Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   perkein LJ70 "Lälli" -MYYTY- (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137167)

jesse89 25.11.2015 15:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1265727)
Vanhoissa autoissa saattaa usein olla irroitetut johdot ja liittimet irroitettu sen takia et joku ei toimi...itse ainakin moisen todennut...pari puuttuvaa öljynpainevaloakin on aikanaan bongattu, ensin luullu että polttimo vaan palanut, mutta yllätys yllätys, kun lampun pisti paikalleen, niin sehän paloi kokoajan :mad:

Sie et tainut lukea ainuttakaan mun laittamaan kommenttia? :D ei sillä mutta kahteen kertaa jauhatusta. Mitä aikaisemmissa kommenteissa kerroin että varmasti sille on hyvä syy miksi otettu pois ja jos mahdollista tarkistaa ex omistajalta syy eikä vain kytkeä johtoa kiinni koska voipi savu nousta ainakin yhden tapauksen olen lukenut täälläkin olevata palstalaiselta samanlaisesta autosta jolla on vuosien takaa kerrottuna auton historiasta...

jesse89 25.11.2015 15:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SptV (Viesti 1265759)
Kurkkasin Ravin pellin alle ja siälläkin on samanlainen möllykkä..
En kyllä usko releeksi koska on vain 2napanen, tai sitten "heräte" tulee paineesta ynm..

Tähän vastattava sellainen että tuskin auto insinöörit olisi tyhmiä että huviksee laiteltaisiin erilaisia rasioita milloin minnekkin jotka "mukamas ohjais milloin mitäkin" Sen verran täytyy sanoa että yllätävän edellä Toyota ollut tuonkin mallin kanssa että harva tänä päivänääkään ymmärtää täysin tuon tekniikan päälle yhtään mitään koska se on oikeesti todella hyväksi ja toimivaksi rakennettu järjestelmä johon on laitettu ripaus haitecciä :p

perkei 25.11.2015 16:54

Täällähän on keskustelu käynyt kuumana sillä aikaa kun olen ollut poissa.
Täytyy kyllä käydessä muistaa kysyä Mr Nelivedolta tuosta johdosta, jos hän ei sitä ennen tänne satu lueskelemaan. Kyllähän tuon mysteerijohdon arvoitus vaan syvenee jos kerran RAVkin on tuollaisen syönyt. :eek:
Tuollainen LJ70 on vielä tänäkin päivänä melkoinen edelläkävijä, siis ainakin sillä kerää katseita ja kommentteja ihan mihin vaan sillä kurvaa. :D
"Onpas siinä uhkaavan näköinen keula", "aika jytyt renkaat siinä" "aika tymäkkä toi keula tuossa", "onpas se korkee", "millä helvetillä sä ajat", "no tota voi kyllä sanoa kunnon autoksi", "Mörkö", "norsulla sitte tulit", "hyökkäysvaunu", "onks sul poikaystävän auto", "miks sä tollasella ajat", "ei helvetti", "onpas siinä pienellä tytöllä iso auto" ja "miten sä pääset tonne", nyt noin ihan tässä parin päivän sisällä. :o:cool::rolleyes:

Kaitsu67 25.11.2015 21:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 (Viesti 1265768)
Sie et tainut lukea ainuttakaan mun laittamaan kommenttia? :D ei sillä mutta kahteen kertaa jauhatusta.

No näin tais päästä sitten käymään kun mukamas kiireessa näitä välillä lukee :rolleyes:, kiitos ja anteeksi ;) :D

jesse89 25.11.2015 22:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1265868)
No näin tais päästä sitten käymään kun mukamas kiireessa näitä välillä lukee :rolleyes:, kiitos ja anteeksi ;) :D

Kyllähän sitä kiireessä sattuu kelle vain :D

A.I 25.11.2015 23:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 (Viesti 1265769)
Tähän vastattava sellainen että tuskin auto insinöörit olisi tyhmiä että huviksee laiteltaisiin erilaisia rasioita milloin minnekkin jotka "mukamas ohjais milloin mitäkin" Sen verran täytyy sanoa että yllätävän edellä Toyota ollut tuonkin mallin kanssa että harva tänä päivänääkään ymmärtää täysin tuon tekniikan päälle yhtään mitään koska se on oikeesti todella hyväksi ja toimivaksi rakennettu järjestelmä johon on laitettu ripaus haitecciä :p

Tuo on se asia minkä moni unohtaa. autovalmistajat eivät laita yhtäkään purkkia sinne "huvin vuoksi" vaan jokaisella on ihan oikea merkitys.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1265780)
Tuollainen LJ70 on vielä tänäkin päivänä melkoinen edelläkävijä

Tuossa tekniikassahan ei ole mitään erikoista 4 suutinta, jakajapumppu ja ruiskutuspaine mitätön = aataminaikainen systeemi.
-nykyaikaisessa suorasuihkuturbodieselissä voi olla hyvin seitsemänkin ruiskutuskertaa esi, pää ja jälkiruiskutuksia sekä modernit muuttuvasiipiset VNT -ahtimet, ruiskutuspaine 1800-2500bar

Tosin nämä dieselit ovat kyllä tulleet tiensä päähän. pikku bensaturbot on nykyaikaa. =) (esim ford 1.0ecoboost mahtava kone, kannattaa koeajaa.)

hiluvitkutin 26.11.2015 00:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A.I (Viesti 1265892)
Tuo on se asia minkä moni unohtaa. autovalmistajat eivät laita yhtäkään purkkia sinne "huvin vuoksi" vaan jokaisella on ihan oikea merkitys.

Tuossa tekniikassahan ei ole mitään erikoista 4 suutinta, jakajapumppu ja ruiskutuspaine mitätön = aataminaikainen systeemi.
-nykyaikaisessa suorasuihkuturbodieselissä voi olla hyvin seitsemänkin ruiskutuskertaa esi, pää ja jälkiruiskutuksia sekä modernit muuttuvasiipiset VNT -ahtimet, ruiskutuspaine 1800-2500bar

Tosin nämä dieselit ovat kyllä tulleet tiensä päähän. pikku bensaturbot on nykyaikaa. =) (esim ford 1.0ecoboost mahtava kone, kannattaa koeajaa.)

Kuinkahan pitkälle se vie?
Siis tuo fordi

Eicca_ 26.11.2015 01:23

Olit tuota jakkara hommaa kysellyt tuolla aikaisemmin että voiko poistaa takajakkarat ja kaitsu tais olla ainoa kuka siihen kommentoi. Mulla on oma auto N1G maastopaku 3+3 penkein niin kysyin pariltakin inssiltä mites kun edessä mulla ei ole kun kaksi penkkiä nyt tällä hetkellä ja takapenkkikin siis se kova puuttuu usein niin mites leimalla, pitääkö ne aina laittaa paikoilleen. Ei kuulemma ongelma niin kauan kun penkkejä ei ole liikaa. =)

perkei 26.11.2015 17:16

KIITOS Eicca_! :)

Yhyy, Lälli haisee perseelle. :(
Kahtena päivänä on töistä lähtiessä Lällin ympärillä tuoksahtanut aika tymäkästi peräöljylle. Tuli vaan mieleen että käytetäänkö kaivureissa/jyrässä/yms työmaakoneissa mitään vastaavan perseenhajun omaavaa öljyä? Että jos se haju ei lähtiskään Lällistä, vaan siitä hiekkakasasta jonka vieressä se työmaalla seisoo. Toivossa on hyvä elää... :D

Edit: A.I. ei millään pahalla mut jotain rajaa nyt hei. Mie en mihinkään Fordiin koske, eikä pitäis sinunkaan.

A.I 26.11.2015 17:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1265906)
Kuinkahan pitkälle se vie?
Siis tuo fordi

Se jää nähtäväksi. epäilen ettei mikään puolen miljoonan kone ole.:D
toisaalta eipä autoille lasketakkaan käyttöikää kuin 7v / 300tkm.
Toki voi olla mitoitettu niinkuin bensa smartit 100tkm ja moottori vaihtoon. (maksaa 3000e uusi kone)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1266012)
Edit: A.I. ei millään pahalla mut jotain rajaa nyt hei. Mie en mihinkään Fordiin koske, eikä pitäis sinunkaan.

Koskin! mulla oli Veekasi bronco. ja olen helevetin onnellinen että pääsin eroon. (eiriittänyrahattankata):)

Cruiseristi 26.11.2015 18:26

Lainaus:

Kahtena päivänä on töistä lähtiessä Lällin ympärillä tuoksahtanut aika tymäkästi peräöljylle.

Laitoithan takaperään LSD peräöjyt ?

perkei 26.11.2015 18:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Cruiseristi (Viesti 1266036)
Laitoithan takaperään LSD peräöjyt ?

Laitoin! Kaveri oli onneksi tarkkana ja bongasi himmenneen LSD-lapun sieltä perämurikasta ja ymmärsi mitä se meinaa. :)
Lällin ohjekirja ei ottanut oikein mitään kantaa asiaan, joten olis jäänyt kyllä multa huomaamatta ja tietämättä tällainen tärkeä juttu.

Micco 26.11.2015 19:06

Sen kitkalukon saa selville myös renkaita pyörittelemällä. Kitkalla pyörii samaan suuntaan ilman kitkaa eri suuntiin. Tai sit kaveri pitää toisesta renkaasta kiinni ja ite koittaa toista pyörittää. Huomaat eron kun vertaat etu ja takapään toimintaa renkaat ilmassa, ellei sit ole edessäkin lukko.

Cruiseristi 26.11.2015 20:04

Eikä oo merkannu parkkipaikkaa ?Ja tietty jos se haju ei seuraa kotio , niin todennäkösesti se on lähtösinkin sieltä työmaalta .

Rohmo 26.11.2015 20:13

Lainaus:

KIITOS Eicca_! :)

Kahtena päivänä on töistä lähtiessä Lällin ympärillä tuoksahtanut aika tymäkästi peräöljylle. Tuli vaan mieleen että käytetäänkö kaivureissa/jyrässä/yms työmaakoneissa mitään vastaavan perseenhajun omaavaa öljyä? Että jos se haju ei lähtiskään Lällistä, vaan siitä hiekkakasasta jonka vieressä se työmaalla seisoo. Toivossa on hyvä elää... :D

Hypoidiöljy haisee ihan kauheelle samalle nesteelle joka tulee perseen vierestä ulos :D
Siis ihmisen :D:D

T Rohmo

perkei 27.11.2015 07:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Micco (Viesti 1266043)
Sen kitkalukon saa selville myös renkaita pyörittelemällä. Kitkalla pyörii samaan suuntaan ilman kitkaa eri suuntiin. Tai sit kaveri pitää toisesta renkaasta kiinni ja ite koittaa toista pyörittää. Huomaat eron kun vertaat etu ja takapään toimintaa renkaat ilmassa, ellei sit ole edessäkin lukko.

No juu, ei mulla ollut käynyt tämä lukkoasia mielessäkään. Varmaan siitä on myyjänkin kanssa ollut puhetta ja ehkä Sermaxkin on asian todennut kun aluksi Lälli oli sen tallilla. Mutta enhän mie kaikkea muista enkä huomaa, tässä on nyt tullut autoilun tiimoilta niin paljon uutta, että väkisinkin valuu ohi ymmärryksenkin. Ja kun en mie niin ole niitä lukkoja vielä osannut kaivatakaan, olen just enemmän huolissaan jostain ruostetäplästä mikä ei merkkaa mitään.
Mut tosiaan onneksi päämekaanikko oli tarkkana tässä asiassa, niin meni oikeat öljyt sinne. Mie olisin kaatanut varmaan kaikkiin reikiin samaa. :p

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Cruiseristi
Eikä oo merkannu parkkipaikkaa ?Ja tietty jos se haju ei seuraa kotio , niin todennäkösesti se on lähtösinkin sieltä työmaalta .

Ei se tähän menessä ole ainakaan mitään tiputellut, vaikka seisois viikonkin samoilla sijoillaan. Ekan kerran oletin, että työmaa haisee, tokan kerran haistoin sen saman hajun myös töiden jälkeen kaupan pihalla. Toisaalta kotipihassa en ole huomannut. Täytyy tänään kunhan toi päivä tuosta valkenee, niin käydä tuossa kotipihalla ryömimässä ja haistelemassa. Toivottavasti se oli vaan työmaa mikä haisee. Tietty mie heti pelästyin että noniin taas tulee Lällin To Do-listalle lisää hommaa - ja kun haju oli sellainen, että jopa mie sen tunnistin, kun kerran olen Lälin pyllymehuissa piehtaroinut (eikä se haju lähtenyt suihkussakaan, niin piti jättää treenitkin väliin sen takia). :D

SptV 27.11.2015 07:47

Sehän voi vuotaa jarrurummun sisään sitä ei heti huomaa, mut jarrut alkaa lipsuu sillee kivast.

Micco 27.11.2015 08:22

Sitten kun alla ryömit niin tarkista samalla että perän/perien huohotukset on kunnossa, jos tukkeessa niin sit ainakin saattaa tihkua öljyä stefojen välistä. Ja kannattaa kehitellä jotku letkut niihin ellei ole jo, mikäli meinää syvissä vesissä kahlata.

A.I 27.11.2015 12:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1266162)
No juu, ei mulla ollut käynyt tämä lukkoasia mielessäkään. Varmaan siitä on myyjänkin kanssa ollut puhetta ja ehkä Sermaxkin on asian todennut kun aluksi Lälli oli sen tallilla. Mutta enhän mie kaikkea muista enkä huomaa, tässä on nyt tullut autoilun tiimoilta niin paljon uutta, että väkisinkin valuu ohi ymmärryksenkin. Ja kun en mie niin ole niitä lukkoja vielä osannut kaivatakaan

nooh lauantaina pääset ärjiin kyytiin niin voi olla että sen jälkeen alat lukkoja kaipaamaan. =)

takalukkohan on helppo piukata yhdelä lisälevyllä ja prikalla.
noita on tossa hyllyssä kasa jos kiinostaa..:D
halpa ja toimiva, tosin kitkan kuluminen on aika kovaa sen jälkeen..

perkei 27.11.2015 13:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A.I (Viesti 1266214)
nooh lauantaina pääset ärjiin kyytiin niin voi olla että sen jälkeen alat lukkoja kaipaamaan. =)

Apua, tuleekohan tästä vielä kallis reissu. :D
Mie yritän olla saamatta mitään ylimääräisiä Tojota-visioita enää entisten lisäksi, Lällin To Do-lista on nyt jo A4 molemmin puolin ja siinä on vasta ihan vaan sellaiset peruskutkuttelut... :p

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A.I (Viesti 1266214)
takalukkohan on helppo piukata yhdelä lisälevyllä ja prikalla.
noita on tossa hyllyssä kasa jos kiinostaa..:D
halpa ja toimiva, tosin kitkan kuluminen on aika kovaa sen jälkeen..

Niin joo sie taisit tuosta joskus sanoakin. Mulla on tän lukkoasian pohtiminen vielä ihan vaiheessa. Toistaiseks oon niin nössö kuski ja harvoin metässä, että ilmankin pärjää...
Mikä/millainen lukko se sit tulevaisuudessa olis, en tiedä. Pitäis perehtyä ensin aiheeseen, hyviin ja huonoihin puoliin. En tiedä lukoista(kaan) mitään.

Kekkeruusi 27.11.2015 17:06

Jos lukkoa meinaat niin yks sana ARB, vanhassa autossa olin tosi tyytyväinen kun voi ite päättää koska se on päällä 👍...tosin maksaakin kyllä jonkun verran mut on se sen arvonen

SptV 27.11.2015 17:10

Mää sanon et lock right.. vaatii luikkaal vähän totutteluu, mut maksaa 1/3 arbista.

http://www.lowrangeoffroad.com/yotam...r-1620-lr.html

perkei 27.11.2015 17:30

Lukolla ei vielä ole kiirettä, koska tässä on NIIN paljon muita hommia sitä ennen laitettavana.
En oikein tiedä millaisia kaikkia lukkoja on edes olemassa, mutta koska mulla tulee maantieajoakin tosi paljon, niin poiskytkettävyys olisi varmaan hyvä juttu?!
Muistan köyhänä teininä Pimppicorollan Kemppilukon, joka söi 205/13-renkaita kuin leipää, parin kahdessa viikossa. Ja ne oli kalliita renkaita silloisella elintasolla, ja noin niinku muutenkin, kaks viikkoa rengasparille...huhhuh... :eek:
Et niiku ei ainakaan sellaista enää ikinä.

SptV 27.11.2015 18:56

Siin mun suikas on tollanen, tuut testaamaan jos saan sen liikkeelle viälä joskus.

perkei 27.11.2015 19:03

No tuun tiätty! :)

Sivu luotu: 14:54 (GMT +2).