![]() |
Onkos tähän aiheeseen tullut kenelläkään lisää kokemuksia? Oma talli alkais olla valoja vaille valmis ja vähän arponut noiden normi loisteputkien ja ledien välillä. Ledit olis kivat mut jos ei niillä mitään nää niin ei sekään hyvä ole. Itellä siis L-mallinen talli jonka korkeus on vajaa 2.5m ja korkeessa siipaleessa 3-4m. Valoja aattelin laittaa ns. auto paikalle 4kpl ja työpöydän päälle yks ja sitte korkeeseen tilaan joka toimii varastona niin myös yksi. Neliöitä tossa oli kai jotain 50-60m2.
|
Meillä duunissa puoli vuotta ollu led loisteputket pakkasessa ja ainakin hyvin toimineet versus kaasulamppu.
|
Onko olemassakaan loiste-/led putkea joka kestäisi hintansa verran?
Ladossa tahtoo putkia pimetä ahkerasti kun -30°C laittaa valot niin ehtii hakea tarvittavat ennenkuin ne edes ehtii syttyä ja tuntuu joka kevät saavan vaihdella putkia Sit autotallin puolella räpsyy vähän väliä lisää putkia pimeeksi :mad: |
Mulla on tallissa jotain airamin pakkasputkia. Ja en lämmitä tallia. Aika hätäinen saa olla jos hakee jotain ennenkuin nuo on syttyneet
Tommoiset rungot http://www.airam.fi/jalleenmyyjille/...et/tuote/3972/ |
Firman ledi putket noin 9,5 metrin korkeudessa et kyllä on tehoa mut niin varmaan hintaakin
|
Lainaus:
Kiinastakin olen tilannut ebayn kautta monenlaisia valoja, sieltä saa edullisesti mutta laadusta ei oikein tiedä kokeilematta. |
Mulla on tallissa 12 kpl 2x58 loisteputkivalaisimia, kaksi niistä on sellasia että pelaavat joskus jos huvittaa, pääsääntöisesti ei, yks on jo mykkä ja yks sankari vain surisee. Siitä mykästä purin elektronisen liitäntälaitteen käteen ja numeroiden perusteella haeskellut uutta, semmonen maksaa n.60e
Tässä nyt vaan miettinyt että mikä olis valotehon ja kustannusten kannalta järkevintä eli kunhan valaistus pysyis edes alkuperäisellä tasolla, jos korjaa vanhat niin tarvii ostaa ainakin neljä elektronista purkkia ja vaihtaa ne. Lediputket taasen ei tarvi niitä, valtavalon sivuilla ainakin on kytkentäkaavio missä ne on heitetään olan yli järveen. Ja kolmas vaihtoehto olis sitte vallan uudet valaisimet, ne maksaa jotain ja menee sitte johdotuksia uusiksi ja kaikkia ei ole vara vaihtaa kerralla joten samaa showta olis sitte tiedossa jatkossakin |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 08:17 (GMT +2). |