![]() |
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Kannattaa ne kuitenki kahtoo.
Eikös siellä kaikki muuki oo kunnossa? Mutta kumma kyllä ei rötise😆 |
Katoppa releet uudestaan. Vaikka ne naksahtaa niin ei se tarkota että ne pelaa. Oli tässä vasta itellä samaa ongelmaa yhen vehkeen kans ja päärele oli sisältä sökö. Naksu kyllä vaan sisältä lanka poikki.
|
Holkit sorvattu, eli tuo on kahdessa osassa ja ne menee tuon uniballin sisälle, joten nyt käy 12mm pultti.
Kiitokset Suopajalle https://dl.dropboxusercontent.com/u/...P/IMG_4449.jpg JKS:n tanko saapui tänään: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...P/IMG_4444.jpg https://dl.dropboxusercontent.com/u/...P/IMG_4448.jpg |
miten -95 zjssa on puhaltimen moottorin ohjaus, onko jotain vastuskorttia vai nopeus saadetaan nupissa olevilla vastuksilla? moottori pelaa, mut pelkastaan taysilla, mistahan ehtis vikaa?
|
etuvastus, pelkääjän jalkotilassa
|
oisko kuvaa millanen kaikale?
|
Lainaus:
|
kiitos, paikallistettu ja automaatti-ilmastointi molemmissa. katkee niska kun koittaa kahtoo missa on :D
|
Perä asiaa vielä tietämättömälle, oon tossa mielessäni demostroinut ajaessa että humina/ujellus saattaa sittenkin kuulua takaa sivulta, ja epäilykset kohdistu pyöränlaakeriin.
no tänään pistin emännän takakonttiin ja hän paikansi äänen oikeeseen takarenkaaseen, eikä kuulemma keskeltä kuulu mitään ääntä. kysymys kuuluukin voiko perä antaa ääntä sivulle ollessaan sökönä vai kuuluisiko se ääni nimenomaan keskeltä mikäli poskilaakerit tai hammaskosketus ois pielessä? onkos toi pyöränlaakeri helpoin tsekata siten että tunkkaa renkaan ilmaan ja kokeilee päittäis välystä, ja kuinka paljon sielä välystä on vaikka laakeri oliskin ehjä, katsastuksessakaan ei pyörän laakerieista löytynyt mainintaa vikalistassa, kuinka tarkkaan ne osaa ne tsekata yleensäkkään, varsinkaan jos ei kauheemmin näitten nelikoiden päälle ymmärrä niinkun allekirjottanut itse. alunperin lähdin epäilemään perää äänen alkaessa koska perän stefa vuosi öljyä ja en sieltä imemällä saanut tavaraa ulos kun 10L ämpäriin siten että pohja just peitty, lisäksi sillon oli myös kova naksuminen/pauke kääntäessä mikä tosin lakkas kun laitto uudet öljyt ja kitkan esto aineen, ulina/humina jäi vielä kiusaamaan. |
Lainaus:
Lainaus:
Voit päittäisvälyksen testauksen sijaan toki koittaa nitkuttaa rengasta ylös-alas, mutta aika perhanan väljä laakeri saisi olla että sillä mitään huomaisit. Taisin jo aiemmin sanoa (ehkä, ainakin muistaakseni? :o ), että helpoin ja järkevin tapa tarkistaa onko pyöränlaakeri rikki on ajaa tiellä ja kääntyä vuoronperään vasemmalle ja oikealle sopivan rauhallisesti. Pyöränlaakerin ollessa rikki ulkokaarteen puolella oleva rikkinäinen laakeri käytännössä aina pitää kovempaa ääntä, ja ko. laakerin ollessa sisäkaarteen puolella hiljenee. Jos kyseessä on poskilaakerit, niin ääni hiljenee ja voimistuu oikeastaan vain vedon (tai voimakkaan moottorijarrutuksen) kautta tulevan kuormituksen takia. Pinionilaakereissa sama homma, mutta ääni on enemmänkin inisevä kuin rohina. Lainaus:
|
Lainaus:
Joo kokeilin tota rauhassa mutkittelua enkä saanut oikeen mitään erikoisia ääniä kuulumaan, ujellus alkaa n 40-60 kmh vauhdissa vaimeana ja 120 kmh vauhdissa on jo hirveetä kuunneltavaa ja tosiaan kiihdyttäessä sen kuulee ehkä selkeimmin, ehdin jo innostua et jos sittekki pääsis helpolla ja halvalla et ois pyöränlaakeri :D kiitoksia neuvoista. |
vahva veikkaus, että se peräkoppa kannattes ihan ekana ottaa auki ja vilkasta mitä sieltä löytyy. tolkuttomat klapit näkee jo silmällä ja jos jotain on rikki niin hyvin suurella todennäkösyydellä sieltä löytyy öljyn seasta jotain mikä ei kuulu joukkoon. ainahan noissa hiukan voi olla jauhoa seassa, mutta palasia siellä ei kuulus olla, samoten jos ne öljyt hohtaa hopeeta, niin jotain on pielessä tai käytetty öljy täyttä paskaa ja jokatapauksessa ne on pakko vaihtaa laadukkaampiin..
tuo imemällä öljyn vaihtaminen on huuhaa homma, toki nopea ja silleen, mutta sie näet joka öljynvaihdossa sen perän tilanteen ja kun niitä on muutaman aukonu, niin alkaa silmä ja sormet kertoo missä mennään huoltotarpeiden jne suhteen, eli ei sitä avaamista toinna arastella, niputtaessa pinnat puhtaaksi ja RTV väliin ja tasasesti kiinni, niin ei jää vuotamaan ja sillai :) |
Ostaa nuo, niin ei tartte pelleillä RTV:n kanssa :) minulla on etuperässä sama Lubelocler käytössä minkä ostin vuonna 2006.
http://www.lubelocker.com |
Lainaus:
|
Minä veikkaan ulinan tulevan hammaskosketuksesta.
Varmaan kannattas uusia poski ja pinjonin laakerit sekä samalla kattoo sitte se välitys kohdalleen. |
Lainaus:
|
No ota nyt vain se peräkoppa auki, keskitappi ja c-clipit irti ja vedät vetarit sekä murikan ulos, niin näet missä se vika on.
Mitään ei kannata alkaa korjata/ korjauttaa, ennenkuin tiedät mitä oikeasti on vikana. |
pittää opetella tekemään ne peräremontit omin avuin.. jeepit on kaikki naispuoleisia, niin luulis nuorelle miehelle olevan mielusaa näpertelyä.. :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
omaan tulee suunnariin peräöljynvaihtoja ajoreissujen määrästä riippuen kohtuu paljon, männä vuonna 10kpl.. yhellä RTV tuubilla oon pärjänny vuoden ja puolet jälellä. ostin venäjältä jotain paikallista "hathat" mallia, makso 160rub ~2€ ja siel ois ollu paikallista "normi" kamaaki hintaan 75rub.. tulevalle "kaudelle" on tarkotus fiksata perät ja nostaa viel entisestään huohotukset ylemmäs, koska tuntuuvat välillä haukkaavan vodaa ja jakiksen huohotuksen/ilmäreijät turaan jotenki sillai, ettei sieltä aina löytys viittä litraa nestettä kun pohjaropun avaa jos autolla on uitu.. |
Useamman kymmentä kertaa avattu, ja on tullut kiviosumaa, vääntynyttä peräkoppaa yms.. eihän nuo tietenkään kaikkea kestä, mutta olen ollut yllättynyt miten hiton hyviä olleet. Harmi ettei löydy d44a:han :(
Muistaa vain alunalkaen huolellisen outsauksen sekä banjosta että kannesta, ja vähän sipaisee aina öljyä molemmin puolin ettei jää kiinni :) |
sietäs harkita, kun harjan kanssa putsaaminen on aina oma hommansa, tosin RTV on siitä hauska, että se tarttuu tosi hyvin just nimenomaan puhtaaksi harjattuun pintaan. vaan porakoneen kanssa sutiessa menee oma aikansa siihen touhuun plus, että suojattava silmänsä ja plaah :D helepoin ois löytee joku innokas halliorja tekemään nuo paska perushuollot ni vois ite vaikka nauttia virvokkeita :D
|
Olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen noihin. Vastahan minulla on menossa neljäs D30 kolmannessa Jeepissäni missä on tuo sama tiiviste käytössä :D
|
Lainaus:
|
Jos tarkkoja ollaan niin akseleita on ollut viisi, mutta niistä yhdessä en käyttänyt tätä. Mikähän siitä nyt sitten tulisi.. 8 x 10 :confused: :D
|
elä yllytä.. kohta sawon offroad pajalla aletaan värkkäämään, jottain tosi idioottimaista, akseleitahan ois pihamaalla vissii nelja etusta ja saman verran takasia.. :D
meillähä ois isory:ssä vähä niinku 6x6 jaosto nuita vennään safareita varten.. oha nuo tehnä näkkyy jenkeissäki jo tuommosen XJ:n :D http://www.xxxpedition.com/2S-Vehicles/2Sv-XXXJ.jpg |
ja kun ei niitä murheita tosta romusta vielä tarpeeks ollut niin vaihdelaatikko pukkas öljyt pihalle ja ajossa tietenkin, ensin havaittavista pientä luistoo vaihdattaessa ja sit ei enään mennytkään vaihteet silmään, jos jotain positiivista niin lätäkkö oli niillä main mihin kottero pysähtykin, eli ihan kuivana ei tainnu keretä käymään, voisko olla vaan että lauhdutin putki löi tukkoon -28 astetta näytti mittari, voisko olla jakolaatikko?
voisko olla että toimii vielä? :D ja ei kukaan tarvis projektia? |
Tervetuloa joukkoon. Ajosta mullakin pukkas öljyt pihalle:mad:
|
Lainaus:
|
No ei kait laatikkoöljyt näissä lämmöissä kohmetu sentään :) jäähdytinputkesta tuskin siis on kyse, jollei se sitten pettänyt muuten vain. Tuskin laatikko tuollaisesta enempää kipeää otti, jos siis liemien ulosvaluminen johtui putken/ ketkun katkeamisesta tjsp.. voihan se olla että huohotin on tukossa?
Jakolaatikkoa en usko, vaikka se sylkisi kaikki liemet ulos niin ei sieltä mekaaninen yhteys katoa.. pitää vaan enemmän ääntä. Itsellä kesti tänään pitkälti toistakymmentä kilometriä maantieajoa ennenkuin laatikko suostui vaihtamaan OD:lle. Yllättävän pitkään siis kesti -25℃ lämpötilassa laatikon lämpeäminen yli nollan. |
Kannattaa käydä siellä auton alla katsomassa, mistä kohtaa öljyä tulee ulos, sitten voi tehdä tuomion. Jokunen vaihtoehto, mistä se tulee vauhdilla ulos: jäähdytinletku pullahtanut krymppiliitoksestaan (nähty), turbiinin stefa pettänyt (nähty), öljypohj ruostunut puhki (nähty), öljytikun putkesta (nähty), joku muu syy...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jos liemet on tosiaan tulleet niin vauhdilla ulos että meno loppui varsin pikaisesti, niin saa olla kyllä helvetin huonoa tuuria jos laatikosta on jotain sen takia leiponut. Useinhan se ensimmäinen mikä paljastaa aineen vähyyden on se, kun auto ei enää liiku. Loppupeleissä automaatista ei tartte ihan hirveästi aineita valua ulos, kun meno loppuu. Min-max täyttöväli on noin litra, ja siitä minimistä ei tartte paljon laskea kun alkaa jo oireilla.. nimim. kokemusta on :D
|
Lainaus:
|
2 Liiteet
ei tarvinnu kauaa vikaa etsiä.
|
Tämmösillä pakkasilla ja lämpötilaeroilla ei ole niinkään tavatonta, että jos jossain on pienikin vesihelmi/tippa, niin siitä tulee hyvä tukko mihin tahansa nestelinjaan. Käyttöautona aikoinaan olleesta GT-Dartista puski ekoilla pakkasilla lootaöljyt pihalle, kun klemmari/letkulähtö - tais muuten olla vähän samanlainen kuin tuossa kuvassa - petti ja tarvittiin palokunta siivoamaan öljylätäkkö pois risteyksestä.
|
Mulla oli Xj:ssä samanlaiset liitokset ja kolme kertaa irtos letku. Nyt ei pitäis olla enää sitä vaaraa, kun laitoin klemmariliitokselle tarkoitetut nipat suoraan laatikon kylkeen ja sieltä yhtenäisellä letkulla jäähdyttimelle. Oli helppo tehä, kun oli laatikko ja kone lattialla
|
pitää maanantaina käydä kans dunlopilla teettämän tommonen letkun pätkä missä kunnollinen liitäntä putkeen, no jos jotain positiivista pitää hakee niin laatikkoöljyt olis tarvinnut kuitenkin vaihtaa ;)
|
Lainaus:
Ei oo kalliit. Kuka tarviikaa... |
Meinasin tosiaan nyt kun sieltä oletettavasti on laatikkoöljyt tyhjänä niin tupata uudet liemet vaan tilalle, (5 litraa?) Niin heräs ajatus että että koitan vielä mittatikun putken kautta imee jos sieltä vielä jotain saa pihalle? mutta sitten heräs myös kysymys tosta säädöstä et onko järkevää se etupanta säätää myös uudestaan, vai tuuppaanko tosiaan uudet nesteet ja katon mitä se sanoo, jossain kohtaahan sinne on öljyt vaihdettu kun aikaisemminkin jäähdytin putki pettänyt kiristyspanta virityksestä päätellen ja tuskin kovin pitkä aika takaperin tehty öljyn väristä päätellen, ja tällöin oletettavasti myös säätö tehty, mielipiteitä?
|
eikö siulla oo tyhjennysroppua?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
AW4:ssä on sitten proppu.. |
Ja tuskin on mitään säädetty, kun ei kukaan koskaan tiedä että pitäis joskus säätää ja säätöarvot + sopivat työkalut puuttuu. Vai kuinka monella on momenttiavain joka osaa 8Nm??
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
Viisarinäyttöisiä laadukkaita momenttiavaimia noin pieniin lukemiin löytyy esim. fillarikaupoista, hintaa tosin on sen verran että ei kertasäädön takia kannata ostaa jos muuta käyttöä ei ole. |
1 Liiteet
Löyty tommonen 10mm kupariputki törröttämässä missä jäähdytinletku oli kiristinpannoilla kiinni, kupariputket toisessa päässä taas pätkä letkua ja uudet 2 pantaa :D :D
milläs mitoilla se alkuperänen pikaliitin on mikä siellä pitäis olla osaako Jamantti tai joku sanoo lonkalta? |
Lainaus:
Etupantaan tarttee vielä laatikosta riippuen valmiin avaimen tai omatekoisen neliskanttisen työkalun (kuvassa oikeanpuoleinen, johon vasen hylsy käy). Ja se roppu puuttuu laatikoista siksi, koska muuten nesteet saisi vaihdettua ilman suodatinta. Ne joilla on hitsuuvehkeet ropun tekoon malttaa vaihtaa suodattimenkin, koska ropun kautta tyhjennettynä ei tule öljynpaisumusta enää öljypohjaa irrottaessa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126794 |
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Mites te jotka noita öljyjä ootte vaihdellu tarkistatte että öljyä on menee oikea määrä? 5 litraahan se tilavuus ilmeisesti on (kuinka tarkka toi jeepin aski on siitä määrästä)? mutta jos öljyn kaato tapahtuu vain ja ainoastaa mittatikun reijän kautta ja tarkistus pitäs tehdä öljyt lämpimänä vaihdepakka läpi käyden niin miten toi käytötännössä kannattaa toi täyttö hoitaa että sielä olis oikeet määrät, vai enkö taas vaan tajuu :D
|
Tikussa on asteikko sekä kylmälle öljylle, että kuumalle...
|
Autosta, laatikosta ja sen jäähdyttimien ja letkujen koosta riippuen kokonaismäärä on luokkaa 9L ± "jotain". Vaihtomäärä on tietysti pienempi, kun erinäisiin paikkoihin jää öljyä, vaikka kuinka liruttaisi.
Jos epäily poistuneesta määrästä on vaikkapa 5L, niin laitat kolme, laitat käyntiin vapaalle, mittaat tason ja lisäät puolen litran määrillä niin kauan että täyttyy vähintään alamittaan. Ala- ja ylämitan välihän on n. litra. Sitten ajat auton kunnolla lämpimäksi - niin että nelonenkin menee päälle - ja täytät lämpimään ylämittaan. Vaihteiden vemputuksella ei ole hirveitä merkityksiä pinnan tasoon, paitsi jos täyttää ihan umpityhjästä. Auto liikkuu jopa kahden litran vajauksella (kokemusta on) joten jos on aluksi alamitassa, niin et saa ehjää laatikkoa ajamalla hajalle. Kannattaa kuitenkin tehdä se lämmitysajo rauhallisesti. ;) |
Lainaus:
|
Mikä on uudempi, -05 =>?
Kysyjällä on -96, eikä välttämättä tyhjentynyt edes kaikkea vaihtoon tulevaa määrää. Voihan sen täyttää tyhjästä vaikka ihan litran väleinkin alamittaan sammuksissa ja jatkaa siitä pienemmillä määrillä käynnissä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Kun lähtökohtaisesti merkkihuollon yhteydessä ne öljyt vaihdetaan ensialkuun kuitenkin, ja isohko osa keskivertoautoilijoista teettää homman myöhemminkin korjaamossa (ts. öljyt tulee vaihdettua), niin propun olemassaolo helpottaisi ja nopeuttaisi työtä oleellisesti - ja tekisi siitä paljon siistimpää. Tein itselleni öljypohjaan propun heti ensimmäisen vaihtokerran yhteydessä, koska vitutti niin suunnattomasti niiden pösilöiden typeryys jotka eivät ole sitä proppua voineet öljypohjaan suunnitella. Voin sanoa, että homma oli paljon miellyttävämpää seuraavalla kerralla, kun sen pystyi tehdä siististi koko pihaa ja käsiä likaamatta :) ei tartte mitään neliömetrin kokoista laaria auton alle vaihdon yhteydessä, riittää kun laitat riittävän ison purkin propun alle :cool: Lainaus:
Lainaus:
|
Se on tehtaalle kustannustekijä, kyllä yhden propun tekee, mutta teeppäs 100.000 öljypohjaa propulla, niin pitää palkata lisää väkeä-->kustannuksia!! Jätetään proppu pois, halvempaa... Arvaa miksi uudemmissa Jeepeissä ei oo rasvanipan rasvanippaa?
|
Lainaus:
Asiakashan propun tai rasvanippojen puutoksen maksaa sitten hieman isommassa huoltolaskussa lisääntyneen työmäärän, tai useammin tehtävien osienvahdon takia :o |
Lainaus:
Jokaiseen Jeeppin olen tehny poistoropun ja laiskuuttani viimeisimpiin porannu rouheasti suoraan akkukoneella reiän pohjaan. Nyt jo tietää, mihin sen reiän voi porata ja mihin ei. :p Siistiä ja nopeaa jo ekalla kerralla, kunhan on sopivan pieni reikä ja iso astia heti valmiina. :D Lainaus:
|
Lainaus:
|
Olen tällä kiristänyt, vaikka skaala loppuu 7Nm. Kiristän vähän yli 7:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187238 |
Pitäis itelleki hankkia tollanen viisarimomentti. Töissä on mallia ruuvari oleva momenttiavain (8 Nm), vaan ei sillä homma oikein onnistunu.
|
Lainaus:
Kaikki mahdolliset oppaat yms. sanoo että tämäntyyppisissä tehtävissä pitäisi olla nimenomaan viisarimalli, ei naksahtava. Sama juttu kuin pinionin yms. pyörintämomenttia mitatessa. Minusta kaikinpuolin selkeä asia että näin on. Paremman puutteessa tietysti käy vaikka kalavaaka lenkkiavaimen päässä, kunhan itse laskee varren pituuden mukaan mitä vaa'an pitää näyttää. |
Onko kellään FAKTA tietoa, että mistä löytyy peruutusvalojen sulake? Ja autona ZJ -98 5.9.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Voikohan se saksanpoikain rele vetokoukkua varten vaikuttaa asiaan? Siitä on vilkut vedetty ohi, mutta muut piuhat on vielä paikoillaan... |
ZJ:ssä peruutusvalojen sulaketta ei oo merkitty mihkään, se pitää tietää...
Konehuoneessa ilmastoinnin kompuran sulake!! Ai mistä tiedän? Tiedänpä vaan.... |
Onko se siis siinä sulake laatikossa, vai jossain muualla?
|
Ongelmana on siis pakkivalojen puute? Voi olla tässä tapauksessa hyvinkin olla NSS (neutral safety switch)- vika, eli se ei nyt jostain syystä tarjoa pakkivaloille jännitettä kun laatikko on R- asennossa.
Aikani kun minäkin vielä selasin FSM:ää oikean sulakkeen ja NSS:n pinnien löytämiseksi (oli muuten tosiaan pieni etsiminen :D ), niin sulake #6 ja 15A on pakkivalojen sulake. NSS:n liittimen 1. nasta - kaksivärinen johto väreillä BR/LG (= brown/ light green) on pakkivalojen syöttö; tuohon siis pitäisi laatikon R- asennossa tulla +12V silloin kun virta-avain on "RUN"- asennossa. Itse NSS on laatikon kyljessä kuskin puolella, kolmenastainen. Liitin on siinä suoraan kiinni. |
siellä konetilan boxissa.. omissa kaikissa on lukenu konetilan boxissa mikä mikäkin on ja se ilmastoinnin sulake on myös merkattu. en tiedä sitten onko muuttaneet -96 tuota kaavaa jotenkin.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
FSM:ää tutkien ainoa sulake pakkivaloille on repsikan jalkatilan sulake #6. Jamant kyllä totesi sen olevan muualla, täytyisi oikein käydä katsomassa omasta mitä se sanoo :D
Se nyt jäi selvittämättä, mitä kautta NSS saa virran, mutta jos NSS ei saa virtaa niin ei pitäisi lähteä autokaan käyntiin.. |
Lainaus:
Tuolla jossain x- määrä sivuja taaksepäin minulla on linkkikin paikkaan mistä sen saa imuroitua. edit: Tänne kun rekisteröidyt ja sitten kirjaudut sisään, löytyy sieltä. Ei ole tullut mitäään roskapostia ko. saitilta..: http://jeepslimited.com/index.php |
Lainaus:
No mutta olipa sulake mikä hyvänsä, niin kattoo ensin kaikki mahdolliset sulakkeet (on ilmeisesti jo tehty?) ja sitten lähtee perkaamaan linjaa yleismittarilla tai valokynällä pätkä kerrallaan. Jos lootasta lähtee signaali, eli NSS kunnossa, niin vika on taempana. Jos ei, niin edempänä. NSS:n kunto on helppo katsoa yleismittarilla tai hitusen vaikeampi valokynällä ennen uuden kytkimen ostoa. Kumpainenkin kannattaa olla olemassa, jos vähänkään meinaa harrastaa, eikä tommonen ole edes kallis: http://www.motonet.fi/fi/tuote/49315...iisarinaytolla |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kyllä yleismittari löytyy, kovin on vain kylymät ilmat konttailla auton alla täällä pohjoisessa.
Kaikki sulakkeet jalkatilasta tarkistin ja näytti olevan yhyitä. Samoin konetilassa ne pikku sulakkeet. Isompia en älynny katsoa, pitää huomenna tarkistaa ne. Jalkatilan laatikossa ei kyllä reverse tahi backup nimellä ollut sulaketta... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
NSS toimii niin, että kolmesta liittimestä toiseen reunimmaiseen (ihan sama kumpaan) tulee + sulakkelta (kompuran), kun virrat on päällä ja kun on R-asento kytkettynä, se kytkee sen plussan siihen toiseen laitaan ja se vie sen jännitteen peruutusvaloille. Starttauksen esto on maadoittava ja kun on N tai P -asento valittu, keskimmäinen nasta on maissa ja johto vie sen maadoituksen star-releelle, joka saa käämin toisen puolen plussan virtalukolta, releen syötössä on jännite päällä koko ajan, ja kun maadoitus tulee ja on virtalukolta Start -asento kytkettynä, rele vetää ja kytkee jännitteen eteenpäin solenoidille!!!
Yleisin vika on se että NSS-kytkin on liian syvällä, starttaa kyllä, mutta peruutusvalot ei toimi (jos siis sulake on ehjä ja paikoillaan). Kierrä NSS -kytkintä varttikierros kerrallaan auki päin, kunnes peruutusvalot syttyy.... |
Lainaus:
FSM:n mukaan se sulake #6 tarjoaa virrat overhead consolelle, VIC:ille, automaattisesti tummentuvalle taustapeilille, NSS:lle ja DRL:lle (ei taida löytyä euro-versiosta sitä moduulia). No, aina se FSM:kään ei kait ole sitten oikeassa.. Nyt alkoi jo kiinnostaa tämä asia niin paljon, että täytyy käydä kyykkimässä autotallissa kunhan emäntä tulee kotiin :D |
Lainaus:
Sen muistelen minäkin katsoneeni että NSS:ssä on joku liikkuva nasta siinä keskellä. Tavallaan idioottivarmempi kuin esim. AW4:n liukulaahainsysteemi, mutta ei siis silti pomminvarma :p |
Vic toimii, taustapeili tummentuu jne... Eli käsittäkseni tuo #6 sulake on kunnossa. Seuraan Jamantin ohjeita huomenna! Kiitos ja kumarrus kaikille. Kerron sitte miten käy...
|
Jamantin tietojen mukaan sen ei edes pitäisi vaikuttaa pakkivaloihin, vaan olisi juuri siellä PDC:ssä konepellin alla oleva sulake.
Jännä kyllä sinänsä miten FSM:ssä voi olla noin eri tiedot kuin tosielämässä. Harvemmin siitä on mitään suurempia virheitä tullut vastaan :eek: Täytyy itsekin huomenna tehdä vähän tutkimusta minkä sulakkeen irrottamalla pakkivalot sammuu :) |
Mää luulen, että melkein täytyy olla sähköissä eroja eri vuosimallien välillä. En kerenny vielä tutkimaan tarkemmin, mutta jotain eroa täytyy olla kaavioissa, koska Jamantti väitti yhtä, joka piti kutinsa ZJ-94 kaavion kanssa, muttei ollenkaan ZJ-98 kaavion, jota mää taas katsoin; sitähän kysyttiin. Esim. just toi NSS-kytkin ei musta ollut ZJ-98 kaaviossa kuin 2-napainen, eikä sillä ollu mitään kytköä A/C-kompuraan, mutta -94:ssa taas oli ja se oli 3-napainen. Mutta kun nää sähköt on aika monimutkaisia ja kaavioitakin on satoja, niin jäi tutkimatta tarkemmin. Ei sillä ehkä niin väliä, mutta pitää ainakin yrittää auttaa kaveria, jotta saadaan Jeeppi takas leimaan. :D
|
Kyllähän niissä sähköissä eroja onkin vuosimallien välillä :)
Mikähän '98 FSM johtokaavio sinulla on, omassa FSM:ssä se NSS on 3- napainen :D ..ja niin se muistaakseni on tuolla minun laatikon kyljessäkin :) Sen sijaan minunkin FSM näyttää tämän ikäiselle että NSS pitäisi saada sähkö JB:n kautta, ei PDC:n. No, se selvinnee huomenna kun nyhdän sulakkeita irti sieltä täältä. On nämä jenkkisähköt välillä vähän kummallisia, kuten PunisherFIN on pariin kertaan todennut :p |
niin ne tuppaa pikkusen olemaan, mut oon keksiny sille teorian..
ne on naisten suunnittelemia, pakosti Chrysler konsernilla on joku tasa-arvo juttu/ohjelma ja sähköosaston suunnitteluinssit on kauniimpaa sukupuolta :D |
Lainaus:
Samainen L10 piiri löytyy -94 versiossa sivuilta 8W-145, -144, -143, -90 (ZJ 104, 103, 102 ja 49), joista viimesellä on se kytkin. Tämä on toisaalta vaihteiston kaavio, kun tuo edeltävä on takavalojen kaavio. Uudemmassa -98 versiossa taas vaihteiston kaavioissa alkaen sivulta 8W-31-1 ei ole koko NSS:ää ollenkaan... Onhan se nyt kumma jos mää en osaa lukee kaavioita! :confused: Ei kun nyt löyty 8W-44-8. Se on sisävalopiiri, joka vaikuttaa taustapeilin himmentymiseen. P/NPS:ssä on kolme napaa juu. P/N-asennossa se vetää kaavion 8W-21-2 mukaan starttipiirin maihin (=> voi käynnistää) ja siinä toisessa asennossa sytyttää pakkivalot. Johan selvis! Eihän tää ollu ees vaikeeta! :D Eipä ole aiemmin tullu näin montaa peräkkäistä sähkökaaviota tutkiskeltua, mutta sieltä se vain kaivamalla löyty! Ihan pakko on kyllä naisten keksiä näin monimutkainen juttu! Tai ei ehkä sentään. Tää on loppupelissä ihan yksikertainen ymmärtää, kaavioita on vain monta. :) |
Jeps, noi Chryslerin kaaviot ei aina ole ihan selkeimmästä päästä kun sivun lopusta johdon pää hyppää aivan toiseen osioon 42 sivua myöhemmäksi missä johto jatkuu :D Tosin ei ne ole aina helppoja ollut muillakaan valmistajilla.
Äkkiä noita toki oppii tulkitsemaan; johtokaavioita vain on paljon helpompi plärätä oikeasta paperisesta versiosta, kun on helppo hypätä sivulta toiselle suoraan vs. tutkia PDF:ää. Tarttee olla aina kaksi ikkunaa vierekkäin auki että onnistuu jotenkin sujuvasti :) |
Sivu luotu: 06:54 (GMT +2). |
|