Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Käyttöauton päivittäminen 2000 luvulle (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=146807)

kenppi 09.10.2016 12:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1319689)
Ite tuli ajettua kahdella uusikoppasella Grand Vitaralla yhteensä about puoli miljoonaa kilsaa. Jos niitä vielä saisi kaupasta niin alla olisi kolmas. Parhaat autot mitä mulla on koskaan ollut. Pensaa kuluu kymppi tai vähän reilu satasella ja muutenkin huoltokustannukset on sitimaasturitasoa. Muuta huonoa en just nyt keksi.

+1

Ainoat huonot puolet näissä on tosiaan nuo mitä mainitsit. Varaosien saatavuus tarvikkeena on Suzukeihin melko huonoa, ja jos jotain saa niin tuurilla se osa jopa sopii paikoilleen. Jotkut varaosat ovat alkuperäisenä melko reippaasti hinnoiteltu, mutta taitaa suurin osa kuluttajista tilata muutenkin osat ulkomailta.
Suodattimet yms. pienet huolto-osat ovat olleet järkevästi hinnoiteltuja alkuperäisenkin, tosin poikkeuksiakin löytyy.

Jos tällaista uudempaa GV:tä aikoo hankkia bensakoneella, niin mikäli budjetti antaa myöten, on 2,4l moottori huomattavasti mukavampi menijä kuin 2l.

Dieseliä en voi suositella kestävyyden kannalta, vaikka omasta mielestäni renun moottori on miellyttävä käytökseltään.

Jos bensankulutus on hankinnan este ja miettii dieseliä, kannattaa ottaa huomioon että sen minkä kulutuksessa säästää, maksaa monin verroin enemmän diesel moottorin korjauskustannuksissa :rolleyes:

Luoppis 09.10.2016 12:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1319666)
Ranskalaiset on huonossa maineessa, saattaa olla menneisyyden peruja.

Sitikoissa arvon aleneminen on aika huimaavaa, ainakin jos nettiauton pyyntihintoja on uskominen. Mutta olisko ne niitä ainoita automerkkejä mitkä on käytettyinä oikein hinnoiteltuja? :D

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1319783)
Onkohan ideaa? Luulen että 95%:sti porukka ajelee 95:lla näillä, vaikka Toyotan suositus onkin käyttää 98:ia 95:n etanolipitoisuuden vuoksi.

Toimii ihan samalla tavalla 95:lla kuin 98:llakin. Odotan vieläkin tossa '96 Corollassa, että jostain joku letku sulaisi tai jotain, vaan ei ole vielä tapahtunut.

Ippe69 09.10.2016 13:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 1319780)
Minkäsmoinen peli on sellanen 2000-luvun alun Väyrys Mersu 320 cdi suoralla kutoskoneella?

Mieleen tulis, että farmarimallin sais rekattua pakuksi, perinteisellä automaatilla jaksas kärryn vetotehtävissä lähteä liikkeelle ja myös peruuttaminen sujuisi.

Ruostetta noissa on aika paljon, mutta sitä mä olen aika rivakka korjaamaan. Yksi ihmetyksen aihe on kun näyttävät niin matalilta, että ihan kuin olisivat madallettuja. Saakos tollasesta millään sen korkusta, että sopii nelivetomiehen tottumuksiin, että voi ajella normaaleja maaseututeitä ja mökkiteitä?

Onko tollasessa jäljellä mitään siitä samasta selkeydestä tekniikassa, jota oli w123 Mersussa?

Velipojalla on tuon ikäluokan ässämersu juuri tuolla koneella. Mulla taas on W123:nen. Yhteistä niillä on tähti keulassa... Omaani en ole mitään muuta korjaamolla teettänyt kuin pyöränkulmien säädön. Kun ässään tulee vikaa, mikä ei muuten ole ihan harvinaista, mulla ainakin menee sormi suuhun. Kai niitäkin oppisi korjaamaan, kun viitsisi perehtyä. Mulla on röntässä varmasti enemmän alkuperäisiä osia alustassa, vaikka kilometrejä on yli tuplasti ja ikää 20 vuotta enemmän. Kovilla pakkasilla se ihan suosiolla lainaa auton, eikä yritäkkään ässää käymään. Toimiessaan on kyllä kaikinpuolin mukava auto, mutta luotettavuus aika heikkoa. Varmaan väyrysessä ei ole kaikkia samoja vikoja, mutta onhan niissä paljon yhteistä.

tekniikkamies 09.10.2016 13:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 (Viesti 1319797)
Velipojalla on tuon ikäluokan ässämersu juuri tuolla koneella. Mulla taas on W123:nen. Yhteistä niillä on tähti keulassa... Omaani en ole mitään muuta korjaamolla teettänyt kuin pyöränkulmien säädön. Kun ässään tulee vikaa, mikä ei muuten ole ihan harvinaista, mulla ainakin menee sormi suuhun. Kai niitäkin oppisi korjaamaan, kun viitsisi perehtyä. Mulla on röntässä varmasti enemmän alkuperäisiä osia alustassa, vaikka kilometrejä on yli tuplasti ja ikää 20 vuotta enemmän. Kovilla pakkasilla se ihan suosiolla lainaa auton, eikä yritäkkään ässää käymään. Toimiessaan on kyllä kaikinpuolin mukava auto, mutta luotettavuus aika heikkoa. Varmaan väyrysessä ei ole kaikkia samoja vikoja, mutta onhan niissä paljon yhteistä.

Mua jo väsyttää opetella ihan erilaisten autojen korjausta varsinkin kun noihin henkilöautoihin on hankala ulkosalla ryömiä alle. w123 remontit opettelin yli 20 vuoden aikana. Siitä jäi mulle yhtenä asiana mieleen kuitenkin mikä pitäs olla paremmin jatkossa, minkämoinen peli pitää hommata, että pystyy myös takaperin liikkumaan kärryn kanssa normaaleissa paikoissa, joissa myös ylämäki mahdollinen?

Mul oli w123 manuaali 300 dieselin kanssa 3,07 perällä vaikeuksia jo n. 1000 kilon kärryn kanssa taaksepäin pääsemisessä. Pienessä ylämäessä pedaali oli todellakin syvällä ja saatta mul kärry joskus 2000 kiloa painaa.

Kiinnostaa mikä tavallinen käyttis toimis myös takaperin kärriajossa? Ihmettelen vähän tässä suhteessa myös kun hommasin Jumpperin, se jaksaa kyllä mennä etiäpäin, mutta pakki on vääränlainen työkäyttöön. Hiluxi on tässä mielessä ollut kunnollinen.

Heguli 09.10.2016 15:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kenppi (Viesti 1319788)
Jos tällaista uudempaa GV:tä aikoo hankkia bensakoneella, niin mikäli budjetti antaa myöten, on 2,4l moottori huomattavasti mukavampi menijä kuin 2l.

Varsinkin automaattilaatikon kanssa ehdottomasti kannattaa investoida 2.4 litraseen koneeseen.

Mika_T 09.10.2016 22:03

Oisko tuollaisesta J120 land cruiserista torpan ainoaksi käyttöautoksi?

Jos myis nykysen 80 LC:n ja S-mersun pois ja laittas tuollasen 120 LC:n tilalle. :eek:

-MaTTi- 09.10.2016 22:12

^ Olispa hyvinkin, suuttimet kun selvität että ovat kunnossa niin jokseenkin huolettomia pelejä. Jarrusatulat kannattaa myös herkistellä vaseliinin kanssa, etusten männät ruukaa jumia kuivuuttaan kun ruostuvat.

Mika_T 10.10.2016 07:51

J120:n Suutinvioista ja noista jarrusatuloista olen lukenutkin.
Miten tuon voimansiirto ja automaattiloota kestää kilometrejä?

Onko 120kw 122kw mallien kulutusero niin suuri kuin jutuissa puhutaan? 1-1,5l/100km.

MiKo 10.10.2016 16:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1319905)
J120:n Suutinvioista ja noista jarrusatuloista olen lukenutkin.
Miten tuon voimansiirto ja automaattiloota kestää kilometrejä?

Onko 120kw 122kw mallien kulutusero niin suuri kuin jutuissa puhutaan? 1-1,5l/100km.

Olisko se ero neljä- ja viisivaihteisen automaatin välillä?

Mika_T 10.10.2016 17:07

Varmastikkin on.

Miten nuo lie menee... on 120kw 122kw ja 127kw konetta. Nettiautoa selatessa -04mallia on kaikilla noilla koneilla :D
Nelivaihteinen automaatti on kuitenkin vain tuossa vanhimmassa 120kw mallissa.

Mites sitten levikkeet?
Haeskelin tuohon sopivia rengaskokoja niin jossain luki että levikkeeliseen menee joku tietty koko ja levikkeettömään taas joku toinen.
Minusta nuo kaikki nettiauton 120:t näyttää pyöräkaarista ihan samanlaisilta.

Sivu luotu: 03:51 (GMT +2).