapainossa, pysyy päässä "joka" tilanteessa.
Alunperin meinasin pistää toisenkin akun tuohon koteloon, mutta kun teippasin sen siihen ja riuhdoin päätäni, niin ei pysynyt kohdallaan, ja nytkin kestää täysteholla ja 2500mAh akulla kirkkaana niin pitkään kun viitsii...
Tuosta on uudempi led-versio, mutta tuossakin valoa niin paljon, että jos jotain pientä putoaa lumeen, niin tulee pudotettua puoliteholle, ei silmät tykkää hakea pientä niin kirkkaassa:o

Tuo zoomi toimii vetämällä/työntämällä ja mulla kestänyt reilun vuoden ehyenä. Ja tippunut monesti maahan/lattialle.
Ja tuota zoomia tulee käytettyä esim. osoittamaan jotain kohdetta(siis esim. tuo tuo räikkäliina tuosta yläkulman kohdalta) tai sitten kun pitää katsella kaukaa jotain, esim merimerkkejä syksyllä.
zoomi sisässä valokeila mielestäni asiallinen, toki sais olla vielä laajempi, että sivuilla olevat kohteet alkaisivat valostumaan aikaisemmin päätä kääntäessä.

Paavo, kun kulet tuosta vierestä jatkuvasti, niin soita ja tule katsomaan...

rulez 07.01.2012 09:54

Tuosta tehokas ja edullinen otsavalo -->http://www.e-ville.com/fi/196-kampanja/5008-zoom.html

Suhteellisen leveä keila leveimmillään ainakin monia kilpailijoitaan leveämpi, sanoovat ilmotuksessa että toimii aa patterilla mutta tämä ei pidä paikkaansa vaan on ihan laadukas yli ja alijännite suojattu 18650 akku mukana latureineen ! Ei siis voi käyttää AA paristolla.

Akku kestää täydellä teholla useamman tunnin.
Ja kirkkautta löytyy ihan erilailla kun näissä "laadukkaissa" Led lenser ohtavaloissa tai muissa suomen marketeissa myytävissä leluissa.

-Tuolta e villestä helppo ostaa ei tarvitte minkään paypallien kanssa leikkiä

-ei tuu ylimääräsiä kuluja kaikki sisältyy kotiin asti tuohon hintaan
-saa maksaa ihan verkkopankkitunnuksilla
-takuut toimii ja asiakaspalvelu nopeaa/suomeksi

Toimitukset mitä tuolta oon tilannu ollu lähes aina 14päivän sisällä postilaatikossa ja ompa tullu tilattua pitkästi yli toistakytä kertaa

Palex 07.01.2012 10:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja rulez (Viesti 837153)
Tuosta tehokas ja edullinen otsavalo -->http://www.e-ville.com/fi/196-kampanja/5008-zoom.html

Suhteellisen leveä keila leveimmillään ainakin monia kilpailijoitaan leveämpi, sanoovat ilmotuksessa että toimii aa patterilla mutta tämä ei pidä paikkaansa vaan on ihan laadukas yli ja alijännite suojattu 18650 akku mukana latureineen ! Ei siis voi käyttää AA paristolla.

Ja kirkkautta löytyy ihan erilailla kun näissä "laadukkaissa" Led lenser ohtavaloissa tai muissa suomen marketeissa myytävissä leluissa.

Toimitukset mitä tuolta oon tilannu ollu lähes aina 14päivän sisällä postilaatikossa ja ompa tullu tilattua pitkästi yli toistakytä kertaa

Saman lampun saa dealextremestä alle kympillä, mutta saahan sitä tilata mistä itse tykkää. Ainoa miinus puoli Kiinasta tilatessa on toimitusaika, mutta siihen on jo vuosien saatossa tottunut...

Ja suurin osa Suomalaisista kaupoista perii kyllä toimituskulut, toisin kuin Kiinalaiset, ja Paypallilla maksan kyllä paljon mielummin kuin pankkitunnuksilla, joten omasta mielestäni sitä parempaa maksukeinoa ei olekaan.

Ja Kiinasta kun tilaa, niin takuulla ei ole väliä, koska tavara on niin halpaa. Monesti tilannut varuilta useamman kappaleen samaa tuotettakin:D

eilhik 07.01.2012 12:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja rulez (Viesti 837153)

No on tuoltakin jotain tullut ja hyvin tullut perille asti.

http://www.tomtop.com/

Nyt itse ebay,n kautta vaikka mitä (pikku taskulamppuja led-lamppuja autoon ja sun muihin) ja todellakin ilman postikuluja melkein kaikki ja ihan homma pelittänyt , nopeimmin alle viikon ja ei toi paypal mitenkään hankala ole ja siitä hyvä kun ei niitä luottokortin tietoja tarvitse antaa kellekkään ulkopuoliselle.

Paavo 18.01.2012 21:35

Pitääpä tilata sekä SKU 103636 (Palex) että SKU 94848 (BJ-40/76).

Kiitoksia kommenteista molemmille. Ei oo paha kyllä tuo e-villenkään lamppu.

Dealextremen takuista: tilaisin 4kpl CR123A-lamppuja, yksi oli sillen rikki että kun
takapään kierteen veti kiinni niin lamppu sammui, pitää olla kierroksen-kax auki.

Valitin aiheesta ekaksipyysivät palauttamaan rikkinäisen, mutta kun selitin että se maksaa
ihan liikaa (en kyllä viitsinyt edes tarkistaa paljonko olis kustantanut), niin muutaman viestin
vaihdon jälkeen ehdottivat 11$ hyvitystä, tyydyin tähän, Lampun hinta oli 11.45$.

-Paavo

tiivonen 19.01.2012 21:11

Töissä tulee väärinkäytettyä monenlaisia juttuja.

Ledlenserin otsavalot todettu enempi tai vähempi hyödyttömiksi. Tosin uusimmissa on johtojen osalta korjailtu suunnittelijan mokia. Ylivoimaisesti paras otsalamppu sisätöihin http://www.taskulamput.fi/tuote/atex...xa_3_led_50lm/ Ei kirkkain, mutta ei kyllä jätä pulaankaan virran vähetessä niinkuin ledlenser. Kestää vissiin kaiken ja käyttökytkin on riittävän iso. Paristotilan kansi on kiinteä eli ei häviä ja lamppu kääntyy nurinniskoin suojaten linssin ja lukiten käyttäkytkimen. Sweet. Ainiin ja lähes päivittäin tulee käytettyä "työvalaisimena" eli saa irti otsapannasta ja laitettua vaikka lattialle osoittamaan kohteeseen. Vielä yksi bonus liittyy niskassa roikalehtavaan paristokoteloon. Sitä ei nimittäin ole. Eli se ei yritä porautua kalloon jos sattuu nojaamaan johokin tai teköö töitä seljällänsä (ihan oikeesti, töissä ei saa nukkua).

Aina mukana kulkevana taskulamppuna http://www.taskulamput.fi/tuote/task...allsun_pro_r2/ ajaa asiansa erittäin hyvin. Omani ostin tehdaskunnostettuna hintaan 20e. Yllättävän virtapihi. Täydellinen valinta jos pomo lainailee työkaluja ;) Suurin miinus tulee noista helvetin diskovallankumouksen ajoilta periytyvistä epilepsiavilkuista. On sossia, nopeeta, hitaampaa, uuups siinä meni se jatkuva no eikun alusta sos, nopee....

Ja sitten kun pitää boustailla kirkonkylän kirkkaimmalla niin http://www.taskulamput.fi/tuote/vala..._xm_l_1000_lm/ kaivellaan vyökotelosta. Tuolla löytää juttuja joita ei ollut tarkoitettu löydettäviksi. Ei lisää uskottavuutta niinkuin perinteinen kuuspatterinen, muttei toisaalta tarvitse tukiliivejä liikutteluun. Paketin heikkous on nuo akut. Ne loppuu. Eli kohta on kaksi tyhjää akkua. Laturikin tulee mukaan, mutta se on tuolla laatikossa, laitanpa ensin vähän evästä ja laitan sitten akut laturiin... eli hallussa on edelleen kaksi lataamatonta akkua ;) Noh onneksi pikkuaurinki käy pattereilla.

Reisrdok 20.01.2012 08:05

Purelux tuli huollosta. Mukava käydä illalla kävelyllä kun valotehoa on aika paljon enemmän kuin käyttiksen hoonelosissa. Täytyy vaan muistaa että kun tulee auto vastaan niin täytyy "vaihtaa lyhkäisille" hyvissä ajoin :D

RalliJari 20.01.2012 13:05

Laitetaas kommentti Led lenser L7 taskutuikusta:
http://www.ledlenser.com.au/2009/ENG...e/l7.php?id=l7

Kirkas ja halpa (tarjouksessa oli 30e vuosi sitten) tosin kirkkaus laskee pattereiden varauksen myötä.

Kyseessä on siis muovirunkonen malli ja ei kovin kestävä semmonen. Vajaa vuos kevyttä käyttöä ja halkes paristokorkin kierre, valokeilaa säädin ja toisen käden ote oli paristokorkissa kiinni, korkki jäi käteen:) Kaverilla kävi sama ihan het alkuunsa. Itse pyysin takuuseen uuden ja sain, kuulemma on menny useita samalla lailla.

Eli muuten hyvä ja halpa mutta pitää käyttää silkkihanskat kädessä ja sittenki varovasti..

Palex 04.05.2012 19:23

Tuollainen tullut extremeen myyntiin, jossa 18650 akku, sekä laturi ja joku autoteline.

POP Lite Cree XR-E WC-Q5 180LM 4-Mode White Light LED Flashlight w/ AC Charger / Car Mount (1x18650)
http://img.dxcdn.com/productimages/sku_130193_1.jpg
http://www.dealextreme.com/p/pop-lit...1x18650-130193

Teme 04.05.2012 23:13

On tuo laatu heikentynyt tuolla dealextremessä.. Viimeisen puolen vuoden aikana, tilatut lamput on simahtanu ennenaikojaan..

T3Syncro 06.05.2012 07:24

2D ja 3D Mag Litet päivitetty ledpolttimoille. Chargeriin ja 6C lamppuihin on suunnitelmissa tilata eBaysta tai jostin muusta Suomea edullisemmasta vaihtoehdosta myös ledpäivitys. 2D:n polttimoita oli jossain poistomyynnissä 5€/kpl. Mag liten käytettävyys parani huomattavasti pidentynen paristojen keston ja lisääntyneen valon ansiosta, nyt 2D:lläkin tekee jo jotain, vaikka on tietty kolho vekotin pienempiin saman tehoisiin verrattuna. Tölkissä on onneksi tilaa isommillekkin lampuille :)

Varsinaisena taskulamppuna Led Lenserin L5, halpa ja taskuun sopiva lamppu jonka hajottaminen tai kadottaminen ei v-tuta poskettomasti. Töissä ollut nyt hetken P7 käytössä, todella tyytyväinen kyseisen lampun valotehoon ja paristojen kestoon. Aikaisemmin mukana kulkenut 3V kameraparistoilla toimivia pikkulamppuja, joissa patterit aina loppu virran kulutuksen takia.

Paavo 21.10.2012 21:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Paavo (Viesti 841546)
Pitääpä tilata sekä SKU 103636 (Palex) että SKU 94848 (BJ-40/76).

Kiitoksia kommenteista molemmille. Ei oo paha kyllä tuo e-villenkään lamppu.

Dealextremen takuista: tilaisin 4kpl CR123A-lamppuja, yksi oli sillen rikki että kun
takapään kierteen veti kiinni niin lamppu sammui, pitää olla kierroksen-kax auki.

Valitin aiheesta ekaksipyysivät palauttamaan rikkinäisen, mutta kun selitin että se maksaa
ihan liikaa (en kyllä viitsinyt edes tarkistaa paljonko olis kustantanut), niin muutaman viestin
vaihdon jälkeen ehdottivat 11$ hyvitystä, tyydyin tähän, Lampun hinta oli 11.45$.

-Paavo

Näistä kahdesta on omassa käytössä ollut SKU 94848 paljon parempi. Zoomi on erittäin kätevä.

escorvet 22.10.2012 19:04

http://dx.com/p/trustfire-st-50-sst-...0-36031?item=7
Itellä ollut toi nyt pari vuotta ja hyvin pelaa. Kirkkauskin on aika riittävä.

pahvi_ 01.11.2012 12:55

mietin tässä

Et josko hankkisi pikku lampun ja kiikarissa olis mte g33 tai Olight s80 baton..
Olisko jollain kokemusta tosta jälkimmäisestä? Tai sit vertailua keskenään kumpi olis parempi.
Hinnassa ei hirveitä oo eroa eikä tehossa(ainakaan paperilla)

Joske 01.11.2012 14:12

Täähän ei oo ees taskulamppu mutta eipä oo ennää ikävä muita lamppuja ku hommasin virman piikkiin tuollaset itelle ja akalle: http://www.suprabeam.com/en/products/v-series/v3r/

Rytari 01.11.2012 19:55

http://vilkut.com/files/vilkut.kotisivukone.com/128.jpg

http://vilkut.com/tuotteet.html?id=36/297

kauan ähkin sen lampun ominaisuuksien kanssa, nyt on tän syksyn mukana kulkenut tommonen lamppu, ei mmikään maailman kirkkain mutta riittävä, vanhaan led lenserin p7 verraten tehokkaampi, ja vaikka valokeilan säädettävyys puuttuukin niin ihan hyvin sillä näkee sekä sisä että ulkohommissa, johtunee valokeilan muodosta, antaa reunoillekkin hyvin valoa kirkkaan keskialuueen lisäksi.

enemmän tosin arvostan sitä että lamppu on nyt vihdoinkin se autossakin ladattava malli, loppu se patterien kanssa leikkiminen, lampussa tulee mukana toki verkkolaturikin ja kummallinen kolmijalka mille en heti keksi käyttöä mutta rungon takapäässä olevalla magneetilla se tulee kyllä tökättyä aina johonkin pelliin kiinni autohommissa, enemmän kun kätevä ominaisuus.

Bänkster 03.11.2012 22:50

Mä kumarran mäklaitille.
Niitä on kolmea eri kokoa käytössä ja ei mitään valittamista. Pelittää kuin Tojopeedi ;)
(ps. Jeepi on korjaamolla)

Temuu 04.11.2012 11:03

http://dx.com/p/trustfire-tr-1200-cr...-4x16340-57380

Tuomonen ja tarvittavat akut yms siihen tuli tilattua testin vuoksi.. Saa nähdä tekeekö mitään mutta onhan nuo naurettavan halpoja suomen hintoihin verrattuna :eek:

Palex 04.11.2012 11:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Temuu (Viesti 933569)
http://dx.com/p/trustfire-tr-1200-cr...-4x16340-57380

Tuomonen ja tarvittavat akut yms siihen tuli tilattua testin vuoksi.. Saa nähdä tekeekö mitään mutta onhan nuo naurettavan halpoja suomen hintoihin verrattuna :eek:

Mulla on tuommoinen ollut muutaman vuoden, ja kyllähän siitä nyt jotenkin valoa lähtee. Jotain ihmeellistä siinä kyllä on välillä, kun saattaa ihan yht'äkkiä sammua, ja taas toimii kun lataa akut. Omituista sinänsä, että valo ei yleensä ole alkanut näyttämään mitään hiipumisen merkkejä ennen sammumista. Kaverilla on myös samanlainen, ja taisi sekin tehdä joskus samaa jos en ihan väärin muista...:confused:

pahapaimen 04.11.2012 13:30

Tuli tilattua Olight SR51, tiiä häntä tekeekö sillä mitä sitten:D

Edit; Viikon kokemuksen jälkeen voin kertoa että on se hyvä lamppu, ei paljon enää tee mieli palata halpahallin patteri lamppuihin!

mikkoimp 13.11.2012 02:23

tänne tilasin fenix tk41 kun sai kunnon akut vielä kaupan päälle.
halusin nimenomaan AA akuilla/pattereilla toimivan lampun, niiden latureita kun on lähes jokaisella ja pattereilla saa sitten käytettyä jos ei latausmahdollisuutta ja kun olen kyllästynyt noihin 18650 litiumien huonoon laatuun ja heikkoon pakkasen kestoon, ei saa lamppua pitää autossa talvella yötä jos meinaa siitä tehoa irti saada, noille eneloopin AA akuille luvataan vielä -20 täysi toiminta.

tuo tk41 ja olight sr51 ovat aikalailla käsittääkseni samaa teholuokkaa..

parhaat 18650 akut olen saanut läppärin akusta jonka ostin halvalla :)

L-Andy 13.11.2012 16:25

Ostin tollaisen kun en voinut mieltäni malttaa:

https://www.retkitukku.fi/olight-led...r-asevalo.html

Mulla on ollut se vanhempi malli vuosia käytössä samoilla 18650-akuilla kesät talvet ja hyvin on lamppu sekä akut pelannut. Tosta uudesta voi sanoa että vanhempaan verrattuna kirkkaudensäätö on paremmin toteutettu mutta strobo puuttuu. Hintaansa väärtti kuitenkin! Niin, ja asepaketin mukaan tulee tavallinen käyttökytkinperä joten käytettävissä ilman kauko-ohjainta.

Andy

ITP 13.11.2012 17:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp (Viesti 936889)
tänne tilasin fenix tk41 kun sai kunnon akut vielä kaupan päälle.
halusin nimenomaan AA akuilla/pattereilla toimivan lampun, niiden latureita kun on lähes jokaisella ja pattereilla saa sitten käytettyä jos ei latausmahdollisuutta ja kun olen kyllästynyt noihin 18650 litiumien huonoon laatuun ja heikkoon pakkasen kestoon, ei saa lamppua pitää autossa talvella yötä jos meinaa siitä tehoa irti saada, noille eneloopin AA akuille luvataan vielä -20 täysi toiminta.

tuo tk41 ja olight sr51 ovat aikalailla käsittääkseni samaa teholuokkaa..

parhaat 18650 akut olen saanut läppärin akusta jonka ostin halvalla :)

Parhaissa 18650 akuissa on kobolttia mikä kyllä sietää kylmää paremmin
ku litiumi.

nelijäÄKSnelijä 06.12.2012 16:21

Täällä olis jotakin lamppua kaupan jos sellasta joku kaipaa.voi uusiksi sanoa ku malliks käytetty,mulla vaan kaikki paikat täynnä noita niin pitää myydä jotaki pois:ohinnoistahan voi sitte aina neuvotella,mutta ilman ei silti lähe vaikka olis hyväki tinkaaja:)http://www.nettimarkkina.com/hid-xen...lamppu/1067811

hunter x 13.12.2012 09:34

led lenser p7 tuli ostettua ja toimii. hyvä peruslamppu. lumeneita lupaavat 200. ihan riittävästi omaan käyttöön. samalla ostin led lenserin otsalampun. lumeneita lupaavat 100. ja yks napin painallus, lamppu syttyy, ja toinen napin painallus, lamppu sammuu. eli siis ei ole mitään mun käyttöön turhia taktisia häikäsystrobovilkkuvaloja eikä mitään muutakaan ylimääräistä..:) dealextremestä on jokunen fikkari tullu tilailtua mutta kestävyys on ollu vähä niin ja näin. halpojahan ne on mutta kuiteskin. 4 lamppua olen sieltä tilannu ja yks enää toimii luotettavasti. eikä ole heitelty eikä tiputeltu että ihan normi käytössä ovat uupunee.

qaw 13.12.2012 20:37

Itsellä tilattu Dealextremeltä (tai vastaavia kiinanp*skoja) tähän mennessä 10kpl muutaman vuoden sisään, kaikki toimineet luotettavasti.

Ainoa ongelmat olleet yhden huonosti paikalleen ruuvatut osat ja toisen yksi kylmäjuotos. Kylmäjuotostapauksenkin reklamoin ennen korjausyritystä DX:lle ja lähettivät kiltisti uuden. Korjaamalla tuli vielä vammaisestakin kelpo peli.

Viimeisimpänä tänään tuli Trustfire TR-3T6, tuosta oli kyllä vähän kovemmat odotukset valon määrän suhteen :(

Nuhapumppu 13.12.2012 22:26

Tollaisen ottavalon ostin itselle ja kaverille,ainakin ensi testien perusteella todella hyvän oloinen lamppu,ainut mikä hieman häiritsi on kun valokuviossa näkyy ledin muoto,eli sellainen neliskanttinen alua. Mutta valoa tulee kyllä tarpeeksi ja kantamakin offihommiin aivan riittävä.
http://www.taskulamput.fi/tuote/otsa..._focus_170_lm/

koboltti 16.12.2012 07:02

Muutaman vuoden ollu käytössä noita led lenserin tuotteita 2kpl otsalamppuja H7R ladattava
http://www.progear.net/media/catalog...ri-680x510.jpg

1kpl patterilla toimiva P5 ja 1kpl ladattava
http://www.progear.net/media/catalog...file_56_15.jpg

Akut on toistaseks kestäny hyvin ei ole tarvinnut vaihtaa vielä.
Otsa lampussa todettu nuo säädöt hyviksi, kun pystyy himmentämään ja myös keilaa säätämään.

helmapelti 20.12.2012 15:02

Deal extreme toi ilmeisesti umpikiinalaisen poplite ottavalon, 3,7v 2200mAh Li-ion akulla ja laturilla n 35€
Säädettävä valokeila ja antaa mielestäni hyvän valon kaikilla säädöillä hintaan nähden.
Akkua en ole jaksanut vielä loppuunasti polttaa. Tämän hintaista tulee käytettyä kun ei tarvi pidellä kuin kipeetä xxxxxx :D

mikkoimp 20.12.2012 16:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti (Viesti 950481)
.
..Akkua en ole jaksanut vielä loppuunasti polttaa..

äläkä sitä tyhjäksi käytäkkään, tlitiumi akku ei siitä tykkää, varsinkaan kun noissa halvoissa ei aina ole suojapiiriä joka tyhjenemisen estäisi..

helmapelti 20.12.2012 17:52

Kiitti vinkistä, laturissa ilmeisesti joku ohjaus sentään on kun puna vihree valo vaihtui?
Ei varmaan tuukkaan ajettua polvilleen kun härveliä ei viitti pitää päässään niin kauaa. Mukava yllätys kuitenkin minkälaisia ladattavia ledilamppuja nykyään saa sopuhintaan. Tuntuu että valovirtaledivalaisimet tulee jälkijunassa hinnoittelultaan..

axu87 22.12.2012 16:25

Tommonen http://www.huuto.net/kohteet/12499-m...w193/247143269

koovee 24.12.2012 21:12

tommone se pitäs olla http://www.taskulamput.fi/tuote/hid_...eaper_5200_lm/

Porvoon Hilma 24.12.2012 22:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja koovee (Viesti 952009)

Meleko kauhee valokanuuna, ton kun laittaa tulille niin voep silimät sullaa...:eek:

Nuhapumppu 25.12.2012 02:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja koovee (Viesti 952009)

Tai sitten ostaa tämän,yhtä kirkas ja 10x halvempi http://www.taskulamput.fi/tuote/olight_x6_marauder/

khonkonen 25.12.2012 11:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 952053)
Tai sitten ostaa tämän,yhtä kirkas ja 10x halvempi http://www.taskulamput.fi/tuote/olight_x6_marauder/

Joo mut kantama vaan 640 metriä...! hah! Mihin oikeasti tarttee tuollasia valoja?

lepoantti 25.12.2012 12:12

pojalle ostin olight s10:n, tämä siis todellinen taskulamppu kokonsa puolesta. ja valoteho/koko/hinta on varmasti kohdallaan, kerrassaan hämmentävä törpilö!!!joutuu varmaan itsellekkin ostamaan samanlaisen

http://www.olight.fi/olight_s10/

Nostokurki 25.12.2012 12:39

jänniä nää keskustelut missä etsitään jotain tavaraa, niin aina joku tuuttaa linkin siihen kalleimpaan ja tehokkaimpaan minkä kaikki varmasti sivuilta löytää :D mitenkään erityisen käytännöllinenhän tuollainen morkula ei ole, enkä kyllä ostaisi vaikka maksaisi kymmenesosan tuosta hinnasta...

Mikähän olisi sellainen taskulamppu jossa olis paras hinta/tehosuhde? Koolla nyt ei ole niin väliä, kun auton hanskalokerossa se kuitenkin aina kulkisi. Kriteereinä vois olla vaikka nämä: teho yli 500lm, pituus alle 25cm ja hinta ykköskympeissä? Enkä etsi vain jotain sellaista mikä mahtuu noihin kriteereihin, vaan hyvää sellaista, josta jollakulla olisi jopa kokemustakin....

hakoteilla 26.12.2012 06:42

http://www.fenixvalaisimet.fi/taskul...K35_Premium_S2

Mulla on tuollainen, ebaysta tilattuna hinta alle satkun ja kympillä vielä laturi+akut mukaan.

Kokonsa puolesta sopiva ja tehokaskin on. Voin suositella.

L-200 26.12.2012 23:04

Led Lenserin MT7 mulla volkkarissa.
Ihan hyvä teho patterilampuksi, miks tollasii ei ollu ku olin pieni....

vaughan 27.12.2012 13:27

Tuli eilen tilattua tommonen: http://www.olight.fi/olight_s80 akkula.fi:stä

Ooppeli 27.12.2012 16:00

Joululahjaksi tuli mini maglite led. Yllättävän tehokas verrattuna tavan polttimo taskulamppuihin.

Bänkster 04.01.2013 11:52

Eilen tuli testailtua ja mykistyttyä FENIX TK:n edessä! Aivan uskomaton vehje ollaakseen noin pieni! Päihitti nimittäin vierellä olleet miljoona ja 2miljoonaa kandela-lamput aivan mennen tullen. Isompi valaisualue ja pidempi kantomatka. Sen lisäksi valon värikin oli kirkkaampi...
I say amen to that.
:p

ps. jos nyt haluaa hifistellä, niin siinä on vielä ominaisuutena 3 eri valotehokkuutta, "strobo" ja SOS-valomerkki. SOS:sia se jaksaa vilkutella yhtäjaksoisesti arvatenkin useita vuorokausia. Ei ehkä se kaikkein yleisin vaadittava ominaisuus taskulamppua valitessa, mutta näin merenkulkijana pidän tuota plussana. :)

HiluxMan 04.01.2013 17:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bänkster (Viesti 955707)
Eilen tuli testailtua ja mykistyttyä FENIX TK:n edessä! Aivan uskomaton vehje ollaakseen noin pieni! Päihitti nimittäin vierellä olleet miljoona ja 2miljoonaa kandela-lamput aivan mennen tullen. Isompi valaisualue ja pidempi kantomatka. Sen lisäksi valon värikin oli kirkkaampi...
I say amen to that.
:p

ps. jos nyt haluaa hifistellä, niin siinä on vielä ominaisuutena 3 eri valotehokkuutta, "strobo" ja SOS-valomerkki. SOS:sia se jaksaa vilkutella yhtäjaksoisesti arvatenkin useita vuorokausia. Ei ehkä se kaikkein yleisin vaadittava ominaisuus taskulamppua valitessa, mutta näin merenkulkijana pidän tuota plussana. :)

Mikä TK? Löytyi kuusi erilaista.

tdi 04.01.2013 19:02

itellä tää haavakko valona ja voin suositella hintalaatu kohdallaan. + hyvä palvelu noihin saa kaikkia lisävarusteitakin.

http://www.erikoistukku.fi/xtar-tz60...in-p-2312.html

tässähalvempi versio
http://www.erikoistukku.fi/ladattava...lo-p-2357.html

tdi 04.01.2013 21:35

mut minuu ihmetyttää että jos tälläsii taskulamppuja tehään ni miten ne ei saa noihin halpoihin työvaloihin tehoja ?

Repro 10.01.2013 18:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 955941)
mut minuu ihmetyttää että jos tälläsii taskulamppuja tehään ni miten ne ei saa noihin halpoihin työvaloihin tehoja ?

http://dx.com/p/50w-4500lm-5-cree-xm...-10-30v-176593

ärjyy70 16.01.2013 19:28

Halpa xenon "tasku" lamppu

Tommosen 35w xenonin laitoin tilaukseen http://www.google.fi/imgres?q=tyoval...r:90,s:0,i:352 eikä maksanu kuin 55e järjettömän halpa kaiken lisäks sanoivat että tossa on paljon parempi valaisuteho ku muilla mitä niillä on tuolla parinsadan euron laatu lampuissa ainut miinus puoli on paino. Mukaan tulee autolaturi ja normi laturi. Kerrankin sai hyvän halvalla!

Kantsii nyt tilata meinaan nää oli loppuunmyynnissä!!!!!!

Qtio 17.01.2013 12:16

http://www.varuste.net/tuotetiedot2....TIMATE+1600+lm

Tuollaisen paketin puolisen vuotta sitten tilailin. Ihan pirun hyvä lamppu! Näyttää täydellä teholla pimeällä monen sadan metrin päähän ja puoliteholla akut kestää n.8h, pienimmällä teholla vissiin tuplat. Tullut käytettyä tuota työmaallakin työvalona sillontällön, kun ei ole jaksanut roikkaa vetää jonkun pienemmän homman takia. Erittäin tukevaa alumiiniseosta, kestää kolhuja ja o-renkaat joka kierteessä -> oikeasti vesitiivis. Suosittelen.

ärjy 25.03.2013 10:41

osaiskos joku sanoa mistä saisi ledilampun tuon normaalin tilalle, lamppu on uk mini q40.

AtteL 25.03.2013 11:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjy (Viesti 987403)
osaiskos joku sanoa mistä saisi ledilampun tuon normaalin tilalle, lamppu on uk mini q40.

Oisko tuolta apua:
http://dx.com/c/flashlights-lasers-9...-and-tools-917

Kerran oon tilannu tuolta noita osia ja ainakin sillä kertaa homma toimi.

Renegade 25.03.2013 12:06

Fenix

Ostin tuollaisen Fenix TK22 lampun tuolta firmasta:

http://www.fenixvalaisimet.fi/taskul...-sarja/TK22_U2

Ja täytyy kyllä kehua sekä lamppua että palvelua! Lamppu on ollut nyt puolisen vuotta kohtalaisen kovassa työkäytössä, ja ehdottomasti paras tuikku mitä olen mukanani kantanut. Ostin tohon vielä sen paremman, muistaakseni 3400 mAh akun, ja tuntuu ettei akkua tarvitse latailla juuri ollenkaan. Eli tehoa riittää, ja kokokin on sopusuhtainen, hyvä kädessä ja mahtuu taskuun/vyölle mukavasti.

axu87 25.03.2013 19:05

Onko kenelläkään tästä kokemusta? Hinta olisi ainakin luvattuun tehoon nähden vähintäänkin hyvä. http://www.huuto.net/kohteet/12999-m...w193/260081335
pystyykö tuota lämmön puolesta käyttämään? Taskuun ei tarvitsi mahtua, tehoa saisi olla, toimivakin mielellään.

Renegade 26.03.2013 04:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja axu87 (Viesti 987569)
Onko kenelläkään tästä kokemusta? Hinta olisi ainakin luvattuun tehoon nähden vähintäänkin hyvä. http://www.huuto.net/kohteet/12999-m...w193/260081335
pystyykö tuota lämmön puolesta käyttämään? Taskuun ei tarvitsi mahtua, tehoa saisi olla, toimivakin mielellään.

Ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta pienellä kuukletuksella löytyi kyseisen lyhdyn specsejä englanniksi:

Overheat self-protection function
When temperature on the torch handle reaches 45, torch will
automatically charge the power down to 45W, follow by LED flashing in red.
When temperature on the torch handle reaches 48, torch will automatically turn itself off to prevent overheat, follow by LED flashing in red constantly in 20 seconds, during the 20 seconds the torch will not be turned on, which to prevent from user to switch it on again right after the torch turn itself off.

Eli voisi kuvitella ettei ainakaan riko itseään kuumuudella. Ja onhan tossa aika paljon rungossa metallia ja noita jäähdytysripoja, en usko että kovin äkkiä kuumenee jos nyt ei täydellä teholla koko ajan valaise. En toki tiedä minkälaiseen käyttöön tulee, mutta toi täysi teho tosta lampusta on niin kirkas, että varsinkin lähemmäs valaistessa riittää pienemmätkin tehovalinnat. En edes tossa omassa pikkulampussa käytä kuin tota toiseksi tehokkainta pykälää. Ero toiseksi kirkkaimman ja kirkkaimman asetuksen välillä on melko pieni ainakin omaan silmään, ottaen huomioon että kirkkain asento syö akkua (ja lämpeää) merkittävästi enemmän kuin toiseksi tehokkain asento.

Mutta joo, varmaan ihan hyvä laite. Varsinkin jos se tuolla rahalla irtoaa.

Essonbaari 26.03.2013 06:36

Olen harrastanut tuon Ebayn kautta noita taskulamppujen hankkimista ja hintaan/kestävyyteen olen ollut tyytyväinen. Vasta hiljan tuli creen ledi taskulamppu missä on kolme eri valotehoa,zoomi,kaksi ladattavaa akkua,patteri teline kolmelle AAA paristolle ja verkkovirtalaturi. Lumenoja luvattiin 1600 ja kirkkauden puolesta vois vaikka ollakkin. kahden valopylvään verran se näyttää eli 100 metriä. Hintaa vaivaiset 20€ postilaatikkoon tuotuna.:)
Jos se 2 vuotta kestää niinkun tuo otsalamppukin mikä toimii edelleen niin olen tyytyväinen. Takuutahan näihin ei ole kuin 30 päivää.

BJ-40/76 27.03.2013 15:44

Siis tuota 85w tehoa ei pysty käyttämään jatkuvasti?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja axu87 (Viesti 987569)

Teoriassa tuosta akkupaketista voitaisi saata 11.1v x 8,7 Ah = 96 Wh, siis vain teoriassa, jos normaalin kaltaisia kennoja.

siis 11.1 voltin ja 8700 mAh akkupaketilla ei ruokita 85w tehoa 90 minuuttia!

En usko että edes tuntia, mikä olisi teoriassa ehkä mahdollisuuksien rajoissa....

Ja tuo 45w minimiteho syö niin paljon sähköä, että ei riitä 150 minuuttiin (siis 2,5h) ja tuo 2 tuntiakin on varmaan uskomaton saavutus...

Mutta voihan se olla, että nuo tehot on pikkuisen yli Ilmoitettuja...

Mutta varmaan hyvä lamppu, jos tarvii PALJON valoa.

Olispa ollut edes 1/100 osa tuosta valomäärästä, silloin kun pikku poikana tuli noilla 4,5v littanapatteri lampuilla leikittyä:cool:

mikkoimp 27.03.2013 23:03

on tullut noita kaikenmoisia lamppuja harrastettua ihan pikkupojasta lähtien, noin 25v, siihen tulokseen olen tullut ettei noihin ylitehoisiin halpoihin kannata satsata, tulee vain turhia pettymyksiä ettei tavara olekkaan sitä mitä on luvattu, väliin tuntuu ettei se ole edes sen halvan hinnan arvoinen, esim hyvin vähän löyty oikeasti noin isolle valoteholle käyttöä jos et joku tähystäjä ole, nimittäin tuo 45 wattiakin on aivan liikaa yleiseen esim metsässä liikkumiseen ja siltikään ei varmaan paljon yli tuntia akku kestä, eli aina pitää olla 2 lamppua mukana.

http://www.akkula.fi/Fenix-TK41
itsellä nykyään tuo käytössä, 4 pykälää tehoa ja löytyy tarpeeksi pieni että hämäränäkö ei sillä mene niin ei tarvi niin huimia tehoja kauaskaan näkemiseen. tuohon parit hyvät esim. eneloopin akut jotka kestävät sen 20 pakkasta tehoaan menettämättä niin pärjää vaikka yön yli metsässä, viime joulun myrskyissä tuli meinaa muutama yö samoiltua sähkölinjoilla ja AA paristot vielä oli hätävarana.

tuossa edellä mainittiin että 1600 lumenia ja 2 pylväsväliä (ei tosin kerrottu mitä pylväitä) niin tuolla 860 lumenilla sai hyvin yöllä kiikaroitua noin 10 tolppaväliä varmaksi..

Testissä 18.07.2013 18:24

Laitetaanpa muutamia linkkejä ja infoa kun kerran foorumille eksyttiin taas. Näyttää olevan sekalaista keskustelua halvoistakin lampuista...

Tietolaari, jossa ei saa bännejä vaikka mainitsee edullisista valaisimista:

http://budgetlightforum.com/

Löytyy tietoa käytännössä kaikista "kiinavalaisimista".
Halpa ei välttämättä ole paskaa...

Lista myyntipaikoista arvosteluineen:
http://budgetlightforum.com/forum/ma...ealers/ratings

Käytännössä olen nykyään tilannut näistä:

www.fasttech.com
http://intl-outdoor.com/
http://www.fancyflashlights.com/

Useita satoja tilauksia takana vuosien varrelta kaikenmoisista paikoista, näissä hyvä palvelu.
Ovat aktiivisesti foorumeilla mukana järjestämässä kimppaostoja, kyselemässä mielipiteitä sekä vastaamassa omissa ketjuissaan ongelmiin.
Lisäksi hyväksyntä tälle ainakin:
http://hkequipment.net/

Dealextremen jättäisin väliin, jos ei ole ihan pakko käyttää (lue: ei jostain syystä tiettyä kilkkaretta satu saamaan muualta...).
- ihan liian hidas
- asiakaspalvelu usein erittäin vaihtelevaa
- ei yleensä edes halvin

Mitä eBayhin tulee, niin samaa materiaalia paljolti mutta hinnoissa voi hävitä esim. Fasttechille.

Älä osta eBaystä Li-Ion -akkuja, jos et oikeasti ole perillä mitä olet ostamassa ja keneltä olet ostamassa.
Ihan suoriltaan saa unohtaa kaikki *Fire -akut, hyviäkin saa mutta käytännössä arpapeliä ja liian suuri homma alkaa raakaamaan kaikki myyjät.
Useimmiten saat kehnoja akkuja halvalla tai kalliilla.
Myös väärennöksiä aidoista liikkeellä. Vanha läppärin akku, uus kelmu päälle ja Voilà!!

www.taskulamput.fi on hyvä kotimainen liike merkkilampuille. Esim. Zebralighteja saa ulkomailta vain jonkinverran halvemmalla ja toimitusaikaa tulee.
Myy myös noita sekalaisia lamppupaketteja (kiinalaisia), jotka saa noin vajaaseen puoleen hintaan kun tilaa ulkomailta (mutta kestää).

www.akkula.fi Ihan suosikkipaikka tilata esim. AA-koon Eneloop NiMh -akut!
Ei järkeä tilata edes ulkomailta, hintaero jää niin pieneksi.
NOPEA toimittamaan normaalitilanteessa, kesäloma-aikaan lähettävät vain kerran viikossa.
Erittäin hyvä AsPa kuten taskulamput.fi:ssäkin

Aiemmin kysyttiin Led polttimoa UK Q40:iin.
Katselin hintoja muutamasta paikasta ja noin 25-35USD oli pikaisella vilkaisulla suorat korvaavat polttimot.
Se on aika kova hinta, jos ajatellaan, että tehoja sillä saa luokkaa alle 100 lumenia, käyttää vanhaa Luxeonin emitteriä.

Tuon hinnan jos on valmis maksamaan pelkästä polttimosta niin suosittelisin vaikka tällaista:
http://www.fasttech.com/products/0/1...-lumen-led-fla

http://budgetlightforum.com/node/5753

(tällainen siis, jos on pakko saada saman mallinen ja juuri 4 x AA valo. Luonnollisesti paljon halvempiakin laadukkaita on, esim. 2 x AA http://www.banggood.com/KLARUS-P2A-C...A-p-80268.html )

axu87 26.09.2013 17:06

kenelläkään kokemusta olight s80 batonista? Kyseinen lamppu kiinnostaisi mutta vaivaa vähän onko se irto diffuusorin käyttö kätevää, ja olisi se toisaalta mukava että on lampussa itsessään se valokuvion säätö, olisiko ehdotusta perseestä ladattavaa n750lumenin ja kiinteällä valokuvion säädöllä?

Juippa 26.09.2013 21:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja axu87 (Viesti 1047957)
kenelläkään kokemusta olight s80 batonista? Kyseinen lamppu kiinnostaisi mutta vaivaa vähän onko se irto diffuusorin käyttö kätevää, ja olisi se toisaalta mukava että on lampussa itsessään se valokuvion säätö, olisiko ehdotusta perseestä ladattavaa n750lumenin ja kiinteällä valokuvion säädöllä?

No mulla on kyseinen lamppu ollu pari viikkoa käytössä, ostin samalla s15 lampun.

Se s80 vaikuttaa hyvältä vekottimelta kokonsa ja valotehonsa puolesta.
Enemmän oon rämplänny tota s15 joka kulkee mukana aina. Ihan törkeän hyvä ominaisuus siinä on tuo magneetti persiissä! Sen saa auton konariin kiinni huoltotöiden ajaksi, ja pysyy vaikka vaaka asennossa pellissä kuin pellissä kiinni valumatta.
Patteri kuluu nopsaa jos ei käytä näppäinlukkoa ja käyttää turhaan täyttä tehoa. tuli mukaan jatkoputki toista patteria varten jos tykkää käyttää.

Oli vielä viikko sitten olightin i3S EOS lamppukin joka ehti palvelemaan vähän yli vuoden verran ennekuin hukkasin sen työmaalla. Oli aina mukana ja laadun takia uskalsin kokeilla noita kalliimpiakin.

axu87 26.09.2013 21:18

Tuota s10 suunnittelin jokapaikan lampuksi, on aika pienen oloinen tehopaketti.

Juippa 26.09.2013 21:42

Joo, mielestäni vain liika lyhyt käteen sopivaksi. Tuo s15 on myös lyhyehkö käsiteltävä vaikka on s10 pidempi. Valkkasin sit sen s15 koska aa pattereita saa joka nurkasta ja töistä joten ei hätää kun paristo tyhjenee.

Ex_inkkari 10.01.2017 13:32

Hakenut kohtuuhintaista ja tehokasta taskulamppua, työ ja vapaa-ajan käyttöön. Kiinan härveleitä katselin pitkään, mutta Maglite ML50LX LED 3C vei voiton kuitenkin.

http://maglite.com/shop/maglite-ml50...l#.WHTGEVOLS70

Pitäisi olla ainakin laadukas.

Palex 10.01.2017 13:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1331916)
Maglite ML50LX LED 3C vei voiton kuitenkin.

Milläköhän ominaisuuksilla? C-patterit? :D

Esim Fenixiltä olis kyllä löytynyt huomattavasti parempia vaihtoehtoja...

Ex_inkkari 10.01.2017 13:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palex (Viesti 1331918)
Milläköhän ominaisuuksilla? C-patterit? :D

Esim Fenixiltä olis kyllä löytynyt huomattavasti parempia vaihtoehtoja...

Juu ja kun pistää satoja euroja niin saa vielä paremman.

veijon-esso 10.01.2017 14:22

Pitkä Maglite tarjoaa mukavasti ns kättäpidempää, kun seikkailee tuolla pihapiirin ulkopuolella... :D

Ex_inkkari 10.01.2017 14:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1331924)
Pitkä Maglite tarjoaa mukavasti ns kättäpidempää, kun seikkailee tuolla pihapiirin ulkopuolella... :D

Tämähän on keskikokoinen, liian pientä en halunut. Lumenia omaan käyttöön tarpeeksi ja kantaa yli 300 metriin niin eiköhän se ollut siinä, strobot löytyy niin voi puhua taktisesta :)
Hinta kun oli vielä 39€ niin ei ollut kauheasti kilpailua muilta merkeiltä.

https://www.youtube.com/watch?v=KctE8ohLEpg

Tumi 10.01.2017 19:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1331925)
Hinta kun oli vielä 39€ niin ei ollut kauheasti kilpailua muilta merkeiltä.

https://www.youtube.com/watch?v=KctE8ohLEpg

Mistä saa ML50LX:n tuohon 39€ hintaan?

Ex_inkkari 10.01.2017 19:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tumi (Viesti 1331958)
Mistä saa ML50LX:n tuohon 39€ hintaan?

Verkkokaupan poistomyynti, jäi vielä.

https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...=order_created

Tumi 12.01.2017 17:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1331959)
Verkkokaupan poistomyynti, jäi vielä.

Thanks! Tilaukseen meni, kolme.

Ex_inkkari 12.01.2017 17:55

Tänään sain lampun käsiini, voi herran jumala ilta muuttui päiväksi ja meni näkö :)

Jeepp 12.01.2017 18:17

Kaikki muut on leluja paitsi Olighr sr52 1200lumenia näyttää pitkälle ja 4tuntia maksimi teholla 800lumenilla vielä 40h.. Usb lataus kylestä, helpottaa arkea.. Onha nuita tehokkaita mutta kattokaa kauanko maksimi teho... Ri montaa minuuttia.

Ex_inkkari 12.01.2017 18:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp (Viesti 1332232)
Kaikki muut on leluja paitsi Olighr sr52 1200lumenia näyttää pitkälle ja 4tuntia maksimi teholla 800lumenilla vielä 40h.. Usb lataus kylestä, helpottaa arkea.. Onha nuita tehokkaita mutta kattokaa kauanko maksimi teho... Ri montaa minuuttia.

Max teholla 16h, ja puoliteholla 40h ja eco 150h. En nyt tiedä miten on lelu ? keila 330m

Tuon mainitun speksit mitenkään ihmeelliset ja hintaero 119 / 39€
Max: 1200 lm * * * 4 h
Medium: 600 lm * 7 h 30 min
Low: 100 lm * * * 40 h

Topi1982 12.01.2017 19:01

Miumpa isä oli vahvempi kuin siun isä!

Ex_inkkari 12.01.2017 19:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jyty (Viesti 1332236)
Miumpa isä oli vahvempi kuin siun isä!

Paitsi että nyt vertailin ihan faktoja eikä musta tuntuu :)

Ex_inkkari 12.01.2017 20:38

En löydä kyllä mitään natisemista lampusta, tehoa riittävästi ja hyvin toimii klikkailut eli moodien vaihto ihan vaivatonta. Valaisee koko pihamaan ja lähitienoon kun kävin ulkona sohimassa :) tukeva ja sopivan kokoinen jos ei ihan pientä halua.

Uazmies 12.01.2017 20:52

Allekirjoittaneella ollut nyt pari vuotta käytössä OLIGHT R40 seeker, ja tarve on ollut niin ammatillista kuin harrastepohjaista, jopa vapaa-ajalla lähes päivittäistä.

Valotehoa on mielestäni todella reippaasti, täydellä teholla tulee käytettyä vain työkohteita pimeän aikaan kartoittaessa ja kavereille leveillessä.

Itse vannoin etten koskaan hanki ladattavaa käsivalaisinta etten ole riippuvainen latausmahdollisuuksista, mutta tuo microusb-lataus on osoittautunut kyllä ehdottoman hyväksi kun joka niemen notkosta löytyy laturi.

Miinuksina liian pyöreä muoto, ei tahdo pysyä paikoillaan sekä liian matala virtanappi, hankala karkealla peukalolla löytää joskus. Tosin toisaalta ei mene taskussa päälle niin helposti.

HiluxMan 12.01.2017 21:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1332257)
En löydä kyllä mitään natisemista lampusta, tehoa riittävästi ja hyvin toimii klikkailut eli moodien vaihto ihan vaivatonta. Valaisee koko pihamaan ja lähitienoon kun kävin ulkona sohimassa :) tukeva ja sopivan kokoinen jos ei ihan pientä halua.

Mitenkähän se toimii ladattavilla 1.2 V akuilla? Yritin pikaiseen haeskella, mutta en löytänyt mitään.

Ex_inkkari 12.01.2017 21:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan (Viesti 1332265)
Mitenkähän se toimii ladattavilla 1.2 V akuilla? Yritin pikaiseen haeskella, mutta en löytänyt mitään.

Ei välttämättä yhtä hyvin kun 1.5v pattereilla.

vexi4x4 14.01.2017 12:31

Kysyn mielenkiinnosta, en vittuillakseni. Mihin käytätte taskulamppua, ettekä tehokasta otsalamppua?

Palex 14.01.2017 12:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vexi4x4 (Viesti 1332503)
Kysyn mielenkiinnosta, en vittuillakseni. Mihin käytätte taskulamppua, ettekä tehokasta otsalamppua?

Sellaisissa hommissa missä ei tarvi valoa kuin silloin tällöin, jolloin taskulamppu kulkee kätevämmin mukana ja on nopea käyttää. En kyllä tiedä mihin noita taskuun sopimattomia isoja kalikoita tarvii...

Ex_inkkari 14.01.2017 14:43

Lainaus:

Tulee myös työkäyttöön niin otsalamppu hieman sopimaton. Isot kalikat menee varustevyössä ja on mukavampi käsitellä kun sormipariston kokoinen lamppu.

petroman 14.01.2017 17:02

Mulla taskussa yhden 18650-akun lamppu, lähinnä mahd. tekemistä vaativan kohteen etsintää varten yms... Ja sitten kun pitää tehdä jotakin, niin kohtuu tehokas otsalamppu tulille. Voi väkertää kaksin käsin..

Jeepp 14.01.2017 22:18

Lainaus:

Metällä jälkien kahtelus, ja ottalamppuu kulkiesa tuolla mettissä.. Kiva ku näkkee...

Fruehauf-CJ 17.01.2017 10:14

Lainaus:

Pelkkä otsavalo ei minusta ole joka tilanteeseen sopiva siksi olen ostanut erikäyttöihin erillaisia valaisimia. Tuommoinen kolmen lampun systeemi on osoittautunut ulkokäytössä tehokkaaksi.

Minun käytössä otsavaloina on Led Lenserin SEO 5, 7R:n akulla tai SEO 7R.
Kulkemiseen pimeässä. Niillä on tarkoitus nähdä lähietäisyyksille kun vaikka korjailee jotakin. Pienikokoisina eivät haittaa luoksepääsyä.
Valotehoa noissa on mielestäni jo sen verran ettei vastavalo haittaa näkemistä.
Esimerkiksi vinssiapinoinnissa oikein hyviä. Narua kelattaessa ajovalot ja työvalot voivat haitata rummulle näkemistä.

yleisvaloksi ja ajoneuvon valojen korvikkeeksi Ultrafire 9T6
http://www.candlepowerforums.com/vb/...18650-or-26650)
http://img.dxcdn.com/productimages/sku_155270_1.jpg
Tää on kolmella 18650 tai 26650 akulla 3D Magliten kokoinen lamppu. Ei häviä :D
Leveä valokeila, valon kantama 300 metriä

Etsintään hakuvaloksi Olight m3XS-UT Javelot
http://www.olight.fi/tuote/olight_m3...FYxDGAodm6gM2w
http://i62.tinypic.com/2re0hhe.jpg
Pidennys holkin kanssa siihen menee 2 18650 akkua
Valokuvio on kapea, selkeä hotspot.
Valmistaja lupaa 1000 metrin kantaman. Silmälasien lisäksi siis voi olla muutakin optiikkaa jotta saa valosta kaiken irti.

Ex_inkkari 17.01.2017 10:58

Mielettömät tehot joita ei voi käyttää kun hetken ? menee vähän hukkaan taskulampun idea jos ei 600lm edes pala kun 1.5h

Fruehauf-CJ 17.01.2017 11:39

Minulla on kyllä laturi ja vara-akkuja pitempi aikaiseen katseluun :D
Isoilla tehoilla lamppuja ei voi sisätiloissa käyttääkään heijastuksien takia.
Onhan noissa eriasetuksia valotehoon, mutta joku perinteisempi taskulamppu on kyllä sopivampi sisäkäyttöön.

Ex_inkkari 17.01.2017 11:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ (Viesti 1332848)
Minulla on kyllä laturi ja vara-akkuja pitempi aikaiseen katseluun :D
Isoilla tehoilla lamppuja ei voi sisätiloissa käyttääkään heijastuksien takia.
Onhan noissa eriasetuksia valotehoon, mutta joku perinteisempi taskulamppu on kyllä sopivampi sisäkäyttöön.

Juu jos on mahdollisuus latailla ja akkuja mukana niin eipä sillä ole merkitystä, oma kun tulee myös työkäyttöön niin noilla käyttöajoilla ei oikeastaan tee mitään. Kuntoilua jos ajattelee niin pelkästään 5-6km maastokävelyyn menee helposti 2-3h niin ei sitä paljoa metsässä latailla jos haluaa hämärässä vielä liikkua.

Jeepp 17.01.2017 19:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1332850)
Juu jos on mahdollisuus latailla ja akkuja mukana niin eipä sillä ole merkitystä, oma kun tulee myös työkäyttöön niin noilla käyttöajoilla ei oikeastaan tee mitään. Kuntoilua jos ajattelee niin pelkästään 5-6km maastokävelyyn menee helposti 2-3h niin ei sitä paljoa metsässä latailla jos haluaa hämärässä vielä liikkua.

Sr52 1200lumenia ja 4h paloaikaa.. Tarpeeksi kauan.. Täsä 3x 18650

Ex_inkkari 17.01.2017 20:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp (Viesti 1332919)
Sr52 1200lumenia ja 4h paloaikaa.. Tarpeeksi kauan.. Täsä 3x 18650

Juu, tuo tuli jo todettua aikaisemmin kun vertailin magliten lelulamppuun jolla hieman toisissa lukemissa käyttöajat :)

Ex_inkkari 18.01.2017 19:51

Pikkulampuista kun puhuttiin niin onhan tuollainen ollut jo vuosia käytössä.

https://nettbutikk.wuerth.no/elektro...-suprabeam-q3c

Sivu luotu: 07:46 (GMT +2).