![]() |
|
Tuolta koko moottori > http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=136143 ja myy loput pois.
|
Milläs konstilla hodarimiehet on ottanu syöttöruuvin varresta sen sinetin pois? :confused:
Saako sitä syöttöruuvia ruuvata irti kokonaan? Helpottais huomattavasti sinetin poistamista... :rolleyes: |
Ruuvi kokonaan vaan käteen ja ruuvipenkissä lähtee pihdeillä pyöräyttämällä se sinetti irti helposti...
|
Muutamia kysymyksiä HDJ80:stä:
-mahtuuko kolmelle hengelle rekisteröidyllä HDJ:llä matkustamaan kaksi aikuista ja yksi lapsi turvaistuimessa? -mikä on paras rengaskoko kulutuksen kannalta? -pääseekö tuollaisella 4,2l diisselikoneella ja manuaalilaatikolla millaisiin polttoaineen kulutuslukemiin jos on "järkevä" rengaskoko alla? -mistä nuo ruostuu ensimmäisenä? -miten luotettava tuollainen on kun kilometrejä alkaa olla 600-700tkm? Uskaltaako lähteä pidempään reissuun? |
Lainaus:
- Varmaan alkuperäinen. - Maantiellä oikein yrittämällä voi päästä kympin alle. Kaupungissa ei kai mitenkään. - Ensimmäisenä ruostuu kaikki. - Sama vastaus kuin kaikkien autojen kohdalla. Riippuu ihan siitä millaisella pidolla on ollut. Kiertokangenlaakereita kannattaa aina olla vaihtosarja :p |
Jos on ollut asiallisella pidolla, niin 700 tkm ei ole mikään ongelma luotettavuuden kannalta. monessa uudemmassa autossa on vähemmän ajokilometrejä jäljellä!
Tokihan esim. startti tai laturi voi mennä vaikka 300 tkm ajetussa autossa (uusissa allekkin) Jarrupalat yms, ja pyöränlaakerithan voi mennä jopa alle 100 tkm ajettuissakin. -> jos tarkistat päällisin puolin, myös alta, ja että startissa ja laturissa hiilet ei pääse loppumaan, ja jopapaikassa öljyt ja nesteet on oikeilla paikoilla, niin ainakin minä olen uskaltanut lähteä minne on tarvinnut. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Osu, mutta ei uponnut...
Lainaus:
Mutta jos/kun on pitempi reissu, niin tarkistan 6 paikasta öljypinnan, -laadun, ja kolmet nesteet. ja nämä voin tarkistaa jo viikkoa etukäteen, ei tarvitse aamulla herätä sen takia tuntia aikaisemmin:D Mutta tuohan minun hodari on vasta kolmannella omistajakäyttäjällä, 10v välein vaihtunut, ja minä olen ensimmäinen henkilö omistaja ja vain reipas 700 tkm mittarissa-> hodari pääsi "etelään" eläkepäiviä odottelemaan:D |
lyhyet ja pitkät hävis. parkit toimii. onko näissä (hdj-80. vm:90) ollu muuta kun rele vikaa? mitä purkaa huomena.......
|
Lainaus:
|
joo mulla hävis kanssa pitkät ja lyhkäset.vikaa siis etsimään se löytyi konehuoneessa olevasta sulake rasiasta.rele sulanu huono kontakti veikkaan syyksi.uusi rele motonetistä 17e pohjan putsaus kontakti rasvaa rele paikoilleen taas toimii.
|
täällä on sähkömiesten kuningas, aimo tälli jo käyny. valojen heräte oli poikki tulipellin läheltä. nyt toimii lyhyet. mutta kun laittaa pitkien johdon kiinni(aimo vaihtanu puolet johdoista abiko malliin) niin rele pärisee, ja lyhyet himmenee. motonetin uudella releellä pitkät vilkahti, ja rele rupes vinkuun....????..
|
voisko olla huono maadotus?jos aimo tälli on siellä enemmänkin touhunnu.kokeile maadottaa se rele.
|
miten? loppuu ymmärrys. neljä napaa, virta ,heräte,pikät ja lyhyet. muovi runko???? olenko taas väärässä??? neuvokaa älykkäämmät.
|
Jarrupalat
Laiska ku oon ja ei nopeesti tuottanu haku tulosta, ni nopee kysymys...
Passaako 100 cruiserin jarrupalat suoraan 80 cruiseriin, vai muistanko väärin? |
Satasen etupalat ainakin menee...
|
Hodarissa pientä sähkövikaa -> kun pitkät laittaa päälle niin sammuu valot kokonaan. Missä voisi olla vika?
Maadoituksia käytiin jo läpi mutta niissä ei mitään hämminkiä. |
Tyyppivikana pitkien valon rele menee rikki aika ajoin ja saattaa jopa sulattaa rele / sulake boksin pohjan...
Se rele löytyy konepellin alta sieltä missä on muutkin sulakkeet ja releet mustassa boksissa... |
Lainaus:
Uusi rele marmorilla 55€. Mätänet 18€. Varmaa vielä samaa tavaraa.. :) |
Mistä sais hdj:n korjausopuksen? Oliko täällä jossain sellainen kiertänyt?
|
Lainaus:
Edit: muistinkin heti, laitoin yv:llä tulemaan :) |
1 Liiteet
Tommonen vehjes tuli haettua pitkän haaveilun jälkeen tänne seinäjoen suuntaan:D
Auto alunperin Hzj mutta vaihdettu hdj kone pellin alle ja ajettu 430tkm Kaikinpuolin siisti kuntoinen ja ruosteeton kapistus Tästä olis tarkoitus nyt sitte jalostaa ittelle käyttö/mettävehje Edellisen omistajan mukaan vaihdettu jakopää ja kklaakerit 10tkm sitten mutta tiedä noista nyt sitten :( http://postimg.org/image/h2oxkxpon/http://forums.offipalsta.com/<a href...n/DSC_0329.jpg |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Olisko -12 passeli 33x12,5 renkaille ? Et-30 oli ainakin liikaa. |
1 Liiteet
Tällänen projekti hoodeejii löytyy minulta täältä kouvolan alueelta. Joitain osia on jo saatu paikoilleen, mutta aika paljon vielä tekemistä riittää. :D
Alustakorotus 4" dobinsonin jouset ja 2" Amada explorer II lisäsäiliö iskarit. 35x12,5-15 Coopperit. Vinssit täytyis saada etee ja taakse ja jonkuulainen safateline katolle, että saa tavarat mahtumaan kun lähtee Karjalan metsiin möyrimään. ;) Coolerin jos pistäis viel keulille niin uskaltaa antaa koneelle vähän lisää ruutia kun tuli noi kk-laakeritkin vaihdettua ja oli meinaan todella hurjassa kunnossa. Talvella ois tarkoitus nostaa kori kokonaan pois ja hiekkapuhaltaa runko ja siinä samalla uusia oikeastaan ihan kaikki ja uutta maalia pintaan. Eiköhän tää tästä pikkuhiljaa valmistu. :cool: |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mitä tollanen hzj80 kuluttaa suunnilleen?
Lämpeneekö tollanen talvella, oikeasti? |
Lainaus:
|
Tyhjäkäynnillä ei jaksa pitää lämpöjä. töissä on parikappaletta nuita ja molemmat on samanmoisia. lienekkö muilla samaa ongelmaa?
12-13 kulutus |
Harva diiseli nostaa/pitää lämmöt korkealla pakkasessa tyhjäkäynnillä.
Läpi menevä kylmä ilmamäärä on valtava poltettuun polttoainemäärään nähden. |
Lainaus:
|
moi!
hankinnassa tollane 80...-93 tai jotain. ajettu 603tkm. kone laakeroitu "hiljattain". Mitä noilla km on remppoja tulossa? vai pitäiskös löytää vähemmän ajettu? ei offattu, vaan ollut ihan siveellä asfaltti elämällä. //J |
Saisko takakontin mittoja, syvyys ja leveys kiinnostaa eniten.
|
Lainaus:
|
Laitellaas tuosta omastaki kuvaa tänne, eli -92 manuaali, 35" creepyt ja 9h henkilö auto. http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=185864
Voisko joku mitata paljonko on 2" korotus jousilla navasta kaareen väli? Tekishän tuo mieli korotella... |
hdjii polttaa aika ajoin pitkien valojen releen osaako joku kertoa syyn?ja nyt hävisi kuskin puole etu parkki ja takavalo yhtä äkkiä.mistä voisi lähteä vikaa etsimään?
akun maa puolen kengät uusittu. |
Oletko kurkannut miltä näyttää konehuoneessa olevan sulekarasian pohja. Ovat yleensä melko valmiita.
|
Joo itseasiassa oli se pitikien valojen rele sulanut sinne.otin irti sen ja putsasin ja sitten toimi hetken ja taas meni rele.vika siis voisi olla siellä? Pitää ottaa auki.
|
Epäilen että vika tulee siten että sulakerasian pohja on huono, etenkin sulakkeen ja releen välinen piuha.Kosketus on huono ja sitten syntyy lämpöä kun räpsii huonosta kosketuksesta.
Mulla on neljä johtosarjaa ja kaikista sulakerasianpohja sulanut enemmän ja vähemmän vaihtokuntoon. |
tätä minä vähän pelkäsin.kiitti kalle
|
hzj80
pääseekö nuha pumpulla myös remmiin? keväällä tulee turbiini mottiin..
|
Päivää kaikille! Olen katselemassa tuollaista HDJ80, ja koitin hakea tietoa jo mutta en oikein löytänyt. Eli auto josta olen kiinnostunut on kaikinpuolin muuten siisti ja hyvin laitettu, mutta ajettaessa kun kaasua höllää ja kaasuttaa uudellen niin nykäisee/tökkäsee ennenkuin alkaa taas vetää normaalisti. Ajattelin vian liittyvän joko vaihteistoon tai perään? Voiko laatikko olla jo väljä kun autolla ajettu alle 500 000km? Vai löytyykö vika jostain voimansiirron nivelistä/kumeista?
|
Lainaus:
Edit: saat tämän selville kun kytket keskitasauspyörästön lukon päälle -> välys katoaa. Näin ainakin minulla. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
En ole mikään itämaan tietäjä mutta hodarissa on iso takaperä ja mulla ei oo takana yhtää välystä vaikka on ajettu aiva vitusti. Musta tuntuu-fiilikset kertoo että luulis jotta jos lootassa on kauheesti välystä niin ei montaa kymmentä kilometriä mee että hammaspeikko napsii kaikki hampaat silooseksi. Ainiin semmonenki juttu vielä, että tästä joskus meni kytkinlevystä ne pienet jouset poikki niin oli tosi palio klappia voimansiirros. Siis ne oikeen ite levyssä olevat kiertosuuntaan olevat jouset. |
Täytyykin kattoo ja kokeilla noita kardaanien pyörittelyä! Kytkin oli kans uusittu autosta, joten huomio kohdistuu tohon etuperään ja sen kuntoon. Kiitoksia tähän asti saaduista tiedoista ja vinkeistä! Hiemn viisaampana taas! :)
|
Turussa?
-92 Harmaa? Kansivika? Semmosesta projektista sovin kaupat tänään. :D |
Lainaus:
P.S Itsellä myös auto myynissä Torissa ja Nettiautossa jos jollekkin tarvetta pakulle. Voin antaa lisätietoja jos jollakin tarvetta. (Meni hieman mainostamiseksi ja ohi aiheen pahoittelen!) |
Tietääks kukaan tästä kyseisestä 100 sta mitään:
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/6910590 |
No samaan rahaan on ollu jo useampi puolet vähemmän ajettu myynnissä ja tätä myyty jo toista vuotta hintaan 11900€, oli laskenut hintaa kun toriin ilmesty alle 300 menty luxury 11,5 pyynnillä.
Onhan toi 580 ihan perkeleellinen lukema ja tää on vielä neekerimalli. |
Rupes syöttöpumppu vuotaan takapäästä.
Mikä hajos? Mistä varaosia? Onko vaikee irrottaa ja korjata? |
Ei kukaan osais sanoa kuka omistaa porissa välillä ajavan helmiäsvörisen vihreen/ruohonvihreen hodarin. On isoo rengasta, äänekästä putkee, karjarautaa ja taitaa olla safaritelinekin katolla.. Itsellä hodarissa maalaus edessä ja tekisi kovin mieli kysellä värikoodia, on niin pirun hienon värinen kyseinen auto.... :)
|
Lainaus:
|
http://img.photobucket.com/albums/v6...228_144759.jpg
Tämmönen piikkilangan kiristin eksyi tänne. Sattuuko joku tietään tämän historiasta mitään? VX:n astinlautoja ja keulaan rosterista valorautaa voi tarjota jos jollain on sellaisia jouten. |
Onko porukalla tietoa että tarviiko hodarin syöttöpumpulle tehdä mitään muuta kuin tukkia se kylmäkäyntilaitteen reikä jos sen värkin ottaa pois?
Tarviiko pumpun ajoitukseen koskea? Kääntääkö tuo säädin kylmänä ennakkoa mihin suuntaan? |
Lainaus:
Katos -Mika T- tuolta -timop- kirjoitus pumpun sielusta ... http://www.slck.net/viewtopic.php?f=2&t=6572 |
Eipä tuosta viisastunu yhtään tuon kylmäkäyntimokkulan poistosta.
Kysymystäkin laitoin mutta näky poistuneen... |
1 Liiteet
Myöhäistää ruiskutusta kylmänä (vähentää ennakkoa).
Sen kun poistaa niin pumppu on perusennakolla. Samoin kuin se on kammettasessa vipua vastapäivään ennakon mittausta varten. Omassakin on tuo aparaatti poistettu ja niitä peitelaippoja saa myös dieselpajalta, joissain boschin ja ND:n pumpuissa kun tuota säädintä ei ole. Jostaki tämmönen muistikuva? Tuossa vielä asiaan liittyen kuvamateriaalia muillekin oppaaksi. https://www.google.fi/search?q=1hd-t...ih=791#imgrc=_ |
Syöttöpumppu näyttäs vuotavan sen laipan välistä mistä lähtee suutinputket. Voiko sen avata vaan vai lenteleekö sieltä jotain osia?
|
https://thosbryant.wordpress.com/201...-pump-re-seal/
Tuolla on hyvät kuvat VE-pumpun tiivistyksestä. |
LC HDJ-100
Ipancruiser |
Minkä kokoisena näitä vanteita on ollut saatavana?
http://www.sugarlump.no/cruiser/2.gif http://up.picr.de/3518554.jpg |
Lainaus:
|
8x16 ja ET tais olla 10
|
Pikainen kysymys!
Oon nyt ottamas pumppua hodarista käteen, mutta vaikka oon tuon koneen pari vuotta takaperin purkanu ja kasannu, niin en kuolemaksenikaan muista jääkö tuo pumpun jakopäänratas sinne olemaan niin että se ei lähe karkuun kun pumpun nyppäsee pois? Eli siis että ottaa vain jakoremmin puolelta remmipyörän irti, ja keskeltä sen pultin. Helpottais paljon kun ei tarttis purkaa tuota jakoratas koteloa, kun pitää purkaa kaikki ohjaustehostajat, alipainepumput ja kampuran siimapyörä. oon tällä hetkellä pajalla, joten soittaakkin voi jos on kokemusta 0443493550 |
Lainaus:
Just pumppuhuoltoa tehty. |
Lainaus:
|
|
1 Liiteet
Osaako joku kertoa tuossa kytkimen pääsylinterin päällä olevasta mollukasta. Mikä sillä on virkana. Mollukan sisällä on mäntä ja jousi. Männän päällä on kumitulppa, eli mäntä painuu kumitulppaa vasten ja se on umpiperässä. En nyt keksi mitä virkaa tuolla mollukalla on???
|
Tehostamattomassa tuota ei muuten ole ollenkaan, kerro sitten miten löysä kytkimestä tuli, itellä iso kytkin ja tehostin lisätty jälkikäteen ja poljin menee lattiaan hieman liian helposti, kun alipaineet kellossa...on siis semmoinen yhdellä varpaalla käytettävä toi mun kytkin.
|
1 Liiteet
Voisko olla niin että kytkimen työsylinteri vaatii kuristimen alipainelinjaan. Tuossa mun projektissa alipainelinjassa on tuollainen kuristin välissä.
|
Tais olla kytkimelle myös säiliökin erikseen alipaineelle, mulla on toi kuristin, mut ei säiliötä ja kytkin tosiaan ihan löysä verrattuna ilman tehostajaa, kävi myös mielessä, et onko eri työsylinterit noissa.
|
Mulla taas tehostettu muttei tuota mollukkaa pääsylinterissä.
|
1 Liiteet
Oli sitten perkele tuo oikealta ohjattavan cruiserin johtosarja erilainen kuin vasemmalta ohjattava. Voe helvatan helvatta. Päivän asennellut piuhoja ja releita yms. hyssyttymiä,järjestyksessä etenin ja kun pääsin apukuskin puolelle aloin ihmetellä outoa liitintä.
No on mulla vasemmalta ohjattavan johtosarjakin, mutta joku järjen jättiläinen on katkaissut sen rälläkällä kun purettua auto. Vittu mitä hommaa. Jos jollain nurkissa 1993 tai uudemman hdj80 johtosarja niin kiinnostusta on. Saahan tuonkin korjattua mutta tulee 19 epävarmaa kohtaa kun tuon liittää yhteen. |
Näytin vähän viilaa tuolle syöttöpumpun ahtopainekaralle.
Saakeli mikä ero moottorin vedoissa. alle 10tkm ajettu tamgearsin kytkin ei pidä nelosella/vitosella yhtään. :D Seuraavaksi välijäähyä ja isompaa kytkintä. |
Lainaus:
|
1 Liiteet
Onko nuita ruiskupumpun polttoaineen sisäänmeno liittimiä 10mm ja 12mm kokoisia. Mulla tuossa pumpussa on 10mm sisään meno mutta polttoaine suotimessa lähtö 12mm. Varakoneessa joka on 1HD-t on myös 10mm liitin.
Polttoainesuotimissa on toisaan 10mm ja 12mm kokoja riippuen onko 1HZ vai turbo mosa. |
Onko hdj.n jämäkämmäksi kytkimeksi ainoa vaihtoehto tuo 24v koneen 300millinen?
Tamgearsin vakio 275mm ei tosiaan pidä ollenkaan nyt kun sai koneeseen vähän eloa. |
HZJ vs HDJ polttoainelinjat, ainakin meno on eri kokoiset, eli turbossa isompi.
|
Onko kukaan saanut Trafin lokakuun alussa (2015) tulleen rakennemuutos päätöksen jälkeen hodariin 35" pyöriä otteeseen?
|
33" Oli ihan maksimi jo vanhoilla säännöillä ja tais mennä sen millimetri erityisluvan kanssa juuri yksiin, joten tuskin 35" saa??
|
Lainaus:
|
Missähän ois vika kun 95 vm puhaltaa kylmää tuulilasille ja jaloille lämmintä
|
Minkälaisii coolereita porukka on laitellu hodarin keulille? Vähä jos sais vinkkejä ja mittoja minkälaisen sinne asentais?:rolleyes:
|
Lainaus:
|
HDJ 80 sen 1 HD-T alkoi pyöriä äänestä päätellen kuin betonimylly ... Alakerta taisi sipata. Käytettyjen moottorien tarjonta taitaa olla erittäin vähäistä..
1. Vaihtoehto on koettaa korjata vanha moottori . 2. Vaihtoehto Oletteko nähneet missään myynnissä loppupään HDJ 80 sen 1 HD-FT moottoria? Koetin Googletella mutta ei tärpänny, myös varaosa auton osto vois olla vaihtoehto.. |
Nettivaraosassa on ollut parikin hdj:ta purussa.
|
Mistä hdj:n omistajat on niitä ajovaloja hommaneet ?
Tarkoitan valoja mitkä myös kelpaavat katsastuksessa. Eka kerran tuli ajettua pimeässä ja oli niin kuin kynttilävalossa olis ajellut. |
Lainaus:
|
Sellanen kirja kuin: Toyota repair manual supplement for chassis & body
|
Löysin yhdestä korjaamomanuaalista (RM315E 1992) myös maininnan tuosta 245/85/16 koosta.
Se oli ympätty rengaspaineiden ja ohjauskulmien ohjearvoihin. Vähän epäilyttää että saako tuolla vielä ketään vakuutettua että moista kokoa on hodarissa ollut. :D Mutta asiasta seittemänteen. Onko kukaan palstalaisista onnistunut vaimentamaan hodarin sisustaa? Lähinnä vauhdissa takaa kuuluva rasittava kumina pitäs saada vaimennettua. Takapyörä/sivukotelot ja takalattia oli ajatuksissa vaimentaa toivoen että saisi tuon ~2000-2200rpm kohdalla jylläävän kuminan pois. |
Spämmätään lisää.
Onko kukaan käyttänyt tätä alumiinista öljyn lämmönvaihdinpakettia irti? Ei taida lähteä ilman syöttöpumpun irrotusta? Pikkusen tihkuttaa kylmänä jäähytysnestettä tuolta laipan välistä, ei millään kehtais mitään paikkalitkuja laittaa kiertoon kun tuo on ilman kennostojen tukkimistakin helvetin onneton lämpenemään sisältä. http://ukgser.smugmug.com/photos/1147803336_yvvyC-O.jpg |
Mistähän johtuu kun vetopäällä menee suoraan ja kun päästää kaasusta niin lähtee vasemmalle tai oikeelle.
|
Lainaus:
|
| Sivu luotu: 06:50 (GMT +2). |
|