Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hj levyjarrut taakse (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77639)

Jani E 12.01.2011 21:30

ei sitten piisaa hjhin taakse :(

mitähän ljssä olis?

pee 12.01.2011 22:06

Hei !

vaikka asia onkin vaikea mieltää, on satulat oltava jostain TAKAjarruista koska ne akselimassat nyt vaan katotaan sieltä verrokistakin TAKAa

laita siis TAKAsatulat, jostain jossa TAKA akselimassa on vähintään sama, HDJ, Range, LR, Pajero, ehkä Hilux ja muutkin avolavat joissa levyt TAKAna jne...

ei o vaikeeTAKAan kun vaan oivaltaa... eikä jankuteta sitä mutku etujarruissa jne... se ei auta

been there done that - silloin porttorojektis...

RJCOBRA 25.01.2014 20:57

Sitä murhetta ei ole että tarttis saara taakse käsijarru toimimaan, ja toiseksi tulee kierrejouset joka kulmaan
.

Rytari 26.01.2014 01:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 730091)
ei sitten piisaa hjhin taakse :(

mitähän ljssä olis?

piisaisko 88- letukan pikapista etuset, jenkkifoorumgooglettelulla joku oli semmosia käyttänyt, keskireiän vissiin joutuu isontaan ja ne on kyl jäähdytetyt... mä mistään mitään tiedä... niihin kun löytyis kans jonkinlaista käsijarrusatulaa

jmk 08.03.2019 22:10

Onko näistä mitään uutta versiota mitkä osat olis käyttö kelpoisimmat??? Ei ollu oikein mitään ehjää noissa rummuissa

offjake 21.09.2019 10:52

Kiinostaa kans millasia versioita on nyttemmin tehty? Ja miten tuon orkkis kuorma venttiilin kanssa pelaa

opelman 25.01.2024 10:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offjake (Viesti 1415768)
Kiinostaa kans millasia versioita on nyttemmin tehty? Ja miten tuon orkkis kuorma venttiilin kanssa pelaa

Onkos nyttenkään tullut mitään toisenlaisia versioita tullut? Löytyy jo Hj:n etulevyt ja T4 portterin taka-satulat. Mutta mielessä on että, pitäisikö sittenkin laittaa kardaani käsijarru kaveriksi tai yksin? Onko kenelläkään kokemusta TML:n kardaani käkkäristä että, riittääkö Hj:n massoissa teho tässä ja muutenkin, onko hankkimisen arvoinen? Vai luottaako ennemmin T4:sen käsijarruun.

Sumsar 26.01.2024 13:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jani E (Viesti 730009)
viittiskö joku kattoo mitä lukee ln110 hiluxin etuakseli painona?
ja ljn

LJ:ssä on hajontaa. Minun kanttilampussa on 860kg.

Itsellä taka-akselilla levyjarrut HJ:n jäähdytetyllä levyllä ja Transporter T4 jarrusatuloilla.

Koivunoksa 26.01.2024 15:55

Itse laitoin HJ:61 taka akseliin ML270CDI Mersun satulat. Käytin verrokkina 2005vm mersua. Siinä on 1600kg taka akselin massa. Levyiksi laitoin GR Patrollin taka levyt. Ja käsijarrun hoitaa kardaanijarru kun nämä nämä hj:n akselit on mulla Patrollin alla.

Tässä vielä mb varaosa numerot:
vasen: 163 423 00 98
oikea: 163 423 01 98

lepa77 27.01.2024 08:03

Käsittääkseni se patrolli kardaani jarru on hyvä?

-MaTTi- 27.01.2024 11:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sumsar (Viesti 1472005)
LJ:ssä on hajontaa. Minun kanttilampussa on 860kg.

Tuo on vanhanajan suomipaino eikä todellinen. Muistaakseni 1300 kg on valmistajan sallima. Kato rintapellin tyyppikilvestä.

Koivunoksa 30.01.2024 09:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 (Viesti 1472016)
Käsittääkseni se patrolli kardaani jarru on hyvä?

Patrollin käsijarru on todella hyvä kun se on kunnossa. Tuli vain nyt mieleen että onko hj laatikossa mitään mahdollisuutta saada laitettua jarrukilpeä kiinni siihen laatikon päähän. Jos saa niin niin yksi vaihto ehtohan voisi olla käsijarrulle Trailerin rumpujarrupaketti.

https://www.virtasenkauppa.fi/jarrul...n-nieper-15666

Tuosta rummusta sorvaisi laakeripesän pois ja pulttaisi kardaanin laippaan kiinni. Ja sovittaisi sitten kardaanin kohdalleen. Rumpu olisi samaa kokoluokkaa kuin patrollissa ja luulisi olevan riittäävän tehokas

mikjus 30.01.2024 14:47

Splitcase jakista HJ/LJ/BJ42 on ollut myös kardaanikäsijarrulla ainakin BJ45 malleissa. Pikkasen harvinaisempi setti mutta on sellaisia olemassa ja itsellänikin yksi. Siinä on erona takalähdön kynkkä jossa kiinnikkeet rummulle, akseli on myös pidempi ja näinollen koko paketti. Helpompi melkein sovittaa levykardaani käkky jossa ainoa ongelma yleensä on se toimivan satulan löytäminen ja sovittamine paikalleen.

BJssä mulla on tuo HJ tyylinen jakis, omatekoisella levykardaanikäsijarrulla jossa satulana trukin mekaaninen. Tämä on melko hyvä, vaatii vähän säätelyä mutta toimii. Jarrupalat joutunut rälläköimään ja sovittamaan jostain muun auton paloista kun en ole orkkiksia jaksanut etsiä.

Koivunoksa 31.01.2024 08:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikjus (Viesti 1472074)
Splitcase jakista HJ/LJ/BJ42 on ollut myös kardaanikäsijarrulla ainakin BJ45 malleissa. Pikkasen harvinaisempi setti mutta on sellaisia olemassa ja itsellänikin yksi. Siinä on erona takalähdön kynkkä jossa kiinnikkeet rummulle, akseli on myös pidempi ja näinollen koko paketti. Helpompi melkein sovittaa levykardaani käkky jossa ainoa ongelma yleensä on se toimivan satulan löytäminen ja sovittamine paikalleen.

BJssä mulla on tuo HJ tyylinen jakis, omatekoisella levykardaanikäsijarrulla jossa satulana trukin mekaaninen. Tämä on melko hyvä, vaatii vähän säätelyä mutta toimii. Jarrupalat joutunut rälläköimään ja sovittamaan jostain muun auton paloista kun en ole orkkiksia jaksanut etsiä.

Siinäpä se juuri on että "löytää sopiva satula":D:D

Sivu luotu: 09:26 (GMT +2).