Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Tomcat:in pientä fiksausta (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=112190)

Harriko 11.10.2021 20:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Micco (Viesti 1451415)
Mistä hommasit renkaat? Alkaa olla monesta paikasta varastot tyhjänä.

Joo, oli aika erikoista että renkaista näyttää olevan tällähetkellä pula. Nää tuli kuulemma Andorrasta, ja oli matkalla muutaman viikon kateissakin:D

wikke 14.10.2021 16:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1451418)
Joo, oli aika erikoista että renkaista näyttää olevan tällähetkellä pula. Nää tuli kuulemma Andorrasta, ja oli matkalla muutaman viikon kateissakin:D

Itseasiassa ei. Nyt "korona aikoina" aika monesta harraste- ja askartelukamasta näyttää olevan "pulaa" tai jos ei nyt varsinaista pulaa, niin ainakin huonompi saatavuus ja pidemmät toimitusajat. Alkaen jo vaikka monista erästely tavarasta. Tokkopa offikamat suuri poikkeus tästä.

Harriko 14.10.2021 20:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 1451552)
Itseasiassa ei. Nyt "korona aikoina" aika monesta harraste- ja askartelukamasta näyttää olevan "pulaa" tai jos ei nyt varsinaista pulaa, niin ainakin huonompi saatavuus ja pidemmät toimitusajat. Alkaen jo vaikka monista erästely tavarasta. Tokkopa offikamat suuri poikkeus tästä.

No juu, näin se näyttää olevan:D Toivottavasti päästäisi taas pian normaaliin järjestykseen, noin muutenkin kuin tavara pulasta:)

Harriko 01.11.2021 18:14

Pikku puuhastelua

3 Liiteet
Tänään tuli hieman leikeltyä runkoa. Kyllä se näköjään kuluu runkokin kun sitä tarpeeksi kauan hieroo kiviä vasten, onhan se kyllä paikkapaikoin aika rutussakin. Tarkoitus leikellä noi vastaavat rungon mutkat kaikista neljästä kohtaa pois, ja liimailla 6 mm hardoksia tilalle, luulis olevan aikapaljon tukevampi kuin alkuperäinen:)
Laittelin mä sit noi renkaatkin valmiiksi. Maalatut kehät kiinni ja renkaan keskitys. Laitoin nyt nää sisärenkailla, kun ei noi kehät kestä kiristää niin että pysyis ilmat sisäpuolella:D

Harriko 30.11.2021 18:56

Jakis

2 Liiteet
Pieni väliprojekti. Purin ton jakiksen, kun ei tullut hyvä viimekerralla:) Holkitin ton keskiakselin kun oli kulunut reikä soikeaksi, korvasin paperitiivisteet Permatexillä kun näytti paperi hikoilevan öljyä läpi, sekä uusin vaihteiden valintapyörän. Laatikon ulinalle en löytänyt syytä, liekö sit toi yksi uusi ratas joka huutelee kun ei vielä sovi joukkoon:D

Harriko 01.12.2021 16:31

Vahviketta

5 Liiteet
Tämmönen siitä sit tuli. Vahvikepalat rungon iskuille altistuviin kohtiin. Materiaaliksi tuli 5 mm Hardox, tuskin enää kuluu puhki, tai painuu ruttuun. Hyvin piiloutuvat tuonne tukivarsien taakse. Sit vaan toista puolta tekeen:)

Kaitsu67 01.12.2021 22:44

Hyvä tuli :cool: Nyt sun pitää vielä maalata noi palkkihelmat uusika ku liian maastouskottavat ja pistävät silmään ;) :p :D

Harriko 02.12.2021 08:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1453579)
Hyvä tuli :cool: Nyt sun pitää vielä maalata noi palkkihelmat uusika ku liian maastouskottavat ja pistävät silmään ;) :p :D

Juu, ne maalataan sitten kun päästään telamaalausosioon:D:D niiden pohjia ei maalata ollenkaan, kun uusi maali lisää kitkaa, eikä ne sit luista kunnolla:D:D:D

Harriko 28.01.2022 16:34

1 Liiteet
Tämmönen tuli postissa. Kotimainen, ei niin kaunis kuin ulkomaan tuotteet. Nyt vaan ihmetteleen kuinka sen saa asemoitua tonne paikalleen ja liitettyä osaksi systeemiä:D

offroadjouni 28.01.2022 17:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1455596)
Tämmönen tuli postissa. Kotimainen, ei niin kaunis kuin ulkomaan tuotteet. Nyt vaan ihmetteleen kuinka sen saa asemoitua tonne paikalleen ja liitettyä osaksi systeemiä:D

Siihen voi vaikka liimata jonkun tarran kylkeen jos haluaa koristella.:D Nivelet on potentiaalinen heikko paikka - ei siis sen vuoksi että kokonaan pettäisi vaan että väljistyy nopeasti. Toivottavasti tähän saa uusia niveliä, ja vielä parempi jos on standardi koko että saa eri valmistajan tuotteita testattua.

Harriko 28.01.2022 18:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 1455600)
Siihen voi vaikka liimata jonkun tarran kylkeen jos haluaa koristella.:D Nivelet on potentiaalinen heikko paikka - ei siis sen vuoksi että kokonaan pettäisi vaan että väljistyy nopeasti. Toivottavasti tähän saa uusia niveliä, ja vielä parempi jos on standardi koko että saa eri valmistajan tuotteita testattua.

Juu, saa uudet sisukset, lukkorengas irti ja pullauttaa koko nivelen ulos. On standardi, mulla on tossa pienessä pyöräkuormaajassa samat nivelet vähän isompana vaan. Lisäksi on rasvanipoilla niin saa vedetkin ulos uittamisen jälkeen.

Harriko 30.01.2022 20:51

Mites ootte tehneet, jos raidetangon tai vastaavan liikerata on pienempi kuin hytikkasylinterin. Ootteko jotenkin ja miten rajoittaneet sylinterin liikerataa vai luottaneet että kyllä ne paikat kestää?

offroadjouni 31.01.2022 08:19

Itse ajelin joitakin vuosia ylipitkällä liikevaralla, eikä Jeepistä tietääkseni muuta hajonnut tuosta syystä kuin ehkä nievelet kului nopeammin. Rajoittaminen on kuitenkin niin helppo tehdä että ei kannata ottaa ylimääräistä riskiä rikkoontumisesta. Minä otin pätkän nylon-tankoa ja porasin siihen reijän joka on tiukka männän varren päälle. Asensin sylinterin niin, että maksimipituudella liikevara on hyvä, ja mitoitin nylon-stopparin niin että se rajoittaa minimimitan sopivaksi.

Edit: Paitsi että sinun sylkyssä on hitsattut nivelet? Noissa jenkkimalleissa on kierteillä kumpikin pää, joten stoppariholkki on helppo laittaa männänvarren päälle.

Harriko 31.01.2022 09:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 1455683)
Itse ajelin joitakin vuosia ylipitkällä liikevaralla, eikä Jeepistä tietääkseni muuta hajonnut tuosta syystä kuin ehkä nievelet kului nopeammin. Rajoittaminen on kuitenkin niin helppo tehdä että ei kannata ottaa ylimääräistä riskiä rikkoontumisesta. Minä otin pätkän nylon-tankoa ja porasin siihen reijän joka on tiukka männän varren päälle. Asensin sylinterin niin, että maksimipituudella liikevara on hyvä, ja mitoitin nylon-stopparin niin että se rajoittaa minimimitan sopivaksi.

Edit: Paitsi että sinun sylkyssä on hitsattut nivelet? Noissa jenkkimalleissa on kierteillä kumpikin pää, joten stoppariholkki on helppo laittaa männänvarren päälle.

Ok. Kiitos. Valmistaja suositteli rajoitinta sylinterin sisälle, jos tarvetta. Täytynee askarrella:)

veijon-esso 31.01.2022 09:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Harriko (Viesti 1455684)
Ok. Kiitos. Valmistaja suositteli rajoitinta sylinterin sisälle, jos tarvetta. Täytynee askarrella:)

Mä tein rajottimen siihen ulkopuolelle, varren päälle holkki. Teräksestä tein, halkaistavan, mitoitin tarkkaan, laitoin paikalleen ja testasin. Liikevaran hienosäätö ja hitsasin holkin kasaan. Oon nähny jossain valmiita halkastavia holkkeja joissa oli kuusikoloruuvit millä se tuli kasaan.

Sisäinen holkki ehkä parempi, mut varmuudella työläämpi! :D

Harriko 31.01.2022 09:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1455685)
Mä tein rajottimen siihen ulkopuolelle, varren päälle holkki. Teräksestä tein, halkaistavan, mitoitin tarkkaan, laitoin paikalleen ja testasin. Liikevaran hienosäätö ja hitsasin holkin kasaan. Oon nähny jossain valmiita halkastavia holkkeja joissa oli kuusikoloruuvit millä se tuli kasaan.

Sisäinen holkki ehkä parempi, mut varmuudella työläämpi! :D

Voipi olla ton sylkän avaaminen helpompi homma kuin holkin halkaiseminen:) samalla saan tyydytettyä pohjatonta uteliaisuutta. Täytynee kattoo kumminpäin toteutan

Sorjonen 02.02.2022 20:00

Itse leikkasin sylinteriputken pään irti ja sen jälkeen leikkasin sylinteriputken sen verran mitä halusin liikettä lyhentää, samalla lyhensin myös sylinterinvarren. Nopee oli noinkin muutos tehdä ja ei ees vaikea.

Harriko 02.02.2022 22:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sorjonen (Viesti 1455769)
Itse leikkasin sylinteriputken pään irti ja sen jälkeen leikkasin sylinteriputken sen verran mitä halusin liikettä lyhentää, samalla lyhensin myös sylinterinvarren. Nopee oli noinkin muutos tehdä ja ei ees vaikea.

Tuo ois varmaan se paras tapa, mutta kuullostaa työläältä. Puran nyt ensin ton sylkän, ja katotaan sitten kuinka ratkaistaan.

tjl 03.02.2022 20:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni (Viesti 1455683)

Sisäsellä holkilla minäki lyhetäny liikettä,en tosin autossa vaan klapikoneessa yms.

Harriko 03.02.2022 21:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tjl (Viesti 1455803)
Sisäsellä holkilla minäki lyhetäny liikettä,en tosin autossa vaan klapikoneessa yms.

Juu, ja mä joudun rajoittamaan maksimipituutta niin se sisäinen holkki on oikeastaan ainoa järkevä ratkaisu, jos ei lähde lyhenteleen ja hitsaileen:)

Harriko 08.02.2022 15:46

Sovitus

2 Liiteet
Ensimmäinen sovitus. Tuolla murikan pohjassa on pari reikää joihin ajattelin suon sylkän toisen pään ankkuroida, meinasin tuossa kuvassa näkyvään lätkään hitsata holkin ja siitä läpipultilla murikkaan kiinni, tässä se etu että tuon lätkän voi kiinnittää myös toissellakin ruuvilla jolloin se tukisi tuota kiinnitystä. Toinen vaihtoehto olisi sorvata ruuvi jossa olisi 20 mm paksu kierteetön osa sylkyn kiinnitykselle ja tämän jatkona kierteytetty jatko jolla sen voisi kiinnittää murikkaan, mutta kestääkö m12 itsekseen:confused: Toisen pään kiinnitin alkuperäisen ohjausiskunvaimentimen kiinnikkeeseen, tässäkin mietityttää kestävätkö noi 8 mm paksut lenkit. Mielipiteitä otan mielelläni vastaan:)

Kaitsu67 08.02.2022 15:57

No itse ainakin laittaisin vahvemmat pultit 12.9 esim. ja 88:it unohtaisin.

Mitään enempi tietämättä :D mutta tässähän kysyttiinkin mielipidettä :p

veijon-esso 08.02.2022 17:04

Ei mielellään sylinterin päähän "toispuoleista kiinnitystä, nitkuttelee pultin sököks. Eli tuplakorvakkeet oltava siellä akselin päässäkin. Mulla on muistaakseni 20mm pultit sylkyn päissä, sopivan mittaset pultit että on kierteetön osuus korvakkeita ja sylkyn laakeria vasten. Ei oo väljistynyt kevyessä ajossa.

Toi raidetankokiinnitys voi ruveta lipsumaan, mutta se ei tavallaan ole vaarallista. Siinähän vaan keskikohta katoaa ja ehkä se tehostaa sit "seinää päin" toisessa laidassa, mut eiköhän se vaan lipsu siinä vaiheessa uudestaan.. :D

Joku tollanen kiinnitys voi pitää paremmin, mutta laittasin tohonkin kaksi korvaketta ja sylkky siihen väliin.
https://www.amazon.com/PSC-Steering-.../dp/B01BQHQGNU

Ja koita saada sylkky niin samansuuntaiseksi kuin mahdollista tuon raidetangon kanssa, ettei se yritä pyörittää tankoa kun käännät eestaas.

.

Harriko 08.02.2022 18:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1455955)
Ei mielellään sylinterin päähän "toispuoleista kiinnitystä, nitkuttelee pultin sököks. Eli tuplakorvakkeet oltava siellä akselin päässäkin. Mulla on muistaakseni 20mm pultit sylkyn päissä, sopivan mittaset pultit että on kierteetön osuus korvakkeita ja sylkyn laakeria vasten. Ei oo väljistynyt kevyessä ajossa.

Toi raidetankokiinnitys voi ruveta lipsumaan, mutta se ei tavallaan ole vaarallista. Siinähän vaan keskikohta katoaa ja ehkä se tehostaa sit "seinää päin" toisessa laidassa, mut eiköhän se vaan lipsu siinä vaiheessa uudestaan.. :D

Joku tollanen kiinnitys voi pitää paremmin, mutta laittasin tohonkin kaksi korvaketta ja sylkky siihen väliin.
https://www.amazon.com/PSC-Steering-.../dp/B01BQHQGNU

Ja koita saada sylkky niin samansuuntaiseksi kuin mahdollista tuon raidetangon kanssa, ettei se yritä pyörittää tankoa kun käännät eestaas.

.

Mulla oli siinä lätkässä joka tulee murikkaan kiinni korvakkeet molemmille puolille, mutta silloin kääntyy toi sylkyn silmukka pystyyn ja sylkky ottaa raidetankoon kiinni. Tän vois välttää viemällä sylkyn pois murikan alta, mutta silloin sylkky on liian paljon erilinjassa raidetangon kanssa. Ehkä mä teen sellasen läpän tosta lätkästä siihen kiinnitysruuvin toiselle puolelle. Toi kiinnitys raidetankoon ei lipsu, tossa kuvassa ei näy mutta siihen tankoon on sorvattu urat joihin noi lanka lenkit uppoo. Jos noi 8 mm langat kestää niin silloin toi pää toimii.

Harriko 08.02.2022 18:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1455953)
No itse ainakin laittaisin vahvemmat pultit 12.9 esim. ja 88:it unohtaisin.

Mitään enempi tietämättä :D mutta tässähän kysyttiinkin mielipidettä :p

Juu, ei käytetä tinapultteja:)

Sivu luotu: 06:11 (GMT +2).