Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Brygin LäJä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77255)

BryGgi 22.12.2012 14:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 951181)
Se on kai teiltäpäin tosiaan sama käydä tuolla tai Helsingissä, about sama matka.

hiuka lyhempi tuonne ruottiin:D

Mutta koneen hinta vaan tuolla helvetin paljon halvempi. Eli kannattava lenkki.

BryGgi 22.12.2012 15:56

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120546

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120547

Fiksumpi antaa periksi. Kysymysten tulva jatkuu. vääntynyt ja oikealla oleva kanki on otettu nyky koneesta, ja tuo vasemmanpuoleinen on purkaamolta haettu. männäntappi ja alapää saman kokoinen kuuin omissa, mutta tuo on useamman millin paksumpi joka suuntaan, siis mitä ihmettä? ja on varmasti vaparista lähtlöisin kun itse sen koneen purin.. ? pitänee hakea kaikki kanget ja vaihtaa kaikki kerralla tuohon jytkyyn malliin eikö?

Wille87 22.12.2012 16:08

sama kait ne on hakee kaikki sieltä.

BryGgi 22.12.2012 19:54

Juu tuli haettua loputkin, eipähän tule painoeroa ja pahoja viboja koneeseen, sitten alkoi mittailu, niin totesin että nuo uudet veivit on jokasuuntaan toistamilliä riskimpiä. ELi saattaajoku välimallin kone jossa ollu turbomallin vahvuiset veivit.

BryGgi 22.12.2012 20:01

Niin ja huomenna sitten samaan syssyyn tiputan tuon laatikon pois ja vauhtiksen sorvaan ihmisten mittoihin. Näkyy tuo pumppu osaavan pitää ittesä käynnissä, niin teen keposemman pyörän niin saa hiukan tuota virkeyttä kierrosten nostoon. Todellä säälittävän kuuloinen tuo koneen kierrosten nousu tuolla vauhtiksella

Dectane 22.12.2012 20:23

No perskele, sullahan rupes vastustaa :D

pee 22.12.2012 20:23

mil on n. 10 km ... eikö ?

BryGgi 22.12.2012 21:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 951269)
mil on n. 10 km ... eikö ?

Nyt en pysyny kärryillä?Täh Häh

Ja en nyt sanoisi vastustamiseksi. OLikeastaan helvetin hyvä. Tulee tiukemmat veivit tilalle, ja samaan konkurssiin tulee vielä kunnon vauhtis samalla, kun ei olisi ehjän koneen takaa kehdannut heti alkaa vauhtista sorvaamaan, nyt kehtaa :D

-MaTTi- 22.12.2012 21:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi (Viesti 951296)
Nyt en pysyny kärryillä?Täh Häh

No tuossa ruottin myynti-ilmossa on ilmotettu kilsat 27.401 Mil eli 274010 km.

BryGgi 22.12.2012 21:22

Kyllä. näin on, minä jo mietin että mitä armeijan hommia Velho tähän sotkee nyt :D Eläkä hamuile tuota konetta minun nokan edestä.. PRKL:D

pee 22.12.2012 22:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi (Viesti 951311)
Kyllä. näin on, minä jo mietin että mitä armeijan hommia Velho tähän sotkee nyt :D Eläkä hamuile tuota konetta minun nokan edestä.. PRKL:D

en en - mä aion sekoittaa pakkaa seuraavaks cdi tekniikan siirtämisellä 70 lukuseen ;)

Hailux 22.12.2012 23:25

jos se on vaan niin että toyota hylkii mersua :) :)

H_Nietu 23.12.2012 00:57

Villi veikkaus kun tota kuvaa kattelee....

Periksi antanut veivi joka suuntaan solmussa. Miltäs näytti k.o sylinterin palotila? Männän laki kyljestä ennen renkaita aivan puhdas. Näytäis siltä että männän ja kannen välissä on ollut jotain nestettä ja venttiilit kiinni kun olet pyöräyttänyt koneen käyntiin. Tarkasta kansipahvi ja suutin ettei ole jäähdytysneste tai kiisseli päässyt tekemään vauriota.
Mulla on rata-auton kanssa myös samanlaisesta tapauksesta kokemuksia kun lähti hyvin kolmella käyntiin ja neljännellä tuli äkkipyssäys ja veivi mutkalle. Oli äärirajoille portattu kanava alukannesta antautunut ja jäähdytysneste päässyt sylinteriin.
Ahtopaineet ei mun mielestä riko yhtä veiviä noin rajusti vaan kaikissa olisi antautumisen merkkejä jos veivejä olisi kiusattu kriittisellä ahtopaineella. Tosin voin olla väärässäkin.

BryGgi 23.12.2012 07:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 951343)
en en - mä aion sekoittaa pakkaa seuraavaks cdi tekniikan siirtämisellä 70 lukuseen ;)

Jos minulla tulee se ruottin keikka, niin samalla tulisi suomeen CDI mosakin'? näkyi nekin kohtuu halpoja olevan tuolla purkaamolla, mutta taitaa tosin olla fiksuin ostaa koko auto tuossa projetkissa?

Nietu, voisi olla mahdollista että ennne turboaikaa oisi ottanut kone siipeensä, juurikin ykkösen osalla nestettä männänpäälle ja käyntiin. Ei vain tullu niin tarkasti katottua tuota dekkitasoa kun onnessani tuota kasasin, puolikin milliä riittää että on alku ja sitten helpolla vääntyy loput.Ja nyt varmasti on laki puhdas ku tyti dieselin puoliksi palamattomana ulos putkesta.

pee 23.12.2012 09:16

^^^^^
kiitos ajatuksesta, mä kyl tarviin koko auton johtosarjoineen ja takakelkkoineen ... mut ei siitä sen enmpiä tässä ...

jaksamisia rojektiin !

pulu 23.12.2012 10:57

no johan toi pata vastustaa...omas virvelis toi kattila on kestänny hyvin,se nostettiin pumpun ja ahtimen vaihdon jälkeen keulalle ja on saannu tennarii oikeen olan takaa,ja mun rojektis on enempi työn alla sen ajettavuus ku japanin poika ei ole suunnitellu sitä moisille tehoille..nyt tosin aattelin et laitan tohon kattilaan uuden nokka ketjun ja rempautan suuttimet,mut kun täs ny läyhätän kestävyydestä ni tietenkin ajokauden alus narahtaa koko kattila..!

BryGgi 23.12.2012 19:32

Noniin, uudet veivit laakeroitu ja männitetty, eri tukevalta vaikuttaa!

SItten pikku puhdehommana tiputettiin laatikko poikkeen ja vauhtis ja eikun koneistamaan, 4-5kg lähti painoo poikeen, joten nyt puhutaan 17kg painoisesta limpusta. enempää ei pikku työlla painoo saanu poikkeen että sopii kaikki olemaan vielä paikoillaan kuten pitää. jospa se hiukan toisi tuota leikkisyyttä koneeseen :D

Laatikko on taas paikoillaan asetelmineen kaikkineen.

JariKoo 23.12.2012 20:21

Siellä pajassa ei näköjään lyödä hanskoja tiskiin pienien vastoinkäymisten kohdalla ja ruveta ryyppäämään, ei voi kuin suu pyöreenä ihmetellä tuota innokkuutta ja aikaan saamista...:). Tip tap peukkuja ylös!

BryGgi 23.12.2012 20:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JariKoo (Viesti 951667)
Siellä pajassa ei näköjään lyödä hanskoja tiskiin pienien vastoinkäymisten kohdalla ja ruveta ryyppäämään, ei voi kuin suu pyöreenä ihmetellä tuota innokkuutta ja aikaan saamista...:). Tip tap peukkuja ylös!

Jos yhtään olisin viinaan menevä niin olisin jo ratkennut useaan otteeseen :D Eipä tuommoiselle mitään mahda. Ja positiivisia puoliakin enemmän ilmeni samalla, oli epähuomioissani laittanut yhteen veiviin laakeriliuskat väärin. Kova laakeriliuska olikin alaouolella eikä yläpuolella :D Olisi saattanut kato sille nopsaan tulla.

pee 23.12.2012 22:08

Peukku !

positiivisella asenteella, vaikeuksien kautta ylivoimaiseen huipentumaan !!!

BryGgi 24.12.2012 06:35

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120586

Bigger, better and stronger!

Bj Andy 24.12.2012 09:30

Jätkällä on kyllä hyvä pössis pöndellä!

Joku heikkohermosempi ois varmaan siinä vaiheessa kun kone alkoi kolistamaan, kierrättäny vian ulos ja sen jälkeen voivotellu kohtaloaan...

Hyvä meininki.:D

Porvoon Hilma 24.12.2012 09:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi (Viesti 951227)

Kiertokangesta näyttää tullee kierokanki :eek:

Great respect, itelläni ei riittäisi osaamista tän tyyppiseen remonttiin.

BryGgi 24.12.2012 10:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 951817)
Jätkällä on kyllä hyvä pössis pöndellä!

Joku heikkohermosempi ois varmaan siinä vaiheessa kun kone alkoi kolistamaan, kierrättäny vian ulos ja sen jälkeen voivotellu kohtaloaan...

Hyvä meininki.:D

:o No kyllä se kone saikin runtua kun alkoi kolisemaan, kun epäilin aluksi tuota suutinta että ois auki jääny

nyt on alakerta nipussa ja kansi viimesilausta vaille myös päällä. Kyllä se huomenna pyörii..

BryGgi 25.12.2012 16:58

Noniin, kone pyörii kuten oli puhe, yksi imuventtiili supsutteli, mutta miettiköönsä tekojansa nokan puristuksessa yön yli jos se olisi järkiinsä tullu. Laittelin samalla tiivisteet kiiinni oviin, niin eteen kuin taaksekin. Jos ei ihan niin hirvee veto kävis ja oivet kolisis niin perkeleesti..

Sivu luotu: 00:52 (GMT +2).