Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Savukone Pickup Patrol (Evo3:kö?) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=96952)

Sami89 10.05.2012 22:12

Tulipas tuossa muuten mieleen että..
-noi paten omat akselithan pitää tietty nyt muutoskatsastaa tohon kun ottees on tojon aksulat..?
-mitens lisääntyyk noi muutos prosentit nyt kun "muuttaa" siihen omat akselit?
-paljon noi prosentit saa nykypäivänä olla? Nyt on 33%.
-Pitääkö takavinssi merkata otteeseen kun etuvinssi jo on?

Ois paljon helpompaa ku sais kaiken kilpii samal taval ku venäjällä..:D Tukku ruplii tai pari pottuu votkulii ni katsuri ois tyytyväinen.. :D:D

aslakki 10.05.2012 22:53

miulle joskus tympee inssi muris takavinssist et tää kyl jo vaatis muutoskatastuksen, ootin kuukauden ja menin toiselle konttorille :D ...onks se etukela niinku huoltovarustuksena vai iha muutenvaan kirjattu ylös? ...eihä kattotelineitä tai pohjapanssariakaan tartte otteeseen merkitä :D

Sami89 10.05.2012 23:09

Ottees luki muistaakseni että
Lisävarusteet: vinssi
Mut tolla nyt ei on mikään hätä kun ei sit vinssiä oo viel ees kukaan ostanu, saati sit et kytkeny kiinni..:D:D

vilenius 11.05.2012 05:47

toi vinssin muutoskats on niin katsurista kii, ite ku muutoskats alustaa kysyin samalla et pitäskö vinssi merkitä otteeseen niin tuumas vaa et miksi ihmeesä, ei ole kuulemma perustetta miksi vinssi pitäs leimata.

Samsonite 11.05.2012 16:14

MQ 160 on ainakin etuakselipaino meleko kintaalla mekaanisen ja vinssipuskurin kera. Jopa ylikin menee.

smgt 11.05.2012 16:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vilenius (Viesti 880489)
toi vinssin muutoskats on niin katsurista kii, ite ku muutoskats alustaa kysyin samalla et pitäskö vinssi merkitä otteeseen niin tuumas vaa et miksi ihmeesä, ei ole kuulemma perustetta miksi vinssi pitäs leimata.

täällä tuumattiin että jos se tulee ulommas kuin mitä puskuri niin kokonais mitta täytyy muuttaa.
mutta eipä se näyttäny silti kiinnostavan :)

Sami89 11.05.2012 16:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 880618)
MQ 160 on ainakin etuakselipaino meleko kintaalla mekaanisen ja vinssipuskurin kera. Jopa ylikin menee.

tossahan on siis mekaaninen jo edessä ja kierrejouset.. ja molemmat otteessa. Ihmettelin vaa ku toi vinssikin on merkattu siihen..? Ei oo ennen tullu moista vastaan.. tiiä sit miten noissa pajeron tukivarsissa kantavuus riittää mut niillä toi on ainaki katsastettu.:p

jv 12.05.2012 09:01

Pajeron varsissa riittää varmasti painot. Ja vinssi on merkattu otteeseen sen takaa et jos ajaa kolarin ja vinssi menee paskaks nii vakuutus sen korvais. Tosin saattaa olla et särkyy jotain muutakin siinä rytäkässä

Sami89 12.05.2012 09:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 880826)
Pajeron varsissa riittää varmasti painot. Ja vinssi on merkattu otteeseen sen takaa et jos ajaa kolarin ja vinssi menee paskaks nii vakuutus sen korvais. Tosin saattaa olla et särkyy jotain muutakin siinä rytäkässä

Eipä tolla nyt taida kolaroimaan pystyä ku se vaan seisoo tuolla pukkien päällä..:D:D
Mut mitens ne muutos prosentit? Paljon niitä saa olla ja mitä niille käy kun vaihtaa orkkis osia tilalle? Järjellä ajateltunahan pitäis vähentyä? Mut tän valtion lait ja järki ei oo ainakaa tähän asti mahtunu samaan lauseeseen..:eek::rolleyes:

smgt 12.05.2012 09:58

mulla on epäilys että prosentit nousee...
jossakin oli puhetta täällä foorumilla että kolari korjauksessakin nousee jos osia vaihtamalla korjaa.

toki kumpaakin voi vaikuttaa katsurin päivä :)

Late_ 12.05.2012 10:28

Kyllä mun järjen mukaan jo kertaalleen vaihdettuja osia saa vaihdella niin moneen kertaan kuin haluaa prosenttien siitä muuttumatta..

Sami89 12.05.2012 11:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Late_ (Viesti 880843)
Kyllä mun järjen mukaan jo kertaalleen vaihdettuja osia saa vaihdella niin moneen kertaan kuin haluaa prosenttien siitä muuttumatta..

Toihan kuullostaa järkevältä. Mietin vaa että nyt kun noi tonne katsastaa ja jos prossat nousee ni alkaa sit jo tulee seinä vastaan ku niitä porttoja sinne seuraavaks tunkee.. :D kun ei noikaan kuitenkaan kestä mun käyttöä..:p:p vaikka ihan nätisti aina tukeekin ajettua..:rolleyes::D

MotorPsycho 12.05.2012 14:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Late_ (Viesti 880843)

kyllä sen näin pitäisi mennä. sanot vaan että alkuperäiset akselit menevät takaisin alle.

Sami89 12.05.2012 15:05

Minust jotenki tuntuu et pitää ottaa eväät mukaa ku tota lähtee leimaamaan..:D Voip tulla pitkä reissu..:rolleyes:

mikaelt 12.05.2012 15:36

Tuota vinssin merkintää rek otteeseen oon joskus itekki ihmetelly. Mutta syy siihen on, käsittääkseni, sodanajan valmius. Yks kuljetus puolen kappari sano kun kysyin kertauksessa että kyllä vieläkin on listat maastohenkilöautoista ja niiden varustuksista.

Sami89 12.05.2012 16:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt (Viesti 880925)
Tuota vinssin merkintää rek otteeseen oon joskus itekki ihmetelly. Mutta syy siihen on, käsittääkseni, sodanajan valmius. Yks kuljetus puolen kappari sano kun kysyin kertauksessa että kyllä vieläkin on listat maastohenkilöautoista ja niiden varustuksista.

tarkottik toi niinku sitä et jos sota syttyy ni mun pitää laittaa kk patrollin lavalle ja lähtee rintamalle vihollisia jahtaamaan?:D:D:D olishan se kyl näyttävää hommaa..;)

mikaelt 12.05.2012 16:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 880938)
tarkottik toi niinku sitä et jos sota syttyy ni mun pitää laittaa kk patrollin lavalle ja lähtee rintamalle vihollisia jahtaamaan?:D:D:D olishan se kyl näyttävää hommaa..;)

Käsittääkseni rekisterissä olevat ja katsastetut autot on 1. sijalla, niiden sijainti kun on helppo selvittää ja voi vielä olettaa että ovat ajokuntosia. Traktorit ei kait enää kuulu ottoajoneuvoihin, mutta kuorma-, paketti- ja maastoautot on kuumaa kamaa...Ei niitä varmaan ite tarvi minnekkään viedä..Kyllä ne tullaan kotoa hakeen jos tarve olis :D
- samalta kapparilta aikoinaan kyselin että ku mun sa -sijotus on sellanen ettei mulla oo yhtää alaista ja maastoauto/upa käytössä, ilman kuskia niin saakos lähtee sotimaan omalla autolla? Vastaukseksi tuli naureskelua...Ei kuulemma oo huomioitu suunnittelu järjestelmissä tuollasta tilannetta...

Sami89 12.05.2012 16:48

Siitähän kyllä tulee yhden miehen sisällissota jos minut ja patrolli yritetään erottaa.:D
Ei kylläkään olis kovin pitkä taistelu..:rolleyes:

Samsonite 12.05.2012 17:07

Erottaako normikatastusukko tatsunin ja tojotan akseleita toisistaan ?

Sami89 12.05.2012 17:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 880961)
Erottaako normikatastusukko tatsunin ja tojotan akseleita toisistaan ?

Toikin kyllä on käyny mielessä.. mut ei taida kehdata yrittää.. tai mistä sitä viel tietää..:rolleyes:

_Jape_ 12.05.2012 22:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 880455)
Tulipas tuossa muuten mieleen että..
-noi paten omat akselithan pitää tietty nyt muutoskatsastaa tohon kun ottees on tojon aksulat..?

pyh, ei kukaa huomaa mitään. ;)

Tolu 13.05.2012 10:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _Jape_ (Viesti 881098)
pyh, ei kukaa huomaa mitään. ;)

ei kannata jättää muutoskatsastamatta ihan senkin takia jos ajat kolarin ja joku kuolee. Jos joku huomaa siinä vaiheessa että autoa on muutettu eikä oo muutoskatsastettu niin ongelmia tulee ihan varmasti...

Sami89 13.05.2012 11:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tolu (Viesti 881192)
ei kannata jättää muutoskatsastamatta ihan senkin takia jos ajat kolarin ja joku kuolee. Jos joku huomaa siinä vaiheessa että autoa on muutettu eikä oo muutoskatsastettu niin ongelmia tulee ihan varmasti...

Just ton takia meinasinkin merkkauttaa ne otteeseen..

Samsonite 13.05.2012 11:51

Pitäsköhän hommata vielä maahantuojan lupa kun laittaa alkuperäset valmistajan akselit takaisin ? :)

Sami89 14.05.2012 20:21

Juu, tätäkin tuli tänään käytyä kattomas.. traction bar tuli maalattua ja sille olis nyt banjos kiinnikkeet.. kuvia ei tullu nyt taaskaan otettua kun jäi toi kamera kotia.. ette muutes varmast arvaa mitä väriä tuli suditttua?:D:D

Sivu luotu: 04:48 (GMT +2).