Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Linkit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=151)
-   -   valotehot nousemassa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63606)

Rompe1 30.09.2009 21:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotta-Racing (Viesti 598341)
Noinko se on,,
Ei taida poliisit puuttua kovin terhakasti tohon asiaan, Mulla on tossa sierrassa tuplaumpiot ja molemmissa palaa valot kun lykkää pitkät päälle..
TArkoittanee ilmeisesti sitä että olis laiton,, Oli edellisessä Civicissäkin tuplaumpiot, ja molemmissa palo pitkät..:D
No Säännöthän on tehty rikottaviksi.

Tarkottaa toisia puolikkaita, eli lisävaloja missä on H4 polttimot...

Rotta-Racing 30.09.2009 22:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 598342)
Tarkottaa toisia puolikkaita, eli lisävaloja missä on H4 polttimot...

No jotenkin noin muistelinkin mut en ollu ihan varma.. no sittenhän asia on pihvi:)

Rekisteröimätön 30.09.2009 23:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotta-Racing (Viesti 598341)
Noinko se on,,
Ei taida poliisit puuttua kovin terhakasti tohon asiaan, Mulla on tossa sierrassa tuplaumpiot ja molemmissa palaa valot kun lykkää pitkät päälle..
TArkoittanee ilmeisesti sitä että olis laiton,, Oli edellisessä Civicissäkin tuplaumpiot, ja molemmissa palo pitkät..:D
No Säännöthän on tehty rikottaviksi.

Nyt välähti. Jos kun tuo uusi laki astuu voimaan niin isken keulille yhdet turinit lisää, mutta kytken ne lamput sarjaan eli jännite on puolet. Siinä on sitten toiset "puolikkaat". :D

Rambleristi 15.10.2009 22:45

Noista valojen määristä.......mulla oli liekki Cherossa (vm 75) orkkis valojen lisäksi H4:set, lisäpitkät ja sumuvalot. H4:sten ja lisäpitkien välillä oli "vaihtokytkin" jotta näiden pitkät ei palaneet yhtäaikaa (siis ainakaan katsastuksessa). Ei ollut mitään ongelmaa valaisinten määrän kanssa eikä referenssien suhteen, koska yhtäaikaa palavien valaisinten referenssi ei ollut yli 100. Eli henkilöautossakin pitäis saada olla enemmän niitä valaisimia. Vai oliko vaan reilu katsuri.

-MaTTi- 21.10.2009 22:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rambleristi (Viesti 603470)
Noista valojen määristä.......mulla oli liekki Cherossa (vm 75) orkkis valojen lisäksi H4:set, lisäpitkät ja sumuvalot. H4:sten ja lisäpitkien välillä oli "vaihtokytkin" jotta näiden pitkät ei palaneet yhtäaikaa (siis ainakaan katsastuksessa). Ei ollut mitään ongelmaa valaisinten määrän kanssa eikä referenssien suhteen, koska yhtäaikaa palavien valaisinten referenssi ei ollut yli 100. Eli henkilöautossakin pitäis saada olla enemmän niitä valaisimia. Vai oliko vaan reilu katsuri.

Ennen 1.1.1980 käyttöönotetussa autossa saa sekä kaukovalot että lisäkaukovalot kahdentaa. Lähde: http://www.ake.fi/pdf/79-208-2004.pdf Kohta 4.2

Cruiseristi 22.10.2009 11:46

kirotusvirhe?

"Jos autossa on neljä kätkettävää kaukovalaisinta, kahden lisäkaukovalon asennus on sallittua ainoastaan merkkivalon lähettämiseksi päivänvalossa."

:D

-MaTTi- 16.11.2009 19:09

Tämä pykälä on kohta ollut voimassa jo kuukauden, lyöty ilmeisesti lukkoon 26.10. Ei oo vaan kukaan kai jaksanu kirjottaa uutta pykälää puhtaaksi paperille.

Eli referenssit saa olla 100. AKE:n Asplund tänään näin kertoi.

Essonbaari 09.12.2009 17:19

Onko tietoja tuosta että paljonko saa olla apukaukovaloja yhteensä pakettiauton keulalla? Onko edelleen se auton omat + 1pari lisäpitkiä? Vai saako olla omien pitkien lisäksi esim. 2paria (4kpl) lisäpitkiä? Ja saako ne palaa kaik yhtäaikaa omien kaukovalojen kanssa?

Rompe1 09.12.2009 18:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Essonbaari (Viesti 621829)
Onko tietoja tuosta että paljonko saa olla apukaukovaloja yhteensä pakettiauton keulalla? Onko edelleen se auton omat + 1pari lisäpitkiä? Vai saako olla omien pitkien lisäksi esim. 2paria (4kpl) lisäpitkiä? Ja saako ne palaa kaik yhtäaikaa omien kaukovalojen kanssa?

Tänään mulle ilmoitettiin 2 eri konttorilla että saa olla omat + 4kpl apukaukovaloja.. Eli yhteensä 6kpl...

Essonbaari 10.12.2009 15:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 621845)
Tänään mulle ilmoitettiin 2 eri konttorilla että saa olla omat + 4kpl apukaukovaloja.. Eli yhteensä 6kpl...

Jos tosiaan näin niin hyvä hyvä. :D Lähden lisävalokaupoille siis.

mikkoimp 16.12.2009 18:49

eipä tarvi patrollistakaan enää sitten nyppiä toista paria pois lisäpitkiä kun nyt nokalla auton omat ref25 ja 4xref12.5

Sivu luotu: 05:04 (GMT +2).