Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   nissan king cap topic (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90351)

tonikki 16.11.2011 15:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja king cap (Viesti 819619)
oisko tämä oikeasta autosta
http://nissan4u.com/parts/pickup/el_720/1983_11/type_8/

juuri noin se kuume leviää,mutta ei kannata huolestua se on tässä tapauksessa aivan tervettä.

Jep kyllä. Oikea peli. Kiitoksia.

tonikki 17.11.2011 17:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 818901)
Kytkinakselin pituus määrää tässäkin, kaikki ei mene heittämällä mutten nyt ulkoa muista mitä eroja niissä oli.. Tosin värkkäilemällä laatikoita saa yhdisteltyä kyllä..

Pikkuinfona muuten esim Laurelista saa 1-2-3 vaihteelle viksummat välitykset swapattua nelikon lootaan..

Miten muuten sattuuko Laurelin lootasta noita pakin osia saamaan?

cybress 19.11.2011 21:28

kellään kokemusta ja kuvia tuommosen sd25 koneellisen nissanin ahtamisesta ja vinkkejä?

tarvittavat romut löytyy ölppä letkuja ja coolerin putkia lukuun ottamatta...

jyrden 20.11.2011 09:29

Kysy...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 820765)
kellään kokemusta ja kuvia tuommosen sd25 koneellisen nissanin ahtamisesta ja vinkkejä?

tarvittavat romut löytyy ölppä letkuja ja coolerin putkia lukuun ottamatta...

Lerssisellä on kokemusta tästä....

tonikki 20.11.2011 10:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 820888)
Lerssisellä on kokemusta tästä....

Joo Holysmoken foorumilta taitaa löytyä tuosta suht. pitkä kertomuskin. Mut ilmeisesti SD23 koneella.
Vissiin 3 tiivistettä ja 1 kansi saatu uusiksi turbon kanssa ainakin. :) Eli lämpöä kannattaa madaltaa minkä saa ja kaasujalkaa rajoittaa. :) Eli ei kauheita paineita koneeseen eikä pakopuolelle.

Lerssinen 20.11.2011 11:33

Kivasti saa löylyä irti moisesta moposta turbolla.. SD23 takarattaille 148 :D

Tässä kuvassa on se "vika"
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/...uksman/syy.jpg

Vesikanavia erottaa nelospytyn palotilasta käytännössä vain liekkirengas ja hieman koholla oleva sylinteriputki.. Kuten kuvasta näkee niin tuo väli palaa ihan helvetin helposti kun tarjoilee koneelle painetta.. (kuvassa siis tiiviste paikoillaan)

Noiden kanavien välissä ei ole edes kannenpulttia niin ei sitä saa pitämään muuta kuin putkittamalla nuo vesikanavat dekkitasosta kanteen.. Jäi itellä tekemättä kun kiinnostus lopahti :D

cybress 20.11.2011 13:10

kaikki muu alkaa olemaan jo selvää mutta mites se öljy homma ahtimella.. ölppä pohjaan pitää ainaki tehä paluu nippa mutta mites se turbolle tuleva öljy,mistä se olis helpoin ottaa?? laturin öljyn syöttö ei maha riittää??

ja lukemani perusteella sen öljyn kierron ahtimelle sais öljyjalasta???

tonikki 20.11.2011 14:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 820947)
kaikki muu alkaa olemaan jo selvää mutta mites se öljy homma ahtimella.. ölppä pohjaan pitää ainaki tehä paluu nippa mutta mites se turbolle tuleva öljy,mistä se olis helpoin ottaa?? laturin öljyn syöttö ei maha riittää??

ja lukemani perusteella sen öljyn kierron ahtimelle sais öljyjalasta???

Öljynpaineanturilta monet ovat vissiin sen tuloöljyn haaroittaneet. Itse ajattelin kytkeä öljynpaluun ylimääräiseen öljytikun reikään (vai liekkö tuossa joskus turbo ollut) joka on tehty jonkun edellisen omistajan toimesta. Autossa siis 2 öljytikkua tällä hetkellä. :D

Lerssinen 20.11.2011 16:06

Miehän tonikille neuvoin sen alkuperäisen nipan paikan.. SD koneessa on valmis paikka öljynpaluulle :)

cybress 20.11.2011 18:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 820985)
Miehän tonikille neuvoin sen alkuperäisen nipan paikan.. SD koneessa on valmis paikka öljynpaluulle :)

laturin jalan alla?? itte en sitä ainakaan löytäny... kansa vaatii kuvia,lerssiseltä niitä vissiin löytyy???

Lerssinen 20.11.2011 18:35

Juu laturin jalan alla.. On iso kuusiokololla varustettu tulppa.. Katon onko kuvaa..

jyrden 20.11.2011 18:45

Mä voin kattoo tossa pihalla yht SD konetta ja laittaa kuvan vaikka suoraan postiin... Tänne en oo opetellu laittaan kuvia vielä...

Lerssinen 20.11.2011 18:46

Tuossa kohti nuinikkäästi, Passaa samanlainen nippa kuin tuohon laturinpaluuseenkin.. Kartionippa muuten..!
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/japsi/Kones.jpg

cybress 20.11.2011 19:02

no perskele,no mähän oon kattellu vika paikasta...kattelin niinku laturin alta,,,,mut joo,ei se auta ku alkaa kattelemaan letkuja ja sitten mutka paikalleen...ensin vaa kaivaa tuo roppu näkyviin...

JonzQ 22.11.2011 20:28

Laitetaanpas nyt tännekkin jos joku osaisi neuvoa tämän D21, SD25 vaihdelaatikon purkamisessa. Eli pitäisi saada irti tämä pitkä booriakseli jonka laittaisin cedricin laatikkoon, kyseisen laatikon ja koneen king cabin keulille. Cedricillä ajettu enemmän kuin kinggillä ja silti laatikko paljon jämäkämmän tuntuinen, no varmaan nelikko lyhentää käyttöikää.. Mutta mutta, mitä kaikkea tarvii purkaa että tuon akselin saa irti?

Miten muuten tuon pakin ja vitosen siirtäjän systeemin saa pois paikaltaan hammasrattaineen nimittäin otin putkisokat pois vaan en äkkiseltään hoksannu miten sen hammasrattaan sais siitä muljautettua pois. Näin tulisi enemmän tilaa jos tämä levy pitää ottaa pois joka taisi olla 6 torxilla kiinni?

Ja tuossa kuva..

http://img683.imageshack.us/img683/5332/kuva0022f.jpg

tonikki 22.11.2011 23:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JonzQ (Viesti 821796)
Laitetaanpas nyt tännekkin jos joku osaisi neuvoa tämän D21, SD25 vaihdelaatikon purkamisessa. Eli pitäisi saada irti tämä pitkä booriakseli jonka laittaisin cedricin laatikkoon, kyseisen laatikon ja koneen king cabin keulille. Cedricillä ajettu enemmän kuin kinggillä ja silti laatikko paljon jämäkämmän tuntuinen, no varmaan nelikko lyhentää käyttöikää.. Mutta mutta, mitä kaikkea tarvii purkaa että tuon akselin saa irti?

Miten muuten tuon pakin ja vitosen siirtäjän systeemin saa pois paikaltaan hammasrattaineen nimittäin otin putkisokat pois vaan en äkkiseltään hoksannu miten sen hammasrattaan sais siitä muljautettua pois. Näin tulisi enemmän tilaa jos tämä levy pitää ottaa pois joka taisi olla 6 torxilla kiinni?

Ja tuossa kuva..

http://img683.imageshack.us/img683/5332/kuva0022f.jpg

Ei ole tietoa tuosta itse kysymyksestä. Mutta semmonen kysymys, että ei sulla sattus olemaan tuossa laatikossa ehjiä pakin rattaita? Myös ykkösen rattaat kiinnostaisivat, jos ovat kunnossa.
Itellä pakki korkkas ja samalla laatikolla on. '86 SD23 (alun perin SD25) D21 Kingi siis.

JonzQ 23.11.2011 05:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 821865)
Ei ole tietoa tuosta itse kysymyksestä. Mutta semmonen kysymys, että ei sulla sattus olemaan tuossa laatikossa ehjiä pakin rattaita? Myös ykkösen rattaat kiinnostaisivat, jos ovat kunnossa.
Itellä pakki korkkas ja samalla laatikolla on. '86 SD23 (alun perin SD25) D21 Kingi siis.

Pakin ratas on ehjä, mutta kulunut toiselta puolelta! Jos kääntää toisinpäin niin varmasti ajaa vielä pitkään. Täytyy vielä miettiä pitäisinkö tuon lotjan varalla vai möisinkö sen, periaatteessa mitäpä minä tuolla teen muuta ku rattaitahan siinä on mutta niitähän pystyy teetättämään, asuitko muuten kajaanissa? Tarkoititko muuten itseasiassa tuota vasemmalla näkyvää ratasta vai tuon ison rattaan alapuolella olevaa? Kummatkin ovat kyllä ehjiä.

Auttakeehan joku viisas minua tuon vaihelaatikon purkamisen kanssa niin ei tarviis miettiä niin paljoa että pitääkö vai eikö pidä tehdä näin :D Lerssinen oli vissiin kirjotellu aikasemmin et laurelin laatikosta 1-2-3 ois hyvä laittaa kingin laatikkoon, samat rattaat vissiin cedun laatikossa? Ajattelin cedricin laatikkoon vaihtaa vain tuon kingin boori akselin, välityksetkin ilmeisesti samat näin olen ymmärtänyt asian toisilta keskustelu palstoilta.

Toisaalta kiinnostaisko tonikkia koko laatikko, kun mikään vaihde ei pompi päältä pois ja hyvin kulkee. Ainut, että laakereissa väljää kun hieman ulisoo.. Mutta en tiedä säteileekö tuolta jakolaatikon puolelta enemmän kun sen booriakselin ympärillä olevassa laakerissa on hiukka välystä.

Lerssinen 23.11.2011 07:38

Tuohon akseliongelmaan en keksi apuja, ite purkanu ihan erilailla..

Mutta tuossapa nuo välitykset löytyy kun kurkkaa, en pidä kuvaa kovin kauaa sivuilla niin ottakaapa talteen ne ketkä tarttee

Edit: meni jo..

tonikki 23.11.2011 10:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JonzQ (Viesti 821887)
Pakin ratas on ehjä, mutta kulunut toiselta puolelta! Jos kääntää toisinpäin niin varmasti ajaa vielä pitkään. Täytyy vielä miettiä pitäisinkö tuon lotjan varalla vai möisinkö sen, periaatteessa mitäpä minä tuolla teen muuta ku rattaitahan siinä on mutta niitähän pystyy teetättämään, asuitko muuten kajaanissa? Tarkoititko muuten itseasiassa tuota vasemmalla näkyvää ratasta vai tuon ison rattaan alapuolella olevaa? Kummatkin ovat kyllä ehjiä.

Auttakeehan joku viisas minua tuon vaihelaatikon purkamisen kanssa niin ei tarviis miettiä niin paljoa että pitääkö vai eikö pidä tehdä näin :D Lerssinen oli vissiin kirjotellu aikasemmin et laurelin laatikosta 1-2-3 ois hyvä laittaa kingin laatikkoon, samat rattaat vissiin cedun laatikossa? Ajattelin cedricin laatikkoon vaihtaa vain tuon kingin boori akselin, välityksetkin ilmeisesti samat näin olen ymmärtänyt asian toisilta keskustelu palstoilta.

Toisaalta kiinnostaisko tonikkia koko laatikko, kun mikään vaihde ei pompi päältä pois ja hyvin kulkee. Ainut, että laakereissa väljää kun hieman ulisoo.. Mutta en tiedä säteileekö tuolta jakolaatikon puolelta enemmän kun sen booriakselin ympärillä olevassa laakerissa on hiukka välystä.

Periaatteessa kiinnostas vaikka koko laatikko, mutta hinta on se kysymys. Kauheasti ei ole tällä hetkellä hintaa maksaa.
Pitänee iteltä laskea tuo laatikko pois ja tarkistaa selviääkö tuossa tuon rattaan käännöllä vai onko mennyt muutakin. Ilmoittelen sitten, toinenkin laatikko on tiedossa mutta se on hiukan hintava minun budjettiini nähden.

JonzQ 23.11.2011 17:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 821951)
Periaatteessa kiinnostas vaikka koko laatikko, mutta hinta on se kysymys. Kauheasti ei ole tällä hetkellä hintaa maksaa.
Pitänee iteltä laskea tuo laatikko pois ja tarkistaa selviääkö tuossa tuon rattaan käännöllä vai onko mennyt muutakin. Ilmoittelen sitten, toinenkin laatikko on tiedossa mutta se on hiukan hintava minun budjettiini nähden.

Jos asuit kajaanissa niin siellähän on se yks hammasratas spesialisti, ku muistas paikan.. Ossaa kyllä tehä ja osat karkaistaan, kaivinkoneen kääntökehän moottorissa ainaki rattaat kestäny.

JonzQ 23.11.2011 17:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 821895)
Tuohon akseliongelmaan en keksi apuja, ite purkanu ihan erilailla..

Mutta tuossapa nuo välitykset löytyy kun kurkkaa, en pidä kuvaa kovin kauaa sivuilla niin ottakaapa talteen ne ketkä tarttee
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/...e/valitys2.jpg

Joo kiitoksia kuvasta/välityksistä, näyttäis cedun laatikossa olevan pikkusen tiheemmät noi välityksen kuin kingin jos en ihan väärin ymmärtäny? Eli ainakin jos maastossa ajelee paljon niin kannattaa noi rattaat vaihdella?

Löytyiskö lerssiseltä muuten vielä perävälitys taulukko kingistä ja cedusta? Ihan mielenkiinnosta vois katsastaa miltä ne näyttäis.

Mitäpä mieltä lerssinen olet siitä, että oisko järkeä laittaa kingin laatikosta vitos vaihde cedricin laatikkoon, ei periaatteessa matka ajussa huutais niin paljoa, mutta toisaalta kingin 2.5 kone ei kovin mahottoman hyvin jaksa vitos vaihteella vedellä, oiskohan järkevämpi jättää tuo cedun ratas paikoilleen niin ei tarvihtis väännättää niin kauheasti, ku ei vielä tiedä mitenkä tuo cedun konekkaan vetelee vaikka vääntöä on vähä enempi.. Mutta cedricillä kun ajoi niin 3500 oli kierrokset satasen vauhissa, että huutaa vähä liikaa, ompas kimuranttia mitenkähän tuon tekis.

Mitenkäs lerssinen olet purkanut itse tuommoisen laatikon jos olet siis tuon akselin ottanut pois? Tuo on tällä hetkellä vain parilla pultilla koneessa sen takia kiinni, että sai tuon akselin mutterin pyöräytettyä auki :D

tonikki 23.11.2011 21:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JonzQ (Viesti 822049)
Jos asuit kajaanissa niin siellähän on se yks hammasratas spesialisti, ku muistas paikan.. Ossaa kyllä tehä ja osat karkaistaan, kaivinkoneen kääntökehän moottorissa ainaki rattaat kestäny.

Siis joku koneistamo firma vai?
Kerro jos tulee nimi mieleen. :)

Onko kellään kokemusta paljon tulee koneistettuna tuommonen ratas maksamaan verollisena tehtynä?

JonzQ 24.11.2011 20:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 822167)
Siis joku koneistamo firma vai?
Kerro jos tulee nimi mieleen. :)

Onko kellään kokemusta paljon tulee koneistettuna tuommonen ratas maksamaan verollisena tehtynä?

Juu joku koneistamo se oli, minäpäs kysyn lähipäivinä veljeltä sen paikan kun nyt muistais kysyä :D Sehän kertoo hinnan heti kun soitat sille ja kysyt sitten. Oisko satasen kieppeillä.. Kun kaivinkoneeseen jouduttiin tekemään ties kuinka monta ratasta kun yks hammas oli liikaa loppujen lopuks ni ei jako oikein passannu.. Oisko se maksanu 300 vaikka niitä rattaita oli muutamia.. Oiskohan ollu 150€ ratas kpl, mutta enemmän ku ottaa rattaita niin vähemmän maksaa ku samalla ohjelmalla voipi ajella.. Siis muistaakseni esim. 200€ , 2kpl rattaita.

tonikki 25.11.2011 12:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JonzQ (Viesti 822395)
Juu joku koneistamo se oli, minäpäs kysyn lähipäivinä veljeltä sen paikan kun nyt muistais kysyä :D Sehän kertoo hinnan heti kun soitat sille ja kysyt sitten. Oisko satasen kieppeillä.. Kun kaivinkoneeseen jouduttiin tekemään ties kuinka monta ratasta kun yks hammas oli liikaa loppujen lopuks ni ei jako oikein passannu.. Oisko se maksanu 300 vaikka niitä rattaita oli muutamia.. Oiskohan ollu 150€ ratas kpl, mutta enemmän ku ottaa rattaita niin vähemmän maksaa ku samalla ohjelmalla voipi ajella.. Siis muistaakseni esim. 200€ , 2kpl rattaita.

Pitääpä soitella noita paikallisia koneistamoja ja kysellä hintoja. Osaavat varmaan jättää ne kaavat sinne omaan talteen jos myöhemmin tarvii uutta ratasta. :) Tosin samahan noita ois kaksikin tilata kerralla.
Koneistamo ALM täältä on ainakin ennen löytynyt Petäisenniskan teollisuuskylästä. Toi 100€ on aika lähellä Tamgearsin hintaa, mutta hiukan huokeampi eikä tarvii postitella.

edit: Semmonen firma tekee ainakin vaihteiston osia nykyään täällä kuin AKE Gears. Löytyy Renforsin yrityspuistosta. Mut 200-300€ arvioivat yhden rattaan maksavan, joten käännyn Tamgearsin puoleen.

JonzQ 28.11.2011 06:26

Höh, eikö kukaan ole purkanu kinkkukaapin laatikkoa, apuja kaipailis ja kuva ylempänä..

tdi 28.11.2011 15:11

pistähän kuvia tuosta 2.8 projektista mä haluisin ainaki nähä :) ja sit oon aina miettiny että saako näihin laittaa jäykkää etuakselii ja jos joku on laittanu ni sellasestakin ois hyvä nähdä kuva :D itse asiassa josku palstalla näin ku jollain oli mut en nyt löydä kuvaa ja olikos se laillinen ?
mä oon pitkään haaveillu sellasesta överi kingcap projektista jotenki toi kantti look on nii hieno :D

tonikki 28.11.2011 15:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 823605)
pistähän kuvia tuosta 2.8 projektista mä haluisin ainaki nähä :) ja sit oon aina miettiny että saako näihin laittaa jäykkää etuakselii ja jos joku on laittanu ni sellasestakin ois hyvä nähdä kuva :D itse asiassa josku palstalla näin ku jollain oli mut en nyt löydä kuvaa ja olikos se laillinen ?
mä oon pitkään haaveillu sellasesta överi kingcap projektista jotenki toi kantti look on nii hieno :D

Kai se jäykkä akseli alkaa olla aika pakollinen ratkaisu jos ihan kunnon offia aikoo Kingcabilla harrastaa.. En tiedä sitten noiden risukeulan korotussarjojen toimivuudesta mitä netissä myydään.
Katsastuksesta en tiedä meneekö enää tieliikenteeseen kovin helpolla jäykällä etuakselilla, ja ajettavuus maantiellä kärsii ilmeisestikkin risukeulaan verrattuna. Harrasteautoon olisi itsellä suunnitteilla sovitella jäykkää etuakselia tässä ajan myötä.

Yksi projekti jäykällä etuakselilla löytys ainakin (harmi vaan että on jäänyt kesken):
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68623

Semmonen käynyt mielessä, että onko risukeula etupäästä kukaan täällä tehnyt kiinteää? Jossain päin nettiä näin kyseisenlaisia sovituksia, eli vetarit ovat aina samassa kulmassa etumurikan kanssa ja tämä paketti on sitten jousitettu. Joku firma noita teki kaupallisenakin. Tuossa vaikutti olevan se hyvä puoli että murikka ei raahaa niin helposti maata kuin normassa suorassa jäykässä akselissa kun se voidaan sijoittaa ylemmäs jyrkentämällä vetarien kulmia.

tdi 28.11.2011 16:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 823611)
Yksi projekti jäykällä etuakselilla löytys ainakin (harmi vaan että on jäänyt kesken):

Semmonen käynyt mielessä, että onko risukeula etupäästä kukaan täällä tehnyt kiinteää? Jossain päin nettiä näin kyseisenlaisia sovituksia, eli vetarit ovat aina samassa kulmassa etumurikan kanssa ja tämä paketti on sitten jousitettu. Joku firma noita teki kaupallisenakin. Tuossa vaikutti olevan se hyvä puoli että murikka ei raahaa niin helposti maata kuin normassa suorassa jäykässä akselissa kun se voidaan sijoittaa ylemmäs jyrkentämällä vetarien kulmia.

harmikun tuo v8 projekti on jäänyt kesken ? onko se lopullisesti lopetettu ja hävitetty ? :cool:

tollasesta jäykistetystä risukeulastaki ois hyvä saada kuva ei välttämättä niin huono idea mettävehkees mutta tuskin sitä ainakaan leimalle voi viedä :D

entä onko jossain saatavilla valmiita vahvempia risukeula komponentteja perii ja vetareita tukivarsii? saako tuon jousityypin muuttaa vaikka coiloveriks ilman mitään erikois lupia ?

cybress 28.11.2011 16:59

http://store.4wheelingplus.com

https://ruggedrocksoffroad.com

noista paikoista olen itte tilaillu kingcappiin osia..

ylättävän nopea toimitus ja osat on ollu mitä pitikin...

aika pitkälti löytyy kaikkea .... tutustumisen arvoiset sivut..

JonzQ 28.11.2011 17:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 823605)

Joo pitää laitella kuvia kuhan saa vähä valmiimmaks ku sen verran pahasti vielä kesken.. :D Jos jollakulla olisi kuvia 2.8 koneen sovittamisesta keulaan niin ois ihan mielenkiintosta nähdä mitenkä ne moottorinkorvakot on oikein rakenneltu..

abc123 28.11.2011 17:59

onko kenelläkään tietoa käykö terranon kytkin suoraan td25 vakio vauhtipyörään?tai saako siihen jotain muuta kestävämpää kytkintä?

cybress 28.11.2011 18:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JonzQ (Viesti 823644)
Joo pitää laitella kuvia kuhan saa vähä valmiimmaks ku sen verran pahasti vielä kesken.. :D Jos jollakulla olisi kuvia 2.8 koneen sovittamisesta keulaan niin ois ihan mielenkiintosta nähdä mitenkä ne moottorinkorvakot on oikein rakenneltu..

kysäseppä kaverilta nimeltä Dectane, sillä seisoo pihalla moinen kapistus...siltä saattas kuvia löytyy...

Ljas 28.11.2011 18:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ljas (Viesti 818958)
Pumppu viikonlopun jäljiltä käsissä ja toimitettu jo pajalle. Kiitoksia ohjeista, ensi viikonloppuna saa nähdä kuinka asennuksen kanssa käypi.

Päivityksenä: pumppu paikallaan, peli käy ja kukkuu ja omistajaa hymyilyttää.

Tuohon löytyi venäläiseltä foorumilta se ohjekin vihdoista viimein. Pääperiaate tosin tuli jo noissa postatuissa linkeissä. Tekemällä oppii.

tdi 28.11.2011 22:31

1 Liiteet
ja homma etenee nyt vaan vielä kun on tollane bensa käppi tarjolla ja jos turbo diiselii sovitellaan keulille lain puitteissa ni miten tämä vähäpäästöisyys menee ??? kun diiseli koreissa on rajana 91 ni miten tää nyt menee jos on vaikka 90 bensa joka on vähäpäästönen ni saako sinne diiselin pistää ? en vielä tiedä minkä ikänen auto on että se selvii huomenna kuitenki alle 91.. ja mites kun tuolla linkkien sivuilla oli tota Nissan Hardbody (D21) Solid Axle Swap sarjaa ni saako tollasen suomessa kilpiin ? ja jos joku vois varmistaa saako ihan jäykän etuakselin laittaa :D tos ois 61 lukko akselit kaverilla jouten :rolleyes:

ja tossa vähän suunnittelin paintilla ois hieno ku sais hyttiin vähän lisää ja perästä vähän pois ja toi korkeuski näyttää ihan sopivalta :)

cybress 28.11.2011 22:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 823783)
ja homma etenee nyt vaan vielä kun on tollane bensa käppi tarjolla ja jos turbo diiselii sovitellaan keulille lain puitteissa ni miten tämä vähäpäästöisyys menee ??? kun diiseli koreissa on rajana 91 ni miten tää nyt menee jos on vaikka 90 bensa joka on vähäpäästönen ni saako sinne diiselin pistää ? en vielä tiedä minkä ikänen auto on että se selvii huomenna kuitenki alle 91.. ja mites kun tuolla linkkien sivuilla oli tota Nissan Hardbody (D21) Solid Axle Swap sarjaa ni saako tollasen suomessa kilpiin ? ja jos joku vois varmistaa saako ihan jäykän etuakselin laittaa :D tos ois 61 lukko akselit kaverilla jouten :rolleyes:

leimalle tuohon akseli hommaan pitää kuulemma hakea jtn poikkeuslupaa akesta,trafista,mikä se nyt nykyään mahtaa olla...ja akselin kanssa kannattaa miettiä että minkä sinne nissanin keulalle saa jos meinaa omalla laatikolla laittaa kun nissanissa on se murikka ns väärällä puolella verrattuna muihin...

tdi 28.11.2011 23:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 823792)
leimalle tuohon akseli hommaan pitää kuulemma hakea jtn poikkeuslupaa akesta,trafista,mikä se nyt nykyään mahtaa olla...ja akselin kanssa kannattaa miettiä että minkä sinne nissanin keulalle saa jos meinaa omalla laatikolla laittaa kun nissanissa on se murikka ns väärällä puolella verrattuna muihin...

aijaa no sitte pitää risukeulu säilyttää tai ainakin katsastukseen se hankaloittaa tilannetta.. katsotaan nyt mutta jos teen ni ei sinne kyllä nissanin tekniikkaa laiteta laatikkot jää arvotukseks taaksekki pitäs sit kierteet saada tuskin nissanin akseli kestää. ja tästähän ei oo tulossa sitte mikää ylikorkee joka kippaa eikä suo hiipijä jonka hitaalla ykkösellä tuskin näkee että liikkuu vaan sellanen joka menee tähän tyyliin http://www.youtube.com/watch?v=6MjyS...eature=related ja näin http://www.youtube.com/watch?v=Rezgc4no8DE niin ja vielä vähän näin http://www.youtube.com/watch?v=XAIHP...eature=related :D

JonzQ 29.11.2011 05:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 823659)
kysäseppä kaverilta nimeltä Dectane, sillä seisoo pihalla moinen kapistus...siltä saattas kuvia löytyy...

Joo itseasiassa kysyin hänen myynti ilmoituksessaan täällä offipalstalla kuvia, ei ole vielä vastannut :) Kylläpä minä sain ne laatikot nyt aukeamaan, kytkinakselin puolelta piti ottaa lukkorengas sokka pois, sitten laakereiden varassa oli aika tiukassa niin lähtihän ne prkl auki!! Pitää katsoa jos saisi vaihdeltua ne 1-2-3 rattaat helpolla, purkamista purkamista..

Purin sitten ihan turhaan nuo vitos rattaan ja pakin härvelit sieltä takapäästä, meni kaikenlisäks sellaset jousetki paskaks 3kpl, varmaan täytyy cedricin laatikosta ne jouset vielä purkaa tuohon.. No, ensikerralla sitä on taas viisaampi ja tietää mitenkä tällänen puretaan.. :D

Nippan 29.11.2011 10:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 823611)
Kai se jäykkä akseli alkaa olla aika pakollinen ratkaisu jos ihan kunnon offia aikoo Kingcabilla harrastaa.. En tiedä sitten noiden risukeulan korotussarjojen toimivuudesta mitä netissä myydään.
Katsastuksesta en tiedä meneekö enää tieliikenteeseen kovin helpolla jäykällä etuakselilla, ja ajettavuus maantiellä kärsii ilmeisestikkin risukeulaan verrattuna. Harrasteautoon olisi itsellä suunnitteilla sovitella jäykkää etuakselia tässä ajan myötä.

Suunnitelmissa on itelle kingiin hommata tuo Calminin 3" korosatsi, pittää kattella millälailla muuttuu auton luonne.
Nyt mennään nokka maata ja kantoja viistäen, etutukivarret ottaa toppareihin kiinni ku senverta väntösauvvat lässähtänä! :rolleyes:

tonikki 29.11.2011 16:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JonzQ (Viesti 823833)
Joo itseasiassa kysyin hänen myynti ilmoituksessaan täällä offipalstalla kuvia, ei ole vielä vastannut :) Kylläpä minä sain ne laatikot nyt aukeamaan, kytkinakselin puolelta piti ottaa lukkorengas sokka pois, sitten laakereiden varassa oli aika tiukassa niin lähtihän ne prkl auki!! Pitää katsoa jos saisi vaihdeltua ne 1-2-3 rattaat helpolla, purkamista purkamista..

Purin sitten ihan turhaan nuo vitos rattaan ja pakin härvelit sieltä takapäästä, meni kaikenlisäks sellaset jousetki paskaks 3kpl, varmaan täytyy cedricin laatikosta ne jouset vielä purkaa tuohon.. No, ensikerralla sitä on taas viisaampi ja tietää mitenkä tällänen puretaan.. :D

Kehtaatko muuten vilkasta siitä Cedrikin laatikosta onko pakkirattaat identtisiä Cabin rattaiden kanssa? Helpottas noiden osien metsästämistä kun olisi toisenmallinen laatikkokin sitten mitä etsiä romuttamoilta.

tdi 29.11.2011 16:24

1 Liiteet
vastaillaan ite itselleen eli jäykkä etuakseli vaatii poikkeusluvan koska mallisarjassa sellaista ei ole ollut.
mutta siitä en löytänyt mitään että saako vääntövarsijouset korvata coilover jousilla ? etuperänhän voi modata jostain vahvemmasta vaikka jäykästä akselista ja vetarit teettää sit sen mukaan samalla murikan puolta voi vaihtaa haluttuun paikkaan ? entä saako vaihtaa esimerkiksi jonkun chevyn risukeulan onko sekin poikkeusluvan paikka ? no eiköhän tuohon joku porsaan reikä löydetä :D

jyrden 29.11.2011 16:25

Sopivuus...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja abc123 (Viesti 823657)
onko kenelläkään tietoa käykö terranon kytkin suoraan td25 vakio vauhtipyörään?tai saako siihen jotain muuta kestävämpää kytkintä?

Terranon paineasetelman pulltijako eri, kun TD25:sen Kingin on... Eli on kaksi vaihtoehtoa siihen... 1; Vaihtaa Terranon vauhtipyörä.... 2; Teettää koneistamolla uusi jako siihen vanhaan vauhtipyörään...

Sentillähän kasvaa kytkinlevyn halkasija ku laittaa Terraanon vastaavan... Tais sit TD25 Kingisn, ja auramallin/Turbollisen.

Karstulassa ainakin onnistuu jaon teko uusiksi, tai vaikka kokonaan uusi vauhtipyöränkin teko (täst saa yv:nä tietoa sit tarvittaessa)...

autotohtori 29.11.2011 17:00

td25 vauhtipyörä

Osaako kukaan kertoa painoa vauhtipyörälle?

jyrden 29.11.2011 19:24

Oliskohan....

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja autotohtori (Viesti 823981)
Osaako kukaan kertoa painoa vauhtipyörälle?

oliskohan TD:n vauhtipyörä n 10kg.... Voin toki tarkistaa, jos oikkee tarve tulee ku kysistä limppua löytyy irtona tallista (jos löydän)....

Nuhapumppu 29.11.2011 19:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 823963)
vastaillaan ite itselleen eli jäykkä etuakseli vaatii poikkeusluvan koska mallisarjassa sellaista ei ole ollut.
mutta siitä en löytänyt mitään että saako vääntövarsijouset korvata coilover jousilla ? etuperänhän voi modata jostain vahvemmasta vaikka jäykästä akselista ja vetarit teettää sit sen mukaan samalla murikan puolta voi vaihtaa haluttuun paikkaan ? entä saako vaihtaa esimerkiksi jonkun chevyn risukeulan onko sekin poikkeusluvan paikka ? no eiköhän tuohon joku porsaan reikä löydetä :D

Joo kyllähän jousitus tyyppiä saa muuttaa,tuos yks alkoi laittamaan pajeroon jotain dodgen risukeulaa jossa on kierrejousitus ja pitäis olla laillinen. Tosin en tiedä miten homma on edistynyt.

tdi 29.11.2011 20:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 824043)
Joo kyllähän jousitus tyyppiä saa muuttaa,tuos yks alkoi laittamaan pajeroon jotain dodgen risukeulaa jossa on kierrejousitus ja pitäis olla laillinen. Tosin en tiedä miten homma on edistynyt.

okei no sitte avautuu taas uusia ideoita :rolleyes: ei selvinny vielä tänää että onko se vähäpäästöinen auto on vuosimallii 89 2.4 bensa onko teknisiä eroja bensa ja diisel kinkäpeis akseleissa ym ?

JonzQ 29.11.2011 22:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 823951)
Kehtaatko muuten vilkasta siitä Cedrikin laatikosta onko pakkirattaat identtisiä Cabin rattaiden kanssa? Helpottas noiden osien metsästämistä kun olisi toisenmallinen laatikkokin sitten mitä etsiä romuttamoilta.

Juu minäpä tarkista asian huomenna kun menen pajalle, prkl ku sattu huono jakari matkaan niin en saanu purettua akselin lukitusmutteria, tai siis saanut avattua sitä.

Muistini mukaan ne aikalailla samanlaiset rattaat on ja tuon välitystaulukon mukaankin minkä lerssinen laittoi on samat hammas määrät rattaissa.

Mutta, taas välitys on eri tuon taulukon mukaan, en kyllä tajua tuosta taulukosta näköjään mittään prkl.. Ku yrittäny pähkäillä sitäkin, että jos laitain 1-2-3 vaihteet tuohon siitä cedun laatikosta, niin joudunko vaihtamaan sen väliakselin, countershaftin? Pelkästään ylivaihteessa eli viitosessa on eri hammas määrä ja sitten joku Drive kohta on kans tuossa taulukossa, mitähän se tuo drive oikein meinaa? :S

Rupee tuntumaan, että taidan jättää nuo ratas viritykset tällä kertaa pois, loppuu aikakin jo kohta kesken ku joulukuun loppuun aikaa laitella.

cybress 29.11.2011 23:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nippan (Viesti 823875)
Suunnitelmissa on itelle kingiin hommata tuo Calminin 3" korosatsi, pittää kattella millälailla muuttuu auton luonne.
Nyt mennään nokka maata ja kantoja viistäen, etutukivarret ottaa toppareihin kiinni ku senverta väntösauvvat lässähtänä! :rolleyes:

itte laitoin calminin sauvat ja roughcountry 2,5" alusta korotuksen, suomeen toimitetttuna kuluineen noin 700e ja ajettavuus parani huomattavasti...

hinuri 30.11.2011 20:52

Tarvis saaha -04 King Cabiin vaihtoehdoksi myös hidas takaveto. Jakolaatikon kyljessähän on 2 klunssia joita keppi siirtää, mutta kumpi on hidas/nopea ja kumpi 4wd/2wd? Entä onnistuuko millään sähköisesti, esim. katkaisija jonkun liittimen/johdon väliin? Yksi vaihtoehto voisi olla manuaaliset napalukot eteen, mutta mukavampi olisi hytistä päästä kytkemään. Ideoita anyone? :)

Hompppa_ 30.11.2011 22:07

Lainaus:

Tarvis saaha -04 King Cabiin vaihtoehdoksi myös hidas takaveto. Jakolaatikon kyljessähän on 2 klunssia joita keppi siirtää, mutta kumpi on hidas/nopea ja kumpi 4wd/2wd? Entä onnistuuko millään sähköisesti, esim. katkaisija jonkun liittimen/johdon väliin? Yksi vaihtoehto voisi olla manuaaliset napalukot eteen, mutta mukavampi olisi hytistä päästä kytkemään. Ideoita anyone?

Jos saa tiedustella minkälaiseen käyttötarkotukseen tarvii hiastatakavetoa?

hinuri 30.11.2011 22:11

Raskaiden kuormien lyhyeen siirtelyyn/pyörittelyyn pitävällä alustalla. :)

JonzQ 30.11.2011 23:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 823951)

Eipä se pakkiratas ollu identtinen, eli hampaita oli 2 enemmän toisen lootan rattaissa. Kingissä oli 21 ja cedricissä 23 tai sitte toistepäin, ku ei muista niin tarkkaan. Ihme juttu, tuon välitystaulukon mukaan pitäis olla samat rattaat eli 21 hammasta vaan eipä näytä olevan :O

Mitenkä muuten te jotka olette kääntäneet pakkirattaan toisinpäin, oletteko jättäneet sen rikan toiselta puolelta ratasta kokonaan pois ja laittaneet rikat samalle puolelle joten ratas ottaa suoraan siihen sokkaan kiinni? Jos minulla meinaisi rattaan kääntää toisinpäin, niin näin joutuisi tekemään, ilman tätä muutosta pakkiratas vähän hankaa tähän pääakselin rattaaseen.

Mietin vain, kun hammasrattaassa on kolot voitelua varten jotta öljy menee laakerille, niin kuhan ei käy niin hyvä tuuri että se kolo repäsee siihen sokkaan jotenki.. :D

Hompppa_ 01.12.2011 00:14

Lainaus:

Mitenkä muuten te jotka olette kääntäneet pakkirattaan toisinpäin, oletteko jättäneet sen rikan toiselta puolelta ratasta kokonaan pois ja laittaneet rikat samalle puolelle joten ratas ottaa suoraan siihen sokkaan kiinni? Jos minulla meinaisi rattaan kääntää toisinpäin, niin näin joutuisi tekemään, ilman tätä muutosta pakkiratas vähän hankaa tähän pääakselin rattaaseen.

Mietin vain, kun hammasrattaassa on kolot voitelua varten jotta öljy menee laakerille, niin kuhan ei käy niin hyvä tuuri että se kolo repäsee siihen sokkaan jotenki..

Jaa a enpä kyllä muista miten laitoin. Omasta laatikosta kumminki käänsin sen ja vielä mietinkin että miten laittais, noo hyvin se on pelannu oli miten tahansa siellä :D

Dectane 01.12.2011 11:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JonzQ (Viesti 823833)

Niin vieläkö tarttit niitä jottain kuvia? Oon tänään menossa käymään hitsaan sitä niin voin samalla napata!

Otra 01.12.2011 14:49

Neuvokaas amatööriä että tekeekö tuollaisella kinkkukaapilla mitään jos ajelee päivässä noin 70km työmatkoja. Olisi kiva päästä välillä vähän "pahemmistakin" paikoista ja ei enään kiinnosta ajella tolla Ducatolla :) Onko sillä esimerkiksi mahdollista päästä viikkoa töihin ilman remonttia? Katselin esim: http://www.nettiauto.com/nissan/king/4412150 onkohan minkälainen?

cybress 01.12.2011 20:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Otra (Viesti 824579)
Neuvokaas amatööriä että tekeekö tuollaisella kinkkukaapilla mitään jos ajelee päivässä noin 70km työmatkoja. Olisi kiva päästä välillä vähän "pahemmistakin" paikoista ja ei enään kiinnosta ajella tolla Ducatolla :) Onko sillä esimerkiksi mahdollista päästä viikkoa töihin ilman remonttia? Katselin esim: http://www.nettiauto.com/nissan/king/4412150 onkohan minkälainen?

itte oon kohta vuoden ajellu samanikäsellä kingcapilla ja ei oo kyllä sanomista ollu, hiljanen ja hyvä matka-ajossa vaikka on nappulat alla,,varaosat on suht edullisia ja ittellä on ainaki toiminu ihan ok..mitä nyt jtn perushuoltoja tehny..

oulu-hki-oulu reissukin tuli ajettua ilman mitään ongelmia....

ja näytti olevan vielä ahdettu malli tuo mitä oot katellu ni anna mennä vaan jos se ei ole mätä...kannattaa ainaki kattoa keulasta ne korin kiinnitys pisteet ja vaihde jarrulla käydä laatikkoa ajossa läpi että pykälät ei pompi pois päältä...

tonikki 01.12.2011 21:38

Lainaus:

Näpäkän olonen peli on. Runko ruostesuojattu jossain välissä. Etelässä tuppaavat ruostumaan teiden suolauksen takia aika nopsaan.
Toi on hyvä että tulee varaosapeli ja muita osia (esim. laatikko, perä ym.) mukaan niin ei tarvitse metsästää varaosia eikä maksaa niistä maltaita myöhemmin. Tietenkin helpottaa vielä jos itse remontoit autosi.
Tuntuu että tiekäytössä ovat aika kestäviä pelejä, ja tuo on vissiin sillä uudemmalla TD-moottorityypillä jossa ilmeisesti vähemmän kansiongelmia.
Kyllä noilla ihan tarpeeksi pahoihin paikkoihinkin pääsee ja poiskin. (ei kuitenkaan ihan täysverinen offiauto ihan tuolleen, mutta mikäpä olisi vakiona)

Otra 01.12.2011 21:57

Itse kyllä tuon kokoiset autot huollan. Kiitoksia vastauksista! Katsotaan mihin tulokseen tullaan :)

JonzQ 02.12.2011 05:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 824547)
Niin vieläkö tarttit niitä jottain kuvia? Oon tänään menossa käymään hitsaan sitä niin voin samalla napata!

Joo jos onnistuu niin kiinnostais mitenkä ne moottorin korvakot on sovellettu sinne konehuoneeseen ja onko niitä alkuperäisiä rungossa olevia kiinnityksiä muokattu muokattu, ota niin paljo kuvia että muisti loppuu kamerasta niin eiköhän tule vähän selvyyttä asiaan.. :D Samalla sitten näkis jos siinä on alkuperäisen korvakot, että ovatko ne kingin vai cedricin, cedricin korvakot ovat aika pitkät ja kingissä paljon lyhemmät. Tiedä kummatko ois paremmat vai joutuuko ne korvakot tekemään uusiks. Jos runkoon saa hitsata palikkaa niin sitten on helpompi muuttaa sieltä päästä.

Mutta mielenkiinnosta ois mukava nähdä mitenkä ne on toteutettu Dectanen autossa.

Temuu 02.12.2011 16:37

Lainaus:

Täällä on kingcab käyttöautona ja kilometrejä tulee paljon, en ole viellä kerennyt kuin 7tkm autolla ajamaan mutta ihan mukava peli ajella maantielläkin.. Remonttia en ole juuri ainakaan viellä joutunut tekemään mutta ruostuminen ja voimansiirto näissä taitaa olla heikoimpia lenkkejä :(

On muuten näppärän näkönen kingcab!

tonikki 02.12.2011 16:52

Ja turbon kanssa ei varmaan hieman isommissakaan ylämäissä tarvii pykältää pienempää. Ainakin tuolla omalla SD23:lla on tapana loppua vääntö kesken.

cybress 03.12.2011 19:22

oli puhetta tuolla topicin alussa kun mainitsin että asentelin sen rough country 2,5" alustan ja Calminin sauvat... nyt olis niitä kuvatuksia tarjolla..

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3363993.jpg

tuommonen setti...mukana tuli myös takaiskareille uudet kinnitys pulikat yläpäähän..

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3363995.jpg

tuommonen siitä tuli ja leimallakaan ei ollut ongelmia,korin korotus 75mm+alusta.

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3363996.jpg

alla 31"10,5"15" kumit

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3363997.jpg

iskareille pitäs tehä vielä uudet kiinnitys paikat niin saa joustoja kunnolla,niin ja tietty kallistuksen vakaaja repiä irti,
kuva otettu tunkin päällä niin on tuo ylätukivarsi ala-asennossa.

turbo ja muut roippeet olis vielä hyllyssä. isompia renkaitakin se nissani vähä kaipailisi..

abc123 03.12.2011 22:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 823964)
Terranon paineasetelman pulltijako eri, kun TD25:sen Kingin on... Eli on kaksi vaihtoehtoa siihen... 1; Vaihtaa Terranon vauhtipyörä.... 2; Teettää koneistamolla uusi jako siihen vanhaan vauhtipyörään...

Sentillähän kasvaa kytkinlevyn halkasija ku laittaa Terraanon vastaavan... Tais sit TD25 Kingisn, ja auramallin/Turbollisen.

Karstulassa ainakin onnistuu jaon teko uusiksi, tai vaikka kokonaan uusi vauhtipyöränkin teko (täst saa yv:nä tietoa sit tarvittaessa)...

eli tuohon ei käy suoraan mikään muu kytkin? onko terranossa ja auramallin kingissä sama kytkin jonka halkaisija on 240mm?

jyrden 04.12.2011 12:01

Kytkimet....

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja abc123 (Viesti 825499)
eli tuohon ei käy suoraan mikään muu kytkin? onko terranossa ja auramallin kingissä sama kytkin jonka halkaisija on 240mm?

Ei... Ellei sit löydä suoraan jämäkämpää asetelmaa, mikä kestää vääntöä enempi. Ja tais olla Exedyllä vakiokoossakin jämäkämpää paketttia tarjolla. Tamgearsilla tais olla listallakin.

Sit mitä noiden halkasijoihin tulee, niin auramallissa ja turbossa on 250mm, kuin myös Terranon.

tonikki 04.12.2011 12:23

Mitkä on Kingcabin etuperän välitykset? D21 korimalli.
Kiinteää etuakselia silmällä pitäen. Minkä akseleita noihin on porukka tuupannut eteen?

edit: jostain pengoin googlella että "D44/Cherokee -80 -83 mallit/ ja SJ Wagoneer -80-90" autojen akseleita noihin olisi laitettu. Ilmeisesti välitykset saman kuin KC:n etuperässä?

cybress 04.12.2011 17:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 825669)
Mitkä on Kingcabin etuperän välitykset? D21 korimalli.
Kiinteää etuakselia silmällä pitäen. Minkä akseleita noihin on porukka tuupannut eteen?

edit: jostain pengoin googlella että "D44/Cherokee -80 -83 mallit/ ja SJ Wagoneer -80-90" autojen akseleita noihin olisi laitettu. Ilmeisesti välitykset saman kuin KC:n etuperässä?

välityksistä en tiedä mutta noissa edellämainituissa akseleissa on murikka ns oikealla puolella verrattuna esim hiluxin akseliin.

Temuu 04.12.2011 18:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 825374)
oli puhetta tuolla topicin alussa kun mainitsin että asentelin sen rough country 2,5" alustan ja Calminin sauvat... nyt olis niitä kuvatuksia tarjolla..

tuommonen setti...mukana tuli myös takaiskareille uudet kinnitys pulikat yläpäähän..

tuommonen siitä tuli ja leimallakaan ei ollut ongelmia,korin korotus 75mm+alusta.

alla 31"10,5"15" kumit

iskareille pitäs tehä vielä uudet kiinnitys paikat niin saa joustoja kunnolla,niin ja tietty kallistuksen vakaaja repiä irti,
kuva otettu tunkin päällä niin on tuo ylätukivarsi ala-asennossa.

turbo ja muut roippeet olis vielä hyllyssä. isompia renkaitakin se nissani vähä kaipailisi..

Huhuh melko härski king cab! :D Paljonko tuli tuolle setille hintaa? Itsekkin olen ajatellu koria korottaa niin mitäs olette laittanee korin ja rungon väliin? Jos tekee 70mm korotukset joutuuko tekemään muita muutoksia kuin jatkamaan polttoaineletkua?

maco 04.12.2011 19:21

lailliset gummit ja vanteet????

elikkä tässäpä problemaani...voinko laittaa -89 king cappiin 8x15 vanteet -20 offsetillä, ettei raideväli kasva yli 30mm? Ja siihen 31x10,5x15 gummit, mahtuuko laillisesti kurasuojien sisään? Uutena alalle tulleena utelen teiltä alalla jo vaikuttaneilta:confused:

cybress 04.12.2011 20:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Temuu (Viesti 825774)
Huhuh melko härski king cab! :D Paljonko tuli tuolle setille hintaa? Itsekkin olen ajatellu koria korottaa niin mitäs olette laittanee korin ja rungon väliin? Jos tekee 70mm korotukset joutuuko tekemään muita muutoksia kuin jatkamaan polttoaineletkua?

koko helahoito jenkeistä noin reilu 700 euroa. sis tulli ja lentorahti.

linkit on tuolla topicin alussa.

korinkorotus makso noin 20-30 euroa. käytin 4mm seinämä paksuudella olevaa putkea joka on halkaisijaltaan muistaakseni 60mm, kelpasi katsurille.

koppaa voit nostaa 75mm, jatkat tankkausputken jos et nosta tankkia samalla, ja irrottelet kaikki jarruputket ym muut korista ennen nostoa ja muistat irroittaa rattiakselin konehuoneesta,riittää että löystää, ja muistaa kirrata se sitte uudestaan ku korotukset on alla. ja jakolaatikon kepin kohalta isonnat pikkusen sitä reikää niinku taakkepäin,pieni puoli menee aika naftisti päälle jos ei isona sitä kepin reikää..

tonikki 04.12.2011 20:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 825758)
välityksistä en tiedä mutta noissa edellämainituissa akseleissa on murikka ns oikealla puolella verrattuna esim hiluxin akseliin.

Eli noi olisivat murikan sijainnin suhteen käypiä Kingcabbiin kun se on toisella puolella kuin yleensä? Ilmeisesti myös akselin toisin päin kääntämällä saa tuon saman aikaan, eli murikka toiselle puolelle.

Tosiaan jos joku tietää noita etuperän välityksiä niin kertokaa! :)

cybress 04.12.2011 22:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 825823)
Eli noi olisivat murikan sijainnin suhteen käypiä Kingcabbiin kun se on toisella puolella kuin yleensä? Ilmeisesti myös akselin toisin päin kääntämällä saa tuon saman aikaan, eli murikka toiselle puolelle.

Tosiaan jos joku tietää noita etuperän välityksiä niin kertokaa! :)

mutua ja nopeella googlella bensan välitys 4,625, ja 4,875.
en sitten tiedä että pitääkö paikkaansa..

jepjep1 05.12.2011 08:54

Eli kertokaahan mite se tuo cedrikin tiisselikone passaa kinggiin 2.5d paikalle millä muutoksilla tapahtuu kun tuossa lueskelin kirjotuksia ja en saanu/hokannu kaikkia apulaitteet sekä laatikkoon sopivuus.vääntöä tarttis ja vapari on pop

Gary Grand 05.12.2011 11:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 825863)
mutua ja nopeella googlella bensan välitys 4,625, ja 4,875.
en sitten tiedä että pitääkö paikkaansa..

Noita molempia löytyy, tosin tuo 4.875 taitaa olla aika harvinainen D21:ssä, D22:ssa se on ainakin parin alkuvuoden malleissa pääasiallinen välitys.

Missään jankkilahnan akselissa ei vakiona moisia ole tarjolla, vaan aina joutuu välityksen hommaamaan. Tuota 4.875-välläriä ainakin löytyy hyvin kaikilta valmistajilta/toimittajilta, mutta muistaakseni vaan Yukon Gears tarjoaa sellasta, joka käy alle 3.73 välityksiseen murikkaan, eli ns. thick ring gear -versiota.

Paksuuseroa(..siis epäkeskeisyys lautaspyörän kiinnitykselle..) noilla murikoilla D44:ssä on jokunen milli, en muista enää paljonko, mutta eron voi korjata myös sopivalla välilevyllä.:cool:

tonikki 05.12.2011 11:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 826002)
Noita molempia löytyy, tosin tuo 4.875 taitaa olla aika harvinainen D21:ssä, D22:ssa se on ainakin parin alkuvuoden malleissa pääasiallinen välitys.

Missään jankkilahnan akselissa ei vakiona moisia ole tarjolla, vaan aina joutuu välityksen hommaamaan. Tuota 4.875-välläriä ainakin löytyy hyvin kaikilta valmistajilta/toimittajilta, mutta muistaakseni vaan Yukon Gears tarjoaa sellasta, joka käy alle 3.73 välityksiseen murikkaan, eli ns. thick ring gear -versiota.

Paksuuseroa(..siis epäkeskeisyys lautaspyörän kiinnitykselle..) noilla murikoilla D44:ssä on jokunen milli, en muista enää paljonko, mutta eron voi korjata myös sopivalla välilevyllä.:cool:

Dieselin välitykset on hakusessa. Mikä on tuon etutasauspyörästön nimi englanniksi?
Tarkoitus tehdä mahdollisimman halvalla tuo akseli swappi, jos löytys joku japsi tai muu akseli valmiilla sopivilla välityksillä.

tdi 05.12.2011 11:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 826005)
Dieselin välitykset on hakusessa. Mikä on tuon etutasauspyörästön nimi englanniksi?
Tarkoitus tehdä mahdollisimman halvalla tuo akseli swappi, jos löytys joku japsi tai muu akseli valmiilla sopivilla välityksillä.

munmielestä ois helpoin jostain autosta ottaa etu ja taka akselit jossa vaa se etumurikka oikeella puolella tai sit kääntää niinku sanoit.. englanniksi --> front differential tai pelkkä front diff. sit haulla hardbody tai d21 solid axle swap löytyy paljon juttuu. tai sit heittää kinkäpin korin gr rungolle siin on kaikki mitä tarvii :D

Gary Grand 05.12.2011 11:35

Dieselissä käytännössä 4.625 välitykset.
Mikään akseli ei käy heittämällä, aina on murikka väärällä puolella, tai väärä välitys.
Varmaan halvin tapa olis laittaa Patrollin akseli, jossa sama välitys kuin takana ja heittä murikka puolelta toiselle. Ei helppo, mutta halpa.

Ite, jos halvalla haluaisin tehdä, niin pistäisin molemmat akselit uusiksi...

Jos taas oikeasti hommaan alkaisin, niin laittaisin eteen Grandin, tai Cheron akselin ripustuksineen sopivalla välityksellä maustettuna.

Profiilissa kuvatuksia mun vanhasta Kinkusta SJ-Cherokeen akselilla.

Jason_ 05.12.2011 15:11

dii.. isännälle tuli hommattua tuo -90 D21 kingcab ja siihen tehty vaihteiston laakerointi 35tkm sitten (olin ite asentamassa laatikkoa paikalleen) niin nyt vaihekeppi lonkkasee melkein arpakuutiona, mikä on menny väljäksi?

automaattisen napiksenkin tarvis yhen ehjän :rolleyes: joo tiedetään ettei kukaan semmosta suosittele, enkä omaan autoon sitä laittais, mutta jos siltikin..

cybress 05.12.2011 19:04

kuinka paljon saa lyhentää tuommosta kingcapin lavaa, kyseessä nelikko malli eli lyhyellä lavalla..onko olemassa joku tietty kriteeri tuohon lain puitteissa...

tarkotus olisi pätkästä lavaa takapäästä..kävi mielessä jos lyhentäis runkopalkkeihin asti...

Jacob 05.12.2011 20:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 826142)
kuinka paljon saa lyhentää tuommosta kingcapin lavaa, kyseessä nelikko malli eli lyhyellä lavalla..onko olemassa joku tietty kriteeri tuohon lain puitteissa...

tarkotus olisi pätkästä lavaa takapäästä..kävi mielessä jos lyhentäis runkopalkkeihin asti...

Itsekkin miettiny tota lavan lyhentämistä..Jos vaa jollakulla ois faktaa asiasta nii voisi kertoilla. Onkoha siinä joku tietty pituus mikä pitää täyttyä lain mukaan? Ois tatsuniki järkevämmän näköne ku lähtis ylitykset poies :D

tonikki 05.12.2011 21:37

Oliko siinä joku 3 neliön tila mikä lavalla piti olla että sen saa vielä pakettiautoksi rekisteröityä.

tonikki 05.12.2011 22:16

Miten ootte vaihelaatikkoa irroittaessa saaneet vaihelaatikon irroitettua kytkinakselilta? Ei mahdu pakittamaan laatikkoa taakse päin kun vääntösauvajousten tukipalkki (poikittainen auton rungossa) ottaa vastaan. Irroitettiin palkki ja löysättiin jousia mutta ei mahdu vieläkään. Seuraavaksi varmaan täytyy jouset irroittaa palkista, vai onko muuta keinoa saada laatikon etupäätä laskettua jotta saataisiin takapääkin pois paikaltaan siirtämällä laatikkoa eteen päin kun etupää on laskettu alas?
Ootteko muuten vaihekeppejä irroittaneet laatikon irroituksen yhdeydessä? Käytössä on tasalattialla oleva talli ja auto on etupäältään nostettu noin 30cm ylös päin maasta pukkien päälle, liekkö mahtuvat tulemaan? Ihmettelin vaan keppien kiinnitystä kun en löytänyt lukitusrenkaita tms. mistään.

cybress 05.12.2011 23:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 826223)
Oliko siinä joku 3 neliön tila mikä lavalla piti olla että sen saa vielä pakettiautoksi rekisteröityä.

tuommosta settiä löyty...

Eli pituus 1,75m TAI vähintään 2,25neliömetriä. Esim. jos lavan leveys 1,60m lavan pituudeksi riittää 1,41m

(2,25m² / 1,60m = 1,41m)

Ajattelin kun kerran tämä haulla löytyi, niin olis ajan mukaista tietoa.

Jossain oli maininta siitä lavan pituusmitasta suhteessa korkeuteen eli kuinka korkea lavan tulee olla että pituus mitta täyttyy.

Joissain tehdastekoisissa on etuseinä viistetty taaksepäin että saa tilaa ohjaamoon ja silti pysyy pituus lavalla.
Taitaa olla tulkintakohtainen eli mielivaltainen lopputulos konttorilta kysyttäessä.

ja oliko se nyt niin että ennen se oli 1,85m ja nykyään 1,70m tai 1,75m se lavan minimi pituus... kaippa tuo pitää käydä konttorilta kysymässä ja leikellä vasta sitten.

cybress 05.12.2011 23:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 826245)
Miten ootte vaihelaatikkoa irroittaessa saaneet vaihelaatikon irroitettua kytkinakselilta? Ei mahdu pakittamaan laatikkoa taakse päin kun vääntösauvajousten tukipalkki (poikittainen auton rungossa) ottaa vastaan. Irroitettiin palkki ja löysättiin jousia mutta ei mahdu vieläkään. Seuraavaksi varmaan täytyy jouset irroittaa palkista, vai onko muuta keinoa saada laatikon etupäätä laskettua jotta saataisiin takapääkin pois paikaltaan siirtämällä laatikkoa eteen päin kun etupää on laskettu alas?
Ootteko muuten vaihekeppejä irroittaneet laatikon irroituksen yhdeydessä? Käytössä on tasalattialla oleva talli ja auto on etupäältään nostettu noin 30cm ylös päin maasta pukkien päälle, liekkö mahtuvat tulemaan? Ihmettelin vaan keppien kiinnitystä kun en löytänyt lukitusrenkaita tms. mistään.

kaivele ne kepit irti ja sitten löysäät moottorin kiinnikkeitä ja kampeat moottoria keulasta ylöspäin jos ei itse omalla painolla kallistu.. niin silloin sen laatikon hännän pitäisi laskeutua alemmas jolloin laatikon pitäisi tulla helposti pois...
ja tosiaan se palkki pitää löysätä ja oliko että niitä vääntösauvoja piti siirtää sivuun,irtoo helpommin sieltä etupäästä ne sauvat...

tonikki 06.12.2011 10:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 826284)
kaivele ne kepit irti ja sitten löysäät moottorin kiinnikkeitä ja kampeat moottoria keulasta ylöspäin jos ei itse omalla painolla kallistu.. niin silloin sen laatikon hännän pitäisi laskeutua alemmas jolloin laatikon pitäisi tulla helposti pois...
ja tosiaan se palkki pitää löysätä ja oliko että niitä vääntösauvoja piti siirtää sivuun,irtoo helpommin sieltä etupäästä ne sauvat...

Jep kiitoksia neuvosta.
Jostain aikaisemmista ketjuista luin että jotkut on tuon laatikon tuolta välistä taiteilleet pois irroittamatta vääntösauvoja ollenkaan. Mutta onhan tuossa varmaan melko kampeaminen pois jos meinaa niin saada. Nimim. pari tuntia tuli taisteltua tuloksetta. :D

JonzQ 06.12.2011 11:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 826384)
Jep kiitoksia neuvosta.
Jostain aikaisemmista ketjuista luin että jotkut on tuon laatikon tuolta välistä taiteilleet pois irroittamatta vääntösauvoja ollenkaan. Mutta onhan tuossa varmaan melko kampeaminen pois jos meinaa niin saada. Nimim. pari tuntia tuli taisteltua tuloksetta. :D

Moottori kun ei ollu paikallaan niin lähti laatikko suht helposti konehuoneen kautta pois :D Cedricciin passas kingin asetelmakin ja kytkinlevy, se on se exedyn vai mikä se nyt olikaan kuitenkin se pitävämpi asetelma josta tuolla aikaisemminkin on mainittu. Kävi vaan aika huono tuuri, asetelmasta katkesi yksi käpälä, en tiedä onko järin suurta vaikutusta, varmaan liikkeelle lähdössä korkeintaan saattaa ravistaa??

Pitää katsoa jaksaisiko tänään jo moottoria vähän kokeilla mitenkä se menisi paikalleen.

Muistaako kukaan, että mitenkä päin tuli tämä tukikumi joka on sen poikkitangon ja vaihdelaatikon välissä? Että tavallaan tuliko se niin päin, että vaihdelaatikko olisi hieman nousussa konehuoneeseen päin? Jotenkin se tuntui että järkevin se on niin päin laittaa kun en muistanut yhtään kumminko päin se sinne tuli?

tonikki 06.12.2011 11:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JonzQ (Viesti 826392)
Moottori kun ei ollu paikallaan niin lähti laatikko suht helposti konehuoneen kautta pois :D Cedricciin passas kingin asetelmakin ja kytkinlevy, se on se exedyn vai mikä se nyt olikaan kuitenkin se pitävämpi asetelma josta tuolla aikaisemminkin on mainittu. Kävi vaan aika huono tuuri, asetelmasta katkesi yksi käpälä, en tiedä onko järin suurta vaikutusta, varmaan liikkeelle lähdössä korkeintaan saattaa ravistaa??

Pitää katsoa jaksaisiko tänään jo moottoria vähän kokeilla mitenkä se menisi paikalleen.

Muistaako kukaan, että mitenkä päin tuli tämä tukikumi joka on sen poikkitangon ja vaihdelaatikon välissä? Että tavallaan tuliko se niin päin, että vaihdelaatikko olisi hieman nousussa konehuoneeseen päin? Jotenkin se tuntui että järkevin se on niin päin laittaa kun en muistanut yhtään kumminko päin se sinne tuli?

Se kumi noin vaihdelaatikon keskikohdalla (jakolaatikon etupuolella) joka on poikittaispalkin päällä? Itselläni tuo kumi on kiinteästi siinä ilmeisesti liimalla tms. kiinni. Voin napsasta kuvan jos tuota tarkoitat.
Tai itse asiassa tuossa on kumit itse poikittaispalkissa ja laatikon pohjassa olevassa "hahlossa".

JonzQ 06.12.2011 12:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 826408)
Se kumi noin vaihdelaatikon keskikohdalla (jakolaatikon etupuolella) joka on poikittaispalkin päällä? Itselläni tuo kumi on kiinteästi siinä ilmeisesti liimalla tms. kiinni. Voin napsasta kuvan jos tuota tarkoitat.
Tai itse asiassa tuossa on kumit itse poikittaispalkissa ja laatikon pohjassa olevassa "hahlossa".

Joo tämä kumi se on mitä tuossa ylempänä ensimmäisen kirjoitit, se kumi on yhteensä 4 pultilla kiinni, laatikossa 2 ja poikki tangossa 2 pultilla. Ota kuva jos kehtaat ja kerro kummalta puolelta, eli kuskin vai vänkärinpuolelta otettu niin ei tarvitse arvailla. Itsellä se kumi ei ainakaan ole suora vaan se on tietyssä kulmassa. Ota vielä vaikka kuvat kummaltakin puolelta sitä palkkia missä kumi on, ku ne raudat jotka kumissa on niin ovat erilaisia toiselta puolelta niin sen näkee jo siitäkin kumminko päin se tulee olla..

tonikki 06.12.2011 12:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JonzQ (Viesti 826427)
Joo tämä kumi se on mitä tuossa ylempänä ensimmäisen kirjoitit, se kumi on yhteensä 4 pultilla kiinni, laatikossa 2 ja poikki tangossa 2 pultilla. Ota kuva jos kehtaat ja kerro kummalta puolelta, eli kuskin vai vänkärinpuolelta otettu niin ei tarvitse arvailla. Itsellä se kumi ei ainakaan ole suora vaan se on tietyssä kulmassa. Ota vielä vaikka kuvat kummaltakin puolelta sitä palkkia missä kumi on, ku ne raudat jotka kumissa on niin ovat erilaisia toiselta puolelta niin sen näkee jo siitäkin kumminko päin se tulee olla..

Okei. Minäpäs yritän muistaa napsasta kuvat. Illalla varmaan saan postailtua tänne.
Palkki on tosin itselläkin irrallaan, en ole varma käykö se kumminkin päin siihen, mutta onneksi kannot ja kivet ovat tehneet tehtävänsä ja vääntäneet sen niin että näkee kumpi on etupuoli. :D

tonikki 06.12.2011 18:21

No nyt on laatikko lattialla.
En keksinyt keinoa saada vääntösauvoja pois booreiltaan. Eivät lähteneet takapäästä paukuttamalla lekalla palkkiin jossa vääntösauvat ovat kiinni. Etupään pultteja en käyttänyt auki kun ei äly riittänyt että laukeaako alatukivarsi jos irroitan sauvat sieltä päästä. pullotunkilla pohjan ja palkin välissä tunkkaamalla saatiin laatikolle tarpeeksi tilaa peruuttaa.
Sitten venkslaamista edes takaisin ja varmistus että laatikko ei tipahda pukin ja liinan avulla. Liina vaihdekeppien reiästä hyttiin ja löysälle niin näkee milloin laatikko tulee alas päin ja voi vaihtaa tunkin paikkaa.
Tamgearsilta oli rattaat loppu ja eivät tiedä millon saavat lisää. Laatikon metsästyksene siis. Vai löytyskö ulkomailta ebaystä tai muualta koneistettuja rattaita jotka olisivat vahvempia? Kohtuu hintaan tietysti. (100-200)
Miten tuo vääntöjousien etupäästä irroittaminen onnistuu että saadaan poikkipalkki myös haitalta uuden laatikon asennuksen aikana?

Sori unohtu ottaa kuvia siitä vaihdelaatikon palkista.

king cap 06.12.2011 18:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 826535)
En keksinyt keinoa saada vääntösauvoja pois booreiltaan. Eivät lähteneet takapäästä paukuttamalla lekalla palkkiin jossa vääntösauvat ovat kiinni. Etupään pultteja en käyttänyt auki kun ei äly riittänyt että laukeaako alatukivarsi jos irroitan sauvat sieltä päästä. pullotunkilla pohjan ja palkin välissä tunkkaamalla saatiin laatikolle tarpeeksi tilaa peruuttaa.
Sitten venkslaamista edes takaisin ja varmistus että laatikko ei tipahda pukin ja liinan avulla. Liina vaihdekeppien reiästä hyttiin ja löysälle niin näkee milloin laatikko tulee alas päin ja voi vaihtaa tunkin paikkaa.
Tamgearsilta oli rattaat loppu ja eivät tiedä millon saavat lisää. Laatikon metsästyksene siis. Vai löytyskö ulkomailta ebaystä tai muualta koneistettuja rattaita jotka olisivat vahvempia? Kohtuu hintaan tietysti. (100-200)
Miten tuo vääntöjousien etupäästä irroittaminen onnistuu että saadaan poikkipalkki myös haitalta uuden laatikon asennuksen aikana?

tästä on kyllä aikasemminkin ollut juttua mutta muistin virkistämiseksi siellä takapäässä on lukkorikat vääntösauvoissa aivan siinä palkin juuressa,että ne ensin irti ja sitten lekaa ja keulapäässä on pelkästään booreilla jotta täytyisi lähteä pieksämällä/kiroilemalla niistä 3 pultista ei tarvi välittää.

maco 06.12.2011 18:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja maco (Viesti 825786)
elikkä tässäpä problemaani...voinko laittaa -89 king cappiin 8x15 vanteet -20 offsetillä, ettei raideväli kasva yli 30mm? Ja siihen 31x10,5x15 gummit, mahtuuko laillisesti kurasuojien sisään? Uutena alalle tulleena utelen teiltä alalla jo vaikuttaneilta:confused:

ilmeisesti ei kellään tietoo tai sit ei vaan asia kiinnosta....

jyrden 06.12.2011 19:23

Hmmm.....

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja maco (Viesti 826550)
ilmeisesti ei kellään tietoo tai sit ei vaan asia kiinnosta....

Kummat levikkeet siellä on? Ku on kahta tyyppiä ollu tarjolla, ja mitä vanhat Motoralin vannekuvastot antaa Kingiin, niin kyllä tolla ET:llä ois soveltuvuutta... Orkkishan on +25 ja kokona 6x16... Joten tolla ET:llä kiinnityspiste siirtyy 45mm sisäänpäin... Ja tuo siis ulkokehää ulospäin... Ja vakiovanteillahan ja levikkein kera jää kyllä armottomasti sisään... En kyllä oo kuullu et katsuri mittais...

maco 06.12.2011 23:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 826565)
Kummat levikkeet siellä on? Ku on kahta tyyppiä ollu tarjolla, ja mitä vanhat Motoralin vannekuvastot antaa Kingiin, niin kyllä tolla ET:llä ois soveltuvuutta... Orkkishan on +25 ja kokona 6x16... Joten tolla ET:llä kiinnityspiste siirtyy 45mm sisäänpäin... Ja tuo siis ulkokehää ulospäin... Ja vakiovanteillahan ja levikkein kera jää kyllä armottomasti sisään... En kyllä oo kuullu et katsuri mittais...

kiitosta tiedoista..mulla kapeemmat levikkeet ja noilla vanne/rengastuksilla pitäs kyllä sopia, mut mun laskujen mukaan raideväli kasvas n. 10mm liikaa eli ei näyttäs pahalta mut olis silti täällä Suomessa laiton:/. Voisko joku vielä varmentaa mun omat arvelut, katsastan sit vaikka kapeilla vanteilla ja laitan sit leveet alle???

Nippan 07.12.2011 06:33

Jeespoks...
Ei japonin rauta(pelti) tykännyt suomineidosta, Viikonlopun kylmien/märkien kelien johdosta maanantai iltana tuli pyyhkästyä tyylipuhtaasti ojanpohjalle, n,puolentoista tunnin nujuamisen jälkeen oltiin takaisin tiellä!:rolleyes:
Noo ongemat: ratin täytyy olla reilun puolikierrosta suuntaansa(en muista oik vai vas) että kulkee suoraan (raidetanko/päätkö sököt?) Tukivarret varmaankin solmussa (eip haittoo, uuvvet tulossa).
Mittees muuta tuosta nyt kannattas ruveta arpomaan mitä on hajalla?? Kokemuksia arvon Nissanistit :D

Nii joo ja törmäyssuunta oli hyvin pitkälti suoraan keula edeltä, ehkä himpun oikee puoli edeltä koska vanne otti meleko mukavasti damagea kanssa, kiitokseni sorakuskille joka lainas moskulaa, että sai taputeltua vanteenreunan suht suorilleen et kesti ilmat sisuksissa...

JonzQ 07.12.2011 12:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonikki (Viesti 826535)

Juu ei se mitään, koitaha ensi kerralla muistaa ottaa kun menet sepihtemään :)

king cap 07.12.2011 12:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nippan (Viesti 826702)
Jeespoks...
Ei japonin rauta(pelti) tykännyt suomineidosta, Viikonlopun kylmien/märkien kelien johdosta maanantai iltana tuli pyyhkästyä tyylipuhtaasti ojanpohjalle, n,puolentoista tunnin nujuamisen jälkeen oltiin takaisin tiellä!:rolleyes:
Noo ongemat: ratin täytyy olla reilun puolikierrosta suuntaansa(en muista oik vai vas) että kulkee suoraan (raidetanko/päätkö sököt?) Tukivarret varmaankin solmussa (eip haittoo, uuvvet tulossa).
Mittees muuta tuosta nyt kannattas ruveta arpomaan mitä on hajalla?? Kokemuksia arvon Nissanistit :D

Nii joo ja törmäyssuunta oli hyvin pitkälti suoraan keula edeltä, ehkä himpun oikee puoli edeltä koska vanne otti meleko mukavasti damagea kanssa, kiitokseni sorakuskille joka lainas moskulaa, että sai taputeltua vanteenreunan suht suorilleen et kesti ilmat sisuksissa...

minä upotin tuossa syksyllä tuon oman keksinnön suohon ja heti syvälle no se sitte revittiin toisella autolla ja venyvällä liinalla väkisin pois sieltä.no kuinkas ollakkaan niin suoraan ajettaessa ratti puoli kierrosta vasemmalle vinossa.oikean puolen eturengas oli kääntyny melkein sentin sisälle päin ja syytä ei ole löydetty,että mikä antoi periksi. linjattiin rattaat uusiksi ja hyvin on pelannu.tieteskihän ne ensimmäisenä täytyy tutkia raidetangot ynnä muut nivelet mutta mulle vain jäi mysteeriksi tuo tappaus.

cybress 07.12.2011 16:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nippan (Viesti 826702)
Jeespoks...

eikös se heikon paikka nissanissa ole se apusimpukka, sehän vaatii sen vahvistuslevyn sinne sinne rungon väliiin,,,jommasta kummasta linkistä mitkä postasin tuonne ekalle sivulle niin löytyy oikein kuva siitä raudasta,ittellekki pitäs semmonen tehä ku sais vaan aikaseksi,tosin pitäs tehä paljo kaikkee muutakin...ainaki isot pojat on puhunu että se antautuu ensimmäiseneä ja ku tuloo mettästä pois ni renkaat näyttää minne sattuu...

Jacob 07.12.2011 19:46

Tämmöstä kyselisin notta missä mahtas vika ku tatsunissa (Datsun 720) latauksen merkkivalo välkkäsee satunnaisesti kovemmilla kierroksilla, kuin myös polttoaineen merkkivalo samaan aikaa.Ajovalot välkkäsee myöskin joskus...Laturin päässä liitännät katottu yms.
Oiskos tuo hiilet mennynnä? Siitä ei oo tietoo kui vanaha laturi on mutta ei mikkää vanhan näköne oo. Tietenki vanhassa autossa nuo sähöttää hommat on mitä on kun jokainen remupetteri on säpänny omia helikopteri liitoksia sinne :p

cybress 07.12.2011 20:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jacob (Viesti 826860)
Tämmöstä kyselisin notta missä mahtas vika ku tatsunissa (Datsun 720) latauksen merkkivalo välkkäsee satunnaisesti kovemmilla kierroksilla, kuin myös polttoaineen merkkivalo samaan aikaa.Ajovalot välkkäsee myöskin joskus...Laturin päässä liitännät katottu yms.
Oiskos tuo hiilet mennynnä? Siitä ei oo tietoo kui vanaha laturi on mutta ei mikkää vanhan näköne oo. Tietenki vanhassa autossa nuo sähöttää hommat on mitä on kun jokainen remupetteri on säpänny omia helikopteri liitoksia sinne :p

kuulostaa ihan hiilisilta vialta, eli hiilet jää jumiin.tai hiilet on loppu.
teeppä semmonen temppu että laita auto käymään ja kopaset varovasti laturia..pitäs loppua välkkyminen ja kannattaa mitata se lataus...

piesuli 07.12.2011 22:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 826142)

kyselin tuota viimeviikolla katsurilta ei oikeen osannut sanoa muutakun että riippuen vuiosimallista niin pituus on eri. Sen se osas ihme kyllä kertoa ilman oppaitaan että lavan neliöt pitää ylittää/olla lain vaatima neliömäärä että pysyy pakuna. Kyseisen konttorin piti laittaa sähköpostilla ohjeet mulle että millainen pitää olla että menee viel läpi.. Itse tein putkesta lavan mittoja en nyt muista mutta rupesi katsuri sitten kertoilee että pitäisi muutoskatsataa koska paino on autolla muuttunut kai sit kun ei siitä muutakaan sanottavaa kesksinyt :D... Muilla tullut tuollaista vastaa??

cybress 07.12.2011 23:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piesuli (Viesti 826928)
kyselin tuota viimeviikolla katsurilta ei oikeen osannut sanoa muutakun että riippuen vuiosimallista niin pituus on eri. Sen se osas ihme kyllä kertoa ilman oppaitaan että lavan neliöt pitää ylittää/olla lain vaatima neliömäärä että pysyy pakuna. Kyseisen konttorin piti laittaa sähköpostilla ohjeet mulle että millainen pitää olla että menee viel läpi.. Itse tein putkesta lavan mittoja en nyt muista mutta rupesi katsuri sitten kertoilee että pitäisi muutoskatsataa koska paino on autolla muuttunut kai sit kun ei siitä muutakaan sanottavaa kesksinyt :D... Muilla tullut tuollaista vastaa??

itte en ees kysyny konttorilta ku ne aina muituilee niin laitoin trafiin s-ppostia ja kun saan vastauksen niin kerrron sen myös täällä,s.postia laitettu tänään,ehkä jo loppu viikosta vastaus..katotaan mitä sieltä tulee..:confused:

Sivu luotu: 12:49 (GMT +2).