Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hj61 takalukko (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105096)

Hessu888 22.12.2012 00:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 950233)
Muistaakseni ei sovi tippumaan pois paikaltaan, siis putoaa vain alemmas, ei se ole paha.

Juu ei mahdu putoamaan vaikka yrittäisi.

axu87 29.12.2012 22:07

Eilen posti toi kaivatun pultin tuonne takalukkoon, tänään vaihdoin ehjän tilalle ja takalukkokin pelaa nytten. Merkkivalo ei kuitenkaan pelaa, miten testaan tuon anturin ehjäksi? Takalukon merkkivalon polttimo on kyllä ehjä, johdot vaikutti ehjältä.

hojo 29.12.2012 22:49

normi sähkö mittari käy.yleensä vika murikan päässä olevassa liittimessä tai seuraavassa.

axu87 29.12.2012 23:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hojo (Viesti 953824)
normi sähkö mittari käy.yleensä vika murikan päässä olevassa liittimessä tai seuraavassa.

Niin mutta kuinka se toimii, tai minkälainen se anturi on. En huomannut sitä juuri katsoakkaan kun oli irtonaisena, eli kuitenkin irroittaa tarvii testatakseen?

wilba 30.12.2012 08:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja axu87 (Viesti 953834)
Niin mutta kuinka se toimii, tai minkälainen se anturi on. En huomannut sitä juuri katsoakkaan kun oli irtonaisena, eli kuitenkin irroittaa tarvii testatakseen?

Anturin johtojen välille tulee yhteys ku lukko päällä

Tuossapa minun aikaan saanoksia asian tiimoilta :)
http://i67.photobucket.com/albums/h2...ps75c23f58.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h2...ps8b804e13.jpg

helmapelti 08.12.2013 18:00

Haarukan pultti kans poikki

Olin näköjään tännekkin ketjuun jo aiemmin huudellu mutta enpäs muistanu tuota siirtohaarukan pulttia.
Se on nyt poikki ja se akseli toisiaan hullun kovaa, kieretapit naksuu kun koiran kairata uusia vanhan pultin poraukseen.
Kateaako näitä useamminkin ja kannattaisko laittaa kovempi pultti vaikka 8mm holkkiin tilalle?
Huomenna pitäis lähteä etsimään pulttia tilalle eikä alkuperäinen oikein vakuuta kestävyydellään.

-paso 08.12.2013 19:06

Mikähän miun hoojissa mahtaa olla vikana, kun takalukko kyllä kytkeytyy vivusta vetämällä päälle, mutta ei lähde pois vaikka se perässä sisälle menevä tappi liikkuukiin ulospäin kun vivun painaa takas pohjaan?

helmapelti 08.12.2013 22:12

Pois pitäis lähteä pakko-ohjatutsti vivun pohjaan painamalla. Avaa se pikkukansi missä lukkojen valokatkaisin on niin näet onko vaikka siirtohaarukka poikki tms.
Tai se sama katkennut pultti estää haarukkaa liikkumasta.

hj 60/61 09.12.2013 19:51

Jumissa se on munkin takalukko. Tuossa ei ollut ees merkkivaloja, ku se mulle tuli, joten asensin siihen sellaiset. Kun takalukon vetää päälle, valo syttyy. Kun takalukon kytkee pois, ni valo sammuu, mut ku ajaa eteen tai taakse päin, ni valo vilkkuu...:D:eek::confused: Yleensä lukotan niin vähän ja vain viimeisenä oljenkortena, että ku jumi on ohi, ni käyn nyppimässä sen viimeisen 0.5-1 sentin liikkeen vipua ulos käsin, renkaan takaa. Ei se oo ees kiree, ja purettu ja rasvattu monesti, mut ei vaan palauta. Tarvii kait hommaa kompura, ja laittaa paineilma ohjaukselle molemmat lukot...

helmapelti 10.12.2013 19:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 (Viesti 1076445)
Jumissa se on munkin takalukko. Tuossa ei ollut ees merkkivaloja, ku se mulle tuli, joten asensin siihen sellaiset. Kun takalukon vetää päälle, valo syttyy. Kun takalukon kytkee pois, ni valo sammuu, mut ku ajaa eteen tai taakse päin, ni valo vilkkuu...:D:eek::confused: Yleensä lukotan niin vähän ja vain viimeisenä oljenkortena, että ku jumi on ohi, ni käyn nyppimässä sen viimeisen 0.5-1 sentin liikkeen vipua ulos käsin, renkaan takaa. Ei se oo ees kiree, ja purettu ja rasvattu monesti, mut ei vaan palauta. Tarvii kait hommaa kompura, ja laittaa paineilma ohjaukselle molemmat lukot...

Mää en taas vaihtais noita vipuja kun kerran purin kaikki osiks ja voitelin, vivut toimii kuin uutena eikä tarvi miettiä onko paineet karannu vai sylkyt jäässä. Tosin toi haarukan pultti on voinut katketa jos olen esim. painanut lukon kahvan rajusti pohjaan ja lukkoholkki on ollut jännityksessä akselissa. Turvallisempaa kytkeä lukkoja päälle ja pois järkevällä voimalla ja kevyellä akselien liikuttelulla.

En mitenkään ymmärrä sitä vilkkumista, aika toimintavarmoja yksinkertaisia osia jos ovat ehjiä ja oikein koottu.

Tähän lisäyksenä että tuo haarukan pultti on ilmeisesti m6x0.75 eli hienokierre ja maahantuojalta löytyy pulttia n 5,5€ kpl. Katkenneen pultin voin vingutella ulos koska akselin kierre on jotain mystisen kovaa materiaalia. Tilaan noita 6x0.75 kierretappeja jos ne nyt on oikeita ja sit multa saa tarvittaessa sellaisia.

BJ-40/76 10.12.2013 22:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti (Viesti 1076108)
Pois pitäis lähteä pakko-ohjatutsti vivun pohjaan painamalla. Avaa se pikkukansi missä lukkojen valokatkaisin on niin näet onko vaikka siirtohaarukka poikki tms.
Tai se sama katkennut pultti estää haarukkaa liikkumasta.

Siis eikö siellä ole samanlainen jousi patentti molempiin suuntiin? minusta on, mutta aloin epäilemään, kun noin varmana kerroit.... en ole rassannut noita muutamaan vuoteen.....

Ja jos lukot on herkästi liikkuvat, ja alkuperäisillä vivuilla, niin tuo viimmeisen sentin palautus lienee säätö kysymys? se säätö on muistaakseni lattian läpi menevässä tangossa/pultissa. Toki voihan se 25vuotias vaijerikin olla saanut kipeää....
Ja noihin katkenneisiin haarukan pultteihin; aika harvoilla niitä katkeilee.... voisko olla vika haarukassa/akselissa taikka asennuksessa?

Sami89 10.12.2013 23:24

Aika harvoilla tuntuu hukkuvan niistä lukoista ne hampaatkin ja miä piirsin kolmannen rastin kylkeen ku hampaat katos..;) ja kyllä, lukko oli täysin kytkeytyny ja vetarit oli reilusti kierteellä.:D Ei vaan taida tojotat kestää oikeeta voimaa..;)

hj 60/61 10.12.2013 23:25

Jaa, no pitääpäs vilkaista, et mitä säätöjä siellä on... Kun noi purin ja kasasin, ni hetken toimi, mut sit alkoi taas kiukuttelemaan...

Ja joo, tota paineohjausta mietin siks, ettei tarvis mennä aina nyppii sitä vipuu käsin...:o Välillä tulee jotain mukavuuden haluja...:D:D:D:D Mut kyl toi vaijeriohjaus on munkin mielestä parempi, vähemmän muuttuvia tekiöitä...:eek::cool:

hj 60/61 10.12.2013 23:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1076972)
Aika harvoilla tuntuu hukkuvan niistä lukoista ne hampaatkin ja miä piirsin kolmannen rastin kylkeen ku hampaat katos..;) ja kyllä, lukko oli täysin kytkeytyny ja vetarit oli reilusti kierteellä.:D Ei vaan taida tojotat kestää oikeeta voimaa..;)

Hajotetaan vehkeitä tarkoituksella, et pääsee Toyoo haukkumaan... Kyl se nissani on kans raaka peli... Mulla on joskus ollut 1.6 sunny....:D:D:D:D:D

Sami89 10.12.2013 23:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 (Viesti 1076974)
Hajotetaan vehkeitä tarkoituksella, et pääsee Toyoo haukkumaan... Kyl se nissani on kans raaka peli... Mulla on joskus ollut 1.6 sunny....:D:D:D:D:D

En miä oo mitää tarkotuksella rikkonu..:D mut 10 vetaria, 3 lukkoa ja 3 tai 4 pikkupultit sai miut vaihtamaa tojot pois DATSUNIN alta..:D:D

hj 60/61 10.12.2013 23:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1076980)
En miä oo mitää tarkotuksella rikkonu..:D mut 10 vetaria, 3 lukkoa ja 3 tai 4 pikkupultit sai miut vaihtamaa tojot pois DATSUNIN alta..:D:D

Olisko niin, et japanialainen hylkis toista japanialaista...:eek::rolleyes::D:D:D:D:D

Sami89 10.12.2013 23:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 (Viesti 1076987)
Olisko niin, et japanialainen hylkis toista japanialaista...:eek::rolleyes::D:D:D:D:D

Tai sit tojotat ei vaan kestä käyttöä.:D:D:D

BJ-40/76 10.12.2013 23:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1076980)

En ainakaan minä väittänyt, että noita hampaita ei katkeile? ja katkeilee paljon helpommin, jos lukko ei ole kunnolla kiinni.

Kun olen antanut noin paljon sikaa, niin montako lukkohaarukan pulttia sinulla katkesi? (minulla on tiedossa 2-3 tapausta, joista 1-2 on paineilmalla ohjattuna ILMAN jousta)

p.s kerroppa minulle, mikä on se akseli, mikä on 100% lukoilla ja kestää mitä vaan? siis kokoluokkaa max 3500 kg autosta, ja ikää yli 20 vuotta.

hj 60/61 11.12.2013 00:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1076990)
En ainakaan minä väittänyt, että noita hampaita ei katkeile? ja katkeilee paljon helpommin, jos lukko ei ole kunnolla kiinni.

Kun olen antanut noin paljon sikaa, niin montako lukkohaarukan pulttia sinulla katkesi? (minulla on tiedossa 2-3 tapausta, joista 1-2 on paineilmalla ohjattuna ILMAN jousta)

p.s kerroppa minulle, mikä on se akseli, mikä on 100% lukoilla ja kestää mitä vaan? siis kokoluokkaa max 3500 kg autosta, ja ikää yli 20 vuotta.

Onks datsunilla miten kestävät lukkoakselit...:rolleyes::confused::eek::D

Onhan ne mersuistakin niitä särkeneet....

Rotpal GR 11.12.2013 03:24

Kyllä ne GR paten akselit lukollisenakin kestää aika moista sikaa ja happee ;):) :D

helmapelti 11.12.2013 14:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1076966)
Siis eikö siellä ole samanlainen jousi patentti molempiin suuntiin? minusta on, mutta aloin epäilemään, kun noin varmana kerroit.... en ole rassannut noita muutamaan vuoteen.....

Ja jos lukot on herkästi liikkuvat, ja alkuperäisillä vivuilla, niin tuo viimmeisen sentin palautus lienee säätö kysymys? se säätö on muistaakseni lattian läpi menevässä tangossa/pultissa. Toki voihan se 25vuotias vaijerikin olla saanut kipeää....
Ja noihin katkenneisiin haarukan pultteihin; aika harvoilla niitä katkeilee.... voisko olla vika haarukassa/akselissa taikka asennuksessa?

No voi helvata, taas menin puhumaan mututietoa mutta nyt kun tuo kytkentä- akseli on tossa näppäimistön vieressä niin onhan se jousiohjattu molempiin suuntiin. Mun ohjeisiin kannattaa suhtautua suurella varauksella :o
Sitten toi pultin katkeaminen on vielä omituisempaa, toi pultti kestää 10xjousiohjauksen voiman.
Kyllä noi oli tehtaan jäljitä, tietty jos siellä on jotain väsyttävää värinää niin tunnit saatoi tulla täyteen.

Mulla on haarukalle jo uusi pultti mutta kierre tarvisi fiksata, keltään ei löydy 6x0.75 tappia ja oma maksais 27€.
Mää onn kans joutunut kuulemaan että patukan aksulat kestää kummasti. Toisaalta eikö noi cromomurroksetkin ole pehmeitä eikä säry mutta kuluvat sit orkkiksia nopeammin.
Kompromisseja kaikki, sitkeää ja kovaa ei saa.

samppas 11.12.2013 19:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1076990)

En tiedä mitään mutta Seevun 14 pult on mitoitukseltaan/ulkonäöltään aika vakuuttava:eek:. Löytyy militääri pickupeista detroitilla. Saattaa kyllä toi 3500kg kokoluokka käydä kanssa pieneksi:D.

axu87 13.12.2013 22:18

Jos joku nyt sattuu tarvitsemaan tuollaisen pultin niin täällä olisi yksi uusi ylimääräisenä.

Tuolta saa 13,90€ http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet...ei%27ille/1861
numerolla VÖL39707 oleva kaiketi?

Kierrejousi 09.05.2014 20:29

vielläkö olis pultti tarjolla? :D

axu87 10.05.2014 07:05

No kyllä se tallessa on, voi vain olla tosi hyvässä tallessa, voin käydä kurkkaamassa kun tästä tarpeaksi tajuunnun.

Sivu luotu: 23:04 (GMT +2).