Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   HILUX- kysy ja vastaa- palsta (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62135)

Kettu_ 04.06.2014 12:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mau573 (Viesti 1137539)
Löysinkin jo juttua miten se perä kannattaa kiristää mutta siihen en löytänyt vastausta eikä paikallisesta toyota certteristäkää osattu sanoa että mikä on perän laakeripukkien kiristys momentti, joten se momentti tarvisi saada jos joku tietäis mikä se mahtaa olla? Ja väittivät sielä toyota centterissä että kun avaa sen perän niin tarvisi krymppi holkki muka vaihtaa (koska se löystyy?) sieltä pinionin päästä? Pitääkö tämä paikkansa, vaikka eihän siihen pinioniin tarvi edes koskea?

Se vielä että eihän se hammaskosketus muutu mihinkään kun sen lukko yksikön ottaa pois ja tekee sille ne taijat ja laittaa takaisin? Että tarviiko alkaa shimmaamaan?

olisko nyt hammaskosketus ja shimmaaminen väärin päin? eli joudut laittaa kosketuksen uusiks jos purat tuon murikan poijes sieltä kuorista, toki voihan sen sinne läväyttää miten haluaa mutta ujeltaminen on varmasti taattu. ja jotkut myös shimmaaneet sen verran paljon levyillä tuota jousta että posket on halennu irti. :D joten järjen kanssa kannattaa sitä lähteä säätämään. edittinä simolinin hyvillä kuvilla ja tiedolla varustettu linkki http://www.telemail.fi/sampankotisivut/TechCar.html noin laitoin itse ja samat momentit, ainut vaan että simolin ei ole tuosta shimmaamisesta laitellut kovasti mitään. mutta toivottavasti tämä auttaa

mau573 04.06.2014 12:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ (Viesti 1137551)
olisko nyt hammaskosketus ja shimmaaminen väärin päin? eli joudut laittaa kosketuksen uusiks jos purat tuon murikan poijes sieltä kuorista, toki voihan sen sinne läväyttää miten haluaa mutta ujeltaminen on varmasti taattu. ja jotkut myös shimmaaneet sen verran paljon levyillä tuota jousta että posket on halennu irti. :D joten järjen kanssa kannattaa sitä lähteä säätämään. edittinä simolinin hyvillä kuvilla ja tiedolla varustettu linkki http://www.telemail.fi/sampankotisivut/TechCar.html noin laitoin itse ja samat momentit, ainut vaan että simolin ei ole tuosta shimmaamisesta laitellut kovasti mitään. mutta toivottavasti tämä auttaa

Kiitos näistä tiedoista. Enköhän noilla simolinin ohjeilla saa "viriteltyä" perän kireemmälle ja kuntoon

Porvoon Hilma 04.06.2014 19:42

Rengasrikon jälkeen mennään edelleen vararenkaalla. Eri kokoiset on etuakselilla.

Kysymys kuuluu: meneekö etuakselin tasauspyörästö ihan siekaleeksi tuollaisesta eri suuruisten renkaiden kanssa ajelusta vai toimiiko tasauspyörästö ihan normaalisti ja tekee vaan hommiaan eli tasaa eripitkien matkojen eroa vaan koko ajan ?

Korkeuseroa on ehkä 10 mm eli toinen renkula menee n. 3,3 cm pidemmän matkan kierroksella.

Että miten on?

saaman 04.06.2014 20:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1137633)
Rengasrikon jälkeen mennään edelleen vararenkaalla. Eri kokoiset on etuakselilla.

Kysymys kuuluu: meneekö etuakselin tasauspyörästö ihan siekaleeksi tuollaisesta eri suuruisten renkaiden kanssa ajelusta vai toimiiko tasauspyörästö ihan normaalisti ja tekee vaan hommiaan eli tasaa eripitkien matkojen eroa vaan koko ajan ?

Korkeuseroa on ehkä 10 mm eli toinen renkula menee n. 3,3 cm pidemmän matkan kierroksella.

Että miten on?

Älä aja neliveto päällä vaan lukot auki takatuupparina niin eihän se tasauspyörästö mihkään pyöri.

Jappi 04.06.2014 20:56

Eikä mene siekaleiksi mutta kummit voi tykätä kyttyrää jos käytät nelikkoa kovalla alustalla.

Kettu_ 05.06.2014 05:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1137633)
Rengasrikon jälkeen mennään edelleen vararenkaalla. Eri kokoiset on etuakselilla.

Kysymys kuuluu: meneekö etuakselin tasauspyörästö ihan siekaleeksi tuollaisesta eri suuruisten renkaiden kanssa ajelusta vai toimiiko tasauspyörästö ihan normaalisti ja tekee vaan hommiaan eli tasaa eripitkien matkojen eroa vaan koko ajan ?

Korkeuseroa on ehkä 10 mm eli toinen renkula menee n. 3,3 cm pidemmän matkan kierroksella.

Että miten on?

ei pitäsi mennä miksikään jos vakio avoin murkikka keulilla, toki vetelyhän on taattu sinne suuntaan millä puolella on isompi rengas ja kuluu huomattavasti nopeammin, eli lukot auki ajelisin itse,

Luoppis 05.06.2014 11:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tonnisata (Viesti 1137460)
92 neliveto 5 vaihteinen laatikko renaa, tallin nurkassa oisi takavetoisen laatikko, olikos näissä pääaski sama kuinka pitkälle? Sopiiko osat vai onko suosiolla etittävä toimivaa 4 veto askia?

Takavetosen laatikot on KAI sitä kardaaniin yhteydessä olevaa akselia lukuunottamatta ihan täysin samaa tavaraa, kuin nelikkojen pääaskit. Kuoretkin on samat, takavetosen laatikossa on vaan sitten se nysä pätkä mistä lähtee kardaani pultattuna siihen, missä nelikossa on jakolaatikko. Toiki tietty pätee periaatteessa vaan niin, että laatikot on samaa mallisarjaa, eli jotain tyylii G43 tms.

tonnisata 05.06.2014 12:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis (Viesti 1137768)
Takavetosen laatikot on KAI sitä kardaaniin yhteydessä olevaa akselia lukuunottamatta ihan täysin samaa tavaraa, kuin nelikkojen pääaskit. Kuoretkin on samat, takavetosen laatikossa on vaan sitten se nysä pätkä mistä lähtee kardaani pultattuna siihen, missä nelikossa on jakolaatikko. Toiki tietty pätee periaatteessa vaan niin, että laatikot on samaa mallisarjaa, eli jotain tyylii G43 tms.


Niin se taisi mennä että samanmoiset osat on, en muista käykö suoraan vai pitikö koota sinne 4 vetoisen valurauta laittaan osat takavetosen laatikosta. Onkohan takavetoisen laatikon se peräpää poorilla, samoin kun nelikon loota kun liitetään sinne jakolaatikkoon sillä pooriholkilla? Joku ero oli pakkivaihteen hammaspyörillä, oliko kapeampi takavetoisessa ainakin se kytkentä ratas jota siirretään, maantiekäytössä ei lie merkitystä mutta isoilla renkailla offissa voisi kuvitella olevan heikompi hajoamaan.

Kumpumäen seppä 05.06.2014 14:04

Oliskos kellään mittakuvaa Hilux LN-46:n rungosta? Tarkoitan sitä missä on kaikki mitat lähinnä korin oikaisuja varten. Tarkoitus olis vähän alkaa suunnitella ainakin uutta lavaa tuohon Hiluxiin, ja helpointa olisi kun ottaisi Cadiin pohjaksi tuollaisen kuvan jos jostain löytyy.

2,4TD 06.06.2014 05:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mau573 (Viesti 1137539)
Löysinkin jo juttua miten se perä kannattaa kiristää mutta siihen en löytänyt vastausta eikä paikallisesta toyota certteristäkää osattu sanoa että mikä on perän laakeripukkien kiristys momentti, joten se momentti tarvisi saada jos joku tietäis mikä se mahtaa olla? Ja väittivät sielä toyota centterissä että kun avaa sen perän niin tarvisi krymppi holkki muka vaihtaa (koska se löystyy?) sieltä pinionin päästä? Pitääkö tämä paikkansa, vaikka eihän siihen pinioniin tarvi edes koskea?

Se vielä että eihän se hammaskosketus muutu mihinkään kun sen lukko yksikön ottaa pois ja tekee sille ne taijat ja laittaa takaisin? Että tarviiko alkaa shimmaamaan?

Eivät vaan antaneet sulle dataa, siellä on korjauskirjat mistä löytyy kaikki data, jonkun verran vaan jo aikaa kun noi lukot laittelin, Ln170 taisi olla 90kg toi kiristysmomentti. Ei muista varmaksi eikä ole enää noi kopsutkaan tallessa.

Kettu_ 06.06.2014 11:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD (Viesti 1137877)
Eivät vaan antaneet sulle dataa, siellä on korjauskirjat mistä löytyy kaikki data, jonkun verran vaan jo aikaa kun noi lukot laittelin, Ln170 taisi olla 90kg toi kiristysmomentti. Ei muista varmaksi eikä ole enää noi kopsutkaan tallessa.

liekkö sama sitten tuossa hilun perässä kun lj? luulis ainakin ku soitta tojolle ja kyselee että laittasivat mailiin jotain dokumenttia? aikoinaan hondalta tilasin 26kpl sähkökaavioita ja muitakin kaavioita, niin kaveri eka printtaili ja laitteli postitse tulemaan ja seuraavalla kerralla ku soittelin niin pyyteli vain mailia johon oli tempassu valokopioita 56kpl ja mahdollista oli kuulemma saada kopioituna koko kirja mailiin.

Pölli 06.06.2014 17:19

Onko kukaan ikinä vertaillu voita flektin viskoja että minkä vehkee flektit käy keskenään. Omas ln kuusvitoses on ainaki vapaakytkin jumissa ja yks siipi poikki joku hiacen purkuosa näyttäs oleva tussailuista päätellen. Käyköhä esim ln 65 ja ln110 flektit keskenään jos jotai purkuosaa ettis? Ja varmaa 90 luvun alun hiacetkin samaan kastiin? Vai onko se vaarallista jos se potkuri sielä koko ajan pyörii..

BJ-40/76 06.06.2014 20:21

Ristikoiden vaihdosta, ja niiden puhdistus/rasvaaminen
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pölli (Viesti 1137434)
Joku o vamaa laitellu noita kardaanin ristikoita uusiks, osaisko heittää tarkempaa vinkkii takakartaanille et mite purkaantuu ristikko mäelle ? Sit etuperä vähä nöhää öljyä stefastaan niin joutuukos siinä räjäyttää koko perämurikan tyhjäks että sen sais vaihdettua ? Ei sentäs lammikkoa vielä tee. Tuollaisia askareita mielessä kesälomille askarreltavaks. Ristikoista vielä että onko kokemuksia noista mätänetin ristikoista?

Siis ainakin minulle on sattunut useampia ristikoita, joissa jotain ihme "kookosrasvaa" koko ristikko täynnä; Ja kun k.o ristikkoa alkaa rasvaamaan rasvaprässillä, niin tuo "kookosrasva" on niin jäykkää, että molybdeeni rasva tunkee vaan pariin kuppiin, ja tiivisteen raosta ulos.
Ja kun tuo "kookosrasva" on erittäin huonoa voitelemaan/suojaamaan veden tunkeentumiselta tiivisteen välistä kuppiin, niin molemmat ristikot alkoi jyristää alta vuoden/20 tkm ajolla, vaikka rasvasin uudelleen; toki taas vain 2 kupista tuli molybdeenivaseliini läpi.
Nuo"kookosrasva" kupit oli ruosteessa/neulat vinossa/kolot ristissä.

-> Siis en enää suostu laittamaan k.o ristikoita paikalleen, ilman ristin sisäistä puhdistusta. Parempi tulisi kun putsaisi "kookosrasvat" kupeista ja neulalaakereista, mutta ainakaan nuo minun tb:n ja whyrtin molybdeenivaseliinit eivät pidä neuloja paikoillaan yhtä luotettavasti, kuin tuo alkuperäinen "kookosrasva":rolleyes:
Ja kun rasvaa molybdeenirasvalla niin hyvin, että rasva tursuu joka kupista, niin tuo ensimmäinen rasvaus auttaa ainakin tuohon kosteussuojaukseen, ja tuo kardaanin rasvaus on 5 minuutin homma, kun on ajettu sen verran, että tuo "kookosrasva" on sekoittunut vaseliiniin, ja kun rasvataan taas niin runsaasti, että jokaisesta kupista tursuu esim. gramma ulos, niin alkaa "kookosrasva" olla vähemmistönä...

p.s Olikohan 4mm poranterä sopivan kokoinen työntämään tuon "kookosrasvan" rististä ulos... Ota talteen, esim läpinäkyvän muovipussin nurkkaan, ja toiseen nurkkaan rasvaprässistä mustaa molypteeni vaseliiniä:
Ja sitten k.o muovipussi pakastimeen tunniksi, ja jähmettyneen rasvan testaaminen, esim. piirtopuikolla, pitää tehdä nopeasti! "kookosrasva pehmenee soormienvälissä muutamassa sekunnissa.

Luoppis 07.06.2014 07:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pölli (Viesti 1137973)
Vai onko se vaarallista jos se potkuri sielä koko ajan pyörii..

Jos flekti "huutaa" koko ajan, niin se syö tehoa koneelta turhaan. Talvella voi varmasti huomata paljon hitaampana lämpenemisenä.

Pölli 07.06.2014 10:39

Joo kiitos vinkeistä täytyykin tuohon rasva-asiaan perehtyä ennenkö lyö kiinni. GMB merkkisiä japanilaisia ristikoita sieltä mätänetistä löytyi. Laadukkaan näköisiä osia myös GMB vesipumppu vaikutti laadukkaalta kun pistin tuossa keväällä kiinni. Ottaa kaiken rasvan pois mitä saa tuolta risikon sisältä ja pumppaa tilalle kunnon vasut. Kupeissa ei näyttäny olevan kuin ihan pohjalla hitusen tuota vaaleaa rasvaa pitämässä neuloja paikallaan. Nuo huulitiivisteetkin varmaan uutukaisena vähän ahdistaa sitä rasvan ulospursuamista kun ristikko on paikallaan.

Luoppis 07.06.2014 12:53

Ite oon hifistelly noiden ristikoiden kanssa viel sillee, et oon työntäny rististä ne paskat rasvat ulos ja painanu irrallisena sen ristin täytee rasvaa, tulppaa vaa sormilla aina vastakkaiset päät ni saa kaikkiin menemään. Sieltähän se sit leviää väkisinki keskipakoisvoimalla vaikkei kasattuna tursuais kun kahesta tai max kolmesta kupista ulos. Sit voi rasvailla sisäänajossa pari kertaa ja auton alle ryömiessää laskea kaikki rasvanokareet rungosta ja auton pohjasta.

Kettu_ 07.06.2014 15:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pölli (Viesti 1138061)
Joo kiitos vinkeistä täytyykin tuohon rasva-asiaan perehtyä ennenkö lyö kiinni. GMB merkkisiä japanilaisia ristikoita sieltä mätänetistä löytyi. Laadukkaan näköisiä osia myös GMB vesipumppu vaikutti laadukkaalta kun pistin tuossa keväällä kiinni. Ottaa kaiken rasvan pois mitä saa tuolta risikon sisältä ja pumppaa tilalle kunnon vasut. Kupeissa ei näyttäny olevan kuin ihan pohjalla hitusen tuota vaaleaa rasvaa pitämässä neuloja paikallaan. Nuo huulitiivisteetkin varmaan uutukaisena vähän ahdistaa sitä rasvan ulospursuamista kun ristikko on paikallaan.

niin tässähän se idea juuri on että eivät laita tuota sementti rasvaa sinne kovin paljon vaan sen verran että neulat pysyy paikallaan asennuksen ajan, itsellä oli myös ihan hitusen tuota rasvaa motonetin ristikossa, kun yleensä laitetaan perään sitten nipasta rasvaa tosin kaikki eivät näin tee vaan olettavat että pelittelee tuolla tehtaan rasvalla seuraavat 20tkm, itse nappasin ristikot kiinni ja rasvasin ajelin 500km pyöreesti ja sitten pesin auton ja taas rasvasin niin tuli joka kiposta ulos, hyvin pienin vaiva rasvata noita ristikoita säännöllisesti kun se että koko kardaani pamahtaa solmuun kuivan ja väljäksi mennen ristikon ansiosta :D ja itse laitoin jotain sinistä rasvaa, kaveri puhu että kelkkoihin laittelevat niitä joten ei ainakaan talvella 18- pakkasessa ollut kovin kohmeista tavaraa.

BJ-40/76 07.06.2014 19:18

Uuden Ristikon rasvauksesta vielä...
 
Siis minusta tärkeintä on se, että tuo "kookosrasva" saadaan pois siitä rististä.
Tuo -Luoppis- tyhjennetty risti irrallaan rasvaaminen vois olla paras esivalmistelu, mutta minun sormet ovat saaneet jo liikaakin tuota vaseliiniä...

ja tuohon -Pölli- epäilyyn tuosta ristikon kumitiivisteiden rasvan pidätyksestä:
Nuo rasvaprässin tekemät paineet ovat sitä kaliperiä, että esim. moottorin öljynpaine on luokkaa yksi 1/100 osa siitä... Rasvaprässien letkujen max paineet muistaakseni jotain vajaa 1000 bar?
Arvaus: siis esim. "vain" 5 kg/cm2 paineella ristikon kumit venyvät, ja päästävät ylimääräiset pois välistä.
Mutta kun prässin kertaisku on pieni, arvaus o,3 grammaa? ja senkin siirtoon menee aikaa, niin jos yksi ristin sakara on täynnä jäykempää "kookosrasvaa" niin, paine purkaantuu helpompaa reittiä.

Mutta tärkeintä on saada tuo oikea vaseliini ristikon jokaiseen kuppiin, ja riittävästi!

p.s nuo minun ongelmaristikot taisivat juurikin olla noita GMB-merkkisiä

Tuo huonolaatuinen vaseliini on ongelma myös muissa tarvikeosissa... aikanaan tuli tehtyä tarvikeniveliinkin rasvanipat, jotta sai rasvata oikealla vaseliinillä...

Kettu_ 08.06.2014 10:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1138145)
aikanaan tuli tehtyä tarvikeniveliinkin rasvanipat, jotta sai rasvata oikealla vaseliinillä...

itsellä oli nipallinen tuo motonetin ristikko. ja ekalla kerralla kun asensin niin ei tullut jokaisesta ulos rasvaa mutta ajamisen jälkeen kun lisäsi niin sitten tuli jokaisesta ulos. suosittelen käyttämään vaan oikeita rasvoja eikä mitään mikä on nurkissa ollut viimeset 20vuotta, kunnollisella rasvauksella tuo nivel kestää jo aika pitkälle vaikka ei tuommoinen alta 20€ investoiniti ole paha.

Pölli 08.06.2014 11:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1138145)
Siis minusta tärkeintä on se, että tuo "kookosrasva" saadaan pois siitä rististä.
Tuo -Luoppis- tyhjennetty risti irrallaan rasvaaminen vois olla paras esivalmistelu, mutta minun sormet ovat saaneet jo liikaakin tuota vaseliiniä...

ja tuohon -Pölli- epäilyyn tuosta ristikon kumitiivisteiden rasvan pidätyksestä:
Nuo rasvaprässin tekemät paineet ovat sitä kaliperiä, että esim. moottorin öljynpaine on luokkaa yksi 1/100 osa siitä... Rasvaprässien letkujen max paineet muistaakseni jotain vajaa 1000 bar?
Arvaus: siis esim. "vain" 5 kg/cm2 paineella ristikon kumit venyvät, ja päästävät ylimääräiset pois välistä.
Mutta kun prässin kertaisku on pieni, arvaus o,3 grammaa? ja senkin siirtoon menee aikaa, niin jos yksi ristin sakara on täynnä jäykempää "kookosrasvaa" niin, paine purkaantuu helpompaa reittiä.

Mutta tärkeintä on saada tuo oikea vaseliini ristikon jokaiseen kuppiin, ja riittävästi!

p.s nuo minun ongelmaristikot taisivat juurikin olla noita GMB-merkkisiä

Tuo huonolaatuinen vaseliini on ongelma myös muissa tarvikeosissa... aikanaan tuli tehtyä tarvikeniveliinkin rasvanipat, jotta sai rasvata oikealla vaseliinillä...

Juu, siis lähinnä tarkoitin jos sielä on jotain jäykköö kookostahnaa niin saattaa pahimmassa tapaukssa vaurioittaa kumitiivisteitä jos väkisin prässin paineella painaa menemään. Hakkuukonetta ajanut useamman vuotta ja käsipelissä rasvaa pistellyt menemään noin 4 tuubia viikossa että melkosen tuttua touhua nämä vaseliini hommat... Mutta tässä auton kohdalla oli hyvä tieto että se tosiaan on jotain epäkuranttia rasvaa niin tietää vaihtaa ne pois ennenkö painaa väkisin kupit tukkoon paikoillaan. Paineilmallakin saa varmaan ammuttua ristikon rungon tyhjäksi jos ei halua alkaa sottaamaan. Tästä tuli mieleen että eturkardaanissa on yksi ristikko mihin ei mene rasva oikein ollenkaan (nippa vaihdettu) niin sielä taitaa olla joku jättänyt huonot vasut paikalleen aikanaan...

Kettu_ 09.06.2014 15:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pölli (Viesti 1138227)
Juu, siis lähinnä tarkoitin jos sielä on jotain jäykköö kookostahnaa niin saattaa pahimmassa tapaukssa vaurioittaa kumitiivisteitä jos väkisin prässin paineella painaa menemään. Hakkuukonetta ajanut useamman vuotta ja käsipelissä rasvaa pistellyt menemään noin 4 tuubia viikossa että melkosen tuttua touhua nämä vaseliini hommat... Mutta tässä auton kohdalla oli hyvä tieto että se tosiaan on jotain epäkuranttia rasvaa niin tietää vaihtaa ne pois ennenkö painaa väkisin kupit tukkoon paikoillaan. Paineilmallakin saa varmaan ammuttua ristikon rungon tyhjäksi jos ei halua alkaa sottaamaan. Tästä tuli mieleen että eturkardaanissa on yksi ristikko mihin ei mene rasva oikein ollenkaan (nippa vaihdettu) niin sielä taitaa olla joku jättänyt huonot vasut paikalleen aikanaan...

tähänki löytyy ratkasu, raapset nipan pois ja ammut rasvanpoisto ainetta täyteen ja sen jälkee rupee työntää rasvaa jos ei mene niin toistaa tuon rasvanposto operaation tai sitten purkaa ristikon.

Pölli 10.06.2014 18:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ (Viesti 1138482)
tähänki löytyy ratkasu, raapset nipan pois ja ammut rasvanpoisto ainetta täyteen ja sen jälkee rupee työntää rasvaa jos ei mene niin toistaa tuon rasvanposto operaation tai sitten purkaa ristikon.


Juuh ristikot vaihettu, vaihoin molybdeenirasvat ristikoihi irrallaan ja lykkäsin kiinni ja painoin paikoillaan lisää pikku sisäänajon jälkee nii hyvin tuli joka kupista läpitte. Vinkkinä vaa jos joku vaihtaa noita GMB ristkoita ni kattokee R-kierteellä olevat rasvanipat varalle kun niis ristikoitten mukana tulevis nipoissa oli itel milliset kierteet ja joudui ne väkisi vääntää väärille jenkoille ristikkoon kun ei ollut ärräsii mukana.

Kettu_ 10.06.2014 20:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pölli (Viesti 1138782)
J Vinkkinä vaa jos joku vaihtaa noita GMB ristkoita ni kattokee R-kierteellä olevat rasvanipat varalle kun niis ristikoitten mukana tulevis nipoissa oli itel milliset kierteet ja joudui ne väkisi vääntää väärille jenkoille ristikkoon kun ei ollut ärräsii mukana.

unohin sanoa tämän. :D itsellä myös kävi sama mutta onneksi motonetin pihassa kun tuppaan aina katsomaan tavaran ennen ku lähen kotio asti, sovittelin vakiota niin ei millään tahonnut upota niin tuumasin että täytyy hakea rasiallinen nippoja. laittelin rt-päihin myös nipanderit samalla.

Pölli 10.06.2014 21:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ (Viesti 1138812)
unohin sanoa tämän. :D itsellä myös kävi sama mutta onneksi motonetin pihassa kun tuppaan aina katsomaan tavaran ennen ku lähen kotio asti, sovittelin vakiota niin ei millään tahonnut upota niin tuumasin että täytyy hakea rasiallinen nippoja. laittelin rt-päihin myös nipanderit samalla.

Heh :D no onneks ei menny poikki ku väkisi väänsi paikallee... se verra halpa osa et kehtas laittaa.

Mutta perimmäinen ongelma ei poistunut eli säristää vieläki samalla tavalla alaväännöllä koko autoo kuten aikasiemminkin vaikka oli selvästi klappia ristikoissa. Nyt on siis vaihteiston tukikummi ja taka kardaanin ristikot vaihettu. Ja takavedolla ajaessa säristää hiukan enemmän kuin nelivedolla. Pahin nelosvaihteella siinä 50-60 kmh paikkeilla.

Vaihtoehdoiksi jää järjen mukaan

1. Kardaanin tuki "laakeri" jossa katkaistuani takakardaanin huomasin n. 5 mm välyksen lähinnä ylös alas suunnassa.

2. Moottorin kumityynyt niissäkin tuntuu olevan vähän vanhuutta, koneen käynnissä ollessa hytkyy melkosesti.

3. Kytkin? Joku aikasemmin puheli että olikohan land cruiserissa siitä johtunut alakierroksilla täristäminen. Välillä kyllä tekee rasitettuna liikkeelle lähtiessä sellasta että kun on juuri irroittanut kytkimen ja tempaisee vähä rajummin kaasua tuntuu sellanen voimakas värähtely ihan muutaman kerran. Alkaako olee kytkin finaalissa vai säädön paikka?

Mielipiteitä mitä osaa kokeilis ekana vaihtaa? kuinka herkkä tuo tukilaakeri o aiheuttaa resonointia pikku välyksellä vai kokeileeko eka moottorin tyynyt vaihtaa ? Onko kukaan öytänyt tuota kartaanin tukea halvemmalla jostain kuin cros4wd:stä 59,50 e?

E: Tilasin saksasta kannattimen ja moottorintyynyt 72.94 € hintaan. Sit jääkin kytkin jäljelle jos ei ala rauhottuun.

Porvoon Hilma 11.06.2014 05:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pölli (Viesti 1138840)

E: Tilasin saksasta kannattimen ja moottorintyynyt 72.94 € hintaan. Sit jääkin kytkin jäljelle jos ei ala rauhottuun.

Mistäpä tilasit?


Sivu luotu: 04:30 (GMT +2).