View Full Version : Mazda B2500
Elikkä tollanen Mazda B2500 Vm -97 2.5d aj.263tkm. Auto oli valmiiksi purettu entisen omistajan toimesta jolla oli porjekti jäänyt seisomaan pariksi vuodeksi. Autosta otettiin ruosteet pois ja pinnat oikaistiin. Lava ja suojat olivat huonossa hapessa joten hommasin uudet etusuojat ja 2600 mallin lavan. Renkaiksi tuli 10" leveät vanteet 31 kumeilla et 0. Renkaita sovittaessa huomattiin että kaaria joutuu lievästi levittämään. Monet muoviset ja lasikuituset kaaret kokeiltiin mutta tultiin siihen tulokseen että laitetaan 5cm laput väliin. Korin valmistuttua auton kori irroitettiin ja runko käytettiin hiekkapuhalluksessa, epoksoimassa ja massaamassa. Rungon takaisin saatua laitettiin korin ja rungon väliin 6cm koropalat, jotka kaveri sorvasi töissä. Auto hiottiin sisältä ja päältä. Auto maalattiin (maseratin) värillä. Samalla värillä maalattiin sisälle kaiutin korokkeet, puskurit ja peilit. Peileihin tehtiin sivu vilkuille paikat koska suojaan ei voinut enää vilkkuja asentaa. Autoon asennetiin kaikki uudet valot ja johtosarjat. Ennen lavan asentamista lavan sisä osaan ruiskutetiin U-polin lavapinnoite. pinnoitteen kuivuttua lava paikoilleen. ennen sisustan kasaamista koko hytti vuorattiin äänieristeellä jotta saataisiin hytistä hiljaisempi. eristeiden asennettua sisustaa kasaaman ja musavehkeitä asentamaan joina toimii alpine soitin 2X 8" groundin subia, groundin vahvari ja 3 tie kaiuttimet. penkeiksi valittiin -91 supran sähköjakkarat. Auto 4-pyörä suuntaukseen ja katsastukseen. Leimalle muutoskatsastetiin renkaat, levitys ja korotus. Leima tuli ongelmitta ja nyt ajellaan hyvillä mielin....
Siinä jotain pientä laitosta.
pahapaimen
03.08.2012, 18:59
Tosi hienoa jälkeä :)
Joo, onpa jaksettu vanhaa matstaa elvyttää oikein ajatuksella. Loksun levitykset etenkin hienoo työtä.
Pitikö runkoo hitsailla vai pintapellitkö oli vain kuppa syönyt?
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=28581&d=1344010413
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=28601&d=1344011315
Onhan siinä jotain eroa nähtävissä :)
puolivuotta vierähti rakennelessa. Runko oli aivan terve ei ollut kuin pinta ruoste iskenyt, helmat joutui vaihtaa ja lava oli mätä mutta tuli toinen lava hommattua niin säästyttiin sen laitolta.
Seuraavaksi olisi tarkoitus asentaa turbo ja rangerin lukot eteen niin ei ulkona tarvitse ravata lukkoja laittelemassa.
Huh huh!
Mahtavaa jälkeä. Onnittelut hienosta aikaan saannoksesta. Kyllä tuollaisella kelpaa nyt ajella. :)
Vau:) Siistin näkönen maksalaatikko kyllä.
rangerin lukot eteen niin ei ulkona tarvitse ravata lukkoja laittelemassa.Kannattaneekohan? Kyllä mekaaniset on pitkässä juoksussa se helpompi ja varmempi tie.
Renkaiksi tuli 10" leveät vanteet 31 kumeilla et 0.
Miten tuo eetee vaikuttais olevan pitkälti miinuksella miun silmään? :confused:
Nuhapumppu
07.08.2012, 09:34
Miten tuo eetee vaikuttais olevan pitkälti miinuksella miun silmään? :confused:
Samaa katsoin itsekkin että taitaapa olla -20 lähempänä todellista ET:tä,mutta voihan se kuvakin hämät. Mutta tyylikkään näköinen matukka:)
Samaa katsoin itsekkin että taitaapa olla -20 lähempänä todellista ET:tä
-38 tai -44 tulis itelle mieleen ekaks ku kuvia kattelee. Toisaalta 10.50" levee kumi vähän turhan kapee 10" vanteen päälle. Mut ei mitään, hyvältä näyttää ja levikkeiden alle sopii.
joo niinhän tuota oli tullu muisti virhe et -44 :D se voi olla että jää lukot laittamatta.
tuli autoon tehtyä 250tkm huolto. öljyt+suodatin, pa-suodatin, hehkut, kk-laakerit, jakolaatikonketju+öljyt+stefat, vaihteistoöljyt ja kytkinpaketti.:D
aj.263tkm.
tuli autoon tehtyä 250tkm huolto.
Pyöriikö mittari takaperin? :D
ei pyöri enää ollenkaan, vaijeri poikki :D kauheena kirjoitus virheitä tullu pitäs olla 236tkm :D