![]() |
Kyllä mun 7" ainakin tuli tullin kautta, todettiin navigaattoriksi ja sai maksaa sen mukaan lisää €€€
Mun käsityksen mukaan noi kamat menee lähettäjän merkintöjen mukaan ja/tai randomilla tulliin. Omista kamoista ton 7" lisäksi myös reilun kympin CD asema meni tulliin kun taas 35 euron Xenon sarja (lisäpitkiin, näyttäs pelaavan hyvin siinä tarkoituksessa) tuli suoraan postiin. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja paketteja on kuitenkin tullu ihan reilusti :P Ja se CE-merkintä on vaan valmistajan tarra, jolla se lupaa, että "tuote saattaa toimia suunnilleen euroopan alueella... ehkä" |
Joo,ei se tarra ole minkään takuu ole mutta ilman tarraa ei sitä asiaa voi päästää euroopan alueelle käyttöön. Toki voit maahantuojanakin tehdä vaatimuksenmukaisuusvakuutuksen ja liimata sen tarran mutta minä kyllä ennemin jätän paskan tulliin. Sulla on vaan käynyt säkä kun ei oo tavara jäänyt tulliin ja mulla kävi säkä kun oli virkailijana harjoittelija.
|
Lainaus:
|
Eikös se n. 50E ole perittävän alv:n raja? Tullissa ainakin muuttivat hinnan euroiksi ja totesivat notta on alle tullausrajan. Eihän se tulli nyt muutenkaan mikään kynnyskysymys ole, joku pari prosenttia.
En nyt väitä olevani mikään euroopan direktiiviguru mutta ainakin sähkölaitteissa PITÄÄ olla merkki. Jos elektroniikka on eri kuin sähkö niin ehkä sitten. Mutta tulihan tuon mukana laturikin ja se on ihan varppina sähkölaite. Tosin siitä laturista en ole merkkiä etsinytkään. Ja 7" on myös radiolähetin, joka kuuluu kanssa merkittäviin. Joka tapauksessa pitää olla melko hyvä tietämys asiasta jos lähtee kinaamaan tullin kanssa ja meinaa voittaa. Minä en ainakaan jaksaisi. Ennemmin navi haaviin ja uutta tilaukseen ja toivomus perään, että ei jää kiinni. |
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...keja/index.jsp
Tuolla muutamia esimerkkejä tullaus %. Tietokoneet ovat tullivapaita, ei siis kaikki elektroniikka. Itellä aikoinaan jäi tulliin 70e arvoinen bt gps. Tullin ja alv:n osuus oli minimaallinen, mutta posti otti muistaakseni 22e tullauksesta. Tuolla tullin tietopaketti nettimyynnistä: http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/..._yksityish.pdf |
Lainaus:
|
Waypointtien poistaminen Ozi CE:stä
Tarttisin vähän neuvoa ton Ozin kanssa, ihan sen käyttämisen suhteen eikä nyt mitään nerd haxoria :-)
Jos siihen lataa (import waypoints from file) kaksi settiä waypointteja esim 'reitit' ja 'maamerkit' niin nehän molemmat tulevat siihen kartalle, mut mitä jos haluan poistaa 'maamerkit' näkyvistä? Itse löydän vain sellasen toiminnon joka kysyy että delete waypoints from map and file, mut enhän mä sitä fileä tietenkään halua poistaa. Vähän työlästä aina restartata Ozi ja ladata vain se sillä hetkellä haluttu waypointtisetti uudestaan. |
Joo, eiköhän tämä ole selvä.
http://www.fi.sgs.com/fi/hardlines-c...34&lobId=16398 Vaaditaanko tuotteellenne CE-merkintä?
|
Lainaus:
|
6"Kiinagps
Nyt kun joku kertois mikä versio iGo8:sta tai Tom Tom:sta on mahdollista saada toimimaan tuohon rämpyttimeen.
Ozi toimii hienosti ja 16G kortti tulossa mutta kun ei saa mitenkään toimimaan iGo8:a???? Ottaa jo pannuun. Ei toiminutkaan Hakkiksessa toimivan iGo8:n kopiointi. Herjaa databasea vai mitä se oli. Kyllä Hakkiksessa riitti pelkkä kopiointi toiseen Hakkikseen(kortilta toiseen). Miksi ei toimi tässä...Tietääkö kukaan. Netistä olen kokeillut kaikkea mahdollista. Ei saa toimimaan EI. "Epätoivoinen" myllyjo Kiinagps=> http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37914 |
Ainakin tiedoston kuvaus on lupaava -> CLICK!
Ja toi tiedosto ei nähdäkseni sisällä mitään laitonta warezia, vain ohjeet ja tarvittavat apuohjelmat. |
Lainaus:
No...kokeillaan kuitenkin. Niinpä niin...EI yhtään jakajaa joten se siitä. Seuraava neuvo? myllyjo |
Lainaus:
|
Lainaus:
Yksi TOM TOm tulee jo mutta onko oikea,,,En tiedä. myllyjo |
EI TULE MITÄÄN EI!
Ei sitten onnistu ei.
Nyt jo kopioin takaisin USA-iGo8:a. 16G kortti tuli ja ihan pelaa mutta kun ei osaa laittaa kuin ozin sinne. Kun sain edes jotenkin vaihdettua ne USA-kartat euroopan karttoihin mutta liekö se mitenkään onnistuu.? Osaako kukaan antaa neuvoja vai heitänkö pyyhkeen kehään. myllyjo |
Lainaus:
|
Lainaus:
myllyjo |
Lainaus:
|
Lainaus:
myllyjo |
Lainaus:
|
Lainaus:
Olipas muuten työ löytää oikeat filet. myllyjo |
Lainaus:
myllyjo |
Lainaus:
Se exe-tiedosto ei "aukea" minun taidoillani. En osaa modifioida sitä enkä osaa tehdä uutta exe-tiedosta jota olen muuttanut polkujen osalta tuon 6"-sen vaatimaan muotoon. Siinä kun muistikortti taitaa olla SDMMC tai jotain... myllyjo |
Nyt olis kanssa hakkis hommattu ja sain asennettua ongelmitta siihen oziexplorer ce:n.
Nyt onkelma on karttojen kanssa, ne on pakattu img muotoon muistikortille miten ne saa ozin ymmärtämään muotoon? |
Lainaus:
|
Nyt olis vähän karttaa jo koottu paintilla ja kalibroitu ozin trial versiolla, mutta miksei tuo img2ozi löydä mun tekeleitä mun koneelta?
Siis jos koetan hakea sillä qsource map folderilla niin ei löydä?? Enää ei puutu kun tuo oikeaan tiedostomuotoon muuttaminen niin pääsis kokeilemaan. |
Onkos kukaan vielä tutustunut Kendo:n tablettiin ? köyhän miehen ipadiin, expertti myy 149tms hintaan tätä tablettia wifillä.
Ite ie tunne tätä android käyttistä, mutta het pitää kysyä saaks tohon oxin ja miten ;) |
|
Tanx ZEIZEI! Tasta tabletista puuttuu skandit tai en vain osaa..
Nyt tarvii hankkia iso sd kortti ja pilata tabletti hehheh.. Toinen tyhma kysymys, mista gps hiiri jossa mini usb liitin. Tai adapteri jolla normi pienemmaksi.. |
Androidiin tällä hetkellä toimivampi "ozi" on ohjelma nimeltä androzic joka löytyy android marketista ja on ilmainen. Ozin ozf2 ja ozf3 toimii tossa suoraan ja waypointit ja routet/trackit kanssa. Ohjelma on vielä ilmeisesti beta versio joten bugeja on. Mulla se pyörii HTC Desire HDssa ihan hyvin paitsi joskus käynnistyessä kaatuu. Mutta hienosti jaksaa vääntää helvatun isoja karttoja joissa pari tuhatta kilsaa reittiviivaa ja satoja waypointteja. Jos noissa android tableteissa on yhtä vääntävät prossut kuin eräissä puhelimissa niin niistä kyllä tulee parempia laitteita autokäyttöön kuin nykyisistä mopoista wince laitteista. Itse hankin Desire HDn mm. sen takia että se menee myös käsigepsinä/navigaattorina.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
ei löytynyt marketista...! Oliko "tavaus" oikein? ;) http://www.androidzoom.com/android_a...ozic_lzil.html ei löydy m,arketista mutta ehkä netistä? //Janne |
Löytyy sekä android marketista että appbrainin marketista. Ongelma lienee että android versio on väärä ja market piilottaa sovelluksen. Oma android versio on 2.2.1. Ihmettelin itse samaa kun jotain sovelluksia ei löytynyt vaikka tiesin sen olevan marketissa.
|
Lainaus:
...hhhmmm ver 1,5.....! pikkusen "venyttänyt" tuota päivitystä...vähän arveluttanut..! //Janne |
moi!
Imuroin kotiin "Mio hakkikseen" ja laitoin ohjeiden mukaan sisällön "sdroot" salkun tyhjälle kortille, kortti koneeseen mutta mitään ei tapahdu! tai masiina ei bootaa kortilta, kokeilin laitaa "sdroot" salkun sisällön tyhjälle kortille, boottaus ja sama juttu myös näin! Miten vehkeen saa boottaamaan kortilta??? miten vehkeestä ylipäätään näkee mika kortti laitteessa on? en nimittäin löydä koko korttia sisältöineen...?? //Jannne |
Onkohan nörttioffareiden osalta tässä android&gps -asiassa tapahtunut mitään uutta?
Tohtiiko tuollaisen halvimman tabletin ostaa ja koettaa saada siihen kartat ja softat? Mie ku en oo nörtti. Mikä toimii mikä ei, pelittääkö nuo sisäiset gps:t miten hyvin? Ja minkälaista karttaa ja paljonko noihin halpisandroideihin passaa laittaa että ne ei kyykkää ihan heti? Tyhmiin kysymyksiin viisaita vastauksia... TT |
Onko noissa DX:n halvoissa 7" androideissa sisästä GPS sovitinta? HTC Desire HDssa ainakin androzic toimii niin hyvin että jos samoilla spekseillä sais tollasen tabletin niin olis ihan jees. Nuo Wince lätyskät kun on aika mopoja tehoiltaan.
|
Saakos tommoseen androidiin millään dumpattua vaikka Topo Suomea?
Ei oikein joku FetchMapilla imurointi innosta. Keskinen näyttää myyvän tuommoista "hyvälaatuista" Huawein s7:ää 199-249 eurolla päivästä riippuen. Kuolasin sitä siellä ja vaikutti pätevältä laitteelta. Oma tarpeeni olisi vain karttasoftan pyöritys ja satunnainen nettikäyttö + mp3 jne. Ihan täysi leluhan se on ja samat toiminnot on älypuhelimissa, joten aineksia vuoden turhakkeeksi näissä on. Mulla kun ei moista älypuhelinta ole ja tuo tulisi korvaamaan vanhan 10,1" tablet läppärin, jonka sijoittaminen ohjaamoon on niin kovin hankalaa, koska koko on iso ja painoa on hurjasti liikaa. Ainakin tuossa Huaweissa on sis.rak 3G, GPS, WiFi jne. Autotelineitä ja autovirtalähteitä ei moiseen tunneta ainakaan vielä. Mutta koko järjestelmä kun on uppo-outo niin ei oikein paljoa osaa käyttömahdollisuuksista sanoa. TT |
up, jos jotakuta kiinnostaa kesähelteillä
|
Oisko tosta apua?
http://mrfloris.com/blogs/garmin-top...android-phone/ |
saako noita garminin karttoja muutettuu oziin vai mistä sais oziin sopivia maastokarttoja ?
|
Onko kokemuksia www.karttaselain.fi ? Vaikuttaa vähintäänkin houkuttelevalta jos androidiin saa piakkoin rajattoman selausmahdollisuuden muutamalla kympillä vuodessa ja myös ilmakuvat kiinteistörajoilla!
Mutta, mutta, säästöliekillä kun laman alla mennään niin onko olemassa jotakin näyttöpalikkaa tms. jolla saisi puhelimesta kaksoisnäytön vaikka autoon 7" kosketusnäytölle (bluetooth) ja pyörittää karttaa sitä kautta? Ei tarvisi ylläpitää montaa sim-korttia nettipaketilla...kolmetoistaysiviiseuroa per kuukausi. TT |
Lainaus:
Muistelisin että täysin tyhjälle kortille ei asenneta tota mio softaa vaan ensin kopioidaan alkuperäinen kortti uudelle tyhjälle. Sitten alkuperäinen visusti talteen.. Sitten vasta mio-softa kortille. helpoin ja nopein tehdä erillisellä kortinlukijalla. Muistelisin että jos hakkis on oman usb piuhan päässä kortti tais olla hakemisto "My Documents" ...tai sitte se SDMMC. -jokin epälogiikka siinä oli... Edit1: asentelin 4 version,niin filujen siirron jälkee piti ajaa asennustiedosto...en nyt tarkkaan muista mikä...olikohan joku unlock.msr. Kesti muutaman minuutin ja jostain virheilmosta huolimatta toimi. Lopuksi on muutettava hakkiksen käynnistys osoittamaan mioon. Eli muutetaan hakkiksessa (ei kortilla...muistaakseni) olevaa autorun.inf tiedostoa vaikka notepadilla koneella avaten, kannattaa tallentaa alkuperäinen koneelle. korvataan teksti: \Photonav\DShell\DShell.exe tälläisella: /sdmmc/mio/MioAutoRun/Launch.exe -jostain syystä mulla noi viivat erisuuntasia,mutta toiminnu silti :) Pitää vielä tarkistaa antamani ohjeet, omassa hakkiksessa luutavasti kortilla jotain vikaa nii vois asennella uusiksi. |
Photonav ongelma
Läppäri ei tunnista Photonavia, ilmoitus USB laitetta ei tunnistettu. Asensin Activesyncin uudelleen mutta ei auttanut. Herjaa että ei ole tarvittavaa ajuria.
Onko ostamani laite viallinen vai enkö nyt huomaa jotain? |
Lainaus:
Metsästyskauden alettua hommasin Garminin 500:n ja latasin siihen myös maastokartat. Akku kestää yhdellä latauksella pitkän päivän ja vielä pidempäänkin, jos sen sammuttaa aina välillä. Just viikonloppuna kaveri haki minut lennosta hirvipassiin oudolle seudulle, eikä tietenkään Garminia mukana. Hirviä odotellessani ja kävellessäni erään vaaran luokse ja sitä ympäri sankassa lumipyryssä menetin tietysti suuntavaistoni ihan totaalisesti. Latasin kännykällä (N8) tuon karttaselaimen maksullisen version (20,-/v) ja siinä näkyy myös kiinteistörajat. Tämän jälkeen oli helppo oikaista erään töppärän yli kotia kohti ja saavuinkin sattumalta suoraan hirvien taukopaikalle. Hetken päästä oli helppo soittaa noutajat hakemaan soppalihat koordinaattien mukaan pois. Suosittelen... :p |
Selvisi että Photonavissa oli vika eli vaihdoin uuteen jossa USB toimii.
|
Photonav 2.0 Classic 4.3"
Pitääpäs herätellä henkiin tätä topikkia, kun jonkin verran on taas ollut saatavilla uutta verisiota tosta Photonavista. Tilaukseen meni pari kpl, kun hinta oli sopiva.
Onko kellään tätä uudempaa mallia? jostain luin että olisi suljetumpi kuin tuo eka malli. Tarkoitus olis asentaa ainakin ozi ja garmin kojeeseen. Ehkä tuo -Vanha navi pääs kuolemaan eillen, alkoi tehä herjaa puuttuvista tiedostoista, lopuksi ei käynnistynyt ja koneen sisäinen muisti tyhjä. Samaa vikaa ollut muillakin ja joku oli saanut elvytettyä koneen, ilmeiseti flashaamalla alkuperäiset tiedot kortilta. PC kyllä tunnistaa molemmat muistit, mutta sisäistä muistia haluaa formatoitavaksi... |
Ozi, garmin ja iGo koneessa, käyttöliittymänä MioPocket. Hakkiksen oman navin käynnistymisen estäminen oli vähän vaikeampaa, mutta onnistui Mortscriptillä. MioPocket sisälsi jotain esiasetuksiakin siihen, että notepadilla tiedosto ja muistikortille, kortilta taas koneen muistiin.
|
Vanha topikki, mutta täällä vielä ajankohtainen.
Onko joku saanut niin hyvää jälkeä OziExplorerCE Screen Designer:lla että haluaisi jakaa muillekin? Mulla käytössä vanha photonavi 4.3" näytöllä (480 x 272 pikseliä) ja sitten se pienenpi vanha 3.5" näytöllä (320 x 240 pikseliä). -Paavo |
Etin oikeestaan TRIIDIÄ koskien Ozia Androidvehkeissä, mutta ainoa jonka löysin oli laitettu lukkoon ja keskustelu ohjattu tänne. Niimpä ilmoitan sitten täällä että nyt kun noita tabletteja alkaa näkymään näissäkin piireissä niin väsäsimpä joutessani ohjeistuksen tälläseen käteväksi todettuun pikku juttuun:
http://wonk.sytes.net/76s/oziandroidsms/ |
Lainaus:
|
En tiie PC-Ozista oikeen mitään. Ja voihan sitä puhelinotsia käyttää vaikka vaan oman sijaintinsa kertomiseen jos sellasta joskus tarttee, eihän siinä tarttee edes olla karttatiedostoja tota varten.
Ja älä osta halpaa taplettia, niiden näytöistä ei nää paljo mittää kirkkaana päivänä. Asiasta toiseen. Kellään mitään konstia saada Openstreetmapin karttoja Ozimuotoon? Niissä näkyy Venäjän puolella noita kinttupolkujakin aika kivasti, mutta tuntuu olevan vähän työlästä saada niitä vehkeeseen. Joitain sivuja löysin mutta plug & play ratkasut on aika kiven alla. Aikanaan käytin tohon tarkotukseen Terra Incognitaa (Windows softa jolla valittiin netin karttapalveluista vaan haluttu alue ja mittakaava ja annettiin raksuttaaa) mutta ei näköjään puksuta ainakaan omalla koneella enää Win 7 64bitillä. |
Lainaus:
Androzic SMS Plugin This is an Androzic plugin. It requires Androzic to be installed. It filters incoming SMS messages with coordinates sent by another Androzic user and passes them to Androzic. Requires Androzic version 1.7.2 or higher.It monitors SMS messages all the time, even if Androzic is not running. READ_CONTACTS permission is used to read and pass sender name to Androzic. After installing plugin you have to run Androzic once to initialize it. Otherwise plugin will not monitor SMS messages until Androzic is started. |
Latasin ton ozi for android sovelluksen tablettiin ja nyt maksoin ton 25$ maksun että saa sen koko version käyttöön, nyt tuli vaan mieleen että tuleeko siihen netin yli joku päivitys että alkaa toimiin vai sähöpostiin jotkut tunnarit siihen ohjelmaan. Maksoin paypalilla mihin on tallennettu sähköposti osoitteet jne.
Edit : itse itelleni vastaten, yön aikana oli tullut sähköpostiin lisenssi koodit jotka tarvii vaan syöttää oziiin. |
Kellään kokemusta miten ton Photonavin saa auki? Ne 4 ristipääruuvia avasin mutta ei sillä vielä kauhean pitkälle päästy. Selvästi raottuu reunoista kun jollain kampeaa mutta tuntuis kuitenkin olevan vielä kiinni jostain.
|
Vanha aihe mutta onko porukalla toiminut Oziexplorer lisenssit tableteissa?
Mulla on parillakin tietokoneella lisenssi Ozi, mutta tabletin Oziexplorer for android ei hyväksy samoja tunnuksia. |
Lainaus:
|
Pari kymppiä joutuu sijoittaan ja sitten toimii. Edelleenkin pidän parhaimpana karttojen käsittely ohjelmana. Lisenssi koodi on laite kohtainen. Jos laitat useampaa anteroon ozin niin joudut pyytämään heiltä aktivointi koodin. Se ei maksa tosin mitään.
|
No niin... ilimankos ei hyväksy. Jatketaan läppäri linjalla.
|
| Sivu luotu: 17:52 (GMT +2). |