Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   HILUX- kysy ja vastaa- palsta (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62135)

Luoppis 28.11.2015 19:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GrapL (Viesti 1266267)
Ja sitte mites tollanen kuormaa haisteleva jarruventtiili säädetään? Omassa tuntuu tarraavan peräpään asfaltilla ennemmin jumiin asti ku etupään.

Meneehän se muutenki se peräpää ensin lukkoon kun on kevyempi? Sit jos tuntuu ettei etupää jarruta juuri ollenkaan, niin ootko kattonu ettei oo rumpujarrujen automaattisäätäjät jumissa? Jos on tarpeeks ilmaa rummun ja kengän välissä kaikki jarrupolkimen liike häviää sinne ja sit nappaakin yhtäkkiä takajarrut lukkoon.

Jos auton alustan korkeutta ei ole muutettu ei varsinaisesti tarvii säätää kuormaventtiiliä, sen tangon korkeushan on säädettävissä suhteessa akseliin. Tää tietty edellyttää ettei se venttiili oo jumissa.

Porvoon Hilma 28.11.2015 20:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis (Viesti 1266534)
Meneehän se muutenki se peräpää ensin lukkoon kun on kevyempi? Sit jos tuntuu ettei etupää jarruta juuri ollenkaan, niin ootko kattonu ettei oo rumpujarrujen automaattisäätäjät jumissa? Jos on tarpeeks ilmaa rummun ja kengän välissä kaikki jarrupolkimen liike häviää sinne ja sit nappaakin yhtäkkiä takajarrut lukkoon.

Jos auton alustan korkeutta ei ole muutettu ei varsinaisesti tarvii säätää kuormaventtiiliä, sen tangon korkeushan on säädettävissä suhteessa akseliin. Tää tietty edellyttää ettei se venttiili oo jumissa.

Ohjeita säätöön olisi vaikka tuossa: http://www.hilux4x4.co.za/manual/ ja siitä selaat kappaletta 19 hartaasti niin alkaa paljastumaan sen säätötangon perusmitta sekä paineiden säätö painemittareilla ja 750 kg kuormalla.

Takapyörät on sellaiset, että ne ei saisi jarruttaa ennen etupyöriä. Kuorman lisäys lisää jarrupainetta takana. Etujarrut toimii aina ja jos tuo kuormaventtiili on jumissa menee poljin joko pohjaan ja toisella polkaisulla etujarrut toimii tai sitten takajarrut toimii liikaa...

Justiinsa uusin eteen letkun ja putken sekä jarrurummun. Toinen puoli on vielä tekemättä.

Tsemppiä kaikille jarruremontoijille.

Ai niin unohdin sen kardaanin katsomisen, mutta se taisikin jo selvitä..

2,4TD 30.11.2015 16:37

Osaakos joku sanoa tai viitsiikö joku omasta autostaan kokeilla.
Siis kyse ahdonalaisen pumpun toiminnasta, mulla kun ei vaikuta onko letku irti vaiko kiinni.
Kokeilin paineilmaa laittaa 1bar tyhjäkäynnillä ollessa niin eikö silloin kuuluisi kierrosten nousta kun polttoainetta pitäisi mennä enemmän?
Jotenkin tuntuu että tuo ei toimi kun kerran ei ole vaikutusta onko letku kiinni vaiko irti.

tekniikkamies 30.11.2015 16:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD (Viesti 1267019)
Siis kyse ahdonalaisen pumpun toiminnasta, mulla kun ei vaikuta onko letku irti vaiko kiinni.
Kokeilin paineilmaa laittaa 1bar tyhjäkäynnillä ollessa niin eikö silloin kuuluisi kierrosten nousta kun polttoainetta pitäisi mennä enemmän?
Jotenkin tuntuu että tuo ei toimi kun kerran ei ole vaikutusta onko letku kiinni vaiko irti.

Mulla on tällanen tuntuma, että omassa LN170:sessä 1998 lopulta ruiskutuspumpun päälle menee ALIpaineletku ja jos sen ottaa pois, kulkupuoli on hyvin laimeaa, joskin kone käy muuten normaalisti.

Päädyinkö tähän kokeilemalla laittaa paineilmaa ensin, mutta letkut ja liittimet kun muistuttaa alipaineletkua.

Korjatkaa jos on varmaa tietoa oliko siis alipaine- tai ylipaineletku ja onko eri vuosimalleissa erilaisia ratkaisuja.

Jappi 01.12.2015 02:04

Lainaus:

Ei. Ahtopaine siirtää syötönrajoitinta, ei säädä suoraan syöttöä.

2,4TD 01.12.2015 05:47

[QUOTE=tekniikkamies;1267021]Mulla on tällanen tuntuma, että omassa LN170:sessä 1998 lopulta ruiskutuspumpun päälle menee ALIpaineletku ja jos sen ottaa pois, kulkupuoli on hyvin laimeaa, joskin kone käy muuten normaalisti.

Päädyinkö tähän kokeilemalla laittaa paineilmaa ensin, mutta letkut ja liittimet kun muistuttaa alipaineletkua.

Korjatkaa jos on varmaa tietoa oliko siis alipaine- tai ylipaineletku ja onko eri vuosimalleissa erilaisia ratkaisuja.[/QUOT

Eikös karaa muokata että se pääsee painumaan alemmas?
Imusarjaan tulee painetta kun kerran turbo puhaltaa, sieltä menee letku saastehässäkkään ja pumpulle, eikös siellä painetta ole eikä alipainetta?

tekniikkamies 01.12.2015 10:40

Mä olen siinä käsityksessä, että siellä on myös alipaineletkuja tai putkia ja on vaara asiaan syvällisemmin perehtymättä, että ne menee sekaisin keskenään tee se itse touhuissa.

2,4TD 01.12.2015 19:24

Mulla noi on ohitettu mitkä pyörii saastehässäkässä.
Mynän ukko laitteli letkut silloin, siellä lienee ammatitaito kohdillaan asian suhteen.

karhunen 01.12.2015 21:53

ln satakympin etuvilkut

Olis mielessä korvata ln 110 hilun orkkis puskurit putkihässäkällä.
Orkkis puskuris on etuvilkut kiinni ja putkeen niitä on hankala sovitella.
Voiko vilkut siirtää laillisesti samaan umpioon parkkien kanssa?
Korvais kirkkaat polttimot oransseilla...

2,4TD 02.12.2015 16:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1267159)
Ei. Ahtopaine siirtää syötönrajoitinta, ei säädä suoraan syöttöä.

Tuota, mulla lienee kalvo rikki tuolta kellosta, pultilla kuitenkin saa painettua karaa alemmas ja ruokamäärä lisääntyy.

ässäarpa 05.12.2015 13:54

http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...5,86,372&lang=

Kellään kokemusta? Meinasin vapari Taroon lötkäyttää, käypikö edes?

Ja 40% lisää pitoa alkuperäiseen, turbon vai vaparin kytkimeen?

Porvoon Hilma 05.12.2015 20:14

Pelkkä peili vai koko osa?

Nyt olisi tarvetta oikealle sivupeilille. Aamun jarruepisodissa peili osui autotallin oveen ja tietenkin meni osittain rikki.

Ootteko jostain saaneet pelkkää peililasia? Uusia kokonaisia peilejä näyttäisi olevan tarjolla mutta kun ei tarttis muovia...

GrapL 06.12.2015 12:35

Meilläpäin lasiliikkeestä ku käy kyselee nii niillä on jo valmiiks leikattuja ollu.. yleisimpiin malleihin tietty. Ja harvinaisemmat onnistuu leikata. Mut ei tietenkää sit mitää lämmityksiä oo.

bluevan 06.12.2015 12:51

110 näyttäis olevan kahta eri kokoa ..-89 oli pienempi ku -91 :O

GrapL 06.12.2015 22:05

http://i458.photobucket.com/albums/q...ps6zminaso.jpg

Siltä se mun kuorman haistelu venttiili näyttää.. Ja ei liiku tuo muovikäikäle mihinkään suuntaan. Pihdeillä yritettiin ulospäin varovasti ja sisäänpäin mut ei liiku ei..

Saako noita edes korjattua vai meneekö uuden ostamiseksi? Onko noi iha tarvikeosaa vai pitääkö taas marmorille mennä marisemaan..

- Teemu (LN46 vm.83)

ps. Ja näkeekö kukaan tosta et onko toi nyt sitten niin että luulee takapäässä olevan paljon painoa ja sen takia menee se takapää aikaisemmin lukkoon ku etupää?

motomies 06.12.2015 22:40

Näyttäis, että olis jumittunu pohjaan.

Porvoon Hilma 06.12.2015 22:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja motomies (Viesti 1268613)
Näyttäis, että olis jumittunu pohjaan.

Juu. Siltähän tuo vaikuttaa kun takajarrut toimii ärhäkästi

hiluvitkutin 07.12.2015 07:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GrapL (Viesti 1268608)
http://i458.photobucket.com/albums/q...ps6zminaso.jpg

Siltä se mun kuorman haistelu venttiili näyttää.. Ja ei liiku tuo muovikäikäle mihinkään suuntaan. Pihdeillä yritettiin ulospäin varovasti ja sisäänpäin mut ei liiku ei..

Saako noita edes korjattua vai meneekö uuden ostamiseksi? Onko noi iha tarvikeosaa vai pitääkö taas marmorille mennä marisemaan..

- Teemu (LN46 vm.83)

ps. Ja näkeekö kukaan tosta et onko toi nyt sitten niin että luulee takapäässä olevan paljon painoa ja sen takia menee se takapää aikaisemmin lukkoon ku etupää?

Tuota keltasta muovia yritit liikuttaa?
Jos en ihan väärin taas muista ni se liikkuva tatti on siellä urassa. Ja pystyyhän sen paketin purkamaanki.

motomies 07.12.2015 09:16

Onkohan se jopa niin, että se tappi tulee pitkälle vasta kun painaa jarrua. Ite ainaki ensimmäisenä purkaisin osiin koko systeemin ja kattoisin mitä se on syöny.

GrapL 07.12.2015 09:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1268644)
Tuota keltasta muovia yritit liikuttaa?
Jos en ihan väärin taas muista ni se liikkuva tatti on siellä urassa. Ja pystyyhän sen paketin purkamaanki.

Siitä juuri. Pitänee se purkaa.. tuskin siinä mitään menettääkään. Mut onko noihin sit olemassa mitään korjaus sarjaa vai suoraan uutta tilalle? Ebay näytti osalle 100 puntaa hinnaksi nii eiköhä se marmorilla 150e vähintään oo..

Porvoon Hilma 07.12.2015 17:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GrapL (Viesti 1268661)
Siitä juuri. Pitänee se purkaa.. tuskin siinä mitään menettääkään. Mut onko noihin sit olemassa mitään korjaus sarjaa vai suoraan uutta tilalle? Ebay näytti osalle 100 puntaa hinnaksi nii eiköhä se marmorilla 150e vähintään oo..

Kotomaastakin suattas löytyy...surffaa hetki.

Muuten oon sitä mieltä, että tuota kikkulaa en lähtisi peukaloimaan. Se on kuitenkin osa liikenneturvallisuutta ja voipi olla pahassa paikassa ihan hyvä, että jopa toimisikin...

GrapL 07.12.2015 19:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1268748)
Muuten oon sitä mieltä, että tuota kikkulaa en lähtisi peukaloimaan. Se on kuitenkin osa liikenneturvallisuutta ja voipi olla pahassa paikassa ihan hyvä, että jopa toimisikin...

totta!

Taidan vaa kokeilla jos ei herkisty nii ei herkisty ja mikäli ruostetta/hapettumaa on nii uutta tilalle.. Toi on nyttenkin sulalla asfaltilla melko veikeä ku lukkojarrutuksessa vetää perseen edelle.. ei tulis lumella ajamisesta yhtää mitään :rolleyes:

2,4TD 07.12.2015 20:01

Lainaus:

Uusi kalvo vaihdettu, vanhakin oli ehjä. Näköjäs Mynän maestron vaihtama "rasian" kansi oli viritelmä, säätöpultin mutteri parilla huonolla hepillä kiinni ja epksilla juotettu "tiiviiksi". Vuoti siitä juuresta paineet pihalle. Kemppi liimaa puikolla päälle ja nyt antaa lisää ruokaa kiihdytyksessä ja vetää sinne 3-3500rpm paikkeille.

hiluvitkutin 07.12.2015 20:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1268748)
Kotomaastakin suattas löytyy...surffaa hetki.

Voihan sen vaikka uusilla tiivisteillä laitella.
Eihän tuolla logiikalla vois jarrusatuloitakaan korjata? Tiivisteitä vaihtaa tms.
Siellä sisällä mitään ihmeellistä oo.

Porvoon Hilma 07.12.2015 20:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1268807)
Voihan sen vaikka uusilla tiivisteillä laitella.
Eihän tuolla logiikalla vois jarrusatuloitakaan korjata? Tiivisteitä vaihtaa tms.
Siellä sisällä mitään ihmeellistä oo.

Tottahan se on tuokin. Jarrusatuloita on melko mahdoton tumpuloida toimimattomaksi mutta tuo venttiili jää multa ihan suosiolla korjaamatta. Siihen saa kait osia jos haluaa vaihella tiivisteitä ja muuta sellaista. Mä laitan uuden samantien.

Säätö on vaikein osuus, mutta laitan sen samoihin säätöihin.

Sivu luotu: 22:34 (GMT +2).