Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   kerro mikä vituttaa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29737)

Timo_L 03.11.2011 19:16

Vituttaa Helsingin Rakennusvalvontavirasto niin maan perkeleesti! :mad:

Ensin niillä vitun apinoilla kestää melkein 5kk käsitellä rakennuslupahakemus (luvattiin 8vko:ssa). Kun kysyin aikanaan lupakuvat kourassa arviota luvan hinnasta että osaa budjetoida siihen rahat, niin kertoivat 1500-2000€. Tänään tullessa laskussa 4400€ ja rapiat.. ei ihan täsmännyt. Laskussa tuplaveloituksia tietyistä asioista, kaikenlaisia ihmeellisykksiä (kuten veloitetaan erillisestä rakennuksesta kaikki kulut, vaikka ko. "rakennus" on kiinteä osa asuintaloa ilman omaa rakennustunnusta..)..

Ei helvetti, ei pysty ymmärtämään. Onneks nää laskut voi riitauttaa.

Offipiru 03.11.2011 19:44

Selkä perkele ilmottelee taas olemassa olostaa. Noooh.. ei vaivuta synkkyytee. Eipäs tuo haittaa oikeestaan ku istumista ja nukkumista.

Rompe1 03.11.2011 21:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 815302)
Vituttaa Helsingin Rakennusvalvontavirasto niin maan perkeleesti! :mad:

Ensin niillä vitun apinoilla kestää melkein 5kk käsitellä rakennuslupahakemus (luvattiin 8vko:ssa). Kun kysyin aikanaan lupakuvat kourassa arviota luvan hinnasta että osaa budjetoida siihen rahat, niin kertoivat 1500-2000€. Tänään tullessa laskussa 4400€ ja rapiat.. ei ihan täsmännyt. Laskussa tuplaveloituksia tietyistä asioista, kaikenlaisia ihmeellisykksiä (kuten veloitetaan erillisestä rakennuksesta kaikki kulut, vaikka ko. "rakennus" on kiinteä osa asuintaloa ilman omaa rakennustunnusta..)..

Ei helvetti, ei pysty ymmärtämään. Onneks nää laskut voi riitauttaa.

Kuulostaapa hassulta... Mulle tuli tänäkesänä rakennuslupa, kahteen eri ja erilaiseen rakennukseen, ja pidin sitä kalliina kun oli 899€.

Onneks en asu Kehä-3:sen sisällä... :D

Timo_L 03.11.2011 22:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 815383)
Kuulostaapa hassulta... Mulle tuli tänäkesänä rakennuslupa, kahteen eri ja erilaiseen rakennukseen, ja pidin sitä kalliina kun oli 899€.

No kiitos tiedosta, nyt vaan vituttaa vielä enemmän! :D

OnOff 03.11.2011 22:43

Raha on tietysti rahaa ja jokainen tonni on saman arvoinen, mutta talon tekemisessä - teki sen sitten millä tavalla tahansa - tonni pari ei tunnu kokonaisuudessa missään. Siihen mennessä kun talo on valmis, on tullut monta muuta vielä enemmän ketuttavaa muutosta suunnitelmiin ja budjetteihin :)

Heikki L 04.11.2011 05:29

Eihän se tonni pari tietysti tunnu missään, jos kerran menis. mutta niitä vitun tonnipareja menee koko rakennus aika:(

On kyllä ihanan kallis tuo helsinki, itellä makso tallinlupa 250e talo tais olla 4 alkava noin 5v sitten. Edelleen vähän kesken, mutta pikkuhiljaa;)

Timo_L 04.11.2011 09:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja OnOff (Viesti 815428)
Raha on tietysti rahaa ja jokainen tonni on saman arvoinen, mutta talon tekemisessä - teki sen sitten millä tavalla tahansa - tonni pari ei tunnu kokonaisuudessa missään. Siihen mennessä kun talo on valmis, on tullut monta muuta vielä enemmän ketuttavaa muutosta suunnitelmiin ja budjetteihin :)

Juu kyllä menee ja tuo tonni- pari ei sinällään tunnu. Mutta ihan periaatteesta käyn tuosta laskusta valittamassa kaupungille, siellä kun on täysin perusteettomia kohtia laskussa. Senttiäkään ylimääräistä en niille maksa siitä paskasta palvelusta mitä niiltä saa.

..ja kuten toisaalta yllä todettu, niin kun noita tonneja- pareja alkaa mennä sinne sun tänne niin kummasti alkaa budjetta karata käsistä. No, konkurssihan tässä tulee kuitenkin rakentaessa :D

DarkestMessiah 04.11.2011 16:04

Nyt kun olis aikaa, motivaatiota, energiaa ja (ihme kyllä) vielä rahaakin rakennella Suzukia mettäkuntoon, niin sellanen oleellinen juttu ku talli puuttuu :(:(:(:(:( ja kellään ei tunnu olevan vapaana paikkoja missä sais ruuvata ja hitsata

Jappi 05.11.2011 00:07

Ei jessus, ei tuollaisia naapureita VOI olla muilla kun mulla. Senhän todistaa jo sekin ettei henkirikoksia satu suurempia määriä vuodessa...

Nyt se keksi että maakaapeli joka menee tuonne minun talliin (vanha navetta) on muka sen puolella ja haittaa sen maansiirtotöitä (jotka kuulemma minä maksan kts. aiemmat avautumiset tästä ketjusta). No tänään kävi asianajaja sille ilmoittamassa ettei kaapeliin kosketa koska se on kuin onkin minun maalla, niin mitä, tämä kokovartalok***ä kehtaa sanoa ettei rajamerkintöihin ole luottamista.

No, rajankäynti on tilattu, tosin sen varmaan joutuu itse maksamaan kokonaisuudessaan. Kaiken lisäksi on selvinnyt että hänelle oli kerrottu tuo kaiken murheen aiheuttaneen likaveden purkuputken paikka hallin rakennustöiden alkaessa yhden tämän minun talon aiemman omistajan toimesta...

Se on kyllä varma että tervamaalit jää minun osalta kaupan hyllyyn vaikka olisi miten hyvää ainetta...

mäksä 05.11.2011 15:19

prkl jyväjemmarit

en päässy 10km ajamaan hojolla kun löysin reilun 12cm latikan pätkän takarenkaasta :mad::mad::mad::mad:

joku kärryn laitasalvan "kiila" toi on...:eek::eek:
PRKL PRKL

Bj Andy 05.11.2011 15:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 815780)
Ei jessus, ei tuollaisia naapureita VOI olla muilla kun mulla. Senhän todistaa jo sekin ettei henkirikoksia satu suurempia määriä vuodessa...

Nyt se keksi että maakaapeli joka menee tuonne minun talliin (vanha navetta) on muka sen puolella ja haittaa sen maansiirtotöitä (jotka kuulemma minä maksan kts. aiemmat avautumiset tästä ketjusta). No tänään kävi asianajaja sille ilmoittamassa ettei kaapeliin kosketa koska se on kuin onkin minun maalla, niin mitä, tämä kokovartalok***ä kehtaa sanoa ettei rajamerkintöihin ole luottamista.

No, rajankäynti on tilattu, tosin sen varmaan joutuu itse maksamaan kokonaisuudessaan. Kaiken lisäksi on selvinnyt että hänelle oli kerrottu tuo kaiken murheen aiheuttaneen likaveden purkuputken paikka hallin rakennustöiden alkaessa yhden tämän minun talon aiemman omistajan toimesta...

Se on kyllä varma että tervamaalit jää minun osalta kaupan hyllyyn vaikka olisi miten hyvää ainetta...

Tähän en osaa muuta sanoa kun että porukalla säkki päähän ja karttua...

...Toinen vaihtoehto on se että et rupea mistään väittelemään vaan kutsukoon itse maanmittarit ym. jos kerran rahaa on,eli ei ja sitähän siulta juuri koitetaan kyniä.

Calmari 05.11.2011 17:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 815780)

Antaa tonkia, kun katkasee kaapelin ni soittaa poliisit ni eiköhän ala selvitä kenen puolella kaapeli on, vaikka oliskin naapurin puolella niin ei sitä voi tostanoin katkoa, maansiirtotyöt saattaa muuten vaatia rakennusluvan jonka voi riitauttaa ja valittaa hamaan maailman tappiin, kunhan ei olisi mitään uhanalaisia lehtokotiloita tai muita hömökottaraisia ??

Jappi 05.11.2011 18:30

Juu, asianajaja sanoi että nyt odotellaan vaan niitä täsmällisiä vaatimuksia korvauksista.

Maanmittaustoimituksen jälkeen saattaa riittää iloa minullekin, olen 99,5% varma että heidän pihaan johtava tie kulkee minun tontin puolelta, eikä ole tierasitetta. Eikä tule niin kauan kun pystyy vastaan laittamaan, heillä on mahdollisuus rakentaa pihatie omalle puolelleen...

BJ-40/76 05.11.2011 19:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 815947)
Juu, asianajaja sanoi että nyt odotellaan vaan niitä täsmällisiä vaatimuksia korvauksista.

Maanmittaustoimituksen jälkeen saattaa riittää iloa minullekin, olen 99,5% varma että heidän pihaan johtava tie kulkee minun tontin puolelta, eikä ole tierasitetta. Eikä tule niin kauan kun pystyy vastaan laittamaan, heillä on mahdollisuus rakentaa pihatie omalle puolelleen...

Tuo maanmittaus ja pyykien laitto suht hintavaa hommaa, tarkista ensin paljonko maksaa, ja haluatko pyykejä yms myös muille rajoille.

Ja anna vaan kaivaa tuo maakapeli poikki, varsinkin kun kerran jo ilmoittanut tietävänsä sen sijainnin. kävikö joku markkaamassa sen maakaapelin?
Jos kävi niin kuvaa kaapelimerkit maasta ja ota yhteyttä merkkaajaan, että oliko naapuri läsnä k.o mittauksessa.
Jos saat hyvät todisteet että naapuri nimenomaan tiesi kaapelin sijainnin, niin silloin alkaa tulla kallista; jos vaikkapa pakasteet sulaa, ja pitäähän tuommoisesta rakennuksen käytön katkostakin jotain saada.

Tuo tien sijainti sinun tontillasi on jo pykälää vaikeampi ongelma, jos menet sen katkaisemaan niin voit joutua vaikeaan välikäteen.
-> pyydä siirtämään tie pois sinun tontilta esim.pyykien asennuksen yhteydessä. ja valokuvaa/mitoita tuo pyyki heti kun se on paikalla (ei olis ensimmäinen pyyki joka häviää mystisesti haitolta.

Ja arvaa kuka kuossa hommassa pärjää/häviää?
Molempien asianajajat voittaa, ja toinen teistä jää omilleen ja toinen maksaa sikana!
Oletko tarkistanut/pyytänyt luvan kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksen suhteen?
Ja kun tinkaat asianajajalta edullista taksaa, niin maksa etumaksuna (siis jos häviät niin olet maksanut koko laskun) jotta asianajaja voi esittää sopivan laskun vastapuolelle jos voitat jutun.

Reetu 06.11.2011 17:45

Vittuileva kissa yhistettynä vittuilevaan pesukoneeseen! Tekis suorastaan mieli pistää ne vittuilemaan keskenään...

Offipiru 07.11.2011 16:01

Kaveri siirtyi harpunsoittoa opettelemaan.

rane58 07.11.2011 18:35

^-Osanottoni.

helmapelti 08.11.2011 17:50

Kyrpä ottassa

Elatusoikeudenkäynti vituttaa, väsyttää ja masentaa. Lasten äiti sai valehdella tulonsa puoltoistatonnia alakanttiin eikä oikeus edes huomioinut työttömyyttäni ja tulojen alenemista.
Takautuvasti kaikki vaatimukset ulosottoon ja ensinmäisenä meni tietty veronpalautukset. Ei tule joulua tänävuonna. Suomen oikeustajun mukaisesti lapset ovat äidin omaisuutta ja toki isän omaisuus myös, omaisuutta kun ei ole niin tulot ainakin ja vähän enemmän.
Mitään ei voi katkerammin katua kuin lasten tekoa väärän ihmisen kanssa.
Tässä se tuli nyt todistettua, Suomalainen mies ei osaa kuin maksaa ja valittaa.:(

karvanoppa 09.11.2011 10:49

Kuume joka aiheuttaa kokopään vittumaisen säryn.

GRpatrol 09.11.2011 11:24

Kuume ja flunssa, päässä jyskyttää eikä mitään jaksa tehdä:mad:

Jeeper 09.11.2011 17:57

Työtakkien vetoketjut....... Hajoavat ihan liian nopeasti nykyään.

Rompe1 09.11.2011 21:38

9,5-vuotta mukana menossa heilunut Suomenajokoira Peppi pääsi tänään koirien taivaaseen... :(

Grööni 09.11.2011 23:57

osanottoni rompe1 :(

JiiPee 10.11.2011 09:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 815976)
Tuo maanmittaus ja pyykien laitto suht hintavaa hommaa, tarkista ensin paljonko maksaa

Eikö se mene jotenkin niin, että pääsääntöisesti se maksaa, joka toimituksen tilaa? Jostakin luin, että jos toimituksesta on selvästi hyötyä myös naapurille, voi toimitusinsinööri määrätä maksun jaettavaksi jossakin suhteessa naapurien kesken. Aika arvokasta hommaa kumminkin on.

sumpe 10.11.2011 21:47

Pensapaska!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sivu luotu: 17:45 (GMT +2).