![]() |
|
http://i4.aijaa.com/t/00157/14160967.t.jpg
Vipu on täysin vaakassa kun auto on sammuksissa. http://i5.aijaa.com/t/00738/14160968.t.jpg Kun taas käynnissä, sammutin vapauttaa sen sinne jousen suuntaan. |
Lainaus:
|
Mitenkä sais 160koppasen patrollin nopeusmittarin näyttämää muutettua, ettei se isoilla renkailla näytä liian vähän?
|
Lainaus:
|
Auttakaa aloitteljiaa
1 Liiteet
Ostin tuossa patrollin mitä oli purettu jo valmiiks kun koneesta oli laakerit menny ja nyt kone ois kasassa ja keulilla mutta mikä on tuo liitin kun paikkaa ei löydy mistään sijaitsee ruiskutus pumpuun vieressä rele laatikon takana
|
Lainaus:
|
4 Liiteet
nyt vasta pääsin kahtelemaan uudestaan ja ei pumpussa ole mitään vastaavaa pistoketta ja nyt rupesin miettimään että miten se sammutus toimii kun pumpulta menee letkut ilman putsariin ja kaasuläpän koteloon että toimiiko se jotenkin alipaineella koska kun letkusta imee niin sammutus vipu liikkuu siinä nyt kuvia lisää ja tosiaankin kyseessähän on siis vm 83 sd33 konella
|
Se sammutin systeemi sulta varmastikkin puuttuu. Sammuttimelta tulis tanko tohon tappiin mikä näkyy erittäinkin hyvin kakkos kuvassa. Tanko tulisi muistaakseni aikalailla suoraan alapuolelta.
Alkuperäisessä sammuttimessa taitaa olla sellainenki hienous että pakkasella se säätää "pakkosyöttööki" päälle... |
jakolaatikko
1 Liiteet
mikä tuolta jakiksesta pyrkii ulos?ei varmaan kuulu olla noin?
|
Näyttäs ihan
Lainaus:
|
Lainaus:
Joo elä ainakaan aja enää, tuohan taitaa olla se keskiakseli ja näyttäs lukitus levy lähteneen menee, jos on samanlainen lukitussysteemi kuin tojotassa. ainakin tojotan jakiksessa on siellä sisällä jotkut pronssiprikat tuon akselin molemmissa päissä jos muistan oikein, ja luultavasti tuossakin on, joten vaihteiston puolinen on ainakin tippunut sinne jakikseen, joten pelkään ettei korjaannu pelkästään painamalla tuo akseli takaisin sisään . |
Lainaus:
|
Tojotan jakisesta taisi ne helat tai ainakin tuo vaihteiston puoleinen näkyä kun irroitti voiman ulosoton, siitä nyt kuitenkin vois kurkkia onko siellä jakiksen sisällä mitään irti.
|
Patrollissa ulosotto päävaihteistossa, ei auta sieltä kurkkia.
Mullaki lähti se karkuun mut ei ollu nuin paljo. Ihmekyllä sattu sillon silmääm, vaikkei mitään itestään ilmotellukkaan. Tuuppasin vaan takas. |
Öljyn vaihto moottoriin tuli ajankohtaiseksi, paikallisessa autovaraosaliikkeessä ei ollut suodatinta Nissan Patrolliin, mutta korvike löytyi, Valmet 502 traktorin suodatin on samalla kierteellä ja halkaisia natsaa. Suodatin on vain 3cm lyhyempi, mutta ajaa varmasti asiansa, Valmetissa on kans öljymäärä lähelle sama. M-Filterin numero MH341.
Tietääkö kukaan saako Datsuniin niitä moottoriöljyn suodatin patruunoita jostain? Kaverilla oli vanhaa varastoa vielä niitä, mutta pitääköhän se jalka vaihtaa ni saa niitä perus suotimia laittaa tulevaisuudessa.. |
räjäytyskuvat
Lainaus:
|
http://nissan4u.com/parts/patrol_r/e...llustration_1/
Sieltä osa nro. 25 on se karannut akseli. Tuo räjäytyskuva on sitten 5-vaihteisesta jos sillä on merkitystä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Olisi tarkotus laittaa vapari sd33 koneeseen turbo.
Turbo on sama kuin alkuperäsessä turbo patrollissa. Eli osaako joku sanoa minkä kokoiset hydrauliliittimet on turbon öljyntulo ja öljyn paluu letkuissa? Öljyn paluun laitan öljypohjaan tietenkin.. |
Lainaus:
|
onko männissä eroa turbossa ja vaparissa? 3.3koneessa
pitäs tehä varmaan sekasikiö vapari ja turbo koneesta että saa oman koslan ajuun. |
Onko sd33 turbossa ja vaparissa sama kaasuvaijeri? Jotenkin tuntuu että turbossa pidempi...?
|
Joo taitaa olla ku vaparissa menee kaasuläpälle ja turbossa se mene syöttöpumppuun asti.
Ja kerkesimpä sen verran äsken turboo ja vaparia purkaa että männät on erillaiset jostain syystä. Vaparissa oli öljyrenkaat myös männän alalaidassa. Mulla siis on mehtälelu/piharattori missä on turbo patrollin kone. Se on päässy edellisellä omistajalla jäätymään rikki. Nyt sitä rassatessa huomasin että 3 mäntää oli pikkusen halennu esikammion kohalta. |
Lainaus:
vaijerit on tosiaan erit, ite meinasin 1,3;n ee-90 corollan vaijeria koettaa sovittaa yhteen turbonpumpulliseen joskus kun siitä vaijeri uupuu. tuo mäntäjuttu eroaa jo silläkin sinun autossa koska se vapari on 82vm pätkästä, mun nurkista lähtöisin.. taitaa olla ne sisäpanos öljynsuodattimella olevat kaikki useamalla männänrenkaalla. mut eikös ne kaikki melkeen oo turbotettu ilman muutoksia ja toimivat ok :confused: |
Kyllähän se vapari turbotuksen varmasti kestää siinä missä turpomalliki.
Tässä oli vaan aikomus korvata vaparin männillä turbon mäntiä muutama. Ei vaan ollu kummassakaan kakki huippu kunnossa ja sekasin ei kehannu laittaa kokosa takia. Miten lie kampura sekoaa jos männissä on painoeroa :D |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98127 |
Jep :D ei kannata älyttömästi maks kierroksia nostaa näihin :D
|
Tuli nostettua kone (sd33) talliin turbotusta varten.
Onko jotain muutoksia mitä kannattaa tehdä nyt samalla kun moottori irti? Exedyn parempi kytkin ja turbonpumppu tarkoitus laittaa paikalleen. Niin ja siis turbo vermeet tottakai... :) |
Apua ja neuvoja kaivattais! Kertokaa miten sais järkevästi tehtyä pienemmät välitykset 88´vuoden pitkään patrolliin? Oon miettiny että paras vaihtoehto vois olla jos sais jakiksen pienelle puolelle vielä pienemmät välitykset, mutta kertokaa toki vinkkejä ja neuvoja! :) Onko jotain toista laatikkoo joka sopis suoraan patrolliin ja antais vakiona pienemmät välitykset tms.?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ja kinc capissa terranossa 4.875 välitystä jotka saa käymään patrolliin. C200 eteen ja h233b taakse
|
Kiitos näistä...miepä lasken omat välyt patikasta niin voipi alakaa hakemhan sitä tihempää perrää.....elikä kingkäpit ja navarat......kö :p
|
Lainaus:
mun tuhooma/katkaisema vitoslaatikko ensimmäisenä ja sen perässä kiinteenä 4-loota ja nelosen oma jakis. tähän 4-lootan jakikseen saa sit vissiin tapsankautta tiheemmän välityksen ostettua jos vielä tarvii. mittaas smgt kuin pitkä se laatikoiden risteytys olikaan,kun eikös toi ko range oo nyt sulla:rolleyes::confused: edit: tuomaksen muinaisen facepäivityksen mukaan se piteni noin 39cm verraten vakioon viitoslaatikkoon. |
joo mun ranchilla sijaitsee :D
justii tulin pajottamasta ja kerkesin siistiytyä. täytyy huomenna mittailla. nyt se kotelo on liikuttelu kunnossa eikä näytöstä menevän vesi ja öljy sekasi. lämmön vaihin vaan vuotaa vettä ulkopuolelle. kaljossaan tehty tiiviste vissiin vuotaa :( |
Lainaus:
|
Lainaus:
Toinen idea mitä oon kuullu niin vaihtais HooJiin akselit ja niihin laittais 5.29 välit kun niitä näköjään on saatavissa suomessakin... Hirvee homma vaan ja kun oma Patukka toimii myös käyttiksenä työmatkalla :D :rolleyes: EDIT. Niin ja siis laittakaa ny ihmeessä kuvia ja tietoo jne tarinaa siitä laatikoiden yhdistämisestä ja meneekö vielä leimasta läpi jne! Kuulostaa houkuttelevalta idealta, mutta tällähetkellä ei oo tiloja missä sais autoo seisotettua sisällä ja ei oo toista käyttisautookaan niin toi laatikkojumppa täytyy haudata viel hetkeks aikaa korvan taa ainakin |
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=145650
Siinä jollekkin hieman tiheämpää perävälitystä ja aihiota tupla lootan tekoon. |
Lainaus:
No ei ne välitykset nyt niin pitkät oo. Mä oon ajanut vakio välityksillä 39.5x15x15 tsl alla ja ihan hyvin meni. Vapari moottorissa tosin voima ei riittänyt kovinkaan hyvin. |
2 Liiteet
Lainaus:
|
Ja vanne on -44 et ja en tiijä muilla mutta itellä ainaki nuo 37 alle laiton jäläkhen kaikki helevetin välykset ja klapit tulleepi esille ja välhin semmosia mörkö woplauksia ilimenee ajatuksena onki nyte sovittaa hj raijetanko / ohjaus varsi tuonne keulille ja tuo apusimpukka heittää helevetin teille ..tulevalla viikolla tarkotus mettästellä sopivia päitä tankhon ko nuot kartiothan ei ollu samanmoisia toitsussa ja patikassa....toitsussa oli tarkkojen tieteellisien mittauksien mukhan raijetangon nivelen kierre osasta mitattuna vahvuus 22,68 päältä ja 1,5 nousulla kierre......elikä nuo speksit jengassa ja patikan kartio ni kattoa saako sitä mithän aikaseksi
|
Lainaus:
|
olen valaistunut :) kiitsi tästä vinkistä....seuraavaksi olisinki varmhan ihimetelly tuota ohjaus voiman tuottajaa :)..
|
Niin ja riittävän iso jäähdytys tolle tehostimen öljylle. Pumpuksi käy myös hyvin pieni hytikka pumppa jossa valmiina kiilahihna oyörä sellain yleis mallinen auravarustus laitteille tarkoitettu.
|
Mites paine rajat onko simpukan sisällä mitää ylipaine venttiiliä vai pitäneekö napsasta ulkoinen jos torppaa normi hydepumpun ohjaustehostimen pumpuksi
|
Olis pari kysymysta patrolista.
Ostin ittelleni Y60 2.8td patrolin vuosmalli 1990. Autossa ei toiminut alulla hehkuvalo ja selvis että joku on ottanut poltimun poies. Pistin poltimon takas ja käynistyksen jälkeen jää valo villkkumaan. Samalla on joku viritanut ja pistänyt molemmat johot tohon yhteen hehku järjestelmään. Auto käynisty mutta voiko olla molemmat johot kytketty yhteen? |
missä on vm82 hehkun rele?miten pitkä hehku näissä on?
|
sielä se on apukuskin akun vieres pellin alla ja hehkuttaa joku 20 sekunttia.
|
kiitti.tää mun hehkuttaa valon mukaan 5sekuntia
|
moi!
melkop harvinainen herkku https://www.blocket.se/goteborg/Niss...1.htm?ca=2&w=3 4,2l patrolli 180tkm. 10 000,- //J |
85 patrollissa ei toimi mittaristo, onko nämä releen vai sulakkeen perässä? ainut mikä näyttäisi toimivan on lataus.
|
Mittaristo on 12 voltin. Sieltä puuttuu 12v syöttö jos pelkkä lataus pelaa. Sulakerasialla oli sille oma sulakekki.
|
Lainaus:
onko tuo 2,8 kannen kajahdus käytöstä kiinni vai meneekö ne oikein käyttetynnäkin risaksi? Olis yks tollanen 200tkm oleva -98 y61 koppanen myynnissä joka kiinostaisi. ei tule offikäyttöön sinällään enempi Venäjän maaseutumatkailuun ;) //Janne |
Kyllähän se käyttö aika paljo ratkasee.
Rauhallinen lämmitys/jäähdytys ni ei huolen häivää. Onkos ne ees niin herkkiä? |
Lainaus:
|
1 Liiteet
tuossa kuva mun patrollista 37x14.5 creepyillä
|
1 Liiteet
Näkkyypi näitä olevan :)
|
Lainaus:
Lainaus:
En mä muuten näin typeriä kyselis, mutta tosiaan taistelen 35 ja 37 rengaskoon välillä... :D Katurenkaat 32x11.5R15 mutikat löytyy jo ja ällä hetkellä auton alla... Ennen oli 35x12.5 wranglerit ja toimi ihan kivasti... Ainoo vaan että kuulosti siltä että olis rengas ottanu lehteen kiinni käännöksissä, mutta koskaan en mitään jälkiä nähny missään... :confused: |
mulla oli 36" tsl. pelkkä soa korotus. ei ottanu kiinni vaikka kui ohvia ajelin aikannaa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115476 kuva koristeeksi :D |
Lainaus:
Sit seuraavan kysymyksen ääreen! Patukan jouset alkaa tosiaankin oleen varsinkin takaa melkosen lopussa... Eikä mistään oikein tahdo löytyä uusia lehtipakkoja ja asiantuntijoiden kanssa ollaan päädytty siihen, että takoa ei kannata noin vanhaa pakkaa, kun se ei hyödytä mitään... :( Offivarusteen sivuilla olis korotusjousia patukkaan myynnissä, mutta kuinka helvetisti auto oikein nousee sit jos SOA.n päälle heittää jotkut uudet korotuspakat? :confused: :D kun tarvis tuo tosiaan leimastakin saada läpi :D |
Lainaus:
Tai ainaki parin viikon ajon jälkeen. Kokemusta patrollissa ja hiluxissa. Mut onhan ne uudet sitte. Korottaa kai ne niihin 30 vuotta vanhoihin jousiin verrattuna sen viis senttiä☺ |
Lainaus:
|
En mä ainakaan löytäny tuolta 4x4 europartsilta lehtipakkoja... :confused: Mites käviskö HJ60/61 pakat nissaniin, tai jonkun muun auton pakat? :D
|
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Että mitähän vi**ua!? Jossain osaluetteloissa mainitaan Nissan Patrol Y160 vm.1980-1987 ja joissakin taas "samat" osat käy Patrol K160 vm.1983-1989 JA 1980-1983 sarjaan? Noihan menee ihan ristiin...? Eli suomeksi kysyttynä käykö Patrol Y160 lehtijouset Patrol K160 vm.1988 malliin? :confused::D Olisin hyvinkin kiitollinen jos joku selventäisi asiaa ja jaksaisi vääntää nämä rautalangasta mulle! :rolleyes::)
EDIT: http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...,392,393&lang= sopisiko nämä pakat tuohon mun K160 malliin? |
Lainaus:
No näin sitä oppii...! //Janne |
sulakkeet
Sulakkeita palaa 160 pitkästä patrollista ja joskus välähtänyt sulakerasiassa. Mittaristossa ei oikeestaan pelaa mikään muutakuin hehkun valo ja pitkien ajovalojen merkkivalo. Pitäis tietää minkälaisia sulakkeita menee mihinkin kun ei ole tietoo, ajovalot toimii kyllä??:)
|
Lataus
Ja mistähän johtuu että patukka lataa aina välillä? Hiilet vaihdettu mutta tekee samaa edelleen ja mikähähänn maajohto on laturin päällä joka menee runkoon, apuja kaivattas että saatas sähköjä toimiin eli 160 koppane vm-82
|
Lataa tuolta manuaalit:
http://daemon4x4.org/portal/downloads.php?dcid=18 Minunkin profiilissa on jotain kuvia & kaavioita: http://forums.offipalsta.com/album.p...id=1018&page=3 |
viikset
Eli tällänen -82 patrolli 3.3 vaparina löytyy.
Vasta tuli haettua ja ensitöikseen nappihehku tuli tehtyä, kun autoa saanut käyntiin. Ja itse asiaan, vilkut ei toimi ja viiksessä vika niin millä tavalla lähtee irti? |
Lainaus:
|
En oikee noita sähkökaavioista ymmärrä kahtoo tuota patukan laturi hommaa eli ongelma on se että lataa aina sillon tällön, onko näissä jännitteensäätimet laiturissa vai irrallaan? Voisikos moinen johtua siitä kun hiilet kuitenkin vaihdettu!!!
|
Vaihdoin käytetyn laturin Gr -91 patrolliin. Jarruvalo palaa matalilla kierroksilla.
Kun kierrokset nousee niin valo sammuu. Onko alipainepumppu sökö vai onko jotain tehtävissä? |
Lainaus:
Jos mittaristossa ni vissii alipainetta liian vähä. Vaiha pumppu entisestä laturista. |
Lainaus:
kuin vaihtaa se pumppu. |
Lainaus:
|
Noniin jatketaan patrollin laturi hommista. -82 ei lataa, hiilet hain ja tyhmyyttään en kattonut vanhoja pois ottaessa miten päin asennetaan paikalle. Hiilet pyöreitä toisesta kulmasta. Ne vielä irti, mutta ellei laturin valo sammu sitten, kun ne asentaa paikalle niin mistä vikaa etsiä?
|
Lainaus:
|
lataus
patrollin sain lataamaan kun heräte johto oli irti kojelaudan alla. mutta ei lataa kuin antaa jenkaa ja silloinkin hyvin huonosti 13.5 volttiin sai nousemaan hikisesti ja kun valot on päällä niin jännite tippuu, ja hiilethän oli vaihdettu. kollektorissa oli pieni hiilen ura että voiko se kuluneisuus vaikuttaa asiaan??? :(
|
Lainaus:
ja se 12v syöttö pitää pelata, eli oikean etulampuntakana vihreä rele. yleensä sitä syötetään jännitteenalentimen kautta,alkujaan menee oikean akun +navasta suoraan mutta se syö sitä akkua jos noin on kytketty.. |
Pätkä patrol -90
Moro!
Oisko kellään myydä patrollin vasemman puolen oven saranoita, tai tietoa mistä löytyisi uusia? |
Vasemman puolen..onks se silloin vänkärin ovi:confused:
Siihen voisi löytyäkin muttei priimoja kyllä ole. Voin kaivella huomenna tallista jos kelpaa..eikä ole kalliit |
Lainaus:
täällä suomessa kuskin ovi on vasemmalla |
Mennyt ne kuskinpuoleiset omaan käyttöön..uudet kyllä kiinnostas jos löytyy.
Ausseista taitaa saada mutta kalliita ovat |
Minkäsmoisia panssareita ja suojia porukka on periin tehny? Koitan saada jostain jotain inspiraatioo, että mitenkä itte toteuttais perien suojauksen:rolleyes:
|
Lainaus:
160 pitkän etuperään tollanen sen jälkee ku ekan kerran alko vuotaa. Takaperään en tehny mitää. Ei ollu tarvetta vahvistaa takaperää ja eteen noi harjateräkset riitti hyvin mun käytössä. :) |
Melko yksinkertainen ja helppo ratkaisu! Mites tuo perän kansi kesti hitsausta, vetelikö ihan kamalasti ja veditkö puikolla? Mulla vuotaa kans etuperä... Millä tiivistit? Sikamassa ei ainakaan auttanu mulla :D
|
Migillä hitsasin ja ruuvasin paksuu vanerii kiinni ennenku hitsasin. Eikä se mihinkää vedelly. Ja taisin ihan tiivisteliimaa laittaa väliin..:)
|
SD33T siirtopumppu on vainaa, mistä uusi?
|
Startti
Sd33 startti hiljeni pakkasten tullessa.
Meinasin uuet hiilet hakea ja viikonloppuna startti pöydälle, neuvoja missä olis vika ja millä korjaantuis? |
Ei edes naksahha?
Solkku rikki tai virtaa ei tule. Yleismittarilla eka kattosin tuleeko sähkö tartille. Jos ei niin virtalukkoa tutkisin. |
hehku
toimiikos 160 koppasessa patrollissa hehkut niillä molemilla releillä mitkä on oikeella puolella akun vieres? ongelma on että hehkuille ei tule virta ja toinen releistä naksahtaa vaan ja toinen ei sano mittää. onnistuukos hehkuille vetää vaikka paksulla johdolla suoran virran jos ei viitti tuota relettä vaihtaa kun ei ole liikenteessä kuitenkaan ja napilla se toimi aijemmin? kiitos jo etukäteen!! :D
|
Starttinappi kojelautaan mikä ohjaa kunnollista relettä (>40A)
Akulta 6-10mm2 johto releen läpi hehkuihin. |
startin rele
Ylempänä oleviin niin itse laitoin vasta napilla hehkutuksen. Releen otin oikealta mikä jäi ylimääräiseksi alkuperäisen järjestelmän ohittaessa.
Toiminut ainakin tähän asti. Ja sitten itse asiaan. Startin rele oli sanonut sopimuksen irti, jäi tuosta hehkusysteemistä vielä yks rele ylimääräseksi niin passaakohan se tilalle? Samallailla kait se pelittää? Netistä löyty kaaviot niin tietää miten kytkeä. |
Sivu luotu: 01:16 (GMT +2). |
|