PDA

View Full Version : Myyntipalstan moderointi

Eskimo
04.08.2012, 18:21
Ärsyttääkö muita kun diktaattori moderaattorit ei suvaitse myyntipuolella leppoista pikku jutustelua myytävästä kamppeesta?

Samsonite
04.08.2012, 18:37
Ärsyttää toki, vittuilu ja aliarviontihan on ainuita iloja muuten synkeässä yhteisössä. Moderoinnissahan on vielä huomattavia eroja pilkunnussinnassa riippuen kuka kirjottelee. Puhumattakaan wannabeemoderaattoreista...:
Edit sikäli paskanjauhannan esto toimii kyllä hyvin toiminnan tappajana, esimerkkinä eräs paikallisyhdistys...

Samsonite
04.08.2012, 18:39
Eikä saanu kirjautuneena lumialla äänestää, ennen kirjautumista vielä äänestys näkyi.

Racingrabbit
04.08.2012, 18:42
Noo,kommentit "ruottista saa halvemmalla" ja linkit halvemmasta tavarasta johonkin ikivanhaan/toimimattomaan nettisivuun hiukka ärsyttää.mutta enpä viime aikoina enää tällä palstalla ole hirveästi kokeillut mitään myydäkkään.
Eihän täällä pyörikkään nykyään enää kuin persaukisia TOYOTA miehiä :D

akiky
05.08.2012, 03:54
Eikait siinä muuta ole kun että linja ois sama kaikille. Vaan keskustelua vartenhan nämä palstat ois ja eihän siitä myyjällekään haittaa ole jos jonkun 'tyhmän' kysymyksen tai kommentin ansiosta ilmoitus nouse ensimmäiseksi. Ellei sitten tätä aleta harrastaa tarkoituksen mukaisesta kommentoimalla kaverien ilmoituksia.. ..

pee
05.08.2012, 22:58
ja tässä yhden pohjoiskorealaisen kommentti:

omalla kohdallani pyrin toppaamaan jutustelut ennenkaikkea siksi, että "uppailu" pysyis tasaveroisena - keskustelut ja jutustelut olis monesti ihan hauskaakin luettavaa, mutta kun ne hauskimmat höpöttely ilmoitukset olis aina kärjessä

myyntipalstan pieni päivitys ei olis pahitteeks, jaottelu useampaan osioon vois olla yks ratkaisu, osto / myynti / vaihto / huuto ym. omille otsikoilleen, rengaspuolella vois vielä jaotella vannehalkaisijan mukaan jne...

ja oikeasti, ei tätä kyllä vi--uilun ilosta ykskään mode tee - ihan turhan paljon menee aikaa ja vaivaa perusjuttujenkin siivoamiseen, kuten esim -myyty- päivityksiin, kun moni ei sitä osaa otsikosta editoida, vaan "uppaa" aivan turhaan viimeisellä viestillään "myyty - saa poistaa tms."

ja palaute on aina tervetullutta, vaikka negatiivinenkin - kiitos niistäkin !

baxxter
06.08.2012, 00:28
ja tässä yhden pohjoiskorealaisen kommentti:

myyntipalstan pieni päivitys ei olis pahitteeks, jaottelu useampaan osioon vois olla yks ratkaisu, osto / myynti / vaihto / huuto ym. omille otsikoilleen, rengaspuolella vois vielä jaotella vannehalkaisijan mukaan jne...

ja palaute on aina tervetullutta, vaikka negatiivinenkin - kiitos niistäkin !

Ei saa silti liian moneen osioon jakaa, tulee vain turhaa klikkailua ja etusivun selaamista..

Jutustelut voi edelleen hoitaa jutustelu-osiossa ja ilmaisella nettifoorumilla lienee syytä kaikkien vaan mukautua diktaattoreiden sääntöihin. Se kuitenkin on kohtuullisen helppoa, kun säännöt ovat kaikkien näkyvillä ja samat säännöt ovat olleet voimassa vuosikausia.

Ja tuo oranssi väri on pikkasen ikävä lukea valkoisella pohjalla.

ImacInnes
06.08.2012, 07:08
Enimmäkseen tuo moderointi toimii täällä hyvin vaan muutaman kerran on modetkin sortunut tuohon turhaan höpinään mitä olen huomannut, vaan ihmisiähän nekin vaan on.

Peen mainitsema MYYTYJEN ilmoituksien päivittämättä jättäminen kyllä välillä ärsyttää kun turhaan klikkailee moisia ilmoja.

Itse en panisi pahakseni jos myydyt ilmot siirtyisivät vaikka oman otsakkeensa alla olevaan omaan MYYDYT otsikon alle tai häviäisivät bitti avaruuteen.

t. Ismo Ämmä

Heguli
06.08.2012, 07:13
Hyvin toimii järjestyksenpito palstalla, ei valitettavaa siitä.

Ja myynti-ilmoituksissa ei jutustella turhia vaan keskitytään siihen myyntiin. Jutustelulle on ihan oma osionsa.

Porvoon Hilma
06.08.2012, 08:23
Mä olen ollut täällä vasta vähän aikaa, mutta mun mielestä säännöt on ihan hyvät. Se, että myyntipalstalla tulee "pulinaa" on ihan hyvä, koska noissa ilmoituksissa harvoin on ihan kaikki se tieto, joita ostajat tarvitsevat. Oikea paikka vastailla on just toi ilmo.

Myydyt voisivat kyllä hävitä jonnekin ihan takavasemmalle piiloon jonkun myyntipalsta-arkeologin tutkimusalueeksi.

Mun mielestä tää palsta toimii hyvin ja suuri plussa asiallisesta ja hyödyllisestä keskustelusta :)

Heguli
06.08.2012, 09:58
Se, että myyntipalstalla tulee "pulinaa" on ihan hyvä, koska noissa ilmoituksissa harvoin on ihan kaikki se tieto, joita ostajat tarvitsevat. Oikea paikka vastailla on just toi ilmo.

Asialliset kysymykset on toki ihan OK, jos niillä on selkeä tarkoitus täsmentää myynnissä olevan tuotteen kuvausta. Itekkin joskus kyselen lisätietoja jos ilmoituksesta puuttuu jotain oleellista. Mutta se muu "leppoisa pikku jutustelu" on tässä kysymyksessä.

liero
06.08.2012, 10:45
aika turhaa tuo löpinä myyntipalstalla on, ainakin ajoneuvojen osalta, vuosien varrella on kauttani kulkenut sekalainen määrä autoja ja moottoripyöriä ja muistaakseni yksikään ei ole tullut myydyksi foorumi/nettiauto kyseliälle, tosi ostajat on tarttuneet puhelimeen ja kauppoja on tehty.
ei silti, nykymeno on mielestäni hyvä ,asialliset kysymykset kuuluu asiaan ,ja hinnasta nillitykset ja paskanjauhanta pysyköötkin poissa.

smgt
06.08.2012, 10:54
saapiko semmosia asetuksia tehtyä ettei ilmotus hyppää ensimmäiseksi jos joku kysyy sitä?

Dectane
06.08.2012, 10:59
saapiko semmosia asetuksia tehtyä ettei ilmotus hyppää ensimmäiseksi jos joku kysyy sitä?

tarkoitit varmaan jotain sellaista että ilmotus nousee vaan sillon kun ketjun aloittaja sinne kirjottelee?

samisami2
06.08.2012, 11:33
Niinhän tuo menee että hyvin tehdyissä ilmoituksissa ei kysymyksiä ole. Jos hinta on kohdallaan niin ilmoitus ei kauaa täällä vanhene.
Sitten kun tehdään ilmoitus missä ei ole tarpeeksi tietoja niin se pysyy ylhäällä kyselyiden voimalla. Itse en ainakaan edes jaksa kiinnostua tuollaisista ilmoituksista mistä pitää jokainen tieto auton ajetuista kilometreistä lähtien kysellä myyjältä. Ihan kun auto menisi jotenkin paremmin kaupaksi kun on turhia kyselijöitä enemmän.

Eikä omv palstalla kyselyä kielletty ole, mutta jos kyselyt alkaa menemään "tuu huomenna kahville" "onpas hienon värinen LOL"
Säännöissä lukee. "Jos et ole ostamassa tai myymässä niin älä kirjoita mitään."

Gary Grand
06.08.2012, 12:16
aika turhaa tuo löpinä myyntipalstalla on, ainakin ajoneuvojen osalta, vuosien varrella on kauttani kulkenut sekalainen määrä autoja ja moottoripyöriä ja muistaakseni yksikään ei ole tullut myydyksi foorumi/nettiauto kyseliälle, tosi ostajat on tarttuneet puhelimeen ja kauppoja on tehty.
ei silti, nykymeno on mielestäni hyvä ,asialliset kysymykset kuuluu asiaan ,ja hinnasta nillitykset ja paskanjauhanta pysyköötkin poissa.

Mulla on ihan päinvastaset kokemukset:eek: Ei tunnu menevän millään kaupaksi www..netti-vaihda-mun-katiskaan-auto/moto/romut.fii:ssä (http://www..netti-vaihda-mun-katiskaan-auto/moto/romut.fii:ssä) mikään, mutta kaikki mitä oon kaupannut on menneet täällä, tai jollain toisella foorumilla...

ja kyselijät on useimmiten lähestyneet asianomaisen palstan välityksellä:D

Paras myyntifoorumi on tainnut kyllä olla tää palsta.

liero
06.08.2012, 12:49
siis kyllähän useammallakin foorumilla olen onnistuneet kaupat tehnyt,
tarkoitin tuossa sitä että, foorumeissa niin täällä kuin muualla ne kyseliät ei minulta ole mitään ostaneet, ne oikeat ostajat ovat soittaneet, kyselleet asiansa ja kertoneet mielipiteensä hinnastakin, siis puhelimitse soittaen siihen numeroon joka on ilmoituksessa, täällä tai muualla....

akiky
08.08.2012, 15:54
Pikku sorvaamisella vois saaha tuosta toimivankin, että jutustelu ja kyselyt ei vaikuttais järjestykseen. Toi aikasemmin ehdotettu että vain aloittajan kirjoittamat viestit nostaa ketjun ylös ei ole hyvä, koska aloittajahan niihin kysyttyihin kysymyksiin on vastaamassa.

Tuossa esim 'lisävalinnat' täpän takana viestiä muokatessa ois täppä 'nosta ylös' tjsp. Tähän sitten rajotus että aktivoituis vain jos edellisestä uppauksesta on kulunu yli 4 päivää. Poistuis samalla nuo 'ylös' viestit säikeiden lopusta.

Tietysti tälläset omat puukot foorumisoftaan on aina vähän ongelmallisia päivityksien yhteydessä.

Kaitsu67
17.08.2012, 07:38
Ilmeisesti kuulun "P-Korealaisten klaaniin" geeneiltäni :)....mun mielestä kysymykset ja olennaiset tarkennukset myytävästä kuuluvat asiaan ja muu lörpöttely muualle...itsekin varmaan laitellut joskus jotain chit - chat -kommentteja - mutta kuitenkin olisi hyvä jos myynti-threadit pysyvät lyhkäsinä ja asiassaan.

Ja jokainen voisi varmaan ihan itse ryhdistäytyä tuossa "myyty" statuksen päivityksessä, vai mitä...? ;)

Kaitsu