![]() |
Parasta iltaviihdettä ikinä:D:D:D
Ehkä paras threadi myös,hyvässä hengessä on kaikki mukana:) Sun tarttis kirjoittaa kirja...pakinakokoelma,havukka ahon ajattelijatyyppinen katsanto naisen näkövinkkelistä,kuvin höystettynä tjsp:D:D:D saas näkee,millon se sata sivua tulee sivuutettua,hienoo, Jatketaans:) Mietin täs samalla et olispa makeeta jos susta sais leivottua moden tänne???? Ei monella auto alan foorumilla olekkaan naispuolista moderaattoria,saattaisit saada helpommin kukkoilijatki kuriin"olen kyllä paras puhuja":D:D:D Miettikääs kattokerho sitä???houkun houkun houkuttelemaan perkei pyöreen pöydän ääree...kyl kaikkinensa sopeva luontoone:) Tehkääs pirruuttans joku polli asiast tonne sittisattiin,polleja ei ole aikoihin näkyny missää,ni aletaans äänestää. |
Mietin mikä ..tu tuossa on niin tuttua ja taisin hokata. Eli noita FAA kilpisiä läjiä oli ainakin vekaralla silloin kun itekkin olin siellä kasvamassa mieheksi...:D
Eli jos on sitä sukuhaaraa niin saattaa selittää joitain outouksia... |
Lainaus:
Lainaus:
Minun ja Lällin taistelut julkaistaan kolmeosaisena novellikokoelmana heti ensi vuoden keskiviikkona. Tulossa sekä kova-, että pehmeäkantiset versiot. Jaamme nimikirjoituksia Sumiaisten Essolla sitä seuraavana lauantaina. :p Lainaus:
Täällä on jo riittävästi hyviä modeja, kyllä ne pärjää ilman minuakin. :) Lainaus:
En tiedä sun ikää, eli onko tästä vuosi vai kymmenen vuotta kun olet Vekaralla ollut? Kouvostoliitostahan ite oon lähtöisin. |
polttoaine linja
Okei no sitten sulla on joku itse kyhäämä keksintö siellä linjassa alunperin kuuluuis olla ihan metallia se väliputki. kumi putkea vain tankin lähdöistä linjaan sekä korin alta nousevana tulipellin seinää myötäisesti kone tilaan.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mulla on kans tollanen saman värinen Lj mis on FAA rekkari vähän vaan isomalla rek numerolla mitä perkei:llä. |
Lainaus:
Tuon kuvan perusteella jos yhtään olen kärryillä, niin se letku olis tuo 77243A. http://www.japan-parts.eu/toyota/gr/...ake-tube-clamp Jarruletku taas voisi olla tuo 47315B. Tuo 77279A kyllä vähän hämää tuolla, mutta jompikumpi. Alkoi häiritä niin paljon, että tilasin Lällin historiatiedot, mutta eipä sieltä selvinnyt mitään uutta. Kymmenen vuotta mua edeltäneellä omistajalla, minkä jo tiesinkin. 3-5v kaikilla sitä edeltäneillä omistajilla, paitsi jossain välissä oli vain 2kk. Ähtäristä se on lähtöisin, kerran ollut myyntivarastossa, mutta muutoin omistajista mainitaan vain, että "yksityinen". Katsastuksen se on reputtanut elämänsä aikana vain kerran (2012). Ja katsastuksesta tuli mieleen, että se olis hoidettava marraskuun alkuun mennessä, että ei tässä ole kyllä yhtään liikaa aikaa hinkata. Noi letkut täytyy laittaa tilaukseen ihan just heti. |
Lainaus:
Hmm..Noo yrittänyttä ei laiteta,olen kuitenkin sitä mieltä,että kannatti yrittää.yksikin nainen modena tietäisi evoluution rakennemuutosta tännekkin,olispa kiinnostavaa seuraa millai sen huomaisi.. Hattua ja peukkua kuiten,sähän oot iha hito hyvä jätkä,siitä niinkus lähetään! |
Lainaus:
Jäin vaan ihmettelemään, että kaipaatko jotain muutosta ja evoluutiota tänne? Millaista ja miksi? Olen meinaan viime aikoina lukenut tuota Elävää Arkistoa ja huomannut, että täällä on ennen ollut esim. Seksi & Parisuhdeosio...mitähhelvettiä jätkät nyt oikeesti. :eek: Eli ihan hyvä muutoshan tänne on jo tullutkin kun menneisyyttä tarkastelee. Niin ja tuossa lainauksessa ihan itse kumositkin jo koko ajatuksen; mie oon just kuule niin hyvä jätkä, että mitään kovin naisellista tuotavaa tälle palstalle mulla ei taida olla. On vaan Tojota ja hitsaus ja Tojota ja lääh lääh...no kaljaa mie en juo, enkä kauheen usein käy naisissa. Mutta ei kait tässä muuta eroa ole muihin palstalaisiin. :D:o |
Lainaus:
Ja offipalsta kuului siihen yhtenä osana ennen kuin tuli omaksi palstaksi. Vaikka kyllä nykyäänkin kuulluu tohon PetriSimolin.comiin jollain tapaa. |
Lainaus:
Ihan totta.Hyvä näin.Mitäpä sitä tänne kaipailemaan mitään.meil o töis parikin naispäällikköö,oikeestaan kolme ja täytyy sanoo et heidän kans asiat hoituu tosi hienosti,(ei tietysti ihan kaikki ajattele näin),hyviä tyyppejä.Niinkus sinustakin sanoin;sopeva luontoone,ei mitää sukupuolirasismia..Näillä körryytellää:D |
Niin ja ettei menis ihan offailuksi eli offtopiciksi taas, niin tässä on herra isoherra moderaattorin tilaama kuva siitä kahvinjuonnista.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180252 https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...08&oe=567F36D5 |
Jaahas, noniin tänään on pajalla taas käväisty.
Ensimmäiseksi kävin polttoaineletkujen kimppuun, toinen oli niin rapea, että kun sitä ihan vähän taivutti niin se alkoi porisemaan. :D Hyllystä löytyi sopivaa letkua, joten pääsin heti vaihtamaan. Kivahan siinä oli puuhailla, kun oikein kahden miehen voimin sivummalta kannustettiin, että "ei siinä kahdessa letkussa VOI mennä noin kauaa!" ja "mikä sillä tytöllä nyt maksaa siellä, tuu keittämään kahvia jo!". Ei mitään suorituspaineita hei. :D Sitten vaihdoin polttoainesuodattimen ja se oli Motonetistä arvottu mulle kerralla oikein. Jee. Sitten ruuttasin Lälliin ja Hävittäjään (Sermaxin LJ) vaseliinia kardaaniniveliin. Saattaa olla, että vaseliinia oli myös lattialla, pihalla ja haalareissa, mutta osuin kyllä nippoihinkin edes vähäsen... :D Hävittäjän alla mahdun melkein istumaan, siellä on kyllä ruhtinaallisesti tilaa nykyisin, huhhuh. :eek: Sitten ajoin Lällin pihalle ja totesin, että yksi niistä mun letkuliitoksista vuotaa. Se olikin se, joka mua etukäteen vähän epäilytti, kun muut letkunpäät istui putkiin tosi tiukasti, mutta tuo yksi oli löysä ja koitin sitä toisella letkunpätkällä ja klemmarilla kiristää, enkä oikein ollut lopputulokseen tyytyväinen. Niinhän se sitten vuosikin. Koitin sitä kiristellä ja kiisseli valui jo kainalossa asti ja alkoi harmittaa. Onneksi löytyi hyllystä vielä toisenlaistakin letkua ja Sermax ehti hetkeksi hätiin, kun mulla oli kaksi vuotavaa letkunpäätä lopulta hyppysissä, kiisseli valui pitkin käsiä ja kiukutti. :o Sain lopulta kaikki letkut kuitenkin pitämään (ainakin kotiin asti). Penkkien vaihdosta oli aiemmin suunnitelmia, mutta siinä kävikin nyt silleen, että ne penkit vaihtoi sitten omistajaa ja menee Sermaxille. Vaihdossa otin työkalupakin ja eiköhän loputkin kauppahinnasta tule soviteltua kohdalleen, onhan se luotettava kauppakumppani ja offitoveri, vaikka vittuileekin palijon. :D Sitten tutkittiin porukalla vähän sitä vinssiä; se on T-Max 9500 (vaijerilla), ja lähtötieto oli se, että se on jumissa. Laitettiin piuhat kiinni ja rele naksui kyllä mennen tullen, mutta purkuhommiin päästiin. Olihan se sitten sen verran jumittunut ja hapertunut, että vähän tuli siinä repiessä damagea ja jokunen sellainen jousijutska, millä hiilet pysyy paikallaan, katkesi. Ehdin googlettaa, että Lohjallakin olisi ilmeisesti kyseisen vinssin huoltoa saatavilla ja jos oikein katsoin, niin palstalaisista Ipefixilläkin voisi olla kyseisen merkin kanssa tekemistä..? Hankintaan menisi siis hiilisilta ja hiilet. En muista sainko tehtyä muuta, en vissiin. Join kahvia helvetisti. Otin oikean eturenkaan irti ja opin samalla hyvän kikan, miten kääpiökin saa sen helposti takaisin paikalleen. Ei muuta kuin istuu perseelleen ja nostaa renkaan jaloilla paikalleen, aivan helevetin hyvä niksi jota en kuitenkaan itse olisi keksinyt millään. :) Päivän päätteeksi koitin vielä olla avustavana käsiparina Sermaxin metsälöytö-Pajeron roplaamisessa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195843 https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...fd&oe=56AB8F70 https://fbcdn-photos-b-a.akamaihd.ne...7251fc4e63ba71 |
Lainaus:
Kyl mie siivoankin niinku puhe oli. Arvatenkin sie vittuilet sillä aikaa ja juot kahvia. :rolleyes::D Ps: pisteranking eiliselle tallipäivälle: .......... :D |
Sumibian Ezzo
Sää trollaat ny, Sumiaisissa ei oo Essoo, ei ainakaan sillo ollu ku mä siellä viimeks kävin viime viikolla.
:D Kylmä teboilin automaatti kyllä löytyy koskelta, sit ihan nesteen ja shellin huoltikset... |
1 Liiteet
|
Fiksu tyttö ku suojalasit silmillä.
|
Ton sermaxin vittuiluun auttaa kun kun sanoo jotain nasevaa sen city maasturista. Niin ku esim ettei sillä pääse edes pikku lätäköstä ilman rangen apuja....... ai niin mut sulla on samanlainen riisikip.... öö kulkine :D
|
Mitä ihmettä täällä tapahtuu?! :eek::D
Mie en ole itekään vielä tuollaista kuvaa nähnyt niin täällä yks paparazzi on jo julkaisupuuhissa, tai no Sermaxin tapauksessa siis tietenkin papparazzi. :D Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
Aina on hyvä mieli kun saa auttaa muita irti tosta lätäköstä eipä tarvii tarjota bursa-ateriaa. Kävihän se Pauli huolestuneena kyselemässä jokos joku on siittä menny mut eipä koittanu uudestaan.:rolleyes:
|
No höh. Kai se on sitten pakko uskoa. Vähän aikaa kun tässä irvistellään niin kyllä se ajaa sinne uudestaan. Taidan lähteä valokuvaamaan. :D
|
Lainaus:
|
Pakko ottaa uni kaffet kun puhetta oli ja kello on 2 yöllä, ei pitääs nukkua 21-23,30 välillä ja herätä puhelimeen :(
Mut kehuja kans noista suojalaseista Kertoilehhan mitä työkalupakissa on sisältönä? |
Tilannepäivitys; nyt mulla on kaksi samanlaista työkalupakkia. Ihan sellaisia hyviä, tavallisia vaneripakkeja, kulmista vahvistettuja, lukollisia. Työkalut ei tulleet mukana, ne pitää itse haalia. :)
Olin haaveillut sellaisesta isosta työkalupakista, mutta kun mulle sattuikin nyt tällainen auto missä onkin takapenkki, niin sisustussuunnitelmat meni uusiksi... Toisaalta nyt kun on pari pientä pakkia, niin ne on helppo napata autosta mukaan, eli ei tarvi jättää työkaluja parkkipaikalle rosmojen armoille. Juuri mitään työkalujahan mulla ei ole, exä varasti kaiken mitä irti lähti ja vitutti niin paljon etten koskaan hankkinut uusia - vastahan tästä on kohta 15v aikaa. :D Tosin nyt Lällin myötä on tullut kipinä haalia työkalujakin, joka kerta kun käyn Motonetissä niin olen jotain pientä ottanut mukaan, milloin pihdit, milloin puukon. Kyllä se tästä pikkuhiljaa. :) Nyt ajattelin lähteä tuonne moottoritielle testaamaan pitääkö mun letkuliitokset. Onhan tässä jännitystä kun ei näin vanhaan autoon saa hinausvakuutusta. Täytyyks nyt liittyä Autoliittoon?! :eek: |
Heität sen testilenkin Siuntion Kk kautta niin voit pitää välikorjaustauon tässä löpiksellä. Kyllä pojat sulle lainaa työkaluja jos on tarvis ja samalla näät ton kuvaus paikan jos sinne vaikka "joku" uskaltautuis.
|
Onhan tässä jännitystä kun ei näin vanhaan autoon saa hinausvakuutusta.
Taikka vaiha vak. Yhtiötä.... Khyl miul on kaikis "romuis" ain ollut "hinuri" vakuutus :D:D:D
|
Lainaus:
|
Tai sitten kyseessä on ilkeämielisten brittiautoilijoiden juoni:cool: yksi on jo melkein käännytetty (make);) eihän sitä koskaan tiedä....:eek:
|
Jaahas...tääl on olut bileet sillä aikaa kun ite oon ollut töissä ja tuol noin haalimassa Lälliin osia. Nyt on nastarenkaat ja kaikennäköstä nippelii ja nappelii ja kikkaretta ja uutta takavaloo, huomenna heitän vielä toisen reissun kätköille, niin tulee ikkunaa ja sisälokarii ja ja ja.
Lainaus:
Siitä Sjundeåsta tulee ajettua useamman kerran viikossa, tänäänkin. Melkoinen avara luonto, tänään oli liikenteessä kolme peuraa, kaks Rangee, kaks vasikan kokoista koiraa, kissa ja kettu. :eek: Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Veikkaan että se on meistä kahdesta toi mun Toitsu kuitenkin, jossa on "sitä jotain". Tai ainakin sen takia mie sen ostin kun se on niin uuh Tojotainen. :o No jos nyt oikein ymmärsin nää Kauniiden ja Rohkeiden juonihommelit, niin Santtu on siis tää seuraava kaveri: Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Itse tarinan päähenkilöstä sen verran, että olen taas löytänyt siitä lisää ruostetta. Kuskin ovessa on nyt jo läpireikä, ennen ei ollut. Sitten kun joskus pääsen peltihommiin, niin aion ottaa kaikki ikkunat irti ja katsoa mitä niiden varjoihin kätkeytyy... Entinen omistajakin tuossa jutteli, että sateella tulee vettä sisälle, ainakin takatuhkakuppeihin?! :eek: Mutta nyt on kaksi kuormallista osia rahdattu kotiin, eli Tojotakaupat on vihdoin saatu kokonaisuudessaan päätökseen. :) |
Nyt ajattelin lähteä tuonne moottoritielle testaamaan pitääkö mun letkuliitokset. Onhan tässä jännitystä kun ei näin vanhaan autoon saa hinausvakuutusta. Täytyyks nyt liittyä Autoliittoon?! :eek:[/QUOTE]
Ei huonoin vaihtoehto sekään. Meillä on kaksi Autoliittolaista, hovikuski tuonut kotiin neljä kertaa kahteen vuoteen. Ei kysy enää osoitetta... Jäsenkortti on henkilökohtainen eli turva koskee myös naapurin autoa, jos on ite puikoissa. |
Tänään pajalla valmistui helmapalkit Lälliin, mutta ne on siis vielä irti autosta. Onpahan nyt kuitenkin palkit sitä vaille valmiit, että lätkyttelee kiinni ne. :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181525 Aarrekätkö puolestaan kasvoi ilmasäiliöllä, jossa on mittarit ja säädettävä painekytkin jo kiinni. Vain kompura enää puuttuu...niin ja kait jotain letkua tarttis. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181526 Käsityökerhossa oli aiheena jarruputken valmistus itse. Askartelin siis jarruputken joka sopii Tojotaan. Onpahan nyt semmonenkin sitten. :eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181589 https://fbcdn-photos-c-a.akamaihd.ne...7d9d4dd5071eb4 Lainaus:
Toisaalta Valtsuun ehtii kyllä aina Lällilläkin, kun se on 23 saakka auki...:o |
Lainaus:
Käytä noita helmapalkkeja ilmasäiliöinä? Niin jää kapiiniin enemmän tilaa,Joku jakotukki vaan sisälle johonkin nurkkaan. |
Lainaus:
Tosi kiintoisa ajatus, tuossahan tuota tyhjää tilaa on putken täydeltä. Ei se mun uusi ilmapottukaan onneksi iso ole, sen sovittelu Lälliin ei ole vaikeaa. Mutta tunnetusti kun nälkä kasvaa syödessä, niin varmaan joskus haluan kuitenkin suurentaa säiliötä, eli olen kyllä aika innostunut kaikista päähänpistoista, millä ilmasäiliöstä voi leipoa tarve-esineen (kuten palkkihelmat) tai jonkun muun sisustusratkaisun. :) Mulla on edelleen siis sisustuskriisi meneillään, kun olin aina kuvitellut että mun tulevassa Läjässä on vain etupenkit ja nyt se onkin perhemalli. Suurimman sisustuskriisin aiheuttaja on tällä hetkellä varapyörä. Halusin sen ehdottomasti pois sieltä takaovesta, no nyt se on pois sieltä, mutta täyttää koko takapaksin. Minne se sitten? Katolle? Onko se hyvä ratkaisu jos se on AINA katolla (eikä vain ajopäivinä), ei ehkä. OOn vähän miettinyt, sahaisiko takapenkin kahtia silleen, että yhdelle jäisi istumapaikka ja kaksi paikkaa olisi nurin. Toisaalta tiedän, että jos lähden laajentamaan reviiriä takapenkin päälle, ei sitä saa koskaan enää pystyyn kun siinä on aina tavaraa päällä...esim. varapyörä... Älkää tuskastuko, tää kaiken mahdollisen ajattelu, vatvominen ja suunnittelu (ja suunnitelmien muuttaminen) on mulle itselleni tosi hauska harrastus, vaikka se onkin ehkä sivustaseuraajille tuskallista katsottavaa. :D |
Hyvinhän ne ilmasäiliönä välttää, kunhan on tiiviit saumat ja huomioi kondenssiveden, ja sen poiston.
|
No mulla on monenlaisia ongelmia auton laitossa, mutta tiiviit saumat ei lukeudu niihin. Jokunen paineastia ja jakotukki ja putkisto joskus tullu tehtyä...
Tosin noi helmaputket justiinsa ei ole kyllä tiivistä nähnytkään, eipä tullut sillä mielellä niitä hitsattua. Ja ilman silmälaseja jouduin vetämään ne korvakuulolta. :D |
Sanovat, että kun löytää tosirakkauden, niin siitä saa iloa ja valoa elämään. No Lälli on tuonut kyllä iloa, mutta kyllä nyt vietiin se vähäinenkin valo.
Yhteistä taivalta tuli tänäänkin varmaan 300km taivallettua, kun kävin ensin töissä ja sitten riensin Saloon tekemään Lepa77:n kanssa hyviä Corollakauppoja. Mukavastihan se matka sujui niinkuin aina Lällillä, mutta kotimatkalla pimeni mittaristosta kaikki valot, paitsi varvikelloon jäi joku tuikku palamaan. No onneksi edes siihen, niin pystyi vähän arpomaan nopeutta. Sanoisin perskorvasilmäaivofiiliksellä, että 5w/2222rpm = 82km/h. :D Loppumatkasta iski kuskille suonenveto jalkapohjaan. Tupakansytkärin valokin sammui, mutta onneksi se muutoin toimii edelleen, kas kun Lälli on just se mun autoista jossa navigaattoria voi käyttää. Corollasta on tupakansytkä mykkänä kokonaan. Pakkivaloja en ole vieläkään edes ostanut ja voi ristus kun niitä kaipaisin. Toisaalta nyt mulla on kerrankin sellainen auto, jolla peruuttaessa ei tarvi katsoa taaksepäin, kyllä pienemmät väistää (ja naapurin pensasaita myös). Ei sillä, että osaisin peruuttaa vaikka katsoisinkin taakse, eiku. :o Vinssiin kyselty varaosia, hiilisiltaa ei löytynyt mutta koko moottori löytyisi, eikä ihan mahdottomaan hintaankaan. Taidan pistää tilaukseen... Kauhea kutina olisi päästä jo peltihommiin. Aagh! |
mittariston polttimot
Mittariston polttimot onkin aika kettumainen vaihtaa meinaa koko kojelauta purettava et pääsee käsiksi mittariin :mad: Samalla sinne kannattaa iskeä kaikki polttimot uusia vaikka vielä toimisi ettei tarvitse tehdä jossain vaiheessa uusiks isoo savottaa :D
Hmm mitä meinaat pakkivaloilla niitä orggis lisäpakki valoja :D itsellä meinaa yhtenä päivänä kun oma toitsu oli ajossa laskin älyttömään vesipassiin kovaa että kura roiskui niin ettei itse nähnyt eikä vastaan tulijat. Noh siitähän toitsu ei sitten kauheasti tykännyt kun sen jälkeen katosi pakkivalot. Mittailin polttimot irti että tulee 12 volttia mut polttimoiden laitolla ei tule enää mitään. hetken ihmettelin ja rupesin johtosarjan liitos kohtia nykimään auki yksi liitos hommeli apparin jalkatilassa oli sitten sellainen ettei millään meinanut aueta ja auetessan hapettumaan jotka putsasin ja ei auttanut laatikon johtoa käytin auki ihan kirkkaat pinnat. lopulta tulin siihen uskoon et sanonta wd40= avaruusöljy jolla korjaa kaiken :D sitä suihkuttelin kaikkiin liitoksiin ja liitokset takas päälle niin johan alkoi toimimaan pakki valot :) eikä sen koomin ollut koskaan mitään vikaa niissä :D |
Lainaus:
No saa nähä koska otan tän valohomman asiakseni. Kun täs olis syylärin pesua, peltihommia, vinssihommia, peräöljy- ja vaihdeaskiöljyhommia ja ja ja...kaikkeaagh! Töissä pitäis käydä ja vissiin lastakin tavata useammin kuin pari kertaa viikossa 5min, sit pitäis pitää kaikki mun lukuisat gigolot tyytyväisenä ja ja eiku. Niin ja treeneissäkin käydä. Huhhuh. :eek::p Taidan muuttaa autotalliin ja unohtaa muun maailman. :D |
Lainaus:
Tuttu tunne kun ei aika riitä päivässä kaikkeen eli jostain täytyy vain joustaa mutta aina ei voi joustaa samasta asiasta :D |
Lainaus:
Nopeimmin saat tähän hätään peruutus valot oikeen katkaisijalla kun nyppäät takalasin lämppäristä virran, hajalla ne langat kuitenkin on Jostain marketista ledityövalo ja se vaikka pelliruuveilla oveen kiinni jossei haluu oveen tehä reikiä niin töistä lainaat suikaleen pelliä jonka asennat sen takaoven kiinnivetokaffan alle Ja jos oikee haluaa hifistellä niin teippaa pahvipömpelin sen valon päälle, mut jättää alta auki niin huomaa jos se jää päälle, kuitenkaan koko autoa sisältä valaisematta Niijja siihen mittarivalo hommaan auttaa nopeiten kun etit jostain biltemasta tai honkkarista sellaiset pikkuiset kohdevalot jotka toimii tupakin sytyttimellä ja ne mukana tulevalla teipillä siihen rattiputken koteloon kiinni En ny löytäny niitä netistä :( Vai onko sulla polkupyörän takavaloa? se nipparilla kiinni ja tarvittaessa päälle, etuvaloa en oikeen suosittele voi olla turhan kirkas |
Lainaus:
|
Aika sakeeta. :D
No juu, siis piuhathan mulla on jo olemassa työvaloille, eli ei tämä ole kuin siitä kiinni, että ostan jotkut valot ja kytken ne. Sitten on vielä kokonaan miettimättä, miten/minne ne valot tulee; eli tuleeks mulle joku safariteline ja jos tulee, niin tuleeko valot siihen. Mitään väliaikaisjuttuja en ala väsäämään, kun tekee sitten samalla vaivalla kerran kunnolla. Yksi polkupyörän takavalo on, se nyt tietty välttää mittarinvalona HETKEN, vaikka onkin minusta patenttina ihan samaa luokkaa kuin se koivuhalkolaturi, josta mulla on ikuiset henkiset traumat. :D Niin ja hei siis ennen kaikkea; takalasinlämmitin toimii edelleen hyvin! :cool: |
Lainaus:
|
Lainaus:
Että juu, koittais nyt tehdä sellaisen auton mitä olisi vähän enemmän pohtinut. Ihan jo siksikin, että suunnittelu ja pohtiminen on kivaa, ja siksi, että tulisi sitten sellainen just itelle sopiva, omaa silmää miellyttävä ja omaa käyttöä palveleva. :) Siksi mie aion irrottaa ne ikkunatkin ennen maalausta, kun muuten minuu vaan ahistaisi kun tietäisin, että nyt on auto maalattu mutta ikkunan alta hyökkää joku ruosteyllätys vuoden sisällä esiin. Helppo ja hienohan se olis vaan maalata tuosta yli, mutta tehdään nyt kunnolla kun kerran tehdään. Ei tarvi tulla uuteen maaliin näyttelypintaa, mutta on sen alta ruosteet saatava ensin pois. Offroadtarvikkeelta on tänään lähtenyt mulle vinssinkilkkeitä tulemaan, eli edistyy sekin sivurojekti omaa hidasta tahtiaan... |
niimpä myynti fiksaus on myynti fiksaus mutta kun itselle tekee niin silloin yleensä tekee kunnolla :) jäisi itseäkin harmittaa jos auto kokonaa ylitse maalattaisiin ja ikkunoiden välit tms ei maalattaisi varsinkin kun niin näkyvä paikka. Se on sitten eri asia onko kojelaudan alla nyt yhtä hyvässä kunnossa se maali kun muualla korissa jos ei ole tarvinut purkaa ihan palasiks autoa. Mutta toki jos ihan palasiks auton laittaa niin silloinhan se olisi tyhmää jättää johonkin kohtaan vanhaa maalia kun samalla vaivalla laskee koko auton ylitse :)
|
Lainaus:
Kaikki hyviksi todettuja :D Jos päivän ottaa, et purkaa koko koelaudan auton viereen jotta saa ne lamput vaihdettua ja tarttee koko loppu viikko reissata eikä ehdi talli päivää pitämään enneku 2 viikon päästä, niin se on piiiiitkä aika arvella nopeuksia ja muitakin määreitä Sit sama homma. Ton pika asennetun peruutusvalon tekee 5min ostarin parkkiksella, mut päivä on selällään kun kunnolla tekee. Tosin jos johdotukset ja releytykset on jo kunnolla tehdyt niin ei siinä kauaa meee kun lamput kiinni nakkelee Siihenkin menee aikaa, et uittaa sen johdon joko katon väliin tai lattiamaton alle ja vielä sellaiseen paikkaan, ettei ne ala vilkkuilemaan parissa vuodessa |
Juu ihan hyviä pointteja. Ja ainahan se on kiva lukea ja katella mitä kaikkea ihmismieli keksiikään. :)
Mie olin nyt taas laiska ja otin vaan Corollan ajoon, niin ei tarvi arpoa Lällin kanssa aamulla, kun on muutenkin lepakoita tapulissa ja sitten vielä olis ihan pimeetä. :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
27w työvalot ei maksa ennää kuin jonkun +20€ ja valasee kivasti. Töis käytetään noita. Suikan viimmosel safaril laitettiin tehostimen pumppu koivuhalolla kireelle. Kuusi halko ei käy. |
Lainaus:
Oli muutes nopea toimitus sillä vinssin moottorilla. Katsoin just pakettikoodilla, että sehän on ollut jo eilen mun paikallisessa postissa. :eek: Pisteet Offroadtarvikkeelle JA Postille! :) Itse en ollut niin nopea, eli se mosa on edelleen siellä postissa. Tarviipa huomenna hakea se. |
Lainaus:
Edit: löysin muuten ne kohdevalot komerosta :p :D:D |
Tänään oli vesijumppa.
Syyläri tyhjäksi, huuhtelu, ja uudet nesteet sisälle. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195844 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195845 Paisuntasäiliö oli sen näköinen, että oli jo ehkä aikakin... https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net...77&oe=56A00ED5 https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net...b2&oe=565F8D3D |
ettei vaan olis korjaus töhnää paisarissa? :eek: nimimerkillä oma syyläri meinaa tihkua kennostosta eikä ole auttanut tinailut sun muut temput :D tai käytännössä se toimi niin pitkää kunnes päästi kerran kuumemmaksi koneen niin alkoi aina tihkua läpi.
|
Lainaus:
Nyt on itellä kyllä tän rojektin suhteen syysmasennus. Maasturi vituttaa ja oikeastaan kaikki muukin. Paitsi syksy. :confused: |
hyvinkin samannäköistä tavaraa ne yleensä olleet itse joskus kokeilin niin meni termostaaatti tukkoon. Sen jälkeen pesu koko järjestelmää eikä enää koskaan kyseisiä aineita mihinkään peliin.
Eiköhän sitä kullakin meinaa syys masennusta olla... sulla sentää on auto yhdessä kasassa kun taas itsellä on hyvin paljon tekemistä omassa tännekin muutaman kuvan lisäilin profiiliin ja oli läheellä etten tehnyt maasturiprojektia mutta ei kyl viel kerinnyt :D Mikäs sulla maasturissa ärsyttää? :( |
Lainaus:
Oon kyllä nyttemmin kuullut, ettei moisia mömmöjä kannata pitkäaikaiskäyttöön laittaa, mutta hätäapuna ajaa asiansa. :) Kävin tossa treeneissä äsken ja ne meni sentään hyvin. Jaksoin jo taas hymyillä Lällille parkkipaikalla. Onhan se ihan symppis kaveri (haluaisin vaan nähdä sen jo uusissa väreissä ja leimattuna). :o |
Noh nyt on mittaristossa taas valoa. Ei löytynyt kuin yksi palanut polttimo, joten vähän jäi mystiseksi miksi melkein koko mittaristo sitten pimeni. Niin tai näin, nyt siellä palaa valot.
Samalla tuli kiinnitettyä takapaksiin pudonnut lisäjarruvalo takaisin paikalleen ja hiplattua toista etusumuvaloa sen verran, että siihenkin löytyi taas valoa. Oli vaan kosketushäikkää. Testattu lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen toiminta. Hyvin hönkii. Jotta päivän saldo olisi kuitenkin tasaisen harmaa +-0, niin näyttää siltä että nyt se perkele aikoo alkaa tiputtelemaan vettä alleen syylärin tyhjennyspropun juuresta. Tarttis varmaan uuden tiivisteen. Unohdin ottaa kahvinjuonnista kuvia. Edit: niin joo, kiristin ratin kun se lonksui. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Joku on iskenyt eteen pikkuiset sumuvalot ja takapaksiin lisäjarruvalon. Se lisäjarruvalo sitten aina offireissun jälkeen joko roikkuu johtonsa varassa ovessa, tai sitten kerran se kääntyi näyttämään sisällepäin. :D No nyt se on liimattu uudelleen, joten josko se hetken kestäisi omalla paikallaan. Se on siis sellaisilla tarroilla ikkunassa kiinni. Muistaakseni siinä syylärin tyhjennysropussa oli sellainen litteä tiiviste joka oli jo vähän kopertunut käppyrä. Joko se tiiviste on nyt lopullisesti väsynyt, tai sitten käänsin jengat vituiksi (toivottavasti en...). Mulle tuli uusi asennusmasennus, juuri kun selvisin edellisestä. Autotallissa roplaaminen on aina kivaa, mutta ei saatana kun en pärjää viittä minuuttia kauempaa yksin, kun sitten mulla on jo jotain kysyttävää tai tarvisin kolmannen käden hetkeksi. Niin siinä sitten "vähän" niinkuin tallin muu toiminta kärsii kun mie olen Lällin kanssa paikalla. Se alkaa vituttaa ainakin itteäni, kun tuntuu että olen koko ajan vaivaksi ja aina minuu pitää auttaa tai odottaa. Tänään mie yritin tehdä pakoputkea, mutta onnistuin vaan silppuamaan metrin verran putkea pillunpäreiksi. No opin ainakin miten sitä putkea ei tehdä. Nyt mulla on väliaikainen katsastusputki paikallaan ja se on niin vitun hirveä sätös, että mie aloin kyllä melkein kotimatkalla itkemään kun mua masensi niin paljon. Ja kaikenlisäksi sen tekemiseen meni koko vitun päivä ja se tosiaan on vaan väliaikainen. :( No olisi sen nopeamminkin saanut tehtyä, mutta kun oli koko ajan kysyttävää ja käsipula ja en mie kehdannut häiritä ja ja ja plääh. Istuskelin sitten auton alla ja kelasin mielessäni kaikki kirosanat mitä keksin ja sitten tein saman makuultani. No enivei, ens viikolla tai viimeistään sitä seuraavalla käyn hakemassa vikalistan. Nyt on jonkunlainen pakoputki, kun sellainen kuulemma täytyy leimalla olla (ihme nipotusta?!) ja sitten täytyy vaan ampua ratti irti ja orkkisratti tilalle niin töötti toimii. Ei kai siinä muuta. No ehkä etujarrut avata jos viittii, just nyt tuntuu etten viitti kun sitten pitäisi taas häiritä jonkun offikaverin talli-iltaa. Sitten kai se jää leiman jälkeen seisomaan, koska en edes oleta, että saisin peltihommia tehtyä käden käänteessä. Kai siinä joku vitun kaks vuotta ainakin menee. Sanoinko jo vittu? Entä perkele? Entä perse? Taidan keittää kahvit. |
Eiköhän töötti saa olla vaikka nappi kojelaudassa jos siihen laittaa äänimerkki tekstin viereen.
Jos auttaa kovasti muita niin nekin auttaa sinua ja silloin voit ajatella että olette tasoissa. Jokainen meistä on ollu aloittelija joskus. Ja joskus tarttee vieläkin apua kun jotain ei yksin voi tehä. Ja voi niitä palveluksia muutenkin tehä. Vaikka siivoais ja keittäs kahvia. Ei ny kannata masentua vaikka vähä tuntus että ois riippakivenä. Minusta on ainakin joskus mukava ihan vaan auttaa muita jos toinen ei osaa tai tiedä. Ei muuta ku kovaa yritystä eteenpäin. On sullakin varmasti taitoja jota muilla ei oo. Tarjoa silloin auttavaa kättä. Sinähän oot ilmeisesti hitsari ammatiltas? Ei kaikki osaa hitsata. |
Lainaus:
Putkiluokat perkeiltä löytyy niin siinä on jo yks eli painesäiliöiden hitsaileminen ja kans jos luvissa on oma nimi niin turvakaaret saattais olla toinen kohde, tosin en tiedä tartteeko niihin lupia, mut ennemmin ammatti hitsari kun ite turailemassa. Sit tööttä ongelmaan...... Nakkaampa YV;tä niin ei tartte vittuilla pirkkanikseistä :cool: |
kyllä mullakin on päiviä ettei tunnu onnistuvan mikään eikä kyl paljoa saa aikaiseksi muutenkaan. Tuohon pakoputki hommeliin niin itsellänihän on vain alkupotki jonka jatkeena 2,5" simonssin vaimennin eli loppuu siihen apparin oven alle ja pönttö on mallia pieni niin saa hyvin piiloon sinne helman taakse ettei pahemmin tule alle helman. Se jousto osuus on hyvä olla siinä mikäli teet itse kokonaan uuden ja jos oma putki on sen verran rapea ettei siinä ole enää joustoa niin multa löytyy tuosta hallin nurkalta vanha jossa itse jousto osuuteen asti ehjä :D
Ja jos leimalla tulee taka jarru ongelmia niin mulla ois tos yhdet jarruliinat ei kalpene uusien rinnalle yhtään ja jotain muitakin jarru rumpu osia rumpujarruja ei omaan enää tule :D pikkuhiljaa ajatuksen kans hyvä tulee :) Mutta ymmärrän kyllä moni ihminen on malttamaton pitäis kaikki saada heti nyt tänne :D mm itsellä hieman kans moista piirrettä välil :rolleyes: |
Lainaus:
Lisäksi mulla on aina mielessä jotain kivoja yllätyksiä, niinku ostaa vaikka kaverin autoon joku osa jota tiedän että siihen on metsästetty pitkään. Mulla alkaa olla aika hyvä kokoelma näitä kaikkia kivoja pikku yllätyksiä, kun mun tuurilla ne on sitten aina just vääränlaisia kuitenkin. Ei paljoa ainakaan mua lämmitä sanonta "ajatus on tärkein", kun yrittää yllättää kamun vaikka HJ:n ovenkahvalla ja onnistuu sen sijaan ostamaan vaikka Pajeron kaasarin, saatana. :o "Joo hei ajattelin ostaa sulle HJ:n ovenkahvan, mutta täst tulikii Pajeron kaasari, nii että ei sit mitään kuitenkaan. Mut ajattelin kuitenkin kaikella ystävyydellä hei...". :rolleyes: Tästä pääsemmekin sujuvasti siihen, että minua on luonnehdittu "käveleväksi maailmanlopuksi", eli mun siivoaminen on kyllä vähän niin ja näin. Mutta vastako tuota eilen silti tarjosin tallilla, että minut saa kyllä kutsua siivoustalkoisiinkin, tottakai tietenkin. Voihan mut vaikka teipata katuharjaan kiinni niin en saa kauheesti ainakaan vahinkoa aikaan. :D Ainiin ja Rohmohan ajelee tuolla jossain mun Corollalla kun sillä on oma ajokalusto risana, mulla on oikein hyvä mieli siitä että kerrankin pystyin tehä jotain konkreettista auttamista näissä autoasioissa kun lainasin sille omaa kulkinettani. :) Joku kysyi että olenko hitsari; no juu, mutta en ole koskaan hitsannut autoa tai mitään peltijuttuja muutenkaan. Ja jesse89 sanoi että ajatuksen kanssa tulee hyvä. Mulla ei oikein kapasiteetti riitä siihen. Mie jos alan jotain miettimään, niin illalla voi tallikaverit sitten ihmetellä että mikä helvetti tuolla tallin nurkassa savuaa..? Aijaa siellä on taas perkeillä hirttänyt nuppi jumiin ja homma ei ole edistynyt yhtään. :o Mie en osaa ajatella yhtään ja jos yritän, niin menen ihan tilttiin. Mie en oikein tajua juttuja muuta kuin näkemällä miten se tehdään ja sitten kokeilemalla tehdä samoin. :) Pitäis vissiin käydä joku päivä vähän metässä ajamassa niin hellittäisi nämä autotalliajatukset hetkeksi ja tulis happydirtyä tilalle. Mutta täytyy nyt ensin käydä siellä leimalla kun on nyt se pakoputki. Se on siis ihan suora 2" putki ilman mitään vaimentimia, eli sikäli hyvinkin simppeli. Niin olin minäkin, ei kyllä uskoisi että olen putkiakin työkseni hitsannut. Miten sitä voikin oman auton kanssa mennä niin jumiin. Kai se on se ajatus, että se on AUTO. Enhän mie osaa korjata AUTOJA. :rolleyes: |
Mä niin osaan samaistua tuohon kolmanteen auttavaan käteen kun projektin kanssa touhunnut yksinhän sitä suurimmaksi osaksi on tullut tehtyä ja runkoa pyöritelty ympäri jne akseleita liikuteltu alle kammettu rengasta sekä jousta jne puhumattakaan välillä siitä että jaloilla tuet jotain tosella kädellä jotain ja toisessa kädessä poltin ja ei aina ekalla onnistu eli rällä käteen ja sauma pois ja uusiks koko hommeli. Mutta en mä tiedä onhan se hieman opettanut kun yksin vaihtelee traktoriin linkoa lanaa asentelet ketjuja ja milloin mitäkin aina jokaisesta on selvitty välillä on muutama ärräpää saattanut lentää :D Mutta mussa on sellainen että mä tarvin koko ajan haasteita jos asiat oisi liian helppoja niin mä tod näköisesti olisin pää täys ilmaa ja sit mä vasta jumissa olisin se vasta kauheeta olis :eek:
Ja mitä tulee tuohon ajatteluun niin mulle ei sovi se että roiskisin menemään vain kovalla työmoraalilla koska usein siinä käy silleen et se saattaa mennä hieman pieleen ja näin ollen joudun tekemään kokonaan sen uudestaan alusta alkaen niinkuin projektissani kävi 2 kertaa tiettyjen asioiden kanssa. Jos taas oisin miettinyt pidempää jne olisi ehkä mahdollisesti voinut saada ekalla kerralla tehtyä oikeanlaisen tai sitten ei.. |
Lainaus:
|
Minullakii oli Gorbatsovissa tööttinappi tupakansytkärin paikalla. Ei mittään ongelmaa, osoitti vaan aina katsastusmiehelle, että tuossa se on.
Eikä Lällinkään töötti ole ongelma, mun liikennekäytökselle on tehnyt pelkästään hyvää ajaa norsunhitaalla maasturilla jossa ei ole tööttiä. Liikenneraivokerroin on pienentynyt huomattavasti. Ja katsastukseen voi tosiaan laittaa sen orggislaivaruorin takaisin. :) |
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...f8&oe=56A27C9D
Isolla autolla on helppo kuskata kaikenlaista tavaraa. Yeah right. :D:eek::rolleyes::D (rosvoille tiedoksi että tavarat ei ole enää autossa) |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mie oon Lällin kans oppinut malttia, ajelen vaan 80km/h ja hymyilen nätisti. Okei joskus ohittelen kun kulkeehan toi kyllä, mutta ei viitti toista kauheesti huudattaa kun ei tommonen kuitenkaan ole miksikään katukilpuriksi suunniteltukaan. :D Joo ei perse, voin vaan kuvitella miten kauheeta sillä ruorilla on ajaa nyt kun on tottunut parempaan. Ralliratilla saa niin nopeesti liikkeestä kiinni jos esim. haukkaa uraan. Ruorilla se on aina ihan helvetinmoinen liike mikä siitä tulee niin kaistalla kuin kabiinissakin... :eek: Piti mennä huomenna leimalle mutta yllättäen unohdin vaihtaa sen ratin...no ehkä perjantaina sitten. Tai ens viikolla. |
Lainaus:
Noh eihän sen ratin vaihto ole kuin vartin homma ;) |
Joo kyllä tuo Formulingi näyttää tuolla Lällissä ihan lapselliselta, mutta pirun hyvä se on ajaa. Toki metässä käy välillä vähän raskaaksi, mutta tarvii sitten vissiin bodata ja syödä kaurapuuroa enemmän. :o
Mulle tuli vaan sellainen villi visio mieleen...että kävisköhän toi Kukkiksen ratti Lälliin. Corollassa on meinaan orkkisratti paikallaan ja se on pienempi kuin Lällin orkkis laivaruori, mutta isompi kuin siellä nyt oleva Formulingin ralliratti. Se vois ehkä olla just sopiva Lälliin ja siinä olis töötti. Ei muuten mutta kun Kukkiksessa tulee se orkkisratti hieman ärsyttävästi mun näkökenttään, kun olen näin lyhyt ja mulla on tapana ajaa aika takakenossa. Huomaan että usein Kukkiksen puikoissa tulee hieman kurkoteltua kaulaa, kun se ratti näkökentässä ärsyttää. Olen miettinyt, että pitäis sinnekin pienempi ratti saada, vaikka sen orkkisratti on kyllä muuten ihan ok käteen. Niin ihan vaan villi visio, että voiskohan ne ratit Lällin ja Kukkiksen kesken vaihtaa..? Sitten Lällissä olis töötti ja Kukkikseen tarvis rakentaa sellainen. :) Olen unohtanut täällä keulia, että kun mulla kerran oli jo ilmasäiliö olemassa niin ostin sen kompurankin nyt sitten. Eli lisää rakentelua tiedossa. :eek: Peltihommat on edelleen aloittamatta ja leimalla käymättä. Pakoputkiepisodin jälkeen päätin jo myydä koko auton ja tyytyä vaan kävelemään ja liftaamaan offimetsissä, kun ei tästä mun rakentamisesta tule mitään. Mutta ei sille näköjään mitään voi, että joku saatanan hulluus vaan nostaa päätään ja jaksan silti vaan haaveilla että voisin itse rakennella autoa. Ja kun katson ikkunasta parkkipaikalle, niin...no onhan toi niin saatanan ihana, että miten sen muka vois myydä? Ei lähe mihinkään!!! (enkä nyt puhu tuosta pensaasta) :o Tämä tallihomma vaan on haasteellinen, kun mulla on lähimmillekin työkaluille 20km, lähimpään autotalliin 35km ja toiseen autotalliin 70km. Lisäksi on kaikenlaisia muitakin kuvioita niinkuin kaikilla muillakin ihmisillä. Mutta olen nyt kuitenkin saanut neuvoteltua tuosta talliasiasta ja se järjestyy kyllä. Ei helpoimman kautta todellakaan, mutta talli kuin talli, ei mulla todellakaan ole valittamisen aihetta! :) Eli talli on järjestynyt, se on ihan helvetin kaukana, mutta se on talli ja siellä on Lällin peltihommille tilaa ja aikaa. Nyt on vaan vissiin mun muksulla tullut mitta täyteen siihen, ettei musta näy enää mitään muuta kuin lappu pöydällä, että "meen töistä suoraan tallille t: äiti". Ja sitten en ole hetkeen ehtinyt käydä lajitreeneissä kuin kerta viikkoon ja se on liian vähän. Ja nytkin menee pari viikonloppua muissa sosiaalisissa kuvioissa; on kummipojan synttäriä ja tatuointireissua itä-suomeen (because I support good tattooers #downundertattoo). Mutta vielä mie tän auton kasaan, saatana. Ja sitten mie ajan sillä mettään. Mie ajan niin saatanasti ja muutan sinne ens kesäksi asumaan. :D:o Pakoputki kulkee nyt toistaiseksi tuosta paikalta kuvan vasempaan alanurkkaan, kääntyy siitä helman alle ja jatkuu siellä jonkun matkaa. Tuosta kuvan kohdasta se on vielä hepattu runkoon kiinni ja lähtee koko putki hiiteen heti kun olen leimalla käynyt. En tiedä miksi en vaan voinut tunkea sitä pudonnutta pätkää tuonne hetkeksi takaisin sen sijaan, että käytin päivän rakentaakseni jonkun ihan vitun järkyttävän patentin. No, se oli varmaan joku naistenpäivä. :( Ens kerralla oon jo viisaampi! Näin sitä oppii... :) https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...f9&oe=568534F9 Joten laitetaas loppuun vähän piristävämpi ja aurinkoisempi kuva. :) https://fbcdn-photos-d-a.akamaihd.ne...3e905a3d9a50d4 |
mitä minun silmäni näkevät onko sulla tuossa autossa paineilmalukot vai mikäs paineilmalinja tuossa pakoputken kohdalta menee :) Kyllä mulla tekee pahaa lukea kun joutuu talliin ajaa kymmeniä ja pahimmissa tapauksessa satoja km sen sijaan kun itse kävelen ylemmästä mökistä ales rinnettä sellainen 50m niin mulla on talli siinä :p
|
Eiku siinä linjassa menee kiisseliä. :)
Lukot on vasta mun haaveissa... |
Lainaus:
|
Tein katsastusremontin:
- Tuulilasin pesu sisäpuolelta - 80-tarra takaoveen - Uusi vanilja-wunderbaum - Kasipallot pois taustapeilistä *yht n. 5€ ...sitten konttorille, sieltä neljä palaa kääretorttua, yksi kahvi ja yksi mehu evääksi ja Lällin perässä nosturille. Jarrutesterin viisarit näytti prikulleen 50/50 koko ajan, sitä jännitin etukäteen kun jarruttaessa se vähän pykertää. Ei sitä testeristä kyllä nähnyt. Moitetta tuli töötin puutteesta (en sitte vaihtanu rattia) ja siitä, että toinen ajovalo osoittaa hieman liian alas. Kehuja tuli puslista, renkaista, laturista, pakoputkesta ( :D ), rungosta, yleisestä askartelusta ja huolenpidosta (ex-omistajalle terkkuja!). Ja että kyllä tolla kuulemma lumityöt tekee ja kiipeää vähän isommallekin kivelle. :) Nyt on sitten leimaa. Mitään en ole rakennellut paitsi haavekuvia siitä, miten joskus teen niitä peltitöitä...ja liimaan ne palkkihelmat... :o:rolleyes: Lappeenrannassa kävin heittämässä 888km lenkin ja hyvin se Lälli jaksoi taapertaa koko matkan. :cool: |
Lainaus:
|
Lainaus:
Oli kyllä hotellihuoneesta katsottuna todella kauniit maisemat, kun oli oma Tojota heti siinä ikkunan alla parkissa. :o |
Jep. Siis loppuviikosta. Lauantai-iltahan se oli ku sielläpäin ajelin. Maisemathan tuol on hyvät Läjällä tai ilman,mut muuten alkaa olla hieman kulunut majatalo/leirintäalue:)
|
Lainaus:
t: Exä |
Lainaus:
Sattui silmään omasta profiilista muutama kuva menneiltä vuosilta.. tämä ensimmäinen ehkä paras omasta mielestä. Takaturvavöiden lukkopuolet piti jatkaa, että sai turvaistuimet kunnolla kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14667 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46289 t: Exä |
^ Just viikonloppuna katselin noi sun kansiot läpi, juurikin samainen nukkumiskuva nauratti. Onpa poitsu vähän kasvanut. :)
Samalla kansionpenkomisella selvisi, että Lälli-Kirpulla on yhteinen historia mun naapurin sinisen Hiluxin kanssa. Olette olleet Offroad-tourilla samaan aikaan (2008). Hilux oli aivan pakastavedetyn uusi silloin. Tuossa ne pihassa seisoo samassa tolpassa nyt ja varmaan jupisee keskenään, että "silloin Hankasalmella kun vähä nuorempana offattiin...". Tänään piti käydä ihan vartavasten ajamassa Corollalla pieni lenkki, että sekin saa vähän liikuntaa. Olen ajanut pelkästään maasturilla taas työmatkat, on se vaan niin kiva. :) |
Taas on kaksi viikkoa vierähtänyt, eikä mitään ole tapahtunut. :(
Tänä viikonloppuna mie joko vedän jossakin päin Suomea tuohon kylkeen rälläkällä, tai sitten teen siitä myynti-ilmoituksen, mutta eihän tämä tälleen voi jatkua. Eilen illalla pimeessä tsekkasin öljyt ja vedet, sekä säädin ajovaloa pensasaitaa vasten. Eiköhän tuo taas lyllerrä töihin ja takaisin. :) |
lauantaina et ehdi tekee mitään kun tuut kisoja katsoo:)
|
Sori Lepa ja muut kerholaiset, ei kyllä pystynyt tulla vaikka olis ollut mielenkiintoa. Varmaan hieno päivä ollut siellä. :)
Eilen sitten vihdoin pyöräytin homman käyntiin sillä, että kuskasin muuttokuorman tarvepalkkia ja -putkea paikkakunnalta toiselle, tein pitkän listan mitä tarvii Motonetistä hakea, sitten kartoitin Lällin ruostepaikkoja ja ihmettelin kahvikuppi kourassa, kun päämekaanikko askarteli Lällin tööttiä toimimaan. Olin vetänyt ratin niin kireälle, että se piti ottaa ulosvetäjällä irti. :o Nyt Lällin kabiinissa on kuitenkin soma, pieni punainen nappi, jota painamalla kuuluu TÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT. Töötti on väsätty uusilla johdoilla, vanhat jätettiin rauhaan silleen, että jos haluaa kuitenkin joskus orkkisratin paikalleen, niin senkun laittaa ja siinäkin vielä toimii töötti. Tänään menen sinne Motonettiin hankinnoille. :) Valitettavasti joutuu kyllä Lällistä jokaisen ikkunan käyttämään irti, niin ja ne "kattokourut" on revenneet auki molemmin puolin ja vesi pääsee sieltä autoon sisälle. Että sikäli aika työläät peltihommat tulossa. Edit: Onko muutes Mr Nelivedolla mitään arvausta siitä, miksi toi Lälli on hieman kallellaan oikealle (ja haittaako se)? Loppuun vielä asiaankuuluvia rakennuskuvia. :rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=184195 https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...48&oe=56BC27B6 https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...72&oe=56B8757D |
kun otat ikkunat irti niin jos ne takasivuikkunoiden kiskot on rikki / läpimädät (niinku yleensä on) niin mullta tulee sellaiset ylimääräiseksi. niitä on tosin kavennettu kuten koko autoakin mutta niistä saa ainakin korjauspaloja. Myös takasivulasit jäävät ylimääräiseksi mutta niistä tarviin paperirahaa. =)
|
Lainaus:
Mulla on itelläkin yhdet ehjät takasivuikkunat, mutta palataan asiaan jahka takaikkunoihin saakka ehdin ja jos tarvetta ilmenee. Mietin muutenkin noita ikkunanympäryksiä, että jos ovat kovin reikäjuustoa niin lienee järkevintä etsiä elimenluovuttaja kuin alkaa tekemään tilkkutöitä... Ihan villi haja-ajatus muuten; mutta olisiko jotain estettä/miinuspuolta pistää takasivuikkunoiden tilalle pelti..? Kommentteja kiitos. :) |
Lainaus:
Seuraavassa kuvassa käyttäjän Sakari65 LJ70, jossa sivulasit peitelty. Ihan noinniinku malliksi vain. http://i4.aijaa.com/b/00772/14013100.jpg EDIT; kuvan laatu ja koko on näköjää mitä on, mut on tuossa muutama parempiki foto, niin voin laitella vaikka s-postiin... |
Nokun just se, että mie oon ihan tyypillinen nainen, enkä katso taaksepäin peruuttaessa ollenkaan. :o:D
Eli peruutan lähes pelkästään sivupeileistä ja joskus avaan kuskin oven ja katson siitä, tai kuskin ikkunasta. Niin tuli vaan mieleen, että pitäisköhän oikaista ja poistaa nuo takaikkunat... Hyvännäkönen tuo Läjä, laita vaan lisää kuvia jos löytyy. Laitoin osoitteen privaan. |
Halppo todeta miinukset, peitä lasit vaikka pahvilla ja huristele muutama päivä, myös metsässä...mielellään hämärässäkin. Kokeilun jälkeen on paljon selkeämpi ajatus lasien korvaamisesta pellillä.
|
Älä korvaa pellillä. hae ohut plexi ja laita sikalla kiinni, näkee läpi ja on kevyempikin.
Rikoin omastan kuskinpuolen takaoven lasin ja laitoin peilin samalla ajatuksella että eihä siitä lasista mitään katseltua tule. no eipä tulekkaan mutta metsässä kun koitat peruutella puiden välistä helpottaisi hommaa hiukan jos autossa olisi ikkunat.. tule hakemaan multa ne ikkunan kehykset varalle ilmotan kun oon kaivanu ne pois. |
No kiitos, tuunhan mie hakemaan, ilmoittele. :)
Pahvitin nyt kuitenkin ikkunat ihan testin vuoksi, ajellaan nyt koeajoo tässä seuraavat viikot. Eipä tätä takaikkuna-asiaa tarvi heti ratkaista, kun tuossa löytyy kyllä muualtakin askarreltavaa mistä voi aloittaa ensin. Kävin hakemassa just Motonetistä 15l erilaisia öljyjä, maalia, suteja, laikkoja ja kaikenlaisia muita pellinhyväilyvälineitä. :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Nykyinen putki kestää vaan tällaista kauppakassiajoa, hurjin offiajo viime viikoilta onkin ollut kun oikaisin liikenneympyrän läpi suoraan. :D |
Tänään vaihtui molempien perien öljyt uusiin. (353752 km)
Molemmista peristä on se tyhjennysroppu kolosineen hioutunut kivillä aika litteäksi, takaperästä ropun sai vielä auki, mutta edestä ei enää aukea laillisin menetelmin. Öljyt poistettiin yläkautta ja täytyypä palata asiaan joskus uusien roppujen kera... Takaperästä löytyi joku LSD-lappu. :D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=184196 |
Ne tuuppaa menemään aika karuun kuntoon ne roput metässä. Tiedä sit auttaisko cros4wd olevat kuuskolo roput asiaa enemmän vai pitääkö koittaa tehdä syvemmäksi se hitsaamalla lisäkaulus :)
Ihmeen vähän sillä sun pelillä on päästelty menemään :eek: itsellä kun on omassani mittarissa 457 000km :D |
Lainaus:
Olen usein ihmetellyt mielessäni miksi monet hitsaa harjaterästä murikan ympärille; onko tämä nyt se syy? :) No juu, sillä on ajettu toistaiseksi aika vähän, muttei kauaa; meillä tulee ihan kohta jo eka yhteinen 10 000km täyteen. Sitten on hirveet bileet!!! :D On tullut edelleen luukutettua tuolla työmatkat, koska olen sitä mieltä, että autot tykkää kun niillä ajaa. On mulla Corolla edelleen backuppina toki. Sekin tosin pitäisi kohta katsastaa... |
Mielenkiintoista jumppaa taas.
Tarkoitus oli vaihtaa vaihdelaatikon ja jakiksen öljyt ja ajattelin, että sehän on sellaista kivaa pikku puuhaa missä pärjään hyvin itseksenikin... HEHHEH. Vaihdelaatikon täyttöroppu oli hirttänyt kiinni ja kulahtanut pyöreäksi, että sitä ei nyt sitten taas laillisin keinoin avattukaan. Ei auttanut metrin mittainen jatkovarsi, lämmittäminen, eikä erinäiset ruostuneiden juttujen irroittamiseen tarkoitetut litkutkaan. Kiinni jäi. Täytyy ens kerralla tehdä sille sitten jotain tosi laitonta. Irroitettiin sitten jakiksen panssari ja se odottaa nyt pajan nurkalla pikku hiontaa ja uutta väriä. Jakiksesta aukesi täyttöroppu sentään, mutta törkeän kireällä sekin oli. Kun sitten onnekkaasti saatiin vielä tyhjennysroppukin auki, niin Lälli luovuttikin jakiksestaan ihan kaikki 3dl vanhaa öljyä pois. Laitoin kuiteskin 2.2 litraa tilalle... :rolleyes: Roput laitoin tällä kertaa ihan vaan tyttöjen momenttiin. Sitten oli vielä sellainen juttu, että sehän oli kyllä tiedossa että se kampiakselin stefa pitäisi vaihtaa. Mutta ihankuin siitä koko jakopään kopasta -mikä helvetti lie nimeltään se jonka pitäisi kätkeä ne kaikki rullat ja hihnat taakseen- puuttuisi palanen. :confused: Vähän sieltä tulee öljyä, ei kuitenkaan parkkiruutuun saakka tipu mitään. Mutta sellainen kansi/koppa/mikä helvetti se nyt onkaan, pitäisi jostain löytää ehjänä. Tai siis ainakin jäin käsitykseen, ettei sieltä välistä kuuluisi niitten kaikenmaailman jakopään kilkkeiden näkyä. Mun kädet ei lähde puhtaaksi. Tarvii siis mennä uimahalliin syömään appelsiineja. :D |
Lainaus:
Tee niihin perämurikoihin jonkillaiset panssarit jostain 3mm hardoksista tms niin pysyy öljyroput ehjinä ja liukuukin paremmin kivien yli, kun on kovaa ja sileää pintaa. |
Sivu luotu: 21:40 (GMT +2). |