Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Suorasytytys järjestelmä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=18062)

lintta 29.01.2006 14:06

www.finsquirt.net

Suomeksi megamanuaali!!!

Ei se siihen kaadu...

lintta 29.01.2006 14:07

Niin että kieli taidotonkin vois ymmärtää jottaa!!

Ei se siihen kaadu...

29.01.2006 18:49

Hukkakipinä järjestelmä on edullinen ja kohtuu hyvä, mutta varjopuolia siitäkin löytyy luotettavuuden puolelta. Neloskoneessa ovat pareja 1-4 ja 2-3 (männät yhtä aikaa yläkuolokohdissa).

Jos 4-sylinterissä pahoja ongelmia sytytyksessä, niin myös "samoja" ongelmia 1-sylinterissä (tai päinvastoin).

Puola per sylinterin on kalliimpi järjestelmä ja vaatii ohjaukseltakin enempi, mutta pelistä katoaa vain yksi sylinteri kerrallaan.

Molemmissa järjestelmissä korkeammat jännitteet, joten läpilyönnitkin syntyvät herkästikkin, toisaalta sijoituspaikkakin huomattavasti vapaampi.

j.h

Note! This message was posted anonymously!

ZeiZei 29.01.2006 19:44

Saabeissahan on muuten se Direct ignition, jossa on joka tulpalla oma puola ja lisäksi tulppaa käytetään jonkinlaisena mitta-anturina samalla.
Paljonkohan sellainen tulppapuola maksais? Jos 8kpl laittais... :)

_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#

Edited by - HäRVeli on 29/01/2006 19:46:12

30.01.2006 22:17

Lainaus:

quote:
Saabeissahan on muuten se Direct ignition, jossa on joka tulpalla oma puola ja lisäksi tulppaa käytetään jonkinlaisena mitta-anturina samalla.
Saabin järjestelmä on kondensaattori sytytysjärjestelmä, joten sen kaikkien ominaisuuksien hyödyntäminen vaatii Saabin sytytysjärjestelmää (siis voi unohtaa Tatech, Motec, Hestech jne linjan).

Muistelen sen maksaneen jotain yli 3000 mummoa, eikä se halpa vieläkään ole.

j.h

HeikkiH 30.01.2006 23:02

Lainaus:

quote:

_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#

Edited by - HäRVeli on 29/01/2006 19:46:12
Se punainen kansi missä ne puolat on kiinni, maksaa noin 150€.

Heikki H.
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D44+14FF

Frohike 31.01.2006 09:14

Ja taas tähän väliin pitää mainostaa megaruiskua, ohjaa myös suorasytkää useammallakin erilaisella sytkämoduulilla.

Minä olen itse tehnyt suorasytkän EDIS-purkeilla, noita saa uusina ja käytettyinä ja ei maksa kovin kauheita. EDIS6 Ohjausmoduuli + 6*puolapaketti + 6*tulpanjohdot + hammaskehä kampuralle + anturi maksoi yhteensä noin 160eur, tämä siis kuudelle sylinterille, kahdeksalle hiukan enemmän, kahdelletoista tuplat tuosta.

Mutta nuo EDIS-purkit tarvii ulkopuolelta tiedon ennakon määrästä, tai toimii ne vikatilassa ilman ennakkosignaaliakin 10 asteen kiinteällä ennakolla että kone kyllä juuri ja juuri käy ilman, mutta käytännössä ruiskupoksi juttelee sytkäohjaimen kanssa ja määrää ennakon.

The duct tape is like the force, it has a light side and a dark side and it holds the universe together.

Paavo 31.01.2006 09:43

Laittakaas tarkempia tietoja käyttökelpoisista osista;
ohjausmoduli, puolat jne., itseä kiinnostaa kasikoneeseen
soppelit palikat. Hinnat ja mistä saa ja speksit jne...

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."

offbros 31.01.2006 17:13

Niin siinäpä juonen juju onkin tää edis on vain tyhmä trankku se tarvii ohjauksen. kyllähän puolat ja transistoreita saa halvalla mut ku pitäis jostain keksii niille ohjaus joka tottelee esim imusarjan painetta kierroslukua ja nakutus anturia.

ari 20.11.2007 13:02

Kuoliko tämä vanha topicci, ennen kun se kunnolla heräskään?!?!? tietoa, kuvia...

--Bågger och Volvo (Penta) rules ok!--

02.01.2008 19:41

Mites olis VPV:suorasytytys??

25.01.2008 10:09

Moi!

Tuo megajolt ohjaa toimivasti ford EDIS 4 suora sytystä,(samoin edis 6 ja edis 8 )
Olen itse kasannut yhden toimivan EDIS 4 sytkän tuolla megajolt ohjaimella.
Tarviit fordista 36-1 triggeri pyörän,vr.anturin(siis anturin jolla nuuskitaan kampiakselin asento) EDIS puolan ohjaimen ja puolan .Sekä megajolt boxin joka keskustelee edis:n kanssa.
Saat siis tehtyä vapaasti ohjelmoitavan sytytys ennkkokäyrän,kuormitus tunnistus joko imusarjan paineesta tai vaihtoehtoisesti kaasuläpän asennosta.
(sen jonka itse räpelsin oli kaasuläpän asentoon perustuva kuormitus tunnistus,siis osakaasulle voi pistää lisää ennakkoa)
Eksyin vahingossa tälle foorumille enkä normaalisti lueskele näitä..

tilasin ohjaimen osat joskus useampi vuosi sitten muistaakseni tuolta:
http://www.autosportlabs.net/MegaJol...ers_Welcome%21

25.01.2008 14:06

Tyhmiä kysymyksiä, jos sallitaan?

Mitäs sitten kun triggeri pyörän ja "liipaisimen" väliin menee kakkia ja se "liipaisin" irtoaa? Tai triggeri tms. laukeaa maastossa vaikka 01:00-04:00 välissä suunnistus kisoissa? Kumman korjaa nopeammin kastuneen jakajan vai lauenneen triggeripyörän?

Mun mielestä jos ei tee kunnollista ja luotettavaa ruiskun/sytkän ohjausta ei kannata tehdä ollenkaan. Mut se onkin vaan mun mielestä. Jonkun pienen tehon lisäyksen takia ei kannata alkaa moista maasturiin nysväämään, ehkä?

Paavo 26.01.2008 00:45

Onko kellään oikeaa kokemusta suorasytkän luotettavuudesta maastokäytössä? Verrattuna perinteiseen jakajasytkään siis, jossa jakajan kastuminen lienee isoin riski (jos sytytysjohtimet on kunnolliset), ja sitäkin ongelmaa voi pienentää pienellä jakajan paineistuksella.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."

Sivu luotu: 19:18 (GMT +2).