Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   perkein LJ70 "Lälli" -MYYTY- (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137167)

kenppi 05.11.2015 22:21

Ne on nuo tojotassa käytetyt jakikset kohtuu kestäviä kamppeita. Viime syksynä vaihdettiin yks 4wd hiacen jakis, kun piti jumalatonta rutinaa. Avattiin öljyproppu niin ei tullut mitään ulos :D autolla oli kuitenkin keretty ajaa 5 vuotta kun viimeksi oli käynyt öljynvaihdossa, eikä jakis ollut mistään märkä öljystä niin oisko jäänyt laittamatta öljyt sisään. :D kilometreistä ei oo tietoa paljonko ajettu 5 vuodessa, mutta pitkään on silti kestäny :rolleyes:

perkei 05.11.2015 22:32

Onhan noi Tojotat tommosia lutusia. Miekin ajelin yhdellä Corollalla ilman öljyjä ties kuin kauan, kauhea kolina ja rouske kuului, moottorin vikavalo paloi, mutta öljyvalo ei. Ei sitten tullut mieleen katsoa öljyjä kun oli niin uusi auto, että ihan kuvittelin sen olevan huoltovapaa. :D
Sattui sitten just olemaan sellainen yksilö VVT-i-koneesta, että oli aika perso ölpälle. No öljynvaihto sitten ja vikavalon nollaus, hyvin toimi vielä senkin jälkeen. :o
Veijon Esso, juu mulla on tuolla kätköissä yksi Hiluxin peräpanssari, aattelin ensin katsoa saisiko siitä rakennettua jotain vai tarvisko itse keksiä ja askarrella jotakin.
Mie en osaa leipoa kuin pitsapohjan, että oliskohan se huomenna sitten pitsapäivä. :cool:

veijon-esso 05.11.2015 22:42

Myitköhän sä ton öljyttömän (farmari)corollan kaverille tänne vantaalle..?! :D

Hiluksin koppa voi olla hyväkin aihio jossei sovi suoraan, mut helppo se on tehä itekki. Ja saa just sellasen ku sattuu tulemaan.

perkei 05.11.2015 22:49

En myynyt, tää öljytön oli sen farmarin edeltäjä. :)Ja farmarista lauloin sille ostajalle kaikki viat tunnollisesti ja hankin niistä vielä paperiset todisteetkin.

veijon-esso 05.11.2015 22:55

No höh, ois päässy kiusaa jätkiä että millasia autoja ne oikein ostelee..! :D

jesse89 06.11.2015 00:26

alumiinii voi pultit jäädä todella tiukkaa varsinkin jos ne on kiristetty liian kireelle se pystyy hitsaantumaan kierteistään kiinni kokemusta on :mad: jos ja kun auki saat niin kupari prikka alle ja aina joka kerta kun tarvii aukoa niin aina uus prikka eikä vanhaa muuten voi käydä samalla tavalla.

joo siitä jakopäänkopasta niin tuota toyota alunperin suunnitellut sen veden pitäväksi eli siis sen koko hommelin ympärillä menee yks levee pehmeä kumi tiiviste ja sitten vesipumpun kohdalla kans on sellainen pehmyt hommeli joka tukeutuu vesipumppua vasten jne. jos se on todella heikossa hapessa niin mulla on tuolla nurkassa kyllä yks jossa on lohjennut pieni palainen että mikäli tarvetta on voin kuvankin siitä napata jos kiinnostaa :D

Kaitsu67 06.11.2015 09:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 (Viesti 1261388)
Toyota alunperin suunnitellut sen veden pitäväksi eli siis sen koko hommelin ympärillä menee yks levee pehmeä kumi tiiviste ja sitten vesipumpun kohdalla kans on sellainen pehmyt hommeli joka tukeutuu vesipumppua vasten jne. jos se on todella heikossa hapessa niin mulla on tuolla nurkassa kyllä yks jossa on lohjennut pieni palainen että mikäli tarvetta on voin kuvankin siitä napata jos kiinnostaa :D

Ei taida juurikaan olla järkeä vaihtaa rikkinäisen tilalle toista rikkinäistä, vaan etsiä ihan ehjä....

jesse89 06.11.2015 13:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1261414)
Ei taida juurikaan olla järkeä vaihtaa rikkinäisen tilalle toista rikkinäistä, vaan etsiä ihan ehjä....

Itse en tiedä kuin sen verran et joihinkin laitteisiin ei löydy uusia osia ja voipi olla hankala löytää hyvä kuntoista sen sijaa jos jollain on parempi kuntoinen osa kuin itsellä on kiinni niin itsehän vaihtaisin paremman tilalle. Onhan se uus kaikkein parhain en mä sitä sano mutta hieman rikkinäisestä pystyy tekemään helpommin paremman kuin täysin rikkinäisestä siis mikäli ei meinaa mistään löytää uutta tms.

Cruiseristi 06.11.2015 14:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 (Viesti 1261445)
Itse en tiedä kuin sen verran et joihinkin laitteisiin ei löydy uusia osia ja voipi olla hankala löytää hyvä kuntoista sen sijaa jos jollain on parempi kuntoinen osa kuin itsellä on kiinni niin itsehän vaihtaisin paremman tilalle. Onhan se uus kaikkein parhain en mä sitä sano mutta hieman rikkinäisestä pystyy tekemään helpommin paremman kuin täysin rikkinäisestä siis mikäli ei meinaa mistään löytää uutta tms.

Juurikin näin, eli huono saatavuus ja kohtuuttoman korkea hinta laittaa askartelemaan :D
Jos Kyseessä on tämä käikäle, löytyy näköjään vielä uusiakin, mut ei noi nyt ihan ilmasia ole. Ei kai noita kaikkia purkukoneita afrikkaan oo kelkottu , jos semmosesta sais ehyen.

perkei 07.11.2015 09:30

Joo, juurikin tuo osa. Yritän nyt ensin metsästää uutta. :)

perkei 09.11.2015 09:18

Tojotalta hintaan 123€, tiiviste 47€. Koppa Belgiassa, tiiviste Vantaalla.

Cruiseristi 09.11.2015 10:02

Jos sinne koppaan on päässy shaibaa pyörimään, vois remmin ja kilkkeiden vaihto samalla olla aiheellista.
Noihan ei ihan kauheita maksa , paitsi sillon kun jättää vaihtamatta.

perkei 09.11.2015 11:24

Joo niin olisi tarkoitus. Tarvin apua tarvittavien kilkkeiden valintaan, en tiedä mitä kaikkea sinne kuuluu laittaa. Motonetista vois kokeilla löytää. Jos ei ole, niin soitto Tojotalle sitten taas.

Cruiseristi 09.11.2015 13:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1262103)
Joo niin olisi tarkoitus. Tarvin apua tarvittavien kilkkeiden valintaan, en tiedä mitä kaikkea sinne kuuluu laittaa. Motonetista vois kokeilla löytää. Jos ei ole, niin soitto Tojotalle sitten taas.

Remmi, kiristys- ja ohjainrulla .Vesipumppuu ei tarvi vaihtaa, kun on eri hihnalla. Motonetista löytyy, mut ite ainakin oon jakopään osat ostanut suosiolla Toyotalta, kun toi on mun mielestä vähän huono paikka testailla varaosien laatua.

perkei 09.11.2015 13:51

Kiitos, tilasin Toyotalta 235€. Kohta alkaa Lällin kassa olla käytetty, kun mie aattelin ostaa sinne poppivehkeetkin. Onneks kohta tulee veronpalautukset! :D

H&K 09.11.2015 13:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Cruiseristi (Viesti 1262118)
Vesipumppuu ei tarvi vaihtaa, kun on eri hihnalla.

Vaikka onkin eri hihnalla niin silti vaihtaisin jos vähänkään epäilyttää kunto. Vesipumpun vaihtaminen meinaan edellyttää jakopään purkua ja jakohihnan irroitusta.

jesse89 09.11.2015 17:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 1262131)
Vaikka onkin eri hihnalla niin silti vaihtaisin jos vähänkään epäilyttää kunto. Vesipumpun vaihtaminen meinaan edellyttää jakopään purkua ja jakohihnan irroitusta.

Juurikin näin itsellä tuli omassa vesipumpussa laakeri tiensä päähän muuten oli viel ehjä. Sit kun niitä vesipumpun pultteja aukoo niin suosittelen lämmittämään ne pultit meinaa se jälkeenpäin hieman harmittaa ku sehän tais olla 6 pultilla tyyliin kiinni ja sinne lohkoon kun katkaisee sen 3 pulttiakin niin ei meinaa kauheen mukavaa asentoa saa poratessa niitä auki ja tehtäessä uutta kierrettä sinne :mad:

perkei 09.11.2015 17:30

Hyviä huomioita, kiitos kaikille taas kerran. :)

perkei 10.11.2015 21:00

Hioin jakiksen panssarin ja vedin siihen ekan kerroksen Hammeria toiselle puolelle.
Vaihdelaatikon öljyjä en saanut vaihdettua vieläkään, se saatanan roppu on kiinni ja pysyy. Nyt on isoimmat työkalut käyty läpi, niin ja pahimmat kirosanat. Ei auttanu.
Täytyy huomenna metsästää Motonetistä tai Tojotalta uusi roppu. Miten helevetin tavalla se on noin jumissa. :(

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...2c&oe=56F12AC3

jesse89 10.11.2015 23:17

mä joskus katkaisin pyörän alumiini lohkoon pultin ja vastakierre tapilla sitä otin pois niin meinasi usko loppua siinä touhussa se puree ihan saatanasti kiinni :mad: malttia vain koittaa vielä kuumentaa sitäkin niin vois auttaa aukeemaan :) mutta uudet roput varalle koska tod näköisesti ne ei ehjänä välttämättä lähde.

Nikuzai 11.11.2015 07:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1262474)
Vaihdelaatikon öljyjä en saanut vaihdettua vieläkään, se saatanan roppu on kiinni ja pysyy. Nyt on isoimmat työkalut käyty läpi, niin ja pahimmat kirosanat. Ei auttanu.
Täytyy huomenna metsästää Motonetistä tai Tojotalta uusi roppu. Miten helevetin tavalla se on noin jumissa. :(

Voi olla samasta syystä kun cruiserin laturi pitää vääntää rautakangella kireelle
Se pitää olla pinkeen kireellä kun kaikki 24volttiset laturit luistaa aina
Ja sit vaihdellaan vesipumpun siivapyörä

Eli se roppu pitää vetää metrisellä varrella idiootti apinan raivolla kiinni, kun jossei ole idiootin innolla kiinni niin se voi tippua.

Sit kun se lähtee niin ei varmaan ois huono idea varata helicoili valmiiksi, niin ei tartte lähteä ajelemaan kun ne kierteet kuitenkin tulee ropun mukana jossei ole siihen valmistautunut

Kaitsu67 11.11.2015 08:54

:confused: onks noista Cruisereista sitten monestakin kiertynyt auki ja pudonnu?

Tollanen metrisellä varrella apinanraivolla täyttöpropun kiinnivetäminen on kyllä takuuvarma kierteidentappaja (mille tahansa propulle jos alumiiniin vedetään), jos ei valmistajan antamalla momentilla pysy.....itse aukeemisen pelossa laittasin ennemmin ihan järkimomenttiin ja vaikka Loctiten hydraulitiiviste/lukitetta olikohan 540, luulis pysyvän ja saavan auki vielä normaalityökaluin...:rolleyes:

jesse89 11.11.2015 15:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1262559)
:confused: onks noista Cruisereista sitten monestakin kiertynyt auki ja pudonnu?

Tollanen metrisellä varrella apinanraivolla täyttöpropun kiinnivetäminen on kyllä takuuvarma kierteidentappaja (mille tahansa propulle jos alumiiniin vedetään), jos ei valmistajan antamalla momentilla pysy.....itse aukeemisen pelossa laittasin ennemmin ihan järkimomenttiin ja vaikka Loctiten hydraulitiiviste/lukitetta olikohan 540, luulis pysyvän ja saavan auki vielä normaalityökaluin...:rolleyes:

Siis mä en ole koskaan tavannut tai kuullut etteikö jokin asia pysyis kiinni jonka sisällä on öljyä tms.. olen vain kuullut sanonnan " vähän hikoili niin jälki kiristin sen verran et hikoilu loppui" ja sit kun tarkemmin tiedusteli niin se oli se vanha tiiviste sen verran hyvä kuntoinen että mä jätin sen sinne. Voihan se tiiviste olla hyvä kuntoinen mutta se että kun usein se tiiviste on painunut kasaan jolloin samalla arvolla kiristäessäkin se pultti menee syvemmälle ja näin ollen voi pahimmassa tapauksessa loppua jommasta kummasta kierre ja kyllähän te sen tiedätte kun kierre loppuu ja väännetään oikeeseen kireyteekin että lähteekö se auki ja millä tavoin. Ei huviksee ostaessa merkki liikkeestä öljyn suodattimen tms tule mukana automaattisesti sen tod näköiseti cupari aluslevy pultin alle :D

Kaitsu67 11.11.2015 15:34

Siks mä kysyinkin, kun ite en ole ainakaan kuullut et noita putoilis yleisesti.
Ja harvemmin sieltä täyttöpropusta vuotaa, useimmiten tyhjennyspropusta. :rolleyes:

Se kupariprikka on kyllä aika ohut, en oikein usko että se niin paljon painuu kasaan et jengat loppuu jollain millin tai alle painumalla mitä ne vissiin on paksuja ylipäänsä, mutta vuotaahan se vanha prikka voi kyllä. Ja ne kierteet sitten kyllä viimesellä korkkaa sieltä alumiinista, kun oikeen vimosen päälle voimalla vääntää....;)

Nikuzai 11.11.2015 19:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1262634)
Siks mä kysyinkin, kun ite en ole ainakaan kuullut et noita putoilis yleisesti.

Siksihän ne ei tippuile kun idiootit kiskoo niitä innolla metrisellä varrella kiinni

Ite roput kiristelly uudella tiivisteellä pohjaan ja 90 astetta jollei selvästi tunnu et ny on kireellä
ja jos tippasee niin sit pari astetta lisää

perkei 11.11.2015 21:38

Tulipahan vietettyä vapaapäivä parhaassa seurassa, eli Lällin kanssa. Vedin pannullisen aamukahvia ja sitten lähdin herättelemään Lälliä.
Ensin käytiin Motonetissä, mutta siellä ei ollut mitään muita kuin HJ:n öljyroppuja, joten läksin tyhjin käsin pois. Motonetissä oli muutakin offikalustoa liikkeellä, ainakin tummanpunainen Range Löpiksen tarroilla (kingfisher?) ja helvetin iso valkoinen Tojota täynnä tarroja.
Sitten lähdettiin Lällin kanssa Toyotalle, matkalla poliisisetä seisoi tutkan kanssa tienposkessa, mutta tällä kertaa olin tarkkana ja hillitsin Lällin menohaluja, tai sitten se oli vain se ylämäki...no enivei, ei tarvinut pysähtyä tienposkeen nuhdeltavaksi.
Toyotan pihalla näin hirveän vaivan kun vekslasin Lällin sellaisen ison, mustan, uuden ja kiiltävän Land Cruiserin viereen parkkiin, mutta kun oli ihan pakko kunse se LC oli ihan sen näköinen, että se tarvitsee esikuvia. :cool:
No varaosatiskillä sedät odotti jo hymyssä suin, varmaan ne oli huomanneet jo, että taas se hullu ämmä saapuu sillä kurakasalla, tai ehkä niitä vain huvitti se parkkiin vekslaus... :o
Sain jakopään osat ja onneksi hyllystä löytyi yksi vaihdelootan öljyproppukin prikkoineen, niin sain senkin heti mukaan. Varaosahemmo tulosti mulle vielä LC:n korjausoppaasta sen sivun, missä kerrotaan tarvittavat momentit jakopääjumppaa varten. Siitä sitten kassan kautta 420€ ja kiitos hei.

Sitten kävin hakemassa audiovastaavan kyytiin, ensin juotiin kahvia ja sitten kurvattiin takaisin Motonetille, tällä kertaa sinne sai kulumaan muutaman satasen ihan helposti. :D
Sitten juotiin asennuskahvia ja audiovastaava räpläsi johtojen ja mankan kimpussa ja mie revin sillä aikaa Lällin ovipahvit irti ja tein niihin reiät. Alta löytyi vielä alkuperäiset, ehjät muovit, joten olihan se aikakin jo rei'ittää nekin.
Voin kertoa, että jos mulla ennen oli Lällissä sisustusongelmia, niin nyt on ainakin, kun sinne on tungettu semmonen yks pikku loota sekaan...
Tää sisustusasia on kyllä ratkottava pian jotenkin. Voisikohan tuosta takapenkistä sittenkin rakentaa jonkun...työkalulaatikon tai subbarikotelon. :rolleyes: :o

Hifiasennukset on tottakai fiksuja muutenkin kun auto on menossa purkuun ja korjaukseen (niinkun just esim. ne etuovet...), mutta siis c'mon hei, first things first! Nyt ainakin jytä jauhaa, vaikka onkin ovipelleissä ruostetta.
Loppupäivän olenkin juonut kahvia ja ajanut pipo päässä ympäri Lohjaa kuunnellen Antti Tuiskua täysillä, ettei vaan kukaan luulisi että olen jotenkin täysjärkinen. Vielä kun sais nukuttua. :D
Onneks tällaisia vapaapäiviä ei ole kovin usein. Kalliiks tulee kun palkka ei juossut, mutta shoppailtua tuli kyllä koko rahalla.

jesse89 11.11.2015 22:25

saman audio hommelin tein itsekkin omaani oikeestaan heti ;) 6,5 " setti oviin isoilla magneeteilla hertziä :p vähän korotus kauluksia jotka pulttasin ovi peltiin asti kiinni ja vaimmennusta oven sisäpeltiin sekä sellaista mikä pehmentää md basson toistoa :) ovi pahveihin leikkelin sit isot aukot :D jakosuotimet ja diskantit asensin kojelaudalle koska tiesin sen että jos auto sukeltaa niin normaali asennuspaikoilla ne on kyllä täysi kuolema :D

perkei 11.11.2015 22:28

No joo siis tätä hifiasiaa joutuu kyllä sitten joskus pohtimaan uudestaan, jos mulla ajohalut kasvaa sellaisiin svääreihin, että tarttee snorkkelia ruveta hommaamaan ja sitämyöten sukeltelemaan. :)

jesse89 11.11.2015 23:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1262752)
No joo siis tätä hifiasiaa joutuu kyllä sitten joskus pohtimaan uudestaan, jos mulla ajohalut kasvaa sellaisiin svääreihin, että tarttee snorkkelia ruveta hommaamaan ja sitämyöten sukeltelemaan. :)

veden kestävät kaiuttimet oviin sit ;) ja nykyiset ylemmäs kattoo :) saapi enemmän ääntä.

perkei 14.11.2015 07:35

Nykyiset asennukset ei kestä vettä, mutta täytyy nyt muistaa että mie oon ihan aloitteleva kuskikin ja toisekseen Lällikään ei just tuollaisenaan ole mettäkunnossa (enää) muutenkaan, niin eipä se ole ongelma ainakaan ennen ensi kesää. :)
Salon seudun offarit on kyllä tarjonneet mulle ihan riittävän pelottavia ajokokemuksia ilman mutasukelluksiakin. Tosin haaveena on joskus ajotaitojen ja rohkeuden kasvaessa se snorkkelikin laittaa. Mutta kuten näkyy, rojektini on pitkä ja hidas, kun tallille on tosiaan se 70km matkaa ja toisekseen kun en mitään osaa, niin joka ikinen asia on valtava operaatio, ihan renkaanvaihdosta alkaen. Joten sukellusvalmius tulee vasta sen piiiiitkän to do-listan häntäpäässä... :D
Nyt on kaksi talli-iltaa mennyt sen jumittuneen propun avaamiseen. Ja se on edelleen kiinni. Joskus turhauttaa, toisaalta maasturi on opettanut kärsivällisyyttä. :)

Kysymys: kun rekisteriotteessa lukee, että autossa on takapenkki, niin onko sen sitten oltava siellä?
Mulla on siis ihan jäätävä sisustuskriisi nyt Lällin kanssa ja yhtenä vaihtoehtona on purkaa tuo takapenkki pois. Mutta pitäisi tietää tarviiko sen olla siellä aina leimalle mennessä? Vai onko sillä mitään merkitystä.

Toinen kysymys: mulla on elämäni eka dieselauto nyt, eli onks jotain mitä tarvis talvella tietää? Mitä se jäänestoaine on ja kuuluuko sitä laittaa? Nyt saa laukoa kaikki itsestäänselvyydetkin vastaukseksi, koska mie en ihan oikeesti tiedä kiisselillä ajamisesta mitään.

Kaitsu67 14.11.2015 07:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1263141)
Kysymys: kun rekisteriotteessa lukee, että autossa on takapenkki, niin onko sen sitten oltava siellä?
Mulla on siis ihan jäätävä sisustuskriisi nyt Lällin kanssa ja yhtenä vaihtoehtona on purkaa tuo takapenkki pois. Mutta pitäisi tietää tarviiko sen olla siellä aina leimalle mennessä? Vai onko sillä mitään merkitystä.

Toinen kysymys: mulla on elämäni eka dieselauto nyt, eli onks jotain mitä tarvis talvella tietää? Mitä se jäänestoaine on ja kuuluuko sitä laittaa? Nyt saa laukoa kaikki itsestäänselvyydetkin vastaukseksi, koska mie en ihan oikeesti tiedä kiisselillä ajamisesta mitään.

No aikanaan kun meidän henkilöautosta faija ruuvas etupenkin pois ja meidän koiralla oli siinä peti, niin ei ainakaan silloin poliisit sanoneet mitään kun pysäyttivät joissain ratsioissa. En kyllä muista oliko katsastuksessa irti vai paikoillaan. Jollakulla muulla voi olla faktatietoa tästä onko väliä vai ei.

Dieselissä tärkeetä on vaihtaa PA-suodatin ennen talvea jos ei ole hiljakkoin vaihdettu ja tyhjentää vedenerotin jos sellainen autossa on. Ja tietysti tankata talvilaatua, mutta ne tulee yleensä jo hyvissä ajoin huoltamoille. Kesälaadulla menee vielä pikkupakkasilla, ei sekään heti jähmety. En nyt ulkoa muista mikä se suodatettavuus oli sillä, lukee kyllä yleensä siinä mittarissa.
Nesteelle tulee talvilaatu vissiin ensimmäisenä. On dieseliinkin omaa jäänestoa, itse en ole käyttänyt, mutta eikai siitä haittaakaan ole, jos silloin tällöin tankkiin pistää. Ja akut on tietysti syytä olla kunnossa.

perkei 14.11.2015 08:03

Ok kiitos.
Talvilaatuahan asemilla on jo ja sen PA-suodattimenkin mie oon vaihtanut alle 10 000km sitten ja kohta vaihdan uudestaan kun on taas öljynvaihdon aika. Onko Läjässä se veden erotin? Joku vois valaista tätä asiaa lisää.

hiluvitkutin 14.11.2015 08:40

Jos veden erotin on,(en tiijä lj:stä) löytyy pötikkä todennäkösesti suodattimen vierestä.
Pohjassa proppu. Tyhjennä se, valuu vedet pois. Pientä rykimistä voi käynnissä tämän jälkeen ilmentyä ku ilmaahan sinne sitte tilalle menee.

Sitte se sun öljyroppu.
Jollain lailla vissii hitsaat? Täräytäppä siihen tulppaan hitsata vaikka kunnon mutteri kiinni, mistä on sitte hyvä se aukasta.

Rohmo 14.11.2015 09:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1263154)
Jos veden erotin on,(en tiijä lj:stä) löytyy pötikkä todennäkösesti suodattimen vierestä.
Pohjassa proppu. Tyhjennä se, valuu vedet pois. Pientä rykimistä voi käynnissä tämän jälkeen ilmentyä ku ilmaahan sinne sitte tilalle menee.

Sitte se sun öljyroppu.
Jollain lailla vissii hitsaat? Täräytäppä siihen tulppaan hitsata vaikka kunnon mutteri kiinni, mistä on sitte hyvä se aukasta.

Niin ja täällähän ne uudet/käytetyt ,ehjät proput odottaa noutajaa :D:D

T Rohmo

perkei 14.11.2015 14:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1263154)

Sitte se sun öljyroppu.

Täytyypä tutkia asiaa. Kiitoksia.
Juu, mie en tule ens kerralla sieltä autotallista ulos ennenkuin se saakelin proppu on auki. :D
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmo
Niin ja täällähän ne uudet/käytetyt ,ehjät proput odottaa noutajaa

Kiitti Rohmo, asia on mielessä. Mutta sun kanssahan meillä taisi olla puhetta niistä perien propuista? Niin sikäli mulla ei olis niitä kovin kiire hakea kun tossa on nyt perissä uudet öljyt sisällä.
Jumittava proppu on vaihdelaatikossa. Siihen mulla on Tojotalta noudettu uusi proppu, nyt vaan täytyy pahoinpidellä, mutiloida ja raiskata se vanha ulos kolostaan. :D

Edit: tänään kävin itä-suomen murteita puhuvien Corollakuskien kokontumisajoissa Karkkilassa. Eli kaverin kanssa vaihdettiin Corolloihimme nastarenkaat siinä ABC:n pihalla. Lepalta ostettu ehta 80-lukulainen Kukkis oli ihan oikeassa momentissa ja luopui kesärenkaista suosiolla, vaan kappas kun omaani oli joku perkei vetänyt pulttikoneella joka nurkan niin kireelle, että meinas ensin jäädä nastarenkaat vaihtamatta...:o
Sitten keksin käyttää tunkin vartta jatkovartena ristikkoavaimessa niin johan narahti mutterit auki. Ihme kyllä en paskonut yhtään pinnapulttia, enkä saanut autoa pudotettua tunkilta, vaikka takarenkaat piti irroittaa potkimalla. ABC:n asiakaskunta seurasi kokoontumisajojamme ilmeisen suurella mielenkiinnolla. Kai se on kumma jos huoltoaseman pihalla joku kehtaa tehä jotain oikeaa remonttia?! :D:eek:

jesse89 14.11.2015 14:44

jos mä oikein muistan niin se kesälaatu diesel kestää sinne -10 asteen tietämille ei yhtään enempää tosin jos sitä joskus joutuu tankkaamaan ja pakkaset alkaa olee aika kovia niin jäänestolla saa siitäkin tehtyä sen saman mitä asemilla on talvilaatu :)

perkei 14.11.2015 15:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 (Viesti 1263225)
jos mä oikein muistan niin se kesälaatu diesel kestää sinne -10 asteen tietämille ei yhtään enempää tosin jos sitä joskus joutuu tankkaamaan ja pakkaset alkaa olee aika kovia niin jäänestolla saa siitäkin tehtyä sen saman mitä asemilla on talvilaatu :)

No mut hei sulla on Läjä, niin osaat sanoa onko se ylempänä mainittu vedenerotin olemassa näissä?

jesse89 14.11.2015 16:11

2 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1263229)
No mut hei sulla on Läjä, niin osaat sanoa onko se ylempänä mainittu vedenerotin olemassa näissä?

ei kyllä ole mitään lisäveden eroitinta vaan suodattimessa oleva kuppi toimii vedeneroittimena siinä pitäisi olla kuulemma sellainen äly että kun siellä vettä on niin mittaristoon syttyy valo filter merkiksi että pitää tyhjentää vedet alapuolisesta tyhjennysropusta. näin käsikirjassakin sanotaan :)

SptV 14.11.2015 18:36

Oon lopettannu jäänestojen käytön kun ne ilmeisesti "kuivattaa" dieselin. Siirtopumput ainakaan eivät tykänneet vaan leipoivat kiinni.

Nyt lasken syksyllä kesälaadut pois ja tankkaan talvilaatua täyteen. Nämä toimenpiteet siis työvermeisiin joiden on pakko pelata. Siviili vermeille en tee mitään erikoista.

Commonraili koneisiin ei kait muutenkaan saisi sotkeä mitään lisäaineita, mutta eikait nää jakajapumpulliset oo niin nuukia.

astalo 14.11.2015 21:59

Se jäänesto saa sen veden menemään systeemistä läpi ja se voitelee polttoainejärjestelmää aika huonosti.

perkei 14.11.2015 22:52

Noniin, eli ei mennyt hukkaan tämäkään päivä, kun taas opin jotain uutta. Kiitos osallistuneille taas kerran. :)
Eli ei muutaku kovaa ajoo ja pitää suodattimen kunnossa.

jesse89 15.11.2015 16:00

Joo no tottakai se jäänesto ei tee hyvää järjestelmälle mutta jos tapahtuu niin että jossain asemalla ei ole talvilaatua viel ja tuleekin kylmempää keliä niin kyllä mä laitan sitä jäänestoa tankkiin kun annan puuroutua sen jolloin tulee isompi ongelma :mad:

perkei 15.11.2015 21:06

Aah se aukesi. Nyt on vaihdelaatikkoonkin tungettu uudet öljyt.
Jälkiviisaana voitiin todeta, että olis pitänyt heti vaan suosiolla hitsata se mutteri siihen proppuun. :o
Aijoo ja uudet vipertimet on nyt myös vihdoin, nyt näkee sateellakin ajella, kun saa lasin viperrettyä asiallisesti ilman raitoja.

Edit: Vähän kun nosti etutassua niin mahduin istualtaan operoimaan vaihdelaatikon propun kanssa. Helppoo olla pätkä. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=184589
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...7d&oe=56F39077

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=184590

Eikö se Kasmir muuten laulanut sille Saaralle, että "ahdon mä tahdon"?! Nii miäki tahon. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195846
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...7c&oe=56AE6DF0

jesse89 16.11.2015 00:26

hienosti se tassu nousi. Lälli kiittää kun sai tuoreet öljyt askiin :) Paljonkos mittari heilahtaa ylipaineen puolelle? :D

perkei 16.11.2015 04:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 (Viesti 1263565)
Paljonkos mittari heilahtaa ylipaineen puolelle? :D

Oon mie sen viisarin välillä tavannut tuosta 0.5:n kohdalta. En mie kyllä kauheasti tuota mittaria seuraa. :)

jesse89 16.11.2015 11:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1263569)
Oon mie sen viisarin välillä tavannut tuosta 0.5:n kohdalta. En mie kyllä kauheasti tuota mittaria seuraa. :)

Sehän taitaa olla ihan vakio :) 0.7 kohdalla syttyy taulussa turbon punainen valo ;)

perkei 20.11.2015 18:05

Juu kai, en tiedä. :)
Ikävä sivuhuomio, että vaikka tää topicci ei ole muutamaa kuukautta vanhempi, niin tästä on jo kadonnut kuvia taivaan tuuliin tuolta alkupäästä. :(

mxä 20.11.2015 20:46

vastaisen varalle noihin proppujuttuihin kannattaa modifioida oma 24 hylsy.eli "madaltaa" pari kolme milliä siitä päästä mikä tulee proppuun.eli alkaa heti eikä oo sitä kaulusta.oliko tarpeeks vaikeasti selitetty? ;)

ajelija 20.11.2015 22:35

Semmonen itsestään selvyys vielä

Tankkihan kannattaa pitää mahdollisimman täynnä, ettei kondensoidu kosteutta sinne.

perkei 21.11.2015 06:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mxä (Viesti 1264645)
vastaisen varalle noihin proppujuttuihin kannattaa modifioida oma 24 hylsy.eli "madaltaa" pari kolme milliä siitä päästä mikä tulee proppuun.eli alkaa heti eikä oo sitä kaulusta.oliko tarpeeks vaikeasti selitetty? ;)

Joo ymmärsin, hyvä idea! :)
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ajelija
Tankkihan kannattaa pitää mahdollisimman täynnä, ettei kondensoidu kosteutta sinne.

Kiitos, tän miekin olin jopa ennenkin kuullut ja kyllä tätä on tullut aika hyvin noudatettuakin. Ne ajat on kaukana nuoruudessa, kun ajeltiin bensavalot vilkkuen ja tankattiin aina vitosella. Nykyisin kyllä ottaa aina tankin täyteen ja yleensä tankkaakin kun viisari osoittaa 1/4 tankillista.
Tosin kuin vahvistukseksi säännölle, Lälli on seissyt pihassa viikon ajamatta ja tankki tyhjänä. Mie taas vaihteeksi kerään motivaatiota, pitäisi alkaa niitä palkkihelmoja laittamaan, mutta mulla ei ole mitään käsitystä miten ne pitäisi sinne tulla, eikä se ole kovin houkutteleva lähtökohta tarttua rälläkkään ja alkaa silpomaan.
Sitten vielä oon uudessa työkohteessa ja nyt se mun 70km päässä kotoa oleva tallipaikka ei ole enää edes työmatkan varrella ja siellä on omiakin projekteja meneillään, joten on tää maasturin omistaminen taas vaikeaa. :(

Niin joo ja jesse89; tuli just mieleen, että oletettiin Lällin olevan ihan vakio, mutta muistaakseni Sermax sanoi kesällä, että "tuossa on se syöttöruuvi, siitä sitten käännetään - jaahas, tätä on käännetty jo".
Eli en tiedä, pitäisi pyytää jotakuta asiaan vihkiytynyttä tutkimaan niitä Lällin säätöjä, lieneekö kuin pielessä vaiko oikein. Mutta juu ei se nyt kovin hurjalta virivehkeeltä vaikuta, enkä ole laskenut sopan kulutusta yhtään, mutta mutulla tuntuu että aluksi se vei helvetisti ja nyt vähemmän, kun oon kai oppinut optimoimaan ajotavan ja -nopeuden Lällille sopivaksi.
Olishan se 3.0l mylly kiva laittaa, mutta en mie ole jaksanut ajatella asiaa edes puolileikillään, kun en saa edes niitä palkkihelmoja tai muita jo olemassa olevia juttuja laitettua. :rolleyes:
Tän piti olla kesäksi valmis, mutta nyt täytyy kyllä todeta, että en tiedä minkä vuoden kesäksi.

Edit: Jos jollain on hyviä kuvia palkkihelman asennuksesta, niin saa vinkata/linkata/meiliosoitteen saa privana.

bluevan 21.11.2015 08:11

Jos se kerran meni katsastuksessa savutestist läpi ni anna sopparuuvin olla,ihan hyvät syötöt todennäköisesti on...pidät vaa näppis erossa syöttöpumpust :)

perkei 21.11.2015 08:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 1264740)
Jos se kerran meni katsastuksessa savutestist läpi ni anna sopparuuvin olla,ihan hyvät syötöt todennäköisesti on...pidät vaa näppis erossa syöttöpumpust :)

Äärimmäisen hyvä pointti, jota en tullut ajatelleeksi yhtään. Kiitos. :)
Mun pitäisi oppia näkemään kokonaisuuksia, sen sijaan että oon jatkuvasti huolissaan jostain nippelistä. Onneks täältä saa aina tukea. :)

Edit: Näköjään sivu vaihtui, niin kirjoitetaas vielä tännekin, että jos jollain on vinkata/linkata/lähettää hyviä palkkihelman rakentelukuvia, niin jee. Ja osoitteen saa privana jos haluaa oikein meiliä pistää.

Cruiseristi 21.11.2015 08:53

Tossa Timo_L :n grandi projektissa on jonkun verran kuvia palkkihelmojen asennuksesta.

http://forums.offipalsta.com/showthr...palkkihelmojen

perkei 22.11.2015 08:38

Kiitos, siinä oli muutenkin just sellaista settiä mitä olen Lälliinkin ajatellut! :)
Lisää vaan linkkejä jos vielä löytyy.

hitoy 22.11.2015 09:07

Katsoppa vaikka pelberin "toyota lj70 maastokelpoiseksi " projekti. Näkee suoraan miten LJ on avattu kun kaikki helmat tuppaa olemaan erillaisia. Linkkiä en luurilla osaa pistää. :o tai sitten googleen " toyota lj palkkihelma " ja rupeet kahlaamaan ideoita. 2" × 4" palkkia vaan ja kylkeen oon ite pistänyt vesijohtoputkea. 90 asteiset käppyrät päihin ja sopiva pätkä väliin. Lj.hin riittää 1 vahvike välille. Suojaa vähän ovia ja voi jopa autaa pahassa paikassa.

perkei 22.11.2015 11:27

Ah, mahtavaa kiitos! Toivoinkin että löytäis Toitsulaisia helmarojekteja. :)
Ne ite palkithan mulla on jo tehtynä, mutta se niiden paikalleen virpominen...aagh! Pelottaa ajatuskin, eikä mulla ole tosiaan mitään käryä miten ne pitäis sinne leipoa. Ja kauhistuttaa rälläköidä omaa rakasta, kun mulla ei kauheesti oo sadistin vikaa (ainakaan Lälliä kohtaan). :D
Hitsauskin jänskättää, kun en ole juuri koskaan mitään hemmetin peltiä hitsannut ja nyt sit pitäis puikottaa Lälliä mahan alle metritolkulla ja olen niin pilkunnussija ja perfektionisti. Oivoi.
Mut siis tästä myö lähetään, kyllä ne helmat on nyt vaan tehtävä vaikka kuinka itkettäis. Sillä sitten kun on helmat, voin arpoa pakoputken kohdalleen ja sitä myöten myös kiinni ja sitten kun on pakoputki, voi ajaa myös metsään.

Nyt mie lähen pajalle pistämään jakiksen panssarin takaisin paikalleen, onnea vaan matkaan mulle, mutikset alla ja tie peilijäässä. Oli vaikeeta ihan lenkkareillakin.

http://images2.fanpop.com/image/phot...99-671-528.jpg

perkei 22.11.2015 21:45

Tallimatka sujui hyvin, tiet olikin vähän ehtineet sulaa. Eipä kyllä tullut tallilla tehtyä oikeastaan muuta kuin juotua kahvia, ja eilinenkin meni kotona sängyssä voivotellessa Panacodin voimalla. Onnistuin perjantain treeneissä nyrjäyttämään jonkun nikaman yläselästä ja eilen sain sen vasta "tuhannen Panacod-pöhnässä" rusautettua paikalleen. Tänäänkin oli vielä vähän höntti olo ja ärsyttävä jomotus lapojen välissä.
No kahvien lisäksi se jakiksen panssari löysi paikkansa, tosin eri osoitteesta. Kahvit meni tietenkin omaan napaan ja panssari Lällin masuun.
Sisätilan lämppäri päätyi kiinnitettäväksi keskikonsolin kanteen, syystä että olen nyt kahdesti meinannut polttaa Lällin, kun mulla on jäänyt vähän jotain takkia ja roskista ja muuta roinaa lämppärin päälle, kun se on pyörinyt etupenkillä ja lattialla ja milloin missäkin... :eek:
No nyt se on asiallisella paikalla, eikä pääse putoamaan ja/tai hautautumaan enää minnekään.
Kotimatkalla pissapoika lakkasi toimimasta ja pysähdyin tienposkeen lisäämään Lasolia. Pissapojan säiliö olikin kuitenkin puolillaan sinistä vettä, joten hetken koin jo epätoivoa, että nytkö sekin meni sitten rikki ja yhyy. Heittelin lumipalloja tuulilasiin ensiavuksi ja lumipallolla tuli pestyä myös kuraiset ajovalot ja sitten matka jatkui valoisammissa merkeissä. Kotipihassa sitten fikkarin valossa tutkin vähän tarkemmin, niin se puolillaan oleva säiliö olikin ajovalojen pesurille ja pissapoika löytyikin ihan muualta ja oli myös tyhjä. Ei muuta kuin Lasolit sinne ja end of story. :o

Löytyi tuollainen irrallinen johto polttoainesuodattimen luota, mikäs lienee?
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=184929

Jakiksen panssari on nyt pahaenteisesti maalattu. Toivottavasti tätä tekstiä ette näe palstalla enää toiste... ;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=184926

Sisätilan lämppärin asemointi. Lälläri tulee sitten keskikonsolin etuseinään pystyyn, kunhan tässä nyt kerkiää...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=184925

Der_Alte 23.11.2015 00:34

lällissähän abba pauhaa melkosesti kun laittaa legendaarisen jäbälän oikeen pomppimaan,paikalliset kollit kuumenee pian ku kanttaa torin kulmalle.. tosin täst kylästä on nykyään vaikee löytää ketään mistään mihinkään kellonaikaan . =)

jesse89 23.11.2015 15:52

Tuohon irralliseen johtoon.

1 Liiteet
Hei katsoin omasta pelistä en mitään hajua mitä kyseinen johto tekee mut menee möykkyyn josta lähtee sisälle johtosarjassa toisesta päästä nippu. Ainakin äkkiseltään näyttäis samalta akun vieressä tuo möykky.

perkei 23.11.2015 20:02

Joo, tässä on vielä ehkä vähän paremmat kuvat tuosta mysteeripiuhasta, vaikka huonojahan nää kaikki on.
Tuskin se mikään hurjan tärkeä on, kun ilman sitäkin on pärjännyt monta kuukautta. :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=185025

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=185024

jesse89 23.11.2015 21:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1265368)
Joo, tässä on vielä ehkä vähän paremmat kuvat tuosta mysteeripiuhasta, vaikka huonojahan nää kaikki on.
Tuskin se mikään hurjan tärkeä on, kun ilman sitäkin on pärjännyt monta kuukautta. :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=185025

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=185024

Sulla toimii hehkut normaalisti? en osaa sanoa mutta tuollaisen löysin ja se voisi viitata siihen hehkutus järjestelmän pääreleeseen :eek:

http://toyotamarket.ru/eu/781520/017/4/8401/1/

tjl 24.11.2015 19:50

tulevaisuudessa kun proppua avaat niin terävä napautus siihen ensin vasaralla.siis ei ihan hulluna vaan sellanen napakka.
sen jälkeen irtoo ihan tosta vaan

Rohmo 24.11.2015 20:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 (Viesti 1265391)
Sulla toimii hehkut normaalisti? en osaa sanoa mutta tuollaisen löysin ja se voisi viitata siihen hehkutus järjestelmän pääreleeseen :eek:

http://toyotamarket.ru/eu/781520/017/4/8401/1/

Etsi siihen sopiva vastakappale :) pakko sen jossain päin Lälliä on olla.
Kun löydät niin kytke kiinni ja jos ei tuu mistään savua niin homma hoidossa :D:D

T Rohmo
ps.hojossa mulla on tommosia irrallisia tulppia vaikka kuinka paljon :D:D
silti hojo vaan rokkaa :D

perkei 24.11.2015 20:15

-tjl, no juu olisin lyönytkin, mutta ei siellä mahtunut lyömään kunnolla. Naputteluksi jäi. :)
-jesse89, hehkut toimii mielestäni ihan ok np.
-Rohmo, onhan se vastakappalekin tuossa, mutta en ole uskaltanut kytkeä, jos se on vaikka se "autosi tuhoutuu automaattisesti viiden sekunnin kuluttua"-piuha. :D
...Niiin ja Der_Alte, jaa se pitää ollakin Abbaa, mie ku oon tuota Antti Tuiskua yrittänyt soittaa näille... :D

jesse89 24.11.2015 21:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1265612)
-tjl, no juu olisin lyönytkin, mutta ei siellä mahtunut lyömään kunnolla. Naputteluksi jäi. :)
-jesse89, hehkut toimii mielestäni ihan ok np.
-Rohmo, onhan se vastakappalekin tuossa, mutta en ole uskaltanut kytkeä, jos se on vaikka se "autosi tuhoutuu automaattisesti viiden sekunnin kuluttua"-piuha. :D
...Niiin ja Der_Alte, jaa se pitää ollakin Abbaa, mie ku oon tuota Antti Tuiskua yrittänyt soittaa näille... :D

sen verran mitä englantia ymmärrän niin tuo piuha mikä sulla ois ollut irti on nimenomaan hehkujen päärele joka ohjaa koko toimintoa :D josta haarautuu esi hehkun releelle sekä jälkihehkun releelle.

perkei 24.11.2015 21:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 (Viesti 1265625)
sen verran mitä englantia ymmärrän niin tuo piuha mikä sulla ois ollut irti on nimenomaan hehkujen päärele joka ohjaa koko toimintoa :D josta haarautuu esi hehkun releelle sekä jälkihehkun releelle.

Hmm, mystistä. Pitäisköhän sitä piuhaa tutkia sittenkin vähän enemmän. :D
Kyllähän mie sen irrallaan huomasin jo aikoja sitten kun vaihdoin polttoainesuodattimen. Oon antanut sen olla kun kaikki toimii.
Tarviikin muistaa kysyä tietääkö ex-omistaja, oon menossa käymään siellä lähiaikoina.

bluevan 24.11.2015 22:12

Menikö piuha pa-suodattimen jalkaan? ..jos menee ni onks tollases lämmitysvastusta naftalle ?

jesse89 24.11.2015 22:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 1265646)
Menikö piuha pa-suodattimen jalkaan? ..jos menee ni onks tollases lämmitysvastusta naftalle ?

se on tuo piuha mistä linkkasin ihan toyotan räjäytyskuvankin vielä :) nimeltää RELAY GLOW[MAIN] osanumero 28610

Kaitsu67 24.11.2015 22:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 1265646)

Tää tuli kans itelle mieleen...:confused:

jesse89 24.11.2015 22:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1265633)
Hmm, mystistä. Pitäisköhän sitä piuhaa tutkia sittenkin vähän enemmän. :D
Kyllähän mie sen irrallaan huomasin jo aikoja sitten kun vaihdoin polttoainesuodattimen. Oon antanut sen olla kun kaikki toimii.
Tarviikin muistaa kysyä tietääkö ex-omistaja, oon menossa käymään siellä lähiaikoina.

ilman muuta sie voisit kysyä. muistan ainakin lukeneeni muutaman kerran että jollain on savu noussut jossain vaiheessa nuista orggis hehkuista jos menty tekee omia räpellyksiä ja tämän jälkeen onkin laitettu nappi hehkut. Meinaa rele jos risana ja jää jumiin niin silloin on liian kauan hehkuille virta ja jos hehkut kestää niin johdot ei välttämättä kestä.

pee 24.11.2015 23:09

Lienee juurikin jälkihehkun releen.

Tuolla opastavaa dataa aiheesta, joskaan ei suoraan malliin LJ sattuneesta syystä:

http://forum.ih8mud.com/threads/12v-...xperts.537246/

jesse89 24.11.2015 23:35

http://www.toyota4wd.dk/Teknik/J70/T...nual%202Lt.pdf

tuos ois korjausmanuaali tuohon 2lt koneeseen :)

Nikuzai 24.11.2015 23:46

Tähän voisi sopia sellainen neuvo kuin

Jossei se ole rikki älä korjaa sitä :D

Kaitsu67 25.11.2015 11:26

Vanhoissa autoissa saattaa usein olla irroitetut johdot ja liittimet irroitettu sen takia et joku ei toimi...itse ainakin moisen todennut...pari puuttuvaa öljynpainevaloakin on aikanaan bongattu, ensin luullu että polttimo vaan palanut, mutta yllätys yllätys, kun lampun pisti paikalleen, niin sehän paloi kokoajan :mad:

SptV 25.11.2015 14:05

Kurkkasin Ravin pellin alle ja siälläkin on samanlainen möllykkä..
En kyllä usko releeksi koska on vain 2napanen, tai sitten "heräte" tulee paineesta ynm..

jesse89 25.11.2015 15:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1265727)
Vanhoissa autoissa saattaa usein olla irroitetut johdot ja liittimet irroitettu sen takia et joku ei toimi...itse ainakin moisen todennut...pari puuttuvaa öljynpainevaloakin on aikanaan bongattu, ensin luullu että polttimo vaan palanut, mutta yllätys yllätys, kun lampun pisti paikalleen, niin sehän paloi kokoajan :mad:

Sie et tainut lukea ainuttakaan mun laittamaan kommenttia? :D ei sillä mutta kahteen kertaa jauhatusta. Mitä aikaisemmissa kommenteissa kerroin että varmasti sille on hyvä syy miksi otettu pois ja jos mahdollista tarkistaa ex omistajalta syy eikä vain kytkeä johtoa kiinni koska voipi savu nousta ainakin yhden tapauksen olen lukenut täälläkin olevata palstalaiselta samanlaisesta autosta jolla on vuosien takaa kerrottuna auton historiasta...

jesse89 25.11.2015 15:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SptV (Viesti 1265759)
Kurkkasin Ravin pellin alle ja siälläkin on samanlainen möllykkä..
En kyllä usko releeksi koska on vain 2napanen, tai sitten "heräte" tulee paineesta ynm..

Tähän vastattava sellainen että tuskin auto insinöörit olisi tyhmiä että huviksee laiteltaisiin erilaisia rasioita milloin minnekkin jotka "mukamas ohjais milloin mitäkin" Sen verran täytyy sanoa että yllätävän edellä Toyota ollut tuonkin mallin kanssa että harva tänä päivänääkään ymmärtää täysin tuon tekniikan päälle yhtään mitään koska se on oikeesti todella hyväksi ja toimivaksi rakennettu järjestelmä johon on laitettu ripaus haitecciä :p

perkei 25.11.2015 16:54

Täällähän on keskustelu käynyt kuumana sillä aikaa kun olen ollut poissa.
Täytyy kyllä käydessä muistaa kysyä Mr Nelivedolta tuosta johdosta, jos hän ei sitä ennen tänne satu lueskelemaan. Kyllähän tuon mysteerijohdon arvoitus vaan syvenee jos kerran RAVkin on tuollaisen syönyt. :eek:
Tuollainen LJ70 on vielä tänäkin päivänä melkoinen edelläkävijä, siis ainakin sillä kerää katseita ja kommentteja ihan mihin vaan sillä kurvaa. :D
"Onpas siinä uhkaavan näköinen keula", "aika jytyt renkaat siinä" "aika tymäkkä toi keula tuossa", "onpas se korkee", "millä helvetillä sä ajat", "no tota voi kyllä sanoa kunnon autoksi", "Mörkö", "norsulla sitte tulit", "hyökkäysvaunu", "onks sul poikaystävän auto", "miks sä tollasella ajat", "ei helvetti", "onpas siinä pienellä tytöllä iso auto" ja "miten sä pääset tonne", nyt noin ihan tässä parin päivän sisällä. :o:cool::rolleyes:

Kaitsu67 25.11.2015 21:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 (Viesti 1265768)
Sie et tainut lukea ainuttakaan mun laittamaan kommenttia? :D ei sillä mutta kahteen kertaa jauhatusta.

No näin tais päästä sitten käymään kun mukamas kiireessa näitä välillä lukee :rolleyes:, kiitos ja anteeksi ;) :D

jesse89 25.11.2015 22:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1265868)
No näin tais päästä sitten käymään kun mukamas kiireessa näitä välillä lukee :rolleyes:, kiitos ja anteeksi ;) :D

Kyllähän sitä kiireessä sattuu kelle vain :D

A.I 25.11.2015 23:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 (Viesti 1265769)
Tähän vastattava sellainen että tuskin auto insinöörit olisi tyhmiä että huviksee laiteltaisiin erilaisia rasioita milloin minnekkin jotka "mukamas ohjais milloin mitäkin" Sen verran täytyy sanoa että yllätävän edellä Toyota ollut tuonkin mallin kanssa että harva tänä päivänääkään ymmärtää täysin tuon tekniikan päälle yhtään mitään koska se on oikeesti todella hyväksi ja toimivaksi rakennettu järjestelmä johon on laitettu ripaus haitecciä :p

Tuo on se asia minkä moni unohtaa. autovalmistajat eivät laita yhtäkään purkkia sinne "huvin vuoksi" vaan jokaisella on ihan oikea merkitys.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1265780)
Tuollainen LJ70 on vielä tänäkin päivänä melkoinen edelläkävijä

Tuossa tekniikassahan ei ole mitään erikoista 4 suutinta, jakajapumppu ja ruiskutuspaine mitätön = aataminaikainen systeemi.
-nykyaikaisessa suorasuihkuturbodieselissä voi olla hyvin seitsemänkin ruiskutuskertaa esi, pää ja jälkiruiskutuksia sekä modernit muuttuvasiipiset VNT -ahtimet, ruiskutuspaine 1800-2500bar

Tosin nämä dieselit ovat kyllä tulleet tiensä päähän. pikku bensaturbot on nykyaikaa. =) (esim ford 1.0ecoboost mahtava kone, kannattaa koeajaa.)

hiluvitkutin 26.11.2015 00:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A.I (Viesti 1265892)
Tuo on se asia minkä moni unohtaa. autovalmistajat eivät laita yhtäkään purkkia sinne "huvin vuoksi" vaan jokaisella on ihan oikea merkitys.

Tuossa tekniikassahan ei ole mitään erikoista 4 suutinta, jakajapumppu ja ruiskutuspaine mitätön = aataminaikainen systeemi.
-nykyaikaisessa suorasuihkuturbodieselissä voi olla hyvin seitsemänkin ruiskutuskertaa esi, pää ja jälkiruiskutuksia sekä modernit muuttuvasiipiset VNT -ahtimet, ruiskutuspaine 1800-2500bar

Tosin nämä dieselit ovat kyllä tulleet tiensä päähän. pikku bensaturbot on nykyaikaa. =) (esim ford 1.0ecoboost mahtava kone, kannattaa koeajaa.)

Kuinkahan pitkälle se vie?
Siis tuo fordi

Eicca_ 26.11.2015 01:23

Olit tuota jakkara hommaa kysellyt tuolla aikaisemmin että voiko poistaa takajakkarat ja kaitsu tais olla ainoa kuka siihen kommentoi. Mulla on oma auto N1G maastopaku 3+3 penkein niin kysyin pariltakin inssiltä mites kun edessä mulla ei ole kun kaksi penkkiä nyt tällä hetkellä ja takapenkkikin siis se kova puuttuu usein niin mites leimalla, pitääkö ne aina laittaa paikoilleen. Ei kuulemma ongelma niin kauan kun penkkejä ei ole liikaa. =)

perkei 26.11.2015 17:16

KIITOS Eicca_! :)

Yhyy, Lälli haisee perseelle. :(
Kahtena päivänä on töistä lähtiessä Lällin ympärillä tuoksahtanut aika tymäkästi peräöljylle. Tuli vaan mieleen että käytetäänkö kaivureissa/jyrässä/yms työmaakoneissa mitään vastaavan perseenhajun omaavaa öljyä? Että jos se haju ei lähtiskään Lällistä, vaan siitä hiekkakasasta jonka vieressä se työmaalla seisoo. Toivossa on hyvä elää... :D

Edit: A.I. ei millään pahalla mut jotain rajaa nyt hei. Mie en mihinkään Fordiin koske, eikä pitäis sinunkaan.

A.I 26.11.2015 17:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1265906)
Kuinkahan pitkälle se vie?
Siis tuo fordi

Se jää nähtäväksi. epäilen ettei mikään puolen miljoonan kone ole.:D
toisaalta eipä autoille lasketakkaan käyttöikää kuin 7v / 300tkm.
Toki voi olla mitoitettu niinkuin bensa smartit 100tkm ja moottori vaihtoon. (maksaa 3000e uusi kone)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1266012)
Edit: A.I. ei millään pahalla mut jotain rajaa nyt hei. Mie en mihinkään Fordiin koske, eikä pitäis sinunkaan.

Koskin! mulla oli Veekasi bronco. ja olen helevetin onnellinen että pääsin eroon. (eiriittänyrahattankata):)

Cruiseristi 26.11.2015 18:26

Lainaus:

Kahtena päivänä on töistä lähtiessä Lällin ympärillä tuoksahtanut aika tymäkästi peräöljylle.

Laitoithan takaperään LSD peräöjyt ?

perkei 26.11.2015 18:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Cruiseristi (Viesti 1266036)
Laitoithan takaperään LSD peräöjyt ?

Laitoin! Kaveri oli onneksi tarkkana ja bongasi himmenneen LSD-lapun sieltä perämurikasta ja ymmärsi mitä se meinaa. :)
Lällin ohjekirja ei ottanut oikein mitään kantaa asiaan, joten olis jäänyt kyllä multa huomaamatta ja tietämättä tällainen tärkeä juttu.

Micco 26.11.2015 19:06

Sen kitkalukon saa selville myös renkaita pyörittelemällä. Kitkalla pyörii samaan suuntaan ilman kitkaa eri suuntiin. Tai sit kaveri pitää toisesta renkaasta kiinni ja ite koittaa toista pyörittää. Huomaat eron kun vertaat etu ja takapään toimintaa renkaat ilmassa, ellei sit ole edessäkin lukko.

Cruiseristi 26.11.2015 20:04

Eikä oo merkannu parkkipaikkaa ?Ja tietty jos se haju ei seuraa kotio , niin todennäkösesti se on lähtösinkin sieltä työmaalta .

Rohmo 26.11.2015 20:13

Lainaus:

KIITOS Eicca_! :)

Kahtena päivänä on töistä lähtiessä Lällin ympärillä tuoksahtanut aika tymäkästi peräöljylle. Tuli vaan mieleen että käytetäänkö kaivureissa/jyrässä/yms työmaakoneissa mitään vastaavan perseenhajun omaavaa öljyä? Että jos se haju ei lähtiskään Lällistä, vaan siitä hiekkakasasta jonka vieressä se työmaalla seisoo. Toivossa on hyvä elää... :D

Hypoidiöljy haisee ihan kauheelle samalle nesteelle joka tulee perseen vierestä ulos :D
Siis ihmisen :D:D

T Rohmo

perkei 27.11.2015 07:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Micco (Viesti 1266043)
Sen kitkalukon saa selville myös renkaita pyörittelemällä. Kitkalla pyörii samaan suuntaan ilman kitkaa eri suuntiin. Tai sit kaveri pitää toisesta renkaasta kiinni ja ite koittaa toista pyörittää. Huomaat eron kun vertaat etu ja takapään toimintaa renkaat ilmassa, ellei sit ole edessäkin lukko.

No juu, ei mulla ollut käynyt tämä lukkoasia mielessäkään. Varmaan siitä on myyjänkin kanssa ollut puhetta ja ehkä Sermaxkin on asian todennut kun aluksi Lälli oli sen tallilla. Mutta enhän mie kaikkea muista enkä huomaa, tässä on nyt tullut autoilun tiimoilta niin paljon uutta, että väkisinkin valuu ohi ymmärryksenkin. Ja kun en mie niin ole niitä lukkoja vielä osannut kaivatakaan, olen just enemmän huolissaan jostain ruostetäplästä mikä ei merkkaa mitään.
Mut tosiaan onneksi päämekaanikko oli tarkkana tässä asiassa, niin meni oikeat öljyt sinne. Mie olisin kaatanut varmaan kaikkiin reikiin samaa. :p

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Cruiseristi
Eikä oo merkannu parkkipaikkaa ?Ja tietty jos se haju ei seuraa kotio , niin todennäkösesti se on lähtösinkin sieltä työmaalta .

Ei se tähän menessä ole ainakaan mitään tiputellut, vaikka seisois viikonkin samoilla sijoillaan. Ekan kerran oletin, että työmaa haisee, tokan kerran haistoin sen saman hajun myös töiden jälkeen kaupan pihalla. Toisaalta kotipihassa en ole huomannut. Täytyy tänään kunhan toi päivä tuosta valkenee, niin käydä tuossa kotipihalla ryömimässä ja haistelemassa. Toivottavasti se oli vaan työmaa mikä haisee. Tietty mie heti pelästyin että noniin taas tulee Lällin To Do-listalle lisää hommaa - ja kun haju oli sellainen, että jopa mie sen tunnistin, kun kerran olen Lälin pyllymehuissa piehtaroinut (eikä se haju lähtenyt suihkussakaan, niin piti jättää treenitkin väliin sen takia). :D

SptV 27.11.2015 07:47

Sehän voi vuotaa jarrurummun sisään sitä ei heti huomaa, mut jarrut alkaa lipsuu sillee kivast.

Micco 27.11.2015 08:22

Sitten kun alla ryömit niin tarkista samalla että perän/perien huohotukset on kunnossa, jos tukkeessa niin sit ainakin saattaa tihkua öljyä stefojen välistä. Ja kannattaa kehitellä jotku letkut niihin ellei ole jo, mikäli meinää syvissä vesissä kahlata.

A.I 27.11.2015 12:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1266162)
No juu, ei mulla ollut käynyt tämä lukkoasia mielessäkään. Varmaan siitä on myyjänkin kanssa ollut puhetta ja ehkä Sermaxkin on asian todennut kun aluksi Lälli oli sen tallilla. Mutta enhän mie kaikkea muista enkä huomaa, tässä on nyt tullut autoilun tiimoilta niin paljon uutta, että väkisinkin valuu ohi ymmärryksenkin. Ja kun en mie niin ole niitä lukkoja vielä osannut kaivatakaan

nooh lauantaina pääset ärjiin kyytiin niin voi olla että sen jälkeen alat lukkoja kaipaamaan. =)

takalukkohan on helppo piukata yhdelä lisälevyllä ja prikalla.
noita on tossa hyllyssä kasa jos kiinostaa..:D
halpa ja toimiva, tosin kitkan kuluminen on aika kovaa sen jälkeen..

perkei 27.11.2015 13:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A.I (Viesti 1266214)
nooh lauantaina pääset ärjiin kyytiin niin voi olla että sen jälkeen alat lukkoja kaipaamaan. =)

Apua, tuleekohan tästä vielä kallis reissu. :D
Mie yritän olla saamatta mitään ylimääräisiä Tojota-visioita enää entisten lisäksi, Lällin To Do-lista on nyt jo A4 molemmin puolin ja siinä on vasta ihan vaan sellaiset peruskutkuttelut... :p

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A.I (Viesti 1266214)
takalukkohan on helppo piukata yhdelä lisälevyllä ja prikalla.
noita on tossa hyllyssä kasa jos kiinostaa..:D
halpa ja toimiva, tosin kitkan kuluminen on aika kovaa sen jälkeen..

Niin joo sie taisit tuosta joskus sanoakin. Mulla on tän lukkoasian pohtiminen vielä ihan vaiheessa. Toistaiseks oon niin nössö kuski ja harvoin metässä, että ilmankin pärjää...
Mikä/millainen lukko se sit tulevaisuudessa olis, en tiedä. Pitäis perehtyä ensin aiheeseen, hyviin ja huonoihin puoliin. En tiedä lukoista(kaan) mitään.

Kekkeruusi 27.11.2015 17:06

Jos lukkoa meinaat niin yks sana ARB, vanhassa autossa olin tosi tyytyväinen kun voi ite päättää koska se on päällä 👍...tosin maksaakin kyllä jonkun verran mut on se sen arvonen

SptV 27.11.2015 17:10

Mää sanon et lock right.. vaatii luikkaal vähän totutteluu, mut maksaa 1/3 arbista.

http://www.lowrangeoffroad.com/yotam...r-1620-lr.html

perkei 27.11.2015 17:30

Lukolla ei vielä ole kiirettä, koska tässä on NIIN paljon muita hommia sitä ennen laitettavana.
En oikein tiedä millaisia kaikkia lukkoja on edes olemassa, mutta koska mulla tulee maantieajoakin tosi paljon, niin poiskytkettävyys olisi varmaan hyvä juttu?!
Muistan köyhänä teininä Pimppicorollan Kemppilukon, joka söi 205/13-renkaita kuin leipää, parin kahdessa viikossa. Ja ne oli kalliita renkaita silloisella elintasolla, ja noin niinku muutenkin, kaks viikkoa rengasparille...huhhuh... :eek:
Et niiku ei ainakaan sellaista enää ikinä.

SptV 27.11.2015 18:56

Siin mun suikas on tollanen, tuut testaamaan jos saan sen liikkeelle viälä joskus.

perkei 27.11.2015 19:03

No tuun tiätty! :)

Sivu luotu: 05:24 (GMT +2).