![]() |
enpä saanut onnistumaan pelkkää vetaria vaihtamalla,poskirattaat kyllä kävi mutta pitkän akselista lähtee koko poori osa pois jos meinaan sen sinne saada käymään.kovasti koitin sitä sinne simmailla.tai sit oon vaan yksinkertaisesti niin käsi ettei vaan onnistu.no laitetaan pätkän oma ku nyt sattu löytymään
|
Niinku hä? Mä en taaskaan tajunnu tosta yhtään mitään ..
|
Lainaus:
Lyhyttä voi aina jatkaa, mutta liian pitkä on jo pilalla... :p |
laittelin tuossa pätkään pitkän taka-akselia meikäläisen ilmastoidussa hallissa ni meni järki ja varpaat jäähän.
robleemaa iski ku kardaania änkäsin kiinni,just muljahti paikalleen eli kardaanin liuku aivan sisässä. multa puuttuu vielä u-pultit ni en voinu puottaa pyörilleen (eikä ois enää huvittanukkaa) ja kokeilla miten pelaa.teoriassahan sen pitäisi jatkua vaan miten on käytännössä?ja mikä helpoin konsti korjata tilanne?kard.lyhennys? edit siis vm-83 ja 4-vaiht aski |
Tuossa omassa -82 pätkässä ei ollut mitään vaikeuksia vaihtaa -88 pitkän taka-akselia.
Vanha kardaanikin meni ihan heittämällä paikalleen, eikä ollut pohjaamisongelmia. Otin sen liu'un auki ja ronkin sieltä booriholkin sisältä ne vanhat kitiksi muuttuneet vaseliinit pois. Jos sitä vanhaa rasvaa on paljon tuolla holkin pohjalla, niin se kyllä estää tehokkaasti tuon booritapin pääsyn pohjaan asti. |
Ee oo vasukkata.ei nyt niin jäässä pää ollu.
|
Mulla tuli sama ongelma vastaan ja kardaanista muistaakseni otettiin 15mm pois.
Eikä pohjannut enää. |
Mitäpä jos siirtää akselia taakse sen pari senttiä?
poraa uudet reijät keskinaulalle? |
Sekin kävi mielessä,kohtuu helppo mut taitas pitää vielä lisää isontaa kaaria.se tai kardaani.
|
Unohtu mainita, että tuossa omassa kotterossa olikin n. 4cm pidemmät riiput ja lisäkierrejouset molemmissa akseleissa.
Tuo selittäisi sen, että se mun kardaani meni heittämällä paikalleen... :p Jälkeenpäin laitoin vielä koneen ja laatikon kumityynyjen alle pari cm paksut tallat, että saan rakennettua suoremman pohjapanssarin. Nyt siellä ei ole kuin parisen cm:ä kardaanikäsijarrun rumpua näkyvissä, jolle tarvii tehdä pattia panssariin. Liikaa ei saa tuota tekniikkaa nostaa tai iskee kaatumatauti... :p |
Mulla oli pari senttiä pidemmät riiput ja dopinsonin korotusjouset ja silti joutui lyhentämään kardaania.
Eli ei selity korotuksellakaan :( |
Kasausvaiheessa kyllä purin sen liukusysteemin erilleen ja pesin & putsasin vanhat tahnat pois.
Jonkun kardaanin liu'un lukitusholkkia jouduin vähän väkivalloin avaamaan ja kasausvaiheessa laitoin pelkän kumisen boorin suojuksen nippusiteellä kiinni ja jätin sen metallisen holkkimutterin kokonaan pois. Mitään ei kuitenkaan tarvinnut erikseen lyhennellä. Minulla oli kahden auton akselit ja kardaanit palasilla ja niistä valkkasin parhaat osat. Niitä kardaanin liukujakin oli neljät vierekkäin ja kaikki olivat samanpituisia. Lisäksi oli jakolaatikoista (4 ja 5-vaihteisten) kaikki laipat irti stefojen vaihtoa varten, että olisiko siinä seonnut jotenkin lyhyempi laippa takakardaaniin. Hyvin ne kaikki osat istuivat paikalleen, eikä mistään vuoda öljyä, eikä pidä mitään jurinoita... :p |
Kardaani lyhennetty 15mm.helppo homma,liussa on stefa jutska.se pois,stefan rungosta pois 15mm ja kardaanista stefan alta 15mm.eikä lyhene boorit ees.stefa paikalleen liiman kanssa.n15min...
|
Sivu luotu: 21:48 (GMT +2). |