![]() |
Lainaus:
|
joo siis näin oon tajunu että jos se toinen valo syttyy niin on urbossa jotain häikkää.. mutta tiiä sitten mitä henkimaailman juttuja nuo on :)
joo eeberi löytyy multaki mutta pitäis webaston/eeberin kello hommata ettei tarvis nappi toimista tehdä.. noh mutta saatampa vain hommata uuen lokilämppärin.. kuulin tuossa villiä huhua että jos laittaa letkulämppärin niin kansi saattaa hajota? onko tämmöinen etes mahollista? (siis kaikki on mahdoton on myös mahdollista) |
Vihreä valo syttyy kun on jotain luettavaa turbon painetta aina tuonne 0,7bar asti. Yli tuon paineen oranssi valo syttyy. Jos jompikumpi palaa kokoajan niin anturilta vikaa ettimään.
|
Lainaus:
Mun autosta hajosi lohkolämmitin viimetalvena, rasvasin alustaa kun alkoi joku käry tulemaan nokkaan (auto oli pukeilla ja roikassa, pakkasella), niin tekniikkasavuhan sieltä defasta nousi. Autossa oli nesteet kunnossa ja kaikki ok, mut niin vain kävi. Lohkis on kivassa paikassa siellä tulipellin puoleisessa päässä konetta, käsiksi pääsee kun menee koneen päälle makaamaan ja halaa moottoria niin kädet yltää lämmitintä näpräämään. Koomisen näköstä kylläkin...:D |
Lainaus:
siis sen minäkin haluaisin tietää o.O :D juu niinhän se on sielä välissä... mutta mitä nopeasti katoin niin on tuossa lantikassa kuiten enemmän tilaa vaihtaa se mitä hailuksissa :O siis se lämppäri.. |
Lainaus:
|
kylkyl.. eilen tuossa halkun kanssa laiteltiin vinssi, syöttöjä sääjetty, öljyt vaihdettu koneeseen.
halkku suunnitteli että miten laitetaan järkevästi tuo vinssi tuohon keulaan.. noh maskin taakse ja maskista piti vähän ottaa peltiä pois tieltä.. sitten puskurista piti rälläköidä v'hän että saatiiin puskuri menemään paikoille. noh ja ne syötöt.... voihan poijjat että meinas käpy palaa.. siiinä etin ja löysin se syöttöruuvin, aloin vääntämään isommalle sitten niin ei, kiristi mutteri ei löysy yhtään... noh otin pois kokonaan sen ruuvin siitä pumpusta ja aloin miettimään että mikähän tässä nyt vastustaa... pentelen holkki oli painettu läjään että saa lisättyä sitä soppaa.. ei muuta kun aloin punnertaan holkkkia pois ja sit takaisin pumppuun se ruuvi. ja voin ihan luvata että en tiedä paljon sitä pyöritin, mutta kyllä nyt ainakin kohtuu iloisesti liikahtaa mitä aikaisemmin :P pitää vielä jonakin päivänä vähentää syöttöjä pikkuisen tai sitten säätää vielä tuota tyhjäkäyntiä kun huutaa 1100rpm. pitääpi kuvia laitella kun saan eka puhelimen/kameran jolla saa niitä kuvia otettua :) |
Anna vaan syötön olla noissa asetuksissa, jos ainoastaan 1100 tyhjäkäynti. ei ole silloin kovin paljoa lisää syöttöä tullu, sitten jos ei vara riitä enää tyhjäkäynnin ruuvissa niin sitten jo syöttöö takasi
|
Mites muuten missä kohtaa teillä menee öljynpaineet? Itse käytän valvolinen 10w40 diesel engines öljyä ja kylmänä on paineet kohtuulliset. Mutta lämpimänä ne putoo ajossa siihen alimmaisen viivan ja toiseksi alimmaisen viivan väliin ja tyhjäkäynnillä ne on ihan alimmassa viivassa.
|
mulla on samalla tavalla
|
Mistä muuten vois löytää kattokaiteita vai pitääkö tehdä itse :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mulla on alle 150tkm ajettu eli on kaiketi uuden karheet paineet. Näissä alkaa vanhemmiten näyttää mitä sattuu noi mittarit, ainakin HJ:ssa, mut kai se jotain silti osviittaa antaa? Yhteen HJ:hin olen öljykellon vaihtanut ja se alkoi näyttämään pari viisarinleveyttä "parempia" lukemia, et kai se öljykellokin voi väsähtää tai tukkeentua jotenkin.
|
Lainaus:
|
Jos paineet tulee uniin niin lainaat jostain oikean painemittarin ja mittaat ne paineet. Jos ovatten oikeasti huonot, niin syy piilee kuluneissa koneenosissa, eli laakerihommaa melkovarmasti tiedossa. Öljypumppua ei kai voi edes säätää?
|
joo siis tyhjäkäynnin ruuvit on melko löysässä.. yks millä sais ehkä vielä vähän alemmas sitä tyhjäkäyntiä olis säätä sitä kylmätyhjäkäynti sydeemiä... en tiedä oikeaa nimikettä.
ja nuista öljynpaineista.. mulla on ainakin ajossa kuumana että kylmänä siinä ylimmässä viivassa, eli ei oo sielä H puolella. ja tyhjä käynnillä toiseksi alimmalla viivalla jos nyt muistan oikein.. ja öljyt vaihdoin ja laitoin mobil super 10w-40 semi-synteesit. |
Lainaus:
Säädä sitten vaan siitä kylmäkäynnistä, itekin ruuvailin sitä kierretangon pätkää missä on se lukitusmutteri kun pumppuhuollon jäälkeen ei ottanut lainkaan vivustoon se kylmäkäynnin lipare. Nyt nostaa kylmänä kierrokset 1100-1200rpm, ja laske siitä jonnekin 800 kun kone on lämmin. Sinänsä aika turha koko kylmäkäyntikierrosten säätö kun se nyt kuitenkin käynnissä pysyy... |
Ensimmäisenä virityksenä ruuvasin omasta läjästä alkuperäisen öljynpaineanturin roskikseen. En luota alkuperäiseen mittariin kun ei ole varmuutta mikä asteikko näyttää mitäkin painetta. Uusilla laakereilla taisi olla kuumilla öljyillä painetta reipas 2bar. on jo aikaa niin paljon että ei voi muistaa. Teetätin hydrauliliikkeessä mekaanisella mittarilla ja metrin letkulla sopivan mittarin missä muunnospää eri kierteellä. Sillä voi alkumetreillä seurata varmasti noita koneiden paineita ennenkuin laittaa noi sähkö hipomittarit paikoilleen.
|
Lainaus:
|
Vaihdoin sen anturin taannoin kun vanha rupesi vuotamaan öljyä pihalle ja uudella anturilla se mittari rupesi näyttämään vähän muutakin kuin 'vähän tai vielä vähemmän'.
|
Lainaus:
|
No nythän puhuttiin (tai ainakin itse luulin niin) siis öljynpaineMITTARIN anturista, sitä ei taida tästä maasta saada kuin merkkiliikkeestä. Olikohan luokkaa 150 euroa. Omani tilasin ebaysta muistaakseni reilusti alle satasella.
|
Lainaus:
|
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/36736
miten tuota meneekö nuo valot tuohon faceliftiin? vai onko faceliftissä perä muuttunu mihinkään? |
Pitäs mennä.
Vararengas vakiopaikallaan ollessa on tosin laittomat nuo valot, oikee takavalo jaa tietystä kulmasta katottuna vararenkaan taa piiloon. Tuskin kyllä poliisit tiellä sakottaa moisesta.. |
Lainaus:
ja vakio puskurit lähtee myös tässä jahka oon tienaanu vähän harraste rahhaa :rolleyes: |
Lainaus:
|
Lainaus:
33" fillari mahtuu vielä nätisti siihen. |
Lainaus:
|
Tankin koko
Eikös läjän tankki oo 90 litraa? Viikonloppun loppu polttoaine. Hain kaannuun vitosel ainetta sen jälkeen tankkasin 20€. Ajoin n.50km. Tankkasin piripintaan, meni tasan 60 litraa. Eli mun laskujen mukaan olis vaan 70 litran tankki. Eikä se oo edes lommoil. Krisse ei toi sun 76s.net toimi enää!?:confused:
|
LäJän takavalot
Moro nääs
Mulla olis ylimääräisenä tollaset koriin tulevat takavalot ylimääräisenä. 30euroa/kpl. On koitettu paikalleen mut en sit jaksanut laittaa kun sain puskurivalot ehjättyä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tankki tuli täyteen nollasin tripin ja ajelin tankin mittarin mukaan tyhjäksi, kilometrejä tuli muistaakseni vajava 500km. |
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tuli muuten tänään tutkittua hieman kun tuo mun turbo näyttää öljyiseltä ,niin ahtoputken ja sen turbon imusiiviltä tulevan putken ilmansuodattimelle otin pois. Selvisi että ahtoputkesta suoranaisesti tippui tippoina öljyä ja turbon siivet oli ihan öljyssä:D. Koitin välyksiä niin ei kyllä ollut pitkittäis välystä että joku öljyrengas imeisesti pettänyt. Tuota mites mikäs ahdin olis hyvä tilalle olen itse kaavaillut wolksvagenin vnt ahdinta mekaanista. Ps pitää ens loppuna koittaa vaihtaa 10w40 öljyjen tilalle 10w60 jos vähän paranis öljynpaineet että vois remontin tehdä.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tripin mukaan jonku 450km yleensä ajelin ja sen jälkeen mahtui tankkiin aina se about 60 litraa. Ennen mettäreissuja kannattaa sitten lorauttaa tiinu suht täyteen ettei käy kuin muuan miehelle ja bensa loppuu moottorilta vaikka tankissa on vielä about puolet jäljellä ;) |
Omistajan käsikirja ilmoittaa LJ:n polttoainetankin tilavuudeksi 90 litraa.
|
Eli sehän tarkoittaa sitä että minun tankin mittari näyttää vain puolitankkia. Kun viisari näyttää tyhjää niin sielä on vielä puoltankkia!? Ja tuolla ajaa jo 500km :D
|
Mistä porukka hommannu läjään panhardin kartiopuslia? Marmoritiskillä olivat aika suolasia, 24€ kappale.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Onkos kukaan Rj:hin mitään tehokkaampaa moottoria laittanut, jos on niin minkä ja millaisella työllä? Mites runnerin V6 mahtaisi sopia? :rolleyes:
|
Joo tulipas tuossa öljyt tarkistettua läjästä. Noh ei ihme että vähä laatikko ulisee...
Etuperästä tuli noin 1desi harmaata mömmöä takaperästä hieman enemmän mustan harmaata mömmöä ulosotosta tuli vettä jakolaatikosta liraus mustaa öljyä ja vaihelootasta harmaata öljyä Myyjä tosin sano että kaikki muut paitti moottorin öljyt on vaihettu.... -.- Pitäs laatikolle tehä tuo RVS käsittely jos se auttas tohon ulinaan :) |
Lainaus:
|
kukas muuten kertoo mitä virkaa lj:ssä on kahdet akut starttauksen takia vai? muuttaako se jännitteen suuremmaksi vai ?
|
onkos kukaan laittanu ilma pusseja läjään kuvia?
|
http://www.landcruiserclub.net/forum...0-Build-Thread!
Tossa on aika hyvä keskustelu lj:n tuunamisesta. Ja tossa se laittaa 4runnerin koneen läjään. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Jännite on pikku Toyotassa 12v. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
mitä mieltä tet ootte nuista fedima sirocoista? niinkuin talvirenkaiksi kuorma-auton nastoilla varustettu? :)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kyllä, saksantuonti on kyseessä. Onko suomilj:ssä uudemmassa kaksi akkua?
|
Kysymys näitä autoja purkaneille: missä on ajovalopesureiden rele? Pitäisi olla kuskinpuolella jossain uumenissa muuten ole koskaan löytänyt. Mulla ei toimi noi turhakkeet. Kiinnostaa vaan et miksei...
On kuvassa 85276A RELAY, CLEANER CONTROL http://toyota.sagori.com/eu/781530/016/4/8401/3/85276A/ |
Kertokaas mikä paikka on rikki ku löpömittari seilailee miten sattuu?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
ihan normaalia...kovaa ajoa vaan |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Miten tuo kannattais korjata? Uus erillinen mittari vai? Olis mukava ku tietäis paljonko tankissa on ainetta. Nyt kävin tuossa vähä ajelemassa niin heitti koko mittari toimimasta. Lämpömittari seilailee ihan hitusen verran ei mahottomasti. |
Mulla ei ole koskaan seilannut mittari kai mulla sitten on vikaa jos kerta ominaisuus:D
|
mro
Itte ostin pari päivää sitten läjän. Lämpö mittari ei nouse oikeastaan ollenkaan.
Ominaisuus vissii? Paljonio kestää nostaa ahtoja? Miten ootte laittanu maasto kelpoiseksi? 35 tuumaset kumit ei taida ihan vakio jousilla mahtua vai? Mitä niin sanottuja tyyppivikoja on? Mitä pitää heti karsia pois? MEKAANISTA VINSSIÄ VAILLA!? |
hehkut
Osaiskohan joku antaa neuvoja mistä lähteä hakemaan vikaa kun lj:n hehkut ei hehkuta tarpeeksi pitkään. Rele pelaa ja edellisen omistajan mukaan hehkutkin on kunnossa.
Hehkutus aika on tosi lyhyt joutuu hehkuttelemaan monta kertaa ennenkuin lähtee kylmänä käyntiin. Nappi hehkuakin jo ajateltu niin saisi hehkutella pidempään. |
Lainaus:
no kannattaisi kuitenki vilkaista ne hehkut vaikka kuinka olisi edellisen omistajan mukaan kunnossa |
pienempi volttiset hehkut voi myös auttaa...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
missäs tuossa läjässä sijaitsee tuo pääkeskuslukon moottori? Pitäs vilkassa mikä vikana ku ei toimi
|
Lainaus:
Ja ei mene 35 alle ilman jousien/korinkorotusta. Suosittelen sähköistä vinssiä. Mekaanisesta saat melkein maksaa saman kuin uudesta sähkövinssistä... |
hehkut
Rele vetää aika tarkalleen yhtä pitkään kun valo kabiinissa palaa testattu homma.
Tekeekö noilla motonetin hehkuilla mitään vai kannattaako ostaa jostain muualta? Onko imusarjassa oleva hehku samanlainen kuin muut? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Se imusarjan "hehku" on vastus jälkihehkulle. Puottaa tarttauksen jälkeen jännitteen n:6volttiin. En tiedä onko sillä lämmittäviä ominaisuuksia, muttei normaalia hehkua sinne voi tunkea.
Moponetistä denson iridium tulpat. Rinnastettavissa alkuperäsiin. |
Densolta ei taida löytyä ainakaan pyöreälamppuiseen sopivaa 6 voltin hehkua. Denson luettelot eivät sellaista myy mutta kuitenkin heidän DG213 vastaa sopivuustaulukon mukaan alkuperäisnumeroa (19850‑54071) mutta se ei silti käy sinne. Hehkun kärjen muotoilu on toisenlainen kuin pitäisi eikä se mene tarpeeksi syvälle että ottaisi edes jengoille. Oon tästä tehny informoivan kuvankin joskus mutta kun toi saitti on nurin niin ei pysty nyt sitä esittelemään. KVG Denso DG213 ja HKT PT147 luultavasti tuottaa kuvia joista sen eron huomaa.
Ja mulla ei ole kyllä valittamista noista HKT:n halpiksista vaikka ne kuulemma onkin ihan paskat. EDITtinä vielä että toi DG213 käy kuitenkin ilmeisesti 2LT2 koneeseen jos 6 volttista sellaiseen haetaan. |
moposta 7v hehkut löytyy hiaceen iridiumina. Vaihtoehtosesti oli 6v cruiseriin merkki jokumikälie (hkt?) tilaamalla. Itellä nappihehku niin pari sec lisää hehkutus aikaa ei paljoa merkkaa. 5sec nuilla 7v hehkuttelen kylmänä ja hyvin käynnistyy.
Tuo lämpömittari kysymys kiinnostaa itteäki. Mittari nousee max sentin vaikka kuinka antaa runtua. Syyläri täynnä suo paskaa mittari nousee ehkä sen 1,5cm. Kuitenkin puhallin puhaltaa kuumaa ilmaa ja lämpeää tosi nopeasti. Vika vai ominaisuus? |
Lainaus:
Löytyykö halpoja jousia? Mite ootte korottanu? Mikävrengas koko suositeltava? |
Dobinsons on jotain 125€ per jousi ja trailmaster vähän enempi. Näiden lisäks joutunee iskarikaupoille. Renkaat...no niin no. 33" menee kivasti.
|
Tulipas tuossa joutessa syöttöjäki säädeltyä ja samalla tuli vedettyä suora pakoputkiki. Ahdotki nousi 0.3 paaria :)
|
Onkos kellään tietoa onko LJ:ssä sama kannatinkumi
vaihelaatikolla kuin RJ:ssä? Jos sellanen käy tuohon RJ niin saa tarjota. |
Lainaus:
eli visailu: ome VS. dopinsons VS. traimaster VS. ihanjokumuu? voitte lisätä/kertoa mitä muita sarjoja löytyypi. kiitoksia. |
oottekos mittaillu paljonko on maavaraa 33" ja 35" renkailla murikoitten kohdalla
mulla 35" huimat 29cm :) :) |
Lainaus:
|
Mun mielipiteet on se että:
OME korottaa liian vähän Dobinsonit saa tehtyä kun tunkkaat autoa korista ja hitsaat iskarin jumiin Trailmasterit on kuningaskamaa |
Lainaus:
Vaijeri puuttuu ja matoruuvin päähän kannattaa sorvauttaa holkki että saa kardaanin lähdöstä väljät pois. Matoruuvi on ollut 'pajalla' holkin sorvausta varten helmikuusta asti, pitäis jaksaa hakea pois ja pultata takaisin paikoilleen. |
Itellä oli autossa ostaessaan omen alusta joka oli mukavan pehmeä, tosin silloin oli kaposemma talvirenkaat ja oli jo vuoden joustanu alla. Kesällä pistin dopparin 63mm korottavan alustan ja 33" renkaat ja meno muuttu kovemmaksi. Renkailla tietty merkitys, mutta dopinsson tuntuu kovalta niinku kaikki muutki tuntus olevan sitä mieltä.
|
itsellä ei ole varmaa tietoa jousten merkistä mutta tuntuu ainakin ku paikoillaan keikuttelee et aika hyvin elää (ajamaan en ole vielä päässyt) 4" korottavat ja olivat väriltään mustat ennen maalausta..ennen oli 2" korottavat Dobinsonit ja ne oli kyl melko lässähtäneet ja joustivat ihan kivasti..no mitä tuo läjä nyt ylipäätänsä joustaa :)
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1798 |
Lainaus:
Trailmaster taitaa olla vaihto ehto meikäläiselle. |
tuossa aikasemmin on ollut juttua noista syötöistä.tais mennä ohi...ahtopaineet nousee vedätyksessä
lähelle kiloa,audin ahtimella.ongelmana on savutus.tarttis saada kampe leimattua.pienemmilläkin syötöillä pärjäis...missä kohtaa tarkalleen se syötönsäätö on?ja kuinka päin sitä "viedään" kun otettas vähä pois?lj 70 vm90 |
Lainaus:
|
LJ päivitystä
Olis tollanen 89 lj ja olis tarkoitus vaihtaa turbo. Vanha ahtaa 0.4bar. Mikä turbo ettei tarvis kaikkee alkaa sääteleen ja muuttaan, auto tällä hetkellä työajossa. Ois varmaan parempi että alkas toimii aiemmin ja olis vähän taloudellisempi. Ja toi alusta on mulla niin kova ku ajaa tiellä poikki railoon ei tartte olla iso niin tuntuu että kojelauta lentää syliin. Oon katellu uutta vakioalustaa tulis maksaan noin 500e:tä, ei kokemusta uudesta vakio alustasta että onko seki kova. Vai olisko parempi laittaa korotus sarja.
|
Lainaus:
Tai saati kuvia tuosta lj kannakkeesta. Olisi hiukan kiirus... |
Sivu luotu: 11:18 (GMT +2). |