![]() |
|
Sunnuntaina ja maanantaina tuli käytyä..
Tulevana sunnuntaina olisi taas tarkoitus lähteä ennen puoltapäivää niin kerkeää kerrankin valoisan aikaan :) Muita innokkaita? |
voisin tulla jos kunto kestää lauantaina pikkujoulut pitänee hommata kuljettaja...
|
Lainaus:
|
Se muuten on varmaan kalvo, joka menny siitä. La puolen päivän aikaan on RC auto harrastajia siinä ajoalueen vieressa ajelemassa. Ite käyn kahtomassa luultavasti.
|
Missäs ne siinä RC autoilla pärrää? Vois vaikka itsekkin yrittää keretä piipahtaa jos ei tuolla kaupungissa käynti venähdä...
|
Noniin olisko ketään huomenna lähdössä valoisan offille? Jos yrittäisi aamusella lähteä niin kerkeäisi jonkun tunnin ajella ennen pimeää.
|
|
Ajelin sunnuntain gps päällä ja sain vähän alulleen jotain kartan tynkää.. tietääkö joku alueen rajat? Saisi piirrellä jollain paintilla ne tuohon samaan karttaan...
Päivitellään karttaa sit ajan kanssa lisää.. hihkaskee yv:llä kellä on tietoa rajoista... |
moroo. onko kukaan kuopiolaisista sorvari? kun tarvitsisi vähän laatikon osia sorvailla ja kaveri kuka lupasi tehdä ne niin ei taida saada aikaiseksi. pitäisi olla harrastelija ystävällinen hintakin. kyseessä on jakolaatikon rattaitten sorvausta ja toisien rattaiten takaisin laittoa lämpösovitteella.vaikea selittää kirjoittamalla.
|
Tapahtuuko kuopiossa mittää
|
Liekkö ketään menossa huomenna lauantaina? Itse ajattelin 11 jälkeen valua alueelle...
|
Oisko kiinnostusta lähteä aukaisemaan lumen tupruttamat urat vaikka ke iltana ? Ei mitään Kauheaa offausta, vaan uria auki ihan vaan ajelumielellä. Vois lähtä n. 15:00 jälkeen heti.
|
Lainaus:
|
Kiinnostusta ois mutta huomenna lähdetään Nurmekseen ja tullaan vasta lopummalla viikkoa eli väliin jää :(
|
eipä taida vielä tuo oma romu ajamalla liikkua.. hetimmiten kyllä lähdettävä testaamaan kun sen vaan saa ajokuntoon..
|
No eipä toi minunkaan kiesi ole ajokunnossa, korkeintaan siirtely kunnossa.. On vissiin vähän tätä huonokuntoisuutta liikkeellä tähän aikaan vuodesta?
|
kävisikö mitenkään tänään? Huomiselle niin paljon kaikkea kissanristijäistä ettei millään kerkeä, tänään voisin tuossa hitsuuttelun jälkeen lähteä pajerosta ajamaan heikot kohdat ulos :D
|
Ei jouda tänään ei. Eikä taida olla huomennakaan lähtijöitä. No paistellaan sitten huomenna kinkkua ja katsellaan josko kerettäis tuonnenpana pyörähtämään alueella. Jos aika antaa myöten, niin saatan keskiviikkona johonkin aikaan illasta käydä pyörähtämässä.
|
Miten olis ajuhaluja viikonloppuna pe-su ? Kohta urat isojen kinosten peitossa ! Ois kai ne käytävä jonkinlaisella kalustolla aukaisemassa. Joulun aikaan en itse päässyt, joten ne on kai kokonaan vielä ajamatta.
|
Miltä kuulostas lauantai? Voisin lähtee tuon oman kikottimen hieromaan johonkin kiinni.
Perjantaille on kristallipallon mukaan luvattu jekkubatteryn tuomat rapujuhlat :D |
mjoo lauantai kyllä toimii. Jos vain jollakulla on paljon innostusta hinata meikäläisen kottero laavulle ja sieltä pois :D
|
Voisin lähteä kans lauantaina, ainakin kyytiläiseksi :)
|
Minä en pääsekkään Lauantaina. On Safarointia Suonenjoella. Perjantai tai Sunnuntai käy. Toki menkää Lauantaina porukalla jos silloin saa enemmän sakkia mukaan, mutta Pe tai Su olisin minäkin valmis mukaan.
|
Lainaus:
|
Mennäänkö Sunnuntaina ajeleen ? Käykö muille ?
|
Mulle käy ainakin. Moneltako sunnuntaina?
|
Miten olis ABC kello 11:00. Ja siitä sitten suoraan ajoalueelle ? Kävin alueen alussa torstaina jalan ja urat ainakin alueen alussa on polettu. Kuka lieneekin käyny ajelemassa. Sitä en tiedä, miten siellä metsässä on ajeltu. Eli ihan hyvin ainakin aukolle varmaan pääsee pikkupyöräisilläkin ja metsässähän on tietty vähemmän lunta.
|
11 aikaan aakkosasemalla sunnuntaina sitten. Ostaa siitä makkarat samalla.
|
4 Liiteet
Pyöräytettiin eilis iltana vähän uudenvuoden pikku offia Ongenkanssa ja Härdelli oli mukana vänkärinä. Rengas töitä tuntu teettävän aika mukavasti, mut mukavaa oli kumminkin pitkästä aikaa :).. Autoonkin tuli vähän päivityksiä mm. vapaavirtailmansuodatin jne.. Aika hyvin tuntu Helmi hangessa etenevän... Eli lisää lunta vaan..
|
Jokos sitä Sunnuntaina mukaan ajokeilla Anssi ja Onki ? Mikäs Härdellin Hilun kunto ?
|
Ite oon huomenna Joensuussa päin vaikuttamassa ja illalla vasta takas. Ens viikolla kenties näiltä näkymin...
|
perttan... Huominen menee maaningalla jäärataa tehdessä, tälläkään kertaa en siis mukaan kerkeä :( mutta ehkä sitten kun suikka valmistuu (osia valmistunut paljon, muttei ole vielä jaksanut päivittää)
|
Toivottavasti tuo pakkanen hellittää huomiseks. Ei oo kellään kivaa jos yli kahdenkymmenen pitää.. nyt mittarissa -23,7 :mad:
|
Juu, säävarauksella minäkin lähden. Nyt täällä Hiltulanlahdessa -24,3. Ja eipä taida olla aamuksi luvassa lauhtuvaa. Hilussa ei lohkolämmitintä joten aika karkeeta räjäyttää käyntiin.
|
Mulla on lohkolämmitin mutta sormet jäätyy tuossa kelissä irti ennenkuin ketjut on naplattu paikoileen :D
Katsellaan aamulla keliä ja jos pahalta näyttää niin lykätään tuonnemmaksi... |
Muutama kuva Suonenjoelta 2.1.2010
Kipakka pakkaspäiväajelu tais koko päivän pyöriä pakkanen siinä -20 korvilla. Kun tulin kotiin oli -23. Letkassa mäelle yritetään, toiset pääsi toiset ei ja vaurioiltakaan ei vältytty. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49090 Miki ja Panu ajokeillaan http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49091 Nostalgia ajokki, noita muistan yleensä nähneeni Afrikan savanneilla luontodokumenttiohjelmissa näköradiossa. Mutta hienosti pelitti myös Savon sydämmessä kipakassa pakkaskelissä :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49092 Aika komeeta maisemaakin oli tarjolla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49094 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49095 Ja mukana oli myös mönkkariporukka http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49097 Muutama kuva lisää on mun profiilissa. Kiitos kaikille mukana olleille. Poistuin takavasemmalle, kun mamin auton avaimet oli jäänyt mun taskuun ja hänellä oli töihin lähtö. Nähdään jos et tule sokkeeks, sano mulle kaveri kun silmäleikkaukseen lähdin :) EDIT: tällä hetkellä kotosalla pakkasta -27 |
Hiltulanlahdessa pakkasta aamu kahdeksalta -29,3. Saa minun puolesta tämän päivän ajelut jäädä.
|
Siilinjärvellä -28 niin saa minunkin puolesta olla. Katsotaan uudestaan kunhan kelit helpottaa.
|
kylymä
petonen -26 ei taida raaskia..
|
ketään menossa keskiviikkona?
|
Jos vaan pysyy lämpimämpänä kuin -20 niin toki :)
|
Eipä oo pakkanen menny pitkään aikaan alle -20. Nytkin viisarissa -29 ja kiristyy aamua kohti. Millonkahan päästään ajeleen alueelle ? Su vois olla mahdollista, mutta moottorikelkallakin olisi päästävä päästeleen :) Onki olikin ABC:llä tänään 22:30 aikoihin, joten olikohan ajelemaan menossa vai tulossa kun oli boggerit alla ?
|
Lainaus:
Mulla on itsellä vakiopyörät ny alla, mut ketjujen kanssa pääsis vaikka makkaranpaistoon, huudelkaa tänne jos olis muita menijöitä. En kehtoo itsekseen lähteä ku kuitenkin jään kiinni. :D |
Yritän tänään ropata tuon vinssin jotenkin kasaan niin sithän sitä ois huomenna hyvät saumat lähtee kun järjestelee muut menot uusiksi :D
Eli jos on porukkaa lähössä niin hihkaskaa... |
Lainaus:
|
Vinssikin ois kasassa. Olikos niitä menijöitä huomenna niin tietää tartteeko laittaa pirssi aamulla roikkaan?
Ennusteessa ainakin ois ihan kiva -15 Luurillakin saa häiriköidä jos siltä tuntuu... 0400356592 |
Kyytiin voin lähteä jos ootte lähdössä... Ei tullu pajero sellaseen kuntoon että viitsii ennen kevättä siirrellä mihinkään. Katotaan kunhan saa öljyt pysymään sisällä.
|
|
no mitkäs renkulat ne noi on.
|
Nokian Vatiiva 35/12,5/15 olivat isommat joka suhteessa kuin bajaclawin 35/13,5/15
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46426 |
Lauantaina ajamaan ilman kelivarausta...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Satakoon vaikka vanahoja akkoja huarat levällään niin minun Nöpöllä ei pääse nyt minnekkään vaikka mieli tekisi :D
Kevväämmällä sit... http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Moottori/ |
Jos olette menossa ajelemaan saattais yks länsirannikon elävä tulla katselemaan ajoja Varkaudesta käsin...
|
Aika karkeeta keliä luvassa la tai su aamuksi. Jos meette ajeleen niin ainakin lumi narskuu renkaitten alla :)
Minun Hilux ilman lohkolämmitintä saa uinua karhun talviunta näillä pakkasilla kevääseen saakka. |
Ite ihan kokeilu mielessä eilis iltana starttasin, ni omin voimin hörähti käyntiin. Pakkasta laanin mittarissa tais olla -22C =). Tännään lämppärissä oli ja hyvin starttas. Laanissa tuli uus pakoputki tehtyä tännään, vähän hyvemmän mitä modifioitu orkkis putki...
|
Tänä viikonloppuna en ajelemaan oo meinannu/pääse... taka-aksulan laakerointia....yms. pikku säätöö....
Vaan seuraava eli lauantai 30.1 JOS ei hirveitä pakkasia ole niin voisi lähtee kokeilemaan miten tuo jää jumiin/kaatuu. |
Tuli lauantaina ajeltua, pikku pakkasta pelkäämättä. Apsin mittarissa tais olla -28C =). Hameväkeä oli myös paikalla eikä pelänny pikku pakkasta..vink vink.. Ei mitään ihmeellistä kalusto vauriota.. Eniten tais renkaat teettää ongelmia. Samilta saatiin pökkyräkin pois vanteelta ja multa samoin sirocco. Raidetangon sain myös kiitettävään 90 asteen kulumaan.. Ihmeellistä kyllä että tanko taipui alaspäin?!
|
No niin, sunnuntaina olis pari uutta kaveria lähdössä tutustumaan alueeseen, lähtisikö muitakin oppaaksi/ ajelemaan? revu, anssip, onki...?
|
JEP JEP
Muitakin sunnuntaina nii voisi itte tulla myös .... tarvii vaan jonku joka hinaa mua :D
Hane nyybinä |
JEEP JEEP
Katsotaan huommenna tilannetta, jos ilmat pysyy näissä asteissa niin eiköhän jeeppiä vois käydä testailemassa.
|
Sunnuntaina....HANAAAAA!!! Vänkärinpaikka toistaseks auki..
|
ehkei...
puuttuu napalukko+ nojailurautojen teko on vaiheessa muuten kyllä..
|
Lainaus:
|
pitäskö lähtä takavedolla ketjut vaan ja menoks.. :)
|
Minäkin kävin äskettäin ostamassa lumiketjut takarattaisiin, saas nähdä kestääkö mitään. Monenkos aikaan lähdetään? Paikkana varmaan ABC, olisko klo 10 mitään?
|
10 tai 11 @ ABC sanokee vaan ..... Mikko, miki, pete ? tulossa....?
|
Lainaus:
|
klo 1100 ois ehkä parempi, ku joutuu vielä rengas töitä aamusta tekemään. Tuntuu vuotavan...
|
näyttää siltä että hilu seisoo vielä hetkisen, pitää aamulla katella kuntoo olisko edes makkaran paistolle lähtijäks.
|
mulla saattas löytyä jotakin retkulkeulan napalukon osia onkimiehelle...
|
Reissu heitetty.
Ajelemassa käytiin ja hyvin meni.... kalustovaurioitakin tuli itte kenellekkin... Suzuki toimi todella hyvin ja yllätyin itsekkin miten hyvin se eteni. "Väännöllä" mentiin. :D
Joku taisi ottaa kuiva ja videotakin ajeluista ... niitä tänne esille kiitos.... |
Pistän tässä viikolla kuveja jahka suan omalle koneelle niitä..
|
videoo
kahelin pajerosta ois videoo,ainoo neljästä mitsusta joka jonnekki pääski.hyvät noi ketjut
|
Ei se paljosta oo aina kiinni :) ,rohviilissa pari kuvaa
|
Kallavesj' 2010
UA:lta kyseltiin, josko kellään olisi halukkuutta viedä menopelinsä otsikon mukaiseen venhonäyttelyyn. Ua:lla on oma osastonsa siellä. Paikalla ei tarvitse pasteerata koko aikaa, vaan auton voi jättää sinne myös ovet lukittuna. Toisin sanoen olisi suotavaa, jos siellä joku kertoisi lajista. Mutta tämä ei kuitenkaan ole välttämätöntä. Pelkkä auton läsnäolokin riittäisi.
Näyttely järjestetään 9-11.4.2010 ja auto pitäisi viedä paikalle torstaina 8.4. Miten on, kuka veisi vaununsa sinne? Vastaukset mulle joko yksityisviestillä tai puhelimitse, kiitos! T: Off-Road-lajivastaava, Tuomas |
kaljavesi 2010
kai tuo minun romu joutaa sinne jos ei oo itänaapuri sahvaareita samaan aikaan. ja ennenkuin vänttinen kerkee kysyä niin äljiitä ei saa mennä upottaa sinne
|
Poijjaat aattammaa laitetaan suikka näyttely kuntoon, vähän (norjan)romia ja sun muuta kilkettä kylkeen niin hyvä tulee :D
|
Voishan tuon pajeronkin sinne viedä, löis 33" alle ja uskottelis ihmisille että se on maasturi :D mut parempi varmaan olis joku vähän enemmän rakennettu peli, mistä näkis että tämä ei oo pelkkää renkaiden vaihtoa ja mutaa...
|
Lainaus:
|
jaa-a
runnerista vois kohta tulla auton näköinen.. tuonne kerkeis tehdä jo jotain.. täytyykin harkita..
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Päätös pitää tehdä ensi viikon loppuun mennessä ja etusijalla ovat ne, jotka ensimmäisinä viestiini vastasivat ja joilla yllä mainituin kriteerein oleva vimpain löytyy. |
ääni runnerille (onki).
|
paitsi
muuten hyvä mut se kun on minun käyttis auto milläs minä sit töihin?
minä ehdottaisin ruivon mustaa? |
Kai se mun kaara sinne joutaisi, jos se vaan huolitaan. Eihän se kukka oo eikä rahalla tehty, mutta kukkiihan se pottukin ja niitäkin on halpaa lajiketta :) En oo sitä sinne tyrkyttämässä ja muutkin saa autoaan sinne tarjota. Eli jonkunlainen sopu siitä kuka sinne autonsa vie olisi ok. Tiedä sitten miten asia ratkaistaan. Rehti peli.
|
Täältä ääni ruivolle... :)
|
Mulle tulis mieleen hyviks ehdokksais mm. Miki, Ruivo, Mikko???
|
Äänestys
Täällä ei taida pystyä järjestämään äänestystä? Sehän se olisi oikeudenmukaisin tapa päättää tuo edustusasia.
Mutta laittakaa YKSITYISVIESTIÄ mulle, kenen auton haluaisitte näyttelyyn esille! Äänestysaikaa 12.2 klo 18:00 asti. Ajattelin itsekin, jotta "hj":n ,"Ruivo":n tai jonkun muun vastaava auto voisi olla sopiva tuohon tarkoitukseen. Otetaan nuo edelliset huomioon, mikäli on ehdotettu vain yhtä autoa. Auton omistajan siunaus tarvitaan tietysti kans! ... meneeköhän tää liaan hankalaks? |
ei pidä unohtaa penan jeeppiä. siinä on mielestäni asiallisesti rakennettu jeeppi. mun mielestä tuonne sopisi peten hiluxi tai penan jeeppi. peten hiluxissa olisi turvakaaretkin niin ainakin mun mielestä antaa järkevän kuvan lajista ja muutenkin veikkaan että massasta poikkeava laite saa enemmän huomiota tuolla näyttelyssä.
Toisaalta taas vähemmän rakennettu laite antaa harrastuksesta sellaisen kuvan että lajia olisi helpompi aloittaa harrastamaan. |
Olisko huomenna kellään pöristely mielessä? Jos ei pakkanen hirveesti kiristy niin vois käydä latua aukomassa ja makkaran paistolla.
|
Voisin lähtä ajeleen. Ei oo pakkasta luvassa, pientä lumisadetta kylläkin. 10:00 @ABC.
|
Käytiin neljän auton voimalla aukaisemassa reitit. Lunta oli jotenkin riittävästi jo tullut urille, mutta hyvin selvittiin. Ei kalustovaurioitakaan sattunut. Makkarat käytiin myös paistelemassa laavulla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51223 Miki auraa uraa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51219 Pete ja muut alas ränniä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51229 Patrollilla päästellen :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51218 Tämän kulkuneuvon merkki ei vielä selvinnyt ? Profiilissa lisää kuvatuksia tältä päivältä. |
Olisko kiinnostusta lähteä lauantaina rimpuilemaan mäelle?
|
kuoliko ihmiset vai mikä tuli
lauantaina mehtään! |
Kallasvesj´2010
Ruivon auto sai sitten eniten kannatusta sinne näyttelyyn esille laitettavaksi.
|
Laitoin TeeVee priva viestiä ja soitan sulle tänään vielä.
|
Nythän minä vasta älysin, jotta sehän on minunkin vanha pallerokahelilla ajossa :D Mitääh ...tua se oli ajettu sillon muinoin kun möin pois jo 720tkm (selvittelin akesta taustoja) Tosin kuulin huhuja, että konetta olisi minun jälkeen vaihdettu? Siitä tasan ensimmäinen maastoajokokeilu vekottimella, tuli vielä ajamalla poes. Onkos runkoon löytynyt miten paljon mätää lisää, minä sitä silloin hitsasin pariviikkosen. Löyty vaikka mitä hienoja systeemejä, mm jääkaapinovea ja fleesepaitaa :D Olikos tuossa viitteossa vielä alla ne 30/9.5 mutiaset
|
| Sivu luotu: 13:11 (GMT +2). |
|