Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   1400 €uron huolto normaalia ? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99086)

JJ90 11.07.2012 20:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 896824)
-70 vw kuplan öljy huolto itse tehtynä. 2,4 litraa mineraali öljyä 7,2 euroa :p :D

Vaihdoitko propun tiivisteen uuteen vai hehkutitko kuosiin?:D

Nerd-O 11.07.2012 21:28

Kaveri osti 07 uuden bmw 525:sen. 100tkm se sillä ajeli. Koskaan ei ollut huollon hinta alle 1500e. Kallein huolto oli joku vajaa 3000e. Merkkihuollossa joka kerta huollatti. Yritin siltä kysellä mikä hemmetti siellä noin paljon maksaa niin ei se tiennyt. Huoltokirjakin oli avaimessa sisään rakennettuna. Mut ainakaan minä en noin paljoa olisi huollosta maksanut.

Itse tehtynä Golfin 50tkm huolto maksoi n.100e. Sisältäen kaikki suodattimet ja longlife öljyt.

toyota4x4 11.07.2012 21:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Comax (Viesti 896766)
Ihan mielenkiinnosta, oliko tuo 100tkm huolto vai kuuluiko siihen hieman muutakin? :eek:

Tuolta atoyalta katottuna bemari vissiin käyttää voiteluaineena jotain viime vuosisadalla uponneesta hylystä nostettua shampanjaa, kun pitää melkeen 200€ öljynvaihtohuollosta köyhtyä?

Kilpailuttaminen kannattaa aina ja onneksi tuon vanhemman saa pääasiassa huollettua itte, siitä en kyllä tiedä onko se halvempaa, kun tuntuu, että ensimmäisenä menee aina 100-200€ sopiviin työkaluihin..

en muista tarkalleen.. mutta uusi kytkin ja kaikki jarru osat uudet tais olla ainakin,, ihan kysymättä oli huoltanu kun ne kuuluu vaihtaa niissä kilometreissä jos on kuluneet.
..98 mersuun pelkkä laatikko öljyn vaihto mersu liikkeessä 1016euroa viime kuussa.

hena 12.07.2012 06:31

Tässä edullisempi vaihtoehto sille hiukkassuodattimen vaihdolle http://www.liqui-moly.de/liquimoly/w...szi8qcaut.html

Palde 12.07.2012 11:30

Jep, ei noki tuota ongelmia ...vaan kun noki palaa syntyy tuhkaa , joka tukkii tuon hiukkasloukun !

Mutta tosiaan sen poistaminen ei aiheuta ongelmia ...eli datanikkari sorkkii ohjelmaa ja kas pönttö on aivan turhake ...

0ltzi 12.07.2012 16:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 (Viesti 896866)
Vaihdoitko propun tiivisteen uuteen vai hehkutitko kuosiin?:D

ei perhana vanhalla mentii. ei raaskinu uutta laittaa :D

454SS 12.07.2012 19:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 896901)
Kaveri osti 07 uuden bmw 525:sen. 100tkm se sillä ajeli. Koskaan ei ollut huollon hinta alle 1500e. Kallein huolto oli joku vajaa 3000e. Merkkihuollossa joka kerta huollatti. Yritin siltä kysellä mikä hemmetti siellä noin paljon maksaa niin ei se tiennyt. Huoltokirjakin oli avaimessa sisään rakennettuna. Mut ainakaan minä en noin paljoa olisi huollosta maksanut.

Itse tehtynä Golfin 50tkm huolto maksoi n.100e. Sisältäen kaikki suodattimet ja longlife öljyt.

Täyttä paskaa tämä tarina.

1). 2007 Bemarissa ei ole sähköistä huoltokirjaa mutta avaimesta saa kyllä luettua vuorossa olevat huollot. Tehdyt toimenpiteet merkitään ihan kynällä paperiseen kirjaan.

2). Autossa huoltotarpeenmukainen huolto-ohjelma eli auto pyytää tarvittavat huollot. Riippuu ajotavasta, ajasta ja kilsoista. Yleensä noin 30tkm kohdalla vaihdetaan moottoriöljyt ja raitisilmasuodatin, ja ei maksa 1500 euroa merkkiliikkeessä.

3). ei päästä lähellekään kolmea tonnia vaikka tekisi kaikki huollot kerralla. Korjauksethan onkin sitten asia erikseen.

HANE 12.07.2012 19:26

Toisissa automerkeissä ei ole kun "huoltoa" niissä ei ole vikoja.
.
.
.
ja tosi paljon autoista tietäviltä kuulee notta tojotassa tankkaaminenkin on remonttia :D

mikaelt 12.07.2012 22:31

Vuonna -94 hajos vaihdelaatikko Kadetista, vm -88...uus laatikko Opelilta 23 000mk! Auto oli maksanut 35 000mk! Käytetty sitte löyty...Sanovat ooppelin huollossa että lootia hajoo itestää 2-3 kpl vuodessa, muut kolareissa ja sillon aina auto lunastukseen.

Mikki 13.07.2012 09:42

Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen, niinihan "normaalissa" hinnoissa huitelee merkkipajalla.

Iso huolto yleisesti n. 500-600€, siihen hihna toinen mokoma ja sitten jarrupalat ja vinkkarit ruttuun ja 1500€ lapaseen ja pihalta pois...

Ko. työnjohtajana toimiessani etsin aina "parasta" mitä organisaatio tarjoaa edullisena "pakettitarjouksena" ja S-sarjan Mersu V8 koneella voitti. Tulppien vaihto huollon yhteydessä (lisätyö*) 924,00€ :eek::eek::eek:
Hinta oli 2½vuotta sitten MB asiakaslehdessä...

Siinä muuten purkka stoppaa isommallakin kiholla ja leuka kopsahtaa pöytälevyyn melko herkästi....

Mutta omakohtainen pommi oli kun 2002 S80 diitselissä mökkitiellä löydettiin kanto/kivi johon katalysaattori päätti elämänsä --> 4700€ ja käsi taskuun suurien kyynelien valuessa....:D:D:D

Heikki L 13.07.2012 10:55

huh huh, kyllä pitää tiliä tehdä että olis varaa tommosia autoja ylläpitää:)
Onneks noita yykaakoolmosia ja nelosia on vielä liikenteessä niin ei tarvii pistää käsiään tollasiin paskakasoihin.

Mikko_L 13.07.2012 11:15

Vähän Ot mut tuli mieleen et helsingin bussien hiukkas pöntöt putsataan liepeällä ja höyryllä eräässä firmassa. Neet on ostanut muutamia uusia kiertoon ja vaihtavat vaan pesusta tuleen pöntön tilalle ja vievät tukkosen pesuun. tulee kuulemma ku uus.

Tojo4wd 13.07.2012 13:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L (Viesti 897322)
Vähän Ot mut tuli mieleen et helsingin bussien hiukkas pöntöt putsataan liepeällä ja höyryllä eräässä firmassa. Neet on ostanut muutamia uusia kiertoon ja vaihtavat vaan pesusta tuleen pöntön tilalle ja vievät tukkosen pesuun. tulee kuulemma ku uus.

Olen kuullut että jossain käännetään se pönttö toistepäin kun menee tukkoon ja taas kulkee.:D

patroltd 13.07.2012 15:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 897298)
Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen, niinihan "normaalissa" hinnoissa huitelee merkkipajalla.

Iso huolto yleisesti n. 500-600€, siihen hihna toinen mokoma ja sitten jarrupalat ja vinkkarit ruttuun ja 1500€ lapaseen ja pihalta pois...

Ko. työnjohtajana toimiessani etsin aina "parasta" mitä organisaatio tarjoaa edullisena "pakettitarjouksena" ja S-sarjan Mersu V8 koneella voitti. Tulppien vaihto huollon yhteydessä (lisätyö*) 924,00€ :eek::eek::eek:
Hinta oli 2½vuotta sitten MB asiakaslehdessä...

Siinä muuten purkka stoppaa isommallakin kiholla ja leuka kopsahtaa pöytälevyyn melko herkästi....

Mutta omakohtainen pommi oli kun 2002 S80 diitselissä mökkitiellä löydettiin kanto/kivi johon katalysaattori päätti elämänsä --> 4700€ ja käsi taskuun suurien kyynelien valuessa....:D:D:D

S80 katista ois selvinny 20:llä ku ois tempassu putkeen vanhan bensavolvon katin kuoret ja ois saanu vielä muutaman hepan kaupan päälle.
Kyllä ottaa aikaa ennenkuin mun autosta löytyy minkäänlaisia hiukkasloukkuja.
Virittämiseen voi toki laittaa rahaa, siinä saa jotakin vastinetta:D

baxxter 13.07.2012 21:14

Eihän merkkiliikkeissä voi kallista olla, jos ne tulee tulevaisuudessa hoitamaan katsastuksetkin puoli-ilmaiseksi :)

Palde 13.07.2012 22:15

Joo, en tienny et mun autossa on hiukkasloukku ...en aikasemmin ees tienny mikä se on :)
No nyt tiedän ...mun käytössä olevassa BJ:ssä ei ole mitään loukkuja ...pakoputkikin on vaan 1,5 m pitkä budjettisyistä :):):)

-MaTTi- 14.07.2012 22:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt (Viesti 897229)
Vuonna -94 hajos vaihdelaatikko Kadetista, vm -88...uus laatikko Opelilta 23 000mk! Auto oli maksanut 35 000mk! Käytetty sitte löyty...Sanovat ooppelin huollossa että lootia hajoo itestää 2-3 kpl vuodessa, muut kolareissa ja sillon aina auto lunastukseen.

5 vuotta sitten oli pari munakadettia pihassa, toinen ei maksanu mitään, riitti kun haki pois ja toinen 5 €. Leimakuntoon saattamiseen meni muutama kymppi yhteensä.

Jännä miten jossain vaiheessa about rippikouluiässä, tällasen perus-kehonsiirtimen arvo tippuu alle romuraudan hinnan. :)

-MaTTi- 14.07.2012 22:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja patroltd (Viesti 897368)
S80 katista ois selvinny 20:llä ku ois tempassu putkeen vanhan bensavolvon katin kuoret ja ois saanu vielä muutaman hepan kaupan päälle.

Juuri näin, tai vaikka lainkuuliaisempi vaihtoehto olis ollu tinata 80 €:n E-leimattu tarvikekatti tilalle. Olis jääny 4600 € johonki oleellisempaan. Diisseli ilman hiukkasloukkua kun ei tiedä hölökäsen pölläystä onko siellä kattia vai ei, eikä sitä huomaa savumittauksessa sen enempää.

pjtk 15.07.2012 00:08

Eihän se oo hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Ite käytin skeidan (skoda) aikonaan merkkihuollossa, jossa tehtiin niitä näitä, jos tehtiin. Hinta 400€ ja sitä pidin tyyriinä. Kyllä mä ite osaan öljyt ja tuulilasin pyyhkiät vaihtaa sekä osaan lisätä pissapoikaan ja syylariin vettä/viinaa. 1400€ kaukana järjen ulottumattomissa.
Ite oon ajatellu ostavani Skeidan tilalle semmosta minkä itse pystyy huoltaan ja korjaan helposti.

Kala92 15.07.2012 07:48

.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 897699)
Eihän se oo hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Ite käytin skeidan (skoda) aikonaan merkkihuollossa, jossa tehtiin niitä näitä, jos tehtiin. Hinta 400€ ja sitä pidin tyyriinä. Kyllä mä ite osaan öljyt ja tuulilasin pyyhkiät vaihtaa sekä osaan lisätä pissapoikaan ja syylariin vettä/viinaa. 1400€ kaukana järjen ulottumattomissa.
Ite oon ajatellu ostavani Skeidan tilalle semmosta minkä itse pystyy huoltaan ja korjaan helposti.

Et vissiin uutta autoa meinaakkaan ostaa :D

lacrits68 15.07.2012 08:16

moi!

Eikös moneen autoo saa uutena tehtyä "huoltosopimuksen" jonka pitäsi "tasoittaa" tuota €€€€ suuruista korjaamokäynti laskua? :D

//Janne

Pete 15.07.2012 08:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 (Viesti 897731)
moi!

Eikös moneen autoo saa uutena tehtyä "huoltosopimuksen" jonka pitäsi "tasoittaa" tuota €€€€ suuruista korjaamokäynti laskua? :D

//Janne

No nama "huoltosopimukset" ovat nimeonomaan se syy korkeisiin normaalihuoltohintoihin... Niiden erotuksesta muutan nakee paljon hinnoissa on ilmaa ja kylla niista soppareistakin firmalle jaa muutakin kuin ylahuuli kateen

NewJuhani 15.07.2012 18:08

Lainaus:

Tais kaveris kusettaa sua!

Vonikka 15.07.2012 22:53

Lainaus:

Tähän jo muutama puuttuikin mutta kerrotaas jotain kokemuspohjaista.. Meillä on rouvan käyttöautona kyseisen ikäinen 535d ja siihen vaihdettiin 150tkm huollossa käytännössä kaikki mahdollinen huoltoon kuuluva plus lisäksi vaihdettiin laatikko ja peräöljyt minun pyynnöstä ja silloin huoltohinta bmw liikkeessä oli 1600eur...

ugly_hj 16.07.2012 00:06

Lainaus:

itellä saman mallin 530d ja eipä ole tarvinnut maksaa likikään noita hintoja edes merkkihuoltoon.

Sivu luotu: 03:27 (GMT +2).