Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Mystinen metsätyö topicci... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=119879)

J-T 18.03.2014 21:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tirlittan (Viesti 1115433)
Minä en ole tilhejä harkinnut muutenkaan. Tai on mulla viilanohjain niiltä. Merkkiuskollisuus johtuu kyllä etupäässä siitä, että kaverin kautta on saanut noita Elektroluxin tuotteita melko hyvillä diileillä. Täytynee mennä kysymään, olisko tuollaista varastoissaan kokeiltavaksi.

Nekalan vai Ylöjärven husku kaupasta?

Porvoon Hilma 18.03.2014 21:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tirlittan (Viesti 1115433)
Minä en ole tilhejä harkinnut muutenkaan. Tai on mulla viilanohjain niiltä. Merkkiuskollisuus johtuu kyllä etupäässä siitä, että kaverin kautta on saanut noita Elektroluxin tuotteita melko hyvillä diileillä. Täytynee mennä kysymään, olisko tuollaista varastoissaan kokeiltavaksi.

varmaan ihqn hyviä nuo Husqvarnat, mulla meni Elux kokonaisuudessaan boikottiin yhden kodinkoneen huonosti hoidetun takuun takia. Olis maksanut niille kakskymppiä, mutta sitten kun bännäsin niin missasivat 3000 euron kodinkonediilit. Stihlillä sahaan mutta se ei johdu tästä epäonnisesta jutusta. :)

Tirlittan 18.03.2014 22:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J-T (Viesti 1115437)

Viimeisen sahan ostin kyllä Ylöjärven husqukaupasta, aiemmat on olleet maahantuojan mallikappaleita yms.

Se taitaa olla vähän niin, että sellaista merkkiä ei olekaan, mistä ei jollakulla olis huonoja kokemuksia.

Murros 18.03.2014 22:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J-T (Viesti 1115437)

Omaaan sahavalintaaan vaikuttaa paikkakunnalla asuva eläkeläismetsuri. Kokaillu kaikkia markkinoilla olevia sahamerkkejä. <lopulta päätyi husseen. Huoltaa tätänykyä epävirallisesti hussen sahoja kyläläisille ja muillekkin jos vaan osaa kysyä.<Ittellä käytössä 346 XPG E-Tech. Vihreekorkkinen mut ei kattiversio.

Hieman painavahko karsintaan mutta riittävästi voimaa ja jengaa
http://www.skogsmaskinerna.se/wp-con...ew-edition.jpg

Tirlittan 18.03.2014 22:27

Mulla on Husqun 353 G ja 242, joka tosin on jo eläkkeellä. Sitten on ylijäämäpaloista koottu Jonseredi, jonka mallinumeroa en kyllä enää muista. Se on kevyempi käsitellä polttopuusavotassa. Isojen pihapuiden yms kaadossa husqu vie voiton, kun saa laitaa 15" laipan ja silti vielä jaksaa sen minkä minäkin. (Mikä ei ole kamalan paljon kyllä nykyään..) :o

J-T 18.03.2014 22:30

Mulla on raivuria ostamassa ollessa yksi vaatimus: peukalokaasu.
Moottorisahoja löytyy itseltä Stihl ja Jonsered mallia mökki- ja maatila(hankittu sillon, kun en vielä itse ymmärtänyt sahoista mitään), mutta seuraavaa moottorisahaa hankkiessa suuntaan kyllä sinne metsänhoito-/ammattilaisosastolle, mutta merkkiä en ole vielä päättänyt. Koin nimittäin ns. Ahaa-elämyksen, kun pääsin sahaamaan ammattilaissahalla.

Viime kesänä tuli tehtyä "ryssänhirsien" sahuuta ms660lla ja kyseinen saha kyllä herätti välitöntä omistamisen halua.

Porvoon Hilma 19.03.2014 06:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tirlittan (Viesti 1115449)
Viimeisen sahan ostin kyllä Ylöjärven husqukaupasta, aiemmat on olleet maahantuojan mallikappaleita yms.

Se taitaa olla vähän niin, että sellaista merkkiä ei olekaan, mistä ei jollakulla olis huonoja kokemuksia.

Juu, tekniset ongelmat ymmärrän, niitä sattuu joskus; mutta kuluttajaviranomaisen tulkinnan vastaisuutta ja epäystävällistä palvelua en sulata. Siksi banaani. Onneksi on vaihtoehtoja :D

Omat sahat on kaikki ammattimalleja vaikka en ammatikseni sahaakaan. Paskojen laitteiden kanssa ei viitsi lähteä metsään. Ennakkohuollan ja putsaan sahat aina käytön jälkeen. Ja bensana olen käyttänyt pienkonebensaa, jota saa joiltakin huoltoasemilta mittareista 4-tahtiversiona edullisesti. Sitten vaan synteettiset 2T- öljyt joukkoon.:)

Tirlittan 19.03.2014 08:04

No se on totta, ettei paskaa palvelua tarvitse sulattaa.

Pienkonebensa on varsin hyvää sahan ennakkohuoltoa. Eikä tuu kuskillakaan pää niin helposti kipeäksi, kun pakokaasut on puhtaampia. Enpä ole huomannut, että pienkonebensaa olis mittarissakin. Ei sillä, että olisin etsinytkään.

Porvoon Hilma 19.03.2014 11:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tirlittan (Viesti 1115539)
No se on totta, ettei paskaa palvelua tarvitse sulattaa.

Pienkonebensa on varsin hyvää sahan ennakkohuoltoa. Eikä tuu kuskillakaan pää niin helposti kipeäksi, kun pakokaasut on puhtaampia. Enpä ole huomannut, että pienkonebensaa olis mittarissakin. Ei sillä, että olisin etsinytkään.

Tosta:
http://www.neste.fi/hakulista.aspx?p...2822,2823,3198
:D

azizp 20.03.2014 18:01

Pitipä käydä saha kaupoilla kun 350 husku rupes oksentaa polttoaineet allensa! Päädyin hyskyn 550 xp: hen stihlin ja hussen vertailussa. Kivasti kiekuu!

Porvoon Hilma 20.03.2014 19:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja azizp (Viesti 1116043)
Pitipä käydä saha kaupoilla kun 350 husku rupes oksentaa polttoaineet allensa! Päädyin hyskyn 550 xp: hen stihlin ja hussen vertailussa. Kivasti kiekuu!

Ihan sama millä sahaa kunhan on itte tyytyväinen ja sahaamisen ilo puskee pintaan:D

hj 60/61 23.03.2014 21:21

http://www.youtube.com/watch?v=_grQy96zc-E

:D:D:D:D

Tirlittan 23.03.2014 23:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 (Viesti 1117294)

Freukkarit oli viime kesänä Aitoossa kirkastusjuhlilla. Mainio bändi. :D

vmt 29.03.2014 19:15

Tuommoinen työkalu pölkkyjen nostelemiseen sattui silmiin ja pitihän se ostaa. Tuntui toimivan, vaikka painoa saisi olla hiukan enemmän, ettei niin kovaa tarttisi lyödä. Kohtuu helpolla tuntui myös irtoavan. Muilla kokemuksia?

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152638

Porvoon Hilma 29.03.2014 19:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 1119269)
Tuommoinen työkalu pölkkyjen nostelemiseen sattui silmiin ja pitihän se ostaa. Tuntui toimivan, vaikka painoa saisi olla hiukan enemmän, ettei niin kovaa tarttisi lyödä. Kohtuu helpolla tuntui myös irtoavan. Muilla kokemuksia?

Mulla on tuon saman valmistajan pitkävartinen malli. Just tänään oli käytössä koivujen harvennuksella. Toimii ihan hyvin. Tuote on nimeltään pokara.

Napakka isku pölkyn päähän ja pölkky hinaukseen. Pysyy yllättävän hyvin. Ei tartte kumarrella kun kokoaa kaadettuja pölkkyjä. Puuilossa kuuskymppiä.

vmt 29.03.2014 20:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1119279)
Mulla on tuon saman valmistajan pitkävartinen malli. Just tänään oli käytössä koivujen harvennuksella. Toimii ihan hyvin. Tuote on nimeltään pokara.

Napakka isku pölkyn päähän ja pölkky hinaukseen. Pysyy yllättävän hyvin. Ei tartte kumarrella kun kokoaa kaadettuja pölkkyjä. Puuilossa kuuskymppiä.

Hyvä, että toimivaksi havaittu! Itse valkkasin lyhyen, kun meinasin nostelun avuksi. Oli HongKongissa 40 €

Tirlittan 29.03.2014 20:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1119279)

Pitääpä hommata. Tukkisaksien kanssa tulee sitä kumartelua, eikä se ole selkävaivaiselle mukavaa. Sahan kanssa sitä tulee jo tarpeeksi. Mulle ainakin tahtoo käydä niin, että alussa muistan pitää keskivartalon tuen ja käyttää jalkoja nostamiseen, mutta päivän edetessä se tuppaa unohtumaan ja sit selkä valittaa.

Porvoon Hilma 29.03.2014 20:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tirlittan (Viesti 1119304)
Pitääpä hommata. Tukkisaksien kanssa tulee sitä kumartelua, eikä se ole selkävaivaiselle mukavaa. Sahan kanssa sitä tulee jo tarpeeksi. Mulle ainakin tahtoo käydä niin, että alussa muistan pitää keskivartalon tuen ja käyttää jalkoja nostamiseen, mutta päivän edetessä se tuppaa unohtumaan ja sit selkä valittaa.

Juup. Tänään 7,5 h sahan kanssa, pari lyhyttä taukoa. Selässä tuntuu hieman, mutta oli silleen hieno päivä, etä pidin auringonottotauon auton lavalla pötkötellen. Avolava-auton hyviä puolia, toimii suojaisena aurinkotuolina:)

Pokaralla kokosin paksumpia koivupölkkyjä, ohemmat menee suoraan nostamalla. Paras vekotin tuo pokara on lyhyiden painavien pöllien raahauksessa. Ei tartte nostaa mitään, sen kun vaan raahaa :)

-Jarkko- 29.03.2014 20:36

Lainaus:

Tuommosia tehtiin aikoinaan kelkanjalaksesta ja putkesta, perustyökalu kun ajettiin vielä kuorittua ropsia metästä.
Kokka, koksu... vittu kun ei muista enää ees miksi sanottiin:(
Olin siis pikkupoikana apumiehenä, en sentään ihan nii vanha oo vielä onneks:rolleyes:
Nyt näyttää olevan muovivartta ja hinta kohillaan, en maksais penniäkään kun voi "tehä ite ja säästää";)

vmt 29.03.2014 20:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- (Viesti 1119312)
Tuommosia tehtiin aikoinaan kelkanjalaksesta ja putkesta, perustyökalu kun ajettiin vielä kuorittua ropsia metästä.
Olin siis pikkupoikana apumiehenä, en sentään ihan nii vanha oo vielä onneks:rolleyes:
Nyt näyttää olevan muovivartta ja hinta kohillaan, en maksais penniäkään kun voi "tehä ite ja säästää";)

Mulle oli uusi juttu, kun vissiin huomattavasti enemmän korvessa olen pienenä mettähommia tehnyt... Ei siellä tuollaisia ollut. Totta toki sekin, että eipä ole vaikea tehdä itsekään.

-Jarkko- 29.03.2014 20:44

Ai niin.. Terveisiä "sahainsinöörille":D:D:D:D:D:D

Yritti naapurileirissä tehdä rouvalle pöytää ihan uudella mölysahalla ja ketjunkin oli ihan ite laittanu:rolleyes: Väärinpäin, ei oikein purru upporopsiin:cool:

Puolentunnin vingutuksen jälkeen oli pakko mennä kysymään että voisko auttaa jotenkin...;)

Murros 29.03.2014 20:52

Tikkahan toi on, näppärä peli rankahommissa ja sahalla lajittelupöydällä.

A-P 29.03.2014 21:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tirlittan (Viesti 1119304)
Pitääpä hommata. Tukkisaksien kanssa tulee sitä kumartelua, eikä se ole selkävaivaiselle mukavaa.

Onhan niitä pitkävartisia saksiakin ihan tuosta syystä olemassa, vaan lyhkäset ne on ittelläkin...

Jappi 30.03.2014 22:17

Lainaus:

Pokara täällä päin, itsellä puuvartinen sepäntekoinen (ja arvelen että tuplapainoinen tuohon verrattuna) .Vertaillen tuohon, leveämpi piikki sivusuunnassa, kestää pölkkyä repiä kasan alta ihan tunteella.

Jjurva 30.03.2014 22:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- (Viesti 1119312)

Voisko olla keksi? Ainaki tääläpäi kuullu sanottava keksiksi tuommosta lyhytvartistaki.

Sivu luotu: 00:29 (GMT +2).