Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Vinsseistä? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62077)

sos 02.12.2013 15:39

mulla taas 2x95amp vanhoja veneen akkuja suikan orkkis laturi, eikä kertaakaan ole vielä virta loppunu, jossain siis joku vika, kun niin hyvin toimii:)😃

GaryRock 02.12.2013 16:05

Kai se riippuu mikä on pitkä vinssaus. 2kk kesällä vinssailin kiviä, eli välillä joutu lataamaan.

tomni 09.12.2013 21:44

mistähän voi johtua et mönkijässäni oleva vinssissä ei veto toimi kuin toisin päin vaikka kuinka nappuloita runkkaa. vinssi siis vetää sisään päin mutta ei tule ulos nappulaa painamalla. vapauttamalla vain

pee 09.12.2013 21:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tomni (Viesti 1076526)
mistähän voi johtua et mönkijässäni oleva vinssissä ei veto toimi kuin toisin päin vaikka kuinka nappuloita runkkaa. vinssi siis vetää sisään päin mutta ei tule ulos nappulaa painamalla. vapauttamalla vain

1 ääni solenoidi vialle

H&K 09.12.2013 22:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tomni (Viesti 1076526)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1076531)
1 ääni solenoidi vialle

Samoilla oireilla jossain talvieksytyksessä lähdettiin metsästämään uutta solenoidia. Kun sellanen monen tunnin jälkeen löydettiin niin yllätys yllätys, eipä auttanu, vika oli moottorissa.

Mikael73 13.12.2013 07:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ipe64 (Viesti 630828)

"Kannattaako ihan oikeesti säästää muutama kymppi siinä että tilaa ite "halppis" vinsssinsä Saksasta,Ranskasta,Espanjasta,Englannista tai jostain muualta mistä saa summan X säästettyä,jos koto Suomessa on jo aika hyvä kattama eri merkeille maahantuojia..?
No okei varmaan saa säästettyä jonkin euron vinssin hinnassa,mutta mä luulen että jos tulee jonkin ongelma tilanne niin täältä saa myyjän kiinni oli kellonaika tai viikonpäivä mikä vain ja varmasti varaosa ja takuu asiat hoituu nopeammin ja kivuttomammin..."

T.Ipe64/Ipefix

Tuossa on kyllä asiaa. Kiinanvinssejä toimittaneena on kyllä voinut olla positiivisesti yllättynyt siitä palautteesta mitä vinsseistä saanut.
Niitä on kyllä pantu kisoissa koville,vuoden aika kaksi rikkoa,kummassakin tapauksessa vinssipedin kiinnitys petti.
Osat on saanu lähetettyä samana päivänä kun kaveri on soittanu.
Stonehillissä kaveri roikotti kahden tonnin pajeroaan kalliolta renkaat kokonaan ilmassa,köyden varassa :eek:
Ei puhettakaan että 9,500Qsta olisi voima loppunut,tulipahan köysikin testattua..
Pitää koputtaa puuta...mutta tähän mennessä vielä mulle huonoa palautetta noista Runvista ei ole tullut

aslakki 13.12.2013 15:44

Moottori 12V 8.6 HP(6.4 kW) tai 24V 10.7 HP(8.0 kW)

Vetoteho 4309 kg, välitys 110:1 (nopeus 15m/min)

Runvan highspeed..... kummalla moottorilla tuo ilmoitettu vetoteho saavutetaan?

Ponssekuski 13.12.2013 16:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja aslakki (Viesti 1077909)
Moottori 12V 8.6 HP(6.4 kW) tai 24V 10.7 HP(8.0 kW)

Vetoteho 4309 kg, välitys 110:1 (nopeus 15m/min)

Runvan highspeed..... kummalla moottorilla tuo ilmoitettu vetoteho saavutetaan?

12V => 15.3m/min ja 24V => 16.2m/min

Ponssekuski 13.12.2013 16:27

Ei ku vetotehoahan sie kyselitkii :o Eikös se tuol 12 volttisellakin pitäis tuo veto saavuttaa..

Mikael73 13.12.2013 18:08

Ei suoranaisesti tuohon löytynyt vastausta, mutta standardi (?) kaapeleilla todellinen vetoteho jää ehkä 8,000 lbs (3609kg), 9,500 vetotehon saavuttamiseksi suositellaan vähintään 70mm² kaapeleita..kyllä se virtaa haukkaa..

VOLIATTI 15.12.2013 21:11

Rangea repiny tuo warnin räikkä vinssi vuodesta 90 ja tuntuu vieläkin toimivan täysin moitteetta.
Heti aluks hajos muoviset rattaat,alumiiniset vaihdettu tilalle sen jälkeen ei olla muutakun vaiheltu rasvoja ja vaijereita,narua ei enään tule kun on tuo ajaminen jääny vähemälle, tuppaavat haurastua nopeammin kuin vaijeri, takana ollu t max vuodesta 05-06 eikä ole tarvinnu muutakuin vaihtaa langatonta ohjainta, tosin t maxilla ei paljoa ole revitty, kun tarkoitus on ollut että eteenpäin mentäis:D

ImacInnes 07.05.2014 23:01

Nopeampaa vinssiä?

No niin, nyt on vuodesta -09 pyöritelty vinssiä maastossa ja nyt rupeaa tekemään mieli nopeampaa jotta saa ripeämmin vuotavan JEgoNEERin kuiville vesi- ja muta leikeistä.

Miltäs merkeiltä nopeampaa mallia löytyy, ja hintaakin saa kertoilla jos tietää tai linkkejä laitella näkyviin.
Mitenkäs on sen virrankulutuksen laita hitaampiin verattuna?

Onkos ne ollu oikeasti nopeampia ja kuinka ovat kestäneet?
Eli nyt saa kehua oman nopean kelan maasturin keulalta jos on syytä tai kertoa huonot kokemukset moisista.

t. Ismo Ämmä

Sami89 08.05.2014 06:06

Tojotan mekaaninen patrollin nokalla on ainaki hemmetin nopee.:D Eikä vie virtaa.;)

Vaan asiaa, eikös runvalla ainaki ollu niitä high speed malleja? Latella oli ainaki lättisjeepissä semmonen ja kyllä se minusta ainaki melko nopia oli.:)

timpe83 08.05.2014 07:00

Cflinellä on runvan nopeaa välityksellä 80:1, sillä pitäs keretä. :) mulla on eessä ja takana runvan 9500Q välitykset on 110:1 ja oon ollut tyytyväinen vauhtiin ja voimaan, eikä hintakaan ole paha.

Ponssekuski 08.05.2014 07:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja timpe83 (Viesti 1130737)
Cflinellä on runvan nopeaa välityksellä 80:1, sillä pitäs keretä. :) mulla on eessä ja takana runvan 9500Q välitykset on 110:1 ja oon ollut tyytyväinen vauhtiin ja voimaan, eikä hintakaan ole paha.

Jos yhtään isompi auto, ni tuo Runva 80:1 välityksillä on varmasti liian tehoton.. Ostin joku aika sitte tuollasen 110:1 välityksillä olevan 9500Q highspeed mallin Runvan ja hyvältä on vaikuttanut.. Varmaan 3 kertaa nopeampi, kuin aikaisempi tml12500 ja vetotehoakin tuntuu olevan yllättävän hyvin.

ImacInnes 08.05.2014 11:07

Nopiaa vinssiä?

Joo iteläkin on nyt Runavan normi vauhtinen vinssi ja se on osoittautunut ihan päteväksi laitteeksi.

Tarviipa kysellä tuollaista Runvan 110:1 välityksellä olevaa, kun tuo JEgoNEERi on aikamoinen malmikasa niin sellainen varmaan tarvittaessa pystyisi liikuttamaan jumista pois.

Kiitoksia kommenteista
t. Ismo Ämmä

ImacInnes 09.05.2014 06:55

Vinssejen välitykset?

Kertokaapas minulle ja muille tietämättömille noista välityksistä lisää.

Nyt on mainittu 80:1 ja 110:1. Netistä kun selailin niin löytyi paljon isompaakin lukua?
mm. 159:1, 211:1, 230:1, 261:1, 315:1 ym.
Miksihän on näin paljon eri välityksiä?

Mikä pyörii 80 kierrosta kun jokin pyörii yhden kierroksen? Vai miten se nyt menee?

t. Ismo Ämmä

Arska 09.05.2014 07:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 1131039)
Kertokaapas minulle ja muille tietämättömille noista välityksistä lisää.

Nyt on mainittu 80:1 ja 110:1. Netistä kun selailin niin löytyi paljon isompaakin lukua?
mm. 159:1, 211:1, 230:1, 261:1, 315:1 ym.
Miksihän on näin paljon eri välityksiä?

Mikä pyörii 80 kierrosta kun jokin pyörii yhden kierroksen? Vai miten se nyt menee?

t. Ismo Ämmä

Mitä isompi vetoteho, sen tiheämpi välitys yleensä.

Esim. 80:1 välityksellä moottori pyörii 80 kierrosta, kun rumpu pyörii yhden kierroksen jne... Eli jos välitys on harvempi, moottorin vääntömomentin on oltava suurempi, että saavutetaan sama vetoteho.

Kaitsu67 09.05.2014 08:45

Eikös noi Powermaxitkin ole ihan kelpo vinssejä?

http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=maplehill

Racingrabbit 09.05.2014 09:11

Mulla oli aikaisemmin Runvan 9500Q "high speed" ja olin todella tyytväinen sen voimaan ja nopeuteen.Välillä joutui toista autoa rampeille auttaessa laittamaan lokipyörän kun oli liian nopea kelaus tarkkaan hommaan.Ja radiokauko-ohjaus toi vielä lisää viivettä.

Hyvin jaksoi vetää,vaikka välillä oli vahingossa pakki päällä eteenpäin vinssatessa :D

https://lh3.googleusercontent.com/-P...o/DSC_1786.JPG
Kuva Andy Björkwall

ImacInnes 09.05.2014 17:00

Välitys, nopeus?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1131050)
Mitä isompi vetoteho, sen tiheämpi välitys yleensä.

Esim. 80:1 välityksellä moottori pyörii 80 kierrosta, kun rumpu pyörii yhden kierroksen jne... Eli jos välitys on harvempi, moottorin vääntömomentin on oltava suurempi, että saavutetaan sama vetoteho.

Väänetääs lisää "rautalangasta" asiaa. kiitos.
No sitten äkkiä maalikko luulisi että mitä tiheämpi välitys niin sitä hitaampi? Vai mitenkä?
t. Ismo Ämmä

Ponssekuski 09.05.2014 17:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 1131174)
No sitten äkkiä maalikko luulisi että mitä tiheämpi välitys niin sitä hitaampi? Vai mitenkä?
t. Ismo Ämmä

Jos vinsseissä eri välitykset mut samat moottorit, niin harvemmalla välityksellä oleva on nopea/heikko.. tiheämmällä välityksellä oleva hidas/vahva. Erot kuitenkin tasaantuu vedon kovetessa tiettyyn rajaan saakka. Nopea vinssi on mukava varsinkin silloin, kun veto pääsee välillä löystymään.. ei tarvia jäädä odottelemaan, että vinssi kerkiää kelaamaan narua alta pois.

ISE 09.05.2014 19:52

:Dharraste hommissa riittää että pelaa,siellähän vietetään ns.laatuaikaa,nopeus kuuluu kisoihin.

Paavo 09.05.2014 19:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 1131174)
t. Ismo Ämmä

Aattelet vaikka sen jeepin vaihteistoa.Ykkönen on tiheä, eli moottori pyörii monta kierrosta yhtä renkaan pyörähdystä kohden. Menee hitaasti mutta voimaa on kun moottorin voima/vääntö kerrotaan välityksellä.

Toisessa ääripäässä isoin vaihde (yleensä noin suora eli 1:1), eli moottorin tarttee pyörähtä vaan muutama kierros (perävälityksen verran) niin rengas on pyörähtänyt kokonaisen kierroksen. Menee kovaa mutta voimaa/vääntöä on selkeesti vähemmän kuin pienillä vaihteilla.

Vertaa vaikka sitä että kuinka jyrkään mäkeen auto jaksaa milläkin vaihteella kiihtyä (raskaan trailerin kera niin ajatus syntyy helpommin) ja kuvitellaan että siihen mäkeen (sen alkuun) pääsisi joka vaihteella samoilla moottorin kierroksilla.

Vinsseissä välityksen on kiinteitä, harvoja 2-vaihteisia vinssejä lukuunottamatta.

Karkeesti vois ajatella että 80:1 vinssissä on aina vitonen päällä, ja 315:1 vinssissä aina hidas ykkönen.

Mutta jos moottori on tarpeex voimakas (tässäkin voima = vääntö), niin mitäs sitten, homma toimii.

Ponssekuski 09.05.2014 21:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ISE (Viesti 1131211)
:Dharraste hommissa riittää että pelaa,siellähän vietetään ns.laatuaikaa,nopeus kuuluu kisoihin.

Kyllä sitä rupiaa arvostamaan vinssin nopeutta, kun kylmä vesi pallit kastelee (joillekin riittää varpaat).. oli se sit kisa tai laatuajan viettoa :D:D;)

ImacInnes 09.05.2014 21:41

Voimakas ja nopea vinssi?

Tarkoitus olis vaihtaa nykyinen vinssi nopeampaan kuin sain sen juuri myytyä.

Powermax olisi tuollainen: 12000 lbs, moottori 6.6 hp, välitys 190:1

Vaan epä tuostakaan se nopeus käy ilmi?
Tarvii varmaan käydä ihan livenä koittamassa niin sillähän se selviää?

Eli vinsseissä voi olla eri välityksiä vaikka kuinka ja eri tehoisia moottoreita vaan nopeus on sitten mitattava vai ihan livenä jos ei muuten tietoa löydy?

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 09.05.2014 21:44

Nopiampaa vinssiä vanhan tilalle.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski (Viesti 1131258)
Kyllä sitä rupiaa arvostamaan vinssin nopeutta, kun kylmä vesi pallit kastelee (joillekin riittää varpaat).. oli se sit kisa tai laatuajan viettoa :D:D;)

Juurikin tämän takia nopeutta ollaan hakemassa lisää jotta märästä pääsisi nopeampaan pois.
t. Ismo Ämmä

Viipo 09.05.2014 21:59

12v moottori ja 24v järjestelmä? Eiks silleen saa kivasti voimaa ja nopeutta?

tapsa4x4 09.05.2014 22:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1131270)

saa.

sos 09.05.2014 22:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1131270)

saa ja jopa kestääkin, kuulemma

-Stedt- 09.05.2014 22:08

Paitsi että kestomagneetti 12v --->24V ei ainakaan mulla tuottanu kun savua,,,tai no pari nykäsyä oli kyl nopeita, ja sit karkas savut:D
Sarjakäämitetty varmaan kestää eri toista,,,

Viipo 09.05.2014 22:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1131274)
saa ja jopa kestääkin, kuulemma

Ja eikä edes lämpene, mutta repii ittesä hajalle, jos on huono vinssipeti. Eli mielellään sitten pohja menosuuntaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=155456

Jari 10.05.2014 07:42

Ei ollut peti väänytynyt, olisi pitänyt olla ne lisä raudat paikoillaan(mahdollinen asnnus virhe? :O ), se vaan jakasoi punoa ittensä hengiltä.

No nyt tiedän.

ImacInnes 10.05.2014 09:54

Nopeampaa vinssiä nykyisen tilalle?

Eipä viitsi ruveta muuttamaan JEgoNEERin sähköjä 24v joten etitään vaan sitä hieman nopeampaa kelainta nykyisen tilalle.

Tota vois harkit jotta asentais vinssin pohjan vetosuuntaa jos lukitusvipua pystyy vielä kohtuudella käyttämään.

Olettekos miten helpottaneet vinssin lukitusvivun käyttöä jos vinssi tulee asennettua lavalle eikä kädellä yletä vipuun? Entäpä virta kytkin? Miksi näissä on muuten virtakytkin?
Sähköllä? Tangolla? yms?

t. Ismo Ämmä

H&K 10.05.2014 12:10

En jaksa kahlata läpi kaikkia juttuja, mutta jos haluat nopean vinssin niin mikset osta suoraan räikka-warnia?

ImacInnes 10.05.2014 12:59

Nopeampi vinssi?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 1131381)
En jaksa kahlata läpi kaikkia juttuja, mutta jos haluat nopean vinssin niin mikset osta suoraan räikka-warnia?

Onkos ne sitten kuinka nopeita? Kovasti arvokkaita olen niiden kuulut olevan??
Mistähän löytyisi tietoa.

t. Ismo Ämmä

H&K 10.05.2014 13:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 1131390)
Onkos ne sitten kuinka nopeita? Kovasti arvokkaita olen niiden kuulut olevan??
Mistähän löytyisi tietoa.

t. Ismo Ämmä

Käytetyt räikät pyörii hintahaarukassa 500-1200e. Vanhemmat on maineen perusteella parempia.

Haulla löytyy vaikka mitä, esim: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55373

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa (Viesti 527288)
Käytännössä testattu 07-itsenäisyyspäivän venäjän reissulla: mun räikkä pylpyrällä ja tojota4x4:n comeup 9,5 suoralla vedolla samaa autoa vetämässä rintarinnan niin comeuppi kerkes mukaan vain muutaman kerran kun veto oli kovimmillaan.

Mainosmielessä tehtaat voi lupailla mitä vaan mutta käytännössä räikkää ei vielä päihitä kuin speciaali hydraulivinssit.

kawatus 10.05.2014 14:52

Mitäs vinssiä raati lähtis suosittelemaan 1400kg painavaan Grand vitaraan ?
Nopeus ei ole kovin ratkaiseva kun tuo on vaan metsästys auto. Tiellä pysytään yleensä mutta olis kiva olla jokin apuväline niin tohtisi korvessakin kokeilla mihin oikeesti pääsee.
yv llä voi tarjota käytettyjä.

D_Bar 10.05.2014 20:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kawatus (Viesti 1131408)
Mitäs vinssiä raati lähtis suosittelemaan 1400kg painavaan Grand vitaraan ?
Nopeus ei ole kovin ratkaiseva kun tuo on vaan metsästys auto. Tiellä pysytään yleensä mutta olis kiva olla jokin apuväline niin tohtisi korvessakin kokeilla mihin oikeesti pääsee.
yv llä voi tarjota käytettyjä.

Ite nelisen vuotta sitte kyselin alan liikkeistä mielipiteitä ja tarjouksia tuli hintahaitarissa n. 500 - 1300 € kokoluokassa 8000-9500 lbs. Nettiselailun ja kavereilta kyselyn jälkeen hylkäsin aivan halvimmat ja päädyin warnin m8000 :een köydellä ja ainakin vielä on vinssi aina tarvittaessa toiminu, vaikka ollu välillä vähemmälläkin käytöllä. Toki tuo harrastaminen on alkuperäisestä käyttötarkoituksesta lisääntyny ja vaatimukset vinssillekki kasvanu, mutta vieläkin olen tuohon tyytyväinen.

edittiä: Niin alunperin autona oli pätkämallinen 90-sarjan land cruiseri, jolla toki panoa on vitaraa selvästi enempi. Siihenhän saattas riittää pienempiki.

Pertsi 10.05.2014 21:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja D_Bar (Viesti 1131526)
Ite nelisen vuotta sitte kyselin alan liikkeistä mielipiteitä ja tarjouksia tuli hintahaitarissa n. 500 - 1300 € kokoluokassa 8000-9500 lbs. Nettiselailun ja kavereilta kyselyn jälkeen hylkäsin aivan halvimmat ja päädyin warnin m8000 :een köydellä ja ainakin vielä on vinssi aina tarvittaessa toiminu, vaikka ollu välillä vähemmälläkin käytöllä. Toki tuo harrastaminen on alkuperäisestä käyttötarkoituksesta lisääntyny ja vaatimukset vinssillekki kasvanu, mutta vieläkin olen tuohon tyytyväinen.

edittiä: Niin alunperin autona oli pätkämallinen 90-sarjan land cruiseri, jolla toki panoa on vitaraa selvästi enempi. Siihenhän saattas riittää pienempiki.

Juu ja M8000 on ainakin kaikkiin näkemiini tavallisiin (ei erikoisnopea) kiinailmiö-virveleihin verraten tuplanopee vaikkei olekaan "highspeed" VINSSI.. Ja jaksaa vetää ainakin XJ:n suosta ylös niin että eturenkaat nousee ilmaan:D

Paavo 11.05.2014 07:40

Ja Warneihin saa varaosia. Oi kun niihin olis billyjoe vielä osannut suunnitella toimivan jarrun (HS9500 ja XP9.5 kokemuksella, räikässä ilmeisesti parempi).

Mulla meni yhdestä kiinanvinssistä yksi planeetta rikki kovassa vedossa, ja nyt on koko vinssi romukopassa kun myyjää/maahantuojaa (pre-heat tms.) ei enää ole. Vaikka materiaali on näköjään hieman heikohkoa, niin olis se uudella planeetalla mennyt vielä kevyemmässä käytössä, muuten täysin ehyt kampe.

-Paavo

ImacInnes 11.05.2014 10:30

Nopeampaa vinssiä?

Joo, jos rahalla ei olisi väliä niin eihän tässä mitään kyseiltäs vaan ostettais Räikkä Warni!
Vaan kun sitä rahaa ei jouten ole niin tarvii koittaa löytää seuraava, edullisempi vaihtoehto.

t. Ismo ämmä

Kaitsu67 11.05.2014 12:40

Kyllä tollaseen normaalivinssaukseen, missä pieni nyppäys että matka jatkuu
riittää tollanen nopea Runva tai Powermax, kääntöpylpyrällä sit lisää voimaa jos tarttee.

Itse meinaan jommankumman hankkia seuraavaks. Toki jos saa edullisesti Warnin tai Superwinchin käytettynä niin nekin käy ;)

Oleellista mun mielestä on että tyhjänä kelaa nopeammin sisään. Mulla on hyllyssä 10000 Rock missä on voimaa riittävästi, mutta vaijeri löysänä tuskallisen hidas sisäänkelaus.... Discon keulalla käytettu 9000 Superwinch mihin olen ollut tyytyväinen-toistaiseksi.

Porvoon Hilma 11.05.2014 15:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1131675)
Kyllä tollaseen normaalivinssaukseen, missä pieni nyppäys että matka jatkuu
riittää tollanen nopea Runva tai Powermax, kääntöpylpyrällä sit lisää voimaa jos tarttee.

Itse meinaan jommankumman hankkia seuraavaks. Toki jos saa edullisesti Warnin tai Superwinchin käytettynä niin nekin käy ;)

Oleellista mun mielestä on että tyhjänä kelaa nopeammin sisään. Mulla on hyllyssä 10000 Rock missä on voimaa riittävästi, mutta vaijeri löysänä tuskallisen hidas sisäänkelaus.... Discon keulalla käytettu 9000 Superwinch mihin olen ollut tyytyväinen-toistaiseksi.

Itellä Rock 10000 perässä ja ne harvat kerrat kun olen sitä käyttänyt ei nopeudella ole ollut niin väliksi. Käyttö on ollut pari Hilman pelastusta, puiden kaatoapua ja satunnaista pöllien vinssausta. Toinen ihan iskemätön Rock on hyllyssä varalla tai etuvinssiksi jos joskus ehtii asentaa.

Hyvinhän tuo toimii kun laittaa hyvät rasvat ja pitää sähköliitokset kunnossa. Ei maailman nopein, mutta jaksaa vääntää. Vaijeria on 30 m ja se kyllä riittää, vaikkakin kerran oli niin kaukana puu, että piti laittaa köysi jatkoksi.

Ab3 13.05.2014 18:12

Ja nyt sais suositella vinssiä. Harrastekäyttöön, eli räikkäwarnia ei ole tulossa.

Auto johon vinssi on tulossa, on LN65 hilux jos se jotain vaikuttaa.

Mielipiteet TML:n vinssistä;
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/73620/129

Passaako tuo harrastelukäyttöön, vai onko ihan sippivehe?
Entäpäs RUNVA;
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/64014/129

Ymmärrykseni mukaan tuo runva olisi nopeampi?

Mielipiteitä, ja kumman ottaisitte mieluummin omaan autoon?
Nimim. entiedätiedäen

Ponssekuski 13.05.2014 18:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 (Viesti 1132271)
Ja nyt sais suositella vinssiä. Harrastekäyttöön, eli räikkäwarnia ei ole tulossa.

Entäpäs RUNVA;

Nimim. entiedätiedäen

Runvalle ääni. TML 12500 vahva, mut hidas. Runva 9500 riittävän vahva ja nopea.

NiFa1 13.05.2014 20:31

Winchmaxin vinssit?

Onko kokemusta noista Winchmaxin vinsseistä kellään? Olis 5,9tn köysivinssi posteineen Suomeen noin 550€?

ImacInnes 13.05.2014 20:48

Nopeampi ehottomasti!

Vaikka ei olis mihinkään kiirus, niin nopeampi on mukavampi! Runva!
t. Ismo Ämmä

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 (Viesti 1132271)

Entäpäs RUNVA;

Nimim. entiedätiedäen

Mika28 14.05.2014 09:52

Olen tässä selaillut nettiä ja etsinyt pajeroon vinssiä.
Onko nyt hintataso sellainen että edullisin olisi tilata netin kautta.
Esim.Ebay?

12v vai 24v järjestelmällä?

Sori tyhmät kyssärit mutta en tiedä näistä vinsseistä oikeastaan mitään :D

2,4TD 14.05.2014 12:51

ComeUp ollut itsellä jokusen vee hilun keulalla ja ihan tyytyväinen normiajossa olevaan autoon

ImacInnes 14.05.2014 17:18

Vinnsiä?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika28 (Viesti 1132461)
Olen tässä selaillut nettiä ja etsinyt pajeroon vinssiä.
Onko nyt hintataso sellainen että edullisin olisi tilata netin kautta.
Esim.Ebay?

12v vai 24v järjestelmällä?

Sori tyhmät kyssärit mutta en tiedä näistä vinsseistä oikeastaan mitään :D

1. Ei. Kannattaa kysellä kotimaan toimittajat ensi. Ulkomailta tilatessa taitaa tulla aika paljon rahdille hintaa noin paivalle paketille. Käytettyjä kannttaa myös katsella vaikka täältä Offipalstan myynti osastolta.
2. Sehän riippu mitä virtaa autosi käyttää.
3. Ei se mitään, näinhän sitä tietoa saapi.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 14.05.2014 17:40

Todella nopeita ja voimakkaita vinssejä???

Mistäs on nää Magam Trophy autojen vinssit tehty??
Ovat sika nopeita ja puoli suota jaksaa vetää mukanaan?
Osaakos kukaan selventää?

https://www.youtube.com/watch?v=j5iwTZi4ZdM

t. Ismo Ämmä

tapsa4x4 14.05.2014 21:13

Monesti noissa on isoja mekaanisia vinssejä gaz/zil jne.

ja veto otettu suoraan kampiakselilta tai ulos oton kautta ja kardaanin välissä pieni vaihteisto.

https://www.youtube.com/watch?v=bMFGvdeBnW8 tässä auton esittely videossa näkyy pikkusen minkä kokoinen mekaaninen vinssi on auton alla.

ImacInnes 14.05.2014 21:23

Tosi nopeet vinssit??

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1132670)
Monesti noissa on isoja mekaanisia vinssejä gaz/zil jne.

ja veto otettu suoraan kampiakselilta tai ulos oton kautta ja kardaanin välissä pieni vaihteisto.

https://www.youtube.com/watch?v=bMFGvdeBnW8 tässä auton esittely videossa näkyy pikkusen minkä kokoinen mekaaninen vinssi on auton alla.

Tuossa videossa näkyy jotta pyörät ei välillä pyöri olenkaan ja peli etenee suonkera kuitenkin?
Eikö noissa värkeissä ole lukkoja perissä kun ei kaikki pyörät pyöri amaan aikaan?
t. Ismo Ämmä

sos 14.05.2014 22:01

en kattonu videoo, mutta itse säästän vetareita tietyissä paikoissa vedättämällä ilman lukkoja, esim penkkaa vasten jolloin vinssi painattaa keulaa maatapäin, ni vetarit kovilla johtuen tolkuttomasta pidosta, ku keulaa vedetään maapallon sisään

kokkolanpoika 31.08.2014 09:18

Onkos toi SUPERWINCH TIGER SHARK 9.5 noita ns halppismerkkejä vai lasketaanko se jo parempiin?
Merkkihän on kuiteskin vanha ja tunnettu maailmallakin..
Katselin vaan että Karaasi:lla tarjouksessa 550€

http://www.karaasi.com/offroad.html

Mielessä kävi myös tollanen Runva EWX9500-Q 12V sähkövinssi vaijerilla jota offroadtarvike myy.

Tai sitten MapleHill Import:in
Powermax 9500 S 12 v vaijerilla.

http://www.maplehill.fi/vinssit

Ajatus oli että heittäsin lantikassa keulalta ramsey rep 8000sen taakse, ja eteen tulisi sitten pikkusen isompi.. Ramsey jo tosin palvellu melkein 20-vuotta. Ja tuntuu välillä että tehot loppuu. Vaihoin nyt vanhat 35mm2 kaapelit 75mm2 kaapeleihin, mutta en ole koittanut vaikuttiko vinssin tehoon. Mutta moottori lämpesi vanhoilla kaapeleilla ja myös kaapelit lämpeni ainakin vinssin juuresta 20sentin matkalta, auton alle/akulta en tajunnut ikinä kokeilla..

jyrden 31.08.2014 09:26

Ja saahan tota Runvaa noutomatkankin päästä Kalajoelta. Eli; http://www.cfline.net/offroad-varust...t-c-58_63.html ... Itsellä tuolta 12 tonninen tilattuna.

Metsä 04.09.2014 21:02

1 Liiteet
Kuinka lujalle nuo pohjassa olevat ruuvit pitäs kiristää, että vinssi vielä toimis?:confused:Liite 52215

AlluK 05.09.2014 14:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Metsä (Viesti 1158081)
Kuinka lujalle nuo pohjassa olevat ruuvit pitäs kiristää, että vinssi vielä toimis?:confused:Liite 52215

Mulla on saman näkönen systeemi Ramseyn hyrrässä ja noi ruuvit on laitettava kiinni ettei koko vinssi purkaannu, osat pitäis olla niin mitoitettu että sinne väliin jää pikku välys.
Ellei välystä jää niin onkohan kaikki shimmit sun muut romut oikeissa väleissä?

edit: toi välyshän riippuu siitä pyöriikö vaihteiston ulkokuoret mukana niikun mulla vai onko kyseessä normaalimpi vinssimalli, viimemainitussa ei varmaan mitään välyksiä kuulu ollakkaan. Vinssin merkki ja malli vois vähän auttaa asiaa.

SptV 25.03.2016 18:16

Mitenhän tollanen kiinan virveli toimis juonto hommissa, hommaisi moottorin tilalle hytikka moottorin ja hitsaisi juontokouraan kiinni.

Mikael73 26.03.2016 08:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SptV (Viesti 1291575)
Mitenhän tollanen kiinan virveli toimis juonto hommissa, hommaisi moottorin tilalle hytikka moottorin ja hitsaisi juontokouraan kiinni.

Runvan hytikkavinsseistä varmaan 90% mennyt juontovinsseiksi,vähän on hitaanlainen välitys juontovinssiksi,mutta onhan niitä 2-nopeuksisiakin..
http://cfline.fi/fi/tuote/2445983-hy...inssi-hwd10000
Jos meinaat sähkövinssiin hytikkamoottoria..sähkövinssin välitykset on melkein 100 kertaa hitaammat mallista riippuen,ei taida onnistua

sössö84 26.03.2016 17:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SptV (Viesti 1291575)

Hyvin mutta hidas.

Itse otin abt vinssistä yhden planeetan pois käytöstä niin tuli 3-4 kertaa nopeempi, mut sähköllä ei riittänyt potku, hytikka moottori jaksais vetää jos keski akseli kestää.
Vakio 1/270 välitys liian hidas.
Jostai toyotan mekasnisesta vinssistä sais hyvän juontovissin muuttamalla hytikka toimiseksi joko suoravetoinen tai 2/1 korottava välitys vinssin pto akseliin, myös rummun suurentaminen kompensoi nopeutta.
taitaa vetää 80 hytikka moottori suoravetoisella rummulla useemman sata kiloa.

nevo 01.06.2016 11:13

Käytin pitkään käyttämättömänä ollutta vinssiä, ( 12v, noin 1980-90 L, joku warn kopio..).
Toimii se, mutta ääni on kova. Vai pitääkö nämä kovaa ääntä ?
Ei ollut voitelu nippoja yms. Pitänee purkaa ja vaseliinia tms. lisätä ?

Mikael73 01.06.2016 14:04

Kyllä kannattaisi rasvat vaihtaa,jotain litiumpohjaista vesivaseliinia tai graffitirasvaa.Ainakin tuommoisia käytetty, AeroShell 17, Mobilgrease 28,Mobil grease XHP322,Motul Tech grease 300, jne..
Suht iso ääni kyllä uusillakin rasvoilla kuuluu vinsseistä

päätkä 14.06.2016 17:28

Seuraa ehkä tyhmä kysymys, en tiedä mutta ensimmäistä vinssiä hankkimassa ja hämmentää kun osassa mainostetaan erikseen että "vedenpitäviä". Tässä kohtaa ei vielä mitn epäselvää minulle.:D mutta mites ne vinssit joissa tuosta ei puhuta? kestääkö ne kuinka hyvin vettä vai kestääkö ollenkaan. Olettaisin että kestää ainakin jonkun verran mutta kysympä silti.

Vilkutin 07.09.2017 16:30

Kaivelin tälläsen vanhan topikin esiin, otsikko on ihan kuvaava..

Mä oon himoinnu 303 taakke vinssiä, edessä on aika mietotehonen warnin M8000 supervinssin moottorilla.
Joten takana täytys olla vähintään 12.000lbs eikä haittaa vaikka ois 15.000lbs.
Käyttöhän mulla on aika vähäistä eikä kisakäyttöä eli nopeudella ei juurikaan merkitystä. Mutta mitään paskaakaan ei viittis ostaa, siinä menee heemot.

Katellu käytettyä ramseyta joka nytkin myynnissä, mutta 1400€ tuntuu kovalta käytetystä kun 500€ saa esim. tyrexin narullista 12.000.

Varma laatuvaihtoehto ois tää, ehkä mielummin ku 1400€ käytetty ramsey.
https://www.atlok.fi/sahkovinssi-24v-warn-zeon-12.html

Tälläsestä kokemuksia?
http://www.4x4parts.fi/vinssit/16096...000083719.html

Tule ylös ois varmaan ihan varmahko keskiluokan ratkasu mutta ei oo hyllys ja yhtä ei tilata
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/63807/129

Ehkä myös tällänen vois olla budjetti ratkasu?
http://www.vinssikauppa.fi/product/2...ahkovinssi-24v

Runwakin kai kohtuullinen mutta vähän turha toi 2nopeuksinen kun toi 2200kg veto riitä oikein mihinkään kuitenkaan.
https://www.cfline.fi/tuote/sahkovinssi-ewd12000

Pertsi 07.09.2017 16:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin (Viesti 1356963)
Kaivelin tälläsen vanhan topikin esiin, otsikko on ihan kuvaava..

Mä oon himoinnu 303 taakke vinssiä, edessä on aika mietotehonen warnin M8000 supervinssin moottorilla.
Joten takana täytys olla vähintään 12.000lbs eikä haittaa vaikka ois 15.000lbs.
Käyttöhän mulla on aika vähäistä eikä kisakäyttöä eli nopeudella ei juurikaan merkitystä. Mutta mitään paskaakaan ei viittis ostaa, siinä menee heemot.

Katellu käytettyä ramseyta joka nytkin myynnissä, mutta 1400€ tuntuu kovalta käytetystä kun 500€ saa esim. tyrexin narullista 12.000.

Varma laatuvaihtoehto ois tää, ehkä mielummin ku 1400€ käytetty ramsey.
https://www.atlok.fi/sahkovinssi-24v-warn-zeon-12.html

Tälläsestä kokemuksia?
http://www.4x4parts.fi/vinssit/16096...000083719.html

Tule ylös ois varmaan ihan varmahko keskiluokan ratkasu mutta ei oo hyllys ja yhtä ei tilata
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/63807/129

Ehkä myös tällänen vois olla budjetti ratkasu?
http://www.vinssikauppa.fi/product/2...ahkovinssi-24v

Runwakin kai kohtuullinen mutta vähän turha toi 2nopeuksinen kun toi 2200kg veto riitä oikein mihinkään kuitenkaan.
https://www.cfline.fi/tuote/sahkovinssi-ewd12000

Osta se semmonen runvan 17500 https://www.cfline.fi/tuote/sahkovinssi-ewn17500 normi vinssi, saat samalla vähän painoo takapyörille? Ja pitäis ainakin piisata. Etuvinssistä kaivat kaikki ulos tehokkaalla 12v mosalla. Warrior myös ilmeisesti jonkunlaatuinen, englannin armeija käyttää niitä?

Vilkutin 08.09.2017 10:47

Laitoinkin kyselyä saako tuota 17.500lbs 24V versiona.

Mikael73 10.09.2017 07:27

24V moottoreita relebokseineen löytyy hyllystä,onnistuu kyllä tehdä 24V versio siitä EWN17,500.
Huomaa että välitys on aika hitaanlainen 430:1

khager 14.09.2017 16:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja päätkä (Viesti 1304088)
Seuraa ehkä tyhmä kysymys, en tiedä mutta ensimmäistä vinssiä hankkimassa ja hämmentää kun osassa mainostetaan erikseen että "vedenpitäviä". Tässä kohtaa ei vielä mitn epäselvää minulle.:D mutta mites ne vinssit joissa tuosta ei puhuta? kestääkö ne kuinka hyvin vettä vai kestääkö ollenkaan. Olettaisin että kestää ainakin jonkun verran mutta kysympä silti.

Tuossa juuri pöydällä ei vedenpitävä kiinalainen. Pitää kyllä veden sisällä. Kaksi kertaa käytetty ja seissy 2v pihalla auton nokalla. Nyt hiilet ruostunu pitimiin kiinni niin ettei liiku ollenkaan.
Jospa ne vedenpitävät toimii sitten paremmin.

Mikael73 15.09.2017 05:52

Karu totuus ettei täysin 100% vedenpitävää vinssiä olekaan,vaikka joissain paremmat tiivisteet kuin peruskiinavirveleissä,jossain jopa IP67..
Jos on tarvis hiilipakalle niin mulla löytyy monennäköisiä heti hyllystä

Pajares 08.01.2018 20:05

Käykö "Bow motor" runvan moottorin tilalle?
Tai saako jostain runvan 9500Q 8.6hp moottoria?

Mikael73 08.01.2018 21:20

Ilmeisesti on samat spoorit kun Runvassa,jos sen vaan saa kiinni sopivaan päätylaippaan.
Löytyy niitä moottorin laippoja hyllystä,löytyy kyllä varmaan vielä 9500Q moottorikin

dodge3500 04.01.2019 20:20

Pystyykö/kannattaako hydrauli vinssiä pyörittää.
Esim. perälaudan hydrauli koneikolla?

jmk 04.01.2019 20:40

Sähköllähän se perälaudan hydrauliikka toimii, mut onko järkeä??? Muistaakseni pirun pienet tehot. Miksi ei suoraan sähköistä? Tai sit vaan yks hihna lisää konehuoneeseen ja pumppua pyörimään, tai jos laatikossa ulosotto niin siihen pumppu kiinni. Näin meinasin kokeilla omaan hj:hin kokeilla kun se päivä joskus koittaa että auto on ajokunnossa...

dodge3500 04.01.2019 20:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1399249)
Sähköllähän se perälaudan hydrauliikka toimii, mut onko järkeä??? Muistaakseni pirun pienet tehot. Miksi ei suoraan sähköistä? Tai sit vaan yks hihna lisää konehuoneeseen ja pumppua pyörimään, tai jos laatikossa ulosotto niin siihen pumppu kiinni. Näin meinasin kokeilla omaan hj:hin kokeilla kun se päivä joskus koittaa että auto on ajokunnossa...

Olis vaan valmiina semmoset osat.
Mut voi olla aika tehoton
Kunhan tyhmiä kyselen

jmk 04.01.2019 21:06

Eiks siinä pumpussa ole jotain tyyppikilpeä josta näkis tuotot

HeikkiH 05.01.2019 01:30

Tolkuttoman hidas olisi jos perälautanostimen hydrauliikkaa käyttäis, eihän se lautakaan erityisen ripeästi liiku. Googlella kaivoin tietoa että 2 kuutiosenttiä on Zepron jonkun mallin pumpun koko, siittä vaa litroja laskemaan. Taannoin purkasin töissä perälaudan pumpun, tommoset pikkurattaat siel on sisällä:

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218184

dodge3500 05.01.2019 08:56

Asia selvä.
Heitetään roskiin koko idea.
Millainen vinssi ois hyvä satunnaiseen käyttöön? Noin viis kertaa vuodessa joutuu vinssaan.

Ippe69 05.01.2019 20:54

Ihan maalaisjärjellä ajateltuna ei ole järkeä sähköllä pyörittää hydraulipumppua joka pöyrittää vinssiä, kun voi sillä sähköllä suoraan pyörittää vinssiä. Energianhukkaa vain tuon hydrauliikan käyttäminen välissä.
Satunnaiseen käyttöön tuntuu kelpaavan ihan hinnat-alkaen vinssitkin, kunhan ostaa riittävän ison. Itellä on ollu jo vuosia expondosta tilattu vinssi. Muistaakseni alle 400e oli sisältäen langattoman kaken, kidan, vaijerin ym.
Takavinssinä on tyrex, joka on myös kohtalaisen edullinen. On myös toiminut moitteetta, mutta ei ole ollu vielä niin pitkään käytössä.

vellihousu 05.01.2019 21:05

Mulla tommonen 8000 rock vinssi. Sairaan hidas ja pitää pahaa ääntä, mut tarvittaessa aina toiminut. Eikä todellakaan oo koskaan avattu ja vaihettu rasvoja. Makso muistaakseni 250e halvennuksessa.

Ippe69 05.01.2019 21:18

Edelliseen lisäyksenä, expondon vinssin ilmoitettu teho on yli 6000 kg. Ja on hidas ja äänekäs. Tyrex on vähän pienempi ja huomattavasti nopeampi ja hiljaisempi.

Kysynpä vielä aihetta sivuten;
Mikä olisi nopea ja kevyt sekä helposti siirrettävä vinssi kevyeen vetoon. Helposti siirrettävä tarkoittaa, että pitäisi olla oma akku tai porakonekäyttöinen. Käyttötarkoituksena olisi isompien vaijerien veto kohteeseen, eli ei kummoista vetotehoa tarvi.
Oikea porakonevinssi on käsittääkseni melko hidas. Kävi mielessä, että tekisin kampivinssistä porakonekäyttöisen. Onko kukaan toteuttanut sellaista? Tai joku muu konsti? Mielellään ainaki 20 metriä sais mahtua narua kelalle.

dodge3500 05.01.2019 21:18

Itellä on nyt joku kiinan vinssi 12000 lbs ja ei kyllä pysty vinssaan 15m kun menee jumiin ja kuumiaa niin perkeleesti
Mut tarvii kattella noita ehdotuksia

dodge3500 05.01.2019 21:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 (Viesti 1399322)
Edelliseen lisäyksenä, expondon vinssin ilmoitettu teho on yli 6000 kg. Ja on hidas ja äänekäs. Tyrex on vähän pienempi ja huomattavasti nopeampi ja hiljaisempi.

Kysynpä vielä aihetta sivuten;
Mikä olisi nopea ja kevyt sekä helposti siirrettävä vinssi kevyeen vetoon. Helposti siirrettävä tarkoittaa, että pitäisi olla oma akku tai porakonekäyttöinen. Käyttötarkoituksena olisi isompien vaijerien veto kohteeseen, eli ei kummoista vetotehoa tarvi.
Oikea porakonevinssi on käsittääkseni melko hidas. Kävi mielessä, että tekisin kampivinssistä porakonekäyttöisen. Onko kukaan toteuttanut sellaista? Tai joku muu konsti? Mielellään ainaki 20 metriä sais mahtua narua kelalle.

Joskus nähny moottorisaha vinssejä

https://www.uittokalusto.fi/lewis-wi...ssi-e2189.html

dodge3500 05.01.2019 21:30

Entäs tommonen https://www.olenius.fi/kuva-data/302-685006.jpg

Ippe69 06.01.2019 00:40

Moottorisahavinssi on turhan painava, kallis ja monimutkainen tähän hommaan. Polttomoottorivehkeet ylipäätään ei ole parhaillaan kun käyttöä on harvoin ja lyhyen aikaa.

Pullzall olis malliltaan hyvä, mutta vain vajaa 5 metriä vaijeria... Sen kyllä vois vaihtaa ohuempaan, jolloin menis enemmän, mutta vähän epävarmaa meneekö siltikään tarpeeksi. Suurempi ongelma kuitenkin on hitaus.

Edellisellä sivulla joku mainitsi ottaneensa vinssistä osan planeettavaihteistosta pois käytöstä nopeuttaakseen sitä. Minkälainen homma se on käytännössä ja onnistuuko ylipäätään kaikkiin vinsseihin?

Yksi vaihtoehto on asentaa vinssi autoon kiinteästi ja pylpyrän avulla vetää iso vaijeri. Siinä tapauksessa pitäisi käyttää 24v vinssiä. Yksi mahdollinen ongelma siinä on kelan vapautus, jos/kun vinssi on auton rakenteissa piilossa. Mitenhän se toimisi, jos ottaa jarrun pois kokonaan? Sitä kun ei välttämättä tuossa hommassa tarvi. Toinen varmaan välttämätön asia olisi tuo vaihteiston nopeuttaminen.

Ehkä kuitenkin ensimmäisenä kokeilen kampivinssin muuttamista porakonekäyttöiseksi, siihen varmaan riittää kammen irroitus ja porakoneeseen hylsysovite.

Mikael73 06.01.2019 11:06

Ei ole tietoa tuosta onnistuisiko jättää osan planeettavaihteistosta pois
mutta jos saisi hydraulivinssin vaihteiston naitettua sähkövinssiin niin
nopeutta kyllä löytyy..
Tutkin vähän tuota,hyllystä löytyy 24v moottoreita ja hytikkavinssien
vaihteistoja.Jos se kuusioakseli samaa kokoa niin ehkä käy helposti.
Noin 50m/min 33:1 välityksellä jos tuo onnistuu

Pajares 06.01.2019 12:01

Mulla on runvan 2-nopeuksinen ja vaihdoin siihen 8.6hp moottorin joka pyörii nopeemmin kun mikä siinä oli kiinni.

Tolla nopeella vaihteella liikkuu naru sellasta hölkkä vauhtia.

Langaton kaukosäädin on ehdoton ja saishan vapauttimenkin rakennettua toimimaan kaukosäädöllä.

Yks vaihtoehto olis nopeuden lisäämiseen jos kasvattais vinssistä kelan kokoa johon naru/vaijjeri kelautuu ja käyttäis ohuempaa naru/vaijjeria,niin sitä mahtuis silti yhtäpaljon kelalle.
-tietenkin voima kärsii,mutta jos sillä jotain vaijjereita vetää kohteeseen...

MakeO 06.01.2019 12:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikael73 (Viesti 1399370)
Ei ole tietoa tuosta onnistuisiko jättää osan planeettavaihteistosta pois
mutta jos saisi hydraulivinssin vaihteiston naitettua sähkövinssiin niin
nopeutta kyllä löytyy..
Tutkin vähän tuota,hyllystä löytyy 24v moottoreita ja hytikkavinssien
vaihteistoja.Jos se kuusioakseli samaa kokoa niin ehkä käy helposti.
Noin 50m/min 33:1 välityksellä jos tuo onnistuu

Sähän saat koneistustaitoisena kaverina tehtyä helpostikkin siihen uuden akselin ..

Ippe69 06.01.2019 13:19

Videolla pikainen testi kampivinssistä porakoneella pyöritettynä. Jonkinlainen kevyt teline ja kita, sekä naru liinan tilalle niin luulen olevan toimiva. Tuosta löytyy periaatteessa neljä eri välitystä, kun porakoneessa on kaksi ja vinssissä kaksi. Videolla on nopein pykälä käytössä. Tuo nyt ainaki menee testiin.
https://photos.app.goo.gl/Da2mJBCjf8ZiWwiL6

Meille tulee "uusi" hinuri lähiaikoina. Jos siihen päätetään laittaa kiinteästi vinssi, niin olen Mikaeliin yhteydessä.

Ippe69 06.01.2019 15:51

1 Liiteet
Eka versio. Huomenna testiin. Äkkiseltään tuntuis, että vois olla kätevä monessa muussaki hommassa. Narua mahtuis paljon enemmänki, mutta tuommonen nyt sattui olemaan.

Mikael73 06.01.2019 16:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pajares (Viesti 1399381)
Mulla on runvan 2-nopeuksinen ja vaihdoin siihen 8.6hp moottorin joka pyörii nopeemmin kun mikä siinä oli kiinni.
...

Joo,tuo kävi kans mielessä.Siinä 2-nopeuksisessa EWD moottorin päähän integroitu pikku planeettavaihteisto
Kun vaihtaa minkä tahansa normi moottorin siihen jää siitä 2-nopeuksisesta yks planeettapyörästö pois
Mutta voima tosiaan kärsii kun nopeutta lisää

Pajares 06.01.2019 18:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikael73 (Viesti 1399399)
Joo,tuo kävi kans mielessä.Siinä 2-nopeuksisessa EWD moottorin päähän integroitu pikku planeettavaihteisto
Kun vaihtaa minkä tahansa normi moottorin siihen jää siitä 2-nopeuksisesta yks planeettapyörästö pois
Mutta voima tosiaan kärsii kun nopeutta lisää

Tää on sitä vanhaa mallia missä valinta vipu on vaihteiston päädyssä.
Oisko tyyppi ollut ewp:kö?

Ei ollut planeettaa moottorinpuolella,Toi uus moottori ottaa selvästi kierroksia ittessään enemmän..Sillä siihen sitä nopeutta tulikin ja voimaa 6hp-->8.6hp:)

Mikael73 07.01.2019 07:01

EWP se vanha malli.Joo se 8.6hp moottori taitaa kiertää enemmän
Tuli kerran tehtyä risteytys sama moottori EWD vinssiin,
siinä näytti olevan planeettapyörästö moottorin päätylevyssä
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218205

dodge3500 27.01.2019 09:21

Mitä pitäis tehdä kun vinssin vaijeri kelautuu aina reunaa? Auttaako rullakidan kavennus vai rasittaako kitaa liikaa? Siis kun veto tulee vinossa

offroadjouni 27.01.2019 09:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1401156)
Mitä pitäis tehdä kun vinssin vaijeri kelautuu aina reunaa? Auttaako rullakidan kavennus vai rasittaako kitaa liikaa? Siis kun veto tulee vinossa

Rummun levitys ja kidan kavennus tai vieminen kauemmas vinssistä on vaihtoehtoja jos muutoksia haluaa tehdä. Vaijerin lyhentäminen on myös vaihtoehto. Tai sitten ongelmaa voi pienentää muuttamalla käyttötapoja ja vedättää vaijeria/narua etukäteen vastakkaiselle puoellle tai keskelle niin että sivuun kelautuminen ei ole niin iso ongelma.

dodge3500 27.01.2019 09:37

Kiitos! Taidan lyhentää vaijeria ja kaventaa kitaa. Ulospäin en halua tuoda ja jos ostais väkipyörän. Sillä vois jossain tilanteessa vähän ohjailla vaijerin kulkua

Mikael73 27.01.2019 09:59

Tämmöisiä jousikuormitteisia levyjä löytyy,jos rumpu n 220 leveä niin löytyy passeleita
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218493
Tuostakaan ei silti apua jos veto n 30 asteen kulmassa tai yli,muuten kyllä painaa vaijerin aika tasaisesti rummulle.
Jos rullakitaa kaventaa,ne rullat on aika lujilla,niissä on aika olemattomat muovipuslat yleensä,joskus sorvannut täyspitkän nylontangon rullan sisälle,
kestää ihan erilailla.

veijon-esso 27.01.2019 11:11

Miten se rullakidan leveys vaikuttaa sivurullien rasitukseen jos sitä kitaa kaventaa? ite kavesin omasta ehkä noin 8v sitten ton rullakidan eikä mitään ongelmaa.

samalla tavalla se vaijeri sitä rullaa vasten örnöttää oli se kita 2cm tai metrin leveä.

Mikael73 27.01.2019 14:18

Eikös se vaijeri painaudu vielä lujemmin rullia vastaan kapealla kidalla jos vähänkin kulmassa vetää..?
Hajonneita rullakitoja ja muodottomiksi vääntyneitä rumpuja on tullut vastaan kaikenlaisissa mettäkoneissa kun vetävät tukkeja 90 asteen kulmassa..

Sivu luotu: 18:48 (GMT +2).