Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Tomcat:in pientä fiksausta (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=112190)

Harriko 03.06.2020 09:08

Jäähdytin

No niin, syyläri lähetetty Viroon korjattavaksi. Katsotaan mitä sieltä tulee:)

Harriko 06.10.2020 20:36

Jakis

1 Liiteet
Tollanen ilmestyi autotalliin, isommat kurat pesty pois, katotaan mitä tästä syntyy. Niin, ja se syylärikin tuli aikaa sitten Virosta, hyvin toimii.

Racingrabbit 07.10.2020 08:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1437158)
Tollanen ilmestyi autotalliin, isommat kurat pesty pois, katotaan mitä tästä syntyy. Niin, ja se syylärikin tuli aikaa sitten Virosta, hyvin toimii.

Tuohon Lt230 laatikkoonhan saa Ashcroftilta Torsen keskilukkoa jos huomaat kaipaavasi jotain vanhan B&W viskolukon ominaisuuksia.

Harriko 07.10.2020 08:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit (Viesti 1437174)
Tuohon Lt230 laatikkoonhan saa Ashcroftilta Torsen keskilukkoa jos huomaat kaipaavasi jotain vanhan B&W viskolukon ominaisuuksia.

Jessellä on Torsen Discossa, ja on tyytyväinen siihen. Puran nyt ensin ton atomeiks ja katson mitä se tarvitsee ja onko pelastamisen arvoinen.

PikkuSika 07.10.2020 12:16

Vähän offtopick mut tohon LT230 saa täältä www.rakeway.co.uk/ näppärää sisäänmeno akselia valmiina millä saa sen istutettua omana pakettinaan melkein mihin laitteeseen vaan! ;)

Harriko 07.10.2020 17:57

Kiitos tiedosta:) mulla tulee R380 laatikkoon, joten siellä päässä pitäisi olla blug and play:D

Harriko 07.10.2020 17:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit (Viesti 1437174)

Mä luulen että tykkään enemmän tommosesta on/off ratkaisusta, siis kaikki tai ei mitään:)

Latvia 09.10.2020 17:16

Komment

Tama ole hieno projecti

Racingrabbit 10.10.2020 08:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1437197)
Mä luulen että tykkään enemmän tommosesta on/off ratkaisusta, siis kaikki tai ei mitään:)

Minä visioin pari vuotta sitten tekniikkaa officrossi autoon Rover voimansiirrolla.

Siinä käytössä se Torsen keskilukko olisi ollut kyllä hyvä. Tehokkaassa (200-250 hevosvoimaa) autossa keskilukko auki ajettaessa alkaa vain toinen pää vetämään ääritilanteissa. (huomasin talviliukkailla ihan normaali ykkös Discossa,kun liukkaalta lähtiessä vain toinen etupyörä suti.)

Ja kun taas keskilukko on 100% kiinni,auto muuttuu kääntyvyydeltään aika tönköksi ja puskevaksi.

Ja jäähän siihen Ashcroftin Torsen lukkoon edelleen vielä 100% lukituskin käyttöön.

Harriko 11.10.2020 16:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit (Viesti 1437332)
Minä visioin pari vuotta sitten tekniikkaa officrossi autoon Rover voimansiirrolla.

Siinä käytössä se Torsen keskilukko olisi ollut kyllä hyvä. Tehokkaassa (200-250 hevosvoimaa) autossa keskilukko auki ajettaessa alkaa vain toinen pää vetämään ääritilanteissa. (huomasin talviliukkailla ihan normaali ykkös Discossa,kun liukkaalta lähtiessä vain toinen etupyörä suti.)

Ja kun taas keskilukko on 100% kiinni,auto muuttuu kääntyvyydeltään aika tönköksi ja puskevaksi.

Ja jäähän siihen Ashcroftin Torsen lukkoon edelleen vielä 100% lukituskin käyttöön.

Se on ihan hyvä että se 100% lukko jää jokatapauksessa siihen, koska tuo torseeni antautuu kun kitka häviää kokonaan. Toimii muuten kyllä hienosti, mutta jos esim. koko etuakseli ilmassa niin saattaa eteneminen tyssätä:)

Harriko 11.10.2020 16:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Latvia (Viesti 1437305)
Tama ole hieno projecti

Kiitos:)

Harriko 13.10.2020 17:48

LT230

2 Liiteet
Siinä se ois purettuna ja pestynä:) Tilausta Englantiin, ja sit pääseekin kasaileen. Aika hyvältä tuo vaikuttaisi, master rebuilt kitin lisäksi keskiakseli (mikä lie oikealta nimeltään) menee uusiksi, ja tasauspyörästöön ristitappi, paitsi jos päädyn laittaan Torseenin sinne.
Tuo toinen kuva kertoo kuinka moottorisilikoonia kannattaa käyttää riittävästi vuotojen ehkäisemiseksi:D:D:D

Harriko 25.10.2020 09:37

Jakis

3 Liiteet
Ois ton voinut hieman helpommaksi suunnitella:D Ensin pitää poistaa kojelauta että saa ton apumiehen kauhukahvan irroitettua, kauhukahva taas on pakko irroittaa että saa ton keskikonsolin kannen irti. No nyt on jokatapauksessa Borg&Warner lattialla, tästä on hyvä jatkaa:)

Harriko 03.11.2020 09:46

LT230

1 Liiteet
Tämmösen paketin kuriiri toi. Nyt voi aloittaa kasaamisen:)

Harriko 11.11.2020 17:01

LT230

3 Liiteet
Valmista tuli. Nyt pitäis vaan nostaa paikalleen. Hiukan aiheutti ongelmia löytää momenttiavain jolla saa 1,25 nm, mutta kun tuon löysi niin ei ihmeenpiä ongelmia. Onhan toi tietysti vähän outoa shimmailla, kun laakerin ulkokooli täytyy aina lyödä irti kun haluat löysätä/kiristää laakeria. No mutta nyt se on tehty, ja nyt on jakiksessa kaksi lukkoa, toinen Torsen tyylinen ja toinen 100% tönkkö:D:D

Clint 17.11.2020 19:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1438956)
Hiukan aiheutti ongelmia löytää momenttiavain jolla saa 1,25 nm, mutta kun tuon löysi niin ei ihmeenpiä ongelmia.

Ihan mielenkiinnosta, mistä löysit sopivan avaimen? Mulla oli omaa jenkkiä pajottaessa samankaltainen ongelma, jonka ratkaisin sillä että muutit Nm:t kgm:ksi, eli hommasin Motonetista kahdeksan euron kalavaa'an jonka laitoin kiinni 40cm jatkovarren päähän ja mittailin sillä. Hyvä tuli, mutta tuli kyllä tehtyä varmaan 20 tarkistusmittausta kun ei ihan heti luottanut A) muunnettuihin lukuihin tai B) mittaustuloksiin...

veijon-esso 18.11.2020 09:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1438956)
nyt on jakiksessa kaksi lukkoa, toinen Torsen tyylinen ja toinen 100% tönkkö:D:D

Toi kuulostaa hyvältä systeemiltä, täysin avoimelle keskitasauspyörästölle en heti keksi etuja verrattuna torseniin, kun sen kuitenkin saa sitten tönkkiin. Omassa vain avoin ja tönks. :D
Edit: Täydellisessä jakiksessa olis tietty lisäks vielä etu ja takavetomahdollisuus.

Harriko 18.11.2020 10:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Clint (Viesti 1439270)
Ihan mielenkiinnosta, mistä löysit sopivan avaimen? Mulla oli omaa jenkkiä pajottaessa samankaltainen ongelma, jonka ratkaisin sillä että muutit Nm:t kgm:ksi, eli hommasin Motonetista kahdeksan euron kalavaa'an jonka laitoin kiinni 40cm jatkovarren päähän ja mittailin sillä. Hyvä tuli, mutta tuli kyllä tehtyä varmaan 20 tarkistusmittausta kun ei ihan heti luottanut A) muunnettuihin lukuihin tai B) mittaustuloksiin...

Kaverilta lainasin, en tiedä mistä kotosin. Oli ruuvimeisseli tyylinen, joka pyörii tyhjää kun ko momentti saavutettu. Asteikko oli snm ja suurin momentti oli juuri tuo tarvittu1,25 nm. Tota vaakasydeemiä itsekin käyttänyt, mutta on se vaikee, sen vedon pitää olla niin tasaista että lukema pysyy paikallaan. Toki jos kyse mutterin kireydestä niin siellä varmaan toimii, mutta tollasilla momenteilla mitataan yleensä pyörivien akseleiden pyörintävastusta.

Harriko 18.11.2020 10:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1439296)
Toi kuulostaa hyvältä systeemiltä, täysin avoimelle keskitasauspyörästölle en heti keksi etuja verrattuna torseniin, kun sen kuitenkin saa sitten tönkkiin. Omassa vain avoin ja tönks. :D
Edit: Täydellisessä jakiksessa olis tietty lisäks vielä etu ja takavetomahdollisuus.

Just se, eli täysin avoimen jakiksen kanssa vois soveltaa jonkinnäköistä kääntöjarru sydeemiä, mutta kilpipelissä noi nyt on vaan päiväunia😁 Mielenkiinnolla odottelen kevättä ja ajokokemuksia ton toimivuudesta. Ja pääsinpähän eroon B&W:n viskosta joka on kuulemma ihan paska😂 sekä ketjusta joka kuulemma vasta paska onkin😂😂

Kaitsu67 18.11.2020 12:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1439300)
Ja pääsinpähän eroon B&W:n viskosta joka on kuulemma ihan paska😂 sekä ketjusta joka kuulemma vasta paska onkin😂😂

Onks nää ihan kuulopuheita? Mun käsitys on et toi B&W:n visko on ihan hyvä ja lukittuukin melko tiukkaan.

Racingrabbit 18.11.2020 13:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1439305)
Onks nää ihan kuulopuheita? Mun käsitys on et toi B&W:n visko on ihan hyvä ja lukittuukin melko tiukkaan.

Juu,lukkiutuu vanhemmiten erittäinkin hyvin :D
Kevin ajoi ilman etukardaania 10 000 km Portugalin reissun.

Kaitsu67 18.11.2020 17:34

Oon minäkin joskus sillä ajanu ilman etujordaania, tosin en noin pitkää legiä :D

Harriko 18.11.2020 17:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1439305)

Ne tietää eniten, joilla on kokemusta kyseisestä asiasta vähiten. Mulla toi visko on toiminut erittäin mallikelpoisesti. Ketjukin on ollut ok eikä ole katkennut jokaisessa pienimmässäkin nypyssä, ja voin sanoa että on niitä nyppyjä ollut useampia:). Nyt 8 vuoden offaamisen jälkeen ja ties kuinka monen kilometrin ennen minulle tuloa on tuo ketju alkanut rallattamaan ja siksi tuo laatikon vaihto, toivottavasti ei kauheanpaljon huonompaan:D:D

offroadjouni 18.11.2020 21:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Clint (Viesti 1439270)

Tuon tapaista olen itse käyttänyt: https://www.virtasenkauppa.fi/moment...-technic-41134 . Mielestäni tälläisen sai joskus IKH:sta järkihintaan, mutta ei näkynyt listoilla enää olenvan.

Harriko 18.11.2020 22:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 1439335)
Tuon tapaista olen itse käyttänyt: https://www.virtasenkauppa.fi/moment...-technic-41134 . Mielestäni tälläisen sai joskus IKH:sta järkihintaan, mutta ei näkynyt listoilla enää olenvan.

Näyttäis ihan pätevältä, enpä huomannut tuollaista kun kävin Motonetin valikoimaa tutkimassa. No toivottavasti en ihan heti tarvi. Mun pienin alkaa 5 nm ja aika harvoin tarvii alle ton:)
Edit. Mistähän mä sain päähäni että ois ollut Motonetissä, ilmankos ei löytynyt kun en Virtasen valikoimia tutkinut.

JasuT 18.11.2020 23:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1439300)
Just se, eli täysin avoimen jakiksen kanssa vois soveltaa jonkinnäköistä kääntöjarru sydeemiä, mutta kilpipelissä noi nyt on vaan päiväunia😁 Mielenkiinnolla odottelen kevättä ja ajokokemuksia ton toimivuudesta. Ja pääsinpähän eroon B&W:n viskosta joka on kuulemma ihan paska😂 sekä ketjusta joka kuulemma vasta paska onkin😂😂

Vierestä seurannut, ja toisinaan ajanutkin, kaverin kakkos-Discolla jonka jakoaskiin punottiin juurikin tuommoinen Ashcroftin torseni avoimen tilalle. Päivittäiskäytössä kyseinen Lantikka, kesäkelissä ei huomaa mitään eroa avoimeen tasauspyörästöön, talvella luistoneston merkkivalo lakkasi esim liukkaassa liikenneympyrässä kiihdytellessä vilkuttelun, toki saa senkin osallistumaan, mutta paljon harvemmin enää huomauttelee. On just semmoinen kuin halusi, eleettömästi tarttuu silloin kiinni kun tarvitsee, ja sen verran hyvin on tehtävänsä toimittanut että mekaanisen lukon vipunen on vieläkin tekemättä. Mitähän sillä nyt on ajettu, neljäs talvi taitaa alkaa torsenin kanssa...

Harriko 19.11.2020 08:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JasuT (Viesti 1439345)
Vierestä seurannut, ja toisinaan ajanutkin, kaverin kakkos-Discolla jonka jakoaskiin punottiin juurikin tuommoinen Ashcroftin torseni avoimen tilalle. Päivittäiskäytössä kyseinen Lantikka, kesäkelissä ei huomaa mitään eroa avoimeen tasauspyörästöön, talvella luistoneston merkkivalo lakkasi esim liukkaassa liikenneympyrässä kiihdytellessä vilkuttelun, toki saa senkin osallistumaan, mutta paljon harvemmin enää huomauttelee. On just semmoinen kuin halusi, eleettömästi tarttuu silloin kiinni kun tarvitsee, ja sen verran hyvin on tehtävänsä toimittanut että mekaanisen lukon vipunen on vieläkin tekemättä. Mitähän sillä nyt on ajettu, neljäs talvi taitaa alkaa torsenin kanssa...

Joo, sama täällä. Niinkuin tuolla aiemmin mainitsin, niin mun pojan Discossa on tuo, ja on tykännyt. Parastahan tuossa on se että asennuksen jälkeen sen voi unohtaa, eikä sitä normiajossa huomaa, muuten kuin että loppui se pyörien sutiminen:) Offikäyttö sitten erikseen, siellä se välillä antautuu, kun esim etuakseli on ilmassa, jää auto siihen. Onneksi on sitten vielä se 100%:D

HJ60 21.11.2020 12:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1439299)
Toki jos kyse mutterin kireydestä niin siellä varmaan toimii, mutta tollasilla momenteilla mitataan yleensä pyörivien akseleiden pyörintävastusta.

Akselin, tai sopivan hihnapyörän ympärille narua, halkaisija on momenttivarsi, sitten narusta suoraa vetoa vaa-alla.

Harriko 21.11.2020 14:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 (Viesti 1439482)
Akselin, tai sopivan hihnapyörän ympärille narua, halkaisija on momenttivarsi, sitten narusta suoraa vetoa vaa-alla.

Juu, näin on tehtykin, mutta mulla digitaalinen "kalavaaka" ja ainakin siinä juoksee numerot siihentahtiin että tarkan lukeman saaminen on hieman haastavaa. Varsinkin nyt kun vertaa tuolla momenttiavaimella tehtyyn kitkan määritykseen:)

Clint 01.12.2020 16:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1439486)
Juu, näin on tehtykin, mutta mulla digitaalinen "kalavaaka" ja ainakin siinä juoksee numerot siihentahtiin että tarkan lukeman saaminen on hieman haastavaa. Varsinkin nyt kun vertaa tuolla momenttiavaimella tehtyyn kitkan määritykseen:)

Mä olen todennut kalavaa'an kanssa että se on riittävän tarkka (tai käsi pyörii riittävän vakaasti), koska en usko sillä olevan merkitystä jos vaihtelu on vetäessä 20-50g sisällä, ainakin kaikki (kolme) perät joiden vierintävastuksen olen kalavaa'alla mitannut toimii vieläkin (koputtaa puuta).

Harriko 02.12.2020 10:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Clint (Viesti 1440043)
Mä olen todennut kalavaa'an kanssa että se on riittävän tarkka (tai käsi pyörii riittävän vakaasti), koska en usko sillä olevan merkitystä jos vaihtelu on vetäessä 20-50g sisällä, ainakin kaikki (kolme) perät joiden vierintävastuksen olen kalavaa'alla mitannut toimii vieläkin (koputtaa puuta).

Pari ohjaussimpukkaa ja jakiksen tolla kalavaaka systeemillä kasannut, ja hyvin toimii myös:) mutta nyt kun on kokeillut momenttiavainta niin paluuta aikaisempaan ei ole:D

Harriko 05.12.2020 17:20

LT230

3 Liiteet
Jakolaatikko swappi valmistui. Hienosti mahtui paikoilleen, toista kannaketta piti hieman muokata ja etu kardaania täytyy lyhentää 60 mm. Vaihteistojen kumityynyt olivat parhaat päivänsä nähneet, ja samalla uusin ne. Tuli sitten samalla tuo seisontajarru päivitettyä tuommoiseen levy malliin:):)

Kaitsu67 06.12.2020 11:45

Hyvältä näyttää! :cool:

Harriko 06.12.2020 15:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1440253)
Hyvältä näyttää! :cool:

veijon-esso 07.12.2020 12:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1440219)
Jakolaatikko swappi valmistui. Hienosti mahtui paikoilleen, toista kannaketta piti hieman muokata ja etu kardaania täytyy lyhentää 60 mm. Vaihteistojen kumityynyt olivat parhaat päivänsä nähneet, ja samalla uusin ne. Tuli sitten samalla tuo seisontajarru päivitettyä tuommoiseen levy malliin:):)

Mikäs toi seisontajarrun satulan malli on? onko tehokas vai onko auto vielä pukeilla?

Harriko 07.12.2020 14:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1440311)
Mikäs toi seisontajarrun satulan malli on? onko tehokas vai onko auto vielä pukeilla?

Pyörät on vielä ilmassa, mutta ei se käsin pyörittämällä liiku:D ton tarkempaa kommenttia on vielä paha antaa. On noita valmiita Roverin parannus osia, enkä tiedä missä muualla tota satulaa käytetään. Voin huomenissa yrittää löytää oisko siinä jotain paljastavaa koodia:)

Harriko 08.12.2020 17:49

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1440311)

Tollainen numerosarja sieltä löytyi. Toisella puolella vipua oli tämmöinen 5.529.160
Mitään ite ainakaan noilla löytäny:D

Harriko 23.03.2021 19:11

Kevennystä

5 Liiteet
Tuli hieman karsittua rungosta tarpeettomia osia pois:)

Timo_L 23.03.2021 19:46

Coil-over/ Ori strut/ ilmatikku- muutostako tiedossa? :confused: :cool:

Harriko 23.03.2021 19:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1445154)
Coil-over/ Ori strut/ ilmatikku- muutostako tiedossa? :confused: :cool:

Kotimaista typpitikkua ajattelin sinne sovitella:)

Timo_L 23.03.2021 20:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1445155)
Kotimaista typpitikkua ajattelin sinne sovitella:)

Jeps.. Tuon painoisessa ja tuollaisessa käytössä ilmatikut toimii varmasti erittäin hyvin :)

Harriko 23.03.2021 20:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1445158)
Jeps.. Tuon painoisessa ja tuollaisessa käytössä ilmatikut toimii varmasti erittäin hyvin :)

Näin uskon, töitähän tuo vähän tuottaa, mutta toivotaan että palkitsee:)

Harriko 01.04.2021 17:13

Sv shocks

1 Liiteet
Tollaset ilmesty tallin lattialle. Kohta pääsee kasaamaan:)

Timo_L 01.04.2021 20:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1445458)
Tollaset ilmesty tallin lattialle. Kohta pääsee kasaamaan:)

Nuo ei ulkonäöllä koreile, mutta toimivuus toki on pääasia :cool: Eipähän tule heti ensimmäisenä joku kateellinen kanssaoffari viereen murisemaan :D

Saako nuo alhaalta auki, eli pystyykö shimmaamaan itse tai vaihtamaan öljyn jäykkyyttä ja määrää jos tarvitsee hienosäätöä? Vähän huonosti näkyy kuvasta..

Harriko 01.04.2021 21:07

Kyllä se alapäästä aukeaa, en ole vielä perehtynyt tarkemmin, mutta täysin säädettävissä ovat. Ja yksinkertainenhan on kaunista:) Tässä nyt valintaan vaikutti tuo kotimaisuus, mutta kyllä toimivuus on tärkeintä ja se on kuulemma vastaavien tasolla.

Harriko 15.04.2021 16:23

Palapeli

1 Liiteet
Tänään saapui tuollainen palapeli. Eiköhän se tästä pikkuhiljaa rupea etenemään:)

Harriko 20.04.2021 21:50

Sovitusta

3 Liiteet
Sieltä ne alkaa pikkuhiljaa löytää paikkansa:)

Harriko 25.04.2021 17:24

4 Liiteet
Kyllä ne kaikki paikoilleen mahtui. Ulosjoustoja ois saanu enemmänkin, mutta edessä vetää panhardi akselin jo niin sivuun etten laittanut enempää. Takana taas A linkin kuula on ääriasennossa, eikä kardaanikaan taivu enempään.

Kaitsu67 25.04.2021 19:05

Nonni, nyt vaan sit metsään kokeilemaan...:D

Harriko 25.04.2021 20:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1446410)
Nonni, nyt vaan sit metsään kokeilemaan...:D

Juu, eiköhän sitä mennä kun taas ajoja järjestetään. Täytyy noita hieman vielä säädellä, näyttäis aika alas painuvan, ja koeajojen jälkeen sitten näkee pitääkö vaimennusta muuttaa. Jännityksellä kyllä odotan, ja odotukset on korkealla:)

Harriko 02.05.2021 17:19

Väritystä

4 Liiteet
Väriä pintaan, on kyllä hirvee homma suojata noi ei maalattavat kohdat. Kuivukoon tossa nyt hetken aikaa, sit pääsee siihen parhaaseen osioon, kasaamiseen:)

Repro 03.05.2021 08:48

RAL 5012?

Kaitsu67 03.05.2021 11:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1446632)
Väriä pintaan, on kyllä hirvee homma suojata noi ei maalattavat kohdat. Kuivukoon tossa nyt hetken aikaa, sit pääsee siihen parhaaseen osioon, kasaamiseen:)

Oon kans aina inhonnu tota maskaamista/teippaamista...

Harriko 03.05.2021 17:08

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1446643)
RAL 5012?

Enpä tiedä. On Tikkurilan värikartasta oheisella numerolla. Väri on muuttunut hieman vuosien saatossa, kun tuolta väribaarista ei saa kahtakertaa samaa väriä:D Hyvä maku värien suhteen Sullakin on:)

Harriko 03.05.2021 17:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1446648)
Oon kans aina inhonnu tota maskaamista/teippaamista...

Onneks nyt pääsee pulttaan uusia, huollettuja, korjattuja ja ennenkaikkea puhtaita osia paikoilleen:)

veijon-esso 04.05.2021 12:22

Pensselimaalaaja pääsee vähemmällä... paljon vähemmällä! ja kuitenkin kuraa pintaan ja naarmua kylkeen ekalla reissulla, niin ei se oo niin tarkkaa.! :D

Harriko 04.05.2021 16:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1446673)
Pensselimaalaaja pääsee vähemmällä... paljon vähemmällä! ja kuitenkin kuraa pintaan ja naarmua kylkeen ekalla reissulla, niin ei se oo niin tarkkaa.! :D

Juu, ja hyvä pensseli jälki on aina parempaa kuin huono ruisku jälki:D

Harriko 12.05.2021 16:56

Jarrupähkäilyä

2 Liiteet
Eihän ne vanhat jarruletkut enää yltäneet. Olin jo uusia tilaamassa, kun rupesin miettimään että kun ulosjoustot on maksimissaan, pitäisi jarruletkun olla 60 cm pitkä. Kun taas jousituksen ollessa pohjassa on siellä 50 cm ylimääräista jarruletkua valmiina takertumaan kaikkeen mahdolliseen. Ratkaisin homman sitten noin. Hieman sieppasi juuri maalattua pintaa ruveta työstämään, mutta äkkiäkös tuon maalaa uudelleen. Vaihdan vielä tuon teräspunosletkun vakiomittaiseen niin ei sitten ole ylimääräistä siinäkään. Että tämmöistä puuhastelua tänään:)

Harriko 16.05.2021 16:27

Venyttelyä

2 Liiteet
Kyllähän tuo tuosta vetristyi:) varsinkin etupään ulosjoustossa näkyy kehitystä parin vuoden takaiseen kuvaan. Nyt vielä hieman säätöä ja sit ensi lauantaina Kulmakorpeen testaamaan:)

Harriko 16.05.2021 17:38

Valmis tälläerää

4 Liiteet
Jännästi ne kaikki mahtui paikoilleen. Tallissa joka nurkassa osia ja kuitenkin ne kaikki mahtuvat pieneen autoon, kun vaan laittaa oikeassa järjestyksessä:) Tämmöinen siitä sit tuli.

artsi777 20.05.2021 06:03

Mikä tämän akseliväli on? Varmaan jossain kohtaa topiikkia kerrottukin, mutta en äkkiseltään löytänyt :)

Harriko 20.05.2021 08:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 (Viesti 1447216)
Mikä tämän akseliväli on? Varmaan jossain kohtaa topiikkia kerrottukin, mutta en äkkiseltään löytänyt :)

Noin100 tuumaa. Varmasti heittää hieman, kun on tuossa historiassa useampia muokkauksia:)

Timo_L 22.05.2021 20:10

Huomioiden varsin pieni rengaskoko, tämä on aina yhtä ihailtavan kykenevä etenemään maastossa. Osan varmaan tosin voi laittaa kuskinkin ansioksi, ei vain auton :D

Mielenkiinnolla odotan kun näkee miten tuo typpikeppimuutos vaikuttaa etenemiskykyyn.

offroadjouni 22.05.2021 21:09

1 Liiteet
Hyvinhän tuo eteni tänään, vaikka sivusta seuraajana en osaa sanoa mikä oli uusien typpitikkujen vaikutus. Useampi tunti taidettiin kuitenkin vinssata tuosta Kulmakorven Aavikon alkupäässä olevasta kuopasta johon auto pääsi putoamaan. Aikamoiset talkoot oli.

Harriko 22.05.2021 21:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1447281)
Huomioiden varsin pieni rengaskoko, tämä on aina yhtä ihailtavan kykenevä etenemään maastossa. Osan varmaan tosin voi laittaa kuskinkin ansioksi, ei vain auton :D

Mielenkiinnolla odotan kun näkee miten tuo typpikeppimuutos vaikuttaa etenemiskykyyn.

Voi kiitos, ihan tässä melkein liikuttuu:) typpitolpat toimi hienosti maastossa. Maantiekäytös vaatii kyllä vielä säätöä ja herkistelyä, sellaista pompottavaa menoa ja töyssyt tuntuvat kuin oisi säädöt huomattavasti raskaammalle vekottimelle:D

Harriko 22.05.2021 21:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 1447284)
Hyvinhän tuo eteni tänään, vaikka sivusta seuraajana en osaa sanoa mikä oli uusien typpitikkujen vaikutus. Useampi tunti taidettiin kuitenkin vinssata tuosta Kulmakorven Aavikon alkupäässä olevasta kuopasta johon auto pääsi putoamaan. Aikamoiset talkoot oli.

Juu, aina välillä lipsahtaa, mutta harvoin on noin tiukassa:) Kiitos ja iso selkään taputus kaikille savottaan osallistuneille:)

Harriko 01.06.2021 18:27

Palvelua

2 Liiteet
Eilen kävin 4x4parts:illa säädättämässä jousitusta hieman katuystävällisemmäksi. Tänään aamupäivällä soittelivat perään ja kyselivät, että miltä jousitus nyt tuntuu. Ompas hienoa asiakaspalvelua, iso peukku siitä:) Tarttui sieltä matkaan sit naru ja vinssikita, kun olivat niin sävy sävyyn:D

offroadjouni 01.06.2021 20:58

1 Liiteet
Unohdinkin laittaa tänne: poitsut teki Tomcatin legoista. Sopivan värisiä palikoita ei meinannut löytyä, mutta varapyörä ja pakoputki auttaa tunnistamisesa. :D

Harriko 01.06.2021 21:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 1447552)
Unohdinkin laittaa tänne: poitsut teki Tomcatin legoista. Sopivan värisiä palikoita ei meinannut löytyä, mutta varapyörä ja pakoputki auttaa tunnistamisesa. :D

Wau. Tarkkoja poikia, hienosti muistettuja yksityiskohtia. Hienoa saada uusi Sukupolvi harrastuksen pariin jo näin varhaisessa vaiheessa:)

JasuT 04.06.2021 19:42

Käväisi Tomcat pihassa tänään, kyllä omin silmin jokseenkin vakuuttavamman oloinen mitä kuvissa, joissa niissäkin kyllä näytti varsin tarkoituksenmukaiselta. Siististi rakennettu, viimeistely jotakin semmoista mihin voisi noissa omissakin edes joskus panostaa. Ja oli kyllä pienellä pojalla paljon kyseltävää kun laite poistui...

Oli kylilläkin huomioitu, parikin kysymystä tuli aiheesta että "mikä ihmeen Rooveri siellä pihassa oli"...

Harriko 05.06.2021 18:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JasuT (Viesti 1447656)
Käväisi Tomcat pihassa tänään, kyllä omin silmin jokseenkin vakuuttavamman oloinen mitä kuvissa, joissa niissäkin kyllä näytti varsin tarkoituksenmukaiselta. Siististi rakennettu, viimeistely jotakin semmoista mihin voisi noissa omissakin edes joskus panostaa. Ja oli kyllä pienellä pojalla paljon kyseltävää kun laite poistui...

Oli kylilläkin huomioitu, parikin kysymystä tuli aiheesta että "mikä ihmeen Rooveri siellä pihassa oli"...

Harriko 18.07.2021 21:27

1 Liiteet
Jahas, se sitten Kulmakorpi vaati veronsa:) oli ensimmäinen kerta kun vetari katkesi alamäessä:D

Harriko 19.08.2021 15:40

1 Liiteet
Eteen sais vielä lisättyä ulosjoustoja, mutta tuon ohjausvarren päiden nivelet on jo tapissa. Onkos kukaan nähnyt missään Rooveriin sopivia niveliä joissa olisi suurempi liikerata kuin noissa vakioissa. Toinen vaihtoehto ois tietysti sektorivarsi jossa ois enemmän mutkaa kuin tossa vakiossa.

Harriko 08.10.2021 16:22

Renkaat

3 Liiteet
Tuolla toisaalla aiemmin kyselin rengassuosituksia. No nyt on uudet kumit tallissa, ja useista hyvistä ehdotuksista päädyin tuommoisiin. Kiitos kaikille eri rengas vaihtoehtoja ehdottaneille, aika näyttää oliko valinta oikea.

Micco 11.10.2021 20:06

Mistä hommasit renkaat? Alkaa olla monesta paikasta varastot tyhjänä.

Harriko 11.10.2021 20:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Micco (Viesti 1451415)
Mistä hommasit renkaat? Alkaa olla monesta paikasta varastot tyhjänä.

Joo, oli aika erikoista että renkaista näyttää olevan tällähetkellä pula. Nää tuli kuulemma Andorrasta, ja oli matkalla muutaman viikon kateissakin:D

wikke 14.10.2021 16:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1451418)
Joo, oli aika erikoista että renkaista näyttää olevan tällähetkellä pula. Nää tuli kuulemma Andorrasta, ja oli matkalla muutaman viikon kateissakin:D

Itseasiassa ei. Nyt "korona aikoina" aika monesta harraste- ja askartelukamasta näyttää olevan "pulaa" tai jos ei nyt varsinaista pulaa, niin ainakin huonompi saatavuus ja pidemmät toimitusajat. Alkaen jo vaikka monista erästely tavarasta. Tokkopa offikamat suuri poikkeus tästä.

Harriko 14.10.2021 20:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 1451552)
Itseasiassa ei. Nyt "korona aikoina" aika monesta harraste- ja askartelukamasta näyttää olevan "pulaa" tai jos ei nyt varsinaista pulaa, niin ainakin huonompi saatavuus ja pidemmät toimitusajat. Alkaen jo vaikka monista erästely tavarasta. Tokkopa offikamat suuri poikkeus tästä.

No juu, näin se näyttää olevan:D Toivottavasti päästäisi taas pian normaaliin järjestykseen, noin muutenkin kuin tavara pulasta:)

Harriko 01.11.2021 18:14

Pikku puuhastelua

3 Liiteet
Tänään tuli hieman leikeltyä runkoa. Kyllä se näköjään kuluu runkokin kun sitä tarpeeksi kauan hieroo kiviä vasten, onhan se kyllä paikkapaikoin aika rutussakin. Tarkoitus leikellä noi vastaavat rungon mutkat kaikista neljästä kohtaa pois, ja liimailla 6 mm hardoksia tilalle, luulis olevan aikapaljon tukevampi kuin alkuperäinen:)
Laittelin mä sit noi renkaatkin valmiiksi. Maalatut kehät kiinni ja renkaan keskitys. Laitoin nyt nää sisärenkailla, kun ei noi kehät kestä kiristää niin että pysyis ilmat sisäpuolella:D

Harriko 30.11.2021 18:56

Jakis

2 Liiteet
Pieni väliprojekti. Purin ton jakiksen, kun ei tullut hyvä viimekerralla:) Holkitin ton keskiakselin kun oli kulunut reikä soikeaksi, korvasin paperitiivisteet Permatexillä kun näytti paperi hikoilevan öljyä läpi, sekä uusin vaihteiden valintapyörän. Laatikon ulinalle en löytänyt syytä, liekö sit toi yksi uusi ratas joka huutelee kun ei vielä sovi joukkoon:D

Harriko 01.12.2021 16:31

Vahviketta

5 Liiteet
Tämmönen siitä sit tuli. Vahvikepalat rungon iskuille altistuviin kohtiin. Materiaaliksi tuli 5 mm Hardox, tuskin enää kuluu puhki, tai painuu ruttuun. Hyvin piiloutuvat tuonne tukivarsien taakse. Sit vaan toista puolta tekeen:)

Kaitsu67 01.12.2021 22:44

Hyvä tuli :cool: Nyt sun pitää vielä maalata noi palkkihelmat uusika ku liian maastouskottavat ja pistävät silmään ;) :p :D

Harriko 02.12.2021 08:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1453579)
Hyvä tuli :cool: Nyt sun pitää vielä maalata noi palkkihelmat uusika ku liian maastouskottavat ja pistävät silmään ;) :p :D

Juu, ne maalataan sitten kun päästään telamaalausosioon:D:D niiden pohjia ei maalata ollenkaan, kun uusi maali lisää kitkaa, eikä ne sit luista kunnolla:D:D:D

Harriko 28.01.2022 16:34

1 Liiteet
Tämmönen tuli postissa. Kotimainen, ei niin kaunis kuin ulkomaan tuotteet. Nyt vaan ihmetteleen kuinka sen saa asemoitua tonne paikalleen ja liitettyä osaksi systeemiä:D

offroadjouni 28.01.2022 17:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1455596)
Tämmönen tuli postissa. Kotimainen, ei niin kaunis kuin ulkomaan tuotteet. Nyt vaan ihmetteleen kuinka sen saa asemoitua tonne paikalleen ja liitettyä osaksi systeemiä:D

Siihen voi vaikka liimata jonkun tarran kylkeen jos haluaa koristella.:D Nivelet on potentiaalinen heikko paikka - ei siis sen vuoksi että kokonaan pettäisi vaan että väljistyy nopeasti. Toivottavasti tähän saa uusia niveliä, ja vielä parempi jos on standardi koko että saa eri valmistajan tuotteita testattua.

Harriko 28.01.2022 18:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 1455600)
Siihen voi vaikka liimata jonkun tarran kylkeen jos haluaa koristella.:D Nivelet on potentiaalinen heikko paikka - ei siis sen vuoksi että kokonaan pettäisi vaan että väljistyy nopeasti. Toivottavasti tähän saa uusia niveliä, ja vielä parempi jos on standardi koko että saa eri valmistajan tuotteita testattua.

Juu, saa uudet sisukset, lukkorengas irti ja pullauttaa koko nivelen ulos. On standardi, mulla on tossa pienessä pyöräkuormaajassa samat nivelet vähän isompana vaan. Lisäksi on rasvanipoilla niin saa vedetkin ulos uittamisen jälkeen.

Harriko 30.01.2022 20:51

Mites ootte tehneet, jos raidetangon tai vastaavan liikerata on pienempi kuin hytikkasylinterin. Ootteko jotenkin ja miten rajoittaneet sylinterin liikerataa vai luottaneet että kyllä ne paikat kestää?

offroadjouni 31.01.2022 08:19

Itse ajelin joitakin vuosia ylipitkällä liikevaralla, eikä Jeepistä tietääkseni muuta hajonnut tuosta syystä kuin ehkä nievelet kului nopeammin. Rajoittaminen on kuitenkin niin helppo tehdä että ei kannata ottaa ylimääräistä riskiä rikkoontumisesta. Minä otin pätkän nylon-tankoa ja porasin siihen reijän joka on tiukka männän varren päälle. Asensin sylinterin niin, että maksimipituudella liikevara on hyvä, ja mitoitin nylon-stopparin niin että se rajoittaa minimimitan sopivaksi.

Edit: Paitsi että sinun sylkyssä on hitsattut nivelet? Noissa jenkkimalleissa on kierteillä kumpikin pää, joten stoppariholkki on helppo laittaa männänvarren päälle.

Harriko 31.01.2022 09:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 1455683)
Itse ajelin joitakin vuosia ylipitkällä liikevaralla, eikä Jeepistä tietääkseni muuta hajonnut tuosta syystä kuin ehkä nievelet kului nopeammin. Rajoittaminen on kuitenkin niin helppo tehdä että ei kannata ottaa ylimääräistä riskiä rikkoontumisesta. Minä otin pätkän nylon-tankoa ja porasin siihen reijän joka on tiukka männän varren päälle. Asensin sylinterin niin, että maksimipituudella liikevara on hyvä, ja mitoitin nylon-stopparin niin että se rajoittaa minimimitan sopivaksi.

Edit: Paitsi että sinun sylkyssä on hitsattut nivelet? Noissa jenkkimalleissa on kierteillä kumpikin pää, joten stoppariholkki on helppo laittaa männänvarren päälle.

Ok. Kiitos. Valmistaja suositteli rajoitinta sylinterin sisälle, jos tarvetta. Täytynee askarrella:)

veijon-esso 31.01.2022 09:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1455684)
Ok. Kiitos. Valmistaja suositteli rajoitinta sylinterin sisälle, jos tarvetta. Täytynee askarrella:)

Mä tein rajottimen siihen ulkopuolelle, varren päälle holkki. Teräksestä tein, halkaistavan, mitoitin tarkkaan, laitoin paikalleen ja testasin. Liikevaran hienosäätö ja hitsasin holkin kasaan. Oon nähny jossain valmiita halkastavia holkkeja joissa oli kuusikoloruuvit millä se tuli kasaan.

Sisäinen holkki ehkä parempi, mut varmuudella työläämpi! :D

Harriko 31.01.2022 09:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1455685)
Mä tein rajottimen siihen ulkopuolelle, varren päälle holkki. Teräksestä tein, halkaistavan, mitoitin tarkkaan, laitoin paikalleen ja testasin. Liikevaran hienosäätö ja hitsasin holkin kasaan. Oon nähny jossain valmiita halkastavia holkkeja joissa oli kuusikoloruuvit millä se tuli kasaan.

Sisäinen holkki ehkä parempi, mut varmuudella työläämpi! :D

Voipi olla ton sylkän avaaminen helpompi homma kuin holkin halkaiseminen:) samalla saan tyydytettyä pohjatonta uteliaisuutta. Täytynee kattoo kumminpäin toteutan

Sorjonen 02.02.2022 20:00

Itse leikkasin sylinteriputken pään irti ja sen jälkeen leikkasin sylinteriputken sen verran mitä halusin liikettä lyhentää, samalla lyhensin myös sylinterinvarren. Nopee oli noinkin muutos tehdä ja ei ees vaikea.

Harriko 02.02.2022 22:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sorjonen (Viesti 1455769)
Itse leikkasin sylinteriputken pään irti ja sen jälkeen leikkasin sylinteriputken sen verran mitä halusin liikettä lyhentää, samalla lyhensin myös sylinterinvarren. Nopee oli noinkin muutos tehdä ja ei ees vaikea.

Tuo ois varmaan se paras tapa, mutta kuullostaa työläältä. Puran nyt ensin ton sylkän, ja katotaan sitten kuinka ratkaistaan.

tjl 03.02.2022 20:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 1455683)

Sisäsellä holkilla minäki lyhetäny liikettä,en tosin autossa vaan klapikoneessa yms.

Harriko 03.02.2022 21:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tjl (Viesti 1455803)
Sisäsellä holkilla minäki lyhetäny liikettä,en tosin autossa vaan klapikoneessa yms.

Juu, ja mä joudun rajoittamaan maksimipituutta niin se sisäinen holkki on oikeastaan ainoa järkevä ratkaisu, jos ei lähde lyhenteleen ja hitsaileen:)

Harriko 08.02.2022 15:46

Sovitus

2 Liiteet
Ensimmäinen sovitus. Tuolla murikan pohjassa on pari reikää joihin ajattelin suon sylkän toisen pään ankkuroida, meinasin tuossa kuvassa näkyvään lätkään hitsata holkin ja siitä läpipultilla murikkaan kiinni, tässä se etu että tuon lätkän voi kiinnittää myös toissellakin ruuvilla jolloin se tukisi tuota kiinnitystä. Toinen vaihtoehto olisi sorvata ruuvi jossa olisi 20 mm paksu kierteetön osa sylkyn kiinnitykselle ja tämän jatkona kierteytetty jatko jolla sen voisi kiinnittää murikkaan, mutta kestääkö m12 itsekseen:confused: Toisen pään kiinnitin alkuperäisen ohjausiskunvaimentimen kiinnikkeeseen, tässäkin mietityttää kestävätkö noi 8 mm paksut lenkit. Mielipiteitä otan mielelläni vastaan:)

Kaitsu67 08.02.2022 15:57

No itse ainakin laittaisin vahvemmat pultit 12.9 esim. ja 88:it unohtaisin.

Mitään enempi tietämättä :D mutta tässähän kysyttiinkin mielipidettä :p

veijon-esso 08.02.2022 17:04

Ei mielellään sylinterin päähän "toispuoleista kiinnitystä, nitkuttelee pultin sököks. Eli tuplakorvakkeet oltava siellä akselin päässäkin. Mulla on muistaakseni 20mm pultit sylkyn päissä, sopivan mittaset pultit että on kierteetön osuus korvakkeita ja sylkyn laakeria vasten. Ei oo väljistynyt kevyessä ajossa.

Toi raidetankokiinnitys voi ruveta lipsumaan, mutta se ei tavallaan ole vaarallista. Siinähän vaan keskikohta katoaa ja ehkä se tehostaa sit "seinää päin" toisessa laidassa, mut eiköhän se vaan lipsu siinä vaiheessa uudestaan.. :D

Joku tollanen kiinnitys voi pitää paremmin, mutta laittasin tohonkin kaksi korvaketta ja sylkky siihen väliin.
https://www.amazon.com/PSC-Steering-.../dp/B01BQHQGNU

Ja koita saada sylkky niin samansuuntaiseksi kuin mahdollista tuon raidetangon kanssa, ettei se yritä pyörittää tankoa kun käännät eestaas.

.

Harriko 08.02.2022 18:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1455955)
Ei mielellään sylinterin päähän "toispuoleista kiinnitystä, nitkuttelee pultin sököks. Eli tuplakorvakkeet oltava siellä akselin päässäkin. Mulla on muistaakseni 20mm pultit sylkyn päissä, sopivan mittaset pultit että on kierteetön osuus korvakkeita ja sylkyn laakeria vasten. Ei oo väljistynyt kevyessä ajossa.

Toi raidetankokiinnitys voi ruveta lipsumaan, mutta se ei tavallaan ole vaarallista. Siinähän vaan keskikohta katoaa ja ehkä se tehostaa sit "seinää päin" toisessa laidassa, mut eiköhän se vaan lipsu siinä vaiheessa uudestaan.. :D

Joku tollanen kiinnitys voi pitää paremmin, mutta laittasin tohonkin kaksi korvaketta ja sylkky siihen väliin.
https://www.amazon.com/PSC-Steering-.../dp/B01BQHQGNU

Ja koita saada sylkky niin samansuuntaiseksi kuin mahdollista tuon raidetangon kanssa, ettei se yritä pyörittää tankoa kun käännät eestaas.

.

Mulla oli siinä lätkässä joka tulee murikkaan kiinni korvakkeet molemmille puolille, mutta silloin kääntyy toi sylkyn silmukka pystyyn ja sylkky ottaa raidetankoon kiinni. Tän vois välttää viemällä sylkyn pois murikan alta, mutta silloin sylkky on liian paljon erilinjassa raidetangon kanssa. Ehkä mä teen sellasen läpän tosta lätkästä siihen kiinnitysruuvin toiselle puolelle. Toi kiinnitys raidetankoon ei lipsu, tossa kuvassa ei näy mutta siihen tankoon on sorvattu urat joihin noi lanka lenkit uppoo. Jos noi 8 mm langat kestää niin silloin toi pää toimii.

Harriko 08.02.2022 18:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1455953)
No itse ainakin laittaisin vahvemmat pultit 12.9 esim. ja 88:it unohtaisin.

Mitään enempi tietämättä :D mutta tässähän kysyttiinkin mielipidettä :p

Juu, ei käytetä tinapultteja:)

Sivu luotu: 00:49 (GMT +2).