![]() |
Perillä.
Tänään tuli kotio ne renkaat. Menikös tossa ny viikon päivät. Semmosen huomasin et 2 rengasta on Kumhot ja 2 Marshal merkkiä,muuten täysin identtiset. Tarroissa jotka oli kulutuspinnassa luki kumho,no samassa kansallis sosialistisessa maassa valmistettu kaikki. Ylihuomena vien nastotukseen,sit ei puutu enää ku talvi.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
"Ennuste: Talvesta on tulossa superleuto!"
Ei oo kun pari viikkoo kun samat roskalehdet huusivat "Hirrrmupakkaset tulossa Siperiasta" |
Nonni.
No nyt on talvinakit alla ja talvikin tuli ja muukki parametrit kohallaan. Ja hinta politiikaksi muodostui: renkaat 828€ kotiovelle rengaskontti. fiistä,nastotus ja vannetyö ja puntitus Rengasnet konalassa 150€,vanteet hain koopeeltä 80€/kpl eli koko kasa 1298€ jos ei sormet näy kahtena. Nastoiksi tuli jokku 8/13 pullakuorkin nastat joka siis hlöauto nastaa järeämpi. Kuvio noissa Kumhon kc11 on lähes sama kun Nokian LT2. Kiinassahan kopiointi osataan. Rengas nastoineen oli siis halvempi mitä nokian vastaava mut laatu lienee Nokiassa parempi. Punttia tuli rajusti,enimmillään lähes 200g ja tais olla vähimmillään 80g. Tokko menis Nokialaiseen yhtä paljon,asentaja sanoi tarkistaneensa vanteet noin silmä määräisesti ja totesi itse renkaassa olevan heittoa jonkin verran. Aika näyttää miten on pitoa,vertailu rengastahan mulla ei oikeestaan oo ku mul on ollu Goodyearin MTRää ja Maxxis creepya ja nehän ei oo niitä parhaita talvirenkaita.
|
Mulla on ollu kuukauden verran KC11:set alla, Marshal-merkkisenä ja kokona 265/75R16. Ja autohan on tuo Dodge. Hakkapeliitan LT:hen verrattuna tuntuvat liukkaammilta, tosin siitä on seittemän vuotta ku olivat uudet ni voi olla että aika on kullannut muistot :)
|
Emmenis kehumaan.
Nyt on testi kilometrejä tullu sen kolmisen sataa kilsaa. Vaikee sanoo pidosta mut ei se ainakaa huono oo. Nyt pitäs olla ne nokialaiset verrokiks ni selviäis tämäkin mysteeri. Pöperö lumessa toki sutii ja jäätä ei oo niin hyvin ollu et vois sanoo mitään. Renkaiden laatua noin yleensä hieman epäilin jo tasapainotuksen jälkeen kun punttiahan meni enimmillään sen 200g ja ajossa huomaa selvästi jumputuksen, arvelen et ainaki 2 renkaasta. En menis kehumaan Kumhon rengasta joskin jenkki renkaissa on monesti selkeitä heittoja myös kun puhutaan maasturi kokoisista renkaista 35" alle ja yli.
|
Suburbaniin laitoin juuri alle 265/75R16 Nokian Hakkapeliitta LT2 nastoilla. Made in russia, by the way. Paikallinen rengasasentamo ne pukkasi vanteille ja kaveri laittoi 4 bar painetta, kun kuuli mihin autoon on tulossa. Ihan hyvä ajaa kuitenkin.
Pitää koittaa tiputta painetta vaikka 3,5 kiloon, kuitenkin tuo 4 tuntuu ainakin omasta mielestä kovalta paineelta. Onko kokemuksia vastaavasta? Rengas sinänsä pitää hyvin, mutta kai sen kuuluukin... Nämä on ekat nastarenkaat mulla maasturissa, HJ:lla tuli 5 vuotta ajettua pelkillä allterraineilla tai vastaavilla. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Omassa autossa kuitenkaan 3 barin paine ei ole paras mahdollinen pikkuteillä ajoon. Mahdollista, että alennan painetta kun kylmimmät ilmat loppuu. |
Sivu luotu: 18:38 (GMT +2). |