![]() |
|
No niin, eli helppo homma voi olla jotain muuta...:rolleyes:
Tai sitten, kun pääsen kotiin ja kerään kaikki työkalut valmiiksi auton viereen ja pistän parkit päälle, niin kaikki valot pelaa. Edit: sulake uusiksi, niin pelaa. Palanut ilmeisesti etuparkkien tarkastuksen jälkeen, jostain syystä. |
Mikä funktio pienillä lattaraudan pätkillä on, jotka ovat runkopalkin takaosassa jousen takakotelon kohdilla ? Sellaset kymmensenttiset pätkät, jotka tulevat osittain tuon kotelon reunan päälle ja ovat päistään kahdella isolla pultilla kiinni. Pultit kiinni rungon sisälle hitsatuissa muttereissa, jotka kivasti aina välillä pyörähtävät auki hitseistä irrottaessa.
|
Lainaus:
|
Juu, eipä niillä "nut strip":eillä alunperin ole muuta merkitystä kuin vetokoukun sekä tankin panssarin kiinnitys. Eli jos ei ole kumpaakaan, niin ei muuta kuin kuuseen vain, ei se muuten pidä mitään kasassa.
Ja jos laittaa alkuperäistä järeämmän puskurin taakse, niin puskurin kiinnikkeeseen kandee tehdä u-palkin pätkät missä on mutterit hitsattuna oikeaan kohtaan, mitkä sitten menee palkin sisään, josta saa sitten puskurin kiinnitettyä myös kantavan koripalkin läpi kuten vetokoukku tai panssari laitetaan. Meinaan ne alkuperäiset neljä pulttia per puoli hitsatussa poikkituen- lärpäkkeessä ei todellakaan kestä, koska poikkituki ei yksinkertaisesti kestä. |
Kiitos nopeista vastauksista, noita stripeillä kiinnitettäviä tankin panssareita oon joskus katsellutkin mutta unohtanut, että ne tuli tohon kiinni. Vetokoukku on nyt kiinni puskurin sisällä olevassa poikkiraudassa, joka on kiinni koripalkeissa.
|
1 Liiteet
Osaako joku sanoo mikä vois olla kun moniurahihna kuluu moottorin puoleisesta laidasta tosi nopeasti. Kaikki siivapyörät on linjassaan, paitsi kampuran siivapyörä on muita sisenpänä. Kaks peltistä ohjain rullaa on,ehkä vähä kulunut enemmän sisäreunasta, muttei niin paljoa että ajaisi hihnaa reunaan. Kuvassa 10tmk. Ajettu hihna. Vaihdoin vanhan takaisin niin kesti n.200km niin kului samanlaiseksi.
|
Lainaus:
Niissä on jokseenkin tyyppivikana että ulkokehä irtoaa sisäkehästä ja kumi alkaa irvistää välistä. Kuutoskoneessa ulkokehä yleensä karkaa kohti konetta, ja se taas tekee sen että ensi alkuun hihnalinja ei ole suora ja syö hihnan toisen reunan, pidemmän päälle kehä lopulta syö nokkaketjun alumiinikoteloon reiän. Vaihdat uuden dampperin niin homma selvä. |
Juu näin oli. Kiitos Timo L.
|
XJ Manuaalit
Jeeppi-tervehdys kohtalotovereille
Inttervepin ihmeellistä maailmaa plärätessä osuin Italian XJ-kerhon sivuille, ja sieltähän löytyi melkomoinen kasa korjausoppaita, tai manuaaleja niinku ne sielä ameriikassa sanovat. Buongiorno-kielistä otsikkoa ei tarvi säikähtää, manuaaleista suurin osa on englanniksi ja muutama italiaksikin jos haluaa fruttidimarea- harjoitella. Sen mitä selasin niin manuaaleista löytyi myös diesel-koneesta juttua. Olkaatten hyvät: http://www.duriepuri.com/index.asp?id=187&idopen=187 |
Lainaus:
FSM:t löytyy kohtuuhyvin mm. www.jeepslimited.com -> rekisteröityy ja sen jälkeen download- osiosta. Online- versioita löytyy etenkin venäjän sivustoilta aika hyvin jos uskaltaa kaivella, ja ihan virallisia PDF:iä on ostettavissa muutamalla dollarilla useastakin paikasta. |
Renix ja ho imusarjat ei käy ristiin, eikö näin ollut?
Käykö kuitenkin renixin suutintukki ja läppärunko &hilppeet ho:n imariin? Siis ho kone kokonaisena mutta ilman polttoainelaitteita renixin tilalle? Xj:hin on laitettu chevyn koneita ja sovitteita vissiin löytyy aw-lootaan mutta entäpäs toisin päin?:rolleyes: Jeepin kone chevyyn... Strokerista varmaan löytyy jostain ketju mutta siis 4.0HO, 258:n kampura& kanget, 4.0 männät. Hihnapyörän/dampperin linjaus kampuran päätä lyhentämällä. Mitä muuta huomionarvoista? |
Lainaus:
|
Ei käy imusarjat ristiin, toisinpäin tulee imuvuoto ja toisinpäin ottaa suuttimet kanteen kiinni...
|
Kovasti kyllä väitetään monessakin paikkaa että renixin imusarja käy HO kanteen kun käyttää renixin tiivisteitä. Noh, ei ole omakohtaista kokemusta niin en sano varmaksi. Ehkä perinteinen amerikan-Joen bolt-on, menee se kun ensin työstää muutaman päivän :D
|
Miksi kukaan haluaisi laittaa Renixin imarin H.O.-koneeseen?
|
Lainaus:
Tai no ei sitä ole pakko laittaa, mietin vaan semmoista vaihtoehtoa, onhan tuo renixkin kokonaisuutena ehjä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta olen kyllä ihan samaa mieltä, HO- kone imusatseineen on aikalailla fiksumpi kun niihin saa vielä käytännössä kaikkia osia varsin helposti, eikä tietenkään HO- mallin XJ:hin Renixin osia. Mutta tarttisi olla se HO- malli silloin, Renixin konvertoiminen HO- versioksi olisi vähän hullun puuhaa kaikkine tarvittavine muutoksineen.. |
Onkos stroukki-koneen tekoa käsitelty FJDC:n sivulla? Kun tuli nyt semmoiset kamppeetkin hommattua, 258:n kampura, kanget ja tosiaan '92 H.O., se imari sähköineen vaan kärähtänyt.
|
Lainaus:
|
On siellä se stroukkeri-keskustelu, näköjään, kaikkea ei muista...
|
Miten v.91-96 4.0HO malleissa PCM boxit voi vaihtaa autosta toiseen, pitääkö se numerosarja täsmätä vai mistä näkee mikä sopii mihinkin ?
Toinen kysymys etu kallistuksenvakaajasta, miten paksuja vakio vakaajat yleisesti 90-luvun malleissa olleet? |
Vakaajia on ollut muistaakseni kolmea paksuutta, 25-28mm välissä ne taisi olla kaikki.
Ohjausboksin numerot pitäisi täsmätä melko tarkkaan, ja muistat että '87-'90 on Renix, '91-'95 OBD1 (SBEC- boksi), ja '96-'01 on OBD2 (JTEC- boksi). Eroja kuitenkin on vielä noiden vuosimallirajojen sisälläkin vaikka olisi samalla moottorilla ja vaihteistolla, eli kandee olla suht tarkkana. |
Eli varmaan alkuperäinen tuo 28mm vakaaja. Ainakin '92 ja '95 malleissa vain 4 ekaa numeroa täsmää ja 4 viimeistä ovat eri. Onko tietoa mitkä numerot ovat merkitseviä ?
|
Juu 28mm on hyvin yleinen halkaisija.
Kaikki numerot merkitsee, ja kirjaimet perässä on eri revisioita (ts. päivitetty ohjelma tjsp.). Jossain mulla oli listakin noista Jeepin ECM ja PCM boksien numeroista, mutta hävinnyt perhana johonkin.. |
Sivu luotu: 02:53 (GMT +2). |
|