Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Akseli vinossa? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=89214)

JJ90 13.04.2012 13:38

http://img715.imageshack.us/img715/7017/dsc0071it.jpg
Pitää olla tolleesti..

toyota4x4 13.04.2012 21:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 (Viesti 872040)
Riipuke kasattu väärin, sen pitää olla kapeampi alapäästä..

juu pikku..virhe!!..ulompi toisin päin kun katoin tota kuvaa.

Nuhapumppu 14.04.2012 11:49

Nyt vasta itsekkin katsoin tarkemmin tuota kuvaa ja hetihän se virhe sieltä paistoi silmään,eli toiselta puolen riippu väärinpäin,kylläpä taas saa hävetä silmät päästään kunnen tuollaista hoksannut:(
Mutta kiitoksia kaikille vastauksista,jännä etten itse tuollaista vikaa ole huomannut vaikka olen pyörinyt tuolla alla useamman kerran tuon takia,ja ennenkaikkea vaihtanut riippuja puolelta toiselle ja silti toistanut aina tuon saman virheen:mad:

pesix 14.04.2012 12:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 871870)
En jaksanut tehdä uutta topicia tämän kysymyksen takia,kun tämä liippaa aika läheltä. Eli missäköhän vois olla vika kun Pajeron kuskinpuolen riipuke on kierossa ja jousi ei ole runkoon nähden suorassa? Toisella puolella ongelmaa ei ole joten akseli tuskin on kääntynyt ja jousipakat ei ole levinnyt eli naula tuskin on poikki? Ongelma tuli sen jälkeen kun jousen rungonpään kiinnike oli ruostunut irti ja jousi oli ~viikon verran vapaana ilman kuormaa,perä oli tuettu ylös kierrejousella. Olisikohan päässyt kääntymään etupäästä vaiko U-pulttien kohdalta,kellään käynyt vastaavaa? Riipukkeiden kulma sivuttaissuunnassa ei muutu vaikka takapyörän nostaa irti maasta. Liitteenä kuva jossa moinen ongelma näkyy. Olis kiva tietää mistä vikaa kannattaa alkaa etsimään.

(viite kuvaan)
Mikä pistää tekemään tällaisia ratkaisuja?
Rahapula vai tietämättömyys

Nuhapumppu 14.04.2012 12:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pesix (Viesti 872371)
Mikä pistää tekemään tällaisia ratkaisuja?
Rahapula vai tietämättömyys

Mitä ratkaisuja,sitä ettei alota uutta topicia,sitä että perä oli tuettu ylös kierrejousella kun auto seisoi viikon hallista ulkona, nuo riipukkeiden pultit,jollaiset näkyy löytyvän hyvin monessa muussakin autossa,tuo että tyhmyyttäni kasasin riipun väärin,se että olen sotkeentunut näihin vanhoihin romuihin vai mikä. Avaa nyt vähän lisää kysymystäsi.

EDIT:Eli siis näköjään juuri muokkasit että kysymys oli tuohon viitekuvaan. Varmaankin siis tarkoitat noita pultteja. Kerroppa sitten mikä niissä on huonoa kun käännän riipukkeen oikein päin että jousi tulee takas suoraan.
Ainut mikä itsellä tulee mieleen on se että putki ei liiku puslan sisällä kuten alkuperäinen tappi liikkuu mutta muuta eroa sillä ei ole. Eli kunhan vaihdan puslat niin hitsaan nuo putken kiinni nuihin pultteihin niin sitten on samanlainen kuin alkuperäinen.

pesix 14.04.2012 12:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 872373)
Mitä ratkaisuja,sitä ettei alota uutta topicia,sitä että perä oli tuettu ylös kierrejousella kun auto seisoi viikon hallista ulkona, nuo riipukkeiden pultit,jollaiset näkyy löytyvän hyvin monessa muussakin autossa,tuo että tyhmyyttäni kasasin riipun väärin,se että olen sotkeentunut näihin vanhoihin romuihin vai mikä. Avaa nyt vähän lisää kysymystäsi.

EDIT:Eli siis näköjään juuri muokkasit että kysymys oli tuohon viitekuvaan. Varmaankin siis tarkoitat noita pultteja. Kerroppa sitten mikä niissä on huonoa kun käännän riipukkeen oikein päin että jousi tulee takas suoraan.
Ainut mikä itsellä tulee mieleen on se että putki ei liiku puslan sisällä kuten alkuperäinen tappi liikkuu mutta muuta eroa sillä ei ole. Eli kunhan vaihdan puslat niin hitsaan nuo putken kiinni nuihin pultteihin niin sitten on samanlainen kuin alkuperäinen.

On hyvä et kyselit täältä neuvoa ja syy selvisi, katselin vaan kuvaa huolestuneena ja miten pahasti jousi oli kenollaan väärin asennettujen riippujen takia. Kyse kumminkin omasta turvallisuudesta kun ajelet, jos huono tuuri kävi niin olis voinut tuo riippu/pultit napsahdella poikki, Hyvä kun pistät kuntoon :)

Turvallisia kilometrejä.

Punanenä 14.04.2012 17:45

Minä en nyt ymmärtänyt miten väärin kasattu riipuke saa akselin vinoon..Selventäkääs? Jos kerran riipukkeen mitat on silti samat molemmilla puolilla..Ei niistä mielestäni voi tulla suurta pituusheittoa Norran pääsilmukan/keskinaula välille..

Nuhapumppu 14.04.2012 18:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 872454)
Minä en nyt ymmärtänyt miten väärin kasattu riipuke saa akselin vinoon..Selventäkääs? Jos kerran riipukkeen mitat on silti samat molemmilla puolilla..Ei niistä mielestäni voi tulla suurta pituusheittoa Norran pääsilmukan/keskinaula välille..

Ei akseli ollutkaan kierossa ilmeisestikkään,riipuke vaan veti tuota jousta kieroon kun nuo riipukkeet on alhaalta kapeammat kuin ylhäältä,passaavat OIKEIN vain yksin päin,väärinpäin asennettuna tulee kuvan ongelma esiin:D

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pesix
On hyvä et kyselit täältä neuvoa ja syy selvisi, katselin vaan kuvaa huolestuneena ja miten pahasti jousi oli kenollaan väärin asennettujen riippujen takia. Kyse kumminkin omasta turvallisuudesta kun ajelet, jos huono tuuri kävi niin olis voinut tuo riippu/pultit napsahdella poikki, Hyvä kun pistät kuntoon :)

Juu tottakait pitää laittaa kuntoon,itsekkään en ymmärrä näitä jotka ajaa tietoisesti vaarallisella autolla. Autolla ei ole ajettu sen jälkeen kun huomasin tuon että on yhä noin mutkalla,ei uskoltanut ettei säry mitään kesken ajon. Ens viikolla hakea taas uudet puslat ja vaihtaa paikoileen sekä asentaa riiput tällä kertaa oikein päin:D Koko päivän vieläkin ihmetellyt että kuinka helvetissä olen toistanut saman kasaus virheen muutaman kerran kun olen käyttänyt riippua irti. No onneksi elämä on yhtä oppimista ja tekevälle sattuu virheitä.

Sivu luotu: 21:49 (GMT +2).