Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Stiga vai Husqvarna (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=144323)

Nikuzai 01.06.2016 20:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1302598)
Jos katsot sinne Stigan alle niin ymmärrät miksei leikkuupöytää saa ylös jos siinä ois kardaani. Toki laittamalla etuosaan tukilaakeri ja 90 astetta taittuva nivel, mutta kahden kulmavaihteen kanssa voi olla hieman turhan monimutkainen systeemi:D:D

Sitähän ei tiedä millainen asennelma se veli-itäisella on ja saako siitä niitten vehkeestä ees pöytää ylöskään :D

qaw 02.06.2016 15:50

Kolme vuotta sitten pähkin itse samaa asiaa ja väänsin exceliä avuksi, sitä voi katsella täällä jos siitä apua on: https://1drv.ms/x/s!AtsxdmQG0FMOvBbLRdJGAy4LogP9

Lopputulemana olin ostamassa Jonseredin / McCulloghin 3-teräisellä leikkurilla varustettua konetta. Periaatteessa sama kone kuin Husqvarna, mutta vanhemmat kuoret ja huonompi moottori. Keskenään nuo J/M oli tasan sama vehje eri väreillä. Sittemmin muutin ja leikkuri jäi ostamatta. Nykyisen kämpän mukana tuli traktorimallin Husku joten sillä mennään.

Stigat totesin liian korkeiksi, leikkuupöydän huoltoasennon puute ja synkronoidut terät ei myöskään kiinnostaneet ja keinuva eteen/taakse poljinkin vaikutti hankalalta. 2-teräinen Jonse olis halpa, mutta siinä on vastaava leikkuupöytä mitä traktorimalleissa ja se jättää herkästi keskelle raitaa jos terät on huonot tai ajaa pienillä kierroksilla. Myöskin 2-teräinen vehje oli huomattavasti raskaampi ohjata kuin 3-teräinen.

Appiukko hommasi Partner-merkillä tuon 3-teräisen joka on edelleen sama kone kuin Jonse/McC. Vajaa kymmenen kertaa olen sillä heidän nurmikon ajanut ja mitään huomautettavaa en ole keksinyt.

Vilkutin 27.06.2016 05:57

Sukulausmies osti kanssa mäk kullokin... jossa muuten on huskvarnan tyyppikilpikin.
Liki tonnin kuulemma säästää hankinta hinnassa.

turakki 20.05.2018 20:42

Uusi kesä ja uudet ruohot. Ajoleikkuria ollaan hankkimassa, eikä budjetti ole iso 2,5t max. Kaikissa noissa lienee omat ongelmansa. Stigaa olin harkinnut mehuvetoisena traktorina, mutta yksi tuttu juuri omansa haukkui täysin.

Lerssinen 20.05.2018 20:55

Mikähän lie ongelmana ? Kyllä stiigat on ruukannu pelata :confused:

james_III 20.05.2018 21:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turakki (Viesti 1382014)
Uusi kesä ja uudet ruohot. Ajoleikkuria ollaan hankkimassa, eikä budjetti ole iso 2,5t max. Kaikissa noissa lienee omat ongelmansa. Stigaa olin harkinnut mehuvetoisena traktorina, mutta yksi tuttu juuri omansa haukkui täysin.

Stiigaa ei ole mutta mahtoko haukkua traktorimallin vaiko stiigan, kuitenkin ovatten aika vankkatekosia, jos nyt ei peltoo aleta kyntään. Toisille tuntuu olevan tuo traktorimallin leikkuri ihan puhdasta myrkkyä.

turakki 21.05.2018 08:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja james_III (Viesti 1382023)
Stiigaa ei ole mutta mahtoko haukkua traktorimallin vaiko stiigan, kuitenkin ovatten aika vankkatekosia, jos nyt ei peltoo aleta kyntään. Toisille tuntuu olevan tuo traktorimallin leikkuri ihan puhdasta myrkkyä.

Laakerit kuulemma menneet, samoin virtalukko.

estate 21.05.2018 12:11

Oman kokemuksen mukaan ainakin uskallan Stigaa suositella. Oma on kestänyt ankaraa väärinkäyttäkin kohtuu hyvin. Tosin ylimääräisiä muoveja on karissut matkalle. Virtalukko tuostakin meni talvella, heitin roskiin ja tein sähköt akulta uusiksi. Samalla mahdutin penkin alle auton akun. Koetauluun tuli nytten päävirtakatkaisin ja starttinappi. Tuo mun kylläkin ihan mekaanisella vedolla, vetoremmi tahtoi lumenauruussa ketjut päällä savuta ja riekaleita lenteli kun tuuppasi täyskaasulla isoimmalla pykälällä kasaan ja kuovitti niin kauan tyhjää, että multa/sora lensi :D Viimeksi hinasin sillä 240:stä Volvoa pihassa, pikkusen tuli pihaan kuopimaraitaa, mutta tuli se perässä :D Stigan vetokuula vaan antoi merkkejä halusta irtaantua rungosta.

james_III 21.05.2018 12:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turakki (Viesti 1382058)
Laakerit kuulemma menneet, samoin virtalukko.

Rötköttääköhän tämän stigan omistajan tallissa kenties painepesuri, oho taisin ajatella ääneen, voihan tuo toki olla vaikka yksittäistapauskin :confused:

dodge3500 29.05.2018 21:25

Itellä stiga park pro tai joku vastaava. leikkuu pöydästä meni tiuhaan laakereita mut loppu kuluminen kun laitoin rasvanipat laakeri runkoihin ja joka toisella kerralla rasvaan

Sivu luotu: 08:20 (GMT +2).