![]() |
Olisko vaihtoehto purkaa työsopimus?
Lainaus:
-> jos joskus haet töihin, ja sinulla pitää selitellä tuota "irtisanoutumista-" taikka työsopimuksen purkamista, niin se, että olette yhteistuumin purkaneet työsopimuksen; on varmaan aika hyvä suositus.... (siis viimmeisen asti on oltu keskusteluyhteydessä) |
Jep nollasoppari ollut ja ei ole töitä tarjottu vajaaseen vuoteen, mutta enpä ole itsekään kysellyt. Välit on hyvät joten sen suhteen ei ole ongelmaa.
|
Jos ostaa omakotitalon omalla tontilla asemakaavasta, niin mitä pitää huomioida kun haluaa sinne n. 80-100 neliön harrastetallin? Rakennusoikeutta tietty oltava riittävästi. Määrääkö joku esim saako talli olla asuinrakennusta korkeampi? Jos talli on tien puolella, ilman yhtään ikkunaa ja ovea (käynti siis sisäpihan puolelta) niin voiko joku jupista että rumentaa maisemaa? Pitääkö etäisyys muista rakennuksista ja rajasta olla aina se 4m? Jos tallin kyljessä on katos, sitä ei lasketa rakennuspinta-alaksi, mutta pitääkö katoksen silti olla se sama 4m tontin rajasta, vai lasketaanko etäisyys edelleen tallin seinästä?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Apuja kaivataan.....
Onko kukaan laittanut Gen 1 vitaraan hydrauliikoita ilmastoinnin paikalle?
Jos olet niin kerromielipiteesi, julkisesti, privalla tai soittamalla saa lähestyy. Vai täytyykö laittaa suoraan axulan päästä? Hakusessa saari vermeeseen letkuilla kärrin hytikoihin toimilaite. Vaihtoehtona oma yksikkö kärryssä. Helpompaa jos hytikat olis omilla liikkuvassa yksikössä. Toimis moneen muuhunkin tarkoitukseen paljon helpommin. Esim. hakomakone, ym. Ja toihan ei oo paljoo suurempi ku isot mönkkärit. Etenemiskykynsä se on osoittanut jo aikaisemmin. Silti sieltä mistä se ei mahdu mönkkäriin verrattuna niin otetaan moposaha esille....... Toimii.....Paremmin kuin huono rakvaattori. Ja talviaikana käytän rekkulaa pimellä kelillä laturin kautta trukkilatauspistokkeen kautta akkujen lataukseen kun ei paista tai tuule. Lataa akut nopeemin kun muut latauslaitteet. Tosin laturikin on vaihdettu. Rekkula mökin viereen ja piuhat kiinni. Tästä tasaset....... Ja vahitovitapiireihin kolmivaiheinen sisältä kaukokäynnistettävä pieni voimalaitos. Silti liian pieni......Ei pärjää hyvälle dc laturille. |
https://www.hs.fi/kaupunki/art-20000...798aec31a4c37f
Lainaus:
|
Kielletään tai ainakin verotetaan ja rankasti....
Lainaus:
|
ojan kaivuu kallioperään
Mun tarttis upottaa maahan mielellään roudan alle tai ainakin sydäntälämmittävän syvälle erilaisia putkia letkuja tonkeja kaapeleita ja jotain muitakin asioita.
Maaperä tontilla on peruskalliota, jonka päällä saattaa ehkä olla muinaista rantahiesua, kiviä, soraa tai sitten ihan vaan kuntta. Helpointahan siis ois vaan peittää kaikki murskeella mut erilaisista syistä johtuen haluaisin kuitenkin ainakin tietää vähän vaihtoehdoistakin. Minkälaisin menetelmin kallioperää ylipäänsä voi muokata? Mitä se maksaa ja miten kustannus muodostuu? Näin muutenkin tosi hyvässä videossa älyttömän houkuttavan vehkeen, eli johonkin boppariin laitetun ihan saatanan ison laikan ja tämmösellähän nyt moinen roilo sujuis ihan helposti. https://youtu.be/AS_ShYjOuJk?t=654 Onks näitä Suomessa ja miksei mulla ole jo viittä? Vuokrataanko näitä vai tuleekse aina kuskin kanssa? Kuvittelenks mä nyt vaan väärin vai onko tällä ajaminen vähänku vetelis niin hevonmaanisolla rälläkällä eli jos osaa rälläkällä leikata mutkia ni tälläkin sujuu? Jos nyt jollakulla on takataskussaan tämmönen semmosella sopivan olosella etäisyydellä Vihdistä, ni kiinnostaa. Kerro lisää. |
Muutaman kerran nähnyt Helsingin keskustassa työmaalla kun kallion räjäyttäminen ei (ilmeisesti) ole turvallisuussyistä sallittua, niin ovat tehneet kaapeleille tilaa "kiilamenetelmällä". Eli ensin porataan sopivaan kohtaan reikä kiveen, reiän halkaisija arviolta 20-30 mm. Kun sopiva reikä on tehty, aletaan sinne bobbarin paineilmavasaralla hakkaamaan sellaista pyöreätä kaksiosaista kiilaa, ja hetken päästä kalliosta lohkeaa irti pala. Sopivasti kun osaa noi reiät porata niin pikku hiljaa syntyy kallioon putkikanaali. Tosiaan aika hidas keino mutta jos tehtävä kanaali on lyhyt niin ihan potentiaalinen vaihtoehto.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
- t |
https://www.suomenrajaytyslouhinta.com
Kilauta tuohon suuntaan. Ennakkoajatuksena tulee mieleen, että todnäk ehdottavat kanaalin louhimista räjäyttämällä. Pystyy tekemään huomattavat kapeaakin railoa. Ja tekeepä millä menetelmällä tahansa, niin onhan niille putkille/kaapeleille tehtävä jonkunlainen peti/eristys. Jos tekeekin sitten oikein kapean railon, niin sinne niitten mahduttaminen saattaa olla tekemätön paikka. |
saako 07 polaris sportsman 800efi maastoliikenne mönkkärin rekattua traktoriksi?
ja kannattaako tommoseen ylipäätänsä sekaantua? |
Ootko katsonu sammysatv sivuilta? Käsittääkseni ei onnistu mut voi olla jotain poikkeuksia
|
Sillä mennään minkälaiseksi se on alunperin myyty.
|
Tunnustaako kukaan menevänsä muutaman viikon päästä Tanskaan rakentamaan offiautoa eurotrialia varten? Kuulin toiselta työkaverilta, että kollegani saa apua auton rakennuksessa joltain suomalaiselta...
|
Minähän onnellisena mainonnan uhrina bongasin tuhannenyön renkaista nokian rotiiva 245/70/17 kumet alle puoleenhintaan kun oli DOT15.. Tilasin ja ne häipy sivulta.. Oli joku kamppanja missä yli-ikäisiä oli aika raakasti halvennuksessa.
Kumeja ei ole vielä tullut mutta vahvistus lähetyksestä kylläkin Minähän tilasin tällaiset (tämän kuvan otin onneksi puolivahingossa kun kaverilta kysyin kokemuksia nuista kumeista). Kyseistä sarakettahan ei nettisivuilla enää ole kun oli viimeiset 4 kpl https://karavaanari.org/kuvat/1554910986.jpg Nyt sitten lähetteessä tosiaan lukee Rotiiva HT eli maantiemalli, ei siis kuvassa oleva mitä tilasin, tekstissähän kyllä näkyy olevan HT. Selvennykseksi ht malli alla https://rengasjatarvike.com/wp-conte...Rotiiva_HT.png Jos mulle tulee nuo maantielisut niin onko mulla mitään jakoja alkaa kätistä tuosta :eek: |
Olisko palstalla henkilöitä joille olis tuttua huttua 2000 luvun alkupuolen(?) Kemppi ProMig
/ Pro Evolution sarja? Ja vielä Robottikäytössä. Ostin siis töistä kaksi useamman vuoden seissyttä poistokonetta ns. sikana säkissä. Nyt olen noita ohjekirjoja lueskellut ja tutkinut koneiden tekstejä/tyyppikilpiä että kombinaatio on selvillä: Pro Evolution 4200 ja 5200 virtalähteet Pro Cool 30 jäähdytyslaitteet ProMig 540R SWF ohjainlaatikko MXE ohjainpanelilla (mig/mag, synerginen, pulssi, tuplapulssi ja puikko onnistuis panelin ohjekirjan mukaan). R meinaa ilmeisimmin robottia. Ohjekirjan mukaan tuo SWF tarkoittaisi jänniteohjattua langansyötintä - olisiko niin että tuo voi ohjata jotain "tyhmää" langansyöttölaitetta ihan vain jännitettä säätämällä? Persiissä on analogilinja robotille ja kenttäväylä "hienompaan" tiedonsiirtoon. ProMig 540R ilman tuota "SWF" liitettä ilmeisesti vaatii kaverikseen tuon ProMig 120R langansyöttölaitteen robotin päähän... Myöskin kiinnostaisi miten tuo robotin tunnistus pelaa - voisiko saada pelaamaan käsikoneena ulkoisen langansyöttölaitteen kanssa? Ohjekirjassa oli myös maininta jostain teknisestä manuaalista jossa olisi enemmän laitteiden kytkennöistä. Koitan kysäistä Kempiltä saisiko sieltä apuja. PS. HR servicellä ja Pirkkahitsillä ei ollut hyllyssä ProMig langansyöttölaitteita - tai ei ainakaan myytäväksi asti. Yhden vinkin sain ja täytyy pistää kyselyä eteenpäin. Tuon robottimallin 540R siis voisi korvata perinteisemmillä ProMig 501, 511 tai 530 malleilla (ainakin) ja tuo MXE paneli pitäisi olla siirrettävissä sitten sellaiseen. Edit: itse asiassa luin tuosta SWF jutusta 520R mallin netti pdf tiedostosta. Omat paperiversiot tähän 540R ei puhu vielä asiasta mitään eli lienevät vanhempia. Alla oleva kuva 520R ilman SWF https://www.mig-welding.co.uk/forum/...k5-jpg.143053/ Ruotsinmaan Maskinisteilla oli ketju aiheesta mutta vaihdettu vaan tuo Promig 530 540R tilalle. Pitää laittaa seurantaan tuo langansyöttölaitteisto... Täällä oli muutama kuva sisuksistakin ja puikko ei vissiin pelannut verkkopistokkeessa olleen väärinkytkennän tähden (jos nyt oikein ymmärsin googlekääntäjän sekamelskasta). https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=31&t=304365 |
E Mersu
Mitä eroa Avantgardella ja Elegansella? |
Lainaus:
Yleisesti: elegance on nimensä mukaisesti hienostunut. Jalopuuta yms.. Perinteisempää maskia, pehmeämpää kyytiä. Avantgarde hiukan jämäkämpi, matalampi ja yleensä pykälän isommat vanteet vakiona. Kuosit hiukan ehkä huonommat, listat erilaiset. Hiilikuitua - eloksoitua alumiinia sisällä (riippuu kovasti aikakaudesta). Yleensä ottaen halutumpi jälleenmyynnissä (teinit/nuoret aikuiset haluavat enemmän näitä). Ajossa tykkään näillä teillä enemmän tuosta hiukan pehmeämmästä kyydistä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lähes aina noissa lukee myös tuotesivulla "Kuvat suuntaa-antavia". |
Lainaus:
|
Lainaus:
"Sovitaan ja osoitetaan verkkosivustossamme jokaisen kuvan alla, että kuvat ovat sopimuksen ulkopuolisia. AD TYRES INTERNATIONAL SLU ei ole vastuussa, jos tilattu tuote eroaa verkkosivustolla näkyvästä kuvasta" Palautuskulut 25e per rengas.14 pv palautusoikeus,mutta se on tilaushetkestä, ja toimitusaika 3..20 pv,eli voi olla myöhäistä siinä vaiheessa kun tavarat saapuu.. |
Juu on tullut tavattua, ajellaan maantierenkailla sitten kun ei älyä katsoa kahta kirjainta :o
Sen huolen pidän että ko firmaa kyllä "mainostan" hamaan tappiin saakka. |
Näkeekö led valo paneelin lasista et onko työvalo vai lisävalo?
Ja jos niin mitä eroa? |
Löytyykö arvoisasta raadista.....
Tukkivannesahaa värkänneitä?
Tänään tuli rautaa josta runko työn alle. Rungosta sen verran pitkä että menee 8m pölkky. Mistä sahaa ootte käyttäneet vai ootteko värkännet sahankin komponenteistä? Kaikki tiedot ja kokemukset tarpeen. Kelfrillä lyhyt harrastaja malli tarjouksessa noin 2300€. Ei sovellu mulle. |
Lainaus:
|
Vähän ennakoivasti kyselin ja ei siitä suoranaista moitetta löytynyt, kumeja on tullut mitä on tilannutkin (matkalla kai ne minunkin kummet on),
Onneksi on maksettu paypallilla jos ei tule mitään. |
On tuolta jonkun kerran tullut tilattua ja yleensä on kaikki tullut kerralla, kerran yks rengas lähti tanskasta takas saksaan kun eksyi muista. Sen verran on tullu opiskeltua että osaan lukea renkaan mallin ja joskus tullu kysyttyä googlelta et miltä kyseinen rengas näyttää
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
BjAndylle:
Prefacelift w211 on varmempi moottoriltaan (eritoten 200, 220cdi:t, nelaribensoista näpit irti!, dieselit yleensä ok) ja osat halvempia. Nelivedoissa oli jotain vetarin laakeroinnin ongelmaa etuperässä. Söi pesää helposti väljäksi. Muutamasta tapauksesta luin foorumeilla. Bensakasi m113 tai Kutonen m112 moottorilla on bueno! Mutta facelifteissä koneet muuttuu huonommaksi ja epävarmemmiksi. |
Lainaus:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=219759 HR = kaukovalo, ja referenssi 37,5 |
Gm c3500 vm-95
Lainaus:
Eli ongelma on että kolmoselta ylöspäin ei meinaa vaihtaa, sitten kun aikansa huudattaa niin syttyy moottorin häiriövalo ja vaihtaa ihan normaalisti. Jos auton sammuttaa niin alkaa taas alusta, n 5-10 min saa taas nau'uttaa ja jälleen sit moottorin häiriövalo syttyy ja taas vaihtaa.. Mikähän ihme voisi olla syypää moiseen? Itelle tuli mieleen et jos pitää hitaalla puolella ni silloinhan ei vissiin vaihda kolmosesta isompaa, vai oliko näin? Et voiko siellä joku katkaisin kuvitella ekan 5minuuttia et ajasin hitaalla puolella? Ja sit epäilyttää myös tuo pmd? Boksi että voiko se aiheuttaa noita.. kun kaikkea muuta se on jo tehny.. vika alkoi tuommosen puolen vuoden seisonnan jälkeen ni tässä on vaihtoehtoja nyt monta... Kiitos vastauksista jo etukäteen! |
Lainaus:
|
Gummit on transitissa ollu jo kaks päivää, lähtivät (tai ainakin numeron perusteella jotain) heti seuraavana päivänä..
Lainaus:
|
Lainaus:
Bensakoneet eivät ole vaihtoehtoja. Sen verran tulee ajosuoritetta vuoteen. |
Lainaus:
|
Saako jostai galvanoituja AN liittimiä? Ei haluttais mitään tuning liitoksia tehä öljynjäähdyttimelle :mad:
|
Lainaus:
Siis niinku tuommosia? Nestepaineelta löytyi nuo, eli hydraulitarvikeosastolta löytyy... |
Uudessa autossa oli ostohetkellä nastarenkaat alla ja kun vaihdoin kesäkumit alle niin osa pyöränmuttereista oli järkyttävän tiukalla. Metrinen vipuvarsi ja 110 kg elopainoa sai mutterit auki ja osa muttereista oli vastaavasti liki sormitiukkuudella, eli momenttiavainta oli tuskin käytetty. Noi tiukalla olleet oli tehnyt jo vanteisiin vähän jälkiä. Kysymys kuuluu, voiko alumiinivanne mennä moisesta rikki ? Autokauppaan asiasta jo laittelin reklamaation.
|
Perstuntumalta vastaisin että ei. Reiän koko on kuitenkin pultille joku 16mm. Ja kartio jakaa voimaa, eli tuskin vanne siitä halkeaa vaikka vääntäisi kuinka tiukalle, eiköhän pinnapultti, mutteri tai pultti antaisi ennemmin periksi. Jos jotain molekyylitason halkeami on syntynyt niin luulisi niiden paikkaantuvan luonnollisesti ikääntymällä syksyyn mennessä. Taas jos väärän mallinen kiinnitystarvike on jurninut kosketuspinnan niin se korjaantunee muutamalla jälkikiristys kerralla. Korjatkaa joku jos olen väärässä mutta mä en olisi huolissaan. Eri asia ois jos fillari ois kertaalleen pyörinyt löysänä alla ja pultin reiät ois kahta kokoa isommat, sillon ois hylkykamaa.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
On monenkokoisia noitakin, ja on tosiaan sama kierre/kartio kuin AN -liittimissä, siksi moisista mainitsin... |
Onko mustat an liittimet liian blinbling?
|
Lainaus:
E: Näköjään tuo JIC on sama kuin AN, mutta en tuolta nestepaineen sivuilta ainakaan löydä tollasia ruuvattavia letkuliittimiä https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...jdcyKMkdUmHBwA |
Lainaus:
|
Kyllä jic päitä on myös ruuvattavina. Kannattaa käydä kyselemässä paikallisessa hydrauliletkuja myyvässä liikkeessä.
|
Lainaus:
|
Nuo hydrauliikkapuolen ruuvvattavat liittimet ei ole kovinkaan nättejä ja käyvät vain tietyille letkuille.
An liittimissä omasta mielestäni hyvää on asiallinen ulkonäkö ja löytyy liitintä tuhannelle erillaiselle letkulle. Mutta silti mielummiin omaan härveliin hydraulikaupasta liittimet ja letkut prässipäillä. Ei ole myöskään mitään noituutta opetella perus liittimien mittoja ja termejä niin saa kaupastakin sitä mitä haluaa |
Tavoitteena kärsinyt ulkonäkö?
Lainaus:
Jos haluat testailla eri versioita, niin laita kuparipeltiä (tai rosteri-) tuon suolavesi purkin pohjalle, jonka päälle tuo liitin, ja liitintä ei välttämättä kannata liottaa tuossa suolavedessä kovinkaan pitkään, esim. ensiksi muutama tunti/vrk, ja sitten dipataan kerran pari päivässä, ja säilytetään kosteassa. Huom. suojaa liittimen tärkeät osat, ettei ne saa kipinää/suolavettä. Minä voisin suojata esim. polyuretaanimassalla. Kerran rälläköin moposta hitsatun moottorin korvakon pultin pois, ja kipinäsuihku osui alumiiniseen lohkoon.... meni parissa vuodessa todella kurjan näköiseksi.:mad: muutamia osia/nippeleitä tullut sen jälkeen "vanhennettua" P.s voihan tuon eloksoinnin hioa pois, mutta yleensä lähtee todella huonosti; ja kun lähtee, niin alta lähtee pehmeää alumiinia kymmeniä kertoja enemmän.... Tiesitkö, että noita osia voi myös värjätä jälkikäteen? siis normaalia lasertulostimen värijauhetta sirotetaan lämpimälle/kuumalla pinnalle pinnalle, ja sitten lämmitetään sulaksi/kiinni. kiiltoon voi vaikuttaa jonkin verran lämmittämisellä. Väritulostimen, millä tulostetaan värikuvia, hukkavärisäiliön värijauhe on jo valmiiksi yleensä ruskeaa... p.s tuo väri ei pysy metallipinnalla läheskään yhtähyvin, kuin oksitointi. Ja noista hydrauliikka- liikkeistä: Minä olen ostanut mitä ihmeellisimpiä nippoja ja liittimiä "leikkuupuimuriin" (siis jos sanoo, että ne tulee autoon, eivät tee, ja jos sanoo, että tulee veneeseen, niin maksaa vähintään tuplat...:o no, ei sentään, ainakaan minulle, taikka olen maksanut tuplahintaa vuosikymmeniä ) -> minä olen mennyt noiden ongelmatapausten kanssa hydrauliikka liikkeeseen mahdollisimman rauhalliseen aikaan; keskellä viikkoa ja iltapäivällä. Ja jos asiakkaita jonoksi asti, niin kääntynyt ovelta takaisin tai olen kertonut, että minulla ei ole kiire, mutta aikaa vievä ongelma/asia... Joskus olen joutunut odottamaan tunnin, että jono on mennyt ohi.:confused: Toki auttaa, jos tietää mitä haluaa; siis kierteet nousua/halkaisijaa/profiilia ja mahd. kartiota myöten; ja sitten mukaan, jos suinkin mahdollista, molemmat osat, minkä väliin letku tulee. |
Miten 2- ja 4-tahtinen pienkonebensa eroavat toisistaan ? Esim. moottorisaha tuntuu toimivan oikein säädettynä vallan hienosti 4-tahtibensalla.
Edit: Neste suosittelee kaksitahtisissa perämoottoreissa käytettäväksi 4-tahtipienkonebensaa + kunnon öljyä sekaan |
Lainaus:
2-tahtibensassa on luonnollisesti sitä 2-tahtiöljyä voitelemassa mäntää, sekä kampiakselin ja kiertokangen molempia laakereita. Mäntä leikkaa kiinni aika lyhyessä ajassa ilman voitelua. Ensimmäisen tankillisen aikana. Laakerit saattaa kestää muutaman tunnin. 4-tahtisessa moottorissa on erikseen oma moottoriöljynsä. Lainaus:
Tässä juuri avasin yhden papan moottorisahan, kun oli käyttänyt 4-tahtista pienkonebensaa. Iloisesti oli kiertänyt rankahommissa vähän aikaa ja sitten nytkähtänyt kiinni... :) |
Lainaus:
Toki siis bensaan aina öljyt sekaan kun 2-tahtimoottorista on kyse. Edit: opettelin lukemaan ja on siinä 2-tahtibensassa luonnollisesti 2% öljyä mukana |
Tuoreöljyvoitelukin voipi olla 2-tahtimoottorissa?
|
Lainaus:
|
Työkalu/kikka millä piirtää suora viiva putken ympäri?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Joku vähän leveämpi pahvi suikale jonka kääntää putken ympäri siten että molemmat päät samalla kohtaa...tai vaikka pari kierrosta ristissä
|
Niin, ihan A4 paperilla onnistuu :cool:
|
Lainaus:
|
Putkiklemmarikin toimii jos tarvii esimerkiksi mittailla samalla ja hakea viivan paikkaa.
|
Kupariputken katkaisutyökalu erinomainen "piirtopuikko" jos paljon/suuriamääriä joutuu katkomaan.
|
Putken ympäri piirtämisen aputyökalu vähän riippuu myös putken halkaisijasta, isommalle viemäriputkelle toimii kuormaliina. Putkileikkuri on tietysti parhaasta päästä, voi mennä putki poikki piirtämättäkin.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Joissain 4-t koneissa käytetään 2-t bensaa,hyvin sekavaa on mitä laitetaan mihinkin.
|
Lainaus:
Saadaan hiljasempi käyntiääni |
Joo kyllähän sillä sen verran on väliä että 4t koneessa palaa kyllä 2t bensa pikkasen saattaa savuttaa, mut toisin päin käytettäessä ei kyllä savuta:)
|
Naapuruston rauhan rikkoja
Lainaus:
Silti oon katkonut kaikista naapureiden puista mun puolelle tulevat oksat joka syksy ennen kun lehdet putoo..... Ja myöhäissyksyllä puhallellut kaikki lehdet takas naapureille........voi että ne tykkää.... Varsinkin sen jälkeen kun ne on puhallellut, haravoinut tai keränneet lehdet kompostiin.......ja saaneet pihansa puhtaaksi..... Syy niillä puut mulla ei......mulla pelkästään kivee josta helppo puhalella aidan ali muiden jätökset sinne mihin kuuluu..... Ainakin 2t laitteissa muistakaa käyttää kesä/talvi ohenteet..... Ja jos ei ole efi niin säätäkää talvelle riittävän rikkaalle ettei leivo kiinni. Eikä nelariakaan haittaa jos talvella vähän rikkaammalla. Silti tää menee mun mielestä samaan osioon kun koiranpaskat keväisin lumien sulaessa kadulla sun katuosuudella tai jopa sun sisäänajotien edustalla...... Mä kattelen kuvista koirien ulkoiluttajat ja käyn ekalla kerralla palauttamassa pussissa.....Ja teen selväksi että seuraavalla kerralla syötän jätökset. Ei ole ollut ongelmia usampaan vuoteen samojen koiranomistajien kanssa......Jokainen uus asukas hoodeilla tekee virheen kerran mutta se jää siihen. |
Lainaus:
|
Mites omat tavarat saa helpoimmin exän tontilta pois?
Homma muuten ihan selvä mikä on kenenkin, mutta on nykyään niin kiireinen nainen ettei mikään aika sovi. Muutaman viikon yrittänyt sovitella asiaa ja alkaa jo vituttamaan. |
Lainaus:
|
Onko tontti tässä tapauksessa tontti vai "tontti"?
|
OKT ja tallissa/talossa tavaraa.
Tietenkään sinne ei voi omin luvin mennä tai muutenkaan mitään uhkailua yms. Ehkä parempi kysymys olisi ollut kuinka kauan pitää odottaa ekasta "tulisin hakemaan tavarat" ilmoituksesta ennen kuin täytyy ottaa viranomaisia mukaan leikkiin. Ja tavaraa ei niin valtavasti ole, muutaman tunnin homma ja tavarat mahtuu pakuun + peräkärryyn. Täytyy nyt vaan toivoa, että saisi homman hoidettua aika pian alta pois ja ilman suurempia venkoiluja. |
Onkohan olemassa yhtään ennakkotapausta missä katsastamaton ajoneuvo on ollut ajamassa katsastukseen varatulle ajalle, vaikkapa 500km päähän lähtöpaikasta, ja poliisi olisi sakottanut autoa? Missäänhän ei määrätä kuinka kaukana se katsastusasema saa olla.
|
Lainaus:
Noita omia romujakin on tullut siirreltyä katsastukseen kotiosoitetta lähemmäksi, varatun ajan lappu kyydissä ja liikennekäyttöön otettuna. Useimmin tosin konttorin kautta sitten ajaen, mutta ei kukaan ole aikoja varatessa vaatinut että pitäisi siihen noutopaikan viereiseen, jopa saman ketjun asemalle, tilata sitä aikaa... |
^ tuosta heräsikin kysymys, että voiko auton ottaa liikennekäyttöön, jos katsastus ei ole voimassa?
Jos voi, niin itse ainakin ottaisin pidemmälle siirtymälle. Jos virkavalta tulkitsisikin homman laittomaksi, niin tulisi sakot vain myöhästyneestä katsastuksesta. Liikennekäytöstä poistetulla autolla ajamisesta sanktiot on kuitenki huomattavasti kovemmat. Edit. Kun oikein ajattelen asiaa, niin tuntuisi ne siirtokilvet kuitenki järkevimmältä vaihtoehdolta. Niillä kaveri toi minulle auton Porista Muonioon jokunen vuosi sitten. On kuiten vakuutukset kunnossa ja muutenkaan ei jää tulkinnanvaraa. Hintakin on aika mitätön kokonaiskustannuksiin nähden. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Siirtokilpi asiasta käytiin viime perjantaina pihtiputtaan katsastuskonttorilla vääntöä kun piti asuntovaunu siirtää etelään,Siirtokilpiä ei anneta mihinkään vehkeeseen missä ei ole katsastus voimassa väitti he.Ainoastaan katsastukseen olisi saanut siirtää omilla kilvillä jos olisi ollut aika varattu,Siirtokilpi on tarkoitettu käyttöpoistetun ajoneuvon siirtoon ns. seisonnanaikana on kuulema tullut tämmöinen laki voimaan jokuaika sitten vaan hyvinhän vaunu perässä tuli sen 500km ilman siirtokilpiäkin.
|
Ihan trafiasiaa
Lainaus:
|
Puolituntia väännettiin ja ukkeli väitti kivenkovaan ettei ole edellytyksiä antaa kilpia kun on leimaamatta ja siirto ainoastaan katsastukseen aika tilaamalla tai lavetilla,Muutama vuosi sitten sain kilvet samaan kärryyn ilman mutinoita etelässä.
|
Lainaus:
Jos se ois leimassa, eihän se sillo mitään siirtolappuja tartteis, vakuutus vaan päälle. Tietysti, selviääkö halvemmalla siirtolapuilla? |
Ei ollut kun se vaalea heinäseipään näkönen,Sitähän minä yritin sille selittää ettei normaaliin käyttöpoistoon tarvita siirtokilpiä se vaan änkkäs että jokuaika sitten joku laki on muuttunut.
|
Mistä löytyis kannellinen laatikko moottorisahan ja siihen liittyvien varusteiden kuljetukseen?
Koko noin 90x30x30. Materiaalilla ei muuten väliä, kunhan kestää pieniä kolhuja eikä paina ihan mahdottomasti. Vai pitääkö tehdä ite? |
Miten nollataan huotoindikaattori w211 Eemelistä?
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Onko kellään kokemusta kyseistä laitteesta
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...in-2000036571# |
Lainaus:
http://maatalouskone.com/varaosat-li...-1_24_306.html |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tarkotin lähinnä et pulttipyssyn pyörittämiseen vai meinaatko myös hiekkapuhaltaa isolla kellolla kun pikkusen tarvitaan eri litra tehoja Ja mulla vois olla yks atlas mikä on muutettu raktori pyöritykselle |
Husqvarna 246 moottorisaha. Purin tuon nurkissa pyörineen raadon auki ja lämpöleikannuthan se oli. Kylmänä pyörii, mutta lämmettyään hyytyy. Mökkisahaa ajattelin tuosta, kun kohtuu hyvä on, vaikka vanha onkin.
Mistä tarvike sylkkysarja edullisimmalla? Ei pikaisella googlailulla itse löytänyt varmasti käypäistä. Vai riittäisiköhän pelkkä mäntä, kun sylkyssä on pientä hioutumaa, mutta ei naarmuja? Niitä löytäisi kyllä helpohkosti. |
Saattaisi löytyä täältä..ja edullisimmalla
Parin viikon päästä tulossa iso kuorma sylinterisarjoja, en kyllä löytänyt tuolla mallinumerolla siitä listasta. Mutta pitäisi olla saatavana tuotakin,varmistan vielä ja nakkaan viestiä sit |
| Sivu luotu: 17:55 (GMT +2). |