Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   käsityökalun korjaus (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117552)

Nikuzai 23.11.2013 01:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pörö (Viesti 1069548)
Itsellä on tuolla tallissa sellainen vekotin johon ei saa koskea muut ku allekirjoittanut... Homeliten moottorisaha johon on laipan tilalle laitettu ison rälläkän laikka, se on pojat pelottava laite :D :D

Hanat auki ja sopivasti johonkin kopauttaa niin käy kun faijan tutulle omatekoisen rälläkän laikan kanssa, ei ollut kuulemma ehtinyt kitua kun oli veret kankaalla ennen polvien maahan kohtaamista :eek:

Mutta onkos laite tehdastekoinen vai "mate in hemma"

Joskus oli netissä myynnissä sovitetta millä sai rälläkän laikan moottorisahaan, muttei toimitettu kuin siihen maahan jossa oli myynnissä

Olen ajatellut et jos kovapala sirkkelin terän (jos kierrokset riittäsi) asentaisi naulaisia lautoja ajatellen niin ei heti ensimmäisen surahduksen jälkeen tarttisi viilailla :p

Pörö 23.11.2013 09:54

Ihan itse tehty, laipan tilalle omavalmiste laippa ja ketjuveto sekä laikkasuojus ettei tule silmille... Toi suojus on tehty 160mm laikalle eli 230mm laikka ei sovi..

Jappi 24.11.2013 01:21

Se mitään oo, omatekoinen hirsihöylä 5,5Kw sähkömoottorilla huonekaluputkirungossa... Ikävä kyl ei ole kuvaa ko. laitteesta mutta tuon häksättimen kurso painoi jotain 50kg...

Tämä siis tarjottu paikalliselle pajalle korjattavaksi...

sjeeppi 29.11.2013 06:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1069680)
Hanat auki ja sopivasti johonkin kopauttaa niin käy kun faijan tutulle omatekoisen rälläkän laikan kanssa, ei ollut kuulemma ehtinyt kitua kun oli veret kankaalla ennen polvien maahan kohtaamista :eek:

Mutta onkos laite tehdastekoinen vai "mate in hemma"

Joskus oli netissä myynnissä sovitetta millä sai rälläkän laikan moottorisahaan, muttei toimitettu kuin siihen maahan jossa oli myynnissä

Olen ajatellut et jos kovapala sirkkelin terän (jos kierrokset riittäsi) asentaisi naulaisia lautoja ajatellen niin ei heti ensimmäisen surahduksen jälkeen tarttisi viilailla :p

Löytyyhän noita valmiinakin, ei tarvitse itse viritellä

Byrocrat 29.11.2013 19:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi (Viesti 1072165)
Löytyyhän noita valmiinakin, ei tarvitse itse viritellä

Niinhän noita löytyy ja erittäin toimiviakin, mutta kun itse turailee niin saa jännitystä elämään ja ennenkaikkea SÄÄÄÄSTÄÄÄ :eek::D:rolleyes:

Pörö 29.11.2013 20:06

Jos kaikilla olisi sellainen asenne että ei itse kannata tehdä vaan ostaa valmiin, niin mun mielestä jäisi aika paljon "pikkupatentteja" tekemättä.... vai olenko aivan väärässä??

Mase 29.11.2013 22:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pörö (Viesti 1072396)
Jos kaikilla olisi sellainen asenne että ei itse kannata tehdä vaan ostaa valmiin, niin mun mielestä jäisi aika paljon "pikkupatentteja" tekemättä.... vai olenko aivan väärässä??

Et ole :) Juuri tuon takia tämä pikkuinen maapallo kehittyy kokoajan! Ilman tuollaista ajattelua ajelisimme vieläkin mutaränneissä hevosilla ja sovitettaisiin boggereita kavioon sopiviksi...

lavanelikko 29.11.2013 22:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1072471)
Et ole :) Juuri tuon takia tämä pikkuinen maapallo kehittyy kokoajan! Ilman tuollaista ajattelua ajelisimme vieläkin mutaränneissä hevosilla ja sovitettaisiin boggereita kavioon sopiviksi...

Tästä täysin samaa mieltä. Mutta pitäiskö noiden patenttien kuitenkin olla sellaisia, että uskaltaa antaa muidenkin käytettäväksi, ilman hengen menetyksen vaaraa:confused:

Jappi 30.11.2013 03:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko (Viesti 1072484)
Tästä täysin samaa mieltä. Mutta pitäiskö noiden patenttien kuitenkin olla sellaisia, että uskaltaa antaa muidenkin käytettäväksi, ilman hengen menetyksen vaaraa:confused:

Noh, kehityksellä on hintansa... :D

Sivu luotu: 23:31 (GMT +2).