Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Pyöreät umpiot lyhyille valoille (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=115025)

sos 18.09.2013 09:04

[QUOTE=Krisse;1044875]Etitty on, ei ole tullut vastaan. Itellä ois ajatuksena tilata sopivat xenonvalot esimerkiksi täältä ja askarrella ne sitten tollaseen yleisumpioon. Tuolta saitilta löytyy esimerkkejäkin moisesta toteutuksesta.

Mitäs pykälät sanoo tosta toisen valon sisää upottamisesta, vaikka olisiki suoralasinen umpio

HiluxMan 18.09.2013 10:28

[QUOTE=sos;1045026]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Krisse (Viesti 1044875)
Etitty on, ei ole tullut vastaan. Itellä ois ajatuksena tilata sopivat xenonvalot esimerkiksi täältä ja askarrella ne sitten tollaseen yleisumpioon. Tuolta saitilta löytyy esimerkkejäkin moisesta toteutuksesta.

Mitäs pykälät sanoo tosta toisen valon sisää upottamisesta, vaikka olisiki suoralasinen umpio

MaTTi muistaakseni jossain ketjussa sanoi, että koko valaisinsetti pitää olla hyväksytty jos tarkkoja ollaan.

No jos laittaa asiallisen projektorin sileälasisen umpion sisään, niin hyvä tulee. Muutaman olen tehnyt eikä niitä valokuvion puolesta ainakaan eroja ns. orkkisvaloista.
Juurikin noita TRS:n eri projektoreita olen käyttänyt. Ainut "vika" niissä on se, että ovat DOT kuviolla, ei ECE.

-MaTTi- 18.09.2013 11:29

[QUOTE=HiluxMan;1045045]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1045026)

MaTTi muistaakseni jossain ketjussa sanoi, että koko valaisinsetti pitää olla hyväksytty jos tarkkoja ollaan.

No jos laittaa asiallisen projektorin sileälasisen umpion sisään, niin hyvä tulee. Muutaman olen tehnyt eikä niitä valokuvion puolesta ainakaan eroja ns. orkkisvaloista.
Juurikin noita TRS:n eri projektoreita olen käyttänyt. Ainut "vika" niissä on se, että ovat DOT kuviolla, ei ECE.

Joo, ainoastaan esmes jenkkiauton umpioon voi upottaa jonku E-hyväksytyn lyhdyn, tuollahan se Trafin valo-ohjeessa tämäkin:
Lainaus:

Valaisimen rakennetta ei saa muuttaa, jos valaisimelta edellytetään tyyppihyväksyntää tai tietyn normin mukaisuutta. Tällaisen valaisimen valokuvion eteen ei saa asentaa ylimääräisiä rakenteita eli esimerkiksi muita läpinäkyviä laseja. Tästä poiketen voidaan kuitenkin autoase- tuksen 1248/2002 liitteessä 8 mainittuun autoon, jonka vaatimustenmukaisuus on osoitettu kirjaimen I mukaisesti, asentaa alkuperäisen ajovaloumpion lasin tai muovin taakse hyväksyt- tyä tyyppiä oleva valaisin ehdolla, että alkuperäisellä lasilla tai muovilla ei ole vaikutusta hy- väksytyn valaisimen valokuvioon.

Krisse 18.09.2013 12:13

No eikai tossa mitään ongelmaa kun vanhasta umpiosta ottaa lasin pois, sen jälkeen se ei ihan varmasti ole enää minkäänlainen umpio kenenkään mielestä. Ja kuka sitä nyt jättäisikään kun rihlattu lasi sotkisi valokuvion ja halpojen tuninkiumpion kirkas muovi'lasi' heikentäisi valotehoa ja varmasti aiheuttaisi enemmän tai vähemmän hajavaloa.

sos 18.09.2013 12:19

Minä laittaisin esim kirkas lasisen umpion sisää ksenonin ja ihan vain ulkonäkö syistä. Ei sovi tollanen pikku valo oikein samurain keulalle mihin on tarkoitettu 7" umpio

HiluxMan 18.09.2013 16:53

1 Liiteet
Tuommonen tuli kun kirkaslasihalpisumpioon laitoin bi-xenon projektorin jossa D2s poltin.

Bj Andy 18.09.2013 22:39

[QUOTE=-MaTTi-;1045061]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan (Viesti 1045045)

Joo, ainoastaan esmes jenkkiauton umpioon voi upottaa jonku E-hyväksytyn lyhdyn, tuollahan se Trafin valo-ohjeessa tämäkin:

Jossakin Kutter korisessa onnikassa oli ihan normi 7" umpiot lasin takana...

Vaan jos tommosen askarteleepaskartelee niin sahaa reikäsahalla vaikka siriuksen muovilinssi umpioon sopivan reijän mihin istuttaa tuon projektorin kiinni. Niin saa parkit samaan mötikkään antamaan näköä.

HiluxMan 19.09.2013 05:30

Tässäkin on sitten useita näkökohtia:
-nämä projektorit joihin minä ja sos viittaa on tarkoitettu nimenomaan umpion sisään
-jos tekee reiän, täytyy käyttää esim. Hellan siihen tarkoitettuja projektoreita, jotka kestää suoraan ulkoilmaa ja paskakelejä (kalliimpia kuin edellä mainitut)
-rumahan tuosta tulee jos reiän tekee etumuoviin

Sivu luotu: 17:22 (GMT +2).