Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Yleiset (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=47)
-   -   Svedu-pappar har det, men vi har inte? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=1430)

KTM 09.09.2003 08:15

Tompan Löydäs ´69 Baldwin Motion Vette...Joel Rosenin aikaansaannoksia. Erittäin nopea (Phase III) + erittäin mauton (tuotannosta meni aika paljon Saudi-Arabiaan) + alkuperäinen Motion tekele (sai myös kittinä, mutta ne Motionin tekemät on huomattavasti arvokkaampia. Rosen tutkii kortistot ja jos heidän tekemä, niin saa aitoustodistuksen joka maksaa luokkaa 5000 USD.) = Aito peli tuo huomattavan kauppahinnan.

Onhan se aikansa kuva ja hiukan irvokas, mutta määrätylle porukalle kova juttu. Isot pojat keskittyy Yenko, Nicky ja Motion tuotteisiin ja maksavat näistä huippuhintoja. Huimaa, että kotileipurin tekemänä tuo olisi lähes arvoton, mutta nyt se on harvojen herkkua.

Joku Anonyymi tuolla valitteli oloaan vanhentuneessa Vettessä istuessa levike 300ZX:n vieressä. No joo, mikä onkaan sen mukavampaa kuin mukavasti vanhentunut Vette? Se erottuu aina kaikista spoilerihäksättimistä positiivisesti.

jtammel 09.09.2003 14:04

Itse en ole saanut kuin kehuja auton ulkomuodosta. Itse asiassa en olisi ikinä uskonut (ennen tätä threadia) että, joku voisi haukkua corveten muotoja törkeäksi. Ei tarvitse kuin mennä huoltoasemalla tankkaamaan niin kohta on joku aijä vieressä ihmettelemässä ja katselemassa ihaillen auton muotoja. Kummallista kyllä, aika moni on ihmetellyt suuresti kun olen sanonut corvetteni olevan 15v vanha (88). Luulivat nimittäin aivan tuliterä uudeksi...
Kyllähän noita spoilerihirvityksiä täällä Oulussakin liikkuu mutta ovat lähinnä Tuning autoja. Joitain todella törkeitäkin mahtuu joukkoon. Kyllä ne päät aina vaan joka kerta kääntyy kun pyyhkäsee corvetella viereen. Ja tytöthän ne vasta tykkääkin .. *smirk*
Että enpä lähtisi corvettesta edes puhumaan minkään nissanin kanssa yhtäaikaa. Corvettehan kuuluu urheiluautojen eliittiin eli samaan kastiin kun muutkin legendaariset porsche911 ja ferrari. Kysykääpä keltä tahansa että mainitsee 3 urheiluautoa niin vastaus on corvette, porsche ja ferrari.
Kylläpä se on kateellisten panettelua jotka corvettea haukkuu. Ehkä paremmin ymmärrän kuitenkin niitä kavereita joilla on jo corvette ja haluavat laittaa levikkeitä ja sen sellaisia. Nuohan on loppujen lopuksi makuasioita vaikka en itse laittaisi mitään ylimääräistä.
Moni sanoo että corveten pitää erottua massasta? Eiköhän vette ole jo kuitenkin sen verran harvinainen urheiluauto näillä leveysasteilla että herättää jo ihmetystä aivan tarpeeksi. Levikkeillä voipi olla sitä paitsi päinvastainen vaikutus jos ajattelee tavallista tallaajaa. Saattaa pitää ehkä liiankin yliampuvana.
Ja miettikäähän tätä skenaariota että jos kaveri ajaa esimerkiksi 200sx nissanilla ja haukkuu corvettea niin selvästi puheesta paistaa vitutus kun ei itse voi omistaa kyseistä kulkupeliä... Etsitään väen vängällä jotain negatiivista. Eli perisuomalaista kateutta ja sitähän riittää!

--------------
1988 Corvette

09.09.2003 15:45

Arvoisat Keskustelijat,

Minä omistan suhteellisen uuden Vetten, ja olen kiinnostunut levikkeistä. Vettehän on itsessään jo hyvännäköinen, mutta mm. Greenwoodin (se punainen lisävaloilla spoilerissa) levikkeillä muodot alkavat olla jo yliampuvuuden rajoilla. Olen kiinnostunut juuri tästä rajasta. Hulluuden ja nerokkuuden suhteet ovat analogisia mauttomuuden ja taiteen rajaan. Kyseiset levikkeet eivät muistuta lainkaan muiden mantereiden hedelmien rönsyjä johtuen ehkä kanta-auton omatakeisuudesta.
Vaikka Corvette on täällä harvinaisuus ja hieman idealisoitukin, niin on hyvä muistaa, että ilman moottorin, jousituksen, jarrujen ja rengastuksen parannusta Vette ei oikeastaa erotu ominaisuuksillaan niistä kammotuista japanilaisista vastineista, usein päinvastoin (viittaan Road & Trackin ja Auto und Motor Sportin testeihin). Vetten rakenteet ja ulkonäkö tarjoavat mahdollisuuden saada huippuluokan urheiluauto. Nissan 300ZX ja Supra ovat Corvetten vastineita ja ominaisuuksiltaan usein parempia, mutta Vetten statusta ne ei omaa. Vetten moottori on ehkä ylivoimaisin yksinkertaisuudellaan ja tilavuuden tuomilla mahdollisuuksilla. Kompressori-päivitys, kannet, nokat ja imumuunnokset lisäävät autoon niin paljon potkua, että auto on heti samaa luokkaa kuin viritetyt Porsche turbot ja muut eksoottiset härvelit. Kun Vetteä rakentelee hiljalleen yksin, sen laatukin on aivan eri luokkaa kuin vakioautossa - Chevyn laatuhan on tunnetusti heikkoa, ei onneksi aivan Viperin tasoa. Onnittelen kaikkia kenellä on todella Vette - Teille taivas on nimittäin avoin!

Greenwoodin levikkeet kunniaan!

Note! This message was posted anonymously!

09.09.2003 16:43

Sivistynyt äijä!

09.09.2003 18:38

Et oo aatellu ruveta poliitikoks :)

11.09.2003 14:30

http://www.tuning-project.com/actutu...orvetteLCD.php

katsokaa tätä!

11.09.2003 14:45

Korisarjassa sama vika kuin niin monissa muissakin: näyttää jälkeenpäin laitetulta irtosarjalta. Jos laitetaan jotain sen pitää näyttää siltä kun se kuuluisi autoon, eikä siltä, että se on niitattu siihen jälkeenpäin. (tämä nyt on vaan oma mielipide josta ei kenenkään kannata pahoittaa mieltään)

12.09.2003 15:15

Täm korisarja istuu saumattomasti Vetteen, mutta on aivan liian kaukana Greenwoodin räyhäkästä ulkomuodosta:
http://vanacorvette.com/page9.htm

Sivu luotu: 15:51 (GMT +2).